Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

ηρθε η ωρα του τελους

συμφωνα με το maritime matters :
 

MARITIMEMATTERS said:


Derelect Classic Evicted From Dar es Salaam
August 3: Tanzania Ports Authority announced that it will remove passenger vessel MV ZAHARA (ex KEFALLINIA, EXPRESS PAROS) from its territorial waters. The derelect ferry has been lying at the Dar es Salaam port since it was barred from sailing Tanzanian coastal waters in 2001. According to the TPA public relations manager, her owners have failed to comply with orders for its removal for more than three years and will be charged for the costs of removal. Failure to comply will result in the ship being scrapped. ZAHARA, reportedly owned by Victoria Marine Passenger Services, formerly operated the vessel from Dar es Salaam to MTwara, but was prevented in sailing in 2001 after the ship broke down at sea with hundreds of passengers onboard. The vessel was built in Greece in 1965 as KEFALLINIA at Perama shipyards for Strintzis Lines, where she had a successful career in the Ionian Sea until she was sold in 1993 to Katapoliani and renamed EXPRESS PAROS also sailing in Greek waters. In 1999 she was purchased and brought to Tanzania for Dar es Salaam - Zanzibar service.

 


ευχομαι και ελπιζω να βουλιαξει καθως το μετακινουν ωστε να μην δουμε σκηνες κανιβαλισμου.

αλλο ενα made in greece ναυπηγημα χανεται. εδω στο ιονιο θα το θυμομαστε παντα οσοι μεγαλωσαμε μεσα σε αυτο

 

________________________________________________________________________________

(1965, latter Express Paros, scrapped as Zahara)

 

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΕΣ οι φωτό του Σουηδού για το πλοίο. Τουλάχιστον να είσαστε σίγουροι στο Ιόνιο ότι το πλοίο σας δεν πρόκειται να βουλιάξει εκεί μέσα.

http://www.faktaomfartyg.se/zahara_1965_b_2.htm

http://www.faktaomfartyg.se/zahara_1965_b_1.htm

Link to comment
Share on other sites

ειναι πραγματικα κριμα που και τα τρια της (σχεδον) σειρας αυτης ειχαν αδοξο τελος. το ιονιον βουλιαξε, το ελλη αφου σαπισε για χρονια ως ιπποκρατης πηγε για διαλυση και το κεφαλληνια καθεται στα αβαθη του νταρ ες σαλαμ (θα βγει στο δρομο σε λιγο) μεσα στη σκουρια με πιθανοτερο τελος την επιτοπια διαλυση.

παρολο που ειχαμε δει και αλλες συγκλονιστικες φωτο πριν λιγους μηνες σε εντυπο μεσο, απο οτι φαινεται η κατασταση εχει επιδεινωθει και αλλο.

μακαρι να το βομβαρδισουν να εξαφανιστει μονομιας. αφ'ης στιγμης δεν υπαρχει καμια πιθανοτα διασωσης δεν εχει νοημα να παρατεινεται αυτο το μακαβριο θεαμα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

πραγματικα συγκλονιστικες οι φωτογραφιες. συμφωνω , να το βομβαρδισουν να εξαφανιστει, παρα να το αφησουν να σαπιζει

ειναι τουλαχιστο ψυχοφθορο...

Link to comment
Share on other sites

Α Μ Α Ρ Τ Ι Α ! ! !

ΑΙΣΧΟΣ και δεν ξερω κι εγω τι αλλο να πω...Το κλαιει η ψυχη μου ρε παιδια πραγματικα...Ακομα και το να βουλιαζε κατι θα ηταν.... Αυτο ομως ειναι καταντια........

:confused:;););)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Έπεσα τις προάλλες σε μία εκπομπή της ΕΡΤ3 για τους Έλληνες της διασποράς και είχε αποστολή στην Τανζανία.

Πρώτο πλάνο το καμάρι του Dar es Salaam. Δεν είδα πότε είχε γυριστεί η εκπομπή, αλλά μου φάνηκε καλοκαίρι.

Έκανε και κάτι κοντινά πλάνα στο πλοίο...άστα να πάνε. Θλίψη! Μόνο λαμαρίνα και μπογιά έχουν απομείνει.

Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν το έχουν πάρει ακόμα.

Link to comment
Share on other sites

...Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν το έχουν πάρει ακόμα.

ποιοι να το παρουν; οι τασμανοι ή εμεις; δεν ξερω για τους τασμανους, αλλα εμεις εχουμε σοβαροτερες ασχολιες. δεν ξερουμε τι να πρωτοσωσουμε:

α)το clydebuilt REGAL EMPRESS για να κανουμε ρουσφετι στον αμερικανο γερουσιαστη Raptakis που θελει να σωσει το καραβι που πηγε τον μπαμπα του στο αμερικα. (συμφωνα με περσυνα δημοσιευματα ο raptakis εχει ξεκινησει την καμπανια για τη διασωση του- αλλαγμενου απο τις μετασκευες- πλοιου, γιατι με αυτο πηγε ο μπαμπας του στις ΗΠΑ ή κατι τετοιο).

ή β)το αμερικανικο παροπλισμενο LibertySS Arthur M. Huddell. το Wave της Ελευσινας πιο πολυ σχεση με Ελλαδα.

σαν υστατο χαιρε, μια φωτογραφια απο το σαλονι Α' θεσης του Κεφαλληνια (ειχε και τετοιο:D ). Καλοκαιρι του 1989 ειναι τραβηγμενη

post-13-128326956836_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

οι τασμανοι ή εμεις; δεν ξερω για τους τασμανους

Μαλλον θελεις να πεις Τανζανοι (απο Τανζανια) και οχι Τασμανοι.Ως γνωστο Τασμανια ειναι ενα νησι της Αυστραλιας,νοτια της Μελβουρνης.Απαλλασσεσαι ομως λογω συναισθηματικης φορτισης...:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Έπεσα τις προάλλες σε μία εκπομπή της ΕΡΤ3 για τους Έλληνες της διασποράς και είχε αποστολή στην Τανζανία.

Πρώτο πλάνο το καμάρι του Dar es Salaam. Δεν είδα πότε είχε γυριστεί η εκπομπή, αλλά μου φάνηκε καλοκαίρι.

Η ΕΡΤ3 θα έχει σε επανάληψη την εκπομπή "ΔΙΑΣΠΟΡΑ", μεθαύριο Σάββατο 11/3 στις 13.30 το μεσημέρι. Δείτε σχετικά εδώ

Όπως αναφέρει το δελτίο:

"Η αποστολή στην πρωτεύουσα της Τανζανίας Νταρ Ες Σαλάαμ («η πόλη της ειρήνης»), και στην επαρχία της Ιρίγκα, πραγματοποιήθηκε από τις 13 ως τις 18 Ιανουαρίου 2006."

Και όχι καλοκαίρι, όπως είχα υποθέσει. όσοι πιστοί του θρύλου του Αιγαίου:eek: , προσέλθετε!

Link to comment
Share on other sites

θλιψη, φρικη, ανατριχιλα & ονειδος.

το βαπορι ρημαγμενο και κανιβαλισμενο. το νησος χιος ειναι βασιλοβαπορο μπροστα του. μακαρι να ειχε διαλυθει ή να ειχε βουλιαξει. εχει καταντησει ενα βαπορι βρυκολακας. ενα βαπορι που δεν μπορει να πεθανει.

η πιο μεγαλη ειρωνεια ειναι στην αρχη της εκπομπης που ακουγεται η μουσικη του σηριαλ "η αιθουσα του θρονου" στην οποια το ταλαιπωρο σκαρι πρωταγωνιστουσε ως Express Paros.

ΥΓ η εκμπομπη ηταν ετσι και αλλιως καταπληκτικη. ευτυχως που υπαρχουν και ανθρωποι σαν τους ελληνες και τους παππαδες της τανζανιας και διασωζουν την αξιοπρεπεια ολων μας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

αναρωτιεμαι τι να εγινε ο παλιος μπρουτζινος καδενατος τηλεγραφος του βαποριου. ηταν σε χρηση μεχρι τις αρχες της 10ετιας του 80.

τοτε τοποθετηθηκε ενας ηλεκτρικος τηλεγραφος (παραδοσιακης μορφης). την προσοχη τραβαγαν τα κοκκινα φωτακια που αναβοσβηναν στις κινησεις. ηταν ιδιος με αυτους που ειχε το γεωργιος του φραγκουδακη. (το γεωργιος ειχε 3, γεφυρα και βαρδιολες. οτι κινηση εκανες αμεσως γυριζαν και οι αλλοι 2)

ο παλιος τηλεγραφος δεν αφαιρεθηκε απο το κεφαλληνια. παρεμενε στη θεση του σα ντεκορ (στο finished with engines) για οσα χρονια ταξιδευε στο ιονιο. ελπιζω να προλαβε κανεις να τον σωσει πριν φυγει απο εδω.

το ιδιο ευχομαι να εχει γινει και για την μπρουτζινη πλακετα που υπηρχε εξω απο την πρωτη θεση και ανεφερε οτι "το Ε/Γ-Ο/Γ Κεφαλληνια ειναι μια ελληνικη κατασκευη του 1965 εργο του Χ.Μεσσηνη." επισης 2 χρονια πριν φυγει απο το ιονιο τιμηθηκε απο το δημου ιθακης (παλι με πλακετα), για τις πολλες διασωσεις ασθενων που ειχαν πραγματοποιηθει χαρη σε εκτακτα νυχτερινα δρομολογια του πλοιου.

οι εξωτερικες αλλαγες ολα τα χρονια που ταξιδευε ηταν ελαχιστες. πιο σημαντικη η προσθηκη βολβου στις αρχες του 1990 και η μετακινηση των οκιων προς τα εξω. τοτε μπηκε και μια μοναδα κλιματισμου πισω απο το αλμπουρο. αργοτερα στην αφρικη προστεθηκαν και εξωτερικες τουαλετες καταπρυμα. οταν ηρθε στο αιγαιο σφραγιστηκαν τα φινιστρινια του κατω πλωριου σαλονιου.

το βαπορι ειχε παντου ξυλο και οι αλλουεδες του θυμιζαν αλλη εποχη. το γκαραζ ειχε εκ κατασκευης εξαερισμο τυπου λιμπερτυ:mad: . "χωνια" δηλαδη που εβγαιναν στους κατω αλλουεδες.

οι 2 φωτο απο το fartyg. σε αυτη του π λελεκη (του 85) ειναι οπως το θυμαμαι στα 80s. με το σινιαλο της κοινοπραξιας και το Σ καταπλωρα. φαινονται και τα ανοιχτα φινιστρινια και τα οκια στην αρχικη θεση. στην αλλη του 98 ως express paros του anton heufff τα κατω φινιστρινια ειναι σφραγισμενα ενω ειναι εμφανης και ο βολβος. αυτη δε γινεται direct link, εχει προστασια:mad:

η τριτη φωτο ειναι στο βαθυ ιθακης το 1985. τοτε που τα βαπορια ηταν μικρα και πλαγιοδετουσαν εκει που τωρα δενουν τα γιωτ.

edit.

δεν ανεφερα στις οπτικες αλλαγες οτι στα τελη της 10ετιας του 70 αφαιρεθηκε απο το πανω απο το ρεμετζο της πλωρης το πλεγμα που υπηρχε για να μπαινει τεντα

kefallinia_1965_3.jpg

http://www.faktaomfartyg.se/express_paros_1965_b_1.htm

post-13-12832695788_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

το τευχος σεπτεμβριου του "εφοπλιστη" εχει αφιερωμα στο Κεφαλληνια. δυστυχως στο σαιτ του περιοδικου δεν μπορω να ανοιξω, για καποιο λογο, το pdf, κολλαει. αν βρει καποιος το αρθρο θα ηταν ενδιαφερον να το παραθεσει.

Link to comment
Share on other sites

παιδια δεν χρειαζεται να παραθετουμε ολοκληρα αρθρα περιοδικων. ας το παρουμε το τευχος (5,5 μονο κανει;) ) και μετα συζηταμε εδω για το κεφαλληνια.

οση καλη διαθεση να εχει ο Εφοπλιστης και πολλοι αλλοι για να σωθει το βαπορι κανεις δε λεει ποσα λεφτα χρειαζονται (μεταφορα σε heavy lift ship, αποκατασταση και συντηρηση). περισσοτερα αφου διαβασουμε.

Link to comment
Share on other sites

04-APR-2006 Future shipwreck, the MV Zahara, beached in front of the Kilimanjaro Hotel, Dar es Salaam

05-APR-2006 The sad ship MV Zahara beached in central Dar es Salaam

24-JUN-2006 View of Dar es Salaam harbor from the Azania Front Lutheran Church tower

24-JUN-2006 The MV Zahara, a future shipwreck beached along Kivukoni Front, Dar es Salaam

Προτείνω η ιδρυτική διακήρυξη του preservation society για την διάσωση του ZAHARA να γίνει στο ξενοδοχείο Kilimanjaro Hotel του Dar es Salaam.:P

post-31-128326973436_thumb.jpg

post-31-128326973439_thumb.jpg

post-31-128326973441_thumb.jpg

post-31-128326973443_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

πρωτα απο ολα να παρακαλεσω νηρεα να μη μας δουλευεις, γιατι εχουμε αναμνησεις απο εκει οπως αλλοι εχετε απο το αιγαιο η απο τον καναρη:P :P

ειναι προφανες οτι εχει αρχισει διαλυση in situ. μια συγκριση με παλαιοτερες φωτογραφιες το αποδεικνυει.

με τιποτα παντως δε μοιαζει με βαπορι που δεν εχει υποστει ανεπανορθωτη φθορα

Link to comment
Share on other sites

Αμ δεν το βλέπω για διάλυση, το παρα πολύ προσεγμένο κόψιμο σε συγκεκριμένα μέρη σε συνδιασμό με αυτή τη δήλωση "Future shipwreck, the MV Zahara, beached in front of the Kilimanjaro Hotel, Dar es Salaam" που αναφέρεται παραπάνω δείχνει πως πάει για artificial reef.

Τα πλευρικά ρέλια αφαιρέθηκαν για ευκολότερη πρόσβαση των δυτών που θα βουτάνε, για τον ίδιο λόγο ανοίχτηκε η γέφυρα, νετάρισαν τα ντεκ, "μεγάλωσαν" τα παράθυρα στο πάνω ντεκ και ανοίχτηκαν και πάλι τα σφραγισμένα παραθυράκια της πλώρης. Ο,τι θα συνιστούσε κίνδυνο για τους υποθαλάσσιους επισκέπτες αφαιρέθηκε "χειρουργικά", το μονο που μενει ειναι να μάθουμε πού θα ποντιστεί. Καλώς ή κακώς δεν θα κοπεί ποτέ, αλλα θα μεινει για πάντα στη μορφή που το βλέπουμε τώρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...