Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

43 minutes ago, Annivas said:

Αμα στα 20 δρομολόγια που έκανε περα δώθε πρόλαβε και μπήκε 2-1,5 εκατομμύρια μέσα και δεν βλέπει σημάδια ανάκαμψης τότε δεν έχει νόημα να το κρατάει.

Τώρα για την προεργασία αν ήταν καλή η κακή φαντάζει εκ του αποτελέσματος ότι ήταν κακή... ή με την κρίση των Ελληνοτουρκικών σχέσεων επηρεάστηκαν τα δεδομένα που είχαν από πριν.

Αυτό ακριβώς, υποτίθεται πως πριν κάνει κάποιος επιχειρηματίας μια κίνηση, κάνει κάποιες μελέτες (SWAT, PEST, κτλ), βλέπει πλεονεκτήματα- μειονεκτήματα, απειλές, και γενικά αν του βγαίνει ή όχι το ρίσκο. Αν είναι τσίμα-τσίμα τα στοιχεία, μπαίνει όταν είναι παχιές οι μυγες (εδώ μιλάμε για καλοκαίρι) και αφου δημιουργήσει πλεόνεσμα, ρισκάρει εκ του ασφαλούς κατά κάποιο τρόπο. Εδώ φαίνεται πως η δουλειά ήταν "Ταλιμπάν", μπαίνω στα κουτουρού και ο Θεός βοηθός... 

Link to comment
Share on other sites

"Εις ανάμνησιν φιλίας και αγάπης αιωνίας" που έγραφαν οι ονειροκρίτες προ δεκαετιών, ορίστε η πλώρη του περιλάλητου στην Θεσσαλονίκη. Δείτε το, γιατί ποιός ξέρει πότε θα το ξαναδείτε.

Off topic: Εκεί που στάθηκε ο φωτογράφος, τέλειωνε η πλώρη του "Κωνσταντή" που τελείωσε άπαξ δια παντός...

Smyrna di Levante berthed in Thessaloniki 22112022.jpg

Link to comment
Share on other sites

Οποιος εχει τη στοιχειωδη νοημοσυνη και διαβαζει με καθαρα ματια και οχι με χρωματιστα γυαλια ή παρωπιδες, καταλαβαινε εξ αρχης οτι το ολο project, απο μεριας Levante, ηταν στημενο στο ποδι.

Μπορουμε να (ξανα)γραψουμε πολλα, ειναι ομως προφανες οτι ουτε σωστη προετοιμασια υπηρξε, ουτε ανταποκριση ειχε οσο εκτελειτο το δρομολογιο. Αν ειχαν γινει οι σωστες κινησεις, θα ειχαν παρει τα μηνυματα απο πριν.

Ακουσαμε πολλες ανοησιες, πριν τη δρομολογηση, κατα τη διαρκεια των δρομολογιων και σιγουρα θα ακουσουμε και αλλες τωρα που σταματα η γραμμη, αλλα η πραγματικοτητα ειναι μια, οσα παπαγαλακια και οσοι γραφικοι των λιμανιων και αν επιστρατευτουν.

Κριμα

Link to comment
Share on other sites

Αν άνθρωποι του λιμανιού αναφέρουν πως έρχεται γεμάτο (το ίδιο είχε αναφέρει και ο @Petros P πιο πισω), δεν γίνεται να έχουν χρωματιστά γυαλιά, οι αριθμοί δεν ξεγελούν. Άρα είχε ή δεν είχε κίνηση; Ή η κίνηση από Θεσσαλονίκη ήταν τόσο χαμηλή που να μπήκε τόσο μεσα;

Link to comment
Share on other sites

Αν έχω καταλάβει σωστά το πολύ το κόσμο τον είχε μερικές μέρες που Τούρκοι επισκέπτονταν το σπίτι του Κεμάλ στα πλαίσια κάποιου εορτασμού.

Link to comment
Share on other sites

Υπαρχουν πολλων ειδων "ανθρωποι του λιμανιου".

Δεν υπαρχει κανενα επισημο στοιχειο οτι ερχοταν γεματο. Χωρια που αν "ερχοταν γεματο", θα ειχε φροντισει η Levante να το προβαλει, οπως εχει κανει πολλες αλλες φορες (πχ φωτο των πλοιων της με γεματα γκαραζ και ουρες να περιμενουν, την εποχη του ανταγωνισμου με την kefalonian).

Ολα τα υπολοιπα ειναι κατηγοριας "ξερω καποιον που'ξερε". 

 

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν αν ήταν γεμάτο η έστω με καλές πληρότητες δεν θα σταμάταγε . 
Ακομη όμως κι αν έπρεπε να γίνουν κάποια πράγματα στο βαπόρι να είσαι σίγουρος ότι θα το αντικαθιστούσε .

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, proud_ionian said:

μην στοιχηματισεις και το τελευταιο σου ευρω

 

Εγώ εκτιμώ πως θα έχουμε κι άλλα επεισόδια. Με τις σημερινές συνθήκες προφανώς δεν ξαναμπαίνει στη γραμμή, ούτε και την όποια αποτυχημένη προεργασία που (δεν)έγινε μπορούν να διορθώσουν από σήμερα και μέχρι τον Απρίλιο επί παραδείγματι. Οι συνθήκες όμως μπορεί να αλλάξουν. Οι ελληνικές εκλογές είναι ante portas(γιατί στους απέναντι δεν βλέπω να διεξάγονται) και τους μήνες που οδηγούν σε αυτές πάντα έχουμε διάφορες κινήσεις να γίνονται από τους εκάστοτε κυβερνώντες. Δεν αποκλείεται καθόλου λοιπόν, την άνοιξη να έχει βρεθεί τρόπος να δωθεί η ευλογημένη επιδότηση και να αλλάξει το πράγμα.

Link to comment
Share on other sites

Τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου έρχονται και οι εκλογές κατά πάσα πιθανότητα. Ως δια μαγείας θα μπει και η επιδοτούμενη Μυτιλήνη στο δρομολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχάς σύμφωνα με το δημοσίευμα στελέχη της εταιρείας εμμέσως πλην σαφώς δεν διαβεβαιώνουν οτι το πλοίο θα επιστρέψει την άνοιξη άλλα θα αξιολογήσουν τις καταστάσεις . Όπερ μεθερμηνευόμενο ότι μπορεί να έρθει μπορεί και να μην έρθει .

Εξ αρχής το εγχείρημα ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξο εμπεριέχοντας τεράστιο ρίσκο και λίγες πιθανότητες επιτυχίας . Δεν ξέρω τι διαβεβαιώσεις είχαν απο την γειτονο χώρα και πάνω σε ποια βάση αποφάσισαν να χτίσουν το εγχείρημα τους πάντως επι του παρόντος στέφεται υπό πλήρη αποτυχία . Το ταβάνι των 90 επιβατών και 36 φορτηγών που έπιασε σε μεμονωμένο απο τα 40 ταξίδια είναι πολύ πενιχρό και μόνο σαν πρώτο ταξίδι, η κίνηση αυτή  θα μπορούσε να κριθεί ικανοποιητική .

Το κακό για την εταιρεία είναι ότι επένδυσαν τεράστια ποσά σε ένα παλιό βαπόρι με συγκεκριμένο σκοπό και τώρα που αυτός ο σκοπός στραβώνει θα πρέπει να προσανατολιστεί αλλού . Όμως η Levante δεν είναι ούτε Attica ούτε Seajets , είναι μια εταιρεία εσωστρεφής που έχει μάθει να παίζει μπάλα εντός έδρας χωρίς ανταγωνισμό και κάτι τέτοιο φαντάζει δύσκολο .

Θα δούμε όμως , προσωπικά εύχομαι να βρεθεί σύντομα  ρόλος για το βαπόρι και να μην στολίζει για πολύ τον ντοκο 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

Και τώρα ήρθε η ώρα για την πολυπόθητη ανακεφαλαίωση. 

Η Levantάρα, αν και προσωπικά την θεωρώ αξιόπιστη εταιρεία στον τομέα των ακτοπλοϊκών μεταφορών (Χωρίς να την έχω χρησιμοποιήσει, μόνο από το τι μου έχουν πει συγγενείς μου που την ταξίδεψαν και από έρευνα που έκανα.), έκανε μία από τις μεγαλύτερες γκάφες στην Ελληνική ακτοπλοΐα. Πήρε ένα πλοίο που το scrap φάνταζε ως η μόνη λογική λύση. Τα ψωμιά του παπόρου ήταν ελάχιστα, κι όμως ενώ είχε κοπεί το όνομα από KOPERNIK σε PERN, πράγμα που σήμαινε ότι το τέλος ήταν κοντά, η κυρία Levante το "χτύπησε" για να το βάλει σε μία γραμμή άγνωστη, όχι μόνο σε αυτήν, αλλά σε κάθε εταιρεία της Ελλάδας.

Μέχρι στιγμής από Ελλάδα για Τουρκία απευθείας πτήσεις είχε μόνο από Θεσσαλονίκη για Κωνσταντινούπολη (Aegean, Lufthansa, Serbia, Turkish), Αθήνα για Κωνσταντινούπολη (Με τις ίδιες εταιρείες συν της Pegasus,) και από Αθήνα για Sabiha Gokcen (Δεν ξέρω πως λέγεται στα Ελληνικά) καθώς και για Σμύρνη, αλλά όχι απ' ευθείας. Σαν εναλλακτική μπορούσες να πάρεις λεωφορείο για Κωνσταντινούπολη από Θεσσαλονίκη (Με δύο εταιρείες -αντίστοιχα τούρκικα "ΚΤΕΛ"-κιόλας.), ενώ με πλοίο πήγαινες μόνο με την Turyol από Μυτιλήνη (Αϊβαλί) ή Χίο (Τσεσμέ), ενώ υπήρχαν και πλοία από Σάμο (Κουσάντασι), Κω (Αλικαρνασό), Ρόδο (Μαρμαρίδα) και -όσο απίστευτό και να σας φαίνεται- Καστελόριζο (Κας). Είχε γίνει και μια ανεπιτυχής προσπάθεια από Λαύριο για Τσεσμέ. Επίσης, από τότε μέχρι και σήμερα, τα Ελληνοτουρκικά είχαν φουντώσει, με συχνές παραβιάσεις του εναέριου χώρου, κρουαζιέρες τουρκικών ερευνητικών, γαλάζιες πατρίδες, μετατροπή βυζαντινών ναών-συμπεριλαμβανομένου και της Αγίας Σοφίας- σε τζαμιά και μπόλικη προπαγάνδα μεταξή Άγκυρας-Αθήνας, πράγμα που σήμαινε ότι η επένδυση ήταν το λιγότερο ριψοκίνδυνη. Από την άλλη, είχαμε ελπίδες από πλευράς Θεοδόση, μιας και ξέραμε ότι ήταν εδώ και καιρό στην αγορά της γείτονος. 

Έρχεται, λοιπόν, το πλοίο και ξεκινάει μετασκευή. Μέχρι το 2019-20 το υπολόγιζαν έτοιμο. Δυστυχώς, όμως, ξέσπασε η πανδημία και το πλοίο έμεινε πίσω. Ενώ, όμως, άνθρωποι πέθαιναν σαν τις μύγες και όσοι ανάρρωναν μετά από σοβαρή νόσηση είχνα επιπλοκές (εγώ ευτυχώς, όταν νόσησα φτηνά την γλίτωσα), το kafaloniapress (Παρεμπιπτόντως, η εν λόγω σελίδα μόλις και μετά βίας παίρνει τον χαρακτηρισμό "αξιόπιστης", και δεν χρειάζεται να είσαι fact-checker για να το καταλάβεις.) αρχίζει περίεργες δημοσιεύσεις για το πλοίο και την levante, σαν να ήταν γραφείο τύπου της εταιρείας. 

Το πλοίο λοιπόν φτάνει σε στάδιο ολοκλήρωσης μετά από 3,5 χρόνια μετασκευής, και όλοι μας περιμένουμε να ξεκινήσει δρομολόγια. Βέβαια, η εν λόγω ημερομηνία αλλάζει ξανά και ξανά.  Ξεκινάμε, λοιπόν, να δούμε εάν το θα ξεκινήσει δρομολόγια και εάν θα είναι ανταγωνιστικό. Νομίζω το είχα υπολογίσει πιο παλιά και βρήκα ότι η πιθανότητα ήταν 50-50, μιας και πηγαίνοντας οδικώς ήθελες περίπου τον ίδιο χρόνο για να φτάσεις από την Θεσσαλονίκη στην Σμύρνη. Το πλοίο φωράει μια "ιδιαίτερη" φορεσιά, το vrisko.gr από την μια μπάντα να διαφημίζεται και από την άλλη το bulurum (Το αντίστοιχο τούρκικο σάιτ.), ενώ μπαίνουν και μπανεράκια "Γραμμη φιλίας". 

Ξεκινάει, λοιπόν, τα δρομολόγια, στα τελειώματα της τουριστικής σαιζόν, με ένα δοκιμαστικό δρομολόγιο και μπόλικη διαφήμιση, λουκουμάδες και ότι άλλο θέλετε. Το αποτέλεσμα; 1,5 μήνα δρομολογίων. Και πόσο έφτασε η κορύφωση; 90 επιβάτες και 36 φορτηγά. Και πότε ήταν; Κατά πάσα πιθανότητα μερικοί Τούρκοι που πήγαν στο σπίτι του Ataturk για κάποια γιορτή τους. (Παρεμπιπτόντως, ξέραμε εκ των προτέρων ότι οι Τούρκοι θα στηρίξουν την γραμμή και σε μεγάλο ποσοστό μόνο αυτοί.). Δυστυχώς το πλοίο καθυστερούσε αρκετά, και σαν να μην έφτανε αυτό ήθελαν να προσθέσουν ΚΑΙ την Μυτιλήνη σιγοντάροντας κι άλλο την καθυστέρηση (Ευτυχώς δεν προχώρησε.). Τώρα λένε ότι θα ξανεκινήσει την άνοιξη, αν και μάλλον δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος (Αν και θέλω να πιστεύω μακάρι). 

Εν ολίγοις, ο Θεοδόσης έκανε μία από τις 5 μεγαλύτερες γκάφες στην ιστορία της Ελληνικής ακτοπλοΐας. Πόσο μεγάλη ήταν η εν λόγω γκάφα; Πάνω-κάτω όσο ήταν η περιβέοητη μελέτη του περιοδικού Lancet για την "σύνδεση" εμβολίων-αυτισμού. Από ένα άτομο μάλιστα που έχει και μια καλοδιαφημισμένη εταιρεία και καλή παρουσία στην γείτονα. Σαφέστατα όλοι μας κάνουμε λάθη. Το παν είναι να μαθαίνουμε από τα λάθη μας. Αλλά νομίζω ότι ο Θεοδόσης άφησε στην απέξω τόσους παράγοντες τους οποίους καλό ήταν να τους είχε λάβει υπόψιν πρωτού γίνει το κακό. Αν μη τι άλλο θα μπορούσε κάλλιστα να φέρει ένα γιαπωνέζικο να το μετασκευάσει (Θα μπορούσε, κάλλιστα, να είχε αξιοποιήσει και το Contessa για τον εν λόγω σκοπό, λαμβάνωντας υπόψιν και τον αντίστοιχο ρόλο του στην Ιαπωνία.) για Σμύρνη ή κάποιο άλλο λιμάνι, όσο το δυνατόν πιο κοντά στην Άγκυρα, από Πειραιά και όχι Θεσσαλονίκη και ανοησίες, μόνο και μόνο επειδή "εκεί γεννήθηκε ο Ataturk", να μην παραμυθιάζει τον κόσμο, να ξεκινήσει σε περίοδο που αρχίζει ο πολύς ο κόσμος να ταξιδεύει και σε κάποια στιγμή που οι σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας θα είναι πιο ήπιες (Θα μου πείτε-εύλογα φυσικά-πότε θα συμβεί αυτό και θα έχετε και δίκιο.😁). 

Υ.Γ. Ευνόητο είναι ότι ρόλο έπαιξε και η ενεργειακή κρίσει που μας μαστίζει λόγω του πολέμου.😉

Link to comment
Share on other sites

Αν ειχε καπου ελπιδες μια συνδεση Ελλαδας Τουρκιας, ηταν με το λιμανι της Θεσσαλονικης, μιας και η Τουρκια, εκτος απο την Ελλαδα, ειναι εμπορικος εταιρος και ολων των υπολοιπων βαλκανικων χωρων, ενω εχει μεγαλο ογκο εξαγωγων προς τη Δυτικη Ευρωπη.  

Ας θυμηθουμε ομως την προϊστορια για τη γραμμη και τι διαβαζαμε πριν λιγους μηνες:

On 7/10/2022 at 11:32 AM, kefalonia94 said:

 

On 7/10/2022 at 1:43 PM, Nick the Greek said:

Πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, μας δίνει πολλές λεπτομέρειες και για το παρελθόν αλλά και για το παρασκήνιο της γραμμής και της πιθανής δρομολόγησης. Θεωρώ σωστό να κρατήσουμε το πλήρες κείμενο από το Έθνος και τον Τίμο Φακαλή, το οποίο και ακολουθεί.

 

Quote

Ζωηρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης και τη δρομολόγηση πλοίου προκύπτει - εκτός από αυτό που έχει εκδηλώσει εδώ και τρία χρόνια η Levante Ferries  και από την Τουρκία. «Υπάρχουν Τούρκοι επιχειρηματίες οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στις διεθνείς μεταφορές και ήδη έχουν κάνει κινήσεις και σχετικές κρούσεις για να βάλουν πλοίο στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, ξεκινώντας τα δρομολόγια τους επόμενους μήνες» επιβεβαίωσε στο ethnos.gr o Μιχάλης Τριανταφυλλίδης, σύμβουλος ανάπτυξης που σχεδίασε από το 2016 την λειτουργία της γραμμής και οργάνωσε όλες τις συναντήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για το θέμα μέχρι σήμερα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας τόσο σε ανώτατο πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο.

 

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον δεδομένου ότι ο φόρτος του λιμανιού της Σμύρνης θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα μετά και την ολοκλήρωση κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Άγκυρας-Σμύρνης. Στόχος της τουρκικής κυβέρνησης μέσα από αυτό το μεγάλο οδικό έργο είναι και η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της Κωνσταντινούπολης, κατευθύνοντας τα φορτηγά από Ιράν, Ιράκ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.α. στο λιμάνι της Σμύρνης και από κει με πλοία την προώθησή τους στην Κεντρική Ευρώπη.

 

Την ίδια ώρα παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς εκφράζουν σοβαρές. αμφιβολίες  για το κατά πόσον τελικά η Levante Ferries δρομολογήσει πλοίο στην συγκεκριμένη γραμμή, απόφαση που έχει αναβληθεί πολλές φορές μέχρι σήμερα. Η διετής- μέχρι στιγμής- καθυστέρηση δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, όπως έχει τονίσει η εταιρία, οφείλεται στην πανδημία η οποία πήγε πίσω τον σχεδιασμό της. Ωστόσο, όπως επισήμαναν τα συνδικάτα των Τούρκων φορτηγατζήδων σε δύο συσκέψεις που έγιναν για αυτό το θέμα, οι εξαγωγές πολλαπλασιάστηκαν μέσα στην πανδημία… Οι τελευταίοι αρνήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, κάθε πρόταση για διμερή συνεργασία με την ελληνική εταιρία ενώ άγνωστο παραμένει αν υπάρχουν συμφωνίες και με τους εξαγωγείς της Σμύρνης που θα χρησιμοποιήσουν μεταξύ άλλων την γραμμή.

 

«Απαιτείται μια τεχνογνωσία στις διεθνείς μεταφορές. Η εταιρία που θα την αναλάβει πρέπει να την έχει. Και καμία από αυτές που ενδιαφέρθηκαν μέχρι στιγμής δεν την έχει και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει τις διαδικασίες δρομολόγησης της γραμμής» τονίζει στο ethnos.gr ο σύμβουλος ανάπτυξης της ακτοπλοϊκής γραμμής Σμύρνης-Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τριανταφυλλίδης.

 

Σημειώνεται ότι αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται στη Δραπετσώνα οι τελευταίες επισκευές και εργασίες αναβάθμισης του πλοίου «Smyrna di Levante» και σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας τοπλοίο σύντομα υπόσχεται να ταξιδεύει τους επιβάτες του από τη Νύφη του Θερμαϊκού στην Κοσμοπολίτικη Μικρασιάτισσα. Το πλοίο δέχθηκε ολοκληρωτική μετασκευή, ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση, καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων. Έχει μήκος 160 μέτρα, ταχύτητα 18 κόμβους και θα μπορεί να μεταφέρει 950 επιβάτες, 60 φορτηγά, ενώ θα διαθέτει και 200 καμπίνες. Πρόκειται, όμως, όπως λένε παράγοντες της αγοράς για πλοίο μεταφοράς κυρίως επιβατών και όχι φορτηγών.

 

«Η γραμμή θα δρομολογηθεί 100% και θα στηρίζεται κυρίως στη διαμετακόμιση φορτίων και όχι επιβατών. Ούτε σώζεται με επιδοτήσεις αυτή η γραμμή. ‘Βγαίνει’ μόνο με ικανό αριθμό μεταφοράς φορτηγών» εξηγεί ο κ. Τριανταφυλλίδης. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς πράκτορες μπορεί να πάνε πολλοί Έλληνες να δουν την Σμύρνη, δεν θα έρθουν όμως τόσοι πολλοί Τούρκοι όταν θα πρέπει να πληρώσουν 70 ευρώ για την έκδοση βίζας, χωρίς να υπολογίζεται και η τιμή του εισιτηρίου.

 

Από την άλλη, υπολογίζεται ότι συνολικά περισσότερα από 500.000 ΙΧ. από τον Απρίλιο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου περνούν από την Εγνατία Οδό και είναι Τούρκοι μετανάστες απ’ όλη την Ευρώπη που γυρνούν στην πατρίδα τους για διακοπές κάθε χρόνο. Πάνω από τους μισούς πηγαίνουν στην Κεντρική Τουρκία. Αυτοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την γραμμή γιατί με ένα εισιτήριο θα έχουν την δυνατότητα να περνούν από την Ιταλία στην Ηγουμενίτσα και από την Θεσσαλονίκη στη Σμύρνη, συνεχίζοντας το ταξίδι τους. Μια κίνηση που απαιτεί την συνεργασία τω πρακτόρων της Τουρκίας.

 

Από τον χάρτη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Σμύρνης βγαίνει η στάση που είχε εξαγγείλει πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης στη Μυτιλήνη διότι το τελωνείο του λιμανιού δεν διαθέτει ζώνη Σέγκεν και δεν μπορεί να υποδέχεται πλοία από τρίτες χώρες που κουβαλούν εμπορεύματα με δελτία TIR. Στο υπουργείο Εξωτερικών έχουν γίνει ήδη δύο συσκέψεις για το θέμα της στάσης του πλοίου στη Μυτιλήνη με το υπουργείο να ανάβει «κόκκινο» καθώς το λιμάνι του νησιού δεν έχει τελωνείο που να πληροί τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών εισόδων από τρίτες χώρες. Το τελωνείο του λιμανιού της Μυτιλήνης δεν διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές για υγειονομικό έλεγχο ζώων και φυτών, ούτε όμως και σκάνερ για τα εμπορεύματα. Μέχρι σήμερα, εξάλλου, δέχεται μόνο τουρίστες από τα τουρκικά παράλια, όχι όμως και εμπορεύματα.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ολοκλήρωσης των υποδομών που απαιτούνται να γίνουν στα λιμάνια Αλτσανάκ της Σμύρνης και της Θεσσαλονίκης. Όπως εξήγησαν στο ethnos.gr οι εμπλεκόμενοι φορές της γραμμής είναι ένα πρότζεκτ σύνθετο γιατί πρόκειται για σύνδεση της Θεσσαλονίκης με μια τρίτη χώρα-εκτός EE- και θα πρέπει πρώτα να  διασφαλιστούν όλες οι τελωνειακές διαδικασίες εισόδου επιβατών και εμπορευμάτων. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ήδη φτιάξει την ζώνη που θα κατεβαίνουν τα συγκεκριμένα φορτηγά αλλά και οι επιβάτες για να περάσουν διαβατηριακό έλεγχο. Μεταξύ άλλων κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία της γραμμής είναι η διασφάλιση ότι θα γίνονται γρήγορα όλες οι τελωνειακές διαδικασίες όταν φτάνει η νταλίκα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έτσι ώστε ο χρόνος αναμονής να είναι σχετικά σύντομος μέχρι το φορτηγό να βγει στην Εγνατία Οδό.

 

Οι πρώτες προσπάθειες για την σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης ξεκίνησαν το 2016 όταν το τιμόνι του ΟΛΘ κρατούσαν ο Δημήτρης Μακρής και ο αείμνηστος Γιάννης Παντής οι οποίοι ζήτησαν από τον Μιχάλη Τριανταφυλλίδη να διερευνήσει τις δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου να στηθεί μια ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ των δύο πόλεων. Στις 9 Μαρτίου του 2016 έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπειών των δύο λιμανιών στη Σμύρνη παρουσία του Μιχάλη Τριανταφυλλίδη και των συνεργατών του. Την ίδια χρόνια οι τότε πρωθυπουργοί Ελλάδας και Τουρκίας Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου ανακοίνωσαν ότι τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη θα συνδεθούν ακτοπλοϊκώς, κάτι που επιβεβαιώθηκε και με ανακοίνωση από το Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας-Τουρκίας.

 

Το θέμα τέθηκε εκ νέου το 2019 κατά τη διάρκεια συνάντησης Ερντογάν-Τσίπρα στο τουρκικό προεδρικό μέγαρο με τις δύο πλευρές να συμφωνούν στην προώθηση υλοποίησης της γραμμής. Τρεις μήνες αργότερα αντιπροσωπεία της ελληνικής εταιρίας Levante Ferries συναντήθηκε με παραγωγικούς φορείς της Σμύρνης, τον δήμαρχο του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης Μουσταφά Τουντς Σογιέρ αλλά και την τότε Ελληνίδα πρόξενο Αργυρώ Παπούλια, συζητώντας τεχνικές λεπτομέρειες του πρότζεκτ. «Πέρασαν τουλάχιστον 10 ακτοπλόοι που ήθελαν να κάνουν την γραμμή. Όλοι ήθελαν επιδότηση και κάπου εκεί ναυαγούσε το πράγμα» εξηγεί ο κ. Τριανταφυλλίδης. Προσπάθειες για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης είχε κάνει στο παρελθόν και ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης χωρίς όμως επιτυχία. Κρίθηκε τότε ότι τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού που ήταν σχεδόν διπλάσια στο λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης από ότι στον ΟΛΘ ήταν ανασχετικός παράγοντας για την υλοποίηση του πρότζεκτ.

 

Το λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης είναι εμπορευματικό λιμάνι της Τουρκίας, το δεύτερο σε δυναμικότητα όσον αφορά στη διακίνηση containers. Aπό αυτό περνάει το 26% όλων των τουρκικών εξαγωγών, ενώ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αφορά νωπά αγροτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι το λιμάνι διαθέτει και cruise terminal, καθώς η Σμύρνη και η ακτή της Ιωνίας, με τον σημαντικό ιστορικό πλούτο τους, προσελκύουν τουρισμό κρουαζιέρας.

 

Σημειώνεται ότι καθημερινά φεύγουν από το λιμάνι του Τσεσμέ τρία RoRo (πλοία που κουβαλούν μόνο φορτηγά) τα οποία εντός τριών ημερών φτάνουν στο λιμάνι της Τεργέστης. Από την Τεργέστη το 80% των RoRo με καρούλια οδηγούνται στο σταθμό του Ίνσμπρουκ. Αντίστοιχα,  από την Σμύρνη φεύγουν κάθε πρωί τσάρτερ με τους οδηγούς αυτών των φορτηγών (στα πλοία μπαίνει μόνο η καρότσα) και όταν φτάνουν παίρνουν τους τράκτορες, τους κουμπώνουν στις καρότσες των φορτηγών που έχουν φτάσει και εξυπηρετούν όλη την Κεντρική Ευρώπη.

 

Εγώ από όλο αυτό κρατάω τα ακόλουθα:

- Το ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από Τούρκους και όχι μόνο από τη Levante, με τους Τούρκους μεταφορείς να φέρονται να αρνούνται συνεργασία με τη Levante. Κανείς εκ των ενδιαφερομένων βέβαια δε φαίνεται να έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία. Αυτό είναι κάτι που έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, το ότι δηλαδή οι ελληνικές εταιρείες βλέπουν την διεκπεραίωση μιας νταλίκας σαν μια μεμονωμένη μεταφορική πράξη. Στην πραγματικότητα, ειδικά στις διεθνείς μεταφορές, είναι ένα κομμάτι μιας μεγαλύτερης αλυσίδας εφοδιασμού/μεταφορών.

 

- Αν αληθεύει πως ο μεταφορικός όγκος όντως αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με δεδομένο το ότι η Levante δεν τόλμησε τη δρομολόγηση, είναι κάτι που συνηγορεί στο ότι πολύ πιθανόν να μην κατάφεραν να αποκτήσουν δέσμευση για κίνηση από τους μεταφορείς, όπως είπε και το άρθρο. Και ίσως και να εξηγεί γιατί η Levante ξαφνικά βιάζεται, ίσως να θέλει να προλάβει τις διακοπές του Αυγούστου και την όποια επιβατική κίνηση. Η βιασύνη για να βγεί το πλοίο βέβαια ίσως να έχει να κάνει και με το ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του άρθρου, υπάρχουν και Τούρκοι ενδιαφερόμενοι. Να θέλει η Levante να ξεκινήσει εκείνη τη γραμμή για να πάρει τα όποια πλεονεκτήματα επισυνάπτονται σε μια τέτοια κίνηση?

 

Όπως και να έχει το πράγμα, έχουμε επεισόδια πολλά ακόμη να δούμε.

 

Μαθαμε λοιπον, ηδη απο τον Ιουλιο, οτι ενω προσπαθειες για να ξεκινησει η γραμμη γινονταν απο το 2016 και ειχαν γινει ολες οι σχετικες μελετες, εν οψει και της λειτουργιας του αυτοκινητοδρομου Αγκυρα Σμυρνη, οι Τουρκοι μεταφορεις δεν πιστευαν οτι καμια απο τις ενδιαφερομενες εταιριες, ουτε η Levante, ειχαν την απαραιτητη τεχνογνωσια στις διεθνεις μεταφορες και δεν σκοπευαν να συνεργαστουν (οι Τουρκοι μεταφορεις).

Ειτε ο λογος ηταν πραγματικος, ειτε προσχηματικος με πολιτικα κινητρα, αν ειχε γινει σωστη προεργασια, θα ειχε ληφθει και το μηνυμα απο την εταιρια.

Τωρα για τα νουμερα που ακουγονται ειμαι πολυ επιφυλακτικος, ακομη και για τους 90 επιβατες και 36 φορτηγα που αναφερει ο ΛΚ οτι επιασε καποια στιγμη το δρομολογιο.

Η δικη μου πληροφορηση ηταν συνεχως για μονοψηφια νουμερα επιβατων και οχηματων συνολικα, με εξαιρεση το τριημερο της 28ης και την επετειο του Κεμαλ οποτε ειχαμε διψηφια νουμερα επιβατων.

Δεν θα βαλω το χερι μου στο Ευαγγελιο, ομως η εξελιξη των γεγονοτων (αρχικα μειωση των δρομολογιων και στη συνεχεια αναστολη), με κανει να πιστευω οτι αυτο ηταν πιο κοντα στην αληθεια και οχι ολη η τερατολογια που ειχαμε ακουσει, με κορυφαιο το οτι το πλοιο ερχοταν φισκα, αλλα εφευγε αδειο, γιατι οι Τουρκοι φορτηγατζηδες εκαναν συνεχεις στασεις για να ξεφορτωνουν, λες και ειναι πραματευτες του 18ου αιωνα.

Κατι τελευταιο, για τις sold out καμπινες, οι οποιες εχουν συζητηθει αρκετα. Το πλοιο ταξιδευε με μειωμενη συνθεση (οσο δεν παιρνει). Πιστευω οτι απλα δεν πουλουσαν τις περισσοτερες καμπινες για να μην χρειαζονται επιπλεον ξενοδοχειακο προσωπικο και τις εμφανιζαν ως "πουλημενες" στο συστημα.

Θα ακουσουμε πολλα ακομη, αλλα μη μασατε.

Προσωπικα δεν αποκλειω να δουμε καποια στιγμη συνδεση Θεσσαλονικης Σμυρνης με μεγαλυτερη επιτυχια. Πιστευω ομως οτι αν γινει, θα γινει απο εταιρια με την απαραιτητη τεχνογνωσια.

Edited by proud_ionian
σολοικισμοι
Link to comment
Share on other sites

Απο τη στιγμη που υπαρχει συνδεση Τουρκιας-Βορειου Ιταλιας δεν εχουν κανενα λογο να το κανουν.

Τωρα αυτα τα ρομαντικα για προσκυνηματα Τουρκων στο σπιτι του Κεμαλ και εκμεκ κανταιφι στη Σμυρνη εχουν λυθει εδω και χρονια πολυ πιο ευκολα με αεροπλανα/λεωφορεια.

Πραγματικα το μονο highlight στη ολη εξ αρχης φιασκοιστορια ηταν το στραπατσιο Τζιτζικωστα :D

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, proud_ionian said:

Πιστευω ομως οτι αν γινει, θα γινει απο εταιρια με την απαραιτητη τεχνογνωσια.

Ή με πλοίο το οποίο δεν θα είναι 45+ ετών έτοιμο για σκραπ και θα είχε και σχετική ταχύτητα. 

Link to comment
Share on other sites

Με τόση κίνηση από Τουρκία για Ευρώπη, απορώ πως δεν μπορεί να στεριώσει ούτε μια σύνδεση με Ελλάδα. Λαύριο, Θεσσαλονίκη, όλα άκλαφτα έχουν πάει. Που και λογικά να το δει κανείς, ένα νορμάλ πλοίο από Σμύρνη για Θεσσαλονίκη και από εκεί σε ένα τρίωρο για Ηγουμενίτσα κι έπειτα Αγκόνα στέλνει μια νταλίκα σε 30-35 ώρες στην Ιταλία. Σε 30 ώρες, το τωρινό δρομολόγιο, θέλει για να φτάσει στο υψος της Ζακύνθου μόνο. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...