ΝΗΡΕΑΣ Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Νομίζω ότι η Χιώτικη βάρκα δεν είχε εξ αρχής το όνομα στον καθρέπτη. Τώρα για το πότε το έβαλε, δεν ξέρω, αλλά έχω δει παλιές φωτό άνευ ονόματος.
Νάξος Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Δεν ήταν γρήγορο, δεν ήταν μουράτο, δεν ήταν μεγάλο αλλά όπως και όλα τα πλοία της νιότης του καθενός είχε το κατιτίς του. Μάλλον η νοσταλγία με το οποίο το θυμώμαστε είναι κολακευτική σχετικά με τις πραγματικές δυνατότητες του πλοίου. Χωρὶς νὰ ἐντυπωσιάζει σὲ πολλοὺς τομεῖς, τὸ πλοῖο αὐτὸ εἶχε ἕνα ἐκπληκτικὰ διαμορφωμένο garage. Μποροῦσε νὰ μεταφέρει πάνω ἀπὸ 35 τριαξονικὰ φορτηγὰ (περισσότερα κι ἀπὸ τὸ Ἀπόλλων Ἐξπρὲς ποὺ ἦταν 20 m μεγαλύτερο σὲ μῆκος καὶ 1,6 m σὲ πλάτος) ἢ 220 ΙΧ αὐτοκίνητα.
Νάξος Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του πλοίου ήταν ότι έγραφε το όνομά του και στον καθρέπτη της πλώρης. Ήταν κάτι που ξεκίνησε επί Κατσουλάκου και το διατήρησαν οι Αγαπητοί. Προσωπικά, δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο πλοίο που να γράφει το όνομά και στον καθρέπτη. Φίλε Νηρέα καὶ τὸ Νῆσος Χίος εἶχε στὰ τελευταῖα του χρόνια (ἐπὶ ΝΕΧ, μετὰ τὸ πέρασμά του ἀπὸ τὴν Ἑλληνικὰ Ἀκτοπλοΐα ΑΕ) τὸ ὄνομά του γραμμένο κάτω ἀπὸ τὸ ζωνάρι τῆς γέφυρας. Δὲς ἐδῶ: http://www.shipfriends.gr/forum/photoplog/index.php?n=1393 καὶ ἐδῶ (φωτογραφία μᾶλλον τραβηγμένη ἐπὶ καθεστῶτος ΕΑ) http://www.shipfriends.gr/forum/photoplog/index.php?n=111
gtogias Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Όταν πρωτοκυκλοφόρησε με τα original χρώματα του, δεν είχε το όνομα στον καθρέπτη, όπως φαίνεται και στη γνωστή καρτ ποστάλ. Μάλλον το φόρεσε προς το τέλος.
NHSOS XIOS Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Σιγουρα το ονομα στον καθρεφτη δεν ηταν απο την αρχη,πιθανως απο οσα θυμαμαι,να μπηκε καπου αναμεσα στο 90-93.Παντως μαζι με τον ΑΛΚΑΙΟ ειχαν το πιο ωραιο 'σουλουπι' για την εποχη.Ωραια και τα αλλα(ΣΑΠΦΩ/ΟΜΗΡΟΣ),τα 2 μικρα ομως εκλεβαν την παρασταση για μενα.Η παραπανω φωτο που ειναι κοκκινο,ειναι στα Μεστα,αυτη εδω ομως,μηπως Πειραια?Δεν μπορω να ξεχωρισω με τα κτηρια.
gtogias Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Μήπως είναι εκτός Ελλάδος όταν ξεκίνησε για να μας έρθει? Δε νομίζω ότι έκανε ποτέ δρομολόγια στα κόκκινα από Πειραιά.
Nick the Greek Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Χωρὶς νὰ ἐντυπωσιάζει σὲ πολλοὺς τομεῖς, τὸ πλοῖο αὐτὸ εἶχε ἕνα ἐκπληκτικὰ διαμορφωμένο garage. Μποροῦσε νὰ μεταφέρει πάνω ἀπὸ 35 τριαξονικὰ φορτηγὰ (περισσότερα κι ἀπὸ τὸ Ἀπόλλων Ἐξπρὲς ποὺ ἦταν 20 m μεγαλύτερο σὲ μῆκος καὶ 1,6 m σὲ πλάτος) ἢ 220 ΙΧ αὐτοκίνητα. Η διαφορά ήταν στο ότι ο Απόλλωνας έχει 2 μπουλμέδες στο γκαράζ και 4 γραμμές φόρτωσης ενώ το Νήσος Χίος και ο Αλκαίος είχαν 1 μπουλμέ με 5 γραμμές φόρτωσης, 2 εκ δεξιών και 3 εξ ευωνύμων.
polmyt Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Όταν πρωτοκυκλοφόρησε με τα original χρώματα του, δεν είχε το όνομα στον καθρέπτη, όπως φαίνεται και στη γνωστή καρτ ποστάλ. Μάλλον το φόρεσε προς το τέλος. Η καρτ ποσταλ πρεπει να ειναι απο την πρωτη του χρονια στην Ελλαδα μιας και δεν υπαρχει ακομα η σφιγγα στην τσιμινιερα.Εκτος και αν το πασιγνωστο σινιαλο μπηκε στη δευτερη περιοδο του πλοιου σε Χιωτικη εταιρεια Αληθεια το βαπορι ποια εταιρεια το πρωτοεφερε?Ειναι η ιδια που το ειχε μεχρι τα τελος του ή ηταν αλλη εταιρεια που απλα δεν αντεξε με αποτελεσμα να το παρει η ΕΑ? Δεν ήταν γρήγορο, δεν ήταν μουράτο, δεν ήταν μεγάλο αλλά όπως και όλα τα πλοία της νιότης του καθενός είχε το κατιτίς του. Μάλλον η νοσταλγία με το οποίο το θυμώμαστε είναι κολακευτική σχετικά με τις πραγματικές δυνατότητες του πλοίου. Φιλε gtogias θα διαφωνησω στο οτι δεν ηταν γρηγορο.Στην εποχη του ηταν το γρηγοροτερο της γραμμης.Ουτε το ΣΑΠΦΩ αλλα ουτε ο ΟΜΗΡΟΣ ειχε το δρομο που ειχε το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ.Ισως το οτι ηταν μικροτερο και εχοντας χειροτερο ταξιδεμα απο τα μεγαλα της ΝΕΛ,εκανε τον κοσμο να μην το προτιμα.
proud_ionian Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Αληθεια το βαπορι ποια εταιρεια το πρωτοεφερε?Ειναι η ιδια που το ειχε μεχρι τα τελος του ή ηταν αλλη εταιρεια που απλα δεν αντεξε με αποτελεσμα να το παρει η ΕΑ? Το ιονις ανηκε στην Ελληνικη Ακτοπλοια, ενω το Αργοστολι ανηκε στην ΕΤΒΑ και το διαχειριζοταν η ΕΑ[...]Την ιδια περιοδο η μια μετα την αλλη οι ΑΝΕ του αιγαιου περνουσαν στην ΕΑ. Η ΕΤΒΑ πληρωνε το χρεος τους και το ποσο που κατεβαλε μετοχοποιουνταν υπερ της ΕΑ. Ετσι η Ν.Ε.Χ. (νησος χιος) Α.Ν.Τ.Ε.Σ.Ι. (σαμαινα, ικαρος) Ν.Ε. Ναξου (παρος, ναξος) περασαν στη διαχειρηση της ΕΑ αλλα τα πλοια τους διατηρουσαν τα παλια σινιαλα. η ΝΕΧ το ειχε παντα;)
Stratos Posted May 28, 2010 Author Posted May 28, 2010 Η κάρτ ποστάλ είναι από την πρώτη του χρονιά στα Μεστά, γιατί την είχα πάρει από την ρεσέψιον του πλοίου το 1980 στα πρωτα του δρομολόγια, όπως και κάτι αυτοκόλητα αυτοκινήτου με καλιτεχνική απεικόνιση του βαποριού όπου πάλι ο ρόμβος στην τσιμινιέρα δεν είχε την σφίγγα επάνω, αυτή πιθανότατα προστέθηκε προς το 1983 όταν έγινε λευκό και ήρθε στον Πειραιά. Μετα την κατάρευση της Ελληνικης Ακτοπλοίας ξαναπέρασε στην διαχείριση της ΝΕΧ συνεχίζοντας τα κομματικά διαχειριστικα σκάνδαλα της Ε.Α. από την τοπική αυτοδιοίκηση αυτή τη φορά.. Το όνομα στον καθρέφτη προστέθηκε τότε, δηλαδή το 1992 όπως και πλευρικά το ΝΕ ΧΙΟΥ. Ήταν όντως σχετικά μεγάλο σε χωρητικότητα για την εποχή του και εύκολο στη φόρτωση (αφού λόγω του βαίζορ τα όχήματα μπαίναν και βγαίναν με την μούρη), και θα έλεγα και αρκετά πιο πολυτελές και σύγχρονο εσωτερικά σε σχέση και με τα τρία πλοία της ΝΕΛ, πάνω από όλα δεν είχε κάγκελα και απαγορευμένη πρόσβαση στους χώρους του ανάλογα με την κατηγορία θέσης, ήταν δηλαδή πιο ανθρώπινο. Πάντως πρέπει να είχε λιγότερα κρεβάτια από τα άλλα καράβια της γραμμής αφου ξεκίνησε ως ημερόπλοιο στην Ραφήνα.
enas chiotis Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Η είδηση της αγοράς του Χιώτικου βαποριού όπως αποτυπώνεται σε τοπική εφημερίδα το 1979. Και για να μην ξεχνιόμαστε, η πάντα επίκαιρη υπενθύμιση:
NHSOS XIOS Posted June 29, 2010 Posted June 29, 2010 Ε οχι κι ετσι. 2 pitch προπελες με 1 τιμονι και ενα μικρο προπελακι πλωρα Τελικα ειχε δικιο ο Neptune για το bow thruster(το λεει στο αρθρο)αλλα δεν ειμαι σιγουρος αν απο καποια στιγμη κ μετα δουλευε Οσες φορες ειχα παρακολουθησει το πλοιο σε μανουβρες δεν θυμαμαι να βγαινουν τα κλασικα απονερα του thruster απο την πλωρη.
NHSOS XIOS Posted June 1, 2012 Posted June 1, 2012 Όπως θυμάμαι, το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ 1982 είχε "ανοίξει" την προβλήτα σχεδόν σε όλο της το πλάτος και σε μια φωτογραφία της νέας τότε, εφημερίδας ΕΘΝΟΣ φαινόταν η πλώρη να έχει "αγγίξει" το μπαλκόνι του κτιρίου.Ήταν βλέπεται ice class το αείμνηστο.. Το chiospress συνεχιζει το αφιερωμα στις προσκρουσεις στην Χιο.(αυτη την φορα χωρις αυτοπτες μαρτυρες )
Stefanos Posted September 20, 2012 Posted September 20, 2012 (edited) ίσως πολλοί απο έμας να μη το είδαν ποτέ εν δράση αλλά να που υπάρχουν και τα αρχεία μια μανούβρα στο 11,35 του βίντεο,πάντα απο το visor ξεφόρτωνε? Edited September 20, 2012 by Stefanos
gtogias Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Τις φορές που ταξίδεψα εγώ μαζί του θυμάμαι να φορτώνει-ξεφορτώνει στη μεν Ραφήνα από τη πρύμνη, στη δε Χίο τα οχήματα από το visor και οι επιβάτες με σκάλα από μπαρκόριζο. Στο πασαλιμάνι (Λιμήν Μεστών) και εκεί από τη πρύμνη.
Hastaroth Posted September 21, 2012 Posted September 21, 2012 Εγώ πάντως ουδέποτε το είχα δεί να ξεφορτώνη από το visor.Ούτε στον Πειραιά αλλά ούτε και στην Χίο (την μοναδική φορά που το ειδα εκεί.
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 'Οταν έκανε Πειραιά-Χίο,στη Χίο χρησιμοποιούσε το visor.
Hastaroth Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 Χμμμμ τί να πώ...εγώ το είχα δεί πρυμνοδετημένο.Είχε φτάσει πρίν από εμάς (ήμουν στο ΣΑΠΦΩ) και το θυμάμαι πολύ καλά,ήταν στα δεξιά μας-μάλιστα δέν σκέφτηκα εκείνη την ώρα να το φωτογραφίσω (δέν υπήρχαν και ψηφιακές μηχανές εκείνη την εποχή,οπότε δίσταζα να "ξοδέψω" μιά λήψη τού φίλμ και επιπλέον,δέν μπορούσα να φανταστώ ότι δέν θα είχα άλλη ευκαιρία να το δώ).
proud_ionian Posted October 9, 2012 Posted October 9, 2012 νομιζω οτι στη χιο εδενε με τη πλωρη για μεγαλα διαστηματα και οταν ερχταν απο ραφηνα και οταν ερχοταν απο πειραια. αν θυμαμαι καλα ειχε ξανασυζητηθει παλιοτερα
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Στα Μεστά πρυμνοδετούσε αφού επιπλέον δεν υπήρχαν οι σημερινές υποδομές. Μέσα στη Χίο όσο το θυμάμαι (δεν βάζω το χέρι μου στη φωτιά) έπεφτε με την πλώρη στην γωνία κ σκάλα γιά τον κόσμο από την πάντα. Δεν αμφισβητώ τον φίλο Hastaroth ότι κάποια φορά έπεσε κ με την πρύμη. Αν κ είμαι από τους λίγους που φωτογράφιζαν πλοία από παλιά,δυστυχώς δεν είχα τραβήξει να δουλεύει το visor.Ήταν από τα πολύ λίγα καράβια που έκαναν κάτι τέτοιο,άλλωστε εξυπηρετούσε τό ότι το δρομολόγιο είχε δύο λιμάνια μόνο. Άλλες περιπτώσεις που μπορώ να θυμηθώ είναι ΒLUE STAR 1/2 κ POLARIS στην Πάτρα, ΠΟΡΤΟ ΛΑΦΙΑ αναγκαστικά,ΜΑΡΘΑ που έχει πόρτες κ ο ΑΛΚΑΙΟΣ μιά φορά που είχε πρόβλημα ο πρυμιός καταπέλτης.
gtogias Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Λίγο πριν την προ-τελευταία εξαφάνιση του forum είχε ξανασυζητηθεί. Στη πόλη της Χίου έδενε πάντα με την πλώρη και οι επιβάτες με σκάλα στο πλάι. Μάλιστα η σκάλα ήταν αρκετά ψηλή και το τράνταγμα ήταν αρκετό. Φυσικά ο δρόμος μπροστά στο τελωνείο έκλεινε. Στα Μεστά και τη Ραφήνα με την πρύμνη, στον Πειραιά δεν θυμάμαι καθόλου. Ιδού και το πλοίο στο λιμάνι της πόλης της Χίου το 1981. Η φωτογραφία δε διεκδικεί δάφνες ποιότητας, κόντρα στο φως κλπ.:
ΒΙΚΤΩΡ ΧΙΩΤΗΣ Posted October 10, 2012 Posted October 10, 2012 Πραγματικά ντοκουμέντο η φωτό, ποιά χρονολογία είναι; Υποθέτω πάντως στα τελευταία με το κόκκινο της Viking Line.
enas chiotis Posted March 13, 2019 Posted March 13, 2019 Αγαπάμε βουλευτή Νικολόπουλο. Καμμιά 40αριά χρόνια μετά ρωτάει για πόσα χρόνια χρησιμοποιήθηκε το λιμάνι των Μεστών από το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ και γιατί σταμάτησε η γραμμή Ραφήνα - Μεστά.
polmyt Posted April 3, 2019 Posted April 3, 2019 Αλλη μια φωτογραφια με το πλοιο παροπλισμενο στο Κερατσινι ,μερικους μηνες πριν την κανει για Αλιαγα Ελπιζω να βρεθει καποιος να ανεβασει καμια φωτο του απο τις καλες του εποχες γιατι δυστυχως οι περισσοτερες φωτο που εχουμε ειανι απο τις μερες παροπλισμου του
Panagia Ekatontapiliani Posted March 15, 2024 Posted March 15, 2024 Φωτογραφίες από τη διάλυση του Νήσος Χίος.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now