Jump to content
Shipfriends

Απελευθέρωση, ανταγωνισμός & "Εναρμονισμένες Πρακτικές"


Recommended Posts

Σε ένα περίπου έτος θα διαμορφωθούν τελικά οι προτάσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας για το θέμα της απελευθέρωσης των εσωτερικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Αυτό προκύπτει από τη διαδικασία που ακολουθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο με αφορμή προσφυγή ελληνικών ακτοπλοϊκών εταιρειών κατά το νόμου 2932/2001 έθεσε ορισμένα προδικαστικά ερωτήματα προς το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Οι απαντήσεις, εικάζεται ότι θα σταλούν από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο από οκτώ έως και δώδεκα μήνες, οπότε οι υπηρεσίες του ΥΕΝ θα αναμένουν την οριστική απάντηση προκειμένου να διαμορφώσουν τις οριστικές απόψεις και θέσεις για το θέμα της απελευθέρωσης. Το περίεργο είναι ότι αν δεν είχαν προσφύγει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες στο Συμβούλιο της Επικρατείας το ΥΕΝ ήταν υποχρεωμένο μέσα στο καλοκαίρι να απαντήσει στην Κομισιόν και στις αιτιάσεις της σχετικά με την απελευθέρωση, τώρα όμως κερδίζει χρόνο και όλες οι εξελίξεις μετατοπίζονται στην επόμενη σεζόν.

Πηγη το Κερδος

Link to comment
Share on other sites

ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ απελευθέρωση του κλάδου της ακτοπλοϊκής αγοράς ζήτησε για μία ακόμη φορά χθες ο πρόεδρος της Attica Group Περικλής Παναγόπουλος, μιλώντας στη γενική συνέλευση των μετόχων, επισημαίνοντας ότι η συνεχιζόμενη καθυστέρηση στη μη συμμόρφωση της χώρας μας στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92 εμποδίζει την ανάπτυξη των σημαντικότατων κλάδων της ακτοπλοΐας, του τουρισμού και του εμπορίου.

Ο πρόεδρος της Attica Group Περικλής Παναγόπουλος.

Ο κ. Παναγόπουλος απαντώντας σε ερωτήσεις αλλά και παρεμβάσεις των μικρομετόχων οι ποίοι εγκαλούσαν το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την επιμονή του σε μία πολιτική κρατικού παρεμβατισμού, υπογράμμισε ότι εάν συνεχισθεί η παραμονή της ακτοπλοϊκής αγοράς υπό απόλυτο κρατικό έλεγχο ουδείς σώφρων επιχειρηματίας της ακτοπλοΐας θα προχωρήσει σε επενδύσεις εκσυγχρονισμού και ανάπτυξης του στόλου του.

«Δεν κατανοούμε αυτή την πολιτική και προβληματιζόμεθα πολύ σοβαρά για τους πραγματικούς λόγους που κάνουν τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να μην εφαρμόζει τον ευρωπαϊκό κανονισμό 3577/92 που οδηγεί στην πλήρη απελευθέρωση τη αγοράς» είπε σε άλλο σημείο της παρέμβασης του ο κ. Παναγόπουλος.

Αναφερόμενος στις πρόσφατες επενδύσεις και στα μελλοντικά σχέδια του Ομίλου, ο Πρόεδρος κ. Περικλής Σ. Παναγόπουλος είπε: «Η ανάπτυξη των ελληνικών εταιρειών μέσω νέων επενδύσεων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση ώστε οι ελληνικές εταιρείες να αποκτήσουν το μέγεθος και την ανταγωνιστικότητα που απαιτείται για να αντεπεξέλθουν με επιτυχία στο διεθνή συναγωνισμό. Οι πρόσφατες επενδύσεις της Attica Α.Ε. Συμμετοχών στο μετοχικό κεφάλαιο ναυτιλιακών εταιρειών επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον του Ομίλου μας για την επιβατηγό ναυτιλία στην Ελλάδα αλλά και την Ευρώπη γενικότερα, καθώς και την ηγετική θέση του Attica Group στην ανάπτυξη θαλασσίων οδών στη Μεσόγειο. Κύριος στόχος μας είναι η αύξηση της αποδοτικότητας των επενδεδυμένων κεφαλαίων, επιτρέποντας μας να εξετάζουμε περαιτέρω επενδύσεις στους τομείς της ναυτιλίας και των μεταφορών».

Πηγη η Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Σχολια για το παραπανω κομματι:

Πρεπει να ειναι η πρωτη φορα στην ιστορια της μεταπολεμικης Ελλαδας που χρησιμοποιειται τοσο συχνα η λεξη "απελευθερωση". Δεν διευκρινιζεται αν η απελευθερωση περιλαμβανει(λεω εγω ενα παραδειγμα τωρα ο κακος) και τη δρομολογηση ρο-ρο στις γραμμες στις οποιες δραστηριοποιειται ο παραπανω ομιλος. Α, ξεχασα! Αυτος ο ανταγωνισμος ειναι αθεμιτος προς τις ακτοπλοικες εταιρειες και εκει θελουμε το κρατος να συνεχισει να παρεμβαινει :mad:

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξερω κατα ποσο ισχυει αυτο που λεει το Κερδος, Αγγελε. Αλλα αν το παρουμε σαν δεδομενο, τοτε ειναι βουτυρο στο ψωμι του ΥΕΝ γιατι για εναν ακομα χρονο τουλαχιστον θα κρατησει με νυχια και με δοντια το υπαρχον συστημα και ως τοτε εχει ο Θεος αλλα και ο Καραμανλης(ανασχηματισμος) που θα μπορουσε να βγαλει τον σημερινο ΥΕΝ απο τη δυσκολη θεση στην οποια εχει περιελθει. Η δυσκολη θεση αυτη ειναι οτι θα πρεπει να σταματησει το κολλημενο τζουκ-μποξ στις λεξεις "κοινωνικος διαλογος"(ατελειωτος ειναι πια αυτος ο διαλογος), και να κανει κατι για να βγει η ακτοπλοια και τα νησια απο το αδιεξοδο. Σωστο η λαθος αυτο που θα κανει, κατι πρεπει να κανει και να παρθουν ορισμενες αποφασεις αλλα με αυτην την εξελιξη(αν ειναι ακριβες το αρθρο) του δινεται η δυνατοτητα να σφυριζει αδιαφορα για εναν ακομα χρονο.

Link to comment
Share on other sites

δεν θελω να το παω στα πολτικα αλλα ειλικρινα δεν μπορω να καταλαβω.

εδω απο την απεξω βλεπω συνεχεια ακτηγορω προς την κυβερνηση αλλα απο την αλλη καταλαβαινω οτι η κυβερνηση εχει την ατζεντα της και θα κανει οτι ειναι να κανει no matter what people say. Σαν κατι να μου λεει οτι οτι εχει κανει το ΥΕΝ ως τωρα θα το εκανε (οχι οτι εχει κανει τπτ ιδιαιτερο αλλα μερικα μπαμ οπως απελευθερωση απο ραφηνα κλπ κλπ).

Ισως να μην τα λεω και καλα αλλα οτι βγαινει ονλινε απο εφημεριδες και σιτες μου ειναι της αντιπολιτευσης και παντα εγω αντιδραστικος δεν πιστευω οτι μου λενε.

Τεσπα για να μην ξεφευγουμε απο το θεμα μαλλον κατα λαθος εγινε αυτο (αν εγινε) απο πλευρας ενωσης γιατι τα χριστουγεννα τους ακουγα πολυ αντιδραστικους στο θεμα τοσο που ή καλοι ηθοποιοι ηταν ή πραγματικα δεν σκεφτηκαν ολες τις εκδοχες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ολο το πλέγμα της πολιτικής στην ακτοπλοΐα συζητήθηκε στη χθεσινή συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με τον πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή στο Μαξίμου.

O υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης.

Εν όψει και των εξαγγελιών του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ αλλά και της κατάστασης που εμφάνισαν το τελευταίο διάστημα ορισμένες ακτοπλοϊκές γραμμές, αλλά και της αναμενόμενης έκδοσης αιτιολογημένης γνώμης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την μη συμμόρφωση στο κοινοτικό κανονισμό 3577 για την απελευθέρωση, ο υπουργός Μανώλης Κεφαλογιάννης, φέρεται να πήρε από τον Πρωθυπουργό, το «πράσινο φως» για μία σειρά νομοθετικών πρωτοβουλιών που θα δημιουργούν νέα δεδομένα στην ακτοπλοΐα.

Στο πλαίσιο αυτό πληροφορίες αναφέρουν ότι οριστικοποιήθηκε η απόφαση για την απελευθέρωση των ναύλων της οικονομικής θέσης και σε άλλες γραμμές, όπως ήδη έχει γράψει η «Ν», και ειδικότερα σε όσες γραμμές δραστηριοποιούνται πάνω από τρεις εταιρείες ή έχει διαπιστωθεί ότι υπάρχει έντονος ανταγωνισμός. Κύκλοι του ΥΕΝ αναφέρουν ότι η απελευθέρωση αφορά κυρίως τις Κυκλάδες, ενώ σε εύθετο χρόνο ανάλογη απόφαση μπορεί να ληφθεί και για τις γραμμές της Κρήτης.

Ηδη σημειώνεται ότι στην τακτική της «βήμα το βήμα» πλήρους απελευθέρωσης έχουν απελευθερωθεί τα ναύλα για τις γραμμές που ξεκινούν από Ραφήνα, Λαύριο, Κύμη και το λιμάνι της Ελευσίνας. Σε συνδυασμό με την εξέλιξη αυτή θα πρέπει να εκτιμηθεί και η απόφαση που είχε ήδη εξαγγελθεί από τον περασμένο Μάρτιο, αλλά σύντομα θα γίνει και πράξη, καθώς η σχετική τροπολογία, της κατάρτισης νέων συμβάσεων στις άγονες γραμμές με διάρκεια τουλάχιστον 5 ετών είναι έτοιμη. Η ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεχθεί ότι οι συμβάσεις δημόσιας υπηρεσίας μπορούν να έχουν διάρκεια μέχρι και 12 έτη. Η τροπολογία θα προβλέπει ότι αυτές μπορεί να είναι μέχρι 5 έτη τουλάχιστον.

Link to comment
Share on other sites

Τα ποιοτικά κριτήρια που θα ισχύσουν για τα πλοία που θα συμμετέχουν στους διαγωνισμούς για τις γραμμές αυτές θα καθορισθούν συγκεκριμένα με υπουργικές αποφάσεις και θα είναι η ηλικία, η ταχύτητα, το ιστορικό βλαβών του πλοίου, ο ξενοδοχειακός εξοπλισμός κ.λπ. Το θέμα βέβαια για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι ποιο θα είναι το ειδικό βάρος των κριτηρίων αυτών σε σχέση με το τίμημα που θα καταθέτει ο κάθε ενδιαφερόμενος για τη γραμμή. Πάντως σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το ΥΕΝ το τελικό κριτήριο θα είναι η «χαμηλότερη τιμή», καθώς αυτό προβλέπει ο σχετικός κανονισμός της Ε.Ε. για τους διαγωνισμούς δημόσιας υπηρεσίας.

Παράλληλα όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες το ΥΕΝ είναι έτοιμο να επεναξετάσει και το καθεστώς της 30ετίας σε συνδυασμό και με την προσαρμογή των πλοίων στις απαιτήσεις ασφαλείας που προβλέπει η «συμφωνία της Στοκχόλμης».

Επίσης το υπουργείο σχεδιάζει να εκμεταλλευθεί το δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ που έχει συνάψει με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να χρηματοδοτηθούν με ευνοϊκούς όρους η κατασκευή ή αγορά πλοίων που θα δρομολογούνται αποκλειστικά στις άγονες γραμμές. Το αμέσως επόμενο διάστημα αναμένεται να προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός για την πρόσληψη διεθνούς συμβούλου που θα προχωρήσει το έργο.

Ακόμη στη συνάντηση αποφασίστηκε να γίνει διεθνής διαγωνισμός για τη μίσθωση πλοίου που θα είναι εφεδρικό και θα χρησιμοποιείται όπου κρίνεται αναγκαίο. Ωστόσο απομένει να διευκρινισθεί το καθεστώς λειτουργίας του συγκεκριμένου πλοίου και ποια υπηρεσία θα το μισθώσει.

Σε ό,τι αφορά τις αμέσως επόμενες ημέρες το υπουργείο έχει λάβει μέτρα, ώστε αν παραστεί ανάγκη να υπάρξουν έκτακτα δρομολόγια με πλοία τα οποία έχουν κενά.

Όπως τόνισε ο κ. Κεφαλογιάννης μετά το τέλος της συνάντησης, «η πολιτεία λαμβάνει όλα τα μέτρα που χρειάζονται για την ασφάλεια των επιβατών και την απρόσκοπτη επιστροφή τους μετά τις διακοπές».

«Στις λίγες εταιρείες οι οποίες ολιγώρησαν και αμέλησαν έχουν επιβληθεί ήδη πολύ μεγάλα πρόστιμα και κρίνονται από τη συμπεριφορά τους και κατά τη διάρκεια της επιστροφής των επιβατών. Οι πολλές εταιρείες που έκαναν άριστα τη δουλειά τους, υπηρετώντας την υποχρέωσή τους απέναντι στο επιβατικό κοινό, διακίνησαν 2,5 εκατομμύρια επιβάτες για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο. Περιμένουμε λοιπόν όλοι να επιστρέψουν με ασφάλεια και χωρίς ταλαιπωρία από τις διακοπές τους», συμπλήρωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας.

Πηγη η Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Σχολια του φαιδρου-εγκαθετου:

Συμφωνα με τα λεγομενα του αρθρου, η απελευθερωση μαλλον αφορα τις Κυκλαδες. Ας μου πει καποιος αν εκει υπαρχουν τρεις διαφορετικες εταιρειες η αν παρατηρειται εντονος ανταγωνισμος για να ξερω δηλαδη. Εκτος αν θεωρουμε τρεις διαφορετικες εταιρειες τον Παναγοπουλο, τον Περικλη και τις Επιχειρησεις Αττικης :P:P.

Εχω δε την εντυπωση πως ο μεγαλυτερο ακτοπλοικο προβλημα το αντιμετωπιζουν τα Δωδεκανησα και η Ικαρια-Σαμος, οχι οι Κυκλαδες(τουλαχιστον οχι το καλοκαιρι). Οποτε δε θα ηταν πιο λογικο να απελευθερωθουν πρωτ' απ' ολα οι προβληματικες/μονοπωλιακες γραμμες ωστε μεσω του ανταγωνισμου να επελθει βελτιωση των υπηρεσιων?

Καλα, για τις γραμμες της Κρητης δεν το συζητω καθολου. Ειδικα με Υπουργο Κρητικατση, δεν υπαρχει περιπτωση να παρθει αποφαση που να ταραξει την εκλογικη μας πελατεια. Η μηπως κανω λαθος? Να δουμε βεβαια και το τελικο σχεδιο νομου και τι θα προβλεπει αυτο αλλα οπως πανε τα πραγματα βλεπω τον εικονιζομενο να αποκτα θεση στο πανθεον των ηρωων της ακτοπλοιας, εκει ψηλα μαζι με το Σουμακη και τον Παπουτση.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Μέσα στις προθέσεις του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας είναι να απελευθερώσει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και από το λιμάνι του Πειραιά. Την άποψη αυτή διατύπωσε ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλης Κεφαλογιάννης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Επικράτειας του ΠΑΣΟΚ, Ανδρέα Ανδριανόπουλου.

Στην απάντησή του ο υπουργός υπογράμμισε ότι η απελευθέρωση της ακτοπλοΐας από τα λιμάνια της Ραφήνας, της Ελευσίνας, της Κύμης και του Λαυρίου απέφερε αποτελέσματα τόσο στην αναβάθμιση της ποιότητας των πλοίων όσο και στη διατήρηση των ναύλων και πρόσθεσε: «Αν η πολιτεία δεν εφαρμόσει την απελευθέρωση στην ακτοπλοΐα σύντομα, τότε κινδυνεύει η χώρα μας να παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο».

Ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος

Ο βουλευτής και πρώην υπουργός, Ανδρέας Ανδριανόπουλος, ανέφερε στην ερώτησή του προς τον υπουργό: «Αυτά που συμβαίνουν στην ακτοπλοΐα βρίσκονται πέρα από κάθε δυνατότητα λογικής σύλληψης. Αδιανόητη επίσης είναι η κυβερνητική αμηχανία και η απάθεια. Με βάση αυτά τα δεδομένα, είναι αυτονόητο πως το όλο σύστημα λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών οφείλει να μεταρρυθμισθεί. Ερωτάται λοιπόν η κυβέρνηση, αν προτίθεται να απελευθερώσει ολόκληρο το πλέγμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (ελεύθερη δρομολόγηση πλοίων για κάθε προορισμό με αυστηρά κριτήρια ποιότητας και τεχνικής - επιχειρησιακής επάρκειας και απελευθέρωση ναύλων), αλλά με τη δέσμευση πως για κάθε δρομολόγηση πλοίου σε επικερδή ακτοπλοϊκή γραμμή η ιδιοκτήτρια εταιρεία να αναλαμβάνει και τη δέσμευση - καταργουμένων των επιδοτήσεων - της κάλυψης και κάποιας, λεγόμενης, «άγονης γραμμής». Εξυπακούεται πως για κάθε παραβίαση συμβατικής υποχρέωσης (ματαίωση δρομολογίων, καθυστερήσεις, μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής σε δεξαμενές επισκευών κ.λπ.) οι ποινές να είναι καταλυτικές και να φθάνουν μέχρι και του οριστικού αποκλεισμού της συγκεκριμένης εταιρείας από κάθε δρομολόγηση πλοίου στην ακτοπλοΐα.

Βολές κατά του ΠΑΣΟΚ

Για το θέμα της απελευθέρωσης έγινε πρόσφατα στη Βουλή ευρεία συζήτηση και ο υπουργός, Μ. Κεφαλογιάννης, έκανε επίθεση προς το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης λέγοντας:

«Οι ολίγοι έξυπνοι που έστησαν το χρηματιστηριακό παιχνίδι στην ακτοπλοΐα, αγόραζαν με 1.000 δραχμές, έστησαν τις τράπεζες με τις διοικήσεις των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και θα πουλούσαν με 6.000 ευρώ. Αυτά τα παιχνίδια οδήγησαν και πάρα πολλές από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, σε κάποιες από τις οποίες προήδρευσαν στελέχη, βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, στη χρεοκοπία, όπως είναι η ΔΑΝΕ. Αυτά οδηγούν σε τεράστιες δυσκολίες άλλες εταιρείες που πρέπει τώρα με χίλιους τρόπους να κρατήσουμε στη ζωή. Πού κλαίτε, λοιπόν, γιατί έφυγαν τρία πλοία από την ακτοπλοΐα στα Δωδεκάνησα; Κλαίτε στα συντρίμμια που εσείς δημιουργήσατε».

Πηγη το Κερδος

Link to comment
Share on other sites

Σχολια Nick the Greek

Ειναι αρκετα οξυμωρο θα ελεγα ενα γνησιο τεκνο της Margaret Thatcher οπως ο Ανδριανοπουλος να μιλαει για πληρη απελευθερωση μαζι με "δεσμευση καλυψης αγονων γραμμων". Θα φταρνιζεται η Σιδηρα σημερα.

Απο την αλλη ο ΥΕΝ ειπε οτι η απελευθερωση απο Λαυριο, Ραφηνα κλπ "επεφερε αποτελεσματα στην αναβαθμιση της ποιοτητας των πλοιων και στη διατηρηση των ναυλων". Στο δευτερο εχει δικιο, τα ναυλα ΔΕΝ αυξηθηκαν ΟΥΤΕ ομως και μειωθηκαν λογω ανταγωνισμου οπως περιμεναν-υπολογιζαν-ευχονταν οι εμπνευστες του μετρου. Παρεμειναν τα ιδια με την υποσημειωση οτι οι εκπτωσεις του Πηνελοπη Α ισχυουν εδω και ενα χρονο. Πολυ θα ηθελα να γνωριζω την εκτιμηση του Υπουργειου γιατι συμβαινει αυτο. Δεν απεδωσε ο νομος, υπαρχει καρτελ τιμων που πρεπει να παταχθει, δε λειτουργει ο ανταγωνισμος? Γιατι εχω μεινει με την εντυπωση πως οταν εξαγγελθηκε αυτη η ιστορια, σκοπος αλλα και βεβαιοτητα ηταν οτι θα επεφταν οι τιμες των ναυλων.

Οσο για την αναβαθμιση της ποιοτητας των πλοιων, ποθεν τεκμαιρει αυτο ο ΥΕΝ? Μηπως ταξιδεψε με κανενα και ειδε διαφορα, γιατι απ' οσο ξερω μονο με αεροπλανο μετακινειται. Μηπως ηρθε κανενα καλυτερο, νεοτερο, νεας τεχνολογιας πλοιο στην Κυμη και την Ελευσινα η στα αλλα λιμανια και δεν το πηραμε χαμπαρι εμεις? Σημειωνω οτι η δρομολογηση του Χαισπιντ 2 στη Ραφηνα ηταν προαποφασισμενη εδω και κανενα χρονο και ειναι ασχετη με τα εν λογω μετρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Άνοιξε ο δρόμος για απελευθέρωση ναύλων

ΣΤΗΝ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ των ναύλων της ακτοπλοΐας από το λιμάνι του Πειραιά, θα προχωρήσει το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Χθες μετά από μαραθώνια συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, αποφασίστηκε ομόφωνα η θετική γνωμοδότηση για την απελευθέρωση των ναύλων και από τις γραμμές που ξεκινούν από το λιμάνι του Πειραιά όπως ισχύει και για τις γραμμές που ξεκινούν από τα λιμάνια της Ραφήνας, Κύμης, Λαυρίου και Ελευσίνας.

Όσον αφορά τις αυξήσεις στους ναύλους λόγω της αύξησης των τιμών ναυτιλιακών καυσίμων, η μελέτη της ΣΟΛ ΑΕ για τον προσδιορισμό της ποσοστιαίας συμμετοχής των συντελεστών λειτουργικού κόστους στο συνολικό κόστος λειτουργίας Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων και ειδικότερα η συμμετοχή του κόστους των καυσίμων, θα συζητηθεί σε επόμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ

Όπως τόνισε στην εισήγησή του ο προεδρεύων του Συμβουλίου γενικός γραμματέας του ΥΕΝ Ιωάννης Τζωάννος, η εξέταση της μελέτης δεν θα αφορά τις γραμμές που θα υπάρχει απελευθέρωση του ναυλολογίου λόγω ανταγωνισμού.

Για το θέμα των αυξήσεων ο Νομάρχης Πειραιά, Γιάννης Μίχας, στην εισήγησή του προς το Συμβούλιο εξέφρασε την αντίθεσή του και τόνισε ότι: «οι τοπικές κοινωνίες της νησιωτικής Ελλάδας έχουν επισημάνει ότι δεν αντέχουν άλλες αυξήσεις στα ναύλα της ακτοπλοΐας. Οι τιμές, που έχουν διαμορφωθεί έχουν ήδη δυσμενείς συνέπειες στον τουρισμό, ενώ έχουν εκτινάξει και τις τιμές των καταναλωτικών ειδών, που αγοράζουν οι νησιώτες».

πηγη: Η Ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Μετά τη γνωμοδότηση του ΣΑΣ η υπόθεση πάει στα «χέρια» του ΥΕΝ, Μανώλη Κεφαλογιάννη. Ο ΥΕΝ αναμένεται το επόμενο διάστημα να υπογράψει σχετική υπουργική απόφαση, η οποία θα αφορά τις γραμμές από τον Πειραιά στις οποίες υπάρχει ανταγωνισμός.

Πάντως, η αναμενόμενη πλέον υπουργική απόφαση για την απελευθέρωση των ναύλων της ακτοπλοΐας από το λιμάνι του Πειραιά δεν φτάνει. Χρειάζεται τροποποίηση του νόμου 2932/2001 ώστε να εναρμονιστεί με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, Στέλιος Σαρρής, σε δηλώσεις του αργά χθες το βράδυ στη «Ν» υπογράμμισε:

«Το πρόβλημα εντοπίζεται στη μη συμβατότητα του εθνικού δικαίου και συγκεκριμένα του Νόμου 2932/2001 με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 3577/92. Εάν δεν τροποποιηθεί ο 2932 δεν είναι δυνατόν να μιλάμε για εναρμόνιση του εθνικού μας δικαίου προς τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό», και κατέληξε:

«Δεν είναι δυνατόν χωρίς την τροποποίηση του νόμου να υπάρξει εναρμόνιση. Δεν μπορούμε να μιλάμε για υπουργική απόφαση».

Σύμφωνα με τα όσα έχει τονίσει σε εξαγγελίες του ο ΥΕΝ μέσα στο 2005, ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες θα λειτουργήσει υπέρ της μείωσης των τιμών των εισιτηρίων των επιβατών.

Χαρακτηριστικό είναι και το παράδειγμα του λιμανιού της Ραφήνας που έφερε χθες ο γ.γ., Ι. Τζωάννος. Όπως τόνισε στη διάρκεια του Συμβουλίου, πέρσι οι αυξήσεις από το λιμάνι της Ραφήνας που είναι απελευθερωμένα τα ναύλα ήταν μικρότερες από τις αυξήσεις που αποφάσισε το ΥΕΝ πέρυσι.

Ειδικότερα, η απελευθέρωση θα αφορά όσες γραμμές έχουν μεταφερόμενο όγκο επιβατών άνω των 300.000 επιβατών ή/και δραστηριοποιούνται τουλάχιστον δύο εταιρείες.

Η υπουργική απόφαση του ΥΕΝ, αναμένεται να ενισχύσει με ένα επιπλέον «άσο» την ελληνική κυβέρνηση στην κόντρα που υπάρχει με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας της Ελλάδα. Σημειώνεται ότι η Ε.Ε. πρόσφατα απέστειλε στην Ελλάδα αιτιολογημένη γνώμη για την καθυστέρηση που εμφανίζει στην προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην κοινοτική.

Η απελευθέρωση των ναύλων και από το λιμάνι του Πειραιά ουσιαστικά απελευθερώνει το μεγαλύτερο ποσοστό των κύριων ακτοπλοϊκών γραμμών της χώρας, χωρίς τον υπολογισμό όσων γραμμών λειτουργούν υπό καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας (άγονες γραμμές).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Θολό το τοπίο της απελευθέρωσης στην ακτοπλοΐα

Την απελευθέρωση των εσωτερικών ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προβλέπει σχέδιο απόφασης, που κατήρτισαν οι υπηρεσίες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής από τους υπουργούς Οικονομικών, Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Οι γραμμές που απελευθερώνονται από το λιμάνι του Πειραιά, αφορούν νησιά που εξυπηρετούνται από δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες ή ο ετήσιος διακινούμενος αριθμός επιβατών υπερβαίνει τους 150.000 επιβάτες. Αυτό σημαίνει ότι τα εισιτήρια θα διαμορφώνονται ελεύθερα, αλλά υπάρχει άτυπη συμφωνία οι αυξήσεις να μην υπερβούν το 5%. Ο χρόνος εφαρμογής της απόφασης προβλέπεται να είναι από την ημέρα δημοσίευσής της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Το πιθανότερο είναι η εφαρμογή της να γίνει αμέσως μετά τις γιορτές του Πάσχα, αφού τα περισσότερα εισιτήρια το τριήμερο, από τη Μεγάλη Τετάρτη μέχρι και την Μεγάλη Παρασκευή έχουν εξαντληθεί. Βέβαια, υπάρχει στα κυβερνητικά επιτελεία έντονος προβληματισμός για το ποια νησιά θα εξαιρεθούν από την απελευθέρωση, όπως η Σύμη, η Μήλος και άλλα νησιά. Συνολικά περίπου 50 μικρά νησιά θα εξαιρεθούν από την απελευθέρωση και τα οποία θα ενταχθούν στο καθεστώς της δημόσιας (επιδοτούμενης) υπηρεσίας.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΕΝ, τα λιμάνια με διακινούμενους επιβάτες πάνω από 200.000 είναι: Πειραιάς, Αγιος Κωνσταντίνος, Αγιόκαμπος, Αγκίστρι, Αίγινα, Αλεξανδρούπολη, Αντικύθηρα, Αντίπαρος, Αιδηψός, Ανδρος, Αρκίτσα, Βόλος, Γλύφα, Δάφνη, Ελευσίνα, Ερέτρια, Ζάκυνθος, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο, Θάσος, Σαντορίνη, Ιος, Καβάλα, Κάλυμνος, Κέα, Κεραμωτή, Κέρκυρα, Κυλλήνη, Ληξούρι, Μαρμάρι, Κως, Μήλος, Μύκονος, Ν. Στύρα, Νάξος, Πάρος, Παλούκια Σαλαμίνας, Πάτρα, Πόρος, Πρίνος Θάσου, Ραφήνα, Ρέθυμνο, Ρίο, Ρόδος, Σάμη, Σίφνος, Σκόπελος, Σπέτσες, Σύμη, Σύρος, Σφακιά, Τήνος, Ύδρα, Φανερωμένη, Χανιά, Χίος και Ωρωπός.

Αναλυτικά το σχέδιο απόφασης έχει ως εξής: Δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων που διακινούνται από τον λιμένα Πειραιά και επιστροφή, με πλοία της ακτοπλοΐας στις περιπτώσεις κατά τις οποίες πληρούται για κάθε λιμένα προορισμού μία τουλάχιστον από τις παρακάτω προϋποθέσεις:

1. Η σύνδεση του λιμένα Πειραιά με το λιμένα προορισμού να εξυπηρετείται από πλοία που ανήκουν σε δύο τουλάχιστον ανεξάρτητες εταιρείες με ανεξάρτητη μεταξύ τους οικονομική δραστηριότητα και ο λιμένας προορισμού να έχει ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών, επιβιβασθέντες και αποβιβασθέντες, άνω των 150.000 βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.

2. Ο λιμένας προορισμού να έχει ετήσιο αριθμό διακινουμένων επιβατών άνω των 300.000 βάσει των πρόσφατων διαθέσιμων ετησίων στατιστικών στοιχείων.

Διευκρινίζεται ότι δεν υφίσταται επιτρεπόμενη τιμολόγηση σε όλες τις θέσεις επιβατών και των κάθε κατηγορίας οχημάτων και εμπορευμάτων των ακτοπλοϊκών πλοίων με αφετήριους λιμένες ως ακολούθως:

- Λαυρίου προς όλες τις κατευθύνσεις και επιστροφή, εκτός της Κέας (Τζιάς).

- Κύμης προς όλες τις κατευθύνσεις και επιστροφή εκτός της Σκύρου.

- Ραφήνας προς όλους τους λιμένες Ανδρου, Τήνου, Μυκόνου και επιστροφή, εφόσον δραστηριοποιούνται πλοία τουλάχιστον τριών ανεξάρτητων εταιρειών.

- Ελευσίνας προς όλες τις κατευθύνσεις για την μεταφορά οχημάτων και επιστροφή.

- Πάτρα προς Κέρκυρα και επιστροφή.

Αυτονόητο είναι ότι η απελευθέρωση δεν ισχύει σε πλοία που εκτελούν δρομολόγια με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας.

Επίσης, στο σχέδιο απόφασης προβλέπεται ότι οι συνδέσεις των λιμένων για τις οποίες πληρούνται οι προϋποθέσεις ανακοινώνονται με κοινή εγκύκλιο των υπουργείων Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία επικαιροποιείται τουλάχιστον μία φορά ετησίως και το αργότερο μέχρι 30 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να έχει εφαρμογή την επόμενη δρομολογιακή περίοδο.

Στις περιπτώσεις που υπάρχουν περισσότεροι του ενός λιμένες προσέγγισης σε ένα νησί η ετήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται ως ενιαία ανά νησί με εξαίρεση τη νήσο Κρήτη, όπου συνυπολογίζεται για την περίπτωση αυτή η κίνηση του νομού Χανίων με εκείνη του Ρεθύμνου αφενός και του νομού Ηρακλείου με εκείνη του Λασιθίου αφετέρου.

Σε μικτό δρομολόγιο που περιλαμβάνει αφενός ελεύθερες συνδέσεις και αφετέρου συνδέσεις δημόσιας υπηρεσίας, η τιμή ναύλου για κάθε λιμένα προορισμού σύνδεσης δημόσιας υπηρεσίας δεν θα υπερβαίνει την τιμή ναύλου του τελευταίου προ αυτού λιμένα ελεύθερης σύνδεσης. Η ανωτάτη τιμή ναύλου της χειμερινής περιόδου, 1 Νοεμβρίου - 31 Μαρτίου, δεν θα υπερβαίνει την αντίστοιχη χαμηλότερη τιμή ναύλου που διαμορφώθηκε από την ίδια πλοιοκτήτρια εταιρεία την προηγούμενη θερινή περίοδο, μη υπολογιζομένων των προσφορών και εκπτώσεων.

πηγη: Το Κέρδος

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Υπεγράφη από τους Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλη Κ. Κεφαλογιάννη, Οικονομίας & Οικονομικών Γεώργιο Αλογοσκούφη και Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής Αριστοτέλη Παυλίδη, η Κοινή Υπουργική Απόφαση για την απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών γραμμών και από το λιμάνι του Πειραιά, όπως είχε ανακοινώσει πριν το Πάσχα ο κ. Κεφαλογιάννης.

Οπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ”πεποίθηση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας είναι ότι η απελευθέρωση, στο πλαίσιο του υγιούς ανταγωνισμού, θα οδηγήσει στην βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών στην ακτοπλοΐα αλλά και σε καθήλωση των τιμών. Παράλληλα θα δοθεί η δυνατότητα στις εταιρίες να αναπτύξουν το επενδυτικό και εμπορικό τους πρόγραμμα για τα επόμενα χρόνια που θα βοηθήσει στην προσέλκυση νέων πλοίων”.

Υπενθυμίζεται ότι ο ελεύθερος ανταγωνισμός λειτούργησε απολύτως ικανοποιητικά στα λιμάνια της Ραφήνας, του Λαυρίου, της Ελευσίνας και της Κύμης και πρόσφατα από το λιμάνι του Πειραιά για τα νησιά του Β. Αιγαίου, όπου οι τιμές μειώθηκαν κατά 50%.

Απελευθέρωση δεν σημαίνει αναρχία. Το κράτος, όπως άλλωστε έχει υποχρέωση, εγγυάται την απρόσκοπτη λειτουργία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών προς όφελος της νησιωτικής Ελλάδας. Σε κάθε περίπτωση θα αντιμετωπίσει με τη δέουσα αυστηρότητα κάθε παραβατική συμπεριφορά εφαρμόζοντας τους νόμους του κράτους, καταλήγει η ανακοίνωση.

Το πλήρες κείμενο της απόφασης για την απελευθέρωση

http://www.euro2day.gr/media/docs/.040506_yen.doc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Όπως όλοι θα ξέρετε, έρχονται εκλογές και η ατρόμητη Νομαρχία Κυκλάδων ετοιμάζεται να κατατροπώσει τον εχθρό.

ΥΓ. Ποιού αρμοδιότητα είπαμε ότι είναι πλέον τα Λιμενικά Ταμεία που κατασκεύασαν υπερσύγχρονες υποδομές (στέγαστρα, φωτισμός) πχ σε Φολέγανδρο και αλλαχού; :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Αποψε στη Ζουγκλα του Μακη Τριανταφυλλοπουλου, ειχαμε και λιγο απο ακτοπλοια με αναφορες στη γνωστη υποθεση για τα καρτελ στην Αδριατικη. Ακουστηκε στην εκπομπη οτι οταν ειχε συζητηθει το θεμα στην Ευρωπαικη Επιτροπη Ανταγωνισμου, η μοναδικη χωρα που ειχε μειοψηφισει σχετικα με την επιβολη προστιμου στις εν λογω εταιρειες, ηταν η μοναδικη Αφρικανικη χωρα με λευκους κατοικους.

Το θεμα της εκπομπης ειναι γενικοτερα η λειτουργια της ελληνικης Επιτροπης Ανταγωνισμου η οποια καταγγελεται οτι λειτουργει με σπονσορες ολους τους Ελληνες μεγαλοεπιχειρηματιες(ακου κατι κακοηθειες). Παλαιοτερο μελος δε της ευρωπαικης επιτροπης ανταγωνισμου, κατηγγειλε επισης οτι ειχε δεχθει απειλες κατα της ζωης του απο ελληνικη ακτοπλοικη εταιρεια με αφορμη το θεμα της επιβολης προστιμου. Ανατριχιασαμε ολοι.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

... Όχι για να φέρει το ασκέρι, αλλά για να φέρει επενδύσεις στην ακτοπλοϊα. Η 'Καθημερινή' σήμερα έχει άρθρο στις ρόζ σελίδες όπου επισημαίνεται το ενδιαφέρον Ρώσων επενδυτών να βάλουν καράβια για τη Σίκινο και την Τήλο (:P). Το άρθρο περιλαμβάνει ανάλυση της XRTC/Natixis που υποστηρίζει θεωρητικά την επενδυτική διάθεση.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ταράζει τα νερά στην ακτοπλοΐα

Τετάρτη, 23 Απριλίου 2008 07:00

URL: http://www.naftemporiki.gr/news/redirstory.asp?id=1504586

«ΜΠΟΦΟΡ» στο Αιγαίο ετοιμάζεται να σηκώσει η Επιτροπή Ανταγωνισμού μετά τις εορτές του Πάσχα, οπότε αναμένεται η ολοκλήρωση έρευνας, την οποία διενεργεί για περισσότερους από 12 μήνες σχετικά με τις συνθήκες ανταγωνισμού στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια.

Οπως αναφέρουν πληροφορίες της «Ν», ο κύκλος των πολύμηνων ερευνών της Ανεξάρτητης Διοικητικής Αρχής έκλεισε μόλις την περασμένη Παρασκευή, με τη διενέργεια αιφνιδιαστικής επίσκεψης στελεχών της στα γραφεία γνωστών εφοπλιστικών εταιρειών του Πειραιά, μεταξύ άλλων και της Hellenic Seaways.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες, η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού έφθασε μέχρι και την Κύπρο, όπου έχει την έδρα της η εταιρεία Sea Star, ενώ ένα μεγάλο μέρος του υλικού, που περιλαμβάνει ο σχετικός φάκελος, συγκεντρώθηκε κατά τους πρώτους μήνες του 2008, οπότε όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες με παρουσία στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του Αιγαίου κλήθηκαν να απαντήσουν σε ένα αναλυτικό ερωτηματολόγιο που τους κοινοποιήθηκε από την Ανεξάρτητη Διοικητική Αρχή περί τα τέλη του 2007.

Πηγές της «Ν» πιθανολογούν ότι από τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού όλο αυτό το διάστημα, προέκυψαν ενδείξεις περί συμφωνίας ή και συμφωνιών μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών για το μοίρασμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στο Αιγαίο και, κατά συνέπεια, για τον καθορισμό του ύψους των εισιτηρίων.

Στο βαθμό που για τις προαναφερόμενες ενδείξεις υπάρξει και το αναγκαίο αποδεικτικό υλικό, τα στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού θα συνδέσουν τις παραβάσεις στις οποίες υπέπεσαν οι εμπλεκόμενες στην υπόθεση εταιρείες με το νόμο περί προστασίας του Ελεύθερου Ανταγωνισμού και, στη συνέχεια, θα καταρτίσουν εισήγηση, την οποία θα κοινοποιήσουν στα ενδιαφερόμενα μέρη, σε σύντομο διάστημα μετά τις εορτές του Πάσχα.

Η διερεύνηση της υπόθεσης το τελευταίο διάστημα κινήθηκε με ταχύτερους ρυθμούς, λόγω των σημαντικών, αλλά και γρήγορων επιχειρηματικών εξελίξεων που καταγράφηκαν και συνεχίζουν να καταγράφονται στο λιμάνι του Πειραιά.

Οι ανωτέρω εξελίξεις ήταν αυτές που υποχρέωσαν την Επιτροπή Ανταγωνισμού να προβεί σε αιφνιδιαστικές ενέργειες, πραγματοποιώντας την περασμένη εβδομάδα επιλεκτικές επισκέψεις σε ναυτιλιακές εταιρείες, ώστε να συγκεντρώσει το αναγκαίο συμπληρωματικό υλικό και να ολοκληρώσει την έρευνά της.

Οι συμμετοχές

Επισημαίνεται ότι, λόγω των σημαντικών μετοχικών ανακατατάξεων στο τέλος του προηγούμενου χρόνου (αγορά μεγάλων πακέτων μετοχών των εταιρειών Minoan Lines, Hellenic Seaways και ΑΝΕΚ από τη Sea Star Capital), ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιώργος Βουλγαράκης, είχε αποστείλει επιστολή στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζητώντας να προχωρήσει σε σχετικές έρευνες.

Στη συνέχεια, η Sea Star προχώρησε στην πώληση των μετοχών της Minoan Lines στον Ομιλο Grimaldi και ως εκ τούτου, σύμφωνα με τον ΥΕΝΑΝΠ, δεν υφίστατο θέμα.

Ωστόσο, το τελευταίο διάστημα, η επίκληση της Επιτροπής Ανταγωνισμού είναι συχνή από πολιτικούς παράγοντες, με κορυφαίο τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Θεόδωρο Ρουσόπουλο, ο οποίος πρόσφατα σε δηλώσεις του τόνισε ότι «το κράτος διατηρεί το δικαίωμα να ανακαλέσει την απελευθέρωση των ναύλων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όταν διαπιστώσει καταχρηστικές συμπεριφορές, και να παραπέμψει την όποια εταιρεία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού. Το κράτος οφείλει να ενισχύει τους μηχανισμούς ελέγχου σε όλους τους τομείς».

Στην παρούσα φάση, πάντως, και με το τοπίο στον ακτοπλοϊκό κλάδο να εξακολουθεί να παραμένει ρευστό, ξεχωρίζουν οι παρακάτω εταιρείες. Ο όμιλος Attica Group ελέγχει την Blue Star ferries που δραστηριοποιείται σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα και τη SuperFast Ferries, που δραστηριοποιείται στις γραμμές της Αδριατικής.

H Sea Star Capital ελέγχει το 32,5% της ΑΝΕΚ και το 36,5% της Ηellenic Seaways, με το μεγαλομέτοχο της Sea Star, Γιάννη Βαρδινογιάννη, να είναι διευθύνων σύμβουλος στην ΑΝΕΚ και προσωρινός διευθύνων σύμβουλος στη Hellenic Seaways. H ΑΝΕΚ δραστηριοποιείται στη γραμμές Πειραιάς - Χανιά, Πειραιάς - Ηράκλειο, στις γραμμές της Αδριατικής και με ένα πλοίο από φέτος σε γραμμή των Κυκλάδων.

Η Ηellenic Seaways δραστηριοποιείται στις γραμμές των Κυκλάδων, στη γραμμή Πειραιάς - Ρέθυμνο με ένα ταχύπλοο, στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και Πειραιάς - Ικαρία - Σάμο.

Ο Ομιλος Grimaldi απέκτησε από τη Sea Star Capital το 32% περίπου της Minoan Lines, αφού πούλησε στη Sea Star τις μετοχές που είχε στην ΑΝΕΚ. Η Minoan Lines ελέγχει το 33,35% της Hellenic Seaways. Η Minoan Lines δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο και στις γραμμές της Αδριατικής.

Τέλος, η Nel Lines, στην οποία όπως ανακοινώθηκε μικρή συμμετοχή επενδυτικού χαρακτήρα θα έχει ο κ. Γιάννης Βαρδινογιάννης, δραστηριοποιείται στις γραμμές των Κυκλάδων και στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.

ΠΛΑΤΩΝΑΣ ΤΣΟΥΛΟΣ - ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ

Link to comment
Share on other sites

Με συγχωρείται τώρα ανακάλυψαν ότι πάει να ξαναγινεί μονοπώλιο με αφεντικό αυτή τη φορά την Sea Star άρα την ΑΝΕΚ.:confused:

Ενώ μονοπώλιο πριν δεν ήταν ο Παναγοπουλος με την ATTICA και τη συμμετοχή του στη μετοχική σύνθεση της MINOAN και HSW, και πιο παλιά η ΜΙΝΟΑΝ με την τότε HFD (τώρα HSW), (σφύριζαν αδιάφορα);)

Link to comment
Share on other sites

Πηγές της «Ν» πιθανολογούν ότι από τα στοιχεία που συγκέντρωσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού όλο αυτό το διάστημα, προέκυψαν ενδείξεις περί συμφωνίας ή και συμφωνιών μεταξύ ναυτιλιακών εταιρειών για το μοίρασμα των ακτοπλοϊκών δρομολογίων στο Αιγαίο και, κατά συνέπεια, για τον καθορισμό του ύψους των εισιτηρίων.

Στο βαθμό που για τις προαναφερόμενες ενδείξεις υπάρξει και το αναγκαίο αποδεικτικό υλικό

Δηλαδή, εάν κατάλαβα καλά, υπάρχει περίπτωση να υπάρχουν υπογεγραμμένες συμφωνίες και μάλιστα αυτές να υπάρχουν στα συρτάρια των εταιρειών?:confused: Σαν πολύ τραβηγμένο μου φαίνεται και μάλλον θα μείνουμε στις ενδείξεις, γιατί πώς θα αποδειχθεί ότι μια συγκεκριμένη επιχειρηματική πρακτική δεν υπαγορευόταν από καθαρά επιχειρηματικά κριτήρια, αλλά από συμφωνίες? Εκτός και εάν (όπως η ΜΕΒΓΑΛ στο γάλα) έχει βρεθεί "κάποιος" που θα μιλήσει για να μη διωχθεί. Σίγουρα θα έχει πολύ ενδιαφέρον η υπόθεση...εάν προχωρήσει πέρα από τις ενδείξεις και τις συστάσεις.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

μια και μιλαμε για ανταγωνισμο, να δουμε και μια (εξ)αιρετικη αναλυση του Σταθη Σταυροπουλου.

...Πράγματι ο ανταγωνισμός δεν θα λειτουργήσει ποτέ απρόσκοπτα, διότι η οικονομία δεν λειτουργεί μέσα σε γυάλα. Πλήθος παραγόντων πάντα θα επηρεάζουν τον ανταγωνισμό έτσι ώστε η αναζήτηση της πούρας-ελεύθερης λειτουργίας του από τους πιστούς του να φαντάζει πάντα σαν την αναζήτηση του σοσιαλιστικού ιδεώδους, από μιας άλλης κατηγορίας ιχνηλάτες του Αγιου Δισκοπότηρου...
Link to comment
Share on other sites

Μήπως υπάρχει κάποιος ειδήμων να μας πει εάν σε όλες τις γραμμές που "απελευθερώθηκαν" εξακολουθούν να ισχύουν οι προϋποθέσεις της "απελευθέρωσης"?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...