Jump to content
Shipfriends

Σύγκρουση του πλοίου κοντέινερ Colombo Express, με το πλοίο κοντέινερ Maersk Tanjong, στο κανάλι του Σουέζ


Recommended Posts

Πρέπει να'χης πλοηγό γιά να μήν πάς να πέσης πάνω στο πλοίο που κινείται δίπλα σου;

 

Εκεί που πηγαίναν και τα δύο παράλληλα,ξαφνικά (από το 1:53 και μετά) το colombo έστριψε αριστερά,σάν να ήθελε να εμβολίση το άλλο....

 

Μάλιστα,στο 1:53 η κάμερα (που βρισκόταν προφανώς στο πλοίο που ακολουθούσε από πίσω) κάνει ένα απότομο "πήδημα" στα frames,σάν ο χειριστής της να ξαφνιάστηκε που είδε το colombo να στρίβη.

 

Μήπως θέλησε να περάση πίσω απ'την πρύμνη τού maersk;Αλλά τότε γιατί δέν το έκανε νωρίτερα,που ήταν αρκετά πίσω του;

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

Έχουν όμως αλλοδαπούς ναυτικούς οπότε πεδίον δόξης λαμπρόν, άναυτοι κλπ κλπ κλπ

 

Μεγάλη πατάτα, θα μπορούσε να  είναι και βλάβη, λογικά όμως τέτοιο θηρίο δε κουμαντάρεται εύκολα.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Τί είδους βλάβη όμως είναι αυτή που αναγκάζει ένα πλοίο να στρίψη στα καλά καθούμενα,ενώ ακολουθεί μιά συγκεκριμένη πορεία;

 

Αν ο πλοίαρχος τού colombo είχε την πρόθεση να περάση πίσω από την πρύμνη τού maersk,θα το είχε κάνει πολύ νωρίτερα,όταν τα δύο πλοία απείχαν αρκετά μεταξύ τους.Στο σημείο που το έκανε όμως,έπλεαν σχεδόν παραλλήλως,το ένα δίπλα στο άλλο.

 

Εσφαλμένο timing στην απόφαση τού καπετάνιου τού colombo;Μού φαίνεται κάπως απίθανο.

 

Λάθος χειρισμός τού πηδαλιούχου (ήθελε να στρίψη δεξιά γιά να "ανοίξη" την απόσταση μεταξύ τών δύο πλοίων αλλά μπερδεύτηκε κι'εστριψε αριστερά);Πιθανόν,αφού άπαξ και κατάλαβε το λάθος του θα ήταν δύσκολο να το διορθώση-δέν είναι βαρκάκια τα κοντεϊνεράδικα,να τα κάνης σβούρα με την λαγουδέρα.Και το μπέρδεμα δέν είναι απίθανο,πολύς κόσμος μπερδεύει το "δεξιά" με το "αριστερά",ιδίως σε καταστάσεις στρές (δέν έπλεαν μονάχοι τους στην ανοιχτή θάλασσα,σε κανάλι έπλεαν,μαζί με κάμποσα πλοία ακόμη)....

Link to comment
Share on other sites

Το ποιο απλο. Να εβαλε λιγο αριστερα, και να κολλησε και πηγε ολο αριστερα.. Και λογω της αποστασης μεχρι να παρεις χαμπαρι τι γινεται να το γυρισεις στο emergency steering εγινε το μπαμ

Link to comment
Share on other sites

Και ποιός ο λόγος να βάλη "λίγο αριστερά",αφού αριστερά του ήταν το άλλο πλοίο;

 

Μέχρι εκείνη την στιγμή,οι πορείες τών δύο πλοίων ήταν παράλληλες μέν,πολύ κοντά η μιά στην άλλη δέ.

 

Το λογικό ήταν ο πηδαλιούχος τού colombo να "έβαζε" λίγο δεξιά,ώστε να μεγαλώση την απόσταση μεταξύ τών πλοίων.

Link to comment
Share on other sites

Τα λες αυτα γιατι εχεις καιρο να ανεβεις σε γεφυρα βαποριου. Δηλαδη αμα περναει βαπορι στα αριστερα σου εσυ απαγορευεται να βαλεις λιγο αριστερα αμα σε παιρνει δεξια? Βαπορι ειναι οχι τρενο. Εδω το αυτοκινητο στο δρομο και κανεις διορθωσεις με το τιμονι για να παει ευθεια

Link to comment
Share on other sites

Τα λες αυτα γιατι εχεις καιρο να ανεβεις σε γεφυρα βαποριου. Δηλαδη αμα περναει βαπορι στα αριστερα σου εσυ απαγορευεται να βαλεις λιγο αριστερα αμα σε παιρνει δεξια? Βαπορι ειναι οχι τρενο. Εδω το αυτοκινητο στο δρομο και κανεις διορθωσεις με το τιμονι για να παει ευθεια

Στο βίντεο φαίνεται πως τα δύο πλοία ηταν πολύ κοντά το ένα με το άλλο.Το λογικώτερο λοιπόν είναι πως το πλοίο που βρισκόταν δεξιά θα έπρεπε να αυξήση την απόστασή του από το άλλο ώστε να μήν συγκρουστούν.Ακόμη και στα σχολικά βιβλία φυσικής το λέει αυτό,στο κεφάλαιο τής δυναμικής τών ρευστών-έχει και την εικόνα με το πείραμα με τίς δυό σφαίρες που φυσάει ένα ρεύμα αέρα ανάμεσά τους κι'αυτές έλκονται η μία πρός την άλλη.Γιά να μήν αναφερθώ στα αυτοκίνητα,που όταν πάς πολύ κοντά σ'ένα άλλο,νιώθεις να σε "τραβά" πρός το μέρος του.Το ίδιο πράγμα συμβαίνει και με τα πλοία,ιδίως όταν είναι μεγάλα και άρα έχουν και μεγάλη επιφάνεια εκτεθειμένη στο μεταξύ τους ρευμα αέρος.

 

Technical problems που λέει και το απόσπασμα που έβαλε ο pathfinder προφανώς υπήρξε ("κόλλησε" ο μηχανισμός τού πηδαλίου),αλλά δέν έστριψε το βαπόρι πρός τα αριστερά από μόνο του.Κάποιος έκανε το λάθος να το στρίψη αριστερά αντί γιά δεξιά και κόλλησε.

 

(Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι το πηδάλιο "κόλλησε" επειδή το πλοίο έστριψε αριστερά.Θα μπορούσε να είχε κολλήσει ακόμη κι'άν το πλοίο είχε στρίψει δεξιά-απλώς τότε δέν θα έπεφτε πάνω στο άλλο πλοίο).

Link to comment
Share on other sites

πάντως να πω την αμαρτία μου, παρότι η λήψη από το "πλωτό" δεν βοηθούσε, αρχικά μου φάνηκε ότι το colombo είχε περισσότερο δρόμο. Μου πέρασε από το μυαλό ότι μαλλον φοβήθηκε την όχθη (βύθισμα?)  και έστριψε απότομα αριστερα αλλά "έκατσε". Επίσης μου δημιουργήθηκε η απορία αν αντέδρασε καθόλου το Tanjong. Υποθέτω ότι παρά την απόσταση αν έκανε crash stop με όλο αριστερά όλο και κάτι θα φαινόταν.

Link to comment
Share on other sites

αδελφε γιατι επιμενεις οτι ηθελε να στριψει δεξια; ;)

Χμμμ λές ο πηδαλιούχος τού colombo να ήταν συριζαίος;  :lol:

 

Πάντως,γιά να σοβαρολογήσουμε,μού φαίνεται πιό λογική μιά τέτοια κίνηση από ένα πλοίο που πλέει πολύ κοντά και παράλληλα μ'ένα άλλο.Από εκεί και πέρα όμως,λαμβάνω υπ'όψιν και το στοιχείο που αναφέρει ο pathfinder,ότι δηλαδή ο καπετάνιος τού colombo φοβήθηκε μήπως πέση πάνω στην όχθη (βρισκόταν αρκετά κοντά σ'αυτήν,δέν το είχα προσέξει την πρώτη φορά που είδα το βίντεο) και έστριψε αριστερά γιά να την αποφύγη,αλλά μετά "κόλλησε" το πηδάλιο" και δέν μπορούσε να ξαναφέρη το πλοίο του παράλληλα στο Tanjong.

 

Κι'εδώ αρχίζουν οι απορίες:

 

1.Υπάρχει άραγε κάποιο "θεσμοθετημένο" minimum separation distance μεταξύ πλοίων,ιδίως όταν διαπλέουν διαύλους σε παράλληλες πορείες;

(Στην αεροπορία υπάρχουν τέτοιες υποχρεωτικές αποστάσεις διαχωρισμού μεταξύ αεροπλάνων πάντως και συνήθως είναι γύρω στα 5 μίλια).

 

2.Αν το Colombo είχε περισσότερο δρόμο,γιατί δέν μείωσε την ταχύτητά του ώστε ν'αφήση το Tanjong να περάση μπροστά του και μετά ν'ακολουθήση αυτό από πίσω;Ουσιαστικά φαίνεται σάν ο καπετάνιος τού Colombo να ήθελε να "χωθή" ανάμεσα στην όχθη και στο Tanjong και να φύγη μπροστά απ'αυτό-εξ ού και η μεγαλύτερη ταχύτητά του.

Link to comment
Share on other sites

φυσικά και υπάρχουν κανονισμοί για το καναλι του Σουεζ και δεν είμαι καν σίγουρος ότι επιτρέπονται οι "προσπεράσεις".

 

απ΄ότι όμως διάβασα το Colombo ήταν ήδη στο convoy ενώ το Tanjong έφυγε από αγκυροβόλιο για να "μπεί" στο convoy. κακή (ή καθόλου) συνεννόηση?

Μήπως το Tanjong του την βρήκε κανονικά με "κοκκινο"?

Link to comment
Share on other sites

Αφού υπάρχουν κανονισμοί,υποθέτω ότι ένας απ'αυτούς θα είναι πως γιά να μπής σ'ένα convoy,ζητάς πρώτα άδεια από τον "καναλάρχη" :D

 

Εμένα μάλλον γιά καθόλου συνεννόηση μού φαίνεται.

 

Ισως ο καπετάνιος τού Colombo σκέφτηκε πως άν μείωνε ταχύτητα θα "την έτρωγε" στην πρύμνη απ'το πλοίο που τον ακολουθούσε (δηλαδή αυτό με τον "εικονολήπτη" τού βίντεο) και θέλησε να προσπεράση το Tanjong αλλά μετά είδε την όχθη και έστριψε αριστερά,με τα γνωστά αποτελέσματα...

 

Το Tanjong δέν πρέπει να έκανε κάποιον ελιγμό αποφυγής-έτσι τουλάχιστον δείχνει το βίντεο.

(btw τα κοντείνεράδικα δέν έχουν δύο προπέλες;άν είναι έτσι,κάνοντας το Tanjong "προσανάποδα"-όπως κάνουν τα οχηματαγωγά γιά να δέσουν-το Colombo θα είχε περάσει ξυστά-ή,έστω,θα τον είχε απλώς "γρατζουνίσει"...)

Link to comment
Share on other sites

φυσικά και υπάρχουν κανονισμοί για το καναλι του Σουεζ και δεν είμαι καν σίγουρος ότι επιτρέπονται οι "προσπεράσεις".

 

 

Πράγματι απαγορεύονται οι προσπεράσεις...άνευ αδείας.

 

CH V: Prohibitions, Defects and Charges

 

 

Art. 73 – Vessel Overtaking Another :

  1. Vessels proceeding in the same direction are not allowed to overtake one another while underway in the Canal and ports unless authorized by the Suez Canal Control Office.
  2. An additional due of ( 43000 U.S. Dollar ) will be imposed for violation of this rule.

 

Edited by ΝΗΡΕΑΣ
Link to comment
Share on other sites

μονοπροπελα ειναι  τα containerships.

 

 

ας μην τα συγκρινουμε ολα με τα ferries και τα τραινα

Μά γι'αυτό ρώτησα πρίν εκφέρω την πρότασή μου.

 

Το νέο ερώτημα είναι άν το Colombo είχε πάρει άδεια γιά την προσπέραση.

 

Το δέ γλέντι θα είναι να μήν είχε πάρει άδεια ούτε αυτό,ούτε το Tanjong γιά να "χωθή" στο convoy.

 

(Ευτυχώς η διώρυγα στην Κόρινθο είναι στενή......)

Link to comment
Share on other sites

A) ξαναδειτε εδω, το link του stelios.

το colombo ειναι ηδη στο convoy και το maersk εχει παρει το ΟΚ να μπει και αυτο και εχει μολις λυσει απο τους ντοκους αναμονης που υπαρχουν στο port said.

 

B ) τα πλοια ειναι ΜΕΣΑ στο καναλι (στη "νεα" εισοδο στο port said). δεν ειναι στην ανοικτη θαλασσα. απο τα video (κανονικα και animation) και τις πορειες, προκυπτει ξεκαθαρα αυτο που λεει και ο neptune. το colombo "εφευγε" προς τα δεξια, προς την στερια δηλαδη, προς την οχθη του καναλιου και εκανε λιγο αριστερα για να διορθωσει και να μην κατσει μεσα στο καναλι. με απλα λογια, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ να ηθελε να κανει δεξια.

 

Γ) απο εκει και περα η πιο λογικη εξηγηση για το καρφωμα ειναι η βλαβη.

 

ολα τα αλλα που λεμε τοσες μερες, για αεροπλανα, βαπορια, τραινα, διωρυγα ποτιδαιας, αεροδιαδρομους, ραγες, οτι ηθελε να κανει δεξια και μπερδευτηκε και εκανε αριστερα κλπ, ειναι paroles paroles που ελεγε και η συχωρεμενη η Dalida.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...