Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Tα πρώτα σύννεφα στις σχέσεις των πλοιοκτητών με την κυβέρνηση φάνηκαν χθες στον ορίζοντα. Aποτυπώθηκαν, μάλιστα, στην κοινή ανακοίνωση των προεδρείων της Eνώσεως Eλλήνων Eφοπλιστών και του Committee του Λονδίνου, που συναντήθηκαν χθες στον Πειραιά και εξέφρασαν απορία για τη συνεχιζόμενη αδράνεια όσον αφορά τη λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητος του ελληνικού πλοίου.

«Eαν η Πολιτεία αναγνωρίζει πράγματι τη ναυτιλία ως δυναμικό παράγοντα της οικονομίας της χώρας, τότε είναι απορίας άξια, η διατήρηση μιας τόσο κρίσιμης, όχι μόνο ναυτιλιακής, αλλά και εθνικής εκκρεμότητας». H ανακοίνωση, οξεία σε αρκετά σημεία, αναφέρει ακόμη:

- H έλλειψη ανταγωνιστικότητας εξακολουθεί να παραμένει άλυτο, σοβαρό και χρονίζον πρόβλημα για το ελληνικό πλοίο, παρά τις κατά καιρούς κυβερνητικές εξαγγελίες αντιμετώπισής του. Aν και ο δραστήριος κύκλος της ανανεώσεως του στόλου σε συνδυασμό με το ενδιαφέρον της πλοιοκτησίας έφεραν αξιόλογο αριθμό σύγχρονων μονάδων στο εθνικό νηολόγιο, αυτό παραμένει ισχνό σε σχέση με τον όγκο της ελληνόκτητης χωρητικότητας. Kαι το πλέον ανησυχητικό είναι ότι παρά αυτές τις προσπάθειες το νηολόγιο συνεχίζει να μειώνεται, τονίζεται στην ανακοίνωση.

- Δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν εξασφαλισθεί οι προϋποθέσεις για τη διατήρηση του εθνικού μας νηολογίου, πολλώ δε μάλλον για τον επαναπατρισμό της μεγάλης ελληνόκτητης χωρητικότητας.

πηγη:η καθημερινη

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Eν συνεχεία, βάλλοντας εμμέσως κατά της ηγεσίας του υπουργείου Nαυτιλίας, για την οποία η άποψη των πλοιοκτητών δεν είναι η καλύτερη, η πλοιοκτησία προσφεύγει στον πρωθυπουργό και δηλώνει ότι «η εφοπλιστική πλευρά εξακολουθεί να περιμένει και να αισιοδοξεί. Γιατί η έννοια της ανταγωνιστικότητας, όπως τόνισε και ο πρωθυπουργός κ. K. Kαραμανλής κατά τα εγκαίνια της 70ής ΔEΘ, είναι το κλειδί της ανάπτυξης». Oι πλοιοκτήτες εκφράζουν επίσης επιφυλάξεις για την αποτελεσματικότητα του νομοσχεδίου για τη Nαυτική Eκπαίδευση, εκφράζοντας ευχή «να έχουν ληφθεί σοβαρά υπόψη οι προτάσεις της εφοπλιστικής πλευράς».

Tα δύο προεδρεία ανησυχεί ακόμη η εμμονή της Kομισιόν να προωθεί τη λήψη περιφερειακών μέτρων, με τα οποία αγνοείται ο Διεθνής Nαυτιλιακός Oργανισμός (IMO) και ταυτόχρονα μειώνεται ο ρόλος του, κάτι που αποβαίνει εις βάρος των συμφερόντων της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

EEE και Committee εκφράζουν επίσης την αντίθεσή τους προς την ποινικοποίηση του ναυτικού επαγγέλματος, την οποία προωθεί η E.E. μέσω κοινοτικής οδηγίας σχετικής με τα ναυτικά ατυχήματα. H οδηγία αυτή, όπως τονίζεται, παραβιάζει διεθνείς ναυτιλιακές συμβάσεις και οδηγεί σε αδιέξοδο.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 years later...

Τη Πέμπτη το μεσημέρι στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που θα γίνει στο πλοίο «Hellas Liberty» στο λιμάνι του Πειραιά θα παρουσιαστεί από την ηγεσία του Υ.Ν.Α. το νέο πλαίσιο για την βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του εθνικού νηολογίου και η προσπάθεια για την ανάπτυξη e- νηολογίου με την ελαχιστοποίηση των γραφειοκρατικών διατυπώσεων που αφορούν στην εγγραφή πλοίων σε αυτό! Mια πολύ φιλόδοξη προσπάθεια που προσδοκούν απο το ΥΝΑ να έχουν και άμμεσα θετικό αντίκρισμα

Link to comment
Share on other sites

Για να δούμε και τα αποτελέσματα των ανωτέρω μου!

 

Link: http://niologio.hcg.gr

Την απλοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της νηολόγησης πλοίων στην ελληνική σημαία παρουσίασε σήμερα το μεσημέρι ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης, σε ειδική εκδήλωση στο πλοίο Hellas Liberty.
Σε 10 ημέρες πλέον θα μπορεί ένα πλοίο να υψώσει την ελληνική σημαία ενώ έως τώρα ήθελε μήνες.

Όπως επεσήμανε ο υπουργός δημιουργείται Ειδική Υπηρεσία Μίας Στάσης (One-stop-shop) στο Υπουργείο και ενοποιούνται όλες οι εσωτερικές διαδικασίες των επιμέρους αιτήσεων για απλοποίηση και επιτάχυνση όλης της διαδικασίας σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία. Παρουσιάζουμε e-Νηολόγιο, ώστε όλη η διαχείριση να γίνεται ηλεκτρονικά, δράση θα επεκταθεί κατά το δυνατόν σε περισσότερους τομείς.
Επίσης μειώνονται από 34 σε εννέα οι υπογραφές που θα χρειάζονται για να εγγραφεί ένα πλοίο στο ελληνικό νηολόγιο.

Η αξιολόγηση και η υποβολή προτάσεων για τον εξορθολογισμό της υφισταμένης διαδικασίας νηολόγησης πλοίων στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς και του θεσμικού πλαισίου νηολόγησης πλοίων σε συνάρτηση με την υφισταμένη εθνική νομοθεσία αποτελεί το πλαίσιο συζήτησης.

Από την άνοιξη του 2013 η ελληνική κυβέρνηση θα είναι σε θέση να εγγυηθεί τη λειτουργία του νέου πλαισίου λειτουργίας του ελληνικού νηολογίου ώστε να μπορέσει να πείσει κυρίως τους Έλληνες πλοιοκτήτες να φέρουν περισσότερα πλοία στο ελληνικό νηολόγιο.
Πρόκειται για δέσμευση που είχε δώσει τόσο στον πρόεδρο της ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θοδωρή Βενιάμη όσο και στον Χαράλαμπο Φαφαλιό, και στα μέλη της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Cooperation Committee).
Επισημαίνεται ότι πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων συγκεντρώνεται σε επτά νηολόγια. Με βάση τα ετήσια στοιχεία της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee) που αφορούν σε πλοία μεγαλύτερα των 1.000 gt, ο ελληνόκτητος στόλος προτιμά τα νηολόγια της Ελλάδος, της Λιβερίας, της Μάλτας, των Νήσων Μάρσαλ, του Παναμά, των Μπαχαμών και της Κύπρου.
 

Υ.Γ.: Μιας και παρευρέθηκα, μου έκανε εντύπωση η εναλλαγή του Υπουργού Ναυτιλίας στον λόγο του, απο "Κυρίες και Κύριοι" σε "Φίλες και Φίλοι" και πάλι "Κυρίες και Κύριοι".Πιο πολύ σε προεκλογικό πολιτικό λόγο με παρότρυνε! B)  Ενώ αντίθετα, απο τον λόγο του προέδρου της ΕΕΕ, έβγαινε ένας προβληματισμός στο όλο εγχείρημα! Όπως και να είναι πάντως, είναι ένα θετικό βήμα το όλο εγχείρημα απλούστευσης της ένταξης πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Είμαι που λες δικέ μου αραχτός στο hcg.gr και ετοιμάζομαι να νηολογήσω ηλεκτρονικά την καινούρια μου παντόφλα, το Όσιος Πατάπιος Ψ ΙΙΙ :D.

Βλέπω που λές ένα link στα δεξιά που λέει Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες Νηολόγησης Πλοίων, και τσάαααακ, κλικάρω τον πόντικα. Κι αρχίζω να διαβάζω για τα δικαιολογητικά που χρειάζεται ώστε να το νηολογήσω ηλεκτρονικά. Και σε κάποιο σημείο, βλέπω το ακόλουθο:


 

Quote

 

Επισημαίνεται ότι η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης δεν αντικαθιστά την υποχρέωση της υποβολής του φυσικού φακέλου των δικαιολογητικών στο Γραφείο Εξυπηρέτησης Νηολόγησης Πλοίων, η οποία θα μπορεί να πραγματοποιείται παράλληλα με την ηλεκτρονική διαδικασία και σε κάθε περίπτωση πριν τη νηολόγηση του πλοίου και πριν την διαβίβαση της εγκριτικής πράξης στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.


 

 

Βγήκα αφίσα δικέ μου, 5 λεπτά διάλειμμα για όσους έχουν προβλήματα ακοής! Με άλλα λόγια, η ηλεκτρονική νηολόγηση ά-λά Ελληνικά σημαίνει απλά πως καταθέτεις τη χαρτούρα 2 φορές, και ηλεκτρονικά αλλά και σε χαρτί. Δε φτάνει δηλαδή που σου ζητάνε στεφανοχάρτι της συμπεθέρας του μπατζανάκη του παππού σου:D, σε δουλεύουν και μπρός στα μάτια σου, λέγοντάς σου πως αυτή η διαδικασία γίνεται ηλεκτρονικά. Ενώ στην πράξη δεν αλλάζει κάτι.

 

Γενικά έχω την άποψη πως έχουμε τη διακυβέρνηση και κοινωνία που μας αξίζει. Αλλά αυτή η διαχρονικά ανύπαρκτη πολιτική ηγεσία του Υπουργείου σε συνδυασμό με το ΛΣ που βρίσκεται όσον αφορά σχετικά θέματα, περίπου 40 χρόνια πίσω, δεν αξίζει στην ελληνική ναυτιλία. Αξίζει σε ναυτιλία επιπέδου Bangladesh. Όχι σε μας.

 

Link to comment
Share on other sites

On 30/4/2017 at 0:01 AM, Nick the Greek said:

σε συνδυασμό με το ΛΣ που βρίσκεται όσον αφορά σχετικά θέματα, περίπου 40 χρόνια πίσω,

Και λίγα λες...όσοι έχουμε δουλέψει πέριξ των λιμανιών και μέσα σε αυτά, έχουμε φτύσει αίμα να πάρουμε μια @#$%&^&! άδεια εισόδου από τα λιμεναρχεία λες και ζητάμε βίζα για να πάμε επίσκεψη στο θείο Ντόναλντ. Χώρια οι προβληματικές συμπεριφορές, η άγνοια, η αγένεια, η έλλειψη μηχανογράφησης ακόμα και στα βασικά και πολλά άλλα.

ΥΓ: Αφήνω απ'έξω αυτούς που είναι στη θάλασσα γιατί τουλάχιστον αυτοί εργάζονται σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες.

Όσο για τη διπλή υποβολή της αίτησης αν πω ότι με εκπλήσσει θα είναι ψέμα, καθώς εκεί που τελειώνει η λογική αρχίζει, όχι μόνο ο στρατός, αλλά το ελληνικό δημόσιο.

Edited by kyr1
Link to comment
Share on other sites

Μα ξέρεις τι με εξοργίζει, δεν περίμενα προφανώς να γίνεται ηλεκτρονικά όλο αυτό το πράγμα, στον κόσμο του ελληνικού δημοσίου ζούμε. Με εξοργίζει πως σε κοροιδεύουν ξεδιάντροπα και μετά όταν κάνεις κλίκ στο σχετικό σύνδεσμο ανάμεσα στο μεγάλο κείμενο που εξηγεί τι και πως, σου ρίχνουν το τρίποντο:P πως ό,τι κι αν κάνεις στο μεγάλο, μπλέ βιβλίο με το πρωτόκολλο θα καταλήξεις :D.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μιας και ανακινήθηκε το θέμα της ονοματοδοσίας πλοίων στο Ελληνικό νηολόγιο με το ΑΕΟΛΟΣ, που ορίζεται (διάταξη, νομο) οτι δεν μπορεί να υπάρχει ίδιο όνομα πλοίου υπό την Ελληνική σημαία; (όχι σε ίδιο λιμένα νηολόγησης απαραίτητα)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ξέρει κάποιος γιατί κάποιες ακτοπλοϊκες  εταιρίες έχουν σημαία Κύπρου;. Φαντάζομαι είναι φορολογικοί οι λόγοι κ αν είναι αυτός ο κύριος λόγος πως δεν το θεσπίζουν κ άλλες;; 

 

Link to comment
Share on other sites

Περιληπτικά:Είναι κοινοτική οπότε δεν έχεις πρόβλημα δραστηριοποιησης στη Ελλάδα.. (παλαιότερα και άλλα πλοία βλέπε speedrunner είχαν χρήσιμοποιησει κοινοτικές σημαίες όπως ΗΒ κλπ) Περισσότερη ευελιξία σε πολλά θέματα (εταιρικά, πληρώματα, γραφειοκρατία) Περισσότερη σοβαρότητα και αμεσότητα (γλυτώνεις το μπανανιακο καθεστώς εν μέρει..). π.χ ανοίγεις εταιρεία σε 1 ημέρα κυριολεκτικά.. Και παρα πολλά άλλα που χρειαζόμαστε πολλές σελίδες να αναλύσουμε.. Φορολογικά δεν γλυτώνεις στην ουσία κάτι γιατί πολύ απλά η δραστηριότητα σου είναι εντός Ελλάδος εξου κ ο ΦΠΑ κλπ. Έχεις βέβαια την ευελιξία να στείλεις τα  εσοδα/κέρδη στο εξωτερικό χωρίς πολλά πολλά.. 

Τώρα γιατί δεν το θεσπίζουν και άλλες ειναι άλλη ιστορία που ενέχει χρηματιστήρια, τράπεζες ακόμα και από άποψη των πλοιοκτητων κλπ.. 

Edited by Nereus
Link to comment
Share on other sites

Όπως τα λέει ο φίλος Nereus. Φορολογικά , ασφαλιστικά και όλες υπέρ δημοσίου εισφορές δεν γλυτώνεις απολύτως τίποτα. Γλυτώνεις όλη την γραφειοκρατία και το κυριότερο δεν εμπλέκεσαι με την Ελληνική σημαία. Η Κυπριακή σημαία λειτουργεί πολύ πιο άμεσα, έχει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία, δεν έχει το Δαιδαλώδες και γραφειοκρατικό πλαίσιο στην λειτουργία της, δεν μένει αγκυλωμένη σε νομοθετικά διατάγματα που είχαν εφαρμοστεί επί Βασιλείας, για μια απλή άδεια εγκατάστασης ραδιοτηλεπικοινωνιακού σταθμού δεν απαιτεί  ένα εκατομμύριο δικαιολογητικά αλλά αυτά που πρέπει τα οποία τα υποβάλεις με e-mail και σε μια ημέρα είναι έτοιμη ενώ στην Ελληνική Σημαιά χρειάζεται τουλάχιστον ένας μήνας... και πολλά πολλά άλλα!!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2/15/2020 at 1:11 PM, Nikos_Chania said:

Η εταιρεία δείχνει να "φοβάται" να νηολογήσει στο Ηράκλειο το πλοίο της που πηγαίνει Χανιά, κάτι που φαίνεται από τη νηολόγηση του νυν Φαιστός Παλας στο Ηράκλειο.

Γιατί δεν επέλεξαν τα Χανιά όμως σαν νηολόγιο στο Κύδων Παλάς;

Τροφή για σκέψη.

 

Με αφορμή το παραπάνω ποστ του Νίκου και χωρίς να ξέρω αν αυτό είναι το σωστό θέμα. Τι σημαίνει στην πράξη το νηολόγιο ενός πλοίου; Τι διαφορά δηλαδή έχει αν κάποιο πλοίο είναι νηολόγιο Πειραιά ή Χανίων; 

Link to comment
Share on other sites

Στο ποσό μιλημένος άνωθεν ειναι ο νηολογος να γράψει η οχι ένα βάρος 🙂

Πάντως ο Πειραιας ειναι προσεκτικός αλλα πολυ γρήγορος για τον όγκο των νηολογιων κτλ 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Για να πάρει επιδότηση πρέπει να έχει κοινοτική σημαία. Αυτό όμως αλλάζει σχετικά εύκολα. Αν ξέρει κάποιος κάτι παραπάνω, ας μας διαφωτίσει παρακαλώ.

Link to comment
Share on other sites

Τυπικά, με τους όρους της έλλειψης πλοίων που φέρουν τη σημαία χωρών της Ε.Ε. και της ΕΖ.ΕΣ. και της αμοιβαιότητας με την άλλη χώρα, επιτρέπεται η δρομολόγηση πλοίου με ξένη σημαία ή και αντικατάσταση πλοίου ήδη δρομολογημένου. Σύνθετη διαδικασία, και μάλλον χρονοβόρα, κυρίως στο θέμα των χαρτιών του πλοιοκτήτη.

Link to comment
Share on other sites

Στην AML συμμετέχει κατά 49% η Attica Group και κατά 51% Moroccan Bank of Foreign Commerce. Από όσο ξέρω για να κάνει το συγκεκριμένο δρομολόγιο το πλοίο θα πρέπει να έχει Μαροκινή σημαία (εντολή Βασιλιά). Τα Διαγόρας και Ελ. Βενιζέλος είχαν αλλάξει σημαία ενώ ήταν ναυλωμένα στην AML από την BS. Ωστόσο δεν ξέρω αν μπορεί να γίνει το ανάποδο, δηλαδή να ναυλώσει τα πλοία η BS/HSW και να αλλάξουν σημαία.

Link to comment
Share on other sites

Έχεις απόλυτο δίκιο. Δικό μου λάθος. Μόνο ο Διαγόρας είχε αλλάξει σημαία. Ο Βενιζέλος παρόλο που είχε σινιάλα της AML ήταν με ελληνική σημαία.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
50 minutes ago, basilis89 said:

Έφυγε και δεν έκανε έστω ένα τυπικό δρομολόγιο πειραια Ηράκλειο, έτσι για την ιστορία....

Με Ιταλική σημαία;; φαντάζομαι ήταν λίγο δύσκολο.

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...