Jump to content
Shipfriends
Sign in to follow this  
proud_ionian

Ρέθυμνον (ΙΜΟ 7112553)

Recommended Posts

kardamyla_hios said:
Το παρακάτω το διάβασα χτες το πρωί :

DEMOLITION:

JABAL ALI 3

εκτος απο το καντια και το ρεθυμνο (jabal ali 2) πουληθηκε για scrap (συμφωνα με το ferries of southern europe).

Edited by Nick the Greek

Share this post


Link to post
Share on other sites
Καλημέρα !

Το παρακάτω το διάβασα χτες το πρωί :

DEMOLITION:

JABAL ALI 3

DWT 2613 MTS, BLT 5/1971 JAPAN, GRT 7291 LOA 129,75M

M/E MAN V7V-40/54 X 2 SETS

SOLD FOR USD505,00 / LDT TO INDIA AS ''AS IS, WHERE IS ''

PORT RASHID BASIS

Ε . Μ . Ψ.

Τον ίδιο δρόμο έχει πάρει εδώ και κάποιος μήνες και το αδερφό του ΚΑΝΤΙΑ, το γνωστό σε όλους μας ΡΕΘΥΜΝΟΝ. Η εργασίες διάλυσης ενδεχομένως να έχουν κι όλας τελειώσει στην Ινδία αλλιώς σίγουρα πλησιάζουν στο τέλος τους. Το πλοίο ταξίδευε ως JABAL ALI 2 από Dubai για Umm Qasr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ανήκε σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας μας (ΑΝΕΚ), εξυπηρετούσε γραμμές - φιλέτα (Ηράκλειο, Χανιά) για σχεδόν δύο δεκαετίες, ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του (1972), τώρα γιατί λίγο πριν τα 10 χρόνια του φόρουμ, δεν είχε (απ όσο έψαξα) "προσωπικό" τόπικ ως τώρα, ο Θεός και η ψυχή μας :mad:.

 

Αδελφάκι του Κάντια, ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Sumitomo Uraga στην Ιαπωνία, ενώ ήρθε στη χώρα μας ένα χρόνο αργότερα μαζί με το αδελφό του (μετά το Κύδων). Είχε τεχνικά χαρακτηριστικά 129 x 22 μέτρα, GRT 7291, ιπποδύναμη 11254 kw ενώ κατάφερνε να αναπτύσσει ταχύτητα 19,5 kn. Το 2001 πουλήθηκε στη Naif Marine Services, ενώ εδώ και λίγα χρόνια φέρεται ως εκτός δράσης. 

 

Πληροφορίες από εδώ και εδώ.

 

Περισσότερες από τους παλαιότερους του φόρουμ (που σαφώς το "έζησαν" καλύτερα) και όχι μόνο, καλοδεχούμενες.  

 

 

Edited by proud_ionian
tag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ηταν ενα απο τα αγαπημενα μου πλοια(οπως και το Καντια).Ειχα μπει μικρος οταν ηταν στη γραμμη του Ηρακλειου και θυμαμαι οτι ηταν ενα αρκετα μικρο πλοιο,καμια σχεση με τα πλοια που εξυπηρετησαν αργοτερα τη γραμμη,αλλα με σχετικα μεγαλες καμπινες.

 

Πρεπει να εχει κοπει και αυτο οπως και το αδερφο του.

 

Πιστευω οτι ηταν απο τα καραβια που εφυγαν νωρις απο τα νερα μας στις αρχες του μιλενιουμ.Μια δεκαετια παραπανω θα μπορουσε ανετα να ειχε μεινει.Ιδιως ως αγονοπλοιο νομιζω θα ηταν οτι πρεπει.

Share this post


Link to post
Share on other sites

εχει διαλυθει απο το 2008

(μετεφερα τα σχετικα ποστ απο το δελτιο διαλυσεων)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Καμμία σχέση με τα πλοία των Μινωικών της εποχής, γιαυτό και ήταν η τελευταία επιλογή.

Φυσικά είναι και θέμα γούστου.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Πιστευω οτι ηταν απο τα καραβια που εφυγαν νωρις απο τα νερα μας στις αρχες του μιλενιουμ.Μια δεκαετια παραπανω θα μπορουσε ανετα να ειχε μεινει.Ιδιως ως αγονοπλοιο νομιζω θα ηταν οτι πρεπει.

 

Θα στεκόταν σήμερα με το μικρό γκαράζ και τις άβολες καμπίνες, ακόμα και στην άγονη, σήμερα; Συστυχώς δεν μου φαίνεται. Το "Ρέθυμνον" είχε και πολεμική ιστορία (περισσότερο ιστορία και λιγότερο πολεμική), ενώ η θέση του στη γωνία στα Λεμονάδικα μοιάζει να το περιμένει...                                                                      

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μια δεκαετια περιπου παραπανω απο τοτε που εφυγε εννουσα,δηλαδη ας πουμε μεχρι πριν 4-5 χρονια.Οχι να ταξιδευε ακομα.Μεγαλυτερο γκαραζ εχει ο Κορναρος για παραδειγμα?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ας το δουμε στον Πειραια με τα αρχικα του χρωματα

Προσωπικα το θυμαμαι δεμενο στον Πειραια με το visor ανοιχτο

Το ρυμουλκακι μπροστα μας χαλαει λιγο την εικονα ,αλλα απο το τιποτα καλο ειναι κι αυτο

Share this post


Link to post
Share on other sites

Νομίζω μιλάμε για εικόνα 70s εδώ πέρα. Πρέπει να είναι δεμένο στις θέσεις 193-200, δηλαδή μπροστά στον Άγιο Σπυρίδωνα, εκεί που τωρα δένει το WC Jet. Τα ρυμουλκά είναι δεμένα στο ντόκο που σήμερα χρησιμοποιούν τα δελφίνια και τότε ήταν ρεμέτζο ρυμουλκών. Τα ρυμουλκά ήταν αναγκαία γιατί τότε υπήρχαν κάμποσοι δεινόσαυροι στον Πειραιά όπως τα μετασκευασμένα τάνκερ του Ευθυμιάδη.

 

Η πλώρη που βλέπεις είναι μάλλον του Messapia της Adriatica που είναι δεμένο πλαγιοδέτηση στα 200άρια που τότε ήταν κομμάτι του "cruise terminal", παρόμοια χωροταξία με αυτήν εδώ τη φωτογραφία. Χαρακτηριστική η πλαινή σκάλα επιβίβασης που τότε κουβάλαγε μαζί του το πλοίο, α-λά Φιλιππίνες, ενώ φυσικά το σήμα της ΑΝΕΚ στην τσιμινιέρα είναι σε άσπρο φόντο κι όχι κίτρινο.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Μπορούμε να μικρύνουμε ακόμη περισσότερο τη χρονική περίοδο της φωτογραφίας του Ρέθυμνον. Το Messapia της Adriatica που εικονίζεται, έφυγε από το στόλο της τέλη 74/αρχές 75. Το Ρέθυμνον ξεκίνησε δρομολόγια το 1972 άρα κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε για μια ημερομηνία ανάμεσα στο καλοκαίρι του 1972 και το τέλος του 1974. Σε αυτό συνηγορεί και το βάψιμο του πλοίου. Έβλεπα και ξαναέβλεπα τη φωτογραφία γιατί κάτι δε μου κόλλαγε. Αυτό είναι το βάψιμο, το πλοίο στη φωτο είναι βαμμένο άσπρο μέχρι και κάτω από το ζωνάρι, πράγμα που πρέπει να άλλαξε σχετικά σύντομα στην καριέρα του στην Ελλάδα. Στη συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που το βλέπει κανείς, το άσπρο είναι βαμμένο μέχρι το ζωνάρι.

 

Η άλλη άχρηστη παρατήρηση που έχω να κάνω, είναι ότι η λατινική γραφή του ονόματός του ήταν RethImnon και όχι RethYmnon.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...