Jump to content
Shipfriends

Ελληνική Κρουαζιέρα - Προοπτικές & Προβλήματα


Recommended Posts

Λέτε να ξαναζήσουμε τις ηρωικές μέρες του 1996, τότε που γινόταν ο χαλασμός στον Πειραιά και το Ναύπλιο με το Marco Polo?

Με αυτά και με αυτά όμως χάθηκε όχι μόνο η Ελληνική σημαία αλλά και οι θέσεις εργασίες των Ελλήνων ναυτικών στην κρουαζιέρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Καληνύχτα καμποτάζ - καλημέρα κρουαζιέρες

Τις προπέλες στο φουλ για πλήρη απελευθέρωση της κρουαζιέρας, με άρση του προστατευτικού καθεστώτος του καμποτάζ, έχει βάλει η κυβέρνηση. Τη σχετική εξαγγελία-προσφορά στον κόσμο του τουρισμού προτίθεται να κάνει, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου την Τετάρτη στην ετήσια συνέλευση του ΣΕΤΕ, που συμπίπτει φέτος με την αποφράδα επέτειο της 21ης Απριλίου!...
Link to comment
Share on other sites

Λέτε να ξαναζήσουμε τις ηρωικές μέρες του 1996, τότε που γινόταν ο χαλασμός στον Πειραιά και το Ναύπλιο με το Marco Polo?

Επειδη δεν εχω ιδεα για το θεμα και επειδη απο οτι καταλαβαινω κατι σοβαρο πρεπει να εγινε τοτε ειναι ευκολο να μας διαφωτησει καποιος για τα τοτε γεγονοτα

Link to comment
Share on other sites

Ήταν η πρώτη απόπειρα πλοίου χωρίς Ελληνική σημαία να επιβιβάσει και αποβιβάσει επιβάτες σε ελληνικά λιμάνια. Οι πρώτες συζητήσεις ξεκίνησαν το Μάρτιο του 1996, μετά την εκδήλωση της πρόθεσης από την P&O.

Το υπουργείο, προφανώς κάτω από την πίεση των σωματείων, απάντησε αρνητικά στο αίτημα της εταιρείας η οποία προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Το ΣτΕ με τη σειρά του απέρριψε τη σχετική αίτηση και από εκεί αρχίζει το πάρτυ.

Το Λιμεναρχείο Πειραιά ανακοινώνει στη P&O ότι μπορεί να αποβιβάσει τους επιβάτες του αλλά δε μπορεί να επιβιβάσει νέους. Νέα ανταλλαγή αιτήσεων προς το ΣτΕ αλλά πλεόν είχε φτάσει Μάιος και το πλοίο έφτανε στον Πειραιά.

Με τον κίνδυνο να γίνει μεγάλη κινητοποίηση, το πλοίο μετά από κάμποση αναμονή στη ράδα του Πειραιά αλλάζει προορισμό και αντί για Πειραιά πάει στο Νάυπλιο όπου αποβιβάζει τους 700 επιβάτες και παίρνει άλλους τόσους νέους. Στη συνέχεια ξεκινά μια ακόμη κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά.

Η P&O όμως δεν έχει διάθεση να υποχωρήσει (οπλισμένη και με σχετική προσωρινή απόφαση του ΣτΕ) ανακοινώνοντας ότι έχει το δικαίωμα να επιβιβάζει και αποβιβάζει επιβάτες σε ελληνικά λιμάνια και φέρνει για μια ακόμη φορά το πλοίο στον Πειραιά. Πάλι απειλές για κινητοποιήσεις και για μια ακόμη φορά το πλοίο καταφεύγει στο Ναύπλιο.

Μπαίνει ο Ιούνιος και η πολεμική καλά κρατεί. Αυτή τη φορά η ΠΝΟ δε μπλοκάρει μόνο τον Πειραιά αλλά πάει και στο Ναύπλιο. Εκεί βέβαια έπσε το ξύλο της αρκούδας αλλά τελικά η P&O κατάφερε να αποβιβάσει και επιβιβάσει επιβάτες.

Πλάκα πλάκα το βιολί κράτησε σχεδόν όλο το καλοκαίρι μέχρι και τον Αύγουστο.

Πέρα από την εικόνα που προφανώς αποκόμησαν οι επιβάινοντες το πλοίο, τελικά ποιος ήταν ο απολογισμός όλης αυτής της ιστορίας?

Όχι ότι έφταιξε για το χάλι της ελληνικής κρουαζιέρας, αλλά που είναι σήμερα η (με ελληνική σημαία) κρουαζιέρα και οι θέσεις εργασίας αυτής?

Link to comment
Share on other sites

Την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα μέχρι το τέλος Μαΐου, και αφού ολοκληρωθεί η διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, (ήδη έχει συσταθεί η Επιτροπή που εξετάζει το θέμα από το ΥΠΟΙΑΝ), προανάγγειλε χθες το βράδυ στη γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο Πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου.

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σημαντικό βήμα για τον τουρισμό μας, δε ξέρω τί αποτέλεσμα θα έχει στις ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, αν και με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, δε νομίζω να αλλάξει κάτι, αφού μόνο η Louis δραστηριοποιείται.

Φαντάζομαι θα είναι ένας ακόμη λόγος για την ταχύτερη ανανέωση του στόλου της, ώστε να ανταγωνιστεί τα μεγαθήρια...

Link to comment
Share on other sites

Μετά την πολύωρη ταλαιπωρία που υπέστησαν οι επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου «Ζενίθ» στο λιμάνι του Πειραιά, η πλοιοκτήτρια εταιρεία αποφάσισε να διακόψει τις κρουαζιέρες στην Ελλάδα.

Η απόφαση κοινοποιήθηκε στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, ο οποίος αναφέρει ότι μετά από αυτή την εξέλιξη τουλάχιστον 400 εργαζόμενοι θα μείνουν στον δρόμο, ενώ οι απώλειες εσόδων υπολογίζονται στα 10 εκατομμύρια ευρώ.

Η πλοικτήτρια εταιρεία επικαλείται ως αιτία της διακοπής τον αποκλεισμό του Πειραιά από μέλη του ΠΑΜΕ και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας τη Δευτέρα, που είχε ως αποτέλεσμα να ταλαιπωρηθούν οι 970 τουρίστες του κρουαζιερόπλοιου.

από το zougla.gr

όπως και να το κάνουμε είναι μια εξέλιξη στην ελληνική κρουαζιέρα... :mad:

Link to comment
Share on other sites

Ευτυχώς για αλλη μια φορά μέλη του ΠΑΜΕ (και των λοιπών οργανώσεων) λειτούργησαν υπεύθυνα και πάντα υπέρ του κοινού συμφέροντος. Φυσικά, όπως εχει γίνει και στο παρελθόν, αυτοί οι οποίοι θα χάσουν τις δουλιές τους θα αποκατασταθούν απο τους εν λόγω συνδικαλιστές και εργατοπατέρες. Όσο για τους επιβάτες, νομίζω οτι έζησαν από πρωτο χερι το μύθο τους στην Ελλάδα. Έζησαν μέσα σε λίγες ώρες αυτό που ο κάθε πολίτης αυτής της περιοχής (γιατί περι περιοχής μιλαμε και οχι χώρας) θέλει καποια χρόνια για να το ζήσει. Ε τι με βόλτες στο Σούνιο θα τη βγάζανε? Αυτό θα πει διαδραστική κρουαζιέρα. Εύγε!!

Υ.Γ. Α...και μη φωνάζετε γιατί θα ξυπνήσει η δικαιοσύνη!

Link to comment
Share on other sites

Εδω μιλαμε για εκτιναξη της ελληνικης κρουαζιερας οχι ψεματα. Τι καλυτερο απο αυτο το συμβαν για να ξεκινησει η καλοκαιρινη περιοδος; Φαινεται μετα την επιτυχια του αποκλεισμου του ξενοδοχειου Μεγαλη Βρετανια ειπαν να πραξουν αναλογος και σε κρουαζειροπλοια. Αλλωστε τι τον θελουμε εμεις τον τουρισμο; Τοσες βιομηχανιες εχουμε τοσες εξαγωγες... Αληθεια τα μελη του ΠΑΜΕ και του καθε ΠΑΜΕ τι σχεση εχουν με το ναυτικο επαγγελμα; Απο που και ως που μαθαν τα προβληματα του κλαδου; Γιατι εγω ανθρωπους του ΠΑΜΕ ειδα και στην απεργια και στις ποριες και παντου.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να υποστηρίξω τον οποιονδήποτε θα θέσω κάποια ερωτήματα προς απάντηση και συζήτηση...Ξεκινώντας θα ήθελα να ρωτήσω ποιοι και τι εθνικότητος είναι οι 400 εργαζόμενοι που θα μείνουν χωρίς δουλεία.Γιατι δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος Έλληνας ναυτικός πάνω σε αυτό το πλοίο.Δευτερον σκέφτηκε κανείς μετά την άρση του καμποτάζ τους Έλληνες ναυτικούς που απασχολεί μία εταιρεια(αντε το πολύ δυο σε καλη σεζον) κρουαζιέρας εαν μετά την αποφαση αυτή θα τους κρατήσει??Αφού πλεον της δίνεται κάθε ελεύθερο να αλλάξει σημαία στα υπάρχοντα πλοία??Και τέλος καλύτερα να μην σκεφτόμασται το ένα κρουαζιερόπλοιο που δεν θα συνεχίζει να έρθει στην Ελλάδα λόγω της νομοθεσίας κ ας σκεφτούμε πόσα χάνονται κάθε χρόνο λόγω της κακής λειτουργίας και συνθηκών που επικρατούν στα περισσότερα Ελληνικά λιμάνια..

Link to comment
Share on other sites

Αληθεια τα μελη του ΠΑΜΕ και του καθε ΠΑΜΕ τι σχεση εχουν με το ναυτικο επαγγελμα;

Εχουν σχέση με κάθε επάγγελμα...είναι επαγγελματίες της αντίδρασης σε όλα και του αναχρονισμού :mad:.

Link to comment
Share on other sites

Καλύτερα να μην την ανοιξουμε αυτή την κουβέντα εδώ γιατί δεν θα έχει τελειωμό.Και έχει δίκιο ο φίλος που αναρωτιέται τη σχέση έχουν όλοι αυτοί με το ναυτικό επάγγελμα που αν τους ρωτησεις δεν ξέρουν καν τη διαφορά πλώρης πρύμης.Όπως επίσης δεν θέλω να αναρωτηθώ πως κ που βρίσκουν όλοι αυτοί χρήματα και χρόνο για να αντιτίθενται σε όλα που γίνονται σε αυτήν τη χώρα και με ποιό τρόπο θα αποκαταστήσουν τους 400 εργαζόμενους όπως ανέφερες πιο πάνω.

Link to comment
Share on other sites

Χωρίς να διαφωνώ με τους προλαλήσαντες απλά θέλω να πω ότι μεγιστοποιήθηκε το θέμα και μοιάζει σαν αυτό της οικονομίας που μας σερβίρεται από τα ΜΜΕ.

Αν το πρόβλημα έχει βαθμό 5 έγινε 10.

Ναι μεν πρόκειται για μια τριτοκοσμική αντίδραση ο αποκλεισμός επιβίβασης επιβατών σε ενα κρουαζερόπλοιο το οποίο έχει ξένη σημαιά , ανήκει σε ξένα συμφέροντα κι έχει αλλοδαπό πλήρωμα για εγχώρια ζητήματα αλλά από την άλλη δεν μπορώ να πιστέψω με την καμία ότι κι η Pullmantur δεν θα ξαναφέρει το ZENITH στην Ελλάδα ακόμη κι αν το ανακοίνωσε επισήμως.

Δεν διαννοούμε ότι θα κόψει έναν από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς στην Μεσόγειο τον οποίο μάλιστα έχει πουλήσει για τις επόμενες κρουαζιέρες της.

Εγώ είμαι σίγουρος ότι την Δευτέρα πάλι θα το δούμε στου Ξαβέρη δεμένο.

Όσο για τους 400 εργαζόμενους συμφωνώ απόλυτα με τον captain argy.Μα καλά που βρέθηκαν μπορούν να μας πουν και σε ποιές θέσεις?

Απλά και τα μέλη του ΠΑΜΕ κι οποιαδήποτε οργάνωση θα πρέπει να σοβαρευτούν και να σκέπτονται τις αντιδράσεις τους. Δεν μπορεί οι συνταξιούχοι του ΙΚΑ επειδή τους μειώνουν την σύνταξη να πάνε να καταλάβουν την Γερμανική πρεσβεία διαμαρτυρόμενοι.

Το συγκεκριμένο θέμα για το οποίο έγινε η απεργία δεν αφορούσε το ZENITH ούτε τον κροάτη καπετάνιο του ,ούτε τον φιλιπινέζο λοστρόμο του, ούτε τον αμερικάνο επιβάτη του , ούτε τον ισπανό διαχειριστή του.

Link to comment
Share on other sites

Και βεβαίως οι ανόητες ενέργειες του ΠΑΜΕ κλπ γίνονται σημαία των σταυροφόρων της απελευθέρωσης των πάντων...και γυρνάνε μπούμεραγκ στο κεφάλι των εργαζομένων. Εκεί που θα μπορούσε πχ η άρση του καμποτάζ να συνοδευτεί με μια υποχρέωση ναυτολόγησης Ελλήνων ναυτικών σε ποσοστό πχ 5-10%...τώρα με δικαιολογία τις ακραίες ενέργειες του ΠΑΜΕ...ούτε αυτό θα ζητηθεί. Νομίζω ότι όταν προσφέρεις σε μια εταιρεία ένα νέο πεδίο δραστηριοτήτων...μπορείς και δικαιούσαι να ζητήσεις και μια ανταπόδωση. Αντίθετα οι ανόητοι έδωσαν το δικαίωμα σε διάφορους νεόκοπους αναλυτές...που αποκαλούσαν τον καταπέλτη του πλοίου καταπακτή και πλατφόρμα και μιλούσαν για καμποτάζ στα πλοία με γενικώς με ξένη σημαία...να λοιδωρούν την υπαρκτή αγωνία των ναυτικών για το μέλλον τους.

Link to comment
Share on other sites

δεν θα επανελθω στον τροπο δρασης της... εγχωριας κουκουεδιας:rolleyes: (που λεγαν παλια;)). τα εχω ξαναπει.

θα επανελθω σε δυο ερωτηματα

ΥΓ1: αληθεια γιατι τοση πρεμουρα να παραμεινει ο προστατευτισμος στην κρουαζιερα; το παθημα της ηπειρωτικης δεν εχει γινει μαθημα σε κανεναν;

ΥΓ2: επειδη εχουν πολλοι την καραμελα για τις θεσεις εργασιας των ελληνων ναυτικων, να ρωτησω ποσοι ελληνες δουλευουν σε κρουαζιεροπλοια ανα τον πλανητη, χωρις προστατευτισμο κλπ;

και θα συμφωνησω με ΝΗΡΕΑ και Earl οτι θα μπορουσε να γινει μια συννενοηση του τυπου σας δινουμε το cabotage, αλλα θα παιρνετε και ελληνες ναυτικους. οπως ειπα ομως, παρα πολλοι ελληνες δουλευουν στην κρουαζιερα διεθνως, χωρις cabotage.

η ολη εικονα παντως του λιμανιου τη δευτερα και την τριτη, δεν παυει να ειναι μια επιτυχημενη δυσφημιστικη εκστρατεια κατα του ελληνικου τουρισμου. λεωφορεια γεματα τουριστες που εχουν πληρωσει κρουαζιερα και περιμενουν σαν προβατα και απο την αλλη ορεσειβιοι:rolleyes: ΚΝιτες και ΠΑΜιτες να μην αφηνουν κανεναν να επιβιβαστει.

Αυτη ειναι η καταντια μας σαν χωρα. Να εχει να διαλεξει αναμεσα στη σχολη του νικου καραθανασοπουλου (βουλευτης παραθυρων και καναλιων του ΚΚΕ) και αυτη του πασχου μανδραβελη (ακολουθος του μανου που αμοιβεται απο το συγκροτημα αλαφουζου).

@superfast VI μη σου κανει εντυπωση που η δικαιοσυνη κοιμαται. στην ελλαδα νομος ειναι το δικιο του τραμπουκου. (οχι μονο στο συνδικαλισμο. παντου. απο το που παρκαρεις οταν πας σε club και το πως χτιζεις στη μυκονο, μεχρι το πως φιμωνεις μια καθαριστρια απο τη βουλγαρια). οι τραμπουκοι κανουν οτι θελουν και δεν τους ενοχλει κανεις.

θα προτεινα παντως σαν μια ενδειξη καλης θελησης, τα επομενα δυο κρουαζιεροπλοια της Holland America να ονομαστουν ΚΝΑΤERDAM & PAMERDAM. εναλλακτικα θα προτεινα να τυπωθει το διαφημιστικο υλικο της pullmantur, σε γνωστη εταιρεια που εχει απασχολησει τη γερμανικη δικαιοσυνη.B)

Link to comment
Share on other sites

Να προσθέσω σχετικά με το θέμα του Zenith και την παρεμπόδιση απο "συνδικαλιστές" του ΠΑΜΕ ότι δεν πλήτεται μόνο το λιμάνι του Πειραιά. Απορείτε πως μπορεί να κινδυνεύουν 400 θέσεις, αλλά πρέπει να ξέρετε ότι το Zenith δεν έρχεται και δεν φεύγει με τους ίδιους επιβάτες στο λιμάνι του Πειραιά. Η ίδια εταιρεία δραστηριοποιείται και στον αεροπορικό χώρο. Κάθε βδομάδα καταφθάνουν στο αεροδρόμιο της Αθήνας 1-2 πτήσεις της Air Pullmantur, θυγατρική της μαμάς, με αεροσκάφη τύπου Boeing 747-400, 477 θέσεων το καθένα. Αυτοί οι επιβάτες έχουν σαν λιμάνι επιβίβασης τον Πειραιά απο όπου συνεχίσουν για την κρουαζιέρα τους. Οι 400 θέσεις εργασίας ίσως να φαίνονται πολλές και ίσως να μην είναι αλήθεια σαν νούμερο, αλλά οι εκμπλεκόμενοι απο την κίνηση του Zenith είναι πολλοί, και όλοι αυτοί ίσως να αντιμετωπίσουν πρόβλημα με την πιθανή διακοπή των προσεγγίσεών του.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ απόλυτα με όσα έχουν ειπωθεί, αλλά εξακολούθώ να παραμένω επιφυλακτικός για το πως μια εταιρεία θα αλλάξει τον προγραμματισμό της για μια ολόκληρη σεζόν σε μια νύχτα και το προιόν που έχει ήδη πουλήσει εστω κι αν ανακοίνωσε κάτι τέτοιο.

Το είπα και πριν ότι οι σκηνές που εκτυλίχθηκαν ήταν απείρου κάλους που δεν μας τιμούν σαν χώρα και βλάπτουν σοβαρά την μία από τις δύο βιομηχανίες που εξακολουθού΄με να έχουμε κατά κάποιο τρόπο, αλλά κι η κινδυνολογία που αναπτύχθηκε την θεωρώ υπερβολική.

Link to comment
Share on other sites

....Ευτυχώς για αλλη μια φορά μέλη του ΠΑΜΕ (και των λοιπών οργανώσεων) λειτούργησαν υπεύθυνα και πάντα υπέρ του κοινού συμφέροντος...!

Tα μέλη του ΠΑΜΕ (call me KKE), έκαναν την δουλειά τους (διότι περί μεροκάματου πρόκειται).

Οι "ιθύνοντες" μυαλό δεν θα βρούν ποτέ; (ναι, καλά :D).

Αν τους εν ομηρία διατελούντες επιβάτες τους κατηύθυναν στον Φλοίσβο, δεν θα ήταν σχετικά απλό να τους μετέφεραν από εκεί με τα tenders του ίδιου του πλοίου που θά έμενε αρόδο;

Να μην πώ ότι μπορούσαν βρούν και άλλη εναλλακτική λύση μέσω της Σχολής Δοκίμων;

Τι θα έκανε το ΚΚΕ; Θα επαναβίωνε το ΕΛΑΝ να οργανώσει ναυμαχία;

Link to comment
Share on other sites

Ήταν η πρώτη απόπειρα πλοίου χωρίς Ελληνική σημαία να επιβιβάσει και αποβιβάσει επιβάτες σε ελληνικά λιμάνια. Οι πρώτες συζητήσεις ξεκίνησαν το Μάρτιο του 1996, μετά την εκδήλωση της πρόθεσης από την P&O.

Αναφερεσαι στην ιστορια με το Marco Polo μηπως?

Αν τους εν ομηρία διατελούντες επιβάτες τους κατηύθυναν στον Φλοίσβο, δεν θα ήταν σχετικά απλό να τους μετέφεραν από εκεί με τα tenders του ίδιου του πλοίου που θά έμενε αρόδο;

Να μην πώ ότι μπορούσαν βρούν και άλλη εναλλακτική λύση μέσω της Σχολής Δοκίμων;

Στη συγκεκριμενη περιπτωση το θεμα ειναι νομικο. Το σημειο απο-επιβιβασης των επιβατων θα πρεπει να ειναι χαρακτηρισμενο απο το ΥΠΕΞ και το Υπουργειο Οικονομικων(βλεπε Τελωνειο) σαν σημειο εισοδου-εξοδου της χωρας. Γι αυτο και σημεια οπως ας πουμε η εισοδος του Ισθμου απο Νοτο οπου μπορει να γινει πανευκολα η επιβιβαση με tenders, δεν χρησιμοποιειται. Παρομοιο προβλημα αντιμετωπιζε και το Πλατυγυαλι(Αστακος) επι σειρα ετων μια και δεν ηταν δυνατο να γινουν αλλαγες πληρωματων εκει.

Link to comment
Share on other sites

Αναφερεσαι στην ιστορια με το Marco Polo μηπως?

Ναι σε αυτή αναφέρομαι. Αν θυμάστε τις σκηνές εκείνης της περιόδου υπήρχε και αντίδραση από τις αρχές που είχαν μεταβάλει και τον Πειραιά και το Ναύπλιο σε πεδία μάχης.

Τώρα απλώς όλοι έκαναν διαπιστώσεις.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...