Jump to content
Shipfriends

Αγορά Μεταχειρισμένων


Recommended Posts

Αγοραστικό ενδιαφέρον στην αγορά μπαλκ κάριερ

Περιβάλλον όπου κυριαρχούν οι αγοραστές διαμορφώνεται στην αγορά μεταχειρισμένων μπαλκ κάριερ, διαπιστώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Lorentzen & Stemoco στην τελευταία του εβδομαδιαία έκθεση. Γεγονός που προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι ο δείκτης Baltic Dry Index κινείται ανοδικά τελευταία και οι βραχυπρόθεσμες προοπτικές της αγοράς είναι θετικές.

Ομως, ο νορβηγικός οίκος υποστηρίζει ότι το κλίμα ευφορίας στη συγκεκριμένη αγορά, που σε μεγάλο βαθμό πυροδοτήθηκε από κεφάλαια της Wall Street, χάρη στο πρόσφατο κύμα αρχικών δημόσιων προσφορών από ναυτιλιακές εταιρείες, διανύει τα τελευταία του στάδια.

«Η αγορά διέρχεται περίοδος θερινής ραστώνης και οι συναλλαγές είναι λίγες και διάσπαρτες», παρατηρεί ο οίκος Lorentzen στην έκθεσή του.

Οι συστάσεις που η εταιρεία δίνει στους υποψήφιους πωλητές είναι ότι σε περίπτωση που οι τιμές πρόκειται πράγματι να τεθούν σε πτωτική τροχιά είναι προς το συμφέρον τους να ρευστοποιήσουν κέρδη.

Μεταξύ των περιπτώσεων που αναφέρει ο οίκος Lorentzen ως πληρέστερων όσον αφορά στις λεπτομέρειες που υπάρχουν γι' αυτές είναι το πλοίο «Geeview», έτους κατασκευής 2005, χωρητικότητας 73.100 τόνων DW, το οποίο κατάφερε να εξασφαλίσει 44 εκατομμύρια δολάρια από την εταιρεία Allseas.

Το «Minerva Island», χωρητικότητας 72.072 τόνων dw, έτους κατασκευής 1996, πωλήθηκε σε συμφέροντα που δεν έγιναν γνωστά στην τιμή των 29 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ υπήρξαν πληροφορίες ότι προηγούμενη προσφορά ύψους 28,5 εκατομμυρίων δολαρίων απορρίφθηκε.

Τουλάχιστον τρεις ενδιαφερόμενοι έχουν, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, επιθεωρήσει το «Ji Mei Hua», έτους 1994, χωρητικότητας 69.149 τόνων dw, ενώ άλλοι πέντε ενδιαφερόμενοι έχουν ζητήσει επίσης άδεια για διεξαγωγή επιθεώρησης.

Το «Western Muse», πλοίο τύπου handymax, χωρητικότητας 48.713 τόνων dw, έτους κατασκευής 2001, πωλήθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην τιμή των 34 εκατομμυρίων δολαρίων, επίπεδα αρκετά υψηλότερα αυτών που ισχύουν στην αγορά και αντανακλούν την ισχύ συμφωνίας χρονοναύλωσης 22 μηνών, στον ναύλο των 26.500 δολαρίων ημερησίως.

το κερδος

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Tην πώληση των δεξαμενόπλοιων, τύπου handymax, «M/T Relentless», «M/T Victorious » και «M/T Invincible » και την άμεση ναύλωσή τους στην εταιρεία για επτά χρόνια, ανακοίνωσε η «Top Tankers Inc.». Πρόκειται για ναύλωση «γυμνού» πλοίου και η «Top Tankers» θα εκτελέσει τη λειτουργική και εμπορική διαχείριση των πλοίων. Τα τρία πλοία θα ολοκληρώσουν τη σύμβαση χρονοναύλωσής τους με την «Glencore» για τα υπόλοιπα τέσσερα χρόνια. Η εταιρεία αναμένει να αντλήσει κέρδη ύψους περίπου εννέα εκατ. δολαρίων από την πώληση. Η ναύλωση «γυμνού» πλοίυ ανέρχεται σε 11.500 δολάρια ανά πλοίο την ημέρα και η εταιρεία αναμένει ότι η πώληση και η ναύλωση θα αναγνωριστεί ως λειτουργική ναύλωση υπό την US GAAP. Επίσης η εταιρεία ανακοίνωσε ότι έχει «κλείσει» μία συμφωνία για την απόκτηση δύο πλοίων διπλού τοιχώματος. Ένα τάνκερ, τύπου suezmax, χωρητικότητας 150.038 dwt, το οποίο ναυπηγήθηκε το 1993 από την ιαπωνική «Mitsui Engineering & Shipbuilding Co. Ltd» και ένα product tanker, τύπου handymax, χωρητικότητας 46.346 dwt, το οποίο «χτίστηκε» το 2003 από τη νοτιοκορεατική «Hanjin». Μέχρι τέλος Οκτώβρη Τα πλοία θα μετονομαστούν σε «M/T Stormless» και «M/T Ioannis P» αντίστοιχα και αναμένονται να παραδοθούν στην εταιρεία μέχρι τέλος του Οκτωβρίου. Η απόκτηση θα κοστίσει 108 εκατομμύρια δολάρια και θα χρηματοδοτηθεί από το ταμειακό απόθεμα της εταιρείας και από πίστωση από τράπεζες. Μετά από την παραλαβή, το «M/T Stormless» θα λειτουργήσει στη spot αγορά και το «M/T Ioannis P» θα ενταχθεί σε μια συμφωνία με την «Glencore S.A.» για 5 χρόνια. Με τη συμφωνία, η «Top Tankers» θα λάβει τον βασικό ναύλο των 18.000 δολ. για τον πρώτο χρόνο, συν 35% από το επιπρόσθετο κέρδος που βγάζει ο ναυλωτής πέρα από τον βασικό ναύλο. Από τον δεύτερο χρόνο μέχρι τη λήξη της σύμβασης, η εταιρεία θα λάβει τον βασικό ναύλο των 17.750 δολ. την ημέρα, συν τα πρώτα 750 δολ. που βγάζει ο ναυλωτής πάνω από τον βασικό ναύλο, συν 50% από τα υπόλοιπα κέρδη πάνω από τον βασικό ναύλο. Όπως ισχύει για όλες τις συμφωνίες μοιράσματος κερδών της εταιρείας, το μοίρασμα του κέρδους από το «M/T Ioannis P» θα διευθετηθεί στο τέλος του κάθε τριμήνου για τους προηγούμενους τρεις μήνες.

Nαυλαγορα 16 Σεμπτεμβριου 2005

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

ο κυρ θοδωρας τρελλαθηκε και ξεπουλα. συμφωνα με το marinenews εχουμε και λεμε

Το μεγάλο deal της χρονιάς για την παγκόσμια ναυτιλία έχει πρωταγωνιστή τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο και την ναυτιλιακή εταιρεία Metrostar. Πιο συγκεκριμένα πούλησε τον στόλο του που αποτελείται από 17 πλοία έναντι 735 εκατομμυρίων δολαρίων στην εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία Quintana Maritime . Πρόκειται για τρία panamax 14 kamsarmax bulkers. H συμφωνία υπεγράφη στις 3 Μαϊου. Τα τρία panamax είναι ναυπηγήσεως 2004. Τα πέντε από τα 14 kamsarmax ναυπηγήθηκαν μεταξύ 2005 και 2006. Τα υπόλοιπα εννέα πλοία βρίσκονται υπό ναυπήγηση σε ιαπωνικά ναυπηγεία και θα παραδοθούν μεταξύ Ιουλίου 2006 και Ιουνίου 2007.Η Quintana Maritime θα καταβάλει μέχρι τις 15 Μαϊου το 10% του τιμήματος.

παιδια οποιος ξερει παραπανω λεπτομερειες (πχ το καθαρο κερδος του κυρ-Θοδωρου) ας μας πει

Link to comment
Share on other sites

Να πουμε οτι η Quintana ειναι και αυτη ελληνικων συμφεροντων και οτι πισω απο την κολοσσιαια χρηματοδοτηση για αυτην την αγορα, βρισκονται πολυετη ναυλοσυμφωνα για την πλειοψηφια του αγορασθεντος στολου που εχει ηδη κλεισει η αγοραστρια εταιρεια με την πολυεθνικη Bunge. Με αλλα λογια, παρα τα μεγαλα ποσα που διαθετουν οι αγοραστες, το ρισκο τους ειναι μαλλον περιορισμενο τροπον τινα.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Λοιπόν κύριοι παρακάτω έχω κάποια στοιχειά και φωτό από μοτορσιπακι θα ήθελα από τον καθένα σας την γνώμη και το σχόλιο του, δηλαδή: αν του αναγνωρίζει κάποια πλεονεκτήματα/μειονεκτήματα σε διάφορους τομείς, άξια πλοίου, και αν γνωρίζει κάτι για το παρελθόν του.

 

 

LOA:83.27 metres L:76.31 metres Beam:12.50 metres Molded draft:6.50 metres Air draft:26.6 m (24.8 m fully laden) metres Consumption:4.5 tonne/day
Shipyard:B.V. Scheepswerf J. Pattje, Waterhuizen, Groningen, The Netherlands. Yard number:346 Year built:1981 Refitted at:Niestern Sander B.V Delfzijl Extent:Lengthend in 1986 Built to class:Lloyds Built to class type:+100 A1, +LMC, UMS, Finnish/Swedish Ice Class 1A Material hull:Steel Material superstructure:Steel Tonnage:1999 GT / 1085 NT Displacement:4130 tonnes Cruising speed:Loaded 11 knots Top speed:Ballast 12 knots Home port:Porvoo, Finland Cargo capacity
DWT:2954 DWCC:2850 Grain CBM:3941 Grain CBft:138897 Bale CBM:3863 Bale CBft:136148 Hatch Cover:MacGregor, 21.60 m x 21.59 m
  • No. hatches:2
  • Boxed cargo hold:Yes
  • Cargo hold dimension:57.40 m x 10.90 m x 57.40 m
  • Max. permissable load on hatch:1.5 ton/M3
  • Max. permissable load on tank top:10 ton/M3
  • Other:Timber capacity 4200 m3 LP / 3900 m3 TP.

 

post-7346-0-66610800-1381084127_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...