Nick the Greek Posted March 3, 2005 Posted March 3, 2005 (edited) http://www.naftemporiki.gr/news/static/05/02/28/1018798.htmΤο παραπανω λινκ σχετικο με τη συνεδριαση του ΣυμβουλιουΕθνικης Ναυτιλιακης Πολιτικης για την κρουαζιερα. Μερικαεπακολουθα σχολια, ξεκαθαριζοντας εξ' αρχης οτι τη Louisπου κατ΄ουσιαν διαδεχεται τη ROC, την θεωρω ελληνικοτατηκαι απ' οσο ξερω εχει Ελληνες αξιωματικους τουλαχιστον.- Η ατακα "Θα αναστησουμε την κρουαζιερα" καλυτερα ναειχε αποφευχθει, εκτος αν ο ΥΕΝ βλεπει την κρουαζιερα σαντο Λαζαρο.- Αναρωτιεμαι, αν δεν ειχε διαλυθει η ROC θα υπηρχε ο ιδιοςζηλος? Γιατι πρεπει να ειναι η διαλυση της ROC ο καταλυτης?Τα τελευταια 25 χρονια και οταν ηταν η βιομηχανια αυτη στηνακμη της γιατι δεν ενδιαφερθηκε κανεις? Επρεπε να διαλυθειπρωτα και να μη μεινει τιποτα για να τρεχουμε? Μαλλον τηνατακα "προσεχουμε για να εχουμε" δεν την ειχε διαβασει κανειςεμπλεκομενος.- Μια παρατηρηση για τη συνθεση της συσκεψης. Οταν μιλαμεγια κρουαζιερα μιλαμε και για τουριστες αλλα ναυτικους. Αποτην ανακοινωση δεν προκυπτει οτι συμμετειχαν καποιοι εκπροσωποιτων ταξιδιωτικων πρακτορων η ναυτικων. Αντιθετα παρεβρεθησανεκτος απο τους υπηρεσιακους παραγοντες, βουλευτες τηου Πειραιαπου περα απο τις καλες τους προθεσεις δεν ξερω τι ουσιαστικοειχαν να συνεισφερουν. Εκτος αν η ιδιοτητα του ενος εξ' αυτων(Μελας - ιατρος), εχει να κανει με την προσπαθεια της αναστασηςπου λεγαμε παραπανω.Δεν θεωρω αρνητικο το γεγονος της συσκεψης, απλα νομιζωπως καποια στιγμη καλο θα ηταν να γινονται αυτα τα πραγματαπιο οργανωμενα και να ανακοινωνεται και τιποτα ουσιαστικοστο τελος. Edited October 4, 2014 by proud_ionian tag
christos Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Den pisteuo pos tha anabiosei h krouaziera pote stin Ellada na po tin alhtheia.Ola einai aples yposxeseis ....tipota den tha pragmatopihthei.
Earl Granville Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Κι εγώ είμαι είμαι πολύ απαισιόδοξος.Τόσα χρόνια πηγαίναμε από το κακό στο χειρότερο όσπου η ROC ο τελευταίος θεματοφύλακας της ελληνικής κρουαζιέρας έκλεισε κι αυτός και μείναμε στον άσσο. Δεν βλέπω στον ορίζοντα έλληνες επιχειρηματίες που να ενδιαφέρονται για την ελληνική κρουαζιέρα ΄και που θα διέθεταν τα κεφάλαιά τους για να ξεκινήσει μια νέα εποχή.
proud_ionian Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 οι οικογενειες που ηλεγχαν roc/sun cruise/ ηπειρωτικη δεν εκμεταλλευτικαν το πολυετες καθεστως προστετευτισμου για να ανανεωσουν το στολο τους και να κανουν νεες επενδυσεις, με κορυφαιο ατοπημα την ακυρωση της συνεργασιας με την carnival. τοτε ολοι πανηγυριζαν που εμειναν οι δουλειες στα ελληνικα χερια. σημερα 10 χρονια μετα δεν υπαρχει ελληνικη κρουαζιερα, ενω η costa που πηρε τη θεση της ηπειρωτικης στο αρμα της carnival εξασφαλιζει δουλειες σε παρα πολλους ιταλους ναυτικους
christos Posted March 5, 2005 Posted March 5, 2005 Toulaxiston an yparxei kapia nea etairia krouazieras stin Ellada meta apo xronia de tha kanei ta idia lathi me ti ROC.
Nick the Greek Posted March 10, 2005 Author Posted March 10, 2005 ΑΠΕ Πέμπτη, 10 Μαρτίου 2005 16:46 Η ανάπτυξη της κρουαζιερόπλοιας ναυτιλίας είναι στις προτεραιότητες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όπως δήλωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Μανώλης Κεφαλογιάννης. Ο υπουργός είπε ότι γίνονται συζητήσεις της ΠΝΟ με επενδυτές για να υψώσουν την ελληνική σημαία έξι (6) κρουαζιερόπλοια. Εμείς, πρόσθεσε, πρέπει να βελτιώσουμε τις λιμενικές εγκαταστάσεις. Κάνουμε συντονισμένες προσπάθειες και από αυτές μόνο να κερδίσουμε έχουμε αφού η κρουαζιέρα βρίσκεται στο σημείο μηδέν.
Earl Granville Posted March 10, 2005 Posted March 10, 2005 Έγώ από αυτά δεν πείθομαι.Τι θα γίνει δηλαδή θα αγοράσει κάποιος εφοπλιστής κρουαζερόπλοια με το ζόρι?Αφούκανείς δεν ενδιφέρεται. Τι θα κάνουν θα πάνε και θα παρακαλέσουν να βάλουν κρουαζερόπλοια ελληνική σημαία?δεν μπορώ να καταλάβω. Μακάρι να γίνουν έτσι τα πράγματα αλλά εγώ είμαι δύσπιστος.
proud_ionian Posted March 31, 2005 Posted March 31, 2005 Μέτρα για την κρουαζιέρα Για το θέμα της κρουαζιέρας στόχος του Υπουργείου είναι μέσα από συνεννοήσεις με την ΠΝΟ και τους εκπροσώπους του ομίλου LouisHellenicCruises να δημιουργηθούν οι συνθήκες προσέλκυσης πλοίων στην ελληνική σημαία, γεγονός που σημαίνει μείωση του κόστους σε επίπεδα ανταγωνιστικά με αυτά πλοίων άλλων σημαιών. Στόχος του υπουργείου είναι σταδιακά δέκα περίπου κρουαζιερόπλοια να φέρουν την ελληνική σημαία, στα οποία αναμένεται να απασχοληθούν περίπου 700 Ελληνες ναυτικοί. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι συζητήσεις μεταξύ ΠΝΟ, ΥΕΝ και Ομίλου LouisHellenicCruises προχωρούν και σύντομα θα υπάρξει σχετική συμφωνία, στο βαθμό που και η κυβέρνηση αναλάβει την κάλυψη ενός μέρους του κόστους που αφορά στις εισφορές στο NAT αλλά και τα λιμενικά τέλη. Σύμφωνα με τον κ. Κεφαλογιάννη οι συζητήσεις βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο καθώς «βγάλαμε το κόστος, το οποίο με αξιοπιστία προσέγγισαν όλοι όσοι συμμετείχαν σ' αυτή τη συζήτηση. Και από τη μεριά της εργοδοσίας και από τη μεριά της ναυτεργασίας. Όταν είδαμε το κόστος, το οποίο για κάθε πλοίο ήταν αρκετά σημαντικό, βρήκαμε τους τρόπους εκείνους με τη συμμετοχή και του Δημοσίου και τον πατριωτισμό των επενδυτών και την καλή συνεργασία των εργαζομένων, για να καταλήξουμε και θα καταλήξουμε άμεσα σε αποτέλεσμα». NAYTEMΠΟΡΙΚΗ
Orestis Posted July 1, 2007 Posted July 1, 2007 Την ώρα που η εταιρεία Louis δεχότανε τα πυρά των τηλε – εισαγγελέων για το δυστύχημα του Sea Diamond στη Σαντορίνη, οι Tούρκοι έδιναν (για άλλη μία φορά) μαθήματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας. Με επιστολή τους προς την εταιρεία οι επικεφαλείς του λιμανιού του Κουσάντασι ενημέρωναν για τη μείωση του κατά κεφαλή φόρου των επιβατών της Louis κατά 50%!"Με την επιστολή μας θα θέλαμε να επιβεβαιώσουμε ότι, στην παρούσα δύσκολη στιγμή που αντιμετωπίζετε, θα μειώσουμε, φυσικά, τον ισχύοντα κατά κεφαλήν φόρο των 10 δολ. / επιβάτη στα 5 δολ. / επιβάτη, για όλους τους επιβάτες της Louis Cruise Lines. Εάν χρειαστείτε περαιτέρω βοήθεια, ή έχετε κάποιες επιπρόσθετες ερωτήσεις, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Παρακαλούμε, όπως δεχθείτε και πάλι τη συμπάθειά μας." capital.gr Καλά έκαναν οι υπεύθυνοι του Κουσάντασι, που πραγματικά ενδιαφέρονται για τον τουρισμό τους. Εμείς είχαμε άλλα πράγματα να κάνουμε, πολύ σοβαρότερα: να ανακαλύψουμε αν το ναυάγιο ήταν γαλάζιο, πράσινο ή με κόκκινους κόκκους….
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 1, 2007 Posted July 1, 2007 Εξαιρετικά διεισδυτική η ματιά του αρθρογράφου...μόνο που "ξεχνάει" ότι το πλοίο ήταν Ελληνικό και όχι Τουρκικό...και το ναυάγιο έγινε στην Καλντέρα και όχι μέσα στο λιμάνι του Κουσάντασι! Ασήμαντες λεπτομέρειες που δεν τον πτοούν από το να εξάρει τα Τουρκικά "μαθήματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας"...με ελάφρυνση του κάθε επιβάτη κατά 5 $ (=3.75 euro)!!!! Βρε Ορέστη...μπας και μας δουλεύει ο δημοσιογράφος...και εσύ που τον επικροτείς λέγοντας "Οι Tούρκοι μας έβαλαν πάλι τα γυαλιά!"?
Orestis Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Πραγματικά δεν κατάλαβα σε τι διαφωνείς από αυτά που αναφέρει ο αρθογράφος. Φυσικά και τον επικροτώ: εγώ κρίνω εκ του αποτελέσματος: η Τουρκία παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερους ρυθμούς ανάπτυξης του τουρισμού της από την Ελλάδα. Εμείς έχουμε μείνει με τις δόξες του παρελθόντος και με τη σιγουριά πως κανείς δεν έχει τη φυσική ομορφιά των νησιών μας ούτε την ιστορία τους. Κι αυτό θεωρούμε πως πουλάει και θα πουλάει από μόνο του. Οι Τούρκοι έχουν οργάνωση, φτιάχνουν συνεχώς υποδομές, αναπτύσσουν δημόσιες σχέσεις, ξοδεύουν χρήματα για την προσέλκυση του τουρισμού, και το κυριότερο: δεν βγάζουν από μόνοι τους τα μάτια τους. Τους τελευταίους μήνες έχουν γίνει αρκετές βομβιστικές ενέργειες στα παράλια της Τουρκίας και προσπαθούν να “μειώσουν” τη σημασία του γεγονότος. Αντίθετα οι δικοί μας δημοσιογράφοι έκαναν τα πάντα για να "διαφημίσουν" το ναυάγιο, τονίζοντας τις χειρότερες πλευρές του. Στην Ελλάδα ακόμα και τα ναυάγια, ακόμα και οι πυρκαγιές πρέπει να έχουν ένα χρώμα. Αναρωτιέσαι αν η εκάστοτε αντιπολίτευση πραγματικά λυπάται για τα ατυχή περιστατικά που μπορεί να συμβαίνουν στη χώρα ή χαίρεται για το πολιτικό όφελος που θεωρεί πως θα αποκομίσει. Το γενικό συμφέρον και η εθνική πολιτική είναι λέξεις άγνωστες. Πυροβολούν σήμερα αυτό που θα πρέπει να υπερασπίσουν αύριο. Όσο για τα 3,5 € που σου φαίνονται λίγα, μην το βλέπεις σαν απόλυτο μέγεθος, αλλά σαν έκπτωση 50% σε ένα έξοδο του πλοίου. Στην Ελλάδα αντίστοιχα ποσά εισπράττουν όλα τα λιμενικά ταμεία (αναφέρομαι στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια), χωρίς να παρέχουν καμία ανταποδοτικότητα.
giorgosz Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Στην Ελλάδα αντίστοιχα ποσά εισπράττουν όλα τα λιμενικά ταμεία (αναφέρομαι στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια), χωρίς να παρέχουν καμία ανταποδοτικότητα. Βγαίνω λίγο εκτός θέματος, αλλά σίγουρα στο θέμα λιμενικές υποδομές, το Koυσάντασι είναι πολύ μπροστά από τα νησιά μας, που υποδέχονται τόσα πλοία. Βέβαια, έχω την εντύπωση ότι το λιμάνι το διαχειρίζεται ιδιωτική εταιρία. Αυτό κατάλαβα όταν ήμουν εκεί. Αντίστοιχες εγκαταστάσεις, αλλά όχι και την ίδια εξυπηρετικότητα με το Κουσάντασι, θα μπορούσα να πω ότι έχει και το λιμάνι του Ηρακλείου, σχετικά με το τμήμα της κρουαζιέρας.
Captain Argy Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Μπράβο φίλε Ορέστη έχεις απόλυτο δίκιο και δεν έχω να προσθέσω τίποτα στα λεγόμενα σου.Πάντως η μείωση 50% δεν είναι και λίγο για τα 500 minimum άτομα που αποβιβάζει κάθε πλοίο της εταιρείας στα λιμάνια της Τουρκίας.
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Orestis, επειδή εγώ δεν τα κατέχω καλά τα οικονομικά, θα ήθελα μια μικρή βοήθεια για να λύσω κάποιες απορίες μου: 1) Όταν λέμε «ενίσχυση της επιχειρηματικότητας» τι εννοούμε? Εγώ πίστευα μέχρι τώρα ότι είναι κάποιες ενισχύσεις που δίνει το κράτος (από Εθνικούς ή Κοινοτικούς πόρους) είτε με την μορφή επιδοτήσεων είτε με την μορφή απαλλαγών/ελαφρύνσεων προς τους επιχειρηματίες, ώστε να αναπτύξουν την επιχείρησή τους και με σκοπό αυτές οι ενισχύσεις να επιστρέψουν στο κοινωνικό σύνολο είτε με την αύξηση της απασχόλησης είτε με την αύξηση του ΑΕΠ. Ως τέτοια πχ θεωρούσα την παραπάνω επιδότηση των εισφορών του ΝΑΤ στα υπό Ελληνική σημαία κρουαζιερόπλοια. Και την οποία (ειρήσθω εν παρόδω) θεωρώ σωστή, από την στιγμή που δημιουργεί θέσεις εργασίας και αυξάνει τον πλούτο που παράγεται στην χώρα. Αυτά, βεβαίως, χωρίς να γνωρίζω όλες τις παραμέτρους του ζητήματος. Με λίγα λόγια πίστευα ότι η «ενίσχυση της επιχειρηματικότητας» αφορά τις ενισχύσεις που δίνονται από το κράτος (αμέσως ή εμμέσως) προς τις επιχειρήσεις. Και επ’ ουδενί χρησιμοποιείται αυτός ο όρος στις οικονομικές δοσοληψίες μεταξύ δύο επιχειρήσεων. Εκεί μπορούμε να μιλάμε για εκπτώσεις, προσφορές, διευκολύνσεις κλπ, μεταξύ μιας επιχείρησης και των πελατών/προμηθευτών της. Τα λέω σωστά ή κάνω κανένα λάθος? 2) Τα 3,75 ευρώ, θα τα καρπώνεται η εταιρεία ή ο επιβάτης? Ρωτάω, γιατί είχα την αίσθηση (χωρίς να είμαι γνώστης) ότι αυτά τα λιμενικά τέλη και οι φόροι χρεώνονται extra στον επιβάτη.
Orestis Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει στο Κουσάντασι για να σου απαντήσω. Αν είναι κρατική ή ιδιωτική επιχείρηση. Αν είναι δημόσια επιχείρηση, με την έκπτωση που κάνει στη Louis την επιδοτεί/διευκολύνει με σκοπό να της δώσει κίνητρο να αποβιβάζει τουρίστες στο λιμάνι τους, συντελώντας έτσι στην ενίσχυση της τουριστικής βιομηχανίας. Αν είναι ιδιωτική εταιρία, και η μείωση που αναφέρει στον κατά κεφαλήν φόρο αναφέρεται στο ποσό που εισπράττει το κράτος, συμβαίνει ακριβώς το ίδιο. Αν είναι ιδιωτική και απλά της κάνει έκπτωση από το ποσό που θα εισέπραττε ίδια, τότε έχουμε απλά μια επιχειρηματική πρωτοβουλία. Το παράδειγμα με το ΝΑΤ που αναφέρεις είναι ένα ακόμα κίνητρο για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την προσέλκυση επενδύσεων, το οποίο στην Ελλάδα μεταφράζεται απερίσκεπτα και αβίαστα σε… διαπλοκή Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας μπορούμε να έχουμε και με άλλες μορφές που δεν έχουν σχέση με επιδοτήσεις, όπως για παράδειγμα η μείωση της γραφειοκρατίας. Όταν για να ανοίξεις μια επιχείρηση χρειάζεσαι 50 πιστοποιητικά, αυτό λειτουργεί ως αντικίνητρο. Τα κίνητρα μπορεί να έχουν και άλλες μορφές, όπως μια πιο ευέλικτη εργασιακή νομοθεσία. Όσο για το ποιος πληρώνει το φόρο που αναφέρει το δημοσίευμα, για να παρέχεται ως διευκόλυνση προς την εταιρία, φαντάζομαι πως επιβαρύνει την ίδια.
ΣΕΙΡΙΟΣ Posted July 2, 2007 Posted July 2, 2007 Βρίσκω πολύ σωστά τα επιχειρήματα σου φίλε Orestis, και στο τελευταίο αλλά και στο προηγούμενο μήνυμα σου, και συμφωνώ μαζί σου. Αραγε όμως γιατί με ...ζώνουνε τα φίδια, κάθε φορά που διαβάζω την φράση : ...όπως μια πιο ευέλικτη εργασιακή νομοθεσία. Είναι μία φράση που συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια ιδίως από πολιτικούς εξ Ευρωπαικής Οικονομικής Κοινότητας ορμώμενους, και μου φέρνει πάντα στο μυαλό τους ίδιους συνειρμούς : ''Περισσότερα φθηνά ξένα χέρια, και λιγότεροι καλοπληρωμένοι εργαζόμενοι''. Θα μπορούσες ίσως να διευκρινίσεις το σημείο αυτό του μηνύματος σου, δηλαδή τι ακριβώς εννοείς με την συγκεκριμένη φράση ;
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Δεν ξέρω τι ακριβώς συμβαίνει στο Κουσάντασι για να σου απαντήσω. Αν είναι κρατική ή ιδιωτική επιχείρηση.Αν είναι ιδιωτική και απλά της κάνει έκπτωση από το ποσό που θα εισέπραττε ίδια, τότε έχουμε απλά μια επιχειρηματική πρωτοβουλία. Αφού δεν το ξέρεις…ας το μάθεις λοιπόν. Από το 2003 –και για 30 χρόνια- την αποκλειστική διαχείριση και εκμετάλλευση του λιμανιού του Κουσάντασι την έχει αναλάβει η ιδιωτική εταιρεία Ege Ports. Η εταιρεία παρέχει όλες τις ευκολίες ενός σύγχρονου λιμένα (έτσι τουλάχιστον ισχυρίζεται) και βέβαια έχει έσοδα από τον ελλιμενισμό, τον ανεφοδιασμό, τις επισκευές των πλοίων…από τις άλλες δευτερεύουσες υπηρεσίες που παρέχει…και από τα ψώνια που κάνουν οι επιβάτες, καθώς λειτουργεί και Duty Free και ένα νέο εμπορικό κέντρο, το Scala Nuova. Συνεπώς, η Ege Ports, απλώς, μειώνει κατά 3,75 ευρώ τα έξοδα ενός καλού της πελάτη, ο οποίος της αφήνει κάποια εκατομμύρια ευρώ ετησίως σε λιμανιάτικες υπηρεσίες (με την ευρεία έννοια) και άλλα τόσα εκατομμύρια που της αφήνουν οι επιβάτες από τα ψώνια που κάνουν. Το συμπέρασμα είναι ότι πρόκειται καθαρά για μια «διευκόλυνση» μιας επιχείρησης (Ege Ports) προς ένα καλό της πελάτη (Louis), ο οποίος βρίσκεται σε μια δύσκολη στιγμή…ίσως και μια «επικοινωνιακή» διευκόλυνση…και τίποτε παραπάνω. Όλα τα άλλα για τους «Tούρκους που μας έβαλαν πάλι τα γυαλιά!» και για τα «μαθήματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας»…απλώς, προκαλούν θυμηδία…για να μην πω τρανταχτά γέλια….σε όσους τουλάχιστον μπορούν να διαβάσουν πίσω από τις λέξεις και να δουν πέρα από την μύτη τους… Όσον αφορά τα υπόλοιπα, βεβαίως και συμφωνώ για τον θλιβερό ρόλο ορισμένων ΜΜΕ. Βεβαίως και συμφωνώ για τις θλιβερές κοκορομαχίες σχετικά με το «χρώμα» του ναυαγίου..του κάθε ναυαγίου. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ναυάγιο έγινε μέρα-μεσημέρι μπροστά σε χιλιάδες κάμερες και σε απ' ευθείας μετάδοση σε όλο τον κόσμο. Και, ευτυχώς, ακόμα εν Ελλάδι δεν κάνει κουμάντο η Στρατοχωροφυλακή για να θαφτεί το γεγονός, όπως αναφέρεις ότι γίνεται με τις βομβιστικές επιθέσεις στα Τουρκικά παράλια. Συσχετίζεις και συγχέεις, εντελώς ανιστόρητα, δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Εμείς έχουμε μείνει με τις δόξες του παρελθόντος και με τη σιγουριά πως κανείς δεν έχει τη φυσική ομορφιά των νησιών μας ούτε την ιστορία τους. Κι αυτό θεωρούμε πως πουλάει και θα πουλάει από μόνο του. Επίσης, θα συμφωνήσω απολύτως με την παραπάνω επισήμανσή σου. Με την προσθήκη ότι αυτό δεν είναι ένα μεμονωμένο σύμπτωμα, αλλά πρόκειται για ένα πρόβλημα με πολλές και πολύπλοκες αιτίες. Αιτίες πολιτικές και κοινωνικές. Από την παντελή απουσία, έστω και μεσοπρόθεσμης, αναπτυξιακής πολιτικής (όλα έχουν ορίζοντα 1-4 χρόνια)…και από την βαθειά ριζωμένη (πλέον) αντικοινωνική αντίληψη της αρπαχτής, του ωχαδερφισμού και του «δε πα' να γαμ…ν όλα». Δυστυχώς όμως –και εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου- όλα αυτά τα σύνθετα προβλήματα δεν λύνονται με την "ευέλικτη εργασιακή νομοθεσία" και με την κατάργηση των λεμβουχικών και των υπέρ τρίτων κρατήσεων (είχες δεν είχες, εκεί τόφερες πάλι ). Απαιτούν πολιτική αντιμετώπιση. Και δεν μπορώ να την διακρίνω…την ρημάδα..πουθενά!
Orestis Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Αφού δεν το ξέρεις…ας το μάθεις λοιπόν. Από το 2003 –και για 30 χρόνια- την αποκλειστική διαχείριση και εκμετάλλευση του λιμανιού του Κουσάντασι την έχει αναλάβει η ιδιωτική εταιρεία Ege Ports. Το συμπέρασμα είναι ότι πρόκειται καθαρά για μια «διευκόλυνση» μιας επιχείρησης (Ege Ports) προς ένα καλό της πελάτη (Louis), ο οποίος βρίσκεται σε μια δύσκολη στιγμή…ίσως και μια «επικοινωνιακή» διευκόλυνση…και τίποτε παραπάνω. Προκύπτει από κάπου πως αυτή η ιδιωτική εταιρία δεν πληρώνει φόρο (με τη μορφή κεφαλιάτικου) για κάθε επιβάτη που αποβιβάζεται στο λιμάνι; Γιατί η επιστολή δεν μιλάει για μείωση των τιμών αλλά για μείωση του φόρου, συνεπώς έχουμε τη δεύτερη περίπτωση που ανέφερα πιο πάνω. Ή μήπως αυτή η εταιρία δεν πληρώνει τίποτα στο κράτος για τα έσοδα που εισπράττει? Ακόμα και αν τη λάβουμε σαν ιδιωτική πρωτοβουλία, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και ανάλογες ενέργειες λείπουν από την Ελλάδα. Άλλωστε με “ιδιωτική” πρωτοβουλία τα διάφορα κανάλια προέβαλαν με το χειρότερο δυνατό τρόπο το ναυάγιο. Όμως, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το ναυάγιο έγινε μέρα-μεσημέρι μπροστά σε χιλιάδες κάμερες και σε απ' ευθείας μετάδοση σε όλο τον κόσμο. Και, ευτυχώς, ακόμα εν Ελλάδι δεν κάνει κουμάντο η Στρατοχωροφυλακή για να θαφτεί το γεγονός, όπως αναφέρεις ότι γίνεται με τις βομβιστικές επιθέσεις στα Τουρκικά παράλια Οι βόμβες στα τουριστικά θέρετρα της Τουρκίας, μέρα μεσημέρι έσκασαν και υπήρξαν πλάνα από πολλά τηλεοπτικά δίκτυα. Επειδή βρισκόμαστε στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης της ενημέρωσης και του.. YouTube, η στρατοφυλακη δεν είναι αρκετή για να διαχειριστείς επικοινωνιακά μια κρίση... Χρειάζεται οργανωμένη και σταθερή επικοινωνιακή πολιτική, δημόσιες σχέσεις και διασυνδέσεις που χτίζονται με διάφορους τρόπους, όχι όμως πλέον με κουμπούρια (ή τουλάχιστον όχι μόνο με αυτά...) Συσχετίζεις και συγχέεις, εντελώς ανιστόρητα, δυο εντελώς διαφορετικά πράγματα. Συνδέω και συγκρίνω πως διαχειριστήκαν επικοινωνιακά οι δύο χώρες δύο περιστατικά: από τη μία ένα ναυάγιο (μεμονωμένο δυστύχημα) και από την άλλη συνεχείς τρομοκρατικές ενέργειες (ενέργειες που συμβαίνουν ηθελημένα και κατ’ εξακολούθηση). Ο κοινός παρανομαστής τους είναι πως και από τις δύο περιπτώσεις υπάρχουν αρνητικές συνέπειες στον εθνικό τουρισμό. Μάντεψε λοιπόν, ποιο γεγονός ήταν πιο εύκολο να καλυφθεί επικοινωνιακά (δεν είναι δύσκολο να μαντέψεις) και ποια χώρα τελικά τα κατάφερε καλύτερα…. Δυστυχώς όμως –και εδώ θα διαφωνήσω μαζί σου- όλα αυτά τα σύνθετα προβλήματα δεν λύνονται με την "ευέλικτη εργασιακή νομοθεσία" και με την κατάργηση των λεμβουχικών και των υπέρ τρίτων κρατήσεων (είχες δεν είχες, εκεί τόφερες πάλι ). Απαιτούν πολιτική αντιμετώπιση. Και δεν μπορώ να την διακρίνω…την ρημάδα..πουθενά! Τα μέσα που ανέφερα για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας (οικονομική ενίσχυση, μείωση γραφειοκρατίας, ευέλικτη εργασιακή νομοθεσία) αφορούν όλους τους τομείς των επιχειρήσεων και όχι μόνο την κρουαζιέρα, αλλά ακόμα και σε αυτή, μπορούν να βρουν εφαρμογή. Αφού και τα 3 μέσα που ανέφερα προέρχονται και παρέχονται από το κράτος, εννοείται πως απαιτούν πολιτική βούληση. Συνεπώς δεν κατάλαβα καθόλου το σχόλιο σου. Υ.Γ. Καλό θα είναι όταν γνωρίζεις κάτι να το αναφέρεις από την αρχή για να μη χάνουμε άδικα το χρόνο μας. Εκτός αν η διατύπωση των ερωτήσεων σου, δεν αποσκοπεί στην επίλυση τους...
DIDO Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Ορέστη, συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Πρέπει όλοι μας να καταλάβουμε πως μόνο τέτοιου είδους ενέργειες και πολιτικές έστω και συνεργαζομένων εταιρειών στις μεταξύ τους σχέσεις όταν το αντικείμενό τους είναι η παροχή των υπηρεσιών, προάγουν αυτό που ακριβώς πρεσβεύουν. Σημειωτέον ότι μιλάμε για τη συνεργασία μιας τουρκικής Εταιρίας με μια Ελληνική, Ελληνοκυπριακών συμφερόντων. Όλα τα υπόλοιπα είναι εθνικιστικές κραυγές (Ελληνάρας στη χώρα του Βύρωνα) συνδυασμένες με υπερευαισθησία σε κάθε είδους ευελιξία.
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Ορέστη, συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Σημειωτέον ότι μιλάμε για τη συνεργασία μιας τουρκικής Εταιρίας με μια Ελληνική, Ελληνοκυπριακών συμφερόντων. Όλα τα υπόλοιπα είναι εθνικιστικές κραυγές (Ελληνάρας στη χώρα του Βύρωνα) συνδυασμένες με υπερευαισθησία σε κάθε είδους ευελιξία. 1) Θα με εξέπληττε...εάν δεν συμφωνούσες...και μάλιστα απολύτως2) Αυτό ακριβώς λέω και εγώ! Συνεργασία 2 εταιρειών και όχι "ενίσχυση επιχειρηματικότητας" και λοιπά κουραφέξαλα για τους ιθαγενείς. 3) Ελπίζω αυτό το σχόλιο να μην αναφέρεται σε εμένα. Γιατί σε διαφορετική περίπτωση...έχεις πρόβλημα κατανόησης αυτών που γράφω παραπάνω, αλλά και γενικότερα.
Orestis Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Όλα τα άλλα για τους «Tούρκους που μας έβαλαν πάλι τα γυαλιά!» και για τα «μαθήματα ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας»…απλώς, προκαλούν θυμηδία…για να μην πω τρανταχτά γέλια….σε όσους τουλάχιστον μπορούν να διαβάσουν πίσω από τις λέξεις και να δουν πέρα από την μύτη τους… Εγώ πάντως, όσο μπορώ να δω πέρα από τη μύτη μου, επιμένω πως οι Τούρκοι μας έβαλαν τα γυαλιά. Δεν με νοιάζει αν ήταν Τούρκοι του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα… το σίγουρο είναι πως είναι Τούρκοι…. Και σε μια δύσκολη στιγμή ενός συνεργάτη τους, προσπάθησαν να τον στηρίξουν, σε αντίθεση με πολλούς Έλληνες που προσπάθησαν να τον “βυθίσουν” λίγο πιο βαθιά...
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Προκύπτει από κάπου πως αυτή η ιδιωτική εταιρία δεν πληρώνει φόρο (με τη μορφή κεφαλιάτικου) για κάθε επιβάτη που αποβιβάζεται στο λιμάνι; Δεν με ενδιαφέρει και ούτε είναι αυτό το αντικείμενο της αντιπαράθεσής μας. Αυτό που έχει σημασία είναι ότι πρόκειται για μια πρωτοβουλία μιας ιδωτικής εταιρείας προς έναν καλό της πελάτη…και όχι μια Τουρκική κρατική πρωτοβουλία…όπως σαφέστατα υπονοούσε το άρθρο (σου θυμίζω τι γράφει ακριβώς: «Μπορούμε να φανταστούμε τι θα συνέβαινε αν η ελληνική κυβέρνηση αποφάσιζε σε αυτή την φάση να αναλάβει πρωτοβουλίες να συμπαρασταθεί στην ελληνική εταιρεία; Κόλαση!») και ασμένως επικρότησες και εσύ…χωρίς να γνωρίζεις ποιος έχει την διαχείριση του λιμανιού του Κουσάντασι. Επειδή βρισκόμαστε στον αιώνα της παγκοσμιοποίησης της ενημέρωσης και του.. YouTube, η στρατοφυλακη δεν είναι αρκετή για να διαχειριστείς επικοινωνιακά μια κρίση...Μάντεψε λοιπόν, ποιο γεγονός ήταν πιο εύκολο να καλυφθεί επικοινωνιακά (δεν είναι δύσκολο να μαντέψεις) και ποια χώρα τελικά τα κατάφερε καλύτερα…. Εάν δεν γνωρίζεις την σχέση των βομβιστικών επιθέσεων με το Κουρδικό (υπ’ αριθμό ένα ζήτημα εθνικής ασφαλείας για την Τουρκία) και το όλο σκοτεινό παρασκήνιο που υπάρχει γύρω από αυτό το ζήτημα…καλό είναι να μην προβαίνεις σε συγκρίσεις με ένα ξαφνικό, τυχαίο και ατυχές γεγονός (το ναυάγιο) και την ατυχή επικοινωνιακή του διαχειρίση. Όσον αφορά τον αιώνα του you tube…ασφαλώς και θα σου διαφεύγει η πρόσφατη απειλή της γείτονος για απαγόρευση πρόσβασης σε αυτό από τους Τουρκικούς παρόχους…εάν δεν αποσύρονταν (καλώς η κακώς, δικαίως ή αδίκως) τα υβριστικά και προσβλητικά βίντεο για τον Κεμάλ. Αφού και τα 3 μέσα που ανέφερα προέρχονται και παρέχονται από το κράτος, εννοείται πως απαιτούν πολιτική βούληση. Συνεπώς δεν κατάλαβα καθόλου το σχόλιο σου. Πολιτική…δεν σημαίνει να εφαρμόζεις με κάθε κόστος…ό,τι σου ζητάνε οι επιχειρηματίες και οι οποίοι καλά κάνουν από την πλευρά τους. Πολιτική σημαίνει όραμα για το μέλλον…στρατηγικό σχεδιασμό…τακτικές εφαρμογής των σχεδίων…συγκρούσεις με συμφέροντα, ένθεν κακείθεν…στελέχη ικανά…αδιαφορία για το εκλογικό κόστος…και κυρίως να πείσεις τον κόσμο ότι όλα αυτά υπάρχουν και λειτουργούν σωστά. Όμως, δυστυχώς…δεν… Καλό θα είναι όταν γνωρίζεις κάτι να το αναφέρεις από την αρχή για να μη χάνουμε άδικα το χρόνο μας. Εκτός αν η διατύπωση των ερωτήσεων σου, δεν αποσκοπεί στην επίλυση τους Απλώς ήθελα πρώτα να ξεκαθαρίσουμε τους ορισμούς «ενίσχυση επιχειρηματικότητας» και «επιχειρηματική πρωτοβουλία» για να μην υπάρχει πρόβλημα συνεννόησης. Και σου αντιστρέφω την υπόδειξη: Καλό θα ήταν…εάν δεν γνωρίζεις…να μην χειροκροτείς ενθουσιωδώς…μπορεί και να εκτεθείς. Εγώ πάντως, όσο μπορώ να δω πέρα από τη μύτη μου, επιμένω πως οι Τούρκοι μας έβαλαν τα γυαλιά. Δεν με νοιάζει αν ήταν Τούρκοι του ιδιωτικού ή του δημόσιου τομέα… το σίγουρο είναι πως είναι Τούρκοι Και μιας και είσαι καλός γνώστης και υπέρμαχος της Τουρκικής επιχειρηματικής πραγματικότητας…θα ήθελα να σε ρωτήσω και κάτι ακόμα: εάν η Louis υψώσει Κυπριακή σημαία στα πλοία της (ως έχει κάθε δικαίωμα)…θα μπορεί να πιάνει στο Κουσάντασι…? Ταύτα και μένω…
Orestis Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Τα επιχειρήματα σου όχι μόνο δεν με πείθουν για κάτι αλλά τα θεωρώ εντελώς άσχετα με την ουσία του θέματος. 1. Αν η εταιρία μείωσε το φόρο και όχι την τιμή, τότε σαφώς η κίνηση αυτή γίνεται με τη στήριξη του κράτους. Επίσης πολλές ιδιωτικές εταιρίες, εφαρμόζουν πολιτικές που τους επιβάλλονται από το κράτος (αυτό συμβαίνει και στην Ελλάδα). 2. Το να καλύπτεις καλύτερα σε επικοινωνιακό επίπεδο ένα χρόνιο πρόβλημα που πλήττει τον τουρισμό σου (τρομοκρατία) είναι απείρως πιο δύσκολο από το να καλύψεις ένα τυχαίο γεγονός (ναυάγιο). Συνεπώς αφού η Τουρκία τα καταφέρνει, σημαίνει πως κάνει πολύ καλή δουλειά σε αυτό τον τομέα. 3. Με ρυθμούς αύξησης του τουρισμού ανώτερους από την Ελλάδα, σημαίνει πως η Τουρκία έχει κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες που δεν έχουμε κάνει εμείς, ή που κάνουμε ελλιπώς. Ανάμεσα σε αυτές είναι σαφώς και η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας. 4. Οι δικές σου προβλέψεις-απόψεις έχουν διαψευστεί αρκετές φορές από τα γεγονότα. Δεν θεωρώ πως έχεις εκτεθεί, άνθρωποι είμαστε, κουβέντα κάνουμε. Εγώ δεν βλέπω να διαψεύδομαι σε κάτι από αυτά που έγραψα παραπάνω, γιατί απλά διατυπώνω τη γνώμη μου, μέσα από την οπτική γωνία που “διαβάζω” και ερμηνεύω αυτή την κίνηση. Επέτρεψε μου λοιπόν (αφού στο forum δεν υπάρχει στρατοχωροφυλακή) να έχω τις δικές μου απόψεις. Χαίρομαι που σου προκαλούν τρανταχτά γέλια, το γέλιο κάνει καλό στην υγεία. Από εκεί και πέρα δικαίωμα σου να μου κάνεις υποδείξεις και να χρησιμοποιείς προσωπικούς χαρακτηρισμούς (είπαμε, έχουμε ελευθερία), αν και δεν είναι ότι πιο ευγενικό έχω συναντήσει στο forum. Το θέμα για μένα λήγει εδώ.
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 3, 2007 Posted July 3, 2007 Αγαπητέ orestis, αν και δεν κατανοώ το που σε προσέβαλα…σέβομαι τους λόγους που σε ωθούν να μην συνεχίσεις την συζήτηση. Έχεις δίκιο ότι και εγώ έχω πέσει πάμπολλες φορές έξω στις προβλέψεις μου…και αυτό δεν είναι ντροπή. Όποιος λέει την γνώμη του…είναι και πιθανό να πέσει έξω. Δεν λαθεύει…μόνον όποιος σιωπά ή αρκείται στα δελτία τύπου. Όμως, ποτέ δεν προσπάθησα να παρουσιάσω το μαύρο για άσπρο...τα φύκια για μεταξωτές κορδέλες. Επίσης, δεν κατανοώ την επιλεκτική σου ευαισθησία. Δεν σε είδα να αντιδράς, όταν κάποιοι άλλοι προέβαιναν σε υβριστικούς αφορισμούς («Ελληνάρας στη χώρα του Βύρωνα») προς όσους δεν συμφωνούν μαζί τους. Πολύ βολικός -είναι αλήθεια- αφορισμός και μάλιστα είναι και πολύ της μοδός. Χρησιμοποιείται εσχάτως κατά κόρον για να διαβάλλει τους «αντιφρονούντες». Πάντως, εγώ προσωπικά δεν θίχτηκα καθόλου, καθώς επ’ ουδενί αισθάνομαι ότι με αφορά. Υποθέτω ότι δεν αντέδρασες, γιατί οι υβριστικοί αφορισμοί αφορούσαν αυτούς που διαφωνούν με εσένα…και προέρχονταν από τους «απολύτως συμφωνούντες» με εσένα. Ίσως, και να το θεώρησες «ό,τι πιο ευγενικό έχεις συναντήσει στο forum». Τέλος, πριν δηλώσεις την «αποχώρησή» σου από την συζήτηση (με γενικόλογες αναφορές στα περί ρυθμών ανάπτυξης, επιχειρηματικότητας κλπ), ευχής έργο θα ήταν να είχες απαντήσει και στο προηγούμενο τελευταίο ερώτημά μου. Όπως και νάχει, εμείς εδώ δεν είμαστε ζαπτιέδες, ώστε να επιβάλλουμε απόψεις και να απαιτούμε απαντήσεις. Ο καθένας πιστεύει ό,τι θέλει, απαντάει σε ό,τι θέλει και λέει ό,τι θέλει. Και ο κάθε αναγνώστης…κρίνει τις απόψεις του καθενός.
ΝΗΡΕΑΣ Posted July 6, 2007 Posted July 6, 2007 Ας έχουμε υπ' όψη και μιά άλλη παράμετρο για το κοντινό μέλλον της Ελληνικής κρουαζιέρας... Solas 2010 ...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now