Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

H σουηδική ακτοπλοϊκή εταιρεία Destination Gotland που ιδρύθηκε το 1998 και συνδέει τις κωμοπόλεις Nynäshamn και Oskarshamn της ηπειρωτικής Σουηδίας με την πρωτεύουσα Visby της νήσου Gotland, παρήγγειλε ένα επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο, το πρώτο σουηδικής σημαίας (όταν με το καλο παραδοθεί το 2017) του οποίου η πρόωση θα επιτυγχάνεται με LNG. Το πλοίο θα κοστίσει $135 εκ. και η σχεδίασή του θα είναι παρεμφερής εκείνης του πολύ ενδιαφέροντος διδύμου Visby-Gotland που το Guangzhou Shipyard International (GSI) της ομώνυμης πόλης της Κίνας ναυπήγησε για λογαριασμό της στο παρελθόν. Το ναυπηγείο έχει ακόμη παραδώσει έξι τάνκερ στον όμιλο. Η Destination Gotland πέραν των δύο συμβατικών, έχει στην κατοχή της και δύο ταχύπλοα, το Gotlandiaκονταδελφό του Αίολος Express, και το εντυπωσιακό Gotlandia II από τη Fincantieri.

 

Gotland-Orders-LNG-Ferry.jpg

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Για του λόγου το αληθές, η Destination Gotland ιδρύθηκε ναι μεν το 1998 ως κοινοπραξία της Rederi AB Gotland και της Silja Line, αλλά μετά την εξαγορά του μετοχικού κεφαλαίου της Silja Line από τη Rederi AB Gotland, αποτελεί πλέον το διάδοχο σχήμα αυτής της κραταιάς εταιρείας, που ιδρύθηκε το 1865 ;)

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

 

Στην ιστοσελίδα της εταιρείας μπορεί να βρει κανείς πολύ ενδιάφεροντα πράγματα. Μια ιστορική ανασκόπηση της εταιρείας με φωτογραφίες των παλιών της πλοίων, διαφημιστικών καμπανιών κτλ. και αρχεία PDF των πλοίων της. Επίσης, στην ιστοσελίδα της μητρικής εταιρείας (Rederi AB Gotland) υπάρχει μια όμορφη αναφορά στα διάφορα πλοία της, συμπεριλαμβανομένων των πετρελαιοφόρων και offshore πλοίων της με πολλά ενδιαφέροντα στοιχεία. Μακάρι να είχαν και οι ελληνικές εταιρείες τέτοιες ιδέες ...

Όπως πολύ σωστά ανέφερε ο φίλος Voyager, η εταιρεία έχει παραγγείλει δύο νέα πλοία με παράδοση το 2017 και 2018 αντίστοιχα. Τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά είναι παρεμφερή με αυτά των αδερφών Visby και Gotland. Ο προγραμματισμός της εταιρείας φαίνεται να είναι η αντικατάσταση των δύο ταχύπλοων (Gotlandia και Gotlandia II). Εάν θα αντικαταστήσει και τα δύο συμβατικά της πλοία ή θα δρομολογήσει από ένα ζευγάρι εναλλάξ στις δύο γραμμές που εξυπηρετεί, δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμα.

Πάντως, τα δύο παλαιότερα συμβατικά θα ήταν ό,τι πρέπει για ενδοεπτανησιακά δρομολόγια με προέκταση στην Ιταλία (τύπου Ιονίς ;)). 200 μέτρα μήκος, 28,5 κόμβοι, 1.500 επιβάτες και 500 Ι.Χ. Δεν τα αγοράζουμε και φτιάχνουμε δική μας εταιρεία, Proud; :lol:

Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Ariadne said:

Ο προγραμματισμός της εταιρείας φαίνεται να είναι η αντικατάσταση των δύο ταχύπλοων (Gotlandia και Gotlandia II).

Πάρα πολύ πιθανόν να γίνει αυτό που λές, με δεδομένο πως τα Gotland και Visby ταξιδεύουν με ταχύτητες 26-27 μίλια, όσο ακριβώς και τα ταχύπλοα. Δεν ξέρω αν αυτό γίνεται για λόγους οικονομίας, αν είναι όμως έτσι έχεις πολύ μεγαλύτερη χωρητικότητα με καλή ταχύτητα και μάλλον μικρότερο κόστος καυσίμων, σε σχέση με τα ταχύπλοα. Μια καλή ερώτηση είναι ποιά είναι η τιμή ανά τόνο του LNG.

Να συμπληρώσω πως η εταιρεία έχει επίσης και το ro-ro Gute που εκτελεί πλόες μόνο με φορτηγά. Με 4 μεγάλα ro-pax στη γραμμή, θεωρώ πως και αυτό ίσως να αποτελέσει παρελθόν.

 

Link to comment
Share on other sites

Είναι όντως μια καλή ερώτηση.

Βεβαίως, μελλοντικά δε θα έχουν και άλλα περιθώρια, οπότε καταλήγουν αναγκαστικά στο LNG.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πάμε να δούμε τα "παλιότερα" πλοία της εταιρείας, όλα στο Visby της νήσου Gotland. Έχουμε, λοιπόν, παροπλισμένα το μικράκι Gotlandia που μας θυμίζει έντονα τα μικρά ταχύπλοα της NEL, το μεγαλύτερο και πάρα πολύ όμορφο επίσης ταχύπλοο Gotlandia II και το δίδυμο των αγαπημένων γρήγορων συμβατικών Visby και Gotland. To ΙΙ ξεκίνησε για σεζόν. Το σκέτο δεν ξέρω αν θα δραστηριοποιηθεί, έδεσε χθες στο Slite του ίδιου νησιού.

 

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Η Ντεστινέσιο, τα κάνει μούτι με τα ονόματα πάλι. Όπως λένε εδώ σε άπταιστα Σουηδέζικα, πρόκειται να γίνουν οι εξής αλλαγές ονομάτωνε:

 

Το Visborg (2018) θα μετονομαστεί σε Visby

Το Thjelvar (2019) θα μετονομαστεί σε Gotland

Το Visby (2003) θα μετονομαστεί σε Visborg

Το Gotland (2003) θα μετονομαστεί σε Drotten

 

Με τις υγείες τους.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τα μοναδικά πλοία της εταιρείας που κάνουν δρομολόγια, είναι το Visborg και το Visby, και αυτά αραιά και πού. Το Gotland βρίσκεται σε ναυπηγείο στη Landskrona, τα υπόλοιπα πλοία της εταιρείας, δηλαδή τα Drotten, Gotlandia και Gotlandia II είναι παροπλισμένα στο Visby,.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Αρχίζει να μας λύνεται η απορία σχετικά με το τι θα κάνει τόσα πλοία η εταιρεία, πλήν από το να τα ναυλώνει στη DFDS για το Rosslare - Dunkerque. Με ενίσχυση 7.3 εκατομμύρια ευρώ απο το Υπουργείο Μεταφορώνε της Σουηδίας ανοίγουν γραμμή ανάμεσα στο Nynashamn(1 ώρα νοτίως της Στοκχόλμης) και το Rostock της Γερμανίας. Η κίνηση αυτή υποτίθεται πως θα μειώσει εκπομπές ρύπων κατά 20% στους δρόμους ανάμεσα στη Στοκχόλμη και την επαρχία Malaren(μη με ρωτήσετε λεπτομέρειες).

 

Το κλειδί του σόλ εδώ είναι το Nynashamn. Κι αυτό για δύο λόγους. Αφ΄ ενός μεν εκεί πάνε τα πλοία της εταιρείας με προορισμό το νησί Gotland οπότε μπορεί να γίνουν συνδυαστικά δρομολόγια. Και αφ΄ ετέρου το λιμάνι έχει αυξημένο χώρο να διαθέσει μια και η Stena Line μετακόμισε τη γραμμή Nynashamn - Ventspils λίγα χιλιόμετρα παρακάτω στο Norvik.  

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Η γραμμή φαίνεται να τα πηγαίνει πολύ καλά και μάλιστα ιδιαίτερα με επιβάτες και Ι.Χ..

Επίσης, λόγω τυχόν ενοχλήσεων από εργασίες που γίνονται στο πλοίο, η εταιρεία έχει μειώσει κατά 30 % τις τιμές της!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Το Gotland Horizon θα είναι το πρώτο μεγάλης κλίμακας πλοίο της Σουηδίας με υδρογόνο τόσο για επιβάτες όσο και για φορτία, με το νερό ως μοναδική εκπομπή. Το νέο πρωτότυπο σκάφος επιτρέπει ένα ταξίδι Gotland χωρίς εκπομπές ήδη από το 2030.

Το Gotland Horizon είναι το όνομα του έργου για τα πλοία του μέλλοντος στο Gotlandstrafiken, που αναπτύχθηκε από τις Rederi AB Gotland, Destination Gotland και Gotland Tech Development, σχεδιασμένο να τροφοδοτείται από υδρογόνο χωρίς ορυκτά. Με τους αεριοστρόβιλους σε συνδυασμό με τους ατμοστρόβιλους, στόχος είναι η κυκλοφορία από και προς το Gotland να συνεχιστεί με την ίδια ταχύτητα και εξυπηρέτηση όπως σήμερα, αλλά χωρίς αρνητικές εκπομπές. Επιπλέον, οι αεριοστρόβιλοι, μέσω της λειτουργίας πολλαπλών καυσίμων τους, είναι προετοιμασμένοι να χειριστούν άλλους τύπους καυσίμων χωρίς ορυκτά καύσιμα σε συνάρτηση με την τεχνολογική εξέλιξη και τη διαθεσιμότητα διαφόρων καυσίμων.

Το έργο Gotland Horizon διευθύνεται από την Rederi AB Gotland, η οποία φιλοδοξεί να μπορεί να παραγγείλει ένα πλοίο ήδη από το 2025, ώστε να μπορεί να μεταβεί στην κυκλοφορία του Destination Gotland έως το 2030. Διαβάστε περισσότερα για το έργο στο http://gotlandhorizon.se/

 

boat-2.png

Link to comment
Share on other sites

Έτσι προχωράνε οι σοβαρές εταιρείες, με όραμα και προγραμματισμό για να το πετύχουν.

Αρκετά όμορφο και ξεκάθαρα συνέχεια της ναυπηγικής τους γραμμής.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η εταιρεία θα ναυλώσει το Eliana Marino από τον Απρίλιο, για να προσφέρει καθημερινές αναχωρήσεις μεταξύ Rostock και Nynäshamn για τις μεταφορικές εταιρείες.

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 12/16/2021 at 10:08 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Το Gotland Horizon θα είναι το πρώτο μεγάλης κλίμακας πλοίο της Σουηδίας με υδρογόνο τόσο για επιβάτες όσο και για φορτία, με το νερό ως μοναδική εκπομπή. Το νέο πρωτότυπο σκάφος επιτρέπει ένα ταξίδι Gotland χωρίς εκπομπές ήδη από το 2030.

Το Gotland Horizon είναι το όνομα του έργου για τα πλοία του μέλλοντος στο Gotlandstrafiken, που αναπτύχθηκε από τις Rederi AB Gotland, Destination Gotland και Gotland Tech Development, σχεδιασμένο να τροφοδοτείται από υδρογόνο χωρίς ορυκτά. Με τους αεριοστρόβιλους σε συνδυασμό με τους ατμοστρόβιλους, στόχος είναι η κυκλοφορία από και προς το Gotland να συνεχιστεί με την ίδια ταχύτητα και εξυπηρέτηση όπως σήμερα, αλλά χωρίς αρνητικές εκπομπές. Επιπλέον, οι αεριοστρόβιλοι, μέσω της λειτουργίας πολλαπλών καυσίμων τους, είναι προετοιμασμένοι να χειριστούν άλλους τύπους καυσίμων χωρίς ορυκτά καύσιμα σε συνάρτηση με την τεχνολογική εξέλιξη και τη διαθεσιμότητα διαφόρων καυσίμων.

Το έργο Gotland Horizon διευθύνεται από την Rederi AB Gotland, η οποία φιλοδοξεί να μπορεί να παραγγείλει ένα πλοίο ήδη από το 2025, ώστε να μπορεί να μεταβεί στην κυκλοφορία του Destination Gotland έως το 2030. Διαβάστε περισσότερα για το έργο στο http://gotlandhorizon.se/

 

boat-2.png

Βίντεο της εταιρείας με ορισμένα νέα στοιχεία.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Το Eliana Marino είναι καθοδόν προς τη Βαλτική για να αναλάβει δράση.

Επίσης, όπως ήταν αναμενόμενο η εταιρεία, μέσω της θυγατρικής Hansa Destinations, συνεργάζεται τώρα με τη Stena Line και προσφέρει "ship-through" εισιτήρια από το Rostock μέσω Nynäshamn για το Hanko της Φινλανδίας.  

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Και νέο περιβαλλοντικά φιλικό project από την εταιρεία, λέγεται Gotland Hydrocat και υπολογίζουν παραγγελία ως το 2025 και κυκλοφορία ως το 2030. Υποτίθεται πως θα διαθέτει πολλαπλές επιλογές καθαρών καυσίμων με προτίμηση στο υδρογόνο. Θα μεταφέρει 1,600 επιβάτες, 450 ΙΧ και θα φτάνει ταχύτητα 35 κόμβων. Ακολουθεί το μακέτο:

gotland-hydrocat-gotlandsbolaget-1920.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Η Hansa Destination θα σταματήσει τη γραμμή Nynäshamn-Rostock το 2023 λόγω των υψηλών τιμών του πετρελαίου και μη ικανού μεταφορικού έργου. Έτσι το Eliana Marino θα σταματήσει στις 18 Δεκεμβρίου και το Drotens στις 4 Ιανουαρίου. Ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να επιστρέψουν στη γραμμή το 2024 εάν βελτιωθούν οι συνθήκες

Link to comment
Share on other sites

Όντως, πολύ κρίμα. Το πρόβλημα ήταν το μικρό μεταφορικό έργο. Παρόλο τις διαφημιστικές καμπάνιες σε μεταφορικές εταιρείες, ειδικά στη Γερμανία, δεν κατάφεραν να προσελκύσουν αρκετές μεταφορικές. Με τους επιβάτες τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά. Το πλοίο ήταν σχεδόν πάντα γεμάτο.

Link to comment
Share on other sites

Αναφορές στο ferries! (Και στο Fakta μετά ) αναφέρουν πως το Gotlandia μέσα στο 2023 θα γίνει καρφίτσες . 
πως και δε το τσίμπησε καμία seajets, τόσο φαγάνα είναι ;

Link to comment
Share on other sites

Τέσσερα πλοία της Seajets έχουν μηχανές Ruston 20RK270 (Champion Jet 1, Champion Jet 2, Superruner Jet και Speedrunner Jet), ενώ ίδια μηχανή με 16 κυλίνδρους έχουν το Rapidlink Jet, Mega Jet, Naxos Jet και τα δύο παρολισμενα στη Χαλκίδα, που έχουν γίνει πηγή ανταλλακτικών για τα υπόλοιπα πλοία.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...