Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Όσα χρόνια συζητείται τελευταία το άνοιγμα της γραμμής, με αφορμή την Levante, μού φαίνεται το φιάσκο της δεκαετίας. Δεν βλέπω κανένα λόγο ύπαρξης και δεν μπορώ να αντιληφθώ πώς τους ήλθε τέτοια ιδέα. Ίσως και να είναι επικοινωνιακό τρικ. Η θέση της Σμύρνης είναι εντελώς ακατάλληλη για έξοδο του μεγαλύτερου μέρους της Τουρκίας προς Εγνατία-Ιταλία-Δυτική Ευρώπη. Από βορειοανατολικά, ανατολικά, νοτιοανατολικά και κεντρικά, τα οχήματα προωθούνται στους βόρειους δρόμους και, μέσω Κωνσταντινούπολης βγαίνουν στην Εγνατία. Δεν έχουν δουλειά στην Σμύρνη, ούτε κατά ιδέα, γιατί μετατρέπει την πορεία σε έντονα τεθλασμένη και, άρα, πολύ μεγαλύτερη από την συμβατική. Η Σμύρνη, όμως, δεν εξυπηρετεί ούτε κάν τον εαυτό της και τις νοτιοδυτικές ακτές, γιατί η απόσταση Θεσσαλονίκη-Σμύρνη οδικώς είναι 10 ώρες και διά θαλάσσης με 20 ή 19 κόμβους 13-14 ώρες.

Υπενθυμίζω ότι, μερικά χρόνια πρίν, το Λαύριο-Τσεσμές, που είχε, μάλιστα, διαφημιστεί, και απευθυνόταν στην σύνδεση Τουρκίας-Ιταλίας μέσω του λιμανού της Πάτρας, κατέρρευσε σε 20 ημέρες λειτουργίας της γραμμής, λόγω έλλειψης μεταφορικού έργου.

Επίσης, η κοινωνία της Θεσσαλονίκη δεν βλέπω να έχει λόγο να δεχθεί μία γραμμή που δεν έχει λειτουργικότητα για την πόλη και η όποια θα την επιβαρύνει με κίνηση (έστω μικρή, λόγω έλλειψης αντικειμένου), αντιθέτως, μάλλον έχει λόγους να αντιδράσει εναντίον της, όπως και η Κόρινθος είχε αντιδράσει για την γραμμή Κόρινθο-Βενετία (παρ’ ότι ήταν λειτουργική, αν όχι για την Κόρινθο, σίγουρα για την Αθήνα, επειδή η Κόρινθος είναι το κοντινότερο στην Αθήνα λιμάνι της δυτικής ακτής). Εδώ έχει διακοπεί χρόνια η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με Λήμνο-Λέσβο-Χίο-Σάμο, ακόμα και με Σποράδες-Κυκλάδες-Κρήτη και, χωρίς να αποκατασταθούν αυτές οι λειτουργικές γραμμές, θα φορτωθεί η πόλη μία άσχετη, χωρίς αντικείμενο για αυτήν γραμμή;

Μία λογική και ρεαλιστική προσπάθεια, που θα είχε ίσως νόημα, θα μπορούσε να είναι σύνδεση των κοντινότερων λιμανιών Τουρκίας και Ιταλίας (Τσεσμές-Οτράντο ή Τσεσμές-Κρότωνας) καθώς, παρ’ ότι ο χρόνος είναι μεγαλύτερος του οδικού δρόμου, ενώνεται απ’ ευθείας η Τουρκία με την Δυτική Ευρώπη και αποφεύγεται η διέλευση μέσω τρίτης χώρας.

Θα μπορούσε, ίσως, να γίνει, από την συγκεκριμένη εταιρεία, η οποία προσπαθεί να αυτοπαρουσιάζεται ως νεωτεριστική, κάποια άλλη προσπάθεια λειτουργικής διεθνούς γραμμής, πχ. Πειραιάς-Ρόδος-Λεμεσός-Χάϊφα, η οποία θα έλυνε πολλά προβλήματα: α) Απ’ ευθείας Πειραιά-Ρόδο, που δεν υπάρχει, β) Ελλάδα-Κύπρο, που δεν υπάρχει, αλλά με την Κύπρο όχι τερματικό σταθμό και άρα όχι κολοβή την γραμμή στα ανατολικά (γιατί η Κύπρος δεν μπορεί μόνη της να την στηρίξει, ως δεξιοτίμονη και λόγω μεγάλης απόστασης), γ) ακτοπλοϊκή έξοδος του δυτικότροπου Ισραήλ στην Ευρώπη.

Τελειώνοντας, και συνυπολογίζοντας και την αυξανόμενη ελληνοτουρκική ένταση, πιστεύω ότι η γραμμή δεν θα λειτουργήσει, ή έστω θα λειτουργήσει μία σαιζόν, για το θεαθήναι, και, μοιραία, το μεγάλο αυτό πλοίο θα έλθει στην έδρα του, ως πλοίο-σκούπα της Ζακύνθου και έκτακτη σκούπα του Πόρου. Σε αυτό, συντείνουν και τρείς, άλλης κατεύθυνσης, ισχυρές ενδείξεις, και φαίνεται να το ταιριάζουν γάντι σε αυτόν τον ρόλο: α) Η αύξηση της τιμής των καυσίμων οδηγεί σε μείωση δρομολογίων (εν προκειμένω στην έδρα της εταιρείας, στο Ιόνιο) και αύξηση της χωρητικότητας, με μεγάλα πλοία-σκούπες, β) Η σημαντική αύξηση του τουριστικού ρεύματος, λόγω της καταπίεσης των τελετυαίων ετών, επίσης οδηγεί σε μεγάλα πλοία-σκούπες. γ) Η αγορά του δεύτερου μεγάλου πλοίου της εταιρείας, επισήμως για το Ιόνιο, με επτανησιακό όνομα και με την εκκρεμούσα 5ετή ανάθεση της γραμμής Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη, με αυστηρούς όρους, φαίνεται να το θέτει ως σκούπα της Κεφαλλονιάς και μερική σκούπα της Ζακύνθου (υποθέτω 3 δρομολόγια την ημέρα, Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη-Πόρος, Κυλλήνη-Πόρος-Ιθάκη-Σάμη, Κυλλήνη-Ζάκυνθος). Εξ αυτών, προκύπτει λύση δύο ακόμα εκρεμμών θεμάτων, η πώληση του εντελώς ακατάλληλου Ανδρέας Κάλβος, και η πώληση του άξιου αλλά παλιού και υψηλής κατανάλωσης Κεφαλονιά ή η μετακίνησή του στον Αστακό, για τον οποίο η πλοιοκτήτρια εταιρεία, παλιά είχε δηλώσει ότι ενδιαφερόνταν.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ολα τα θεματα μαζι, εβαλες γεροντα.;)

Think out of the box

Οπως εχουμε αναφερει κατ επαναληψη, τα αφεντικα της Levante εχουν πολυετη επιχειρηματικη δραστηριοτητα στην Τουρκια και κανουν εδω και πολυ καιρο προεργασια για τη γραμμη.

Απο τον τροπο που στηνεται το εγχειρημα, ακομη και απο τα bannerακια πανω στο πλοιο, ειναι ξεκαθαρο, για μενα τουλαχιστον, οτι τα κριτηρια ανοιγματος της γραμμης ειναι προτιστως πολιτικα. Η Θεσσαλονικη και η Σμυρνη εχουν ισχυρο συμβολισμο και για τα δυο Εθνη και η γραμμη διαφημιζεται ηδη ως γραμμη φιλιας. Δεν νομιζω οτι περιμενουν να κανουν σεφτε, απο τις νταλικες της Εγνατιας.

Υπενθυμιζω οτι προσωπικα δεν πιστευα οτι θα δουμε ποτε να ενεργοποιειται η γραμμη. Ομως απο τον τροπο που κινειται η εταιρια τους τελευταιους μηνες, φαινεται οτι υπηρχε σχεδιο και τωρα μπαινει στις ραγες.

Ας μεινουμε εδω και ας μην μπλεξουμε το Φαντη με το Ρετσινολαδο (τη συνδεση Θεσσαλονικης Τουρκιας), με τις γραμμες του Ιονιου και της Αδριατικης

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητέ Proud, θέτεις την άλλη όψη των πραγμάτων. Ίσως, πράγματι, η προσέγγιση της πλοιοκτήτριας εταιρείας να είναι άλλου τύπου, μη οικονομική-ορθολογική, όπως, άλλωστε ανορθολογική είναι και η εκμετάλλευση των γραμμών της έδρας της. Ίσως να είναι εν μέρει και πολιτική, όπως λές, ή και να εξυπηρετεί άλλου τύπου συμφέροντα. Το τελευταίο, θα μπορούσε να εξηγήσει γιατί την «συμφέρει» να σπαταλήσει ένα μεγάλο πλοίο σε μία γραμμή χωρίς μεταφορικό αντικείμενο, που θα ταξιδεύει άδειο. Αυτό, πάντως, είναι απόλυτα προκλητικό, σε συνδυασμό με το ότι η ίδια εταιρεία, έχει μία γραμμή στην έδρα της, η οποία είναι πάντα γεμάτη και καλοκαίρι-Πάσχα ασφυκτική και επιμένει να ψεύδεται ότι είναι δήθεν ασύμφορη και να την δυναμιτίζει, πιστεύοντας ότι οι ιθαγενείς της έδρας της τρώνε κουτόχορτο (αν και η συγκεκριμένη εταιρεία έχει γενικά προκλητικές τάσεις προς τους περί ούς ο λόγος ιθαγενείς).

Και (θα γκρινιάξω λίγο ακόμα) δεν είναι μόνο ότι στην Σάμη και στην Ιθάκη κάνουμε τάμα για να έχουμε 7 με 10 μήνες τον χρόνο μία μαούνα (που αυτή η μαούνα είναι για Τουρκία, για διαλυτήριο εννοώ). Όταν η Ρόδος και η Μυτιλήνη έχουν συγκοινωνία από τον γύρο του κόσμου και όχι απ’ ευθείας, όταν η δυτική Χίος και η δυτική Λέσβος πρακτικά δεν έχουν συγκοινωνία (1 δρομολόγιο την εβδομάδα, μόνο Ιούλιο-Αύγουστο και μέσω Μυκόνου είναι εμπαιγμός), όταν το Ρέθυμνο και ο Άγιος Νικόλαος χρόνια δεν έχουν καράβι (πού ακούστηκε να έχει συγκοινωνιακό πρόβλημα ακόμα και η Κρήτη!), όταν δηλαδή η ελληνική ακτοπλοΐα πάσχει σοβαρότατα και συνολικά (και, ω του θαύματος, τα νησιά που ανέφερα είναι τα μεγαλύτερα της χώρας), το να σπαταληθεί ένα καράβι, και μάλιστα μεγάλο και αξιόλογο, σε μία γραμμή-έκτρωμα και χωρίς αντικείμενο, θεωρώ ότι είναι προσβολή και προς τα νησιά που προανέφερα, και προς την ελληνική ακτοπλοΐα συνολικά και προς την Θεσσαλονίκη, που θα φορτωθεί ένα καράβι που δεν θα τής προσφέρει τίποτα, αντιθέτως θα την επιβαρύνει άδικα.

Ως προς το δια ταύτα, τρείς επισημάνσεις:

1. Εξακολουθώ να θεωρώ πιθανό και εύλογο η Θεσσαλονίκη να αντιδράσει εναντίον της γραμμής, όπως είχε αντιδράσει και η Κόρινθος εναντίον του Κόρινθος-Βενετία. Και, αν αυτό γίνει, η Θεσσαλονίκη του 1.000.000 κατοίκων και του τεράστιου ειδικού βάρους, δεν είναι, ούτε κατά ιδέα, αμελητέα Κόρινθος των 30.000.

2. Ως προς την πολιτική χροιά και τις προσβάσεις της πλοιοκτήτριας εταιρείας στην Τουρκία, οι συνθήκες της επικαιρότητας, με την ένταση στα ελληνοτουρκικά να βαίνει αυξανόμενη, μάλλον καθιστούν, τουλάχιστον στην παρούσα φάση, την εκδήλωση όποιας επίφασης «φιλίας», εκτός τόπου και χρόνου. Και επειδή, κατά καιρούς, έχει γραφτεί (και είναι λογικό) ότι σχετικά με το άνοιγμα της γραμμής έχουν γίνει συνεννοήσεις μεταξύ των δημοτικών αρχών των δύο πόλεων, αλλά και μεταξύ Μητσοτάκη-Ερντογάν, και επειδή η Τουρκία, ως πολιτεία, είναι διαχρονικά αλλοπρόσαλλη και μη συνεννοήσιμη στις διμερείς και διεθνείς σχέσεις, και επειδή ο Ερντογάν δεν αναγνωρίζει πλέον τον Μητσοτάκη ως ομόλογό του και επειδή ο Μητσοτάκης (εκτός συγκλονιστικού απροόπτου) θα είναι πρωθυπουργός και την επόμενη τετραετία, θεωρώ ότι θα τορπιλίσει την γραμμή και ο ίδιος ο Ερντογάν. Προς επίρρωση, αναφέρω ότι την δεκαετία του ’90, και ενώ είχε συμφωνηθεί το άνοιγμα της, ειδικής εστίασης μεν, αλλά λειτουργικής γραμμής Λήμνος-Ίμβρος, και χωρίς φρέσκια και ενεργή προσωπική κόντρα των τότε πρωθυπουργών, λίγες μέρες πριν την έναρξη των δρομολογίων, η Τουρκία την δυναμίτισε, προτάσσοντας κάποιο γελοίο γραφειοκρατικό θέμα.

3. Με την μεγάλη αναβάθμιση που αναμένεται στην Κεφαλλονιά και στη Ιθάκη, δηλαδή στην περιφέρεια της έδρας της πλοιοκτήτριας εταιρείας, θεωρώ απίθανο να μην υπάρξει ανάλογη κίνηση στο σαλόνι της έδρας της, στην Ζάκυνθο. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι θα δούμε Smyrna di Levante να ταξιδεύει με όνομα του τύπου Zante di Levante, κατά κανόνα στην γραμμή Κυλλήνη-Ζάκυνθος και εκτάκτως στην γραμμή Κυλλήνη-Πόρος. Αλλά και αν δεν γίνει, εύχομαι το αξιόλογο αυτό πλοίο να αποκτήσει θέση και ρόλο σε σοβαρές ανενεργές γραμμές, από αυτές που προανέφερα, ώστε να λύσει προβλήματα και ο κόσμος να το αγκαλιάσει.

Link to comment
Share on other sites

Οι παραπανω συλλογισμοι εχουν εναν βαθμο αυθαιρεσιας και συνδεουν πραγματα που δεν εχουν σχεση.

  1. Απο που προκυπτει οτι θα αντιδρασει η Θεσσαλονικη, μια πολη οι φορεις της οποιας πιεζουν εδω και χρονια με καθε τροπο να υπαρχουν ακτοπλοϊκες συνδεσεις προς καθε δυνατο προορισμο, με αφετηρια το λιμανι της πολης; Το τι εκανε μια μικρη πολη χωρις οδικες υποδομες, οπως η Κορινθος πριν 25 χρονια, δεν εχει σχεση με το τωρινο εγχειρημα.
  2. Ανεξαρτητα απο τις φραστικες και οχι μονο, εντασεις μεταξυ Ελλαδας και Τουρκιας, λειτουργουν ακτοπλοϊκες συνδεσεις μεταξυ των νησιων του Ανατολικου Αιγαιου και  των Τουρκικων παραλιων, αδιαταρακτα, επι σειρα ετων. Υπαρχουν επισης αμφιδρομες εμπορικες σχεσεις μεταξυ των δυο χωρων, οι οποιες μαλλον ειναι σε φαση μεγεθυνσης, οχι το αντιθετο. Δεν θελω να μπω σε λεπτομερειες, ουτε το αναφερω σαν στοιχειο για τη βιωσιμοτητα της γραμμης. Το επισημαινω γιατι οι φραστικες εντασεις σε επιπεδο υψηλης πολιτικης, δεν εχουν, μεχρι ωρας τουλαχιστον, σοβαρο αντικτυπο στις διμερεις οικονομικες σχεσεις.
  3. Μη συνδεουμε πραγματα που δεν εχουν σχεση. Ουτε η Levante εχει καμια υποχρεωση να εξυπηρετει μονο το Ιονιο, ουτε υπαρχει καποια απαγορευση στο ανοιγμα νεων γραμμων μεχρι να ικανοποιηθουν τα αιτηματα καθε νησιου και μικρου Δημου. Καλος ο καταγγελτικος λογος, αλλα η αντιδραση για την αντιδραση, οδηγει στο να χανουμε το δικιο μας οπου εχουμε (στο ΠΣΙ εν προκειμενω;)).

Ας περιμενουμε να ξεκινησει και θα δουμε πως θα παει απο καθε αποψη. Ολα τα υπολοιπα ειναι για πρωινες εκπομπες ελαφρου περιεχομενου.

 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Όπως είπα και πριν, η άλλη όψη των πραγμάτων. Και στον πραγματικό κόσμο υπάρχουν συγχρόνως πολλές και αντιφατικές όψεις. Μάλλον δεν υπάρχει απόλυτο δίκιο και απόλυτο άδικο, καθώς ο κάθε ένας φωτίζει μία διαφορετική πλευρά που ο ίδιος αντιλαμβάνεται. Εννοείται ότι καμμία εταιρεία δεν είναι υποχρεωμένη για τίποτα, αλλό τόσο όμως δεν είναι υποχρεωμένος ένας απλός πολίτης να αρέσκεται στις επιλογές της και να μην εκφράζει τις αντιρρήσεις του. Εν προκειμένω δεν λέω ότι προκύπτει κάποιο συμπέρασμα από αδιαμφισβήτητη διερεύνηση μαθηματικού τύπου, αλλά ως αίσθηση. Ως προς την Θεσσαλονίκη αναφέρθηκα σε ενδεχόμενο του να είναι η γραμμή ανεπιθύμητη όχι από φορείς, αλλά από την τοπική κοινωνία, γιατί και στην Κόρινθο η τοπική κοινωνία είχε αντιδράσει. Ως προς το αυθαίρετο της σύγκρισης, που μπορεί και να ισχύει, άλλο τόσο θα μπορούσε να είναι ελλιπής συνθήκη και αυθαίρετη και η μή σύκριση.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ προσωπικά θεωρώ πως θα πετύχει. Στο κάτω κάτω έχουν πετύχει και λειτουργούν απρόσκοπτα, άκουσον-άκουσουν, τα Cenk G & T στο Θεσσαλονίκη-Κύπρος. Για ένα καραβάκι σαν το Σμύρνα θεωρώ πως θα δημιουργηθεί εμπορευματική κίνηση για να το στηρίξει. Αν βέβαια δρομολογηθεί και η χαβουζα το Κρήτη, ε τότε δεν ξέρω αν θα έχει μέλλον το εγχείρημα. 

Link to comment
Share on other sites

On 5/28/2022 at 11:37 AM, Petros P said:

Βεβαια είναι λίγο περίεργο ότι ξεκινάει στα 100 χρόνια από την Μικρασιατική καταστροφή ελπίζω να μη το «θάψουν» τίποτα δικα μας ΜΜΕ για αυτό το λόγο . Οι πλοιοκτήτες του είναι  άνθρωποι της αγοράς θα ξέρουν πως να το διαφήμισουν

Ωχ! Ήδη βλέπω τους συντάκτες της Ελεύθερης Ώρας (τρέμε Nick) και του Μακελειό να ακονίζουν τις πένες τους. Ως απόγονος Μικρασιατών (Και Πόντιων) προσφύγων, πιστεύω πως δεν διάλεξαν τυχαία την συγκεκριμένη χρονική στιγμή--Πολύ πιθανόν να το κάνουν για να τιμήσουν τα θύματα (Και τον μεν, και των δε.) που σκοτώθηκαν. Αν το θάψουν τα σκανδαλοθηρικά μας, τότε σίγουρα θα το θάψουν και τα απέναντι μέσα, τα οποία - λόγω του καθεστότος - έχουν την ατζέντα του Ερντογάν. 

Link to comment
Share on other sites

Money rules. 5ος εμπορικός εταίρος για την Ελλάδα η γείτονα χώρα, 8ος εμπορικός εταίρος για αυτούς. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη, που έλεγε και η γνωστή (και διαχρονική) ατάκα.

Link to comment
Share on other sites

Να τονίσω όμως και το εξής η Θεσσαλονίκη θεωρείται ιδιαίτερα δημοφιλής τουριστικός προορισμός για τους Τούρκους.

Το εγχείρημα πιστεύω θα έχει επιτυχία και μεταφορικό όγκο θα φέρει.

Η επιχειρηματική κίνηση πιστεύω του Θεοδόση δεν έγινε τυχαία...

Κι ένα τελευταίο που νομίζω ότι πρεπει να ειπωθεί...άλλο πολιτική και άλλο εμπόριο...

Παρά τις γνωστές εντάσεις που διέπουν χρόνια το εμπόριο ποτέ δεν σταμάτησε και οι τουρκικές νταλίκες με προορισμό την Ευρώπη συνεχίσουν να διανύουν τους Εθνικούς μας δρόμους.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ δεν νομίζω να έδωσε τόσα χρήματα να αναγεννήσει το σμυρνα ντι λεβαντε και να πηγαινει στα τυφλά. Σίγουρα υπάρχει ένα στοιχειώδες πλανο από πίσω. 

ΥΓ αν προχωρήσει καλά το εγχείρημα ενδιαφέρον θα ήταν να διπλωθει το Σμυρνα και το δρομολόγιο να επεκταθεί προς Λαυριο. 

Link to comment
Share on other sites

Παντως ας μην ξεχνάμε και το φιασκο της γραμμής Τσεσμε- Λαυριο απο τουρκικη εταιρεια πριν περιπου 6 χρονια. Εαν θυμαμαι καλά η γραμμή λειτουργησε για 2 εβδομαδες μονο. Βεβαια άλλο η Levante Ferries. Σε καθε περιπτωση καιρος γαρ εγγύς...

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, proud_ionian said:

Ανεξαρτητα απο τις φραστικες και οχι μονο, εντασεις μεταξυ Ελλαδας και Τουρκιας, λειτουργουν ακτοπλοϊκες συνδεσεις μεταξυ των νησιων του Ανατολικου Αιγαιου και  των Τουρκικων παραλιων, αδιαταρακτα, επι σειρα ετων. Υπαρχουν επισης αμφιδρομες εμπορικες σχεσεις μεταξυ των δυο χωρων, οι οποιες μαλλον ειναι σε φαση μεγεθυνσης, οχι το αντιθετο. Δεν θελω να μπω σε λεπτομερειες, ουτε το αναφερω σαν στοιχειο για τη βιωσιμοτητα της γραμμης. Το επισημαινω γιατι οι φραστικες εντασεις σε επιπεδο υψηλης πολιτικης, δεν εχουν, μεχρι ωρας τουλαχιστον, σοβαρο αντικτυπο στις διμερεις οικονομικες σχεσεις.

 

2 hours ago, gtogias said:

Money rules. 5ος εμπορικός εταίρος για την Ελλάδα η γείτονα χώρα, 8ος εμπορικός εταίρος για αυτούς. Είναι πολλά τα λεφτά Άρη, που έλεγε και η γνωστή (και διαχρονική) ατάκα.

 

1 hour ago, karavolatris said:

Κι ένα τελευταίο που νομίζω ότι πρεπει να ειπωθεί...άλλο πολιτική και άλλο εμπόριο...

Παρά τις γνωστές εντάσεις που διέπουν χρόνια το εμπόριο ποτέ δεν σταμάτησε και οι τουρκικές νταλίκες με προορισμό την Ευρώπη συνεχίσουν να διανύουν τους Εθνικούς μας δρόμους.

Ακριβως @gtogias. εμπορικες σχεσεις μεταξυ των δυο χωρων υπαρχουν και δεν ειναι αμελτητεες σε καμια περιπτωση, περα απο τη διερχομενη κινηση που αναφερει ο @karavolatris

Οπως ανεφερα και παραπανω, περα απο τους οικονομικους, υπαρχουν και οι πολιτικοι λογοι. ως γραμμη φιλιας διαφημιζεται και δεν νομιζω να ειναι μονο αποφαση της Levante (χρονια ακουμε για μετρα που θα αμβλυνουν το κλιμα καχυποψιας μεταξυ των λαων κλπ). Για τη Σμυρνη δεν χρειαζεται να πουμε τι σημαινει για τους Ελληνες, αλλα η Θεσσαλονικη αποτελει πολη συμβολο για τους Τουρκους, μιας και ειναι η γενετειρα του Mustafa Kemal.

Στηριξη η γραμμη μπορει να λαβει με διαφορους τροπους, αμεσους ή εμμεσους. Μην περιμενετε να δειτε προκηρυξη στη Διαυγεια. Μην ξεχναμε οτι οι επιχειρησεις του ομιλου Θεοδοση, εχουν παρε δωσε με το Κρατος και εδω και απεναντι..

Το εγχειρημα στο Λαυριο πριν λιγα χρονια ηταν καταδικασμενο εξ αρχης. Δεν υπηρξε καμια σοβαρη προετοιμασια. Ετουτη την προσπαθεια θα την δουμε στην πραξη και θα κριθει αναλογως του αποτελεσματος

Link to comment
Share on other sites

Η Θεσσαλονίκη έχει απίστευτο τουρισμό από Τούρκους πολίτες, οι οποίοι ποσώς ενδιαφέρθηκαν για τις σχέσεις Ελλάδας- Τουρκίας, εξάλλου μια βόλτα στο κέντρο να κάνεις ένα τούρκικο πούλμαν θα το δείς. Δε θεωρώ τη γραμμή καταδικασμένη και μάλιστα πιστεύω πως αυτοί που θα το σηκώσουν θα είναι Τούρκοι. Θεωρώ πως το καράβι περισσότερο γι αυτούς μπαίνει παρά για τους Έλληνες. Τώρα οι Θεσσαλονικείς απ' όσο έχω καταλάβει δεν τους νοιάζει και πολύ το θέμα του πλοίου από Σμύρνη και αμφιβάλλω αν θα κάνουν την οποιαδήποτε κίνηση αντίδρασης.

Link to comment
Share on other sites

Την αγορα της Τουρκιας, την γνωριζει πολυ καλα ο Θεοδοσης. 

Δεν ειναι τυχαιο που ειναι αυτος που θα ανοιξει αυτη την γραμμη. 

Δραστηριοποιητε με τις επιχειρησεις του στην γειτονα, πολλα χρονια πριν παρει καν το φιορ και ασχοληθει με την ακτοπλοια του Ιονιου.. 

Link to comment
Share on other sites

Το βαποράκι αφού γλύτωσε τον «σκουπιδιάρη» μεταμορφώθηκε στην κυριολεξία και ξανανιωσε!!!

Παρολα αυτα η γραμμή που προορίζεται είναι ένα νέο εγχείρημα χωρίς προηγούμενο feedback , το άνοιγμα της οποίας αποτελούσε και πολιτική βούληση της Ελλάδος και της Τουρκίας , στα πλαίσια ανάπτυξης καλών σχέσεων , καλής γειτονιάς … και λοιπά τέτοιους είδους τρυφερά 

Εσχατως όμως με την όξυνση των σχέσεων των δυο χωρών και κυρίως μετά το Μητσοτάκης γιόκ του Ερντογαν , θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως θα εξελιχθεί η κατάσταση . 
Θα ξεκινήσει ;;; Θα το σαπορταρουν οι γείτονες η θα το σαμποτάρουν ;; Το ηγετικό δίδυμο της εταιρείας έχει αναπτύξει μεγάλη  επιχειρηματική δραστηριότητα στην γείτονα αλλά όπως γνωρίζουμε στην Τουρκία δεν κανείς κάτι ενάντια στην πολιτική βούληση … και πλέον αυτή φοβάμαι οτι μπορεί να έχει αλλάξει . 

Edited by Annivas
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Για να δούμε αν τελικά προλάβει το καλοκαίρι η λεβαντε καθώς μπορεί να έχουν προκύψει και κάποιοι άλλοι αστάθμητοι  παράγοντες που μπορεί να λειτουργούν ως τροχοπέδη …

Link to comment
Share on other sites

Μόλις ανακοινώθηκε από το επιμελητήριο Λέσβου ότι το Σμύρνα Ντι Λεβάντε θα προσεγγίζει και το λιμένα της Μυτιλήνης.

Edited by proud_ionian
τεχ βοηθεια
Link to comment
Share on other sites

Με τον ενδιάμεσο σταθμό της Λέσβου, η γραμμή καθίσταται λειτουργική και χρήσιμη ως προς τον κλάδο Θεσσαλονίκη-Μυτιλήνη, αλλά, λόγω τεθλασμένης πορείας, αύξησης μιλίων και αύξησης χρόνου τορπιλίζεται ακόμα περισσότερο το δεισλειτουργικό και άχρηστο, κατά την γνώμη μου, Θεσσαλονίκη-Σμύρνη. Εξακολουθώ να πιστεύω ότι η γραμμή δεν θα λειτουργήσει ή ότι, αν λειτουργήσει, θα εγκαταλειφθεί σύντομα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθρο, μας δίνει πολλές λεπτομέρειες και για το παρελθόν αλλά και για το παρασκήνιο της γραμμής και της πιθανής δρομολόγησης. Θεωρώ σωστό να κρατήσουμε το πλήρες κείμενο από το Έθνος και τον Τίμο Φακαλή, το οποίο και ακολουθεί.

 

Quote

 

Ζωηρό επιχειρηματικό ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης - Σμύρνης και τη δρομολόγηση πλοίου προκύπτει - εκτός από αυτό που έχει εκδηλώσει εδώ και τρία χρόνια η Levante Ferries  και από την Τουρκία. «Υπάρχουν Τούρκοι επιχειρηματίες οι οποίοι θέλουν να επενδύσουν στις διεθνείς μεταφορές και ήδη έχουν κάνει κινήσεις και σχετικές κρούσεις για να βάλουν πλοίο στη γραμμή Θεσσαλονίκης-Σμύρνης, ξεκινώντας τα δρομολόγια τους επόμενους μήνες» επιβεβαίωσε στο ethnos.gr o Μιχάλης Τριανταφυλλίδης, σύμβουλος ανάπτυξης που σχεδίασε από το 2016 την λειτουργία της γραμμής και οργάνωσε όλες τις συναντήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για το θέμα μέχρι σήμερα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας τόσο σε ανώτατο πολιτικό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο.

 

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων αποκτά ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον δεδομένου ότι ο φόρτος του λιμανιού της Σμύρνης θα μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το επόμενο διάστημα μετά και την ολοκλήρωση κατασκευής του νέου αυτοκινητόδρομου Άγκυρας-Σμύρνης. Στόχος της τουρκικής κυβέρνησης μέσα από αυτό το μεγάλο οδικό έργο είναι και η μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου της Κωνσταντινούπολης, κατευθύνοντας τα φορτηγά από Ιράν, Ιράκ, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κ.α. στο λιμάνι της Σμύρνης και από κει με πλοία την προώθησή τους στην Κεντρική Ευρώπη.

 

Την ίδια ώρα παράγοντες της ναυτιλιακής αγοράς εκφράζουν σοβαρές. αμφιβολίες  για το κατά πόσον τελικά η Levante Ferries δρομολογήσει πλοίο στην συγκεκριμένη γραμμή, απόφαση που έχει αναβληθεί πολλές φορές μέχρι σήμερα. Η διετής- μέχρι στιγμής- καθυστέρηση δρομολόγησης πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης, όπως έχει τονίσει η εταιρία, οφείλεται στην πανδημία η οποία πήγε πίσω τον σχεδιασμό της. Ωστόσο, όπως επισήμαναν τα συνδικάτα των Τούρκων φορτηγατζήδων σε δύο συσκέψεις που έγιναν για αυτό το θέμα, οι εξαγωγές πολλαπλασιάστηκαν μέσα στην πανδημία… Οι τελευταίοι αρνήθηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες του ethnos.gr, κάθε πρόταση για διμερή συνεργασία με την ελληνική εταιρία ενώ άγνωστο παραμένει αν υπάρχουν συμφωνίες και με τους εξαγωγείς της Σμύρνης που θα χρησιμοποιήσουν μεταξύ άλλων την γραμμή.

 

«Απαιτείται μια τεχνογνωσία στις διεθνείς μεταφορές. Η εταιρία που θα την αναλάβει πρέπει να την έχει. Και καμία από αυτές που ενδιαφέρθηκαν μέχρι στιγμής δεν την έχει και άρα δεν μπορεί να προχωρήσει τις διαδικασίες δρομολόγησης της γραμμής» τονίζει στο ethnos.gr ο σύμβουλος ανάπτυξης της ακτοπλοϊκής γραμμής Σμύρνης-Θεσσαλονίκης Μιχάλης Τριανταφυλλίδης.

 

Σημειώνεται ότι αυτές τις μέρες ολοκληρώνονται στη Δραπετσώνα οι τελευταίες επισκευές και εργασίες αναβάθμισης του πλοίου «Smyrna di Levante» και σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας τοπλοίο σύντομα υπόσχεται να ταξιδεύει τους επιβάτες του από τη Νύφη του Θερμαϊκού στην Κοσμοπολίτικη Μικρασιάτισσα. Το πλοίο δέχθηκε ολοκληρωτική μετασκευή, ευρεία τεχνολογική αναβάθμιση, καθώς και πλήρη αναδιαμόρφωση και ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων. Έχει μήκος 160 μέτρα, ταχύτητα 18 κόμβους και θα μπορεί να μεταφέρει 950 επιβάτες, 60 φορτηγά, ενώ θα διαθέτει και 200 καμπίνες. Πρόκειται, όμως, όπως λένε παράγοντες της αγοράς για πλοίο μεταφοράς κυρίως επιβατών και όχι φορτηγών.

 

«Η γραμμή θα δρομολογηθεί 100% και θα στηρίζεται κυρίως στη διαμετακόμιση φορτίων και όχι επιβατών. Ούτε σώζεται με επιδοτήσεις αυτή η γραμμή. ‘Βγαίνει’ μόνο με ικανό αριθμό μεταφοράς φορτηγών» εξηγεί ο κ. Τριανταφυλλίδης. Σύμφωνα με ναυτιλιακούς πράκτορες μπορεί να πάνε πολλοί Έλληνες να δουν την Σμύρνη, δεν θα έρθουν όμως τόσοι πολλοί Τούρκοι όταν θα πρέπει να πληρώσουν 70 ευρώ για την έκδοση βίζας, χωρίς να υπολογίζεται και η τιμή του εισιτηρίου.

 

Από την άλλη, υπολογίζεται ότι συνολικά περισσότερα από 500.000 ΙΧ. από τον Απρίλιο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου περνούν από την Εγνατία Οδό και είναι Τούρκοι μετανάστες απ’ όλη την Ευρώπη που γυρνούν στην πατρίδα τους για διακοπές κάθε χρόνο. Πάνω από τους μισούς πηγαίνουν στην Κεντρική Τουρκία. Αυτοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την γραμμή γιατί με ένα εισιτήριο θα έχουν την δυνατότητα να περνούν από την Ιταλία στην Ηγουμενίτσα και από την Θεσσαλονίκη στη Σμύρνη, συνεχίζοντας το ταξίδι τους. Μια κίνηση που απαιτεί την συνεργασία τω πρακτόρων της Τουρκίας.

 

Από τον χάρτη της ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης-Σμύρνης βγαίνει η στάση που είχε εξαγγείλει πρόσφατα ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης στη Μυτιλήνη διότι το τελωνείο του λιμανιού δεν διαθέτει ζώνη Σέγκεν και δεν μπορεί να υποδέχεται πλοία από τρίτες χώρες που κουβαλούν εμπορεύματα με δελτία TIR. Στο υπουργείο Εξωτερικών έχουν γίνει ήδη δύο συσκέψεις για το θέμα της στάσης του πλοίου στη Μυτιλήνη με το υπουργείο να ανάβει «κόκκινο» καθώς το λιμάνι του νησιού δεν έχει τελωνείο που να πληροί τις προδιαγραφές των ευρωπαϊκών εισόδων από τρίτες χώρες. Το τελωνείο του λιμανιού της Μυτιλήνης δεν διαθέτει τις απαιτούμενες υποδομές για υγειονομικό έλεγχο ζώων και φυτών, ούτε όμως και σκάνερ για τα εμπορεύματα. Μέχρι σήμερα, εξάλλου, δέχεται μόνο τουρίστες από τα τουρκικά παράλια, όχι όμως και εμπορεύματα.

Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες ολοκλήρωσης των υποδομών που απαιτούνται να γίνουν στα λιμάνια Αλτσανάκ της Σμύρνης και της Θεσσαλονίκης. Όπως εξήγησαν στο ethnos.gr οι εμπλεκόμενοι φορές της γραμμής είναι ένα πρότζεκτ σύνθετο γιατί πρόκειται για σύνδεση της Θεσσαλονίκης με μια τρίτη χώρα-εκτός EE- και θα πρέπει πρώτα να  διασφαλιστούν όλες οι τελωνειακές διαδικασίες εισόδου επιβατών και εμπορευμάτων. Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει ήδη φτιάξει την ζώνη που θα κατεβαίνουν τα συγκεκριμένα φορτηγά αλλά και οι επιβάτες για να περάσουν διαβατηριακό έλεγχο. Μεταξύ άλλων κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία της γραμμής είναι η διασφάλιση ότι θα γίνονται γρήγορα όλες οι τελωνειακές διαδικασίες όταν φτάνει η νταλίκα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης έτσι ώστε ο χρόνος αναμονής να είναι σχετικά σύντομος μέχρι το φορτηγό να βγει στην Εγνατία Οδό.

 

Οι πρώτες προσπάθειες για την σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης ξεκίνησαν το 2016 όταν το τιμόνι του ΟΛΘ κρατούσαν ο Δημήτρης Μακρής και ο αείμνηστος Γιάννης Παντής οι οποίοι ζήτησαν από τον Μιχάλη Τριανταφυλλίδη να διερευνήσει τις δυνατότητες που υπάρχουν προκειμένου να στηθεί μια ακτοπλοϊκή γραμμή μεταξύ των δύο πόλεων. Στις 9 Μαρτίου του 2016 έγινε η πρώτη συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπειών των δύο λιμανιών στη Σμύρνη παρουσία του Μιχάλη Τριανταφυλλίδη και των συνεργατών του. Την ίδια χρόνια οι τότε πρωθυπουργοί Ελλάδας και Τουρκίας Αλέξης Τσίπρας και Αχμέτ Νταβούτογλου ανακοίνωσαν ότι τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη θα συνδεθούν ακτοπλοϊκώς, κάτι που επιβεβαιώθηκε και με ανακοίνωση από το Ανώτατο Συμβούλιο Ελλάδας-Τουρκίας.

 

Το θέμα τέθηκε εκ νέου το 2019 κατά τη διάρκεια συνάντησης Ερντογάν-Τσίπρα στο τουρκικό προεδρικό μέγαρο με τις δύο πλευρές να συμφωνούν στην προώθηση υλοποίησης της γραμμής. Τρεις μήνες αργότερα αντιπροσωπεία της ελληνικής εταιρίας Levante Ferries συναντήθηκε με παραγωγικούς φορείς της Σμύρνης, τον δήμαρχο του μητροπολιτικού δήμου της Σμύρνης Μουσταφά Τουντς Σογιέρ αλλά και την τότε Ελληνίδα πρόξενο Αργυρώ Παπούλια, συζητώντας τεχνικές λεπτομέρειες του πρότζεκτ. «Πέρασαν τουλάχιστον 10 ακτοπλόοι που ήθελαν να κάνουν την γραμμή. Όλοι ήθελαν επιδότηση και κάπου εκεί ναυαγούσε το πράγμα» εξηγεί ο κ. Τριανταφυλλίδης. Προσπάθειες για τη δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Σμύρνης-Θεσσαλονίκης είχε κάνει στο παρελθόν και ο πρώην δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης χωρίς όμως επιτυχία. Κρίθηκε τότε ότι τα υψηλά τέλη ελλιμενισμού που ήταν σχεδόν διπλάσια στο λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης από ότι στον ΟΛΘ ήταν ανασχετικός παράγοντας για την υλοποίηση του πρότζεκτ.

 

Το λιμάνι Αλτσανάκ της Σμύρνης είναι εμπορευματικό λιμάνι της Τουρκίας, το δεύτερο σε δυναμικότητα όσον αφορά στη διακίνηση containers. Aπό αυτό περνάει το 26% όλων των τουρκικών εξαγωγών, ενώ μεγάλο μέρος των εξαγωγών αφορά νωπά αγροτικά προϊόντα. Σημειώνεται ότι το λιμάνι διαθέτει και cruise terminal, καθώς η Σμύρνη και η ακτή της Ιωνίας, με τον σημαντικό ιστορικό πλούτο τους, προσελκύουν τουρισμό κρουαζιέρας.

 

Σημειώνεται ότι καθημερινά φεύγουν από το λιμάνι του Τσεσμέ τρία RoRo (πλοία που κουβαλούν μόνο φορτηγά) τα οποία εντός τριών ημερών φτάνουν στο λιμάνι της Τεργέστης. Από την Τεργέστη το 80% των RoRo με καρούλια οδηγούνται στο σταθμό του Ίνσμπρουκ. Αντίστοιχα,  από την Σμύρνη φεύγουν κάθε πρωί τσάρτερ με τους οδηγούς αυτών των φορτηγών (στα πλοία μπαίνει μόνο η καρότσα) και όταν φτάνουν παίρνουν τους τράκτορες, τους κουμπώνουν στις καρότσες των φορτηγών που έχουν φτάσει και εξυπηρετούν όλη την Κεντρική Ευρώπη.

 

 

Εγώ από όλο αυτό κρατάω τα ακόλουθα:

- Το ότι υπάρχει ενδιαφέρον και από Τούρκους και όχι μόνο από τη Levante, με τους Τούρκους μεταφορείς να φέρονται να αρνούνται συνεργασία με τη Levante. Κανείς εκ των ενδιαφερομένων βέβαια δε φαίνεται να έχει την απαιτούμενη τεχνογνωσία. Αυτό είναι κάτι που έχουμε τονίσει και στο παρελθόν, το ότι δηλαδή οι ελληνικές εταιρείες βλέπουν την διεκπεραίωση μιας νταλίκας σαν μια μεμονωμένη μεταφορική πράξη. Στην πραγματικότητα, ειδικά στις διεθνείς μεταφορές, είναι ένα κομμάτι μιας μεγαλύτερης αλυσίδας εφοδιασμού/μεταφορών.

 

- Αν αληθεύει πως ο μεταφορικός όγκος όντως αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας και με δεδομένο το ότι η Levante δεν τόλμησε τη δρομολόγηση, είναι κάτι που συνηγορεί στο ότι πολύ πιθανόν να μην κατάφεραν να αποκτήσουν δέσμευση για κίνηση από τους μεταφορείς, όπως είπε και το άρθρο. Και ίσως και να εξηγεί γιατί η Levante ξαφνικά βιάζεται, ίσως να θέλει να προλάβει τις διακοπές του Αυγούστου και την όποια επιβατική κίνηση. Η βιασύνη για να βγεί το πλοίο βέβαια ίσως να έχει να κάνει και με το ότι σύμφωνα με τα λεγόμενα του άρθρου, υπάρχουν και Τούρκοι ενδιαφερόμενοι. Να θέλει η Levante να ξεκινήσει εκείνη τη γραμμή για να πάρει τα όποια πλεονεκτήματα επισυνάπτονται σε μια τέτοια κίνηση?

 

Όπως και να έχει το πράγμα, έχουμε επεισόδια πολλά ακόμη να δούμε.

Link to comment
Share on other sites

«Ναυμαχία» για την γραμμή Σμύρνη ‑ Μυτιλήνη ‑ Θεσσαλονίκη

Quote

Επιχειρηματική αντιπαράθεση πίσω από τα δημοσιεύματα για μη δρομολόγηση του Smyrna di Levante

Εντοπίσαμε τέσσερα δημοσιεύματα, τις τελευταίες τρεις εβδομάδες, που αναφέρονται στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Πίσω από το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον βρίσκεται το επιχειρηματικό ενδιαφέρον των ακτοπλοϊκών εταιρειών που θέλουν να δρομολογήσουν πλοία στην γραμμή για να αποκομίσουν κέρδη από την μεταφορά φορτηγών, Ι.Χ. οχημάτων αλλά και επιβατών. Βέβαια υπάρχουν και επιχειρηματικά συμφέροντα που δεν βλέπουν θετικά την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή καθώς προτιμούν η μεταφορά των φορτηγών να γίνεται από τον Τσεσμέ στην Χίο κι από εκεί στο λιμάνι του Πειραιά.

Δύο από τα δημοσιεύματα υποστηρίζουν πως το Smyrna di Levante δεν θα μπει στην γραμμή ποτέ, ένα αναφέρει πως παρά τα εμπόδια που υπάρχουν το πλοίο θα ξεκινήσει σύντομα τα δρομολόγια του. Το τέταρτο αναφέρει τις ανακοινώσεις που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης για δρομολόγηση του πλοίου. Μάλιστα ανέφερε πως το πλοίο θα προσεγγίζει και το λιμάνι της Μυτιλήνης.

Η συγκεκριμένη ακτοπλοϊκή γραμμή έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον καθώς μπορεί να μειώσει το χρόνο και το κόστος μετάβασης από την Σμύρνη στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας δραστικά. Η γραμμή Σμύρνη - Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη συνδέει τους δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και επιβατών από την Ασία με τα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών γι’ αυτό έχει μεγάλο οικονομικό ενδιαφέρον.

Η προϊστορία της γραμμής

Το ενδιαφέρον για την δρομολόγηση πλοίου σε αυτή την γραμμή υπάρχει από το 2010. Το 2016 η Hellenic Seaways έφτασε πολύ κοντά να δρομολόγηση στην γραμμή το «Νήσος Σάμος». Για την γραμμή αυτή είχαν γίνει συζητήσεις σε υψηλό επίπεδο μεταξύ των τότε κυβερνήσεων Ελλάδα και Τουρκίας. Ωστόσο εκείνο που έγινε γνωστό εκείνη την περίοδο ήταν πως το πλοίο δεν μπήκε στην γραμμή γιατί ήταν πολύ υψηλό το κόστος ελλιμενισμού στο λιμάνι της Σμύρνης.

Με την μεταφορά φορτηγών από τα μικρασιατικά παράλια προς την Μυτιλήνη κι από εκεί στον Πειραιά έχει ασχοληθεί στο παρελθόν η ΝΕΛ με το πλοίο Κωνσταντίνος Γ που προσέγγιζε το λιμάνι του Δικελί. Γι’ αυτό και είναι ανυπόστατα τα επιχειρήματα που θέλουν το λιμάνι της Μυτιλήνης να μην μπορεί να γίνει πύλη εισόδου για φορτηγά οχήματα. Επιπρόσθετα εδώ και πολλά χρόνια το λιμάνι της Μυτιλήνης λειτουργεί ως πύλη εισόδου για οχήματα, επιβάτες και εμπορεύματα (ακόμη και τρόφιμα) που φθάνουν στην Λέσβο από την Τουρκία με τα πλοία της γραμμή Μυτιλήνη - Αιβαλί.

Σήμερα φορτηγά μεταφέρονται από το λιμάνι του Τσεσμέ προς την Χίο με τα πλοία που συνδέουν τα δύο λιμάνια. Στην συνέχεια τα φορτηγά επιβιβάζονται στα πλοία της γραμμής και φθάνουν στον Πειραιά.

Τρία χρόνια μετασκευής

Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν πως η μετασκευή του Smyrna di Levante αναμένεται να ολοκληρωθεί πολύ σύντομα και συγκεκριμένα εντός του Αυγούστου. Το πλοίο βρίσκεται υπό μετασκευή εδώ και τρία χρόνια και σε αυτό έχουν επενδυθεί αρκετά εκατομμύρια ευρώ προκειμένου να λάβει την σημερινή του μορφή. Η Levante Ferries έχει κάθε λόγο να προχωρήσει στην δρομολόγηση του πλοίου. Ώστε η επένδυση που έκανε να αποσβεστεί και να αποδώσει κέρδη. Οποιαδήποτε άλλη επιλογή αυτή την περίοδο θα ήταν καταστροφική για την εταιρεία και το επενδυτικό της σχέδιο.
 

Παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου αναφέρουν πως η  Levante Ferries ζητούσε με επιμονή να της δοθεί μια μορφή επιδότησης προκειμένου να διασφαλιστεί η κερδοφορία της γραμμής. Φαίνεται πως το αίτημα αυτό θα ικανοποιηθεί από το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλαίσιο της χρηματοδότησης της άγονης γραμμής Μυτιλήνη - Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε από την Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ναυτιλίας, η γραμμή να επιδοτείται καθ’ όλη την διάρκεια του χρόνου.

Η ματαίωση της δρομολόγησης του Smyrna di Levante μπορεί να γίνει μόνο από αντίπαλα επιχειρηματικά συμφέροντα. Είτε αυτά προέρχονται από την Τουρκία είτε από την Ελλάδα. Κανένας άλλος ουσιαστικός λόγος για την ματαίωση της συγκεκριμένης ακτοπλοϊκής σύνδεσης δεν υπάρχει.

Και βλέπουμε ότι χθες βγήκε προκήρυξη για την επιδότηση της γραμμής Θεσσαλονίκη Μυτιλήνη για δυο δρομολόγια την εβδομάδα.

Link to comment
Share on other sites

Ωραία το στήνουν το έργο.

Έτσι εξηγείται η ξαφνική αγάπη για τη Μυτιλήνη.

Αυτές οι κινήσεις της Levante, επιβεβαιώνουν και το δημοσίευμα του ethnos.gr και το σχόλιο του @Nick the Greek. Τρέχουν να δημιουργήσουν τετελεσμένα.

Να δω πότε θα μπει σε ανταγωνιστική γραμμή η κίτρινη εταιρία. Μόνο μονοπώλια και επιδοτούμενες 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...