Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Μήπως κάποιοι "φάγαν τα λεφτά" ????

Μήπως θα γεμίσουν τα λιμάνια μας και άλλες τρύπες?????

Μας πήρανε χαμπάρι!!!!!

ΡΕ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ΡΕ??????

Ερώτηση και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων Προς τους :

1. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής

2. Υπουργό Εσωτερικών

3. Υπουργό Οικονομικών

Θέμα: Λιμενικό Ταμείο Σάμου

Ο Πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σάμου είναι, ταυτόχρονα, συν-πλοιοκτήτης τεσσάρων ναυτιλιακών εταιρειών, κεντρικός ναυτιλιακός πράκτορας και μέτοχος Μ.Μ.Ε Τ/Σ στο Νομό Σάμου.

Τα πλοία των ναυτιλιακών εταιρειών του δραστηριοποιούνται, κυρίως, σε διεθνείς δρομολογιακές γραμμές (Πυθαγόρειο-Κουσάντασι- Πυθαγόρειο και Βαθύ Σάμου-Κουσάντασι-Βαθύ Σάμου), και σε επιδοτούμενες ενδονησιωτικές γραμμές του Νομού Σάμου από το ΥΕΝΑΝΠ. Οι εταιρείες αυτές είναι οι εξής:

ΠΛΟΕΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Ν.Ε., ιδιοκτήτρια του Ε/Γ-Ο/Γ «ΣΑΜΟΣ ΣΠΙΡΙΤ»

ΣΑΜΙΑΚΕΣ ΠΛΟΕΣ Ν.Ε., ιδιοκτήτρια του Ε/Γ-Δ/Ρ «ΣΑΜΟΣ ΣΑΝ»

ΣΑΜΙΑΚΕΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΕΣ Ν.Ε., ιδιοκτήτρια του ΕΓ-Δ/Ρ «ΣΑΜΟΣ ΣΤΑΡ»

ΒΑΘΕΟΣ Ν.Ε., ιδιοκτήτρια του Ε/Γ-Δ/Ρ «ΣΑΜΟΣ ΣΚΑΙ»

Με το υπ.αρ.11755/28.11.2008 έγγραφο του, το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, βεβαιώνει την έκδοση, το 2007, ενός και μόνο πιστοποιητικού περί μη συνδρομής ασυμβιβάστων ιδιοτήτων, για την εταιρεία ΠΛΟΕΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Ν.Ε.

Επειδή οι απαντήσεις που δόθηκαν σε προηγούμενη ερώτηση μας είναι ανεπαρκείς έως ανύπαρκτες

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:

Ήταν σύννομη η συμμετοχή στο διαγωνισμό και κατ’ επέκταση η σύναψη σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας, της εταιρείας ΠΛΟΕΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Ν.Ε., με το ελληνικό δημόσιο(Υπουργείο Αιγαίου, απόφαση Προκήρυξης μειοδοτικών διαγωνισμών Αρ..ΔΜ/Φ.231.01/9605/28.9.2004), για την εξυπηρέτηση, από 1/11/.2004 έως 31/10/2005, της δρομολογιακής γραμμής: Φούρνοι-Θύμαινα–Άγιος Κήρυκος Ικαρίας-Καρλόβασι-Βαθύ Σάμου και επιστροφή, δεδομένου ότι οι βασικοί μέτοχοι της εταιρείας ήταν, στο εν λόγω διάστημα, και ιδιοκτήτες Μ.Μ.Ε.; Εάν ναι, παρακαλούμε για την κατάθεση του πιστοποιητικού <<περί μη συνδρομής ασυμβιβάστων ιδιοτήτων και απαγορεύσεων>> από το Τμήμα Ελέγχου Διαφάνειας του Ε.Σ.Ρ., που κατατέθηκε στην Αναθέτουσα αρχή του εν λόγω διαγωνισμού της 28 .09.2004

Δεδομένου ότι το Άρθρο 4, παρ.6 του Β.Δ. «Περί Κωδικοποιήσεως των περί Λιμενικών Ταμείων κειμένων διατάξεων» του 1939 (ΦΕΚ 24 Α) είναι σε ισχύ, είναι σύννομος ο συγκεκριμένος διορισμός στη θέση του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου; Και αν ναι, βάσει ποιων διατάξεων του νόμου;

Παρακαλούμε για την κατάθεση όλων των επίσημων καταστάσεων διακίνησης επιβατών-οχημάτων και δικύκλων, για τα έτη 2004-2008, από τη Λιμενική Αρχή Σάμου, για όλους τους πραγματοποιηθέντες διεθνείς πλόες από Πυθαγόρειο-Κουσάντασι Τουρκίας-Πυθαγόρειο και από Βαθύ Σάμου-Κουσάντασι Τουρκίας -Βαθύ Σάμου, τις οποίες εξυπηρετούσαν πλοία των εν λόγω ναυτιλιακών εταιρειών.

Το Λιμενικό ταμείο Σάμου εισέπραξε τα προβλεπόμενα εκ του Νόμου ανταποδοτικά λιμενικά τέλη, τα οποία αντιστοιχούσαν στο 5% του αντιτίμου του εισιτηρίου, από τις εταιρείες που εκπροσωπεί ως συν-πλοιοκτήτης και από τις Τουρκικές ναυτιλιακές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη περιοχή της Σάμου, για όλους τους διεθνείς δρομολογιακούς πλόες Σάμου-Τουρκίας; Εάν ναι, παρακαλούμε για την κατάθεση από το Λιμενικό Ταμείο Σάμου, των αναλυτικών καταστάσεων με δρομολόγια, αριθμό επιβατών, οχημάτων, δικύκλων, καθώς και τα εισπραχθέντα ποσά για τα έτη 2004-2008.

Τα ανταποδοτικά λιμενικά τέλη των εσωτερικών πλόων, εισπράττονται και κατατίθενται από τις ναυτιλιακές εταιρείες, δια μέσου των κατά τόπους ναυτικών πρακτόρων, τουριστικά γραφεία και συναφείς επιχειρήσεις, στον ειδικό λογαριασμό που τηρείται στα κατά τόπους Υποκαταστήματα της Τραπέζης της Ελλάδος, υπέρ του δικαιούχου δημόσιου φορέα διοίκησης και εκμετάλλευσης λιμένων(Λιμενικό Ταμείο). Παρακαλούμε για την κατάθεση των αναλυτικών καταστάσεων, που αφορούν το σύνολο των λιμενικών τελών που κατατέθηκαν στον ειδικό λογαριασμό της Τραπέζης της Ελλάδος, Υπ/Σάμου, υπέρ του Λιμενικού ταμείου Σάμου, από όλες τις Ελληνικές Ναυτιλιακές Εταιρείες, που εκτελούσαν τακτικά και έκτακτα δρομολόγια συνδέοντας τα λιμάνια του Νομού Σάμου και Ικαρίας με κεντρικούς, ηπειρωτικούς και νησιωτικούς λιμένες της Ελλάδος, κατά τα έτη 2004-2008.

13.01.2009

Οι ερωτώντες βουλευτές:Ελπίδα Τσουρή Νικόλαος Ζωίδης Νικόλαος Σηφουνάκης Ευάγγελος Βενιζέλος

αναρτήθηκε από aegaio.blogspot.com

Edited by proud_ionian
οικονομια χωρου
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Στο συμβούλιο της επικρατείας προσέφυγαν οικολόγοι για την αναστολή του εργου της κατασκευής νέου λιμανιού στον Εύδηλο.

Οι οικολόγοι υποστήριξαν ότι θυσιάζεται φυσικός πλούτος στο βωμό του νέου έργου αλλά η προσφυγή τους απορίφθηκε κι έτσι το έργο συνεχίζεται κανονικά.

Η δεξιά μπίντα στην τωρινή θέση πρόσδεσης του πλοίου έχει βγει off και δεν έχει αποκατασταθεί ακόμα.Έτσι αναγκάζονται τα πλοία να δίνουν λογκάδο δεξί κάβο μόνο που η μεταφορά του χρειάζεται δύο καβοδέτες και περισσότερη ώρα μέχρι να περαστει στην παρακείμενη μπίντα και να αγαντάρει.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

ήρθε εδώ και 20 ημέρες η καινούρια μπίντα αλλά παραμένει στο λιμάνι ως έχει αποβιβαστεί.

Δεν έχει τοποθετηθεί ακόμη και κανείς δεν ξέρει το πότε.

Κατά τα λοιπά, έχουν πέσει μπλόκια σε παραβολή από τον δρόμο που κατευθύνεται στο λιμάνι ώστε να διπλατυνθεί λίγο και να μπορέσει να ανασάνει λίγο το λιμάνι.

Από την άλλη το πάρκινγκ λόγο των έργων της κατασκευής του νέου λιμανιού έχει κλείσει και το καλοκαίρι όποιος θέλει να επισκευτεί το χωριό ή να παραλάβει κάποιον από το βαπόρι θα πρέπει να αφήνει το αμάξι πάνω στον κεντρικό και να περπατά 2 χλμ.:eek:

Το χειρότερο από όλα είναι ότι παροπλισμένα σκάφη , σαπισμένες ή σπασμένες βάρκες κι άλλα σκαφωειδή που κάνουν επισκευή εδώ και χρόοοοοοονια :rolleyes:έχουν πιάσει τουλάχιστον 40 θέσεις πάρκινγκ ΙΧ αυτοκινήτων και τώρα που το πρόβλημα για φέτος έχει οξυνθεί απίστευτα αποτελεί μεγάλο θέμα.

Το Λιμεναρχείο έχει στείλει ειδοποιήσεις από τον χειμώνανα τα πάρουν γνωρίζοντας τι έχει να γίνει το καλοκαίρι, αλλά κανείς δεν έχει συγκινηθεί.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Στον Εύδηλο ολοκληρώθηκε η διαπλάτυνση τμήματος της χερσαίας ζώνης του λιμανιού η οποία θα ανακουφήσει πολύ στο μέτρο του δυνατού το χάος που επικρατεί όταν ξεφορτώνει το βαπόρι.

Επίσης ολοκληρώθηκαν και τα έργα για το αλιευτικό καταφύγιο.Στο θέμα αυτό οι τρύπες που έχουν κάνει για να ξεθυμαίνει το κύμα μέσα στο προστατευμένο χώρο δεν είναι αρκετές με αποτέλεσμα να δημιουργείται μπόλικη ρεστία.Τα ιστιοπλοικά της ρεγκάτα δεινοπάθησαν που έδεσαν εκεί πέρα και τότε είχαμε ακόμη καλοκαίρι.

Επίσης τελείωσαν τα έργα που θα μπορούν να φιλοξενούν γύρω στα 70 κότερα στο λιμάνι ένα σημαντικό στοιχείο που θα αναβαθμίσει όλη την Ικαρία η οποία τόσα χρόνια δεν είχε έναν χώρο για φιλοξενία σκαφών.

Οι καινούριες προβλήτες είναι εδώ και καιρό έτοιμες, απομένει η ασφαλτόστρωση της πλατείας που τις περιβάλει κι έχει καλουπωθεί η γέφυρα που θα συνδέσει το νέο λιμάνι με τον υπό κατασκευή παρακαμπτήριο δρόμο του Ευδήλου.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Το Σάββατο του Λαζάρου 21/4 στο δρομολόγιο προς Άγιο Κήρυκο το ταχύπλοο (σσ corsica express iii) προσέγγισε στο Καρκινάγρι για πιστοποίηση μιας και προγραμματίζει η εταιρία του εκεί προσεγγίσεις όπως έχουμε ξαναπεί το καλοκαίρι

ένα βιντεάκι με την προσέγγιση του πλοίου κάτω από ζητοκραυγές των παρεβρισκομένων.
Μαθαίνοντας περισσότερα νέα για την προσέγγιση του πλοίου κορσικα από φίλο συντοπίτη ο οποίος ήταν παρών , μου είπε ότι δεν υπάρχει χαρτογράφηση για το "λιμάνι" κι έτσι σε μια ξέρα η οποία καιροφυλαχτεί ύπουλα εκεί ο πράκτορας ο οποίος έχει αναλάβει την πρακτόρευση του πλοίου στο Καρκινάγρι έστειλε ένα καίκι το οποίο βρισκόταν επάνω στην ξέρα λειτουργώντας με άλλα λόγια ως τσαμαδούρα.

Έτσι το πλοίο ήρθε στα ψαχτα με άλλα λόγια μιας και ειναι αχαρτογραφητη η περιοχή αλλά παρόλα αυτά ο χρόνος μανούβρας μέχρι το ρίξιμο του καταπέλτη ήταν πολύ σύντομος.

Επίσης τα βραχώδη αβαθή, οι ξέρες από δεξιά που προείπα σε προηγούμενο πόστ είναι στα 10μ από την δεξιά γωνιά της ράμπας .:eek:

Τι την θέλουμε την υδρογραφική αφού μας τα περιγράφει ο earl. Έγινε η στοιχειώδης βυθομέτρηση του λιμένα Καρκιναγρίου από την αρμόδια υπηρεσία, αλλά πλέον το corsica μας έχει τελειώσει από καιρό. Λογικά η ράμπα βρίσκεται κάτω από το 5000 του χάρτη;

post-24-128326984591_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Πάρτε κι ένα
από τον βάπορα να μπαίνει στον Εύδηλο με φορτσάτο γραίγο.

Και μόνο που πλησιάζει σε αυτό το πράγμα που θέλει να λέγεται λιμάνι με αυτές τις συνθήκες αποτελεί ηρωισμό του πλοιάρχου.

Για να βλέπουμε και τι τραβάνε οι πλοίαρχοι μας χειμωνιάτικα σε κάθε λογής ανεμοδαρμένη στρούγγα τον χειμώνα.

Πραγματικα απορω πως προσεγγισε καν το πλοιο:eek: Απ οτι καταλαβαινω οτι καιρο κ να εχει,οποια εργα κ αν γινουν ο Ευδηλος θα αντιμετωπιζει παντα προβλημα λογω της γεωγραφικης του θεσης.Και με τετοιες φουρτουνες,μεσα στο λιμανι,τα βυθισματα πανε περιπατο και ισως υπαρχει και σταδιακη διαβρωση-καταστροφη των ντοκων.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχώς όσο και να μας φαίνεται περίεργο είναι μια καθημερινή σκηνή ενός ροκ ρεμέτζου σε αιγαιοπελαγίτικο λιμάνι O Eύδηλος υποφέρει κυρίως από τους ανατολικούς καιρούς (γραίγους και σορόκους΄).Αν οι καιροί αυτοί είναι ισχυροί τότε αρχίζουν τα ζογκλερικά. Προφανώς κι ο Εύδηλος δεν μπορεί ποτέ να γίνει ένα ασφαλέστατο λιμάνι. Υπήρχαν τρόποι όμως να γίνουν κάποια έργα τα οποία θα βελτίωναν ουσιαστικά το λιμάνι αλλά αντ αυτού σχεδίασαν αυτό το νέο λιμάνι που στην κυριολεξία είναι ένα άχρηστο πράγμα.

Θα μπορούσαν για παράδειγμα να προεκτείνουν το ήδη υπάρχον μπαστούνι ώστε να περιορίσει την ρεστία του γραίγου, θα μπορούσαν να σπάσουν το πριόνι (την ξέρα απέναντι από την προβλήτα), θα μπορούσαν στο πράσινο να σπάσουν το στηθαίο και να δημιουργηθεί μια σωστή ράμπα για τις προσεγγίσεις με σορόκο, θα μπορούσαν να διαπλατύνουν τον χερσαίο χώρο , πολλά πράγματα θα μπορούσαν να κάνουν αλλά τελικά έκαναν το νέο λιμάνι.

Κι από πίσω έκαναν το αλιευτικό καταφύγιο το οποίο επίσης είναι μια αποτυχία.Χαρακτηριστικό αυτού είναι ότι τις γιορτές που ημουν ικαρία δεν υπήρχε μεσα σε αυτό ούτε κουπί από βάρκα.Αν υπήρχε θα την έγραφε η ιστορία.Δεν έχουν κάνει τα κατάλληλα υποθαλάσσια ανοίγματα στην προβλήτα ώστε να ξεθυμένει κι έτσι όλο το καταφύγιο βράζει ακόμη και με 6αρακι καλοκαιρινο.Το καλοκαίρι όπου έδεσαν τα ιστιοπλοικά της ρεγκάτα πραγματικά υπέφεραν από την ρεστία.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
Άγιο Κήρυκο ούτε σηζήτηση , κι από πλευράς βυθισμάτων κι από πλευράς μήκους.

Για τα βυθισματα δεν σε αμφισβητω Earl αλλα για το μηκος τι προβλημα υπαρχει αφου στην ουσια ειναι ενα μπαστουνι(200μετρα)μεσα στην θαλασσα.Δεν λεω αν ειναι ευκολο η δυσκολο να δεσει καποιο πλοιο αλλα οτι δεν υπαρχει περιορισμος χωρου(πχ και 200μετρο να ειναι το πλοιο αν δενει παραλληλα οπως το VERA δεν νομιζω οτι υπαρχει προβλημα).

ΥΓ.Μηπως εχουν κανει καποιο κυματοθραυστη που δεν φαινεται στον δορυφορο?

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Στο μπαστούνι στο μόνο σημείο που θα μπορούσε να πέσει είναι στο φαναράκι στο ακρομόλιο.Αλλά εκεί ο χερσαίος χώρος είναι πολύ μικρός με αποτέλεσμα μόλις ρίξει τον μεγάλο καταπέλτη του να μην μπορέσει να ξεφορτώσει ούτε ένα φορτηγό. Στην θέση άγαλμα που κάτι θα γινόταν είναι απαγορευτική για ένα 20ομ βαπόρι γιατί θα βρει στα ρηχά.

Για την πλατεία όπου είναι δεμένο το ΒΕΡΑ στην φώτο και που δένει το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ τα βυθίσματα στην ράμπα είναι 6,30 περίπου οπότε είναι αδύνατον να πάει εκεί το βαπόρι.

Χώρια που αυτή η θέση υποφέρει με όλους τους καιρούς ακτός από τον πουνέντη ο οποίος είναι πολύ σπάνιος καιρός για την περιοχή.

Το συγκεκριμένο λιμάνι με τους νοτιάδες υποφέρει όλη η θάλασσα μπαίνει ζωντανή μέσα και με τους βοριάδες είναι ακριβώς όπως η Τήνος με 9αρι. Το ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ που είναι η επιτομή του μαιτζέβελου πλοίου και πολλές φορές ζορίζεται να σταθεί στο λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Να πούμε ότι στο προχθεσινό δρομολόγιο από Σάμο-Ικαρία προς Πειραιά, τις παραμονές του απαγορευτικού απόπολου, το ΓιουρΌπιαν δυσκολεύτηκε αρκετά στα λιμάνια της Ικαρίας. Συγκεκριμένα, στον Άγιο Κύρηκο καθυστέρησε αρκετά να δέσει, ενώ στον Εύδηλο δυσκολεύτηκε ακόμα περισσότερο, παρόλο που επικρατούσαν νότιοι άνεμοι, εκτιμώ 5+ μποφόρ, και ο Εύδηλος βλέπει βορρά και δεν είχε κυματισμό εντός του λιμανιού (σε αντίθεση με τον Άγιο Κύρηκο που υπήρχε κυματισμός). 

 

Συγκεκριμένα, επιχείρησε να δέσει στο άκρο του προβλήτα και λοξά, καταρχήν χωρίς αποτέλεσμα. Επιχείρησε δεύτερη φορά, στην ίδια θέση, επίσης λοξά αλλά με αντίθετη φορά, ξεκίνησε η φορτοεκφόρτωση, ωστόσο κάποια στιγμή το πλοίο μετακινήθηκε, το ακραίο νύχι του καταπέλτη ακούμπησε στη δέστρα (φωτογραφίες από κινητό - συγγνώμη για τη φτωχή ποιότητα) και τελικά ακούμπησε πολύ ελαφρά τον προβλήτα. Μάζεψε αμέσως τους κάβους εντελώς και πήγε σε νέα θέση, πιο εσωτερικά του λιμανιού, όπου ολοκλήρωσε την φόρτωση χωρίς άλλα θέματα. Οι καιρικές συνθήκες δεν ήταν φαινομενικά ιδιαίτερα κακές, ωστόσο φαίνεται ότι το μέγεθος του πλοίου και οι ελκτικές του δυνατότητες δεν ενδείκνυνται για τα δύσκολα αυτά λιμάνια. 

Link to comment
Share on other sites

Mήπως το λιμάνι δεν ενδείκνυται να φιλοξενεί πλοία φίλε rantaplan?? ;) !!!Έτσι όπως το βλέπω από δώ αλλά και από άλλες φώτο δεν είναι και τα καλύτερα λιμάνια αυτά της Ικαρίας .

Link to comment
Share on other sites

Καράβια φιλοξενεί (πρυμνοδετημένα, διότι πριν τα φιλοξενούσε αρόδο), μετά το 1974 ουκ ολίγα: Ιόνιον, Σάμαινα, Αιγαίον, Ίκαρος, Νηρεύς, Golden Vergina, Μιλένα, Μαρίνα, κοκ. Οπότε, εξαρτάται τι βαπόρι βάζουμε, πότε το βάζουμε και σε τι κστάσταση βρίσκεται το καράβι που βάζουμε. Όθεν, δεν εμπίπτει το ρεμέτζο στην αρμοδιότητα του Ξενίου Διός, αλλά μάλλον του Ποσειδώνος, συμπράξει του Κερδώου Ερμού.

Link to comment
Share on other sites

Mας άλλαξες τα φώτα τώρα :P !!!!Βασικά και τότε ίσως είχαν τα προβληματάκια τους τα πλοία στα λιμάνια αυτά απλά ίσως δεν τα σχολίαζε κανένας,δεν είχαν όλοι κινητάρες για φώτο,δε το παίζανε όλοι καπετανάρες από το κατάστρωμα πίνωντας το καφεδάκι τους και λογικά θα ήταν και λίγο μικρότερα από το συγκεκριμένο χωρίς βέβαια καλύτερες ελκτικές ικανότητες.....νομίζω :ph34r: !!!Για να κλείσω ,πιστεύω οτι όλοι οι καπετανέοι σε αυτό το ΕΛΛΑΝΤΑ  κάνουν οτι μπορούν-καμία φορά και ότι ΔΕΝ μπορούν- για να εξυπηρετήσουν,άλλος σε προβλήτα για βάρκα,άλλος σε λιμάνι που είναι φάτσα στο καιρό,άλλος σε λιμάνι με πεταμένα μπλόκια,όπως της Τήνου,άλλος σε λιμάνι με βουλιαγμένο βαπόρι μέσα,όπως της Ρόδου(θέλουμε και τουρισμό παναθεμά μας ,στη Ρόδο-πού στη Ρόδο-  τα βαπόρια όταν έχει καιρό βγαίνουν αρόδο :eek: )!!!Υπομονή σε όλους υγεία και αισιοδοξία αν και το 2014 το κόβω χειρότερο :D !!!!ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ και συγνώμη αν σας κούρασα 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 1 year later...

Στη μέση φαίνεται να έσπασε ο νέος μόλος στο λιμάνι του Ευδήλου στην Ικαρία εξαιτίας των ισχυρών ανέμων που έπνεαν την Πέμπτη στην περιοχή και οι οποίοι έφταναν τα 10 μποφόρ. Στον νέο μόλο που ολοκληρώθηκε πριν από μία πενταετία τα τσιμεντένια προστατευτικά μπλόκια (αστερίες) από την εξωτερική πλευρά του λιμανιού έχουν βρεθεί στην εσωτερική. Στο νησί αναμένονται ειδικοί και δύτες, προκειμένου να εκτιμήσουν τις ζημιές αλλά και την ασφάλεια προσέγγισης των πλοίων στο λιμάνι.

 

Link to comment
Share on other sites

Χθες πάντως χρονικά (δεν το καλύπτει το ais) φαίνεται να προσέγγισε το Νήσος Μύκονος. Η καινούργια θέση που έχουν φτιάξει απέναντι έχει χρησιμοποιηθεί καθόλου από καποιο ποστάλι;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δρομολογείται η αποκατάσταση των ζημιών στο λιμάνι του Ευδήλου 

Quote

Μετά τη λήψη αναφοράς από την οικεία Λιμενική Αρχή στις 18-01-2018 για τις ζημιές που προκλήθηκαν στο νέο προσήνεμο μώλο του λιμένα Ευδήλου, σε μήκος περίπου 80 μέτρων, από τα καιρικά φαινόμενα που έπληξαν την περιοχή, η Υπηρεσία μας απέστειλε στις 19/01/2018 έγγραφο προς το Λιμενικό Ταμείο Ικαρίας ζητώντας να προβεί σε αναλυτική καταγραφή των ζημιών και να δρομολογήσει τις απαιτούμενες ενέργειες για την αποκατάστασή τους. Το ανωτέρω έγγραφο κοινοποιήθηκε και στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Σάμου, για παροχή συνδρομής στο έργο του Φορέα Διαχείρισης.

Στις 25-01-2018 η Υπηρεσία μας απεύθυνε έγγραφο στο Λιμενικό Ταμείο Ικαρίας, προκειμένου να γνωρίσει στην Υπηρεσία μας τον Φορέα Υλοποίησης, τον Φορέα Χρηματοδότησης και τυχόν προβλήματα που ανέκυψαν τόσο κατά τη διαδικασία παραλαβής όσο και κατά τη λειτουργία του νέου προσήνεμου μώλου λιμένα Ευδήλου, έργου που παραδόθηκε προς χρήση στις 09-06-2016.

Το Λιμενικό Ταμείου Ικαρίας απέστειλε την 01-02-2018 σχετικό έγγραφο στην εταιρεία “ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.”, φορέα υλοποίησης του ανωτέρω έργου, η οποία στην από 12-02-2018 απαντητική επιστολή της επεσήμανε τα εξής: «Το έργο εντάχθηκε και υλοποιήθηκε στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Κρήτη και Νήσοι Αιγαίου) περαιώθηκε εμπρόθεσμα στις 09-10-2015, παραδόθηκε στις 09-06-2016 για χρήση στον Κύριο του έργου (Λιμενικό Ταμείο Ικαρίας), εγκρίθηκαν αρμοδίως τα πρωτόκολλα προσωρινής και οριστικής παραλαβής του έργου και εκδόθηκε Απόφαση ολοκλήρωσης από την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου».

«Με το κλείσιμο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Κρήτη και Νήσοι Αιγαίου» στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013 και την ως άνω Απόφαση ολοκλήρωσης, η “ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.” δεν είναι πλέον δικαιούχος της πράξης και ως εκ τούτου δεν έχει καμμία αρμοδιότητα περαιτέρω ενεργειών».

Στις 21-02-2018 η Υπηρεσία μας ζήτησε εκ νέου εμπεριστατωμένη ενημέρωση από το Λιμενικό Ταμείο Ικαρίας επί των ενεργειών αποκατάστασης της προκληθείσας ζημιάς και τελικά στις 09-03-2018 απέστειλε κάθε στοιχείο που είχε στη διάθεσή της προς το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων, το Σώμα Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης και στο Γενικό Γραμματέα Καταπολέμησης της Διαφθοράς, καθότι εκτίμησε ότι εγείρονται αμφιβολίες για την ορθή εκτέλεση του έργου, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες τεχνικές προδιαγραφές εκτέλεσης λιμενικών έργων. Έτσι ζήτησε αρμοδίως τη διερεύνηση κακοτεχνιών – παραλείψεων και τυχόν απόδοση ευθυνών.

Παράλληλα προγραμματίζεται, με πρωτοβουλία του Υπουργείου Ναυτιλίας, σύσκεψη για τον τρόπο αντιμετώπισης των ζημιών που προκλήθηκαν, με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων Φορέων (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, Περιφερειακή Ενότητα Σάμου Λ.Τ. Ικαρίας).

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 8 months later...

Ιδού ο πλωτός γερανός Χρύσα και μια άποψη των έργων στο φαναράκι του λιμανιού του Ευδήλου. Όπως πάντα σε αυτήν τη χώρα, το ελληνικό κράτος σέβεται τον Έλληνα πολίτη, το νησιώτη, τον περιηγητή, τον επαγγελματία και του χαρίζει σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις σαν και αυτήν, σε ένα από τα πιο σημαντικά νησιά του αρχιπελάγους μας. Οι χαρούμενοι επιβάτες και αυτοκινητιστές ντανιάζονται με απόλυτη ασφάλεια στην υπερσύγχρονη προβλήτα και ευχαριστούν τον Θεό που τους έχει χαρίσει ένα τόσο οργανωμένο και ευνομούμενο κράτος.

Link to comment
Share on other sites

Το λιμάνι του Ευδήλου είναι πονεμένη ιστορία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είχαν δαπανηθεί κάποια εκατομμύρια ευρώ, για να φτιαχτεί η νέα προβλήτα πιο μέσα στο λιμάνι, ουσιαστικά στο κέντρο του, απέναντι και δεξιά από την τωρινή προβλήτα και είχε κατασκευαστεί σύγχρονος δρόμος - "γέφυρα" για την καλύτερη ροή της κυκλοφορίας και στοιβασίας των αυτοκινήτων. Αν θυμάμαι καλά, το κόστος για το δρόμο - "γέφυρα" προσπέλασης είχε προϋπολογιστεί στα 5 εκατομμύρια ευρώ και είχε ενταχθεί στο ΠΕΠ Βορείου Αιγαίου το 2005.

Βέβαια, η προβλήτα αυτή δεν τέθηκε ποτέ σε χρήση από τα ακτοπλοϊκά μας για λόγους που δεν μπορώ να ξέρω, αλλά έχουν σχέση και με το γεγονός ότι απαιτούνταν μεγάλη εκβάθυνση της λιμενολεκάνης στο σημείο αυτό.

Όλα αυτά, από μνήμης. Αν έχω κάνει κάποιο λάθος, κάθε διόρθωση ευπρόσδεκτη. 

Link to comment
Share on other sites

Όλα αυτά που αναφέρει ανωτέρω ο @Z.Gk. σε μία φωτογραφία του ala ala από το google maps.

Επίσης να αναφέρω πως στη προβλήτα τη καινούρια στα Νότια τα βαπόρια για να δέσουν πρέπει να κάνουν στροφή 180 μοιρών βάζοντας τη πλώρη τους προς Ανατολικά.Αυτό είναι δύσκολο δεδομένου του περιορισμένου χώρου ελιγμών.Τα βάθη είναι οριακά έως απαγορευτικά.Στο ναυτικό χάρτη φαίνεται η ισοβαθης των 5 μέτρων να είναι περίπου 100 μέτρα Ανατολικά από τη συγκεκριμένη προβλήτα κάτι που καθιστά αδύνατη τη προσέγγιση πλοίων μεγέθους Νήσος Μύκονος.Όπως βλέπουμε όμως από τη φώτο του ala ala εκεί μπορούν να δέσουν φορτηγά πλοία όπως το εικονιζόμενο Δημήτριος που πρέπει να έχει βύθισμα έμφορτο περίπου 3,5 μέτρα.

20210823_181021.jpg

20210823_180625.jpg

Edited by nomikos
Link to comment
Share on other sites

Το αρχικο πλανο ηταν να μεταφερθει η θεση προσδεσης στο νεο προβλητα αλλα δεν εγινε ποτε η εκβάθυνση τοτε. Επειτα απο 10+ χρόνια επιυελους εχει δημοπρατηθει και ανατεθει στην Ergomare (κανει επισης και την επίσκευη του βραχίονα τωρα) η εκβάθυνση της λεκάνης του λιμανιού με πρόβλεψη να παραδωθει εως του χρόνου πριν το καλοκαίρι. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...