Jump to content
Shipfriends

Νήσος Χίος (IMO 6620046)


Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Με την αποχώρηση του πλοίου οριστικά προς διάλυση θα ήθελα να πω ένα αντίο..

Εδώ είναι και κάποιες φωτογραφίες από το διαδίκτυο που ίσως αρκετοί να έχετε ήδη δει:

http://www.simplonpc.co.uk/Viking_Kapella.html

http://dstef.club.fr/dstef/Ferries/m_p/Nissos_Chios.htm

http://home.swipnet.se/~w-14079/Viking/vls9.htm

Τό πλοίο ήταν το πρώην Kappela της Viking από το 67 που κατασκευάστηκε έως το 79 που πέρασε στην Ναυτιλιακή Εταιρία Χίου.

Βυσσινί στη αρχή, ολόλευκο μετά..

Εξαιτίας της γραμμής του εκεί στα βόρεια ήταν ice class όσο αστείο και να ακούγεται για ένα πλοίο εκείνης της εποχής στο Αιγαίο.

Είχε δύο σαλόνια Ά,΄Β Θέσης με μεγάλα παράθυρα άρα και ωραία θέα , εστιατόριο δίπλα στο σαλόνι Β΄Θέσης, self service, τρία bar, αίθουσα με καθίσματα αεροπορικά, καμπίνες Α-Β θέσης, καλό και ευρύχωρο γκαράζ για το μέγεθος του, και πάρα πολλά ανοιχτά καταστρώματα πλώρα-πρύμα.

Το ταξίδεμα του, δεν ήταν το καλύτερο για πολλούς αφού μετά τα έξι μποφωράκια κούναγε αρκετά.

Να αναφέρω περιληπτικά ότι πλέον της γραμμής που υπηρέτησε τα πιο πολλά χρόνια Πειραιά-Χίο- Μυτιλήνη, το πλοίο δρομολογήθηκε αρχικά στην Γραμμή Ραφήνα-Μεστά- Χίος 1980-82 ως βυσσινί με τα χρώματα της Βίκινγκ, ενώ στα μέσα της δεκαετίας του 80 και κατά την διαχείριση της Ελληνικής Ακτοπλοίας έκανε κάποιο καλοκαίρι ταυτόχρονα με την γραμμή του και θερινά έκτακτα δρομολόγια για Πάρο-Νάξο σε αντικατάσταση των Νάξος-Πάρος όπως και κάποια περίοδο στην γραμμή Πειραιάς-Χανιά- Χάιφα με απόφαση της κυβέρνησης όπως θυμάμαι.

Το είχα δεί στην κρατική τότε τηλεόραση.

Κατά την θερινή περίοδο εκτελούσε και ένα δρομολόγιο την εβδομάδα Πειραιάς-Χίος- Ψαρά κάτι που εξυπηρετούσε αρκετά αυτό το νησί και τους εξ Αθηνών Ψαριανούς που ήταν αναγκασμένοι όπως και τώρα να παίρνουν μια γεύση Χίου πρώτα.

Βέβαια πόσοι θα πήγαιναν στα Ψαρά..

Τα τελευταία του ενεργά χρόνια μέχρι και το φθινόπωρο του ΄94 που έδεσε στα 200άρια, εκτελούσε και επιδοτούμενα δρομολόγια Ραφήνα- Αγ. Ευστράτιος- Λήμνος- Καβάλα.

Και κάποια στιγμή, μετά από μερικά χρόνια στα 200άρια, το πήγαν και το έδεσαν στο Ικόνιο οριστικά, έως μέχρι χτες..

Μνήμες έχω ουκ ολίγες αλλά δεν έχει νόημα να τις εξιστορώ αφού τα συναισθήματα θα είναι πάντα κάτι που τα εκλαμβάνει καθένας προσωπικά.

Πάντως δεν θλίβομε πολύ με το τελευταίο ταξίδι του βαποριού γιατί ένα καράβι παροπλισμένο είναι ένα νεκρό καράβι..

Τα καράβια είναι για να ταξιδεύουν, και μόνο τότε ζούνε.

Αυτό ισχύει για όλα τα αντίστοιχα δεμένα πλοία που περιμένουν τον χρόνο να τα σαπίσει σιγά-σιγά.

Δυστυχώς ο κόσμος που το δούλεψε τα τελευταία του χρόνια θα μείνει με την πικρία των χαμένων δεδουλευμένων του, και η τοπική κοινωνία είχε κρεμάσει πάνω του κάποια όνειρά (και τις οικονομίες της) για κάτι που δεν ευοδώθηκε τελικά.

Έφταιξαν κάποιοι, (πάντα φταίνε κάποιοι) και όπως γίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις δεν πλήρωσε κανένας.

Έτσι θέμα χρόνου ήταν, και επιτέλους ήρθε η ώρα να γραφτούν οι τίτλοι τέλους.

Εγώ και ίσως μερικοί ακόμα, θα μείνω με τις μνήμες και μερικές φωτογραφίες από μία παλιά Kodak.

Είναι περίεργο.., πάει για διάλυση ένα κομμάτι του νησιού, που έχει ξεχαστεί όμως πια..

Είχε συνδεθεί με στιγμές του νησιού, ταξίδια σε καλοκαίρια και χειμώνες και μόνιμη παρουσία στην εικόνα του λιμανιού, εκεί να βρίσκεται δεμένο και περήφανο με σηκωμένη την πλώρη στην προβλήτα, και τον κόσμο να μπαινοβγαίνει από την πλευρική σκάλα του βαποριού, (κάτι που κάνανε τότε και τα κρητικά).

Τότε ταξίδι, εκτός από μεταφορά στον τόπο μας ή τις διακοπές μας, σήμαινε και μυρωδιά της θάλασσας, σήμαινε και πέταγμα των γλάρων παράλληλα με το καράβι και το παιχνίδι τους με τα απόνερα, και ίσως μετά και μία καραβίσια αλλά πάντα νόστιμη μακαρονάδα ή κάτι τέτοιο.

Και κάποια στιγμή την νύχτα, έναν ύπνο σε μία καμπίνα ξύλινη, αλλά χωρίς t.v. και άλλες τέτοιες ανέσεις.

Και μία γλυκιά προσμονή για το αυριανό ξύπνημα που θα έβλεπα πίνοντας τον καφέ μου πλώρα κάτω από την γέφυρα, τον ήλιο να σηκώνεται από την Μικρασία δεξιά μου, και έτσι να "πορτοκαλίζουν" οι ακτές της Χίου με τις πρώτες ηλιαχτίδες, και την μυρωδιά της γης να αρχίζει να γαργαλά τα ρουθούνια μου.

Τώρα όμως...τέλος.

Είναι η εποχή της αριθμημένης ταχύπλοης φαστφουντάδικης καρέκλας και η προσφορά επί πληρωμή ανέσεων που μέχρι τώρα θεωρούνταν αυτονόητες.

Σε αυτήν την εποχή αυτά τα πλοία δεν ανήκουν.

Εμείς αναγκαστικά θα γίνουμε ένα με την νέα πραγματικότητα και τα πλοία των παιδικών μας χρόνων θα είναι πάντα στην μνήμη μας αποτυπωμένα.

Σαν να είχαν ψυχή και ας ήταν από χάλυβα, και στον βωμό του χρήματος διαλύονται..

Είναι η λογική συνέχεια αυτή..

Κρίμα που σε αυτή την τελευταία πλεύση του, εκεί κοντά στα φυσικά του ύδατα, δεν θα είμαι επάνω του..

Καλό ταξίδι, ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ

Link to comment
Share on other sites

Συλλυπούμαι από καρδίας τους φίλους Χιώτες για τον χαμό του αγαπημένου τους (πλοίου).

Και τους αφιερώνω, εις μνήμην, κάτι από τα παλιά. Είναι από τον τουριστικό οδηγό ΔΙΑΚΟΠΕΣ του 1989.

ΥΓ1. Είναι εξαιρετική η παραπάνω φωτό του Χιώτη. Και ως θέμα και ως ατμόσφαιρα!

ΥΓ2. Προς την Υψηλή Πύλη του Φόρουμ:

Μήπως πρέπει να ανοίξετε μια νέα ενότητα με τίτλο «Νεκρολογίες» ή κάτι τέτοιο τέλος πάντων?

Έχουμε, ήδη, αρκετά πλοία φευγάτα. Και έρχονται από πίσω μπόλικα: Απόλλωνες και Σία.

Εκεί να δείς κλάμα που έχει να πέσει!

post-31-128326958198_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Φωτογραφίες, αποσπάσματα, αναμνήσεις, μας σπαράζουν την καρδιά-ούτε δικά μας νά ήταν δεν θα τα κλαίγαμε έτσι. Όχι τίποτ' άλλο, αλλά όπως έλεγε η γιαγιά μου, μπορεί να πάει και γρουσουζιά. Ας κάνουμε λίγο κράτει μην μας πάρει το ανάποδα...

Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με πληροφορίες από τη γειτονική χώρα, το πλοίο έφτασε στην Aliaga την Παρασκευή 2 Ιουνίου και παραμένει στη ράδα του διαλυτηρίου. Η προσάραξή του προβλέπεται να γίνει την Τετάρτη:D

Link to comment
Share on other sites

Ηταν τον Αύγουστο τού 1991-άν θυμάμαι καλά-που πήγαινα διακοπές στή Μυτιλήνη,μέ το ΣΑΠΦΩ.Η αναχώρηση ήταν στίς 7 το βράδυ αλλά το πλοίο ήρθε καθυστερημένα από το προηγούμενο ταξίδι και τελικά φύγαμε κατά τίς 11.

Δίπλα μας (στά δεξιά) ήταν το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ (νά σημειώσω εδώ οτι η αναχώρηση γιά Χίο-Μυτιλήνη εκείνο τον καιρό γινόταν από την νύν προβλήτα τών Highspeed) το οποίο όμως έφυγε πρίν από μάς αφού δέν είχε κάνει ημερήσιο δρομολόγιο και επομένως φόρτωσε καί έφυγε στην ώρα του.

Τό πρωϊ που φτάσαμε στην Χίο,το είδα δεμένο στό λιμάνι -είχε φτάσει φυσικά πολύ νωρίς,σχεδόν αξημέρωτα).Δυστυχώς παρ'όλο που είχα φωτογραφική μηχανή μαζί μου,δέν "μού έκοψε" νά το απαθανατίσω εκείνη τη στιγμή.

Νομίζω ήταν και η τελευταία φορά που το είδα....

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 year later...

Απο την εφημεριδα Πολιτης

Τίτλοι τέλους στα ναυπηγεία του Αλί Αγά

2008.11.20.2.jpg Όνειρο δεμένο στο μουράγιο λέει το τραγούδι. Όνειρο που έγινε εφιάλτης, με άδοξο τέλος, είναι αυτό με το «Ν. Χίος». Την ώρα που η ακτοπλοϊκή σύνδεση του νησιού μας βρίσκεται σε μεγάλες φουρτούνες, την ίδια ώρα στις απέναντι ακτές, στο διαλυτήριο πλοίων του Αλί Αγά, γράφονται οι τίτλοι τέλους για το «Ν. Χίος».

Καλα ειναι δυνατον μετα απο τοσο καιρο,τωρα να αποτελειωνουν το πλοιο? Εγω νομιζα πως ηδη καποιες οικοδομες της Χιου ειχαν μπετοβεργες απο αυτο:o

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Για παντα στις καρδιες μας,αγαπητε Χιωτη,και μας το φερνεις στο μυαλο σαν να υπαρχει ακομα:) Η ιστορια φανταζομαι ειναι γνωστη σε ολους,σφιγγα στην τσιμινιερα γιατι στην Χιό εχομενε πολλες(λιλιγκες τις λεμε αν και διιστανται οι αποψεις)...η επειδη οι Χιωτες εχουν σφιγγες στις τσεπες:D η καλυτερα καβουρια...(και οι εφοπλισταδες δυστυχως).

Ποοοσες φορες ειχα παει με το ποδηλατακι μου να το δω στην προκυμαια,εκει με το στομα ανοιχτο(visor) και την σκαλα με τις ροδες στα πλαγια για να μπαινουν οι επιβατες(ε ρε λιμενικες υποδομες που ειχαμε τοτες...).Θυμαμαι χαρακτηριστικα,να φορτωνεται ενα φορτηγο και το πλοιο να καθιζει με την εισοδο του στο γκαραζ...Βαζω και μια φωτο απ το shippax 2008 για οσους δεν το εχουν η οσους δεν το εχουν δει ποτε ετσι,στην Χιο.(η φωτο γραφει στα πλαγια Steffen Weirauch,τον οποιο εψαξα παλιοτερα στο νετ μπας κ ειχε κ αλλες αλλα δεν βρηκα:().

post-709-128326978096_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Καταρχην να ζητησω απο τους φιλους να ανοιγουν με προσοχη τα link διοτι οι φωτο πραγματικα πονανε.:(:(

Ας δουμε μερικες φωτο απο το εσωτερικο του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ περιπου ενα χρονο πριν φυγει για σκραπ.Οπως φανταζεστε στο βαπορι ειναι τα παντα διαλυμενα και δεν υπαρχει τιποτα ορθιο.

Καταρχην δυο καμπινες του βαποριου.Η πρωτη δικλινη και η δευτερη μαλλον καποιου αξιωματικου(εκτος και αν το βαπορι ειχε και μονοκλινες καμπινες)

Η reception και ενας χωρος με τραπεζακια

Τα σαλονι με τα αεροπορικα καθισματα καθως και το self service

Παμε τωρα να δουμε το τιμονι που δεν υπαρχει πλεον στη γεφυρα και τα χειριστηρια στη βαρδιολα.

Να δουμε και το χωρο της κουζιναςπριν βγουμε και στα εξωτερικα καταστρωματα

Εξω πλεον μπορουμε να δουμε τη θεα απο τη βαρδιολα προς την πρυμνη

Το καταστρωμα στη πρυμνη.

Μαλλον το κυριο εξωτερικο καταστρωμα

Και η τσιμινιερα με τη σφιγγα

Και μια φωτο που ειχα ανεβασει παλιοτερα του ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ απο τον καιρο που ηταν παροπλισμενο.Η εποχη ειναι η ιδια με αυτες των εσωτερικων φωτο

Επειδη το βαπορι δεν το ηξερα καλα καθε παρατηρηση ωστε να γνωρισουμε καλυτερη τους εσωτερικους του χωρους ευπροσδεκτη.

Ελπιζω να ακολουθησουν και αλλα μελη με φωτογραφιες απο την εποχη που το βαπορι ταξιδευε ετσι ωστε να εχουμε πιο ομορφες αναμνησεις περα απο τα σκονισμενα σαλονια και την εικονα καταστροφης που βλεπουμε σε αυτες τις φωτο

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Πράγματι πονάν οι φωτό του φίλου polmyt.

Όχι τόσο γιατί ένα ακόμη πλοίο έφτασε στο τέλος του, όσο για το γεγονός ότι έφτασε εκεί λάγω της ανικανότητας και άθλιας πρακτικής των πολιτικά εγκάθετων που το χρησιμοποίησαν για τους όποιους σκοπούς τους.

Ανήκω στους τυχερούς που ταξίδεψαν κάμποσες φορές με το πλοίο, ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια του που ήταν στα κόκκινα, από την Ραφήνα στο Πασαλιμάνι. Τότε που ένα ολόκληρο (σχεδόν) νησί έβαλε σε αυτό το πλοίο χρήματα και όνειρα για μια καλή συγκοινωνία με τη ηπειρωτική Ελλάδα.

Όνειρα που σχετικά σύντομα έγιναν συντρίμια. Κρίμα το καραβάκι.

Παρόλα αυτά ένα ευχαριστώ από εμένα φίλε polmyt.

Link to comment
Share on other sites

Ανήκω στους τυχερούς που ταξίδεψαν κάμποσες φορές με το πλοίο, ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια του που ήταν στα κόκκινα, από την Ραφήνα στο Πασαλιμάνι.

Φιλε gtogias εχει να μας διηγηθεις καποια πραγματα για αυτο το δρομολογιο?Τι ωρες εφευγε,αν ειχε πολυ κοσμο,πως μετακινουνταν οι απλοι επιβατες στο Χιος-Μεστα κλπ.

Εγω δυστυχως οσα ταξιδια κι αν εχω κανει μαζι του ημουν αρκετα μικρος ωστε να συγκρατησω μνημες απο το εσωτερικο του η το ταξιδεμα του.Το ελαχιστο π μπορω να θυμηθω ειναι η ρεσεψιον και τα εξωτερικα καταστρωματα.Επισης κατι χαρακτηριστικο που μου εχει μεινει ειναι ο παροπλισμος-επισκευες του στο λιμανι της Χιου για αρκετους μηνες ακριβως μπροστα απο σημερινα flocafe οπου επερνε ρευμα(κρεμονταν το καλωδιο)απο μια κολωνα της ΔΕΗ.

Καποια αλλη μνημη αφορα τα δρομολογια του οπου αν δεν κανω λαθος εφτανε μεχρι Μυτιληνη μονο 2 φορες την βδομαδα ενω τις υπολοιπες επιανε μονο Χιο.

Τελος για το visor και την ομορφια της φορτωσης απο κει,το εχω αναφερει σε προηγουμενο μνμα ενω θυμαμαι πολυ καλα μια φορα να εχει κολλησει σε αβαθη ακριβως εκει που δενουν ολα τα ΕΓ/ΟΓ σημερα(στην Χιο).

ΥΓ.Θυμαμαι κι εναν Χιωτη καπετανιο του:Στεφανος Νομικος,απο το Πυργι:)

Link to comment
Share on other sites

Καποια αλλη μνημη αφορα τα δρομολογια του οπου αν δεν κανω λαθος εφτανε μεχρι Μυτιληνη μονο 2 φορες την βδομαδα ενω τις υπολοιπες επιανε μονο Χιο.

Αν και δεν τα θυμαμαι καλα τα δρομολογια του αυτο που λες γινοταν καποιες χρονιες.Μου εκανε μεγαλη εντυπωση τοτε που ενα καραβι δεν εφτανε μεχρι Μυτιληνη αλλα πηγαινε μονο Χιο.Το αλλο που μπορω να θυμηθω ειναι οτι το 93 ή το 94 ανεβαινε μια φορα την εβδομαδα μεχρι Καβαλα.Δυστυχως ομως ειχε παντα απιστευτη καθυστερηση.Θυμαμαι οτι ειχε καθε φορα ειχε τουλαχιστον 12 ωρες καθυστερηση.

Link to comment
Share on other sites

Αυτά που θυμάμαι ήταν οι απογευματινές (σχεδόν βραδυνές) αναχωρήσεις από Ραφήνα με άφιξη στο Πασαλιμάνι μαύρα χαράματα.

Από εκεί οι μη έχοντες αυτοκίνητο επιβιβάζονταν σε λεωφορεία του ΚΤΕΛ για τη χώρα. Δε θυμάμαι όμως αν ήταν πακέτο-ναυλωμένο από την ΝΕΧ ή αν ήταν κανονικό δρομολόγιο. Άφιξη στη χώρα πουρνό πουρνό και βουρ για λουκουμάδες.

Φυσικά και αυτοί που είχαν αυτοκίνητο πάλι από χώρα θα περνούσαν μιας και ο δρόμος της δυτικής Χίου, από Λιθί προς Βολισσό, ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτος.

Το ταξίδεμα του δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο, μάλλον καλό θα το χαρακτήριζα, ακόμη και σε ψιλοδύσκολες θάλασσες. Μην ξεχνάμε όμως το μέγεθος του καθώς και τα δεδομένα της εποχής που ήρθε, το 1980. Είναι κρίμα να το συγκρίνουμε με τα κρητικά της δεκαετίας του 1990.

Μιας και οι ώρες ήταν λιγότερες το καλοκαίρι πάντα κατάστρωμα και το χειμώνα στο σαλόνι. Όταν είχε λίγο κόσμο κανένα πρόβλημα, όταν όμως γέμιζε ήταν κόλαση, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα. Καμπίνα δεν πήγα ποτέ οπότε δεν έχω άποψη.

Σύντομα όμως ήρθε και αυτό στη χώρα. Πιο πολύ απόλα θυμάμαι την επιβίβαση/αποβίβαση (στη χώρα) από το μπαρκόριζο (που ήταν αρκετά ψηλά) με εκείνη την άθλια σκάλα. Όταν μάλιστα γέμιζε (στην επιβίβαση) έτρεμε και έλεγες προλαβαίνω να ανέβω ή όχι.

Δεν ήταν γρήγορο, δεν ήταν μουράτο, δεν ήταν μεγάλο αλλά όπως και όλα τα πλοία της νιότης του καθενός είχε το κατιτίς του. Μάλλον η νοσταλγία με το οποίο το θυμώμαστε είναι κολακευτική σχετικά με τις πραγματικές δυνατότητες του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Ένα άλλο ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του πλοίου ήταν ότι έγραφε το όνομά του και στον καθρέπτη της πλώρης. Ήταν κάτι που ξεκίνησε επί Κατσουλάκου και το διατήρησαν οι Αγαπητοί. Προσωπικά, δεν μπορώ να θυμηθώ άλλο πλοίο που να γράφει το όνομά και στον καθρέπτη.

Υπηρχε κι αλλη μια γνωστη βαρκα:D που ειχε το ονομα στον καθρεφτη και μαλιστα καιρο πριν τον παροπλισμο του.Φανταζομαι ισως να υπηρχαν κι αλλα με την ιδια 'καινοτομια'.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...