Jump to content
Shipfriends

Ελληνική Κρουαζιέρα - Προοπτικές & Προβλήματα


Recommended Posts

Νηρέα αυτό είναι νομίζω το επόμενο πρόβλημα της ελληνικής κρουαζιέρας.

Η λίστα που υπάρχει στο link όπως αναφέρεται δεν είναι ούτε πλήρης αλλά και ούτε απόλυτα σωστή.

Γεγονός είναι όμως ότι οι δραστικές μετασκευές που απαιτούνται για τη συμόρφωση των πλοίων, θα τα καταστήσουν ασύμφωρα και θα τα οδηγήσουν στην απόσυρση δυστυχώς...

Νέα πλοία που να ταιριάζουν όμως στον χαρακτήρα της Αν. Μεσογείου και πιο συγκεκριμένα πλοία που να έχουν μεγέθη κατάλληλα για τα λιμάνια και βιόσιμα για τις εταιρίες δε ξέρω κατά πόσο υπάρχουν στην αγορά μιας και οι μεγάλες εταιρίες, τα τελευταία mid-sized προτιμούν να τα δίνουν στις θυγατρικές τους ανά τον κόσμο (όπως π.χ. η Celebrity με την Pullmantur).

Link to comment
Share on other sites

Τόσα χρόνια περάσανε μονοπώλιο ήταν οι έλληνες της κρουαζιέρας κ τι κάνανε μια τρυπά στο νερό ??? παντός πιστεύω ότι σε λίγα χρόνια δεν θα έχουμε έλληνες στην κρουαζιέρα τα μεγαθήρια κυριαρχήσανε

Link to comment
Share on other sites

Παίδια ηρεμήστε λίγο.Αν κάποιος προσέξει και τα posts που ακολουθούν ήδη η Classic Int. Cruises ηδη θα ανακιανήσει δύο πλοία της γιατί έτσι όπως τα έλεγαν δεν θα είχε κανένα πλοίο...Σίγουρα πάντως θα υπάρξουν τρύπες στο Solas 2010 τις οποίες θα εκμεταλευτούν στο έπακρο οι ελληνικές εταιρείες.Και τέλος για αυτό που είπες Νηρέα αν βάλει κυπριακή σημαία πως θα πηγαίνει Κουσάντασι.Να ξέρεις οτι υπάρχει και η λύση άλλων σημαιών όπως πχ Bahamas την οποία μάλλον θα σηκώσει το Cristal(opera).

Link to comment
Share on other sites

Δεν πιστεύω οι αφοι (ROC)να βάλουνε ΕΥΡΩ για να ανανεώσουν τα βαπόρια αυτά ?? άμα θέλανε θα κρατάγανε την εταιρία (ROC ) .ο μόνος που μπορεί να το κάνει πλέον κατά την άποψη μου είναι ο Louis

Link to comment
Share on other sites

Tα λεφτά είναι πολλά και δε νομίζω να υπάρχει "τρύπα" για να την εκμεταλλευτεί κανείς. Εδώ λέγεται ότι το QE2, πουλήθηκε για ξενοδοχείο, επειδή ήταν πολύ δαπανηρή η προσαρμογή του. Πρέπει να αλλαχθεί ό,τι ξύλο υπάρχει στα πλοία και πολλά μονωτικά υλικά.

Η Monarch πάντως σε δελτίο τύπου αναφέρει ότι λόγω της απόσυρσης των πλοίων της λόγω SOLAS 2010 θα χτίσει πλοία...Δε πιστεύω όμως ότι η προσαρμογή των πλοίων της είναι πιο ακριβή από το χτίσιμο.

Η Louis δεν θα αντιμετωπίσει και τόσο μεγάλο πρόβλημα πιστεύω. Έχει και μερικά πιο σύγχρονα πλοία, έχει και αρκετά καλή οικονομική κατάσταση. Βέβαια θα πρέπει αρχίσει τις μετασκευές σε αυτά που θέλει να κρατήσει από φέτος λογικά. Η αναγγελία της για κατασκευή νεότευκτων μαζί με τον Χατζηιωάννου να δούμε τί θα γίνει...

Τώρα αν αξίζει να δώσουν λεφτά τα αδέλφια ROC για την προσαρμογή του Funchal π.χ. δε το γνωρίζω...αυτοί πάντως λένε ότι θα το κάνουν.

Link to comment
Share on other sites

Εγω προσωπικα πιστευω οτι η SOLAS 2010(χωρις να ξερω τι ακριβως απαιτει) θα αποτελεσει προβλημα, οσο απετελεσε και η συνθηκη της Στοκχολμης οπου ολοι ειδαμε ποσο δυσκολα συμμορφωθηκαν τα μεγαλυτερης ηλικιας πλοια μας. Λιγο creative naval architecture χρειαζεται.

Οσον αφορα τα περι ανταγωνιστικοτητας και ενισχυσης της επιχειρηματικοτητας -τα οποια και το αριστερο μου παρελθον;) δεν μου επιτρεπει να αφησω ασχολιαστα- πρεπει να αποφασισουν οι Ελληνες επιχειρηματιες και το Κρατος τι ακριβως θελουν. Διοτι δεν γινεται απο τη μια να αιτουνται τοσα χρονια την πληρη απελευθερωση και τον απολυτο εναρμονισμο με τα εν Ευρωπη ισχυοντα, και απο την αλλη να πιεζουν το Κρατος για διαφορες μη απ' ευθειας παραχωρησεις και ενισχυσεις. Αυτο δεν ειναι ακριβως ανταγωνισμος, ειναι μαλλον ενα ειδος ομηριας στο οποιο εχει περιελθει το Κρατος κατω απο την πιεση των εκαστοτε επιχειρηματικων λομπι αλλα και της ψηφοφορου κοινης γνωμης.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

H έρευνα που βρίσκεται στο παρακάτω link, αφορά και την ελληνική κρουαζιέρα, αφού περιέχει στοιχεία από επιβάτες των πλοίων της Louis και της Monarch.

Πρόκειται για μία έρευνα που έγινε σε δείγμα επιβατών κρουαζιερόπλοιων που κάνουν στάση στη Ρόδο. Τα στοιχεία που περιέχονται δίνουν μια εικόνα του μέσου επιβάτη. Το πιο σημαντικό για μένα είναι οι δείκτες ικανοποίησης για το νησί αλλά και οι μέσες δαπάνες τους στο νησί.

Δυστυχώς η έρευνα δεν πραγματεύεται αντικείμενα σχετικά με τα πλοία, αλλά μόνο με το νησί, παραμένει όμως μία ένδειξη και παρέχει αρκετές πληροφορίες.

Όπως έχω ξαναπεί, θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον να βλέπαμε και στατιστικά που να αφορούν μόνο τους Έλληνες επιβάτες.

Η έρευνα βρίσκεται εδώ.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Λιγοστεύουν οι αφίξεις συμφωνα με την εφημεριδα ΠΡΟΟΔΟΣ

Aσχημα μαντάτα για την πορεία του φετινού θαλάσσιου τουρισμού, μετά την αδιαφορία των αρμοδίων να ολοκληρώσουν τις εργασίες στο λιμάνι της Ακαντιάς. Σύμφωνα με τις κρατήσεις που έγιναν μέχρι σήμερα, ο θαλάσσιος τουρισμός το 2008 θα παρουσιάσει σημαντική μείωση σε σχέση με το 2007, καθώς θα πραγματοποιηθούν 100 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων λιγότερες από πέρυσι.

Η Ρόδος θα χάσει περίπου 200.000 τουρίστες. Συγκεκριμένα, με βάση τον προγραμματισμό που έγινε από τις πλοιοκτήτριες εταιρίες, τον Μάρτιο θα καταπλεύσουν στο νησί μας 18 κρουαζιερόπλοια τον Απρίλιο και τον Μάϊο 70. Τους αντίστοιχους μήνες του 2007 αφίχθησαν στο νησί μας 19, 57 και 85 κρουαζιερόπλοια αντίστοιχα. Τον φετινό Μάρτιο, μήνα που ξεκινά ουσιαστικά η τουριστική περίοδος, θα καταπλεύσουν 15 λιγότερα κρουαζιερόπλοια σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Η Ρόδος θα χάσει δηλαδή περισσότερους από 20.000 τουρίστες της μίας ημέρας, όπως χαρακτηρίζονται οι επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων.

Mειωμένες

Οπως δήλωσε στην «Πρόοδο» ο πρόεδρος της Ενωσης Τουριστικών Πρακτόρων Κώστας Γεωργιάδης, ο φετινός θαλάσσιος τουρισμός θα κυμανθεί στα ίδια και ίσως παρακάτω από τα επίπεδα του 2006. Το 2007 θεωρείται η «χρυσή» χρονιά του θαλάσσιου τουρισμού. Φέτος εκτιμάται ότι οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων θα είναι μειωμένες κατά 15% και οι αφίξεις επιβατών κατά 25%, σε σχέση με περύσι.

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη η εταιρία «CARNIVAL» δεν έχει συμπεριλάβει φέτος στο πρόγραμμα των κρουαζιεροπλοίων τη Ρόδο, ενώ και άλλες μεγάλες πλοιοκτήτριες εταιρίες, όπως η «COSTA» και η «HOLAND AMERICA» έχουν προγραμματίσει λιγότερες προσεγγίσεις των κρουαζιεροπλοίων τους στο λιμάνι της Ρόδου, σε σχέση με πέρυσι. Το δυστήχημα είναι ότι τα κρουαζιερόπλοια αυτών των εταιριών είναι μεγάλα και μετέφεραν σε κάθε ταξίδι τους στο νησί μας το καθένα περισσότερους από 2.000 τουρίστες.

«Οι εταιρίες δεν έχουν συμπεριλάβει την Ρόδο στον προορισμό τους λόγω του λιμανιού της, αφενός γιατί δεν έχει το κατάλληλο βύθισμα που χρειάζονται τα κρουαζιερόπλοια αξίας 600-700 εκατ. ευρώ και αφετέρου τα μέτρα ασφαλείας στο λιμάνι μας παραμένουν τα ίδια και φέτος», υπογράμμισε ο κ. Γεωργιάδης.

Το γεγονός ότι η Ρόδος δεν έχει αποκτήσει ένα λιμάνι αντάξιο της φήμης της αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα της περαιτέρω θετικής εξέλιξης του θαλάσσιου τουρισμού. Το 2007 το νησί μας, έχοντας σύμμαχο την καλή τύχη, φιλοξένησε στο λιμάνι του 724 κρουαζιερόπλοια, τα οποία μετέφεραν στη Ρόδο συνολικά 660.217 επιβάτες...

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Πέρα από όσα λέμε και σε άλλες συζητήσεις για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης...η κρουαζιέρα θα είναι ένα από τα επόμενα θύματα (μικρά ή μεγάλα θα δούμε) της κρίσης...τουλάχιστον για το 2009. Ήδη τα μηνύματα από τις κρατήσεις του 2009 που λαμβάνουν οι κολοσσοί της κρουαζιέρας (Carnival, Royal Caribbean) δεν είναι ενθαρρυντικά...με αποτέλεσμα να αναβάλλονται επεκτατικά σχέδια, να συμμαζεύονται κρουαζιέρες κλπ. Οπότε λογικό είναι αυτά τα φαινόμενα να τα δούμε και στις κρουαζιέρες που προσεγγίζουν σε Ελληνικά λιμάνια.

Link to comment
Share on other sites

Στρατηγική συμφωνία για την προώθηση υπερπολυτελών προγραμμάτων κρουαζιέρας 5 αστέρων, επιτεύχθηκε μεταξύ της Ηπειρωτικής του κ. Ανδρέα Ποταμιάνου και της Crystal Cruises.

Πηγή:TheSeaNation

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Πέρα από όσα λέμε και σε άλλες συζητήσεις για τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης...η κρουαζιέρα θα είναι ένα από τα επόμενα θύματα (μικρά ή μεγάλα θα δούμε) της κρίσης...τουλάχιστον για το 2009. Ήδη τα μηνύματα από τις κρατήσεις του 2009 που λαμβάνουν οι κολοσσοί της κρουαζιέρας (Carnival, Royal Caribbean) δεν είναι ενθαρρυντικά...με αποτέλεσμα να αναβάλλονται επεκτατικά σχέδια, να συμμαζεύονται κρουαζιέρες κλπ. Οπότε λογικό είναι αυτά τα φαινόμενα να τα δούμε και στις κρουαζιέρες που προσεγγίζουν σε Ελληνικά λιμάνια.
Ήταν στραβό το κλήμα ... τόφαγε και η unrest in Greece ...
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Δυστυχώς τα μηνύματα για τις εταιρείες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται εδώ στην Ελλάδα δεν είναι καθόλου θετικά.Οι κρατήσεις ενόψη της νέας σεζόν έχουν κάνει βουτιά σε σύγκριση με πέρυσι γι αυτό και πολλές προγραμματισμένες πρεμιέρες κρουαζερόπλοιων να αναβληθούν για αργότερα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Προβληματισμός στην Ζάκυνθο με τις αναμενόμενες μειωμένες προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων στο νησί, σε σχέση με τις περυσινές.

Κανένα κρουαζιερόπλοιο της “Luis Lines” στη Ζάκυνθο.

Από μακριά φαίνεται ότι θα βλέπουμε τα κρουαζιερόπλοια και φέτος, μιας και οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες δεν έχουν τη Ζάκυνθο στα “πλάνα” τους, γεγονός που δημιουργεί προβληματισμό στους τοπικούς επιχειρηματίες, αλλά και στους ναυτικούς πράκτορες.

Αυτή τη φορά, η αιτία δεν είναι η προβλήτα των κρουαζιεροπλοίων, η οποία ως γνωστό είναι προβληματική, αλλά η οικονομική κρίση.

Η εφημερίδα μας επικοινώνησε με τους ναυτικούς πράκτορες Διονύση Κεφαλληνό, Κώστα Χιώνη και Τιμόθεο Ζώντο. Από τους τρεις, μόνο ο τελευταίος είχε ευχάριστες ειδήσεις για τη Ζάκυνθο, μιας και ανέφερε πως μέχρι τώρα είναι σίγουρο ότι η εταιρεία με την οποία συνεργάζεται (“Sea Ways”), θα πραγματοποιήσει 11 δρομολόγια στο νησί μας (από Απρίλιο μέχρι και τον Οκτώβριο), ενώ θα έρθουν και άλλα 9 “μεμονωμένα” κρουαζιερόπλοια.

Ο κ. Κεφαλληνός υπογράμμισε ότι η εταιρεία με την οποία συνεργάζεται (δηλαδή, η “Luis Lines”), έχει ήδη ανακοινώσει το πρόγραμμά της, στο οποίο η Ζάκυνθος δεν αναφέρεται καθόλου(!).

“Πέρυσι, η Luis Lines είχε πραγματοποιήσει 25 δρομολόγια προς τη Ζάκυνθο, φέρνοντας από 600 έως και 1.000 άτομα, κάθε φορά. Στο φετινό της, όμως, πρόγραμμα, το νησί μας δεν αναφέρεται ούτε μία φορά, κάτι που σημαίνει ότι κανένα κρουαζιερόπλοιο της εταιρείας δεν θα μας επισκεφθεί! Επισημαίνω, δε, ότι το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε είναι οριστικό, επομένως δεν πρόκειται να γίνει καμία τροποποίηση ή αλλαγή!” τόνισε ο κ. Κεφαλληνός.

Εν τω μεταξύ, ο ίδιος πρόσθεσε πως πρόβλημα θα υπάρξει και με το Ιταλικό πλοίο, το οποίο, σύμφωνα με τις πληροφορίες που υπάρχουν, θα πραγματοποιήσει έξι ή επτά δρομολόγια προς τη Ζάκυνθο, έναντι 12 που είχε εκτελέσει το 2008!

Ο κ. Χιώνης, ο οποίος συνεργάζεται με 18 εταιρείες, υποστήριξε ότι μόνο μία από αυτές έχει ανακοινώσει το πρόγραμμά της, εκφράζοντας τον προβληματισμό του.

“Συνεργάζομαι με 18 εταιρείες. Μόνο μία από αυτές έχει ανακοινώσει το πρόγραμμά της, το οποίο αναφέρει ότι θα έρθει ένα κρουαζιερόπλοιο στη Ζάκυνθο στις 15 Οκτωβρίου! Οι υπόλοιπες εταιρείες, δεν μας έχουν στείλει ακόμη τα δρομολόγια, γεγονός που με προβληματίζει ιδιαίτερα, αφού αυτά καταρτίζονται και ανακοινώνονται μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου! Να σημειωθεί, δε, ότι η ίδια εταιρεία είχε κάνει 3 δρομολόγια πέρυσι προς το νησί μας!” ανέφερε ο κ. Χιώνης.

Να προστεθεί πως το καλοκαίρι του 2008 οι 18 εταιρείες είχαν εκτελέσει περισσότερα από 20 δρομολόγια, δίνοντας “ζωή” στην οικονομία του τόπου μας, μιας και οι επιβάτες πραγματοποιούσαν αγορές από τα καταστήματα που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης.

Η Ζάκυνθος, λοιπόν, θα περάσει δύσκολες στιγμές την φετινή καλοκαιρινή περίοδο, αφού αν προσθέσει κανείς και τη μείωση στις αεροπορικές αφίξεις, αλλά και την... “κατρακύλα” των διανυκτερεύσεων, αντιλαμβάνεται πως μόνο με ένα θαύμα μπορεί ν΄ αλλάξει προς το καλύτερο η κατάσταση!

Ενδιαφέρουν παρουσιάζει τώρα, το ποιά θα είναι η αντίδραση των πολιτικών αρχών. Αν κρίνουμε πάντως, από τις προηγούμενες χρονιές, εξάγεται το συμπέρασμα ότι θα αντιμετωπίσουν... “μοιρολατρικά” την όλη κατάσταση, μιας και έχουν αποδείξει πως αδυνατούν να παρέμβουν, διότι πολύ απλά δεν υπάρχει κανένα πρόγραμμα και κανένας σχεδιασμός για την τουριστική ανάπτυξη της Ζακύνθου.

Πηγή : ΗΜΕΡΑ ΤΣΗ ΖΑΚΥΘΟΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ελπίδες για την κρουαζιέρα

Πηγη: PORTNET

Στραμμένα στο cruise terminal του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς είναι τα βλέμματα φορέων του τουρισμού στην προσπάθειά τους να διερευνήσουν από τα πρώτα στοιχεία το μέγεθος της κίνησης επιβατών κρουαζιερόπλοιων που καταπλέουν στον Πειραιά. Η Επιβατική κίνηση στην κρουαζιέρα για 3η συνεχή χρονιά παρουσίασε θεαματική ανάπτυξη της τάξης του 29% περίπου, επιπλέον του 30% που είχε πραγματοποιηθεί το 2006. Το έτος 2007 σημειώθηκε και ιστορικό ρεκόρ διακίνησης επιβατών εξωτερικού με διακίνηση 1.554.747 επιβατών, αναδεικνύοντας το λιμάνι του Πειραιά σε ένα από τα σημαντικότερα κέντρα κρουαζιέρας της Μεσογείου. Ωστόσο στα τέλη του 2008 η οικονομική κρίση που ξέσπασε εκτιμάται ότι θα επιβραδύνει την ανάπτυξη του τομέα κατά τη φετινή περίοδο παρά τις περί του αντιθέτου αισιόδοξες προβλέψεις που υπολογίζουν ότι όταν ξέσπασε η κρίση ήδη είχαν εξελιχθεί τα περισσότερα deals εκ των οποίων λίγα σε σχέση με τους αρχικά εκπεφρασμένους φόβους ακυρώθηκαν.

Στον Πειραιά η «αναβίωση» και ταχύρυθμη ανάπτυξη της κρουαζιέρας αποδόθηκε στην στρατηγική προώθησης που υιοθετήθηκε και την αύξηση των χώρων υποδοχής για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση μεγαλύτερου όγκου επιβατών σε συνδυασμό με τα έργα για την λειτουργία & εκσυγχρονισμό των επιβατικών σταθμών. Η ενίσχυση της συγκεκριμένης δραστηριότητας, η οποία σχετίζεται άμεσα με το ευρύτερο εθνικό στόχο της Τουριστικής ανάπτυξης, αποτελεί βασική προτεραιότητα του ΟΛΠ, ο οποίος έχει θέσει ως στόχο την ανάδειξη του Πειραιά ως ελκυστικό προορισμό των κρουαζιερόπλοιων.

Link to comment
Share on other sites

Επτά αφίξεις κρουαζιεροπλοίων είχαμε χθες (Τετάρτη) στο λιμάνι του Πειραιά. Και δύο τα οποία ευρίσκοντο ήδη στο λιμάνι (THE AEGEAN PEARL - EASYCRUISE LIFE) πήραν τους ...δρόμους, τα βουνά και τις ράδες :P:( για να μπορέσουν να χωρέσουν τα υπόλοιπα στο 2ο :o (αν δεν κάνω λάθος) σε μέγεθος λιμάνι της Μεσογείου.

Αν ερχόντουσαν άλλα δύο ας πούμε, που θα τα βάζαμε ??? Θα τους λέγαμε "Sorry, είμαστε πλήρεις, ξανακάντε μιά προσπάθεια πάλι αύριο" :eek:, ή θα βγάζαμε όξω και την Ανθούλα μαζί με τον Θεόφιλο ???

Και όλα αυτά τα χαριτωμένα, χωρίς καν να έχει μπει το καλοκαίρι !!!

"ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ" ??? - "ΕΛΠΙΔΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ" ??? :(

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Κ. Λοίζου: Ανησυχούμε για τις κρουαζιέρες από τον Πειραιά...

Πηγη: Mediashipping

Για όσους, οι οποίοι βλέποντας τη χρηματιστηριακή κούρσα των τελευταίων ημερών νομίζουν ότι η κρίση τελείωσε, τους συνιστώ να διαβάσουν την ομιλία του κ. Κωστάκη Λοΐζου στη γενική συνέλευση μετόχων της Louis plc. «Οι κρουαζιέρες με αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά» είπε, «παρουσιάζουν εφέτος μείωση παρ' όλο που μειώθηκε και ο ανταγωνισμός. Ενώ πέρυσι υπήρχαν 3 κρουαζιερόπλοια που μας ανταγωνίζονταν με 850 περίπου καμπίνες, εφέτος υπάρχει μόνο 1 με 236 καμπίνες». Από την ίδια ομιλία ξεχώρισα και δύο ειδήσεις. Η πρώτη: Η Louis plc ναύλωσε δύο πλοία της στην ιταλική κυβέρνηση για τη Σύνοδο των «G8» που θα γίνει αρχές Ιουλίου στην Ιταλία. Η δεύτερη: Κατακυρώθηκε σε κοινοπραξία στην οποία μετέχει η Louis με 20% καθώς και οι Costa Cruises και MSC η προσφορά για τη διαχείριση και ανάπτυξη του λιμένα Μασσαλίας.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Απογοητευτική χαρακτηρίζει την κατάσταση που επικρατεί στην παγκόσμια βιομηχανία κρουαζιέρας, μιλώντας στη «Ν» ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγών Πλοίων και πρόεδρος της Majestic International Cruises Inc. Μιχάλης Λάμπρος.

Όπως επισημαίνει ο κ. Λάμπρος η σημερινή πραγματικότητα είναι πέρα για πέρα απογοητευτική και οι αρνητικές επιπτώσεις στον τομέα της κρουαζιέρας όχι μόνο σε ό,τι αφορά τα κυκλικά ταξίδια από τον Πειραιά αλλά και γενικότερα σε διεθνές επίπεδο είναι εντελώς αποκαρδιωτικές και από άποψη των αριθμών των επιβατών αλλά κυρίως από άποψη του καθαρού εισοδήματος των πλοίων το οποίο έχει συρρικνωθεί σχεδόν στα επίπεδα της δεκαετίας του 1960.

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα μοναδική λύση που βλέπει ο πολύπειρος στα θέματα κρουαζιέρας Μιχάλης Λάμπρος, είναι η συνολική άρση του καμποτάζ στη κρουαζιέρα.

Πεποίθηση του είναι ότι: «τα πράγματα τουλάχιστον στον τομέα της κρουαζιέρας, θα ήταν εντελώς διαφορετικά εάν λυνόταν το cabotage και για τις αναχωρήσεις από τον Πειραιά κρουαζιεροπλοίων με τριτοκοσμικές σημαίες, όπως συμβαίνει πλέον σε όλα τα άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. με εξαίρεση την πατρίδα μας».

«Για το θέμα αυτό», αναφέρει ο κ. Λάμπρος «έχουν γίνει πολλές και μακροχρόνιες συζητήσεις και ο Σύνδεσμός μας (ΣΕΕΝ) έχει πάρει ξεκάθαρη θέση ότι η κατάργηση του περίφημου cabotage:

- θα δημιουργήσει πρόσθετα έσοδα στον Πειραιά και στην ευρύτερη περιοχή της τάξεως των 500-600 εκατομμυρίων ευρώ ενώ θα δημιουργηθούν επιπλέον 6500 θέσεις εργασίας συμπεριλαμβανομένων και των Ελλήνων ναυτικών που θα προσληφθούν σίγουρα από τις πλοιοκτήτριες εταιρείες που θα δραστηριοποιούνται από την Ελλάδα.

- Δεν είναι αληθές ότι θα αυξηθεί η ανεργία των Ελλήνων ναυτικών διότι απλούστατα οι πλοιοκτήτριες εταιρείες σίγουρα θα επιθυμούν μια μερίδα Ελλήνων ναυτικών που θα γνωρίζει από πρώτο χέρι τα λιμάνια και τα νησιά προσέγγισης και με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργεί την αίσθηση μιας τοπικής ατμόσφαιρας στα μέρη που επισκέπτονται τα κρουαζιερόπλοια κάτι που θα αρέσει σίγουρα στους επιβάτες.

- Παράλληλα, θα ενισχυθούν οι παραναυτιλιακές επιχειρήσεις που βρίσκονται σε καθίζηση τα τελευταία χρόνια, θα ενισχυθεί η ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία σε μεγάλο βαθμό διότι εάν ο Πειραιάς είναι γι' αυτά τα πλοία λιμάνι αφετηρίας των κρουαζιερών προς την Ανατολική Μεσόγειο, γιατί να μην χρησιμοποιούν τα Ελληνικά ναυπηγεία για τις επισκευές ή συντηρήσεις τους.

- Θα ενισχυθούν επίσης και τα Ξενοδοχεία της Αθήνας και των γύρω περιοχών διότι κατά κανόνα, οι επιβάτες που ξεκινούν την κρουαζιέρα τους από κάποιο λιμάνι ξοδεύουν τουλάχιστον δυο-τρεις μέρες πριν την έναρξη της κρουαζιέρας ή δυο-τρεις μέρες μετά το πέρας της κρουαζιέρας σε παραμονή τους στην πόλη επιβίβασής τους.

- Είναι άξιον απορίας γιατί το έτος 2009 που τα πλωτά κρουαζιερόπλοια μεγαθήρια έχουν φθάσει στο επίπεδο να διακινούν 3500 και 4500 επιβάτες, να ισχύει για την πατρίδα μας το αναχρονιστικό μέτρο της διατήρησης του cabotage και να υπάρχουν ακόμα άνθρωποι ή οργανισμοί που να αρνούνται και να πολεμούν την πλήρη κατάργησή του.

Η άποψή μου είναι ότι εάν υπάρχει καλή θέληση για συζήτηση χωρίς προκαταλήψεις και εμπάθειες πρέπει ακόμα και τούτη την ύστατη ώρα να καθίσομε όλοι γύρω από το τραπέζι και να συζητήσομε σοβαρά τις προϋποθέσεις της κατάργησης του cabotage, ώστε να αλλάξει ριζικά ο τρόπος υποδοχής των τουριστών στην πατρίδα μας και να ξαναγίνει ο Πειραιάς το πρώτο λιμάνι της κρουαζιέρας σε παγκόσμια κλίμακα.

- Βασική προϋπόθεση είναι η επιθυμία όλων να μην υπάρχει άνεργος Έλληνας ναυτικός και με τις παρούσες συνθήκες είμαι βέβαιος ότι αυτό θα επιτευχθεί μόνο με την κατάργηση του Cabotage και την καλόπιστη συζήτηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων της Πολιτείας, της ΠΝΟ του ΟΛΠ [OLPr.AT] , του ΝΕΕ του ΣΕΕΝ και όλων των άλλων τουριστικών φορέων που ενδιαφέρονται άμεσα.

Στο Αιγαίο

Όσον αφορά τη φετινή αγορά υπογραμμίζει ότι οι κρατήσεις των επιβατών έχουν μειωθεί σε πολύ ανησυχητικά επίπεδα αρχής γενομένης από το τελευταίο τρίμηνο του έτους 2008, και έχουν φυσικά κορυφωθεί τους πρώτους μήνες του 2009 και εξακολουθούν να διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα τους θερινούς μήνες που παραδοσιακά υπό άλλες συνθήκες είναι μήνες απογείωσης της κρουαζιέρας λόγω των θερινών διακοπών.

«Αποτέλεσμα όλων αυτών των γεγονότων ήταν η απόφαση που έλαβε η εταιρεία μας να μην δρομολογήσει κατά το έτος 2009 κρουαζιερόπλοια από Πειραιά προς τις παραδοσιακές περιοχές Τουρκίας, Ελληνικών νησιών, Αιγύπτου και Αγίων Τόπων.

Ήδη από το τέλος Οκτωβρίου 2008 μελετώντας τα αρνητικά δυστυχώς αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς, λάβαμε την απόφαση να μην ανταγωνισθούμε την εταιρεία Louis Hellenic το έτος 2009 η οποία αυτήν την στιγμή δραστηριοποιείται μόνη της με δύο πλοία, τα οποία δυστυχώς δεν επιτυγχάνουν την απαιτούμενη πληρότητα αλλά και δεν εισπράττουν τους λογικούς ναύλους και αναγκάζονται να καταφεύγουν σε ειδικές προσφορές πολλές φορές κάτω του κόστους», υπογραμμίζει ο κ. Λάμπρος και προσθέτει:

«Δυστυχώς το 2009 θα κινηθεί μέσα σε αυτά τα χαμηλά πλαίσια και παρά το γεγονός ότι ιδιαίτερα σε περιόδους εορτών υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον από περιστασιακούς επιβάτες, Έλληνες, Τούρκους κλπ. εντούτοις το τελικό οικονομικό αποτέλεσμα θα είναι και πάλι αρνητικό.

Δηλαδή με λίγα λόγια η LHC αν και ολομόναχη χωρίς κανένα αντίπαλο υποφέρει να τα βγάλει πέρα. Φαντάζεται κανείς τι θα γινόταν φέτος αν υπήρχε ο ανταγωνισμός των προηγουμένων ετών».

«Ήδη με τη μείωση των φετινών κρουαζιεροπλοίων που δραστηριοποιούνται στην Ανατολική Μεσόγειο από τον Πειραιά έχομε αρκετά σημαντική απώλεια και σε απασχόληση εργατικού δυναμικού αλλά και σε μείωση του εισοδήματος που ευελπιστούν να εισπράττουν τα λιμάνια του Πειραιά και των άλλων νησιών μας από Λιμενικά τέλη, φόρους, κ.λπ, κάτι που αντανακλά και στο ποσόν που ξοδεύει ο κάθε τουρίστας που με τις σημερινές συνθήκες είναι και μειωμένο σε αριθμό αλλά και σε οικονομική δυνατότητα. Φέτος δηλαδή έρχονται τουρίστες με άδειες τσέπες, τουρίστες σακιδίου, ακόμα και στα πολυτελή κρουαζιερόπλοια».

Η κατάσταση στη Μεσόγειο

Στην αντίπερα όχθη, δηλαδή στα κρουαζιερόπλοια που δραστηριοποιούνται στη Δυτική Μεσόγειο, Βόρεια Ευρώπη, Καραϊβική και άλλους διεθνείς προορισμούς, η κατάσταση είναι εξίσου απογοητευτική.

«Κατά την άποψή μου η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει επηρεάσει πολύ αρνητικά όχι μόνο την κρουαζιέρα στα δικά μας μέρη δηλαδή την Αν. Μεσόγειο, αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα.

Οι κρατήσεις επιβατών έχουν μειωθεί κατακόρυφα τους πρώτους μήνες του 2009, αλλά και τους τρέχοντες μήνες που παραδοσιακά κρίνονται ως μήνες απογείωσης της κρουαζιέρας λόγω των θερινών διακοπών.

Μεγάλες εταιρείες όπως η Carnival και η Royal Caribbean έχουν γονατίσει στην κυριολεξία οικονομικά και αναγκάζονται να προσφέρουν εκπτώσεις και ειδικά προγράμματα προσέλκυσης επιβατών της τάξης του 50% και άνω από τα επίπεδα των τιμοκαταλόγων τους», τονίζει χαρακτηριστικά και επισημαίνει:

«Οι κρουαζιέρες στη Μεσόγειο που μέχρι πέρυσι πουλιόταν προς 1.000 με 1.500 Ευρώ στην Αμερική, διατίθενται τώρα προς 500 με 600 δολάρια και πάλι δεν προσελκύονται οι παραδοσιακοί Αμερικανοί επιβάτες, - και μιλάμε για πολυτελή κρουαζιερόπλοια που κόστισαν στις πλοιοκτήτριες εταιρείες εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια».

Οι προσφορές

Είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης που επικρατεί, ότι εταιρείες με παράδοση στις κρουαζιέρες αναγκάζονται να προσφέρουν στους επιβάτες εισιτήρια της τάξης των 40 και 50 δολαρίων την ημέρα για την Καραϊβική και 30 έως 40 Λιρών την ημέρα για τη Βόρεια Ευρώπη.

«Γνωστή μεγάλη εταιρεία κρουαζιερόπλοιων που δραστηριοποιείται στη Μεσόγειο πουλάει όλο το καλοκαίρι 35 ευρώ το άτομο την ημέρα για τριήμερη κρουαζιέρα Πειραιά - Βενετία και αυτή η τιμή έχει και μείωση του ποσοστού προμηθείας του Tour Operator.

Σκεφτείτε που βαδίζουμε και τι οικονομικά αποτελέσματα θα έχουν αυτές οι εταιρείες στο τέλος του 2009», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Majestic International Cruises Inc.

Οι προβλέψεις για το 2010

Αναφορικά με το τι μέλλει γενέσθαι το 2010 ο κ. Λάμπρος αναφέρει ότι υπάρχει γενικά ένα μούδιασμα και ένας φόβος, ότι θα βρεθεί ο κλάδος προ δυσάρεστων εκπλήξεων, αφού διακυβεύονται να τιναχθούν στον αέρα οι τεράστιες επενδύσεις που έχουν πραγματοποιήσει οι μεγάλες εταιρείες.

Ως πρώτη αντίδραση όλων των μεγάλων εταιρειών κρουαζιεροπλοίων πλην της MSC, καταγράφεται η ακύρωση παραγγελιών για νεότευκτα ή η αναβολή παραλαβής των μετά το έτος 2012, 2013.

«Ο φόβος ότι το 2010 μπορεί να μην είναι ευχάριστο για την κρουαζιέρα στηρίζεται στο ότι οι παραδοσιακοί επιβάτες των κρουαζιεροπλοίων καλύπτουν περίπου το 70% - 80% των διαθέσιμων κλινών και συνήθως κλείνουν τις διακοπές τους και τις κρουαζιέρες τους ένα χρόνο πριν από την πραγματοποίησή τους», τονίζει και υπογραμμίζει:

«Με ποια βάση και ποια όρεξη θα κλείσουν από τώρα κρουαζιέρες για το 2010 όταν ήδη βρισκόμαστε στο απόγειο της οικονομικής κρίσης; Παράλληλα οι Tour Operators ήδη πιέζουν του πλοιοκτήτες και ξενοδόχους για σκοτωμένες τιμές και το έτος 2010».

Ναυτεμπορική

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Έχοντας σχετικά μεγάλη εμπειρία από την Ελληνική κρουαζιέρα (8 τον αριθμό με ROYAL OLYMPIC, LOUIS HELLENIC, MED.CLASSIC) φέτος, λόγω της δυνατότητας αποεπιβίβασης από τον Πειραιά επέλεξα COSTA CRUISES και συγκεκριμένα το COSTA VICTORIA.

Χωρίς να θέλω να κουράσω, πιστεύω ότι η αγορά ανοίγει, και αυτό είναι καλό για όλους, επίσης η διαφορά στο επίπεδο παροχής υπηρεσιών και οργάνωσης είναι σημαντική υπέρ των ιταλοαμερικανών. Μεγάλο πλεονέκτημα για μας τους Έλληνες εξακολουθεί να αποτελεί το πολύ πιο ψηλό επίπεδο των Ελλήνων πλοιάρχων και αξιωματικών.

Link to comment
Share on other sites

Φίλε Δαυίδ, μπορείς να μας πεις κάποια πράγματα για το πλοίο και το ταξίδι?

Ακόμα, μήπως ξέρεις γενικά τί απήχηση έχει στους έλληνες επιβάτες?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Κρουαζιέρα: Αύξηση τουριστών από τον Πειραιά το 2009

Πηγη: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Εν μέσω παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και όμως η Ελλάδα είδε τν αριθμό των τουριστών κρουαζιέρας να αυξάνεται το αʼ εξάμηνο του 2009.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΛΠ το πρώτο εξάμηνο του 2009 διακινήθηκαν 699.430 επιβάτες, που είναι κατά 88.224 περισσότεροι από πέρσι το ίδιο διάστημα. Από αυτούς οι διερχόμενοι επιβάτες, δηλαδή εκείνοι που είναι σε κρουαζιερόπλοια τα οποία περνάνε από τον Πειραιά και δεν τον έχουν ως λιμάνι-αφετηρίας έφτασαν τις 564.610 σημειώνοντας αύξηση 33,1% σε σύγκριση με πέρσι. Στην κίνηση των επιβατών κρουαζιέρας με βάση το λιμάνι Πειραιά έχουν διακινηθεί 134.820 από 186.858 που ήταν πέρσι.

Επιπλέον, νέο ιστορικό ρεκόρ την διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας το 2008 κατέγραψε ο ΟΛΠ. Από το λιμάνι διακινήθηκαν συνολικά 1,8 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας, ενώ το 2007 είχαν φτάσει το 1,5 εκατ. επιβάτες.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Οπως ανέφερε στη «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» ο κ. Φόρος, ο ΣΕΕΝ τάσσεται υπέρ της άρσης του καμποτάζ στην κρουαζιέρα υπό προϋποθέσεις, δηλαδή τουλάχιστον σε 30 θέσεις ναυτικών να είναι Ελληνες είτε στη στεριά είτε στη θάλασσα, ενώ ζητεί παράλληλα τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων έτσι ώστε τα ελληνικά πλοία να είναι ανταγωνιστικά των ευρωπαϊκών ή άλλων χωρών.

Την πρόταση αυτή κατέθεσε ο ΣΕΕΝ και στην ΠΝΟ στη διάρκεια της πρώτης συνάντησης που είχαν τα δύο μέρη για τη συλλογική σύμβαση εργασίας του 2010. Οπως θεωρεί ο σύνδεσμος, με τον τρόπο αυτό θα προσελκυσθούν περισσότερα κρουαζιερόπλοια με μη κοινοτική σημαία, καθώς ο Πειραιάς θα γίνει βάση κρουαζιέρας για την ανατολική Μεσόγειο.

Ολες αυτές οι προτάσεις, πάντως, αναμένεται να συζητηθούν στην Επιτροπή για το Θαλάσσιο Τουρισμό που έχει συστήσει η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...