Jump to content
Shipfriends

Μυτιλήνη (ΙΜΟ 7332672)


Recommended Posts

Αν και πάντα στην δική μου σκέψη παρέμενε στην σκιά του αδελφού του ΡΟΔΑΝΘΗ, εντούτοις την δεκαετία του 90 ήταν αναμφίβολα ένα από τα καλύτερα βαπόρια της Ελληνικής ακτοπλοίας. 

Γρήγορο, σύγχρονο για την εποχή του, προσαρμοσμένο στις τότε απαιτήσεις της γραμμής, με σταθερό πλήρωμα το οποίο είχε εντοπιότητα όταν η Nel Lines κάποια εποχή , είχε την πραγματική της έδρα στη Μυτιλήνη και τα συμφέροντα της ήταν κοινά με αυτό το νησί.

Ακόμη και στα παρακμάζοντα χρόνια της εταιρείας , ήταν το μόνο βαπόρι το οποίο κρατούσε με αξιοπρέπεια.

Από τον Ζαφείρη Βάγια στον Γιώργο Αρβανίτη λοιπόν , 23 χρόνια ευδόκιμης καριέρας στο Αιγαίο.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 830
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το εχω ξαναγραψει, 7.45 την Χιο, και 10.05 την Μυτιληνη σε εξπρες. Μονο τα Νησος Χιος & Μυκονος ξεπερασαν αυτες τις ωρες ταξιδιου.. 

Οσο για μενα, μαζι του φευγει για σκραπ, κι ενα κομματι της νεοτητας μου, με δεκαδες ταξιδια και προσωπικες εμπειριες που δεν χρειαζεται να απαριθμησω γιατι δεν θα τελειωσουμε ποτε.  Το 92 εφερε την επανασταση στο Β. Αιγαιο σε ποιοτητα και ταχυτητα.. 

Link to comment
Share on other sites

Ζαφείρης Βάγιας,Μανώλης Φραγκιαδακης,Διαμαντής Παπαγεωργίου,Θεοχάρης Τσουκαλας,Γιώργος Αρβανίτης και πολλοί άλλοι θρύλοι της ελληνικής ακτοπλοΐας ταξίδεψαν αυτό το υπέροχο πλοίο. Ένα πλοίο με εξαιρετικό εσωτερικό ,πολλά κρεβάτια ,πολύ καλή ταχύτητα,όμορφα εξωτερικά καταστρώματα,πλωρια μπαλκόνια. Ένα πλοίο που για τους Μυτιληνιούς ήταν,είναι και θα είναι το αγαπημένο τους. Έγραψε ιστορία στην γραμμή της Χιου-Μυτιληνης και έγινε και το σχολείο για πολλούς αξιωματικούς που αυτή τη στιγμή πλοιαρχευουν και γράφουν την δική τους ιστορία.

Καλό ταξίδι Μυτιλήνη. Καλό ταξίδι ΝΕΛ

Link to comment
Share on other sites

Αλήθεια τώρα που το πλοίο καθάρισε από χρεη(φαντάζομαι μεταφέρθηκαν ώστε να προχώρησε η πώληση για σκραπ), πως και δεν το τσίμπησε ο Super Mario για Αιγαίο; Τόσες νεκραναστασεις έχει κάνει, θα άξιζε να σωθεί το Μυτιληνακι.

Link to comment
Share on other sites

Όλα κάνουν τον κύκλο τους. Ο κύκλος του Μυτιλήνη έκλεισε προ δεκαετίας.

Ας μη δίνουμε την εικόνα ότι ανήκουμε στους Amish;).

Όπως με συμβουλεύει τακτικά και ο πνευματικός μου: Embrace change:)

Link to comment
Share on other sites

Με μια σπασμένη ηλεκτρομηχανή και με τόσα χρόνια παροπλισμού δεν υπήρχε κανένας λόγος να κάνει μια τέτοια κίνηση.

Link to comment
Share on other sites

Παρακαλώ πολύ αν γνωρίζει κάποιος να μου πει τη τιμή που το αγόρασε ο σκραπατζής.Και αν μπορεί κάποιος να με φέρει σε επαφή με το σκραπατζη.Σε προσωπικό μήνυμα.

Το Μυτιλήνη ήταν και είναι ένα πλοίο έρωτας.Με ενδιαφέρει πραγματικά..

Link to comment
Share on other sites

On 5/24/2022 at 11:32 AM, Giorgiopat said:

Το πλοίο σύμφωνα με τις συντεταγμένες του Christos XXXIV θα είναι στην Αλιάγα αύριο το πρωί στις 10.

συνεχιζει να κοβει βολτες μεταξυ τουρκικων παραλιων και ΝΑ Λέσβου

Link to comment
Share on other sites

Παει λοιπον και το ΜΥΤΙΛΗΝΗ.Ενα πλοιο οροσημο,που αλλαξε την ακτοπλοϊα του Β.Αιγαιου.Κατα τη γνωμη μου τα αλλα που καταφεραν κατι τετοιο ηταν το ΣΑΠΦΩ το 73 και το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ το 2005

Ουσιαστικα ηρθε σαν αντικατατης του ΟΜΗΡΟΣ που αποσυρθηκε ενα χρονο αργοτερα λογο 35ετιας.Αγαπηθηκε απο ολους σε Μυτιληνη και Χιο απο την πρωτη στιγμη που ηρθε.Εξαιρεση οι παλιοτεροι οι οποιοι παντα προτιμουσαν το ΣΑΠΦΩ και ας εκανε σημαντικα περισσοτερες ωρες

Η ΝΕΛ το εφερε το 1991 απο την Ιαπωνια.Δεν θυμαμαι πολλα πολλα για να πω την αληθεια περα απο σκορπιες φημες οτι η εταιρια εφερε βαπορι και οτι θα ειναι πολυ γρηγορο κλπ.Στα νησια λογικα θα το ειχαν διαφημισει περισσοτερο αλλα σε προσωπικο επιπεδο δεν θυμαμαι κατι ιδιαιτερο

Οτι ειχε ακουστει παντως ισχυε και στο 100%.Πανεμορφο σαν σκαρι, χωρις να το χαλασει η μετασκευη και εσωτερικα πολυτελεστατο για την εποχη.Κυλιομενες σκαλες οταν ελαχιστα ειχαν τοτε,ισως μονο τα κρητικα.Σαλονια που σε σχεση με τα υπολοιπα ντρεποσουν να πατησεις.Καμπινες υπεροχες και πολυ ανετες με βασικο πλεονεκτημα οτι ολες ηταν πανω απο το γκαραζ,κατι επισης σπανιο για την εποχη.Εξωτερικα καταστρωματα απειρα και σημειο αναφορας για μενα τα μπαλκονακια.Φυσικα υπηρχε και η απαραιτητη disco ,μονο που αυτη ηταν ενας κλειστος χωρος απο ανεμοθωρακες στο πρυμνιο καταστρωμα του πλοιου.Υπηρχε και ενα μπαρ ,αλλα προφανως δεν δουλεψε ποτε σαν disco με την εννοια που την ξερουμε.

Οπως εχουμε αναφερει ξανα η ταχυτητα ηταν πραγματικα το κατι διαφορετικο.Εκανε το Χιο Μυτιληνη σε 12 ωρες οταν τα υπολοιπα θελανε τουλαχιστον 15.

Με την αφιξη του αλλαξαν πολλα πραγματα στην γραμμη.Τα ωραρια απο 18.00 απο Πειραια και 16.00 απο Μυτιληνη εγιναν 19.00 απο Πειραια και 18.00 απο Μυτιληνη),ενω ξηλωθηκαν επιτελους και απο τα υπολοιπα πλοια οι εκνευριστικες καγκελοπορτες που χωριζαν την Γ'Θεση απο το υπολοιπο πλοιο.Με λιγα λογια εβλεπες ενα γενικοτερο εξυγχρονισμο.

Για πολλα χρονια ,ειδικα τα καλα χρονια της ΝΕΛ, ειχε σχεδον μονιμο πληρωμα.Πληρωμα που ηταν για χρονια εκει και αγαπουσαν το βαπορι,κατι που εκανε να το προσεχουν σε με μεγαλο βαθμο.

Στα αρνητικα του ηταν σχετικα κακη διαρθμιση που ειχε.Οι κοινοχρηστοι χωροι του με εξαιρεση τη reception ,ηταν μεν σε ενα deck αλλα για να πας απο το σαλονι με τις αεροπορικες που ηταν πρυμα στο σαλονι που ηταν στην πλωρη επρεπε να κατεβεις ενα deck κατω ,να διασχισεις καποιους στενους διαδρομους με καμπινες και μετα να ανεβεις ξανα επανω.Δεν ξερω με τι λογικη το σχεδιασαν ετσι ,αλλα βολικο δεν το λες.Η αλλη επιλογη ηταν να πας απο το καταστρωμα.Ουτε απο ταξιδεμα ηταν οτι καλυτερο αλλα με εξαιρεση το ΣΑΠΦΩ ,ουτε το ΟΜΗΡΟΣ,ουτε το ΑΛΚΑΙΟΣ και προφανως ουτε το ΑΓΙΟΣ ΡΑΦΑΗΛ τα ελεγες καλοταξιδα.

Με την εισοδο της ΝΕΛ στο χρηματιστηριο επεσε και η αναλογη διαφημηση.Η εκπομπη του Βλαση "Αλλα κολπα" ,το 1994, που τοτε σαρωνε ,ειχε κανει ταξιδι με το πλοιο,ειχε πλανα απο γεφυρα ,σαλονια και ο καπτα Ζαφειρης Βαγιας ειχε δωσει τιμητικα μια μετοχη της εταιριας στο Βλαση.Εικονες λιγο cult σημερα ,αλλα τοτε ηταν μεσα στα πλαισια της προοθησης της εταιριας και του βαποριου.

Παρα τη γενικοτερη παρακμη της ΝΕΛ το πλοιο θεωρω οτι αντεξε.Εσωτερικα κρατιοταν σε ικανοποιητικα επιπεδα και δεν μας απασχολησε με βλαβες.Προφανως τα καλα χρονια ειχαν περασει αλλα ακομα κι ετσι ηταν μια τιμια επιλογη.Παρα τις προχειροεισκευες που εκανε τα τελευταια χρονια ,ειχε κρατησει σε καλο επιπεδο και την ταχυτητα του,με εξαιρεση τα δυο τρια τελευταια χρονια πριν τη ζημια που το καθηλωσε στη Σαμο.

Και αυτο θεωρω οτι θα επρεπε να εχει φυγει νωριτερα.Σιγουρα δεν ειχε τα χαλια του ΘΕΟΦΙΛΟΥ αλλα το να καθεται παρατημενο 5-6 χρονια στη ντανα δεν το λες και οτι καλυτερο

Αν με τη φυγη του ΘΕΟΦΙΛΟΥ χαθηκε ενα κομματι της παλιας ακτοπλοϊας ,με τη φυγη του ΜΥΤΙΛΗΝΗ κλεινει ο κυκλος αυτο που καποτε λεγαμε παλια καλη ΝΕΛ.Της ΝΕΛ πριν το 2000 που εφερνε πλοια που πανω κατω ηξερε να τα αξιοποιησει,που φερανε την βελτιωση της συγκοινωνιας των νησιων μας.Υπαρχει βεβαια και το ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ ακομα ,αλλα ετσι κι αλλιως το συγκεκριμενο πλοιο λειτουργησε περισσοτερο συμπληρωματικα

Στους καπετανιους του να προσθεσουμε και τον καπτα Παναγιωτη Κλουρα, που ηταν για περιπου 4 χρονια στο πλοιο μεχρι το 2005

 

Link to comment
Share on other sites

Ναι εχει χρησιμοποιηθει αρκετες φορες συνηθως το καλοκαιρι ωστε να γινεται πιο γρηγορα η εκφορτωση

Σε φορτωση δεν νομιζω να χρησιμοποιηθηκε ποτε

Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, proud_ionian said:

Διαβάστε λίγο πίσω, στην προηγούμενη σελίδα και θα βρεις τις απαντήσεις που ζητάς. Λίγο ψάξιμο χρειάζεται.

Ναι, είχα ξεχάσει να δω. Ενδιαφέρον έχει το ότι το πλοίο ήταν μάλλον η "ναυαρχίδα" της τρίηρους. Ακόμη και η βλάβη στο Καρλόβασι που το "αποτέλειωσε" πιστεύω ότι εάν η ΝΕΛ είχε το budget και ήταν και καθαρή από χρέη θα το είχε επισκευάσει. Μαζί με το Μυτιλήνη και το Θεόφιλος, φεύγει μια ολόκληρη ιστορία. RIP :(

Link to comment
Share on other sites

Το ρυμουλκό με το ...LENE κόβει μέρες τώρα βόλτα μεταξύ Αλίαγα και Λέσβου και τώρα (19:20) βρίσκεται πολύ κοντα στο Πλωμάρι Λέσβου. Να παίζει τίποτα (ασυμφωνία με τους σκραπατήδες, νεκρανάσταση κλπ)? Θυμάμαι το ΠΑΝΑΓΙΑ ΑΓΙΑΣΣΟΥ πήγε μέχρι εκεί και μετά γύρισε πίσω για να καταλήξει αρχικά στη ράδα του Πειραιά και τελικά στα Αμπελάκια. Καποια άλλα (πχ. BARI, ex WINNER 😎 νεκραναστήθηκαν λίγο πριν το τέλος. Με δεδομένο οτι δεν έχει καμμιά σοβαρή ζημιά εκτος από μια ηλεκτρομηχανή λέτε να την γλυτώσει?

Edited by SAMAINA
Link to comment
Share on other sites

Σχεδον εξω απο το λιμανι του Πλωμαριου εφτασε.Θεωρω οτι θα υπαρξουν και φωτογραφιες απο εκει ,μιας και ενα βαπορι με ρυμουλκο διπλα στο χωριο δεν ειναι και οτι πιο συνηθισμενο,ποσο μαλλον οταν το βαπορι ειναι το ΜΥΤΙΛΗΝΗ

Πιο πολυ παντως πιστευω οτι εχει μπουκωσει η Αλιαγα απο βαπορια ,παρα οτι γινεται κατι αλλο

Link to comment
Share on other sites

Δεν χωράει σύγκριση με το bari που πήγαινε αυτοδύναμο για scrap και όταν αγοράστηκε απο τον βεντουρη ηταν 30 ετων με το Μυτιλήνη που είναι 49 ετων παροπλισμένο εδω και 7-8 χρονια με ζημιά.

Link to comment
Share on other sites

Απλα προσπαθούν στο ναυπηγείο να κάνουν χώρο να πάει κατευθείαν στεριά , μη το δέσουν πουθενά άλλου . Με τόσα drill ships και rigs που έχουν πάει είναι λίγο δύσκολο να πάνε κάποιου μεγέθους πλοίου 

Link to comment
Share on other sites

Και ενω το πλοιο παρεα με το ρυμουλκο περιφερονται ακομα ανοιχτα της Λεσβου ας δουμε αλλο ενα βιντεο με το πλοιο ανοιχτα απο το Πλωμαρι

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...