Jump to content
Shipfriends

Ρέθυμνον (ΙΜΟ 7112553)


Recommended Posts

kardamyla_hios said:
Το παρακάτω το διάβασα χτες το πρωί :

DEMOLITION:

JABAL ALI 3

εκτος απο το καντια και το ρεθυμνο (jabal ali 2) πουληθηκε για scrap (συμφωνα με το ferries of southern europe).

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Καλημέρα !

Το παρακάτω το διάβασα χτες το πρωί :

DEMOLITION:

JABAL ALI 3

DWT 2613 MTS, BLT 5/1971 JAPAN, GRT 7291 LOA 129,75M

M/E MAN V7V-40/54 X 2 SETS

SOLD FOR USD505,00 / LDT TO INDIA AS ''AS IS, WHERE IS ''

PORT RASHID BASIS

Ε . Μ . Ψ.

Τον ίδιο δρόμο έχει πάρει εδώ και κάποιος μήνες και το αδερφό του ΚΑΝΤΙΑ, το γνωστό σε όλους μας ΡΕΘΥΜΝΟΝ. Η εργασίες διάλυσης ενδεχομένως να έχουν κι όλας τελειώσει στην Ινδία αλλιώς σίγουρα πλησιάζουν στο τέλος τους. Το πλοίο ταξίδευε ως JABAL ALI 2 από Dubai για Umm Qasr.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ανήκε σε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας μας (ΑΝΕΚ), εξυπηρετούσε γραμμές - φιλέτα (Ηράκλειο, Χανιά) για σχεδόν δύο δεκαετίες, ήταν πρωτοποριακό για την εποχή του (1972), τώρα γιατί λίγο πριν τα 10 χρόνια του φόρουμ, δεν είχε (απ όσο έψαξα) "προσωπικό" τόπικ ως τώρα, ο Θεός και η ψυχή μας :mad:.

 

Αδελφάκι του Κάντια, ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Sumitomo Uraga στην Ιαπωνία, ενώ ήρθε στη χώρα μας ένα χρόνο αργότερα μαζί με το αδελφό του (μετά το Κύδων). Είχε τεχνικά χαρακτηριστικά 129 x 22 μέτρα, GRT 7291, ιπποδύναμη 11254 kw ενώ κατάφερνε να αναπτύσσει ταχύτητα 19,5 kn. Το 2001 πουλήθηκε στη Naif Marine Services, ενώ εδώ και λίγα χρόνια φέρεται ως εκτός δράσης. 

 

Πληροφορίες από εδώ και εδώ.

 

Περισσότερες από τους παλαιότερους του φόρουμ (που σαφώς το "έζησαν" καλύτερα) και όχι μόνο, καλοδεχούμενες.  

 

 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Ηταν ενα απο τα αγαπημενα μου πλοια(οπως και το Καντια).Ειχα μπει μικρος οταν ηταν στη γραμμη του Ηρακλειου και θυμαμαι οτι ηταν ενα αρκετα μικρο πλοιο,καμια σχεση με τα πλοια που εξυπηρετησαν αργοτερα τη γραμμη,αλλα με σχετικα μεγαλες καμπινες.

 

Πρεπει να εχει κοπει και αυτο οπως και το αδερφο του.

 

Πιστευω οτι ηταν απο τα καραβια που εφυγαν νωρις απο τα νερα μας στις αρχες του μιλενιουμ.Μια δεκαετια παραπανω θα μπορουσε ανετα να ειχε μεινει.Ιδιως ως αγονοπλοιο νομιζω θα ηταν οτι πρεπει.

Link to comment
Share on other sites

 

Πιστευω οτι ηταν απο τα καραβια που εφυγαν νωρις απο τα νερα μας στις αρχες του μιλενιουμ.Μια δεκαετια παραπανω θα μπορουσε ανετα να ειχε μεινει.Ιδιως ως αγονοπλοιο νομιζω θα ηταν οτι πρεπει.

 

Θα στεκόταν σήμερα με το μικρό γκαράζ και τις άβολες καμπίνες, ακόμα και στην άγονη, σήμερα; Συστυχώς δεν μου φαίνεται. Το "Ρέθυμνον" είχε και πολεμική ιστορία (περισσότερο ιστορία και λιγότερο πολεμική), ενώ η θέση του στη γωνία στα Λεμονάδικα μοιάζει να το περιμένει...                                                                      

Link to comment
Share on other sites

Μια δεκαετια περιπου παραπανω απο τοτε που εφυγε εννουσα,δηλαδη ας πουμε μεχρι πριν 4-5 χρονια.Οχι να ταξιδευε ακομα.Μεγαλυτερο γκαραζ εχει ο Κορναρος για παραδειγμα?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Νομίζω μιλάμε για εικόνα 70s εδώ πέρα. Πρέπει να είναι δεμένο στις θέσεις 193-200, δηλαδή μπροστά στον Άγιο Σπυρίδωνα, εκεί που τωρα δένει το WC Jet. Τα ρυμουλκά είναι δεμένα στο ντόκο που σήμερα χρησιμοποιούν τα δελφίνια και τότε ήταν ρεμέτζο ρυμουλκών. Τα ρυμουλκά ήταν αναγκαία γιατί τότε υπήρχαν κάμποσοι δεινόσαυροι στον Πειραιά όπως τα μετασκευασμένα τάνκερ του Ευθυμιάδη.

 

Η πλώρη που βλέπεις είναι μάλλον του Messapia της Adriatica που είναι δεμένο πλαγιοδέτηση στα 200άρια που τότε ήταν κομμάτι του "cruise terminal", παρόμοια χωροταξία με αυτήν εδώ τη φωτογραφία. Χαρακτηριστική η πλαινή σκάλα επιβίβασης που τότε κουβάλαγε μαζί του το πλοίο, α-λά Φιλιππίνες, ενώ φυσικά το σήμα της ΑΝΕΚ στην τσιμινιέρα είναι σε άσπρο φόντο κι όχι κίτρινο.

Link to comment
Share on other sites

Μπορούμε να μικρύνουμε ακόμη περισσότερο τη χρονική περίοδο της φωτογραφίας του Ρέθυμνον. Το Messapia της Adriatica που εικονίζεται, έφυγε από το στόλο της τέλη 74/αρχές 75. Το Ρέθυμνον ξεκίνησε δρομολόγια το 1972 άρα κατά πάσα πιθανότητα μιλάμε για μια ημερομηνία ανάμεσα στο καλοκαίρι του 1972 και το τέλος του 1974. Σε αυτό συνηγορεί και το βάψιμο του πλοίου. Έβλεπα και ξαναέβλεπα τη φωτογραφία γιατί κάτι δε μου κόλλαγε. Αυτό είναι το βάψιμο, το πλοίο στη φωτο είναι βαμμένο άσπρο μέχρι και κάτω από το ζωνάρι, πράγμα που πρέπει να άλλαξε σχετικά σύντομα στην καριέρα του στην Ελλάδα. Στη συντριπτική πλειοψηφία των φωτογραφιών που το βλέπει κανείς, το άσπρο είναι βαμμένο μέχρι το ζωνάρι.

 

Η άλλη άχρηστη παρατήρηση που έχω να κάνω, είναι ότι η λατινική γραφή του ονόματός του ήταν RethImnon και όχι RethYmnon.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • polmyt changed the title to Ρέθυμνον (ΙΜΟ 7112553)
  • 1 year later...
27 minutes ago, MILTIADIS said:

Πηγαινε το Ρεθυμνον στο Ρεθυμνο για ενα διαστημα πριν απο το Απτερα.

Μήπως υπάρχει φωτογραφία του πλοίου στο Ρέθυμνο; Πολύ θα ήθελα να την δω. 

Link to comment
Share on other sites

Ώστε είχε έρθει και το Καντια. Interesting. Φαντάσου πόση κίνηση είχε και φέραν 2 πλοία. Το Πρέβελης τότε που ήταν, οέο;😁

Τώρα μια άλλη ερώτηση. Είχαν κάνει ποτέ φορτοεκφόρτωση από το visor? Ή απλά το είχαν και το άνοιγαν για φιγούρα;

Link to comment
Share on other sites

Τη μέρα εκείνη το ΠΡΕΒΕΛΗΣ ήταν στον Πειραιά, ενώ στη Σούδα ήταν τα ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ και ΛΙΣΣΟΣ. Έχω σχετική φωτογραφία.

Ένας "αστικός μύθος" της εποχής έλεγε ότι είχε γίνει η σκέψη εκείνο το δρομολόγιο του ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ να είχε κατάληξη στο ...Ρέθυμνο (Πειραιάς - Σούδα -Ρέθυμνο, στο τελευταίο κομμάτι θα ήταν μόνο το πλήρωμα) για να ψηφίσουν οι μη Κρητικοί που ήταν πλήρωμα στο ΕΛ. ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ συγκεκριμένο υποψήφιο του Ρεθύμνου. Καλά, με λάντζες θα γινόταν η αποβίβασή τους??

image.thumb.jpeg.d87f8da2b2ef636a5df38e408b068ae7.jpeg  img279.thumb.jpg.19e39a73a03f15efb3c4574e389e64e5.jpg

Βλέπετε τη συννεφιά που επικρατούσε εκείνη τη μέρα στους δυο γειτονικούς νομούς της Κρήτης.

Edited by polmyt
quote
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Και ενώ ο @stathis μας χαρίζει ένα όμορφο στιγμιότυπο του Ρέθυμνον σε αναχώρηση από τον Πειραιά, για μένα κι αυτό είχε πέσει θύμα της πολύ μεγαλύτερης αναγνωρισιμότητας(οξύμωρο μια και είναι αδέλφια) του αδελφού του, Κάντια. Όσο θυμάμαι τις εποχές εκείνες, Κάντια τα λέγανε και τα δύο:D. Στη συγκεκριμένη φωτογραφία μπορεί να διακρίνει κανείς πως το πλοίο αποπλέει πολύ γεμάτο σε γκαράζ, είναι χαρακτηριστικό το βύθισμά του στην πλώρη.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Και ένα περιστατικό από τη ζωή του Ρέθυμνον στην Ελλάδα. Μαρτίου 21 του 1984 και το πλοίο με τη δεξιά του προπέλλα μαζεύει ψαράδικο δίχτυ που τελικά κάνει αρκετά μεγάλη ζημιά, λεπτομέρειες στο ακόλουθο:

 

Quote

STARBOARD FOUR-BLADED PROPELLER LUBRICATING OIL LEAKAGE FROM CONTROLLABLE-PITCH SYSTEM. AT LEAST ONE BLADE LEAKINGOIL AT BASE FLANGE ON PROPELLER HUB. FISHING NET PIECES FOUND EMBEDDED AT BASE FLANGE OF ALL FOUR BLADES AND TWO BLADES SLIGHTLY DAMAGED.

 

Σύμφωνα με αυτά που διαβάζω συνέχισε το εμπορικό του ταξίδι με μία προπέλλα και τελικά βρέθηκε πίσω στον Πειραιά στις 24 Μαρτίου ρυμουλκούμενο, πρός δεξαμενισμό και αποκατάσταση των ζημιών του.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...