Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Εναν κολοσσό με 103 πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 11,85 εκατ. dwt, δημιουργεί η Star Bulk Carriers μετά την εξαγορά των 34 πλοίων της Excel Maritime Carriers.

 

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ψαλίδι 660 εκατ. δολ. στα κόστη σχεδιάζει η Star Bulk Carriers

Πλησίασαν το μισό δισ. δολ. οι ζημίες που ανακοίνωσε για τη χρήση 2015 η Star Bulk Carriers, λόγω της πολύ κακής κατάστασης της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου. Η εισηγμένη στον Nasdaq ναυτιλιακή εταιρεία του επενδυτικού fund Oaktree και του Ελληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά «έγραψε» το 2015 ζημιές ύψους 458,17 εκατ. δολ. έναντι ζημιών 11,72 εκατ. δολ. έναν χρόνο πριν και έσοδα 234,28 εκατ. δολ. έναντι 147,38 εκατ. δολ. το 2014.

Οι τεράστιες ζημίες αντιπροσωπεύουν κυρίως απομειώσεις από αξίας ενεργητικού και ζημίες από πωλήσεις πλοίων σε τιμές χαμηλότερες από αυτές που ήταν περασμένες στα βιβλία τη εταιρείας. Υπολογίζεται ότι οι ζημιές αυτού του είδους ανήλθαν στα 342,6 εκατ. δολ.

Η εικόνα θα ήταν πολύ χειρότερη εάν δεν ελάμβανε μέτρα περιορισμού του κόστους συνολικού ύψους 660 εκατ. δολ. Μεταξύ άλλων συμφώνησε πρόσφατα με τα ναυπηγεία να διαφοροποιήσει τις παραλαβές πέντε πλοίων τύπου Newcastlemax από το 2016 στο 2017 και 2018. Κατά συνέπεια κεφαλαιουχικές δαπάνες ύψους 188 εκατ. δολ. που προβλέπονταν για το 2016 θα μεταφερθούν το 2017 και το 2018.

Στη διάρκεια των τελευταίων δώδεκα μηνών η εταιρεία έχει μεταφέρει προς το μέλλον την παραλαβή από τα ναυπηγεία 16 πλοίων «κερδίζοντας» συνολικά 124 μήνες ή οκτώ μήνες ανά πλοίο.

Επιπλέον, η εταιρεία έχει συμφωνήσει να προσαρμόσει τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σε κεφαλαιουχικές δαπάνες για τα υπόλοιπα πλοία υπό κατασκευή, με αποτέλεσμα να επιτύχει ένα συνολικό όφελος 223,1 εκατ. δολ.

Από τον Δεκέμβριο του 2015 η εταιρεία συμφώνησε να πουλήσει 10 πλοία αποκομίζοντας έσοδα 56 εκατ. δολ. μετά την αποπληρωμή του χρέους και διαφόρων υποχρεώσεων. Τα πλοία θα παραδοθούν στους νέους αγοραστές κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια των τελευταίων 14 μηνών η Star Bulk έχει πουλήσει συνολικά 23 πλοία, εξασφαλίζοντας κεφάλαια 86,2 εκατ. δολ. μετά την αποπληρωμή των δανειακών υποχρεώσεων και CAPEX.

Παράλληλα, η εταιρεία συμμετέχει με επτά πλοία capesize σε ένα pool μαζί με άλλες τρεις ακόμη ναυτιλιακές εταιρείες τις Bocimar International NV, CTM (C Transport Holding Ltd), και την Golden Ocean Group Limited. Σκοπός του pool είναι να διαμορφώσουν καλύτερους όρους ναύλωσης των πλοίων τους. Στο pool συμμετέχουν 65 πλοία των τεσσάρων εταιρειών, ενώ η τεχνική διαχείριση των πλοίων θα συνεχίσει να γίνεται από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Τα έσοδα της Star Bulk στο τέταρτο τρίμηνο του 2015 ανήλθαν στα 64,15 εκατ. δολ. έναντι 65,65 εκατ. δολ. το αντίστοιχο διάστημα του 2014 και οι ζημίες στα 311 εκατ. δολ. έναντι μόλις 8 εκατ. δολ. το τέταρτο τρίμηνο του 2014.

Εξαιρουμένων πάντως των έκτακτων επιβαρύνσεων, οι προσαρμοσμένες ζημίες ανέρχονται σε 24,56 εκατ. δολ. έναντι 4,68 εκατ. δολ. και τα προσαρμοσμένα EBITDA στα 6,623 εκατ. δολ. έναντι 16,56 εκατ. δολ.

Ανάκαμψη με συγκράτηση προσφοράς χωρητικότητας

Ο Πέτρος Παππάς σχολίασε μεταξύ άλλων ότι σε γενικές γραμμές τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την ενίσχυση του ισολογισμού της Star Bulk και τη βελτίωση της ρευστότητάς της κατά τη διάρκεια των τελευταίων μηνών, μέσω αυξήσεων μετοχικού κεφαλαίου, πωλήσεων πλοίων, ακυρώσεων συμβολαίων ναυπήγησης και αναβολών στην παράδοση νεότευκτων, είναι αξίας άνω των 660 εκατ. δολ. Αναφερόμενος γενικότερα στη ναυλαγορά, χαρακτήρισε ως ενθαρρυντικό το γεγονός ότι οι πλοιοκτήτες λαμβάνουν μέτρα προσαρμογής της προσφοράς χωρητικότητας. Τους δύο πρώτους μήνες του 2016, περίπου 9 εκατ. dwt έχουν πωληθεί για διάλυση, σε σύγκριση με 30 εκατ. dwt που ήταν πέρυσι όλο τον χρόνο. Μια πειθαρχία από την πλευρά των πλοιοκτητών στα μέτρα προσφοράς της χωρητικότητας το 2016 και το 2017 είναι το κλειδί για μια βιώσιμη ανάκαμψη της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου, τόνισε ο κ. Παππάς.

Πηγη: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Link to comment
Share on other sites

Η εταιρια που εδω και δυο χρονια αγοραζε οτι παροπλισμενο εβρισκε στην αγορα χωρις να ξερει τι θα το κανει, επαιρνε κοσμο στο γραφειο για τις αναγκες που δημιουργουνταν, εφτασε στο σημειο να λεει στα ιδια ατομα να βρουν δουλεια ωστε να τους απολυσει και χρωσταει σε οποιον μιλαει (οτι γλωσσα και να ναι)...  Αν δεν ειναι ο ορισμος της κακης διαχειρισης τι ειναι?

Link to comment
Share on other sites

Όταν έχεις fund απο πίσω σου,αυτά παθαίνεις...και όχι ο,τι και ο,τι fund .*

Ουτως η άλλως πήρε βαπόρια εταιρείας που την είχε αναγκάσει η αμερικανικη κεφαλαιαγορά να ξεπουλήσει... το θέμα είναι πως αναγκάζουν όποια εταιρεια έχει μετοχή πλέον κατω του δολλαρίου είτε να κάνει split out είτε να κλείσει/φυγει απο τα Αμερικάνικα χρηματιστήρια

 

*no offense στη καταγωγή , απλά το συγκεκριμένο fund έπαιρνε οτι ηταν σε distress,απλά για λόγους διάφορους και μη αποκαλύψιμους στην Αμερική έχουν δώσει μια ελευθερία κινήσεων στησυγκεκριμένη περίπτωση.

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω φίλε Πέτρο. Όταν αποφασίζεις να βάλεις συνέταιρο ένα  επενδυτικό fund, οφείλεις και να ψάξεις ποιο είναι το ιστορικό του ώστε να εκτιμήσεις τις προθέσεις του. Πριν από πολλά χρόνια άντε και δεν ήξερες, και ίσως να μην μπορούσες να μάθεις. Σήμερα όμως όχι, όλοι γνωρίζουν τους πάντες στην πιάτσα.

Όσον αφορά την προειδοποίηση προς τις εταιρείες των οποίων η αξία της μετοχής πέφτει κάτω από το ένα δολάριο, είναι πάγια πρακτική και θεωρητικά υπάρχει σε όλα τα χρηματιστήρια ανάλογο όριο, ακόμα και στο ελληνικό. Άλλο αν εδώ γίνεται γαργάρα.

Link to comment
Share on other sites

Πολλά funds πάντως δεν είχαν γνώση της αγοράς , αλλα δε ξέρω κάτα πόσο ήξεραν για να προεξοφλήσουν την περαιτέρω πτώση της ναυλαγοράς ,δη σε πλοία του tonnage της star bulk. Βέβαια δεν ειναι κακό να πούμε οτι τα περισσότερα funds ουσιαστικά επένδυαν χρήματα στη ναυτιλία για να ρεφάρουν απώλειες σε άλλους τομείς όπως ιδιωτική ασφάλιση,real estate κτλ. Μη σας κάνει εντύπωση αν τέλη του χρόνου ,γεμίσει ο κόσμος απο ειδήσεις "boom ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας"

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνούμε, αλλά.. Για τα funds ισχύει ότι και για τις τράπεζες, το γνωστό ανέκδοτο με την ομπρέλα. Στην προσφέρουν όταν έχει λιακάδα, και πάνε όλα καλά, και τη ζητάνε πίσω μόλις αρχίσει η βροχή ή τα ζόρια.

Όταν η αξία μιας εταιρείας είναι συνάρτηση της αξίας των περιουσιακών της στοιχείων, είναι λογικό τώρα που υπάρχει απίστευτα μεγάλη απομείωση να προσπαθούν οι "επενδυτές" ή απλοί δανειστές να απαγκιστρωθούν ακόμα και με ζημιά. Για να μην πω ότι επιβάλλεται από τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς χρήματος γενικότερα. Δεν αφορά μόνο τη ναυτιλία αυτό, και σε απλές μετοχές, και σε ομόλογα, κρατικά και ιδιωτικά, δουλεύει το ίδιο. Ενίοτε είναι και απαίτηση των κανόνων της αγοράς.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Εγώ προσυπογράφω τα σχόλια του κακούλη Neptune. Και πέρα από το κομμάτι της διαχείρισης και της γιγάντωσης χωρίς πλάνο, να προσθέσω εξαιρετικά αποτυχημένες επιλογές σε επίπεδο διαβάσματος της αγοράς και positioning των πλοίων, απ' ότι λένε οι άνθρωποι με τους οποίους συνομιλώ. Γενικά δεν έχω βρεί ακόμα ανθρωπο που να κάνει κάποιο θετικό σχόλιο.

 

Εδώ μπορείτε να δείτε τα τελευταία δημοσιευμένα αποτελέσματα για το Q3, Cal 16 τα οποία δεν είναι ακριβώς ρόδινα. Το Q4 θα είναι σίγουρα καλύτερο αλλά πόσο? Ενδιαφέρον έχουν τα νούμερα σχετικά με το opex των πλοίων, δυστυχώς χωρίς να διαχωρίζουν μεταξύ των διαφόρων μεγεθών που έχουν. Αν τα νούμερα είναι αληθινά, αφήνω όσους έχετε σχέση με το συγκεκριμένο industry, να σχολιάσετε. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Καινούριο acquisition για τη Starbulk. Με τίμημα 140 εκατομμύρια ευρώ σε μετρητά και μετοχές, ο Πέτρος Παππάς εξαγόρασε την εταιρεία Delphin Shipping του Σοφοκλή Ζούλα. Η εταιρεία έχει 10 supra των 56 χιλιάδων τόνων αλλά και ένα ultramax των 63 χιλιάδων. Οι αναλυτές λένε πως η τιμή εξαγοράς ήταν αρκετά χαμηλή, πράγμα που παραπέμπει στο ότι ο πωλητής ήθελε απεγνωσμένα να πουλήσει. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Ανακοίνωσε αποτελέσματα για το Q2 και το πρώτο μισό του χρόνου η εταιρεία, καθαρό κέρδος 324 εκατομμύρια δολλάρια.

 

Και για να πω και κάτι άλλο πιο ζουμερό ακόμη, μου κάνει εντύπωση πως τα διαβάζουμε αυτά σε διεθνή sites και έντυπα αλλά στο παραδοσιακό ελληνικό, ναυτιλιακό μέσο, τη Ναυτεμπορική δηλαδή, δεν υπάρχει λέξη. Ούτε για τον Παππά, ούτε για τη Starbulk. Φαίνεται πως δεν αγόρασε σουίτα ο Πέτρος στην ΟΠΑΠαρένα :rolleyes:.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Προχτές διαβάζαμε στην Tradewinds πως ο γνωστός Δανός operator Norden μπαίνει στον τομέα των capesize έχοντας ήδη αγοράσει 2 κομμάτια και αγοράζοντας επιπλέον 2, σήμερα μάθαμε πως οι 2 πιο πρόσφατες αγορές είναι από την Starbulk, με 30+ εκατομμύρια έκαστο. Αυτό αφήνει την Starbulk με μόλις:D 22 capes σε σύνολο 126 πλοίων όλων των μεγεθών.

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to StarBulk
  • 4 weeks later...

Πρωτοσέλιδο παντού στο ναυτιλιακό τύπο και φυσικά θέμα συζήτησης στο ταράφι. Μιλάω για την συγχώνευση Star Bulk και Eagle Bulk, από την οποία θα προέλθει μια εταιρεία με στόλο 179 dry bulk carriers. Αμφότερα τα ΔΣ έχουν υπερψηφίσει τη συγχώνευση με την καινούρια εταιρεία να είναι προφανώς εισηγμένη στο NYSE. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...