Jump to content
Shipfriends

Grandi Navi Veloci (GNV)


Recommended Posts

Επειδή θεωρώ πως η κουβέντα θα πάει στον φιδεμπορα, οπότε υποθέτω πως θα εκμεταλλευτεί τα εγγενή χαρακτηριστικά του πλοίου (Ro-Pax, πολλούς κοινόχρηστους χώρους, μεγάλο εύρος ταχυτήτων, μαϊτζέβελο, κτλ) που το προίκισε ο Περικλής και θα το έχει για να ανοίγει γραμμές και όχι σε τακτικό υπάρχον δρομολόγιό του. 

Link to comment
Share on other sites

Η γραμμή Genova - Palermo είναι κλειδωμένη στα μεγαλύτερά του πλοία εδώ και χρόνια, εκεί που χρειάζεται ταχύτητα είναι στο Genova - Barcelona - Tanger Med, μια πιθανότητα είναι να μπεί σε αυτό το rotation. Η άλλη επιλογή είναι το Civitavecchia - Palermo/Termini με μια φορά την εβδομάδα Termini - Napoli, αυτό που έκανε το Κρήτη Ι δηλαδή. Αν δεν πάει σε καινούρια γραμμή, εκεί θα έβαζα τα λεφτά μου. Βαλεαρίδες δε νομίζω πως χρειάζονται τόσες καμπίνες, ούτε και τέτοια ταχύτητα.

Link to comment
Share on other sites

Μπα, χλωμό για Βαλεαρίδες..μέχρι το Νήσος Χίος, καλά είναι η γραμμή, δεν θέλει παραπάνω. Στέκει το Γένοβα-Βαρκελώνη-Ταγκέρη αν και δεν θα απέκλεια το Γένοβα-Σαρδηνία (Όλμπια ή Κάλιαρι). Φιλόδοξα, θα το έφερνε Αδριατική, να μπει στο μάτι το Μανώλη, ανοίγοντας κάποια νέα γραμμή. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 4/22/2021 at 7:52 PM, Nick the Greek said:

Η Ιταλικιά:D κυβέρνηση προκηρύσσει καινούριο διαγωνισμό για 5 προσφυγόπλοια/καραντινόπλοια των 300 κλινών μίνιμουμ, χωρίς να διευκρινίζεται για πόσο χρονικό διάστημα, σίγουρα θα είναι κάποιοι μήνες όμως. Με δεδομένο πως τον τελευταίο διαγωνισμό τον κέρδισε αποκλειστικά η GNV θεωρώ πως και εδώ θα έχει τη μερίδα του λέοντος. Σίγουρα επίσης ο διαγωνισμός έχει να κάνει και με το γεγονός ότι η GNV μαζεύει πλοία για φέτος το καλοκαίρι.

 

Και πάλι φέτος -χωρίς να προσδιορίζεται η χρονική διάρκεια- τα λεφτά πάνε στην GNV, συνολικά 16.1 εκατομμύρια ευρώ. Η GNV προτίθεται να χρησιμοποιήσει τα Aurelia, GNV Azzurra, Splendid και Rhapsody.

Link to comment
Share on other sites

Για πάμε να δούμε και τι μας επιφυλάσσει η GNV για το καλοκαίρι(με βάση τον Αύγουστο), με τα χάλια της Moby νομίζω θα κληθούν να μπαλώσουν πολλές τρύπες. Τα δρομολόγια αυτά είναι με δεδομένο τον σημερινό στόλο, αν ξεπουλήσει ασημικά η Moby, ίσως να έχουμε αλλαγές.

 

Bari - Durrazzo: GNV Azzurra, παρέα φυσικά με το AF Francesca όπως τα τελευταία χρόνια.

Napoli - Palermo: Όπως και πέρυσι, GNV Antares και GNV Aries.

Civitavecchia - Olbia: Τα Απουανικά αδέλφια Tenacia και Forza

Civitavecchia - Palermo: Το Splendid μια φορά την εβδομάδα με προέκταση πρός την Τύνιδα

Civitacecchia - Termini Imerese: Τα Tenacia και Forza βλέπουμε και πάλι εδώ

Genova - Olbia: Τα Splendid και Rhapsody με το πρώτο να συνδυάζει την Olbia με το Palermo και την Τύνιδα που είπαμε νωρίτερα. Πρώτη φορά το Rhapsody στη συγκεκριμένη γραμμή, συνήθως έκανε Porto Torres

Genova - Porto Torres: Τα GNV Allegra και SNAV Adriatico σε πρώτη εμφάνιση στη συγκεκριμένη γραμμή το δεύτερο

Genova - Palermo: Τα Excelsior και La Suprema

Genova - Barcelona - Tanger Med: Τα Majestic, Excellent και Fantastic

Genova - Tunis: Το La Superba, βάζουν από τα καλύτερά τους πλοία στη γραμμή

Sete - Nador: Τα GNV Atlas και GNV Cristal, αναχωρήσεις και μέσω Βαρκελώνης για το Nador

Sete - Tanger Med: Τα GNV Cristal, Fantastic και Excellent. Γενικά οι γραμμές του Μαρόκου και της Τυνησίας γίνονται από ένα γκρούπ πλοίων, συνήθως σε άτακτες ώρες και ημέρες.

Barcelona - Tanger Med: Τα Majestic, Fantastic, Excellent μαζί με το GNV Cristal, κάποια δρομολόγια προέρχονται από τη Genova.

Barcelona - Mahon: Τα Golden Bridge και GNV Sealand

Barcelona - Palma de Mallorca - Ibiza - Valencia: Το GNV Sealand με το Golden Bridge, είναι το δρομολόγιο πεταλούδα.

Valencia - Palma de Mallorca: Το Forza

 

Όπως παρατηρεί κανείς, δεν υπάρχουν πουθενά στα δρομολόγια το GNV Bridge και το Cap Finistere, οπότε εδώ θα έχουμε αλλαγές. Η GNV κάνει αλλαγές στα δρομολόγιά της μέχρι αργά μέσα στη σεζόν.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Νέα γραμμή για την GNV, βραχύβια σε χρονική διάρκεια αλλά μάλλον ενδεικτική των επεκτατικών προθέσεων της εταιρείας. Από τις 20 Ιουλίου και μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, το βασιλοβάπορο Aurelia θα συνδέει την Almeria με το Nador του Μαρόκου. Θα εκτελούνται συνολικά 10 δρομολόγια την εβδομάδα. 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Μια ενδιαφέρουσα κουβέντα είναι το για ποιές γραμμές προορίζει η GNV τα 2 + 2 θηρία που χτίζει στο Gunagzhou, με την υποσημείωση ότι τα +2 είναι λίγο μικρότερα. Στο Puente de Mando υποστηρίζουν πως 2 από αυτά, φαντάζομαι τα +2 προορίζονται για τις γραμμές των Βαλεαρίδων. Όσο για τα πρώτα 2? Εγώ προσωπικά θα θεωρούσα πιο πιθανό το Genova - Palermo υπό την έννοια πως στο Livorno - Olbia θα έχουν μπεί τα 2 τέρατα της Moby, άρα είναι υπερβολή να μπούν σε μια γραμμή Genova - Olbia που μπορεί μεν να έχει 3-4 πλοία το καλοκαίρι αλλά είναι ξεκάθαρα εποχιακή. Στο Genova - Porto Torres δε νομίζω πως υπάρχει τόση κίνηση που να δικαιολογεί τέτοια πλοία. 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Τις τελευταίες εβδομάδες βλέπουμε όσα γίνονται στην Attica με τους καθηστερημένους-για διάφορους λόγους-δεξαμενισμούς, τις αντικαταστάσεις πλοίων και τα απόνερα που δημιουργούν, τις καθυστερήσεις ανταλλακτικών ακόμα και τις πολιτικές παρεμβάσεις. Όλα αυτά προκαλούν ένα ντόμινο στις γραμμές.

Τα ίδια κατά κάποιο τρόπο συμβαίνουν και στη GNV. Η απώλεια του La Superba, ο ξενιτεμός των GNV Aries/Antares στην Κροατία, ο πρώτος χειμώνας χωρίς προσφυγο-επιδοτήσεις και πιθανώς ο κακός προγραμματισμός (δεν ξέρω αν φταίει η πληρότητα των ναυπηγείων σε αυτό), έχουν φέρει την εταιρία μέσα Μαΐου με 5 πλοία στις δεξαμενές και υποχώρηση σε κάποιες γραμμές.

Αυτή τη στιγμή εκτός μάχης είναι τα GNV Sealand, Excelsior, Majestic, Golden Bridge, GNV Antares και ναυλωμένο το GNV Azzurra με τα εξής αποτελέσματα:

1) στις Βαλεαρίδες η εταιρία εδώ και λίγες μέρες έχει παρατήσει τις γραμμές της Ibiza και της Menorca παρότι όλο το χειμώνα εξυπηρετούσε κανονικότατα από Barcelona

2) έχει γίνει αλαλούμ στα δρομολόγια από Genova για Porto Torres και Olbia (τροποποιήσεις και ακυρώσεις) τα οποία ξεκίνησαν την προηγούμενη εβδομάδα. Υποθέτω εδώ θα έχουμε ναύλωση του Mega Regina ώστε να ξεμπλοκάρει η αλυσίδα.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
3 hours ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Χθες ξέσπασε φωτιά στο μηχανοστάσιο του GNV Aries κατά τη διάρκεια της φόρτωσης στο λιμάνι της Νάπολης.

Σαν πολλες πυρκαγιες δεν μαζευονται τελευταια (δευτερο πλοιο για φετος και δεν φτασαμε ακομη στα μισα.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Το GNV Sealand επέστρεψε στις Βαλεαρίδες μετά το δεξαμενισμό του στη Μασσαλία και αντικατέστησε το Tenacia στη γραμμή Barcelona-Palma. Το Tenacia ήρθε Napoli-Palermo και το Forza επέστρεψε στη γραμμή της Civitavecchia. Το GNV Aries παραμένει εκτός. Το Majestic ξεκίνησε τα καλοκαιρινά δρομολόγια Sete-(Barcelona)-Tanger Med.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο φιλοξενεί το shipping Italy σχετικά με τα οικονομικά της GNV. Το τελευταίο οικονομικό έτος έκλεισε με χασούρα 125 εκατομμυρίων ευρώ που αποδίδεται κυρίως στον ανταγωνισμό με την Grimaldi και στο κόστος εισόδου στην αγορά των Βαλεαρίδων, αλλά προφανώς και στο αυξημένο κόστος καυσίμων. Πολλά λογκάδα ταξίδια(Genova Palermo, Sete Nador, Genova Tanger Med) με μεγάλες ταχύτητες, λέω εγώ. Προφανώς ο μπαμπάς Aponte μέσω του δικτύου εταιρειών του, καλύπτει την χασούρα.

Link to comment
Share on other sites

Εξαιρετικά ενδιαφέρον, πραγματικά τεράστια η χασούρα. Είμαι περίεργος να δω τα αποτελέσματα του 2023, χωρίς προσφυγο-επιδοτήσεις και με τόσο άθλιο προγραμματισμό πόσο μέσα θα μπούμε;

Όσο για τα αίτια, νομίζω το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις Βαλεαρίδες. Ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος και η GNV όντας η πιο νεοφερμένη εταιρεία θέλει χρόνο και πολύ χρήμα έως ότου αποκτήσει ικανοποιητικά μερίδια. Πρόκειται για μια αγορά που βασίζεται κατά κύριο λόγο στα φορτηγά αν θες να σταθείς σε ετήσια βάση. Βλέποντας λοιπόν τις κινήσεις του Grimaldi, ο οποίος ρίχνει στην Palma τα τεράστια ECO και επιμένει να δρομολογεί πλοία τύπου Ciudad de Palma και Ciudad de Alcudia, αναρωτιέμαι αν η αγορά (η οποία φαντάζομαι επίσης έπαιξε ρόλο στη διόγκωση της χασούρας) και η δρομολόγηση του GNV Spirit ήταν η κατάλληλη επιλογή...

Μια άλλη κοστοβόρα γραμμή είναι σίγουρα η γραμμή Genova-Palermo. Δεν νομίζω ότι η επιβατική κίνηση δικαιολογεί τη δρομολόγηση τεράστιων ferries σε ετήσια βάση εν έτει 2023. Ο μοναδικός λόγος που πιστεύω η εταιρία καταφεύγει σε αυτή την επιλογή είναι η μιλιομετρική απόσταση της γραμμής. Προτιμάνε δηλαδή τεράστια ferries των 23-26 μιλίων ώστε η γραμμή να εξυπηρετείται καθημερινά από μόλις δύο πλοία αντί για τρία πχ. Όπως καταλαβαίνει κανείς όμως τα λειτουργικά κόστη είναι τεράστια.

Τα ίδια πάνω κάτω και στις γραμμές του Μαρόκου. Εδώ δε νομίζω ότι φταίνε οι ταχύτητες (τα πλοία πάνε συντηρητικά με 18-20 κόμβους) αλλά ο τύπος πλοίων που χρησιμοποιείται. Δυνατά εργαλεία το Excelsior ή το Excellent αλλά συμφέρει να δρομολογούνται μέσα στο καταχείμωνο από Γένοβα μέχρι Ταγγέρη; Και εδώ πλοία όπως το Forza και το Tenacia θα ήταν πιο αποδοτικά. Όσο για τα GNV Cristal και GNV Atlas, το μεγάλο ξενοδοχειακό και το μικρό γκαράζ τους μιλούν από μόνα τους όσον αφορά την ολοχρονική αξιοποίησή τους. Ακόμα και στη γραμμή της Τυνησίας, βλέποντας το Grimaldi να στέλνει το Catania και τη GNV το Majestic αντιλαμβάνεται κανείς τη διαφορά στα οικονομικά αποτελέσματα.

Για να μην το κουράζω λοιπόν, τα δύο μεγάλα αίτια της χασούρας είναι από τη μία οι Βαλεαρίδες και από την άλλη ο ίδιος ο στόλος της GNV ο οποίος χρειάζεται ανανέωση και προσαρμογή στη νέα εποχή. Καλά και χρυσά τα ferries των 90's όμως οι απαιτήσεις έχουν πλέον αλλάξει. Χρειάζεται focus στα φορτηγά και πιο αποδοτικά πλοία. Ωστόσο, ακόμα και τα παλαιότερα πλοία, αν θες να τα αξιοποιείς εποχικά και να αφήνουν κάποιο κέρδος, πρέπει να τα ξεπατώνεις σε σχετικά κοντινές γραμμές ώστε να βγάζουν ακόμα και δύο δρομολόγια τη μέρα-όπως κάνει η Corsica Ferries-και όχι σε τόσο μακρινά ταξίδια.

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 4/18/2021 at 10:26 PM, Nick the Greek said:

Για μένα η συγκεκριμένη εταιρεία έχει μεγάλη ανάγκη ανανέωσης στόλου. Σκέψου πως τα καλύτερά της πλοία, η σειρά με τα νεότευκτα που είχε κάνει στα 90s, είναι όλα κοντά στα 30. Τα πιο δεύτερά της πλοία είναι στα 40, πρώην βορειοευρωπαικό τοννάζ των 80s με πολλά μίλια στην πλάτη. Οπότε η ανανέωση θα έπρεπε να τους απασχολεί πιο σοβαρά.

 

Πολύ σωστά τα λές φίλε Διαγόρα, τα έχω πεί και εγώ παραπάνω. Η συγκεκριμένη εταιρεία κάνει μπάμ πως χρειάζεται τοννάζ. Και όχι μόνο τα τεράστια φέρρυ που έχει παραγγείλει αλλά και μια σειρά από πλοία διαφορετικών χαρακτηριστικών και μεγεθών όπως πολύ εύστοχα παρατήρησες, αν θέλει να εξυπηρετήσει σωστά τις γραμμές που έχει σήμερα στο δίκτυό της. Ειδικά η είσοδός της στις Βαλεαρίδες μου θυμίζει σχηματικά την -παταγωδώς αποτυχημένη- εκστρατεία των Αθηναίων στη Σικελία κατά τους Πελοποννησιακούς πολέμους:rolleyes:.

 

Ένα άλλο στοιχείο που πιστεύω ότι επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τα αποτελέσματά τους, είναι τα ναύλα που δίνουν για τα πλοία τους. Αυτήν τη στιγμή έχουν ναυλωμένα τα Forza, Tenacia, GNV Sealand, GNV Bridge, Golden Bridge, Caroline Russ και Cadena 3. Θεωρώ δεδομένο πως σε καθημερινή βάση και μόνο για ημερήσιο ναύλο βγαίνουν τουλάχιστον 80 χιλιάρικα την ημέρα, σύν τα καύσιμα, για τα συγκεκριμένα πλοία. Με μετριοπαθείς υπολογισμούς λοιπόν, σχεδόν 30 εκατομμύρια το χρόνο μόνο σε ναυλώσεις, αν το ανάγουμε σε ετήσιο νούμερο. Το Cadena 3 είναι τρίμηνη ναύλωση αλλά τέλος πάντων πιάνετε τι θέλω να πω.

Link to comment
Share on other sites

Τα ποσά που δίνουν σε ναυλωσεις πλοίων όντως πρέπει να ειναι μεγαλο αλλά πρέπει να δούμε και τονποσο θα κόστιζε να αγοράσουν αντίστοιχα πλοία, αν διαθέτουν τέτοια πόσα και αν η απόδοση των χρημάτων που θα πήγαινε στην αγορά τους θα ήταν μεγαλύτερη... 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Το γράφω εδώ το συγκεκριμένο νέο, μια και η GNV είναι εταιρεία που ελέγχεται από την MSC, και έχει ενδιαφέρον να διαβαστεί από περισσότερο κόσμο αφού αφορά και τα ferries. Πολλοί ίσως να με θυμάστε κατά καιρούς να αναφέρω πως αν η MSC μέσω της GNV ή της Moby αποφασίσει να ασχοληθεί σοβαρά με τον τομέα των ferries, θα είναι ο πραγματικός αντίπαλος του Grimaldi απλά και μόνο γιατί η οικονομική της δυνατότητα είναι πολλαπλάσια. Αυτό βέβαια χωρίς να έχω στη διάθεσή μου ακριβή στοιχεία, μια και η MSC δεν δημοσιεύει ποτέ και τίποτα. Έλα όμως που με την ευκαιρία της εξαγοράς της εταιρείας των τρένων, αναγκάστηκαν να αποκαλύψουν κάποια πράγματα που διέρρευσαν στην ιταλική εφημερίδα Il Messaggero και από εκεί σε όλον το ναυτιλιακό τύπο.

 

Να μην τα πολυλογώ, για το 2022 κύκλος εργασιών 86.4 ΔΙΣ Ευρώ, καθαρό κέρδος 36.2 ΔΙΣ και μετρητά παγκουί 63 ΔΙΣ ευρώ σε σύγκριση με μέσο/μακροπρόθεσμο χρέος που αγγίζει τα 26 ΔΙΣ Ευρώ. Δεν άκουσα, πως είπατε, ορίστεεε? Συγγνώμη κύριε, ποιός είστε? Είναι πολύ πιθανόν ο νούμερο ένα πλοιοκτήτης στον κόσμο, οι αριθμοί αυτοί περικλείουν όλες τις δραστηριότητες του ομίλου. Είναι να μην αποφασίσει να πατήσει το κουμπί λοιπόν. Κι ελπίζω κάποια στιγμή να το κάνει, θα έχουμε να δούμε πράγματα. 

 

ΥΓ: Πως είναι δυνατόν να μην ενδιαφέρεται για την Attica? Για ένα Βενιζέλο? Ένα Κρήτη ΙΙ? Ένα Blue Star Paros? :D:D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Από τις 13 ως τις 15 Ιουνίου του 2024, η επόμενη G7 θα λάβει χώρα είτε στο Bari, είτε στο Brindisi. Και Η ιταλική αστυνομία έχει βγεί στη γύρα για πλοίο-ξενοδοχείο για 7 διανυκτερεύσεις, να δούμε ποιό βαπόρι της GNV θα πάρει τη δουλειά.  

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...