Jump to content
Shipfriends

Βύθιση του πλοίου Sewol με 450 επιβάτες στη Ν. Κορέα


Recommended Posts

Βυθιστηκε σημερα το πρωι πλοιο με περιπου 450 επιβατες κοντα στο νησι Jindo της νοτιας Κορέας. Το πλοιο εκτελούσε το δρομολόγιο Incheon - Jeju. Αναμεσα στους επιβατες πολλοι μαθητες. 

Σε εξελιξη η επιχειρηση διασωσης.

Περισσοτερα εδω

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Επιβατικό πλοίο με 459 μέλη πληρώματος και επιβάτες (κυρίως μαθητές) ναυάγησε στη Νότια Κορέα. Μέχρι στιγμής οι αγνοούμενοι ανέρχονται στους 300 περίπου, ενώ 2 είναι οι επιβεβαιωμένα νεκροί. Ενδέχεται πολλοί να είναι εγκλωβισμένοι στο πλοίο. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές, το σκαρί μάλλον προσέκρουσε σε ύφαλο.

Link to comment
Share on other sites

Τα πράγματα αρχίζουν να ειναι σκούρα, για τους 287 αγνοούμενους. :unsure: Εντωμεταξύ ποικίλουν οι εικασίες για τα αίτια του δυστυχήματος.

 

ΥΓ: ασχολίαστα τα συντακτικά λάθη στον πρωτο σύνδεσμο :mad:

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Aυτό είναι το Sewol. Σε κάποια δημοσιεύματα αναφέρεται ότι υπάρχουν επιζώντες εγκλωβισμένοι στο σκαρί. Είναι δυνατόν το πλοίο να έχει πάρει τόση κλίση, να βυθίζεται και να μένεις στο accommodation (κουλουριασμένος) επειδή έτσι σου είπε το πλήρωμα;  :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Άραγε ισχύει αυτό που γράφεται ότι οι επιβάτες πήραν εντολή να μην μετακινηθουν από τις θέσεις τους για 40 λεπτά ; Και ΟΚ δεν υπήρχαν σωστικά σκάφη και ήταν επίφοβο να πέσει κόσμος στη θάλασσα. Βάρκες δεν είχε το πλοίο ; βαρελάκια ; τίποτα δεν μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ; ;

 

 

«Εκείνη την ώρα (στη διάρκεια των 40 λεπτών μετά την πρόσκρουση), δεν είχαν φτάσει τα σωστικά σκάφη. Δεν υπήρχαν ούτε ψαροκάικα ούτε άλλα σκάφη για να βοηθήσουν», δήλωσε ο πλοίαρχος με κατεβασμένο το κεφάλι του και καλυμμένο με μια κουκούλα, σύμφωνα με τηλεοπτικές εικόνες.

«Τα ρεύματα ήταν ισχυρά και τα νερά πολύ κρύα στο σημείο εκείνο», πρόσθεσε. «Σκέφτηκα ότι οι επιβάτες θα παρασύρονταν και θα αντιμετώπιζαν δυσκολίες αν εκκένωναν το πλοίο άτακτα, χωρίς σωσίβια», εξήγησε ο ίδιος. «Το ίδιο θα ίσχυε κι αν είχαν σωσίβια», κατέληξε.

 

Έτσι όπως τα λένε αυτοί οι άνθρωποι πήραν 290 ψυχές στο λαιμό τους.

 

Σύμφωνα με αυτό τα αίτια της τραγωδίας ακόμα δεν είναι γνωστά, ενω δύτες είδαν 3 πτώματα από ένα φινιστρίνι αλλά δεν μπόρεσαν να το σπάσουν για να τα βγάλουν έξω. Και απ'ότι φαίνεται επίκειται επιχειρηση να ανασηκωθεί λίγο το σκάφος από το βυθό προκειμένου να διευκολυνθεί η ανάσυρση των πτωμάτων ( ; )

 

 

Three cranes have been moved to the site of the rescue operation, but have not yet been deployed and divers have not been able to gain entry to the ship due to fast tides and murky water conditions. The weather was deteriorating in the afternoon, meaning the divers may not be able to start the operation on Saturday.


Coastguard spokesman Kim Jae-in said the cranes would be deployed when the divers said it was safe to do so.


"Lifting the ship does not mean they will remove it completely from the sea. They can lift it two to three metres off the seabed," he said.

 

Τέλος, εαν συνέβη κι αυτό δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια για σχόλια:

 

 

The ship's veteran captain, 69-year old Lee Joon-seok, faces five criminal charges and was arrested on Saturday along with two other crew members, according to coastguard officials.


Lee was not at the helm or on the bridge when the ferry capsized, although crew members said he tried to right the ship later. Witnesses say that he and other crew members escaped from the stricken vessel before giving orders for the passengers to escape.

Link to comment
Share on other sites

Αναρωτιέμαι,αυτά τα πλοία δέν περνάνε κάποιες επιθεωρήσεις;Δέν βλέπει κανείς ότι ταξιδεύουν χωρίς να έχουν ούτε κάν βάρκες ή βαρελάκια;Ο IMO τί λέει επ'αυτού;

Link to comment
Share on other sites

Έχω την αίσθηση ότι για τις μεγάλες απώλειες μπορεί και να ευθύνεται η πειθαρχία που έχουν αυτοί οι λαοί. Εγώ προσωπικά -και φαντάζομαι πολλοί συνέλληνες- δεν θα έμενα με το σωσίβιο στην καμπίνα περιμένοντας από το πλήρωμα το πότε θα μου πούνε να εγκαταλείψω το πλοίο, ενώ το πλοίο έγερνε και έμπαζε νερά. Σίγουρα θα είχα βγει σε ανοικτό κατάστρωμα και μετά θα έβλεπα το τι θα έκανα.

Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι. Αυτές είναι οι περιπτώσεις στις οποίες η πειθαρχία είναι όχι απλά τροχοπέδη αλλά μπορεί να αποβεί μοιραία.

 

Όσο για τις εξελίξεις, η Πρόεδρος της χώρας δήλωσε πως η εγκατάλειψη πλοίου ισοδυναμεί με φόνο.

 

 

«Οι ενέργειες του καπετάνιου και ορισμένων μελών του πληρώματος είναι εντελώς ακατανόητες, απαράδεκτες και ισοδυναμούν με φόνο», είπε η Παρκ, σύμφωνα με ανακοίνωση της προεδρίας.

 

7 πλέον οι συλλήψεις, 87 πτώματα έχουν ανασυρθεί μέχρι στιγμης, και επιβεβαίωση ότι ο πλοίαρχος και το πλήρωμα εγκατέλειψαν το πλοίο πριν από τους επιβάτες.

 

 

«[Ο πλοίαρχος και το πλήρωμα] είπαν στους επιβάτες να μείνουν στις θέσεις τους αλλά οι ίδιοι ήταν οι πρώτοι που άφησαν το πλοίο, αφού εγκατέλειψαν του επιβάτες», σχολίασε η πρόεδρος Παρκ Γκέουν-Χούε, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου.

 

 

Τα έως τώρα στοιχεία καταδεικνύουν πως ο καπετάνιος αρχικά διέταξε τους επιβάτες να παραμείνουν στις καμπίνες τους, προτού τελικά δώσει εντολή εγκατάλειψης του σκάφους περίπου μισή ώρα αργότερα, αφότου το βυθιζόμενο Sewol είχε πια πάρει επικίνδυνη κλίση.

 

Και στις καμπίνες τους κιόλας; ούτε καν σε σταθμούς συγκέντρωσης ; ; :eek:

 

Κάπου άκουσα μεταφραση των συνομιλιών του πλοίου με το κέντρο ελέγχου, ήταν αρκετά φανερό ότι ο έλεγχος και η απαιτούμενη ψυχραιμία είχαν χαθεί...

Link to comment
Share on other sites

Βγήκε στη δημοσιότητα ένα πρώτο σχέδιο για τη σχεδιαζόμενη ανέλκυση του πλοίου.

 

 

Yonhap News Agency published a graphic photo for the process of lifting sunken ferry in South Korea. Raising the Sewol is expected to be the most difficult operation in terms of its scale and technique.

Link to comment
Share on other sites

καπου πηρε το ματι μου οτι το πλοιο ειχε πατησει μπαλλα κατα το κοινως λεγομενο και οτι η ανατροπη και η βυθιση οφειλονται κυριως σε αυτο το γεγονος.

Link to comment
Share on other sites

Ειναι μια λογικη εξηγηση παντως,  γιατι δεν δικαιολογειται ενα πλοιο να χασει την ευσταθεια του απο εναν αποτομο ελιγμο μονο. Μπορει και να ειχε γινει κακη φορτωση δηλαδη βαρια οχηματα και κοντεϊνερ να τοποθετηθηκαν ψηλα.

Link to comment
Share on other sites

Κι αυτό ακούστηκε (η λάθος φόρτωση) όπως και η προβληματική ευστάθεια του πλοίου λόγω μετασκευής του 2013.

Link to comment
Share on other sites

Και ως συνήθως σε τέτοιες περιπτώσεις (φαίνεται πως) είναι πολλοί οι παράγοντες που οδήγησαν στην τραγωδία

 

Προβλήματα στις σωσίβιες λέμβους και τους ολισθητήρες διαφυγής εντόπισαν, σύμφωνα με το Reuters, νοτιοκορεάτες ερευνητές, σε πλοίο θυγατρικό με εκείνο που βυθίστηκε την προηγούμενη εβδομάδα.

Το πλοίο Sewol βυθίστηκε ενώ εκτελούσε δρομολόγιο από το λιμάνι Ίντσεον στο τροπικό νησί Τζέζου.

Οι ερευνητές εικάζουν ότι τα αίτια για την τραγωδία, η οποία στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον σε 181 ανθρώπους κυρίως εφήβους, οφείλεται στον συνδυασμό ανθρώπινου λάθους και μηχανικής βλάβης.

 

 

 

Οι υπογραμμίσεις από μένα:

 

 

upon expert review by maritime safety subject matter expert Captain Bill Doherty of reports and statements made by Sewol crew, that the tragic loss of life was culmination of a “fatal chain of errors” which may have started months before the Sewol left port April 16, 2014.

“It appears that the sinking of the Sewol and the tragic loss of lives was a preventable final link in a systemic fatal chain of errors, possibly dating back months, when the Sewol was retrofitted with additional passenger facilities on the upper decks, raising the ships center of gravity,” Captain Doherty noted. 


According to Arirang news in Korea, two weeks before the tragic loss of lives, the crew of the Sewol had requested a repair for the steering system which was giving a “no voltage” warning. “With a recent report that the Sewol had a 36-second power loss just prior to tipping, one has to ask the fitness of this ship to be sailing. The picture being painted in Korea is this was a nicely painted ship, but held together with duct-tape and gum” Captain Doherty went on to say. 


“From the adding of weight to the upper levels of the ship, thereby raising the ships center of gravity as well as the ships ‘tipping point', to the reports of the Sewol being significantly overloaded with cargo, to reports that many of the containers weren’t secured on the deck, to the 3rd mate at the helm when a power loss probably caused a ‘dead stick’ and just wasn’t trained enough on to be familiar with how to address, to the $521 the ship owner spent on crew training in 2013, to the Captain abandoning the ship first – al la Costa Concordia, to a mere two life rafts being launched, this is tragic systemic fatal chain of errors which could have been prevented.” 


Clearly the ship didn’t hit a submerged object [as earlier reported by some experts], but rather the tragic loss of lives, which now seems could have been prevented, was the final and fatal link in a systemic chain of errors. My heart goes out to the families of those who lost their lives in this tragic, preventable event,” Captain Doherty closed with.

 

Και τα μισά να ισχύουν από αυτά που γράφονται πάλι πολλά είναι... <_<

 

[να τα βλέπουν αυτά και οι δικοί μας εδώ]

Link to comment
Share on other sites

Ειναι μια λογικη εξηγηση παντως,  γιατι δεν δικαιολογειται ενα πλοιο να χασει την ευσταθεια του απο εναν αποτομο ελιγμο μονο. Μπορει και να ειχε γινει κακη φορτωση δηλαδη βαρια οχηματα και κοντεϊνερ να τοποθετηθηκαν ψηλα.

 

γενικά δεν έχει λογική,πάντως κάτι που δικιολογεί αρκετά είναι να υπήρξε όντως μεγάλη κλίση απο στροφή σε συνδυασμό με κάποια ριπή ανέμου ακριβώς εκείνη τη στιγμή σε συνδυασμό με χαμηλή ευστάθεια

 

αυτά που αναφέρονται περί μετασκευών δεν μπορώ να τα καταλάβω,λες και θέλουν να μας πείσουν ότι οι μετασκευές γίνονται χωρίς να τις ελεγχει κανείς και χωρίς νέα trim&stability booklets

Edited by Stefanos
Link to comment
Share on other sites

.......ότι οι μετασκευές γίνονται χωρίς να τις ελεγχει κανείς.......

Εξαρτάται που έχει γίνει η μετασκευή και ποιος την ελέγχει, πχ στο εξωτικό Τζατζικιστάν που ο ελεγκτής κάνει έλεγχο από τον καναπέ με wifi και internet camera, που ο κουβαρντάς πλοιοκτήτης το πήγε εκεί για μετασκευή γιατί είναι κιμπάρης μόνο στα μπουζούκια και όχι στα ναυπηγεία, εεεεεε 

Link to comment
Share on other sites

Η μετασκευή έγινε στην Κορέα και συγκεκριμένα στο Μόκπο και το πλοίο το παρακολουθούσε ο KRS και γι'αυτό τον έχει πάρει η μπάλα τωρα.

Link to comment
Share on other sites

Μετα την παραιτηση,  στις 28/4 του προέδρου του KR στον απόηχο μιας τραγωδίας η οποία έχει και μεγάλο πολιτικό αντίκτυπο στην Κορέα, και η οποία σταθηκε η αιτία να φανούν κι άλλες αδυναμίες...

 

Following Sewol's sinking, an investigation aboard sister ship Ohamana found 40 non-operational life rafts, inadequately maintaned escape chutes and missing lashing equipment.

...και ενω ο KR έχει μπει στο στόχαστρο για τα καλά

 

KR's offices in Busan were raided last week as South Korean prosecutors searched for signs of bribery and corruption across the Korean shipping industry.

ένας καπετάνιος εκτός υπηρεσίας ισχυρίζεται ότι ειχε προειδοποιήσει για τα προβλήματα ευστάθειας του πλοίου.

 

An off-duty captain of the sunken South Korean ferry has told investigators that the owners ignored his warning that the ship shouldn't carry too much cargo because it wasn't very stable, a prosecutor said Wednesday.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A stability test report on Jan. 24 from the Korean Register of Shipping showed that the ferry became top-heavy and less stable after a modification of the ship from October 2012 to February 2013 that involved adding more cabins in some of the ship's floors.

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

 

ο κάθε καπετάνιος μπορεί να λέει πολλά,προφανώς οι κανονισμοί ικανοποιούνταν το ότι έπεσε  το GM δεν συνεπάγεται ότι ήταν εκτός κανονισμών και μπορούσε καποιος να προβλεψει  το κακό,ο ΚR δεν είναι επίσης κανένας νηογνώμονας της πλάκας (μέλος IACS) το αν οι κανονισμοί ήταν επαρκής αυτό είναι άλλοι ιστορία και προφανώς η Κορέα μάλλον θα οδηγηθεί σε αναθεώρηση τυχόν εθνικών της κανονισμών

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Δεν θα βγει βέβαια συμπέρασμα από το τι δηλωσε ο καθένας. Όσο για το ότι ο KR είναι μέλος του IACS νομίζω πως έχουμε δει/ακούσει κάποια ευρέως γνωστά ή μη περιστατικά όχι ειδικά για τον KR αλλά και για άλλους (RINA, Lloyds κλπ) τα οποία δείχνουν ότι υπάρχουν πάντα εξαιρέσεις, εστω και εαν αυτες επιβεβαιώνουν τον κανόνα. ;)

Σύμφωνα με αυτό τώρα, και ασχέτως αν το άρθρο σε κάποια σημεία σηκώνει και κριτική και συζήτηση :

 

The Sewol has no lifeboats.

That’s right, the ferry which sank claiming the lives of around 300 school children did not have any lifeboats. International rules require passenger ships to have lifeboats, but the Sewol was licensed only for the Korean coastal trade, so had to comply only with local rules. That appears to mean it need only inflatable liferafts. Which are very much harder to deploy and get into than lifeboats.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

International rules require passenger ships to have lifeboats, but the Sewol was licensed only for the Korean coastal trade, so had to comply only with local rules. That appears to mean it need only inflatable liferafts. Which are very much harder to deploy and get into than lifeboats.

 

Αυτά ενώ οι δύτες που ακόμα βγάζουν πτώματα από το πλοίο παρουσιάζουν συμπτώματα κόπωσης και όχι μονο.

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Και, σύμφωνα με τα κορεατικά ΜΜΕ, το πλοίο φέρεται να να είχε φορτιο 3 φορές μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο! :eek:

 

Στα θύματα προστίθεται και ένας δύτης.

 

καπου πηρε το ματι μου οτι το πλοιο ειχε πατησει μπαλλα κατα το κοινως λεγομενο και οτι η ανατροπη και η βυθιση οφειλονται κυριως σε αυτο το γεγονος.

 

Αμα ειναι έτσι δεν ειχε απλώς πατήσει μπάλα, το είχε ξεφτυλίσει το θέμα...

Link to comment
Share on other sites

Και, σύμφωνα με τα κορεατικά ΜΜΕ, το πλοίο φέρεται να να είχε φορτιο 3 φορές μεγαλύτερο από το επιτρεπόμενο όριο! :eek:

 

 

Άραγε με ποιό τρόπο πρακτικά μπορεί ένα ferry να βάλει 3πλάσιο φορτίο από το επιτρεπόμενο? Εντάξει να το υπερβεί σε κάποιο ποσοστό, αλλά και 3πλάσιο μου φαίνεται πολύ δύσκολο.

Link to comment
Share on other sites

Κι'εμένα μού φαίνεται υπερβολικό αυτό,δοθέντος ότι άν συνέβη κάτι τέτοιο,το πλοίο δέν θα μπορούσε να κουνηθή κάν,αφού η ισχύς τών μηχανών του δέν θα ήταν αρκετή.Οι μηχανές τών πλοίων-όπως και κάθε μέσου μεταφοράς-υπολογίζονται να έχουν ισχύ κάπως μεγαλύτερη από την απαιτούμενη γιά την μεταφορά τού μέγιστου επιτρεπόμενου φορτίου (γιά λόγους ασφαλείας) αλλά αυτό το "κάπως μεγαλύτερη" δέν είναι και άπειρο...

Link to comment
Share on other sites

Ένα άρθρο της ντόπιας :P εφημερίδας μας έχει λεπτομέρειες τόσο για το φορτίο του πλοίου όσο και για τη συμπεριφορά του πληρώματος.

 

Under South Korean criminal law, Captain Lee Joon-Seok, two navigators and a chief engineer could be handed the death sentence if convicted, although that penalty is very unlikely to be carried out.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Even after being instructed by maritime safety authorities to help passengers evacuate the Sewol ferry, they failed to take any action and almost an hour later got on the first rescue boat, Yang said.

The four are accused of leaving the ship as it was sinking while telling passengers, mostly high school students on a school excursion, to stay where they were.

They scrambled to safety along with 11 other lower-ranking crew members while hundreds remained trapped, Yang said, not only failing to issue an order for passengers to leave the ship but keeping to themselves the information that a rescue boat had arrived.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

They took off their uniforms and changed into civilian clothes, aware that uniformed crew members should be the last to evacuate, prosecutors were quoted as saying by Yonhap news agency.

 

Ενώ ως προς τα αίτια της τραγωδίας:

 

Investigators addressed a number of theories on Thursday on the causes behind the disaster.

The 20-year-old ferry had instability problems after it underwent renovations to add more passenger cabins two years earlier, Yang said.

Its regular captain, who was off duty on the day of the accident, had earlier told prosecutors that the ferry operator — Chonghaejin Marine Co., — "brushed aside" repeated warnings that the 20-year-old ship had stability issues following a renovation in 2012.

On the day it sank, the ship was carrying 2,142 tonnes of cargo, despite its maximum safety load being 1,077 tonnes, Yang said, and in order to meet the obligatory waterline, 1,308 tonnes of balast water had been drained out.

When the ferry reached Maenggol Channel, notorious for fast currents, the captain was absent from the pilothouse, and a navigator and a helmsmen were in charge when it made a sharp turn, YTN TV said, citing investigators.

This caused its ill-secured cargo to shift, and the ferry to list irretrievably to one side before capsizing.

 

Εντωμεταξύ ανθρωποκυνηγητό έχει αρχίσει για να βρεθεί ο ιδιοκτήτης της εταιρείας και η οικογένειά του. 

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...