Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

ἤγγικεν ἡ ὥρα

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΜΥΡΝΗ
Δευτέρα - Τετάρτη - Παρασκευή  
Αναχώρηση Άφιξη*
19:00 08:30

*Την επόμενη μέρα

ΣΜΥΡΝΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τρίτη - Πέμπτη - Κυριακή  
Αναχώρηση Άφιξη*
19:00 08:30

Χωρίς Μυτιλήνη για την ώρα.

Από οτι φαίνεται, ΣΚ θα κάνει στη Σμύρνη

Υπαρχει χωριστή καρτέλα Σμύρνη Θεσσαλονίκη, με πλάνα από τις δύο πόλεις και από τα δοκιμαστικά του Smyrna, ενώ βγαίνει και ένα αναδυόμενο μήνυμα ότι σύντομα θα είναι διαθέσιμα προς κράτηση, εισητήρια και για τους δύο προορισμούς.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Quote

Πριν από μερικές εβδομάδες κυβερνητικές πηγές δήλωναν στο «Ν» πως ήταν πολιτική επιλογή η Levante Ferries να ενισχυθεί στην προσπάθεια της να δρομολογήσει πλοίο στην γραμμή Σμύρνη - Θεσσαλονίκη. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε μια επιδότηση για τα δρομολόγια που θα πραγματοποιηθούν το διάστημα Σεπτεμβρίου - Οκτωβρίου 2022. Η χρηματοδότηση αυτή έβαλε στο σχεδιασμό της εταιρείας τις προσεγγίσεις στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το αν θα διατηρηθεί ή όχι η γραμμή αλλά και η προσέγγιση στο λιμάνι της Μυτιλήνης εξαρτάται από την εμπορική επιτυχία του πλοίου, αναφέρουν οι κυβερνητικές πηγές.


Οι παραπάνω αναφορές σημαίνουν η κυβέρνηση στηρίζει ένα σχέδιο για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων καθώς θεωρεί πως μπορεί να έχει εμπορική επιτυχία τόσο στην μεταφορά οχημάτων όσο και στην μεταφορά επιβατών. Ωστόσο δεν είναι στο σχεδιασμό της κυβέρνησης να καθιερώσει μια νέα άγονη γραμμή (δηλαδή να δίνει επιδότηση για μακρό χρόνο) που στην πραγματικότητα είναι μια διεθνής ακτοπλοϊκή σύνδεση.
 

Το επιχειρηματικό σχέδιο της Levante Ferries προβλέπει τον συνδυασμό εσόδων τόσο από την μεταφορά επιβατών όσο και από την μεταφορά οχημάτων. Η μεταφορά επιβατών αναμένεται να στηριχθεί από την τουριστική κίνηση που θα υπάρχει από την Σμύρνη προς την Θεσσαλονίκη και αντίστροφα. Η προσέγγιση του Smyrna di levante στην Μυτιλήνη θα δώσει στο πλοίο πρόσθετη επιβατική κίνηση.

 
Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δρομολογίων, το πλοίο θα αναχωρεί από την Θεσσαλονίκη κάθε Δευτέρα, Τετάρτη και Παρασκευή από την Θεσσαλονίκη στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Σμύρνη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας. Από την Σμύρνη το πλοίο θα αναχωρεί κάθε Τρίτη, Πέμπτη κα Κυριακή στις 7.00 το απόγευμα και θα φθάνει στην Θεσσαλονίκη στις 8.30 το πρωί της επόμενης ημέρας.

 Στο παραπάνω σχεδιασμό δεν περιλαμβάνονται οι προσεγγίσεις στην Μυτιλήνη που θα αυξήσουν την χρονική διάρκεια του ταξιδιού τουλάχιστον κατά δύο με τρεις ώρες. Δηλαδή η διάρκεια του ταξιδιού από 13,5 ώρες θα φθάσει στις 16 ώρες. Τόσο μεγάλης χρονικής διάρκειας ταξίδι μόνο αν αντιμετωπισθεί ως κρουαζιέρα μπορεί να προσελκύσει επιβάτες στο πλοίο.

 
Τα φορτηγά και τα Ι.Χ.
 

Ένα ταξίδι διάρκειας 16 ωρών από την Σμύρνη στην Θεσσαλονίκη είναι θελκτικό (από άποψη χρόνου αλλά και ολικού κόστους) για τις μεταφορικές εταιρείες ή όχι; Αυτό είναι ένα κρίσιμο ερώτημα που καλείται να απαντήσει η εταιρεία. Διότι αν το γκαράζ του πλοίου τους χειμερινούς μήνες δεν γεμίζει με φορτηγά οχήματα σημαίνει πως χάνεται μια σημαντική πηγή εσόδων για την εταιρεία. Η απάντηση στο παραπάνω ερώτημα θα ήταν πολύ πιο εύκολη αν το πλοίο είχε την δυνατότητα να ταξιδεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα από τα 18 μίλια ανά ώρα που είναι η υπηρεσιακή του ταχύτητα.

 
Από την άλλη πλευρά οι τουρίστες από την Σμύρνη είτε κατευθύνονται προς την Θεσσαλονίκη, είτε προς την Μυτιλήνη είναι βέβαιο πως θέλουν να παίρνουν μαζί τους και το αυτοκίνητο τους. Έτσι το Smyrna di levante είναι ιδανική λύση γι’ αυτούς.

www.stonisi.gr/

 

Βάλτε ένα SUPERFAST βρε παιδιά...  -πλάκα κάνω- 

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Πάντως , διαβάζοντας και το άρθρο στη παραπάνω σελίδα, διαπιστώνω και πάλι το πόσο έχει κονιορτοποιηθεί αυτή η προσπάθεια σύνδεσης Θεσσαλονίκης - Σμύρνης.
Πέραν του δέοντος αναλύσεις και θεωρίες, αποφάσεις δυο ταχυτήτων συνεχώς και το βαπόρι εξακολουθεί να είναι δεμένο.

Σαφώς δεν μιλάμε για ένα απλό εγχείρημα αλλά πιστεύω πως έχει χαθεί σημαντικός χρόνος ως προς τα έσοδα, που θα μπορούσε να έχει ήδη κερδίσει η εταιρία του βαποριού, ένεκα θερινής σεζόν. 

Εχω εργαστεί για χρόνια σε πρακτορείο που έστελνε κόσμο στη Τουρκία και πίσω και γνωρίζω , αρκετά θα έλεγα, την αγορά αυτή.

Παρατολμη κίνηση η δρομολόγηση το επόμενο , ήδη αβέβαιο για πολλούς λόγους, χρονικό διάστημα. 

Link to comment
Share on other sites

Τραγικό το γεγονός πως το κράτος, με λεφτά των φορολογουμένων, πάει να στηρίξει μια επιχειρηματική κίνηση, με σκοπό το κέρδος του επιχειρηματία. Άστον να ρισκάρει, και άμα κάνει καλά την δουλειά του, θα του αποφέρει κέρδος όλο αυτό. Ειδάλλως κουβά!! Ούτε ο πρώτος θα είναι εξάλλου,ούτε και ο τελευταίος. Σοβαρά τώρα, έτσι γινόμαστε όλοι μας επιχειρηματίες..! 

Link to comment
Share on other sites

Το παράλογο θα ήταν να ξεκινούσε Ιούνιο που λέγανε. 

Παιδιά η γραμμή στοχευει σε φορτηγά. Οι μεταφορείς τον Αύγουστο κλείνουν η υπολειτουργούν, καθώς μειώνεται η ζήτηση για πολλά αγαθά. Όλα τα ρο-ρο στην Ελλάδα (πλην αυτων στα νησιά του Αιγαίου) πάντα Αύγουστο κάνουν ακινησία για αυτό το λόγο (θυμηθείτε πχ τα πλοία στο Κόρινθος Ιταλία). 

Λογικο να ξεκινά αυτή την εποχή που η κίνηση θα αρχίσει να αυξάνεται. Οι επιβάτες είναι πείραμα, δε βασίζεται σε αυτούς προφανώς παρά την ανακαίνιση κλπ. 

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, giorgos_249 said:

Το παράλογο θα ήταν να ξεκινούσε Ιούνιο που λέγανε. 

Παιδιά η γραμμή στοχευει σε φορτηγά. Οι μεταφορείς τον Αύγουστο κλείνουν η υπολειτουργούν, καθώς μειώνεται η ζήτηση για πολλά αγαθά. Όλα τα ρο-ρο στην Ελλάδα (πλην αυτων στα νησιά του Αιγαίου) πάντα Αύγουστο κάνουν ακινησία για αυτό το λόγο (θυμηθείτε πχ τα πλοία στο Κόρινθος Ιταλία). 

Λογικο να ξεκινά αυτή την εποχή που η κίνηση θα αρχίσει να αυξάνεται. Οι επιβάτες είναι πείραμα, δε βασίζεται σε αυτούς προφανώς παρά την ανακαίνιση κλπ. 

Δεν μπορεί να έπεσε τόσο χρήμα, στο ξενοδοχειακό του πλοίου και παράλληλα τόση διαφήμιση, για να αποτελεί δευτερευούσης προτεραιότητας κριτήριο ο επιβάτης.

Link to comment
Share on other sites

Ετερον εκάτερον. Δε λέει τίποτα αυτό. 

Εφόσον δεν θέλει η εταιρεία να είναι 12 οδηγοί πρέπει να δουλέψει σαν ΕΓ/ΟΓ. Και εφόσον θα μπει στη διαδικασία του επιβατηγού, το πλοίο πρέπει να βγει σωστό. Να μπορεί να χτυπήσει και καμία επιδότηση (σαν την ιστορία της Μυτιλήνης), τίποτα ξέμπαρκους τουρίστες κλπ.... 

Οι υπερβολές (παραπέτα, βαρδιόλες, ανεμοθώρακες κλπ) δεν ήταν απαραίτητες, αλλά δεν έγιναν και για τους επιβάτες..... 

 

Προφανως θα κανει διαφήμιση για τους επιβάτες τώρα (που όμως δεν είδα ιδιαίτερη πέρα από δηλώσεις σε κανάλια και άρθρα σε Ζακυνθινές εφημερίδες, ξεκινά και κανείς δεν το ξέρει. Θα περίμενε κανείς να το βλέπει σε στάσεις λεωφορείων, τηλεόραση, ραδιόφωνο κλπ....).

 

Link to comment
Share on other sites

On 7/13/2022 at 9:09 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Και βλέπουμε ότι χθες βγήκε προκήρυξη για την επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκη Μυτιλήνη για δυο δρομολόγια την εβδομάδα.

 

On 7/24/2022 at 7:56 PM, enas chiotis said:

94.100 ευρώ το δρομολόγιο, και προς Θεού, φωτογραφίες στην προκήρυξη δε βγάζουμε.

Είναι το ίδιο κράτος που έκρινε ότι δε χρειάζεται το καλοκαίρι η γραμμή του Μύκονος/Διαγόρα να τερματίζει στη Θεσσαλονίκη αλλά μπορεί να φτάνει στην Καβάλα.

Είναι το ίδιο κράτος που για να μην κάθεται το ταχύπλοο των Σποράδων στη Θεσσαλονίκη έβγαλε επιδοτούμενη γραμμή μέχρι Μυτιλήνη μόνο για ένα δρομολόγιο την εβδομάδα.

 

fotografe oli tin texni sou na valeis.jpg

 

On 7/13/2022 at 9:07 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Προκήρυξη ανοικτού δημόσιου διεθνή 2ου αρχικού θερινού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση δρομολογιακών γραμμών με σύναψη σύμβασης ή συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας δρομολογιακής περιόδου 2021-2022. Οι γραμμές είναι

Quote

3) Θεσσαλονίκη Μυτιλήνη με συμβατικό για δυο δρομολόγια  την εβδομάδα από 08/08/22 έως 02/10/22 με μήκος πάνω από 150 μέτρα (δηλαδή μιλάμε για το Smyrna Di Levante)

 

Σύντροφοι να θυμηθουμε λιγο τα της επιδοτησης του Θεσσαλονικη Μυτιληνη, γιατι προσωπικα εχω μπερδευτει.

Στις αναφορες που εχουμε κανει εδω μεσα, μιλαμε για προκηρυξη του Θεσσαλονικη Μυτιληνη για δυο δρομολογια την εβδομαδα. Δεν βρηκα πουθενα την κατακυρωση. Κατακυρωθηκε στη Levante ή παγωσε το θεμα;

Η προκηρυξη μιλαγε για δυο δρομολογια την εβδομαδα, απο 08.08 ως 02.10. Εχει νοημα η συζητηση οταν 02.10 εχουμε σε δυο εβδομαδες;

ΥΓ: Η ολη ιστορια ξεκινησε κατοπιν αιτηματος της Levante

On 7/13/2022 at 9:26 AM, Panagia Ekatontapiliani said:

Δες αυτό το δημοσίευμα που η Levante Ferries ζητάει την επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκης Μυτιλήνης για να είναι βιώσιμη η γραμμή Θεσσαλονίκη Μυτιλήνη Σμύρνη.

 

Edited by proud_ionian
Μυτιλήνη
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, proud_ionian said:

Ξεκινά δρομολόγια δηλαδή; Είναι όλα έτοιμα;

Στο περίπου. Γι'αυτό έγραψα "Πιθανόν". Ήδη ετοιμάστηκε κατά ένα μεγάλο ποσοστό το μέρος που θα δένει στη Θεσσαλονίκη. Τον ακριβή λόγο όμως που πάει από αναβολή σε αναβολή όμως δε τον ξέρει κανένας. Πιθανόν εξαιτίας αυτής της επιδότησης που ζητάει, αλλά προσωπικά ποντάρω (βασικά ακούγεται), ότι δε θα επιδοτηθεί για Μυτιλήνη αφού υπάρχει σε εβδομαδιαία βάση σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη και πριν 2-3 μέρες κυκλοφόρησε μία προκήρυξη ότι ξανα προκηρύσσεται χωρίς διακοπή το καλοκαίρι. Μένει να δούμε αν όντως θα ανέβει τη Παρασκευή Θεσσαλονίκη, γιατί κανείς δεν αποκλείει μία "νέα" αναβολή. [γελάνε και οι ντόκοι με αυτές τις αναβολές]

Link to comment
Share on other sites

Αν δεν του βάλει το κράτος πλάτες, δρομολόγια δεν ξεκινάει..! Είναι βρε εποχές για ρίσκα..εκεί που έχει πάει το πετρέλαιο?? Ξεεεέρει τι κάνει ο Θεοδόσης... Είπαμε, επιχειρηματίας grande!!! 

Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή τόσα χρόνια που το φτιάχνει, είχε στο νου του μόνο την επιδότηση για τη γραμμή αυτή; Έχει ρίξει πάρα πολλά λεφτά πάνω σε ένα πλοίο 45 χρονών και αν συνεχίσει να κάθεται στους ντόκους δε νομίζω να βγάλει τα έξοδα του...

Link to comment
Share on other sites

Ήδη υπάρχει η "άτυπη κόντρα" στα φορτηγά AINAFTIS vs Blue Star Ferries και όντως δε νομίζω να επιτρέψουν τρίτο παίχτη στη γραμμή Μυτιλήνης - Θεσσαλονίκης. Φ/Γ-Ο/Γ το ένα Ε/Γ-Ο/Γ το άλλο το οποίο ήδη έχει πάρει πελατεία από το πρώτο. 

Link to comment
Share on other sites

Και τώρα που βγήκαν τα ωράρια, ας κάνουμε μια ανακεφαλαίωση στο αγαπημένο μου θέμα: Νέες γραμμές:

  1. Η εταιρεία: Levante Ferries. Δεν την έχω χρησιμοποιήσει, αλλά έχω πληροφορίες από πρώτα μου ξαδέρφια που την χρησιμοποίησαν για Κεφαλονιά, αλλά και με έρευνα που έκανα εις το διαδύκτιον. Από ότι έχω καταλάβει, προφανώς και υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, αλλά είναι σχετικά αξιόπιστη εταιρεία. (Φαίνεται πως η αξιοπιστία της είναι παραπλήσια με αυτήν της Blue Star.).
  2. Το πλοίο: Smyrna di Levante: Ένα πλοίο 40+ ετών, που σώθηκε κυριολεκτικά από διάλυση, είχε αρκετό καιρό παροπλισμού και μετασκευαζόταν για κάμποσα χρόνια.
  3. Το δρομολόγιο: Θεσσαλονίκη - Σμύρνη. (Ελπίζω απευθείας, εάν δεν προχωρήσουν τα σχέδια για Μυτιλήνη, τα οποία φοβάμαι ότι θα επιβαρύνουν το δρομολόγιο
  4. Χαρακτηριστικά προορισμών: Προφανώς και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δεν εξυπηρετεί μόνο τους Θεσσαλονικείς, αλλά ολόκληρη την Κεντρική και Δυτική Μακεδονία, 2 εκ χαλαρά θα εξυπηρετεί. Ομοίως, η Σμύρνη εξυπηρετεί σίγουρα 10 εκ. κατοίκους (Και όχι μόνο τη πόλη της Σμήρνης). Κατά μέσο όρο το πλοίο θα γέμιζε, εάν δεν λαμβάναμε υπόψιν της εποχιακές διακυμάνσεις. Και οι δύο πόλεις -λόγω των πολύ κρύων χειμώνων- μπορούν να συντηρήσουν χειμερινό τουρισμό, αλλά το καλοκαίρι η Σμύρνη έχει οριακά καταλληλότερο κλίμα. Επομένως, η κίνηση θα πρέπει να κορυφώνεται το Καλοκαίρι και το Χειμώνα.
  5. Χρόνος: 10 ώρες (έαν το υπολόγισα σωστά)
  6. Εναλλακτικές:

      5α.  Με λεωφορείο από την Crazy Holidays - η οποία έχω τρομερές επιφυλάξεις για την αξιοπιστία της.

      5β. Οδικώς μέχρι Eceabat κι από κει με πλοίο για Kepez (Τσανάκαλε) από την Gestaş Deniz Ulaşım - Για την οποία δεν μπορώ να πω με σιγουριά την αξιοπιστία της και μετά πάλι οδικώς. - συνολικά 9 ώρες και 11' ταξίδι

Κι αεροπορικώς, αλλά χωρίς απευθείας πτήσεις και από ελάχιστες αξιόπιστες εταιρείες. (Θα μείνω μόνο σε αυτά που μπορεί κανείς να μεταφέρει όχημα για ευνόητους λόγους.)

Λαμβάνωντας όλα τα παραπάνω υπόψιν, μπορεί και να πετύχει το εγχείρημα. Το πλοίο είναι παλιό, αλλά η ηλικία είναι -πολλές φορές- σχετική. Κίνηση υπάρχει κι από της δύο μεριές, αλλά κυρίως από Τουρκία (Όχι μόνο επειδή η Θεσσαλονίκη ήταν η γενέτειρα του Kemal, αλλά και επειδή η Τουρκία - τουλάχιστον η περιοχή που εξυπηρετεί η Σμύρνη έχει μόνιμο πληθισμό σχεδόν όσο όλη η Ελλάδα.). Κάποιος παραπάνω είπε ότι η οδήγηση απαιτεί στάσεις για ξεκούραση - και η αλήθεια είναι πως δεν το σκέφτηκα. Αν βάλουμε και στην εξίσωση ότι - κρίνοντας από τα στοιχεία - η Levante δεν είναι καμιά εταιρεία της πλάκας - εν αντιθέσει με αυτήν που εκτελεί δρομολόγια στο Τσανάκαλε - το λες και αναβάθμιση. Το "πρόβλημα" - όπως πολλοί αναφέρουν και πιο πάνω - είναι ότι τα δρομολόγια ξεκινούν (Εάν δεν υπάρξει κι άλλη αναβολή) μες τον Σεπτέμβριο, στα τελειώματα της θερινής σαιζόν, αν και δεν προσωπικά ελπίζω ότι τον χειμώνα θα πάρει κάποια κίνηση (Αν σκεφτεί κάποιος Τούρκος να κάνει σκι στο Καϊμακτσαλάν και το Βίτσι, κάτι που δεν το 'χω και για ιδιαίτερα πιθανό.). Άλωστε και το Blue Star Delos ξεκίνησε Νοέμβρη (εάν θυμάμαι καλά) όταν προτοήρθε το 2011. Και ναι, το ξέρω ότι την εποχή μας η τιμή του πετρελαίου είναι στα ταβάνια, αλλά και όταν ήρθε το Delos μας μάστιζε και μια οικονομική κρίση (Ναι, το ξέρω, η σύγκριση είναι ολίγον τι άστοχη.)

Υ.Γ. Για όσους αναρωτιούνται, τα συμπεράσματα για την αξιοπιστία των εταιριών τα έβγαλα κοιτώντας τα site τους. Με έχετε συνηθήσει, το έκανα και με την εταιρεία του Daleela. 😉

Link to comment
Share on other sites

Popeye:P υποκλίνομαι για την προσπάθεια, αλλά στέκεσαι στην επιφάνεια;). Στηρίζεσαι σε circumstantial evidence, που λέμε και στα χωριά μας. Δες τι έχει γραφτεί παραπίσω και σε αυτό το θέμα και στο θέμα του πλοίου.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Δε ξέρω κατα πόσο θα υπάρχουν foot passengers σε ένα τέτοιο δρομολόγιο, ειδικά το χειμώνα. Πιο πιθανό βλέπω να προσανατολίζεται η εταιρεία στα φορτηγά της Γραμμής παρά σε οτιδήποτε άλλο. Εδώ ολόκληρη Αθήνα και έχει 3 πτήσεις την εβδομάδα το χειμώνα για Σμύρνη με ATR της Olympic για να εξυπηρετήσει ολόκληρη την Ελλάδα + τους connecting passengers. Για να δούμε τη κίνηση του στη γραμμή πρέπει να ξεκινήσει κάποια στιγμή όμως πράγμα που φαίνεται να καθυστερεί όλο και περισσότερο. 

Link to comment
Share on other sites

AN πιάσει το εγχείρημα αυτής της γραμμής και ΑΝ έχει ανεβασμένη κίνηση το καλοκαίρι και ΑΝ έρχονται ή πηγαίνουν με τα οχήματά τους οι επιβάτες του πλοίου και ΑΝ υπάρχει ζήτηση από νταλίκες, τότε θα πρέπει να δρομολογηθεί και Ro/Ro τους θερινούς μήνες ή να ναυλωθεί ένα πλοίο σαν τα Κρήτη Ι-ΙΙ. 4 "ΑΝ" και βλέπουμε και για άλλα...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...