Jump to content
Shipfriends

Δρομολόγια για Κάρπαθο και Κάσο


Recommended Posts

Της Attica έτσι όπως έχει γίνει ο προγραμματισμός της, δεν της περισσεύουν πλοία για αυτό το δρομολόγιο. Σίγουρα μελλοντικά οι δύο γραμμές της Λήμνου και της Κασοκαρπαθιας θα χρειαστούν πλοία κάτω των 20 ετών με ταχύτητα για μόνιμη βάση.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 752
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Το Χίος θα ήταν πράγματι το ιδανικότερο. Και τη Σαντορίνη σε ένα 5ωρο και κάτι ψιλά μπορεί να καλύψει (και να σκίσει), και επαρκή αριθμό καμπινων έχει, και στην Καρπαθο μπορεί να φτάσει σε 11 ώρες (ίσως και λιγότερο). Πάντως εάν αυτό το δρομολόγιο υλοποιηθεί, θα δούμε τη Σαντορίνη να βγαίνει από το δρομολόγιο Σαντορίνη-Κω- Ρόδο που υπάρχει τα τελευταία χρόνια το καλοκαίρι και θα υπάρξει μια γενικότερη επαναχαραξη των δρομολογίων (συν αλλαγές στο line-up, στο πλαίσιο μαλιστα του επικείμενου deal με την ΑΝΕΚ, αλλά και της έλευσης των ταχυπλοων)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 9/21/2020 at 1:28 PM, Captain_Nionios said:

Αποψη μου, ειναι οτι τουλαχιστον ενα δρομολογιο το Χειμωνα και περισσοτερα εποχιακα το καλοκαιρι, θα πρεπει να πηγαινουν Κασο-Καρπαθο με τη μικροτερη δυνατη προσθηκη αποστασης και προσεγγισεων, σε σχεση με το απευθειας Πειραιας-Κασος-Καρπαθος.

Αυτο το πετυχαινει το Πειραιας-Σαντορινη-Αναφη-Κασος-Καρπαθος με μολις 13.5 ν.μ. επιπλεον αποσταση.
Επισης το Πειραιας-Φολεγανδρος-Σαντορινη-Κασος-Καρπαθος ισως ειναι μονο 11.5 ν.μ. επιπλεον αποσταση.
...

...

Ενα τετοιο δρομολογιο μεχρι Καρπαθο ειναι περιπου 262 ν.μ. , ισως και 2 ν.μ. λιγοτερα με την εκδοχη της Φολεγανδρου αντι της Αναφης.


Αν για μανουβρα και φορτοεκφορτωση, στη Σαντορινη σπαταλα 45 λεπτα και απο 20 λεπτα στα αλλα δυο νησια, τοτε μεχρι Καρπαθο:

Με 17 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 16 ωρες και 50 λεπτα.

Με 18 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 16 ωρες .

Με 19 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 15 ωρες και 10 λεπτα.

Με 20 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 14 ωρες και 30 λεπτα.

Με 21 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 13 ωρες και 55 λεπτα.

Με 22 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 13 ωρες και 20 λεπτα.

Με 23 κομβους μεση ταχυτητα θα κανει 12 ωρες και 50 λεπτα.

... 

... 

Για το τριμηνο του καλοκαιριου ας δωσουν τα φραγκα σε δυο τετοια δρομολογια.

Όπως έχω γράψει στο παρελθόν, συμφωνώ απόλυτα με τουλάχιστον 1 γρήγορο δρομολόγιο από Πειραιά το Χειμώνα και 2 το καλοκαίρι.

Γρήγορο με την έννοια να μην προσθέτει μεγάλη απόσταση και πολλές προσεγγίσεις από το απευθείας Πειραιάς-Κάσος-Κάρπαθος.

Πειραιάς-Σαντορίνη-Κάσος-Κάρπαθος: 257 ν.μ.

Πειραιας-Φολεγανδρος-Σαντορινη-Κασος-Καρπαθος: 260 ν.μ.

Πειραιας-Σαντορινη-Αναφη-Κασος-Καρπαθος: 262 ν.μ.

Το πιο γρήγορο θα ήταν μόνο με Σαντορίνη και Κάσο, 24.5 κόμβους μέση ταχύτητα, 45 λεπτά στη Σαντορίνη (βάζω αρκετά) και 20 λεπτά στην Κάσο. Μέχρι τα Πηγάδια περίπου 11.5 ώρες.

Ακόμα και με επιπλέον Φολέγανδρο ή Ανάφη και 22 κόμβους μέση ταχύτητα, οι 13 ώρες και 10 - 20 λεπτά είναι ένας πολύ λογικός χρόνος. 

Επιτέλους πρέπει να γίνει και αν το σκέφτονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. 

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Captain_Nionios said:

Επιτέλους πρέπει να γίνει και αν το σκέφτονται είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. 

Είμαι βέβαιος ότι το σκέφτονται και εξάλλου διάφοροι φορείς (και πολιτικοί) από τα Δωδεκάνησα πιέζουν το Υπουργείο.  Το καμπανάκι φυσικά χτυπαέι κατ'αρχάς για την Attica.  Μόνο που για να βάλει πλοίο της η Attica με αυτή τη ταχύτητα έστω σε 2 δρομολόγια την εβδοδμάδα, σημαίνει πως αυτό το πλοίο θα λείψει από άλλα νησιά (ενδεχομένως και νησιά που εξυπηρετούνται με συμβάσεις για άγονες) που αυτόματα θα "ριχτούν" συγκοινωνιακά.  Ένα καλούτσικο σενάριο θα ήταν να κάνει ένα τέτοιο δρομολόγιο το Bs Chios μία φορά την εβδομαδα, αφήνοτας ίσως τη μία από τις 3 γραμμές της Δωδεκανήσου που εξυπηρετεί τα τελευταία χρόνια (π.χ. το δρομολόγιο της Τρίτης) στο Διαγόρα, και να κάνει έτσι ο Διαγόρας  ένα δρομολόγιο άγονης προς Δωδεκάνησα και 2 προς βόρειο Αιγαίο.  Πολλά επίσης θα εξαρτηθούν και από το εάν θα επιστρέψει από το Μάιο και μετά το Bs 1 στην Ελλάδα

Link to comment
Share on other sites

Γιατί δεν κατασκευάζει ένα καινούργιο ειδικά για την άγονη η Attica παίρνοντας μια 7ετη ή 10ετη σύμβαση μαζί με ευρωπαϊκά κονδύλια; Πόσο θα κόστιζε; Πάνω από 70 - 80 εκ;

Τι χρόνοι θα υπήρχαν με υπηρεσιακή 25-26 κόμβους στη διαδρομή Μηλο-Θηρα-Σητεια-Κασο-Καρπαθο-Χαλκη-Ροδο; 

Link to comment
Share on other sites

Δεν ειναι στραγάλια 80 εκατομύρια ομως...... 

Αν το κράτος/η ΕΕ επιδοτούσε την κατασκευή, η Attica είχε λίγο πιο ανοιχτά μυαλά και τέλος στο πλοίο δινότανε δεκαετής σύμβαση τότε θα ήταν ρεαλιστικό σενάριο..... 

Link to comment
Share on other sites

Εγώ για ευρωπαϊκή ενίσχυση μίλησα. Οι άγονες όπως αυτή και της Λήμνου, μόνο με επιδότηση κατασκευής ή/και ΣΔΙΤ μπορούν να εκσυγχρονιστούν κατά τη γνώμη μου. Δηλαδή, ή να επιδοτηθεί κάποια εταιρεία όπως τώρα με μακροχρόνια σύμβαση ή να δημιουργηθεί ΣΔΙΤ αορίστου χρόνου. 

Δηλαδή η μόνη διαφορά θα είναι στην ιδιοκτησία του νεότευκτου. Το ΣΔΙΤ θα βοηθούσε στο να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο το κράτος από τη στιγμή που θα βάλει τα χρήματα για το πλοίο, ώστε να εξυπηρετείται η περιοχή σε βάθος δεκαετιών απρόσκοπτα με μία ή περισσότερες εταιρείες στη διεύθυνσή του με ανανεώσεις συμβολαίων. Ενώ με την παραχώρηση ιδιοκτησίας μέσω επιδότησης για την κατασκευή του, η εταιρεία θα μπορούσε να αποσύρει το πλοίο της μετά τη λήξη της αρχικής σύμβασης, γιατί ενδεχομένως να την συνέφερε να πουλήσει αυτό ή κάποιο άλλο δικό της σκάφος αφήνοντας την άγονη ακάλυπτη, προτιμώντας να πάρει τα χρήματα από την πιθανή πώληση του περιουσιακού της στοιχείου. 

Και επίσης εκτός από την πώληση, θα υπήρχε και το σενάριο να το μετακινούσε σε κάποια άλλη μη άγονη γραμμή.

Link to comment
Share on other sites

Με Μήλο και Σητεία πάει πάλι μακριά η βαλίτσα από πλευράς αποστάσης και επιπλέον προσεγγίσεων.

Σαφώς πρέπει να υπάρχουν και δρομολόγια με Κρήτη μέσα αλλά και σύντομο από Πειραιά χωρίς πολλές σαλιγκαρόστρατες. 

Link to comment
Share on other sites

Eρώτηση άσχετου με την γραμμή...από την στιγμή που θες να έχεις γρηγορο δρομολόγιο στην Κασοκαρπαθια......την Μήλο -αρχικά- τι την θές στο δρομολόγιο???Και μην μου πείτε οτι εχει κινηση το Μήλο -Κάσο Κάρπαθο  και  το Μήλο Κρητη(ΗΡΑΚΛΕΙΟ- ΣΗΤΕΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΜΩΝΑ).Επίσης θες ταξίδι με λιγότερες ώρες...το ΣΗΤΕΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΑΦΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΜΗΛΟ ΠΕΙΡΑΙΑ τι το θές για άγονη?

ΑΠΟΡΙΕΣ ΑΠΛΑ...😏

Link to comment
Share on other sites

Ανάφη και Ηράκλειο κι εγώ τα θεωρώ περιττά. Την Ανάφη θα μπορούσαν να την ενσωματώσουν στο δρομολόγιο (Σύρο)-Παρο-Ναξο-Ιο-Θηρα και μόνο εκεί, το Ηράκλειο εξυπηρετεί τη Σητεία οδικώς... Τη Μήλο πιστεύω τη βάζουν για να υπάρχει σύνδεση και των Δυτικών Κυκλάδων με τις υπόλοιπες περιοχές του νότιου Αιγαίου και της Κασοκαρπαθιας (όπως Κεντρικές Κυκλάδες μέσω Θήρας, Κρήτη μέσω Σητείας και Δωδεκάνησα μέσω Ρόδου).

Link to comment
Share on other sites

Το Ηρακλειο ειναι το κεντρο και απο εκει πανε παρα πολλες προμηθειες απο τροφιμα μεχρι φαρμακα και υλικα.Το να πανε ολα αυτα απο Σητεια με τον υπαρχοντα δρομο κοστιζει και σε χρονο καο σε χρημα..Οποτε μαλλον το ερωτημα ειναι"Γιατι Σητεια;"

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ πολύ MILTIADIS.Πάντως την Μήλο στο δρομολόγιο δεν την πολυ-καταλαβαίνω όπως οταν βλέπω να κάνει ΣΗΤΕΙΑ😏 ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΝΑΦΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ΜΗΛΟ ΠΕΙΡΑΙΑ...ΤΕΣΠΑ ΑΥΤΟΙ ΞΕΡΟΥΝ(??)...Εδώ είδαμε ΣΗΤΕΙΑ 😏  ΚΑΣΟ ΚΑΡΠΑΘΟ ΡΟΔ ΜΕ ΤΑΧΥΠΛΟΟ😎

Link to comment
Share on other sites

Σε λίγα χρόνια από σήμερα θα είναι έτοιμος ούτως ή αλλιώς ο νέος ΒΟΑΚ. Ίσως τη βάζουν επειδή είναι πιο κοντά στην Κάσο απ' ότι το Ηράκλειο. Ο νομός φαντάζομαι ότι έχει αρκετές υποδομές που θα είναι χρήσιμες για τον κόσμο της κασοκαρπαθιας. Επίσης, δεν διαθέτει καράβι το Λασίθι προς Πειραιά, επομένως είναι μια εξυπηρέτηση του κόσμου του νομού από το να πηγαίνουν Ηράκλειο που έτσι κι αλλιώς και να πάνε μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εκεί πλοία που πάνε απευθείας Πειραιά. 

Το καλοκαιρινό ταχύπλοο εξυπηρετεί κυρίως τουρίστες, καθώς αυτός που είναι στη Ρόδο μπορεί να πάει στο Ηράκλειο μέσω Θήρας (με το Θηρα-Κως-Ροδος), ενώ στη Σητεία και στον εκεί νομό με το ταχύπλοο πηγαίνει σε λιγότερο από 10 ώρες από Ρόδο, αλλιώς θα έκανε μεγαλύτερο κύκλο μέσω Ηρακλείου. Ενθαρρύνεται το island hopping, βοηθώντας και την κασοκαρπαθια που παίρνει κόσμο και από Κρήτη και από Ρόδο. 

Link to comment
Share on other sites

Πάντως εάν δεν υπάρξει κάποιο άλλο συμβατικό στη γραμμή (πέρα από τον Πρεβελη), καλό θα ήταν το ερχόμενο καλοκαίρι να μελετηθεί η προέκταση του δρομολογιου του ταχυπλοου Ρόδος- Κασοκαρπαθια- Σητεια μέχρι το Ηράκλειο.

Link to comment
Share on other sites

Θα μπορούσε η όποια εταιρία κερδίσει την γραμμή του ταχύπλοου να εκτελεί, πέρα από το επιδοτούμενο κομμάτι της Σητείας - Ρόδου, με ελεύθερη δρομολόγηση το κομμάτι Σητεία - Ηράκλειο? Σίγουρα έτσι θα κέρδιζε πολλούς περισσότερους επιβάτες αλλά και οχήματα.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνώ με τους φίλους ανωτέρω πως πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένα γρήγορο δρομολόγιο την εβδομάδα για Κάσο και Κάρπαθο.Αυτό το δρομολόγιο δε θα μπορούσε να μη συμπεριλάβει και τη Σαντορίνη που βρίσκεται στο περίπου στο μέσον της διαδρομής και έχει πολύ κίνηση να υποστηρίξει μερικώς ως τα μισά ένα τέτοιο μακρινό δρομολόγιο.Εγώ θα έβαζα και Ανάφη μέσα στο δρομολόγιο και μετά καρφί για Κάσο Κάρπαθο.Η Μήλος δεν έχει καμία δουλειά με τη Κασοκαρπαθία και με τη Μήλο χάνεται πολύς χρόνος..

Σίγουρα υπάρχει πάρα πολύ κίνηση στο Ηράκλειο Ρόδος,στο Σαντορίνη Ηράκλειο,βέβαια υπάρχει και μερική κίνηση που έχω παρατηρήσει στο Μήλος Ηράκλειο.Όλα αυτά τα δεδομένα η ΑΝΕΚ έπρεπε κάποτε να τα είχε μελετήσει ώστε να μπορεί να εξυπηρετήσει απροβλημάτιστα τη γραμμή.Υπάρχει και η πάρα πολύ κίνηση στο Πειραιάς Σαντορίνη όπου εκεί τα φορτηγά ξεχειλίζουν και μένουν πολλές φορές έξω στο Πειραιά.

Προσπάθησα να σκεφτώ ποια θα μπορούσε να είναι η λύση.Τρία δρομολόγια την εβδομάδα όπως παλαιότερα.Ένα όπως ακριβώς έχει τώρα της Παρασκευής με Ηράκλειο,ένα γρήγορο τη Δευτέρα με απευθείας Σαντορίνη Ανάφη Κασοκαρπαθία χωρίς Διαφάνι Χάλκη Ρόδο και ένα τη Τετάρτη με Μήλο Σαντορίνη,Σητεία(χωρίς Ανάφη) Κάσο Κάρπαθο Χάλκη(χωρίς Διαφάνι) Ρόδο.Θεωρώ πως προλαβαίνει..

Νομίζω πως επιλογές και λύσεις υπάρχουν..

Link to comment
Share on other sites

Το πιο σωστό είναι τα δρομολόγια από Πειραιά να μην έχουν μέσα Μηλο και Κρήτη. Για την σύνδεση της Κρήτης με Κασο Κάρπαθο πρέπει να γίνει ξεχωριστή προκήρυξη γραμμής όπως τα καλοκαίρια και να εχει αφετηρία το Ηράκλειο όλο το χρόνο με συμβατικό.

Link to comment
Share on other sites

Η γραμμή, για να έχει μέλλον, θα πρέπει αρχικά να αναβαθμιστεί η σύμβαση για πλοία κατηγορίας Α' με αντίστοιχη αναβάθμιση του μισθώματος. Στη συνέχεια θα πρέπει να εξυπηρετηθεί με πλοία τύπου Blue Star Chios  (βασικά από το ίδιο το Blue Star Chios) με σταθερή ταχύτητα 25 κόμβων όπου κάθε Τετάρτη θα κάνει το Πειραιάς-Σαντορίνη-Ανάφη-Κάσο-Κάρπαθο-Χάλκη-Ροδο ενώ τις Δευτέρες και Παρασκευές να προσθέτει και Μήλο, Ηράκλειο, Σητεία. Τα καλοκαίρια οπωσδήποτε ταχύπλοο από Κρήτη αλλά αντί Σητείας να ξεκινάει πρωί από Ηράκλειο και να επιστρέφει αυθημερόν βράδυ πίσω. Έτσι τα νησιά Κάσος και Κάρπαθος θα έχουν Δευτέρα (τα καλοκαίρια) το ταχύπλοο από Ηράκλειο προς Ρόδο&πίσω το βράδυ, Τρίτη το Blue Star Chios από Πειραιά προς Ρόδο, Τετάρτη (τα καλοκαίρια) το ταχύπλοο από Ηράκλειο προς Ρόδο&πίσω το βράδυ, Πέμπτη το Blue Star Chios απευθείας από Πειραιά-Σαντορίνη-Ανάφη προς Ρόδο, Παρασκευή (τα καλοκαίρια) το ταχύπλοο από Ηράκλειο προς Ρόδο&πίσω το βράδυ, Σάββατο το Blue Star Chios από Πειραιά προς Ρόδο. Μειώνονται οι ώρες ταξιδιού προς τα νησιά σε 17-18ώρες (με Κρήτη) και 12ώρες (χωρίς), αυξάνεται ο τουρισμός, δίνεις την ευκαιρία στους επισκέπτες για island hopping, επιμηκύνεται η σεζόν με τόσες επιλογές δρομολογίων, και τέλος τα νησιά αναπτύσσονται. 

Link to comment
Share on other sites

Περίπου έτσι τα σκεφτόμουν και εγώ, υπό τον όρο βέβαια να υπάρχει και πλοίο που θα μπορούσε να αντικαταστήσει το Χίος στις άλλες άγονες της Δωδεκανήσου που έχει τώρα. Για αυτό και σε προηγούμενο post μου μίλησα για ενδεχόμενο ενός (και όχι τριών) δρομολογιου από το Χίος. Φυσικά το σενάριο σου είναι ιδανικό 

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Μέχρι να προκηρυχτεί η γραμμή για πλοίο Α κατηγορίας, ακόμα περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο τελικός νικητής στο φετινό διαγωνισμό, που πρέπει μέχρι την 1η Μαρτίου να υπογράφει η νέα σύμβαση με το Πρεβελης ή το Olympus.

Link to comment
Share on other sites

Quote

Σας ενημερώνουμε ότι έχουν ενεργοποιηθεί στην AIGAION PELAGOS τα δρομολόγια έως 01/04/2022 (πρωί) με το F/B Prevelis και είναι διαθέσιμα για κράτηση και έκδοση εισιτηρίων.

Πρέπει να έχει δοθεί παράταση 1 μήνα στη σύμβαση με την Αιγαίον Πέλαγος, καθώς ακόμα δεν έχουν βγει τα αποτελέσματα του διαγωνισμού.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Απ΄ ότι βλέπω τα δρομολόγια του Πάσχα δεν είναι περασμένα στο σύστημα. Σημαίνει κάτι αυτό; 

 

(ΥΓ Δεν έχω σκοπώ να πάω Κάσο ή Κάρπαθο για Πάσχα, απλώς κοίταξα από περιέργεια.)

Link to comment
Share on other sites

Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα ο διαγωνισμός της επιδοτούμενης γραμμής για αυτό δεν υπάρχον και δρομολόγια, το ίδιο συμβαίνει και με το Σολωμος. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...