Jump to content
Shipfriends

Πολύνεκρο δυστύχημα (πυρκαγιά) στο ΕΓ/ΟΓ Norman Atlantic, ενώ έπλεε στο στενό του Otranto την 28.12.2014


Recommended Posts

ειχε πάρει ολο το πλοιο.Αυτη πρέπει σα φωτογραφία να είναι γύρω στο μεσημέρι.

λένε τώρα πως η  φωτιά ειναι υπο ελεγχο.Αλλα θυμαμαι και περσι στο countess εκαιγε για μια εβδομαδα

B5-RRcYCcAAUGoc.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 496
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Και οτι οι Ιταλοί δεν εκμεταλλεύονται τα 3 εν αναμονή ελικόπτερά μας. Μου φαίνεται πως παίζουν με το να παίρνουν την υπόθεση καθαρά πάνω τους... ας βγω λάθος...

Link to comment
Share on other sites

Ειδικός δεν είμαι, εικόνα της περιοχής και του καιρού δεν έχω, αλλά έχω την αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά με τον συντονισμό της επιχείρησης από πλευράς Ιταλών. Παραείναι πολλές οι ώρες για να εκκενωθεί το πλοίο 10-12 μίλια από τις ακτές της Αλβανίας.

Link to comment
Share on other sites

Και τι υποδομες και τι μεσα(δεν)διαθετουν οι Αλβανοι πρεπει να λαβουμε υπ'οψιν μας παντα.Αποκλειεται να μην το σκεφτηκε κανεις χριστιανος να το πανε το πλοιο στο Δυρραχιο η' στον Αυλωνα.

Link to comment
Share on other sites

Παραείναι πολλές. Κατα τα άλλα σου λέει 30 λεπτά έχεις να εκκενώσεις τα επιβατηγά. Ούτε εγώ είμαι ειδικός στα θέματα που τους καίνε (ασφάλειες κλπ) αλλά είναι παράξενο που στα 15 μίλια από την Αυλώνα και θέλουν να το σέρνουν στο Μπρίντιζι.

 

Α, και τα γραφεία της ΑΝΕΚ εδώ στα Χανιά ορθάνοιχτα, αμάξια αρκετά στο πάρκινγκ, και φωταψίες σε αρκετά γραφεία. Κι όλα αυτά περί ώρα 00:45 της 29ης Δεκεμβρίου.

Link to comment
Share on other sites

Υπόθεση εργασίας:

 

Ξέρεις ότι το πλοίο ΔΕΝ βουλιάζει προς το παρόν και ότι σιγά σιγά η φωτιά σβήνει. Λογικό δεν είναι να προτιμήσεις να κάνεις τις κινήσεις σου σιγα-σιγά κι ας πάρει 2-3 ώρες παραπάνω, παρά να βιαστείς;

Link to comment
Share on other sites

Σε μία κατάσταση επείγοντος και κινδύνου (Δεν μπορείς ποτέ να είσαι βέβαιος στην θάλασσα οτι το πλοίο το επόμενο λεπτό θα επιπλέει μετά από αυτή την καταπόνηση, κι ας ακούγεται άσχημο) δεν λειτουργείς αργά, αλλά άμεσα, με συντονισμένες και αποφασιστικές κινήσεις. Ποιός ο λόγος να κάθονται 3 ελικόπτερα αντί να ενισχύουν τις προσπάθειες; Μην ξεχνάτε οτι οι επιβαίνοντες είναι στο κρύο, την παγωνιά και τον αέρα!

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω ότι δεν έχει σχέση με τις υποδομές στην Αλβανία αλλά για την επόμενη ημέρα του πλοίου, που θέλει να εκμεταλλευτει η κάθε χώρα που θα μπορούσε να το υποδεχτεί! Όταν έχει σχεδόν σβηστεί η φωτιά δεν νομίζω ότι χρειάζεται χρήση σοβαρών υποδομών ενός λιμανιού

Link to comment
Share on other sites

Σε μία κατάσταση επείγοντος και κινδύνου (Δεν μπορείς ποτέ να είσαι βέβαιος στην θάλασσα οτι το πλοίο το επόμενο λεπτό θα επιπλέει μετά από αυτή την καταπόνηση, κι ας ακούγεται άσχημο) δεν λειτουργείς αργά, αλλά άμεσα, με συντονισμένες και αποφασιστικές κινήσεις. Ποιός ο λόγος να κάθονται 3 ελικόπτερα αντί να ενισχύουν τις προσπάθειες; Μην ξεχνάτε οτι οι επιβαίνοντες είναι στο κρύο, την παγωνιά και τον αέρα!

 

Αυτο με τα ελικοπτερα μου φαινεται λογικη απορια.

 

Αλλα με τρομερο αερα, το να μη θελεις να ρισκαρεις την απο θαλασσης εκκενωση (αλλωστε ο μοναδικος νεκρος ετσι προεκυψε) μου φαινεται "play it safe" τακτική.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω κάλυψα πόσο safe είναι η αργή εκκένωση. Δεν είπα βιαστική, χωρίς συντονισμό και έλεγχο, αλλά όχι κι ετσι...

 

Ξαναλέω, πως θα αντέξουν στην παγωνιά οι υπόλοιποι; Υπάρχουν διαθέσιμοι εσωτερικοί χώροι; κι αν ναι πόσο φιλόξενοι;

 

Δεν ερωτώ για να λάβω απάντηση, απλά η αγωνία είναι μεγάλη και η νύχτα ακόμα μεγαλύτερη...

Link to comment
Share on other sites

Πριν από λίγο άκουσα το κυβερνήτη του San Giorgioστην ιταλική τηλεόραση, ότι είχαν μείνει γύρω στα 130 άτομα πάνω στο Norman Atlantic σε αντίθεση με την ελληνική πλευρά που δίνει πιο μεγάλο νούμερο ακόμα! Και τώρα ανέφεραν στην ιταλική τηλεόραση ότι υπάρχει σύγχυση για τον πραγματικό αριθμό των εναπομειναντων επιβατών!

Link to comment
Share on other sites

. Ποιός ο λόγος να κάθονται 3 ελικόπτερα αντί να ενισχύουν τις προσπάθειες; Μην ξεχνάτε οτι οι επιβαίνοντες είναι στο κρύο, την παγωνιά και τον αέρα!

Δεν ειναι και πολυ ευκολο να πλακωσουν με τετοιο αερα τοσα ελικοπτερα πανω απο ενα καραβι για να κανουν spot to spot μεταφορα ατομων.Αλλωστε ειναι ηδη 8 δεν ειναι οτι επιχειρει μονο ενα.Απο τη στιγμη που εχει αναλαβει η Guardia Costiera την επιχειρηση τα δικα μας ελικοπτερα ειχαν καθαρα εφεδρικο ρολο καθως δεν θεωρειται κοινη επιχειρηση.

 

Μην ξεχναμε περα απο την παγωνια και το οτι αυτοι οι ανθρωποι ειναι κοντα ενα 24ωρο χωρις φαγητο και ισως και νερο,αν και καποιος επιβατης του Cruise Europa ειπε οτι πηραν με ελικοπτερο μπουκαλια για να τα ριξουν τα σωστικα συνεργια στους επιβαινοντες στο Norman Atlantic,αν πηγαν και οσα πηγαν δηλαδη..

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Ο Νίκος έχει απόλυτο δίκιο σε όλα. Δεν υπάρχει καμιά εμπιστοσύνη σε ένα καμένο και κατακλυσμένο από νερά πλοίο. Και δεν δικαιολογείται η παραμικρή καθυστέρηση, τηρουμένων πάντα των διαδικασιών. Όσον αφορά το super puma, τώρα το ζήτησαν οι Iταλοί να συνδράμει και πάλι.

 

Κια με την ευκαρία να πω ότι η Ναυτεμπορική έχει συνεχή και ουσιαστική ενημέρωση για την επιχείρηση.

 

 
00:59

Το ιταλικό Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης έδωσε εντολή στο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας να βρίσκεται στην περιοχή του Norman Atlantic στις 3 π.μ.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Μήπως για λόγους μη καταπόνησης των Ελικοπτέρων και πληρωμάτων θέλουν να έχουν διαρκώς έναν αριθμό στον αέρα, οπότε τα υπόλοιπα είναι στο έδαφος για ανάπαυση/ανεφοδιασμό/συντήρηση;

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι και πολυ ευκολο να πλακωσουν με τετοιο αερα τοσα ελικοπτερα πανω απο ενα καραβι για να κανουν spot to spot μεταφορα ατομων.

 

 Βάσει των όσων έχουμε δει ως τώρα, χωρίς να είναι κάτι δεσμευτικό, με τρία ελικόπτερα καλύπτεται επαρκώς ένας συνεχής κύκλος διάσωσης. Όταν όμως κάποιο χρειαστεί ανεφοδιασμό τότε κάποιο πρέπει να κληθεί να το αντικαταστήσει. Δεν πρόκειται για οκτώ στον αέρα αλλά για 4 (3 ΙΤ + 1 ΕΛ).

Θεωρώ προσωπικά ότι πρέπει τουλάχιστον άλλο ένα να βρίσκεται στην περιοχή.

Υπερασπίζομαι την άποψη όχι άλλα δευτερόλεπτα χαμένα (ούτε λεπτά ούτε ώρες!)

Αδυνατώ να εμπιστευθώ ένα σκαρί total loss, σε συνθήκες κυματισμού, με νερά και καταπονημένες λαμαρίνες.

Μην ξεχνάτε οτι το "ισχυρότερο" υλικό αντοχής σε φωτιά στα πλοία είναι το Α60, ήτοι αντοχή στους 950 βαθμούς για 60 λεπτά. Το βαπόρι καιγότανε επί ώρες ολόκληρες!

Link to comment
Share on other sites

Μήπως για λόγους μη καταπόνησης των Ελικοπτέρων και πληρωμάτων θέλουν να έχουν διαρκώς έναν αριθμό στον αέρα, οπότε τα υπόλοιπα είναι στο έδαφος για ανάπαυση/ανεφοδιασμό/συντήρηση;

 

 

Ε προφανως υπάρχει κάποιο πρόγραμμα όσον αφορά στη χρηση των ελικοπτέρων.

 

Η Ναυτεμπορική όντως έχει πολυ καλη κάλυψη, χωρις υστερισμούς, με εικονες που δειχνουν το μεγεθος του συμβαντος.

Δημοσίευσε κι αυτο το βιντεο απο την ΠΑ που δειχνει τι επικρατουσε νωριτερα πανω στο πλοιο.

 

Σε τετοιες συνθηκες το οποιο χάσιμο χρόνου μπορει να έχει μοιραίες συνέπειες.

 

Μακάρι να πάνε τα πράγματα καλά και να μην θρηνήσουμε αλλα θυματα.

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδια, ποσα απο τα Ελληνικα ελικοπτερα διαθετουν hoist εν λειτουργια; (νμζ μονο 2 - αυτα που ηρθαν απο ανατ. Αιγαιο). Επισης, γιατι ενω το συμβαν εγινε σε ελληνικη περιοχη SAR υπηρξε τετοια καθυστερηση στο να ξεκινησει η διασωση (κ τελικα να αναλαβουν οι Ιταλοι);

Τι συζηταμε τωρα, η αντιμετωπιση της καταστασης απο ελλ πλευρας ηταν για τα πανηγυρια σε ολα τα επιπεδα (απο τις παρατηρησεις του πλοιου, τη φορτωση, κ την αντιδραση).

Ας αφησουμε τη γκρινια για το τι κανουν ή οχι οι Ιταλοι (μαζι με τις ψιλοεθνικιστικες παπατζες στυλ "μας αγνοουν", "μας αντιπαθουν" κλπ) κ ας δουμε καλυτερα τα δικα μας εγκληματα.

Link to comment
Share on other sites

έχει καταλάβει κανείς τι γίνεται ως τώρα με το ρυμουκλό και αν το πηγαίνει προς το μπριντεζι?

επλίζω κάποιος να εχει σκεφτεί να πετάξει απο τα ελικόπτερα καποιο εξοπλισμό ώστε να αντεξουν οι άνθρωποι το κρυο τουλάχιστον

Link to comment
Share on other sites

@Stefanos πριν από λίγο (γυρω στη 0145) στο έκτακτο της ΝΕΡΙΤ και την απευθειας συνδεση με το ΥΝΑ είπαν οτι δεν έχει καταφέρει ακόμα να πάρει κάβο.
@oceanus ......δεν έμεινε και κάτι άλλο να κάψει....

Edited by Nikos_Chania
Link to comment
Share on other sites

Σύμφωνα με την ιταλική τηλεόραση λένε ότι έχει ελεγχθεί πλέον. Σε κάποιες φωτογραφίες που έδειξαν νωρίτερα οι Ιταλοί φαίνεται σαν ένα ελικόπτερο να είναι πάνω στο πλοίο (η σχεδόν ακουμπαγε). Από όσο λένε η απομάκρυνση των επιβατών γίνεται πλέον με την επιβιβαση πέντε επιβατών ανά ελικόπτερο

Link to comment
Share on other sites

Παντως, η εμμονη τους ,το πλοιο να παει Πριντεζι,οι επιβατες να μεταφερθουν ΟΛΟΙ Πριντεζι ανεξαρτητως υπηκοοτητας (οι δικοι μας γιατι οχι στην Κερκυρα η την Ηγουμενιτσα ??),καθως και το οτι εχουν τα δικα μας μεσα στο ΠΕΡΙΜΕΝΕ, εχει δημιουργησει, ΚΑΙ οργη, και πολλα ερωτηματικα για την σταση τους....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...