Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

...ειχαν τη χειριστη γνωμη για το Ηρακλειον απο πριν το ναυαγιο και ....Οι ντοπιοι προτιμουσαν τα πλοια του Ευθυμιαδη για τις μετακινησεις απο και προς την Κρητη(Μινως και Φαιστος)....

Ήμουν αρκετά μικρός αλλά θυμάμαι τους "μεγάλους" στα οικογενειακά Κυριακάτικα γεύματα να μιλούν με θαυμασμό για τα καράβια του Ευθυμιάδη με μερικούς περισσότερο ενθουσιώδεις να επιμένουν (εκεί γύρω στο 1966), ότι το ΕΚ της τσιμινιέρας σήμαινε "Ένωση Κέντρου" και όχι "Κωνσταντίνος Ευθυμιάδης". Αν συνυπολογισθεί και η παλαιόθεν δεδομένη πολιτική τοποθέτηση των Κρητών, δεν ήθελε και πολύ να ενισχυθεί η συμπάθεια...

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Καλησπέρα σε όλους!

Έκανα και εγώ τα 3 πρώτα ταξίδια της ζωής μου τα έτη 1968 και 1969 με το ΦΑΙΣΤΟΣ. Ήταν όλα τέλεια αναφορικά με το πλοίο!

Ταξιδεύοντας (ως φοιτητής πλέον) τα έτη 1982-1983 με το ΜΙΝΩΣ των Μινωικών Γραμμών, δεν είδα να υπερτερεί σε τίποτα το πλοίο συγκριτικά με το ΦΑΙΣΤΟΣ του Κ. Ευθυμιάδη.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

@georgios express

γιατι εχω την εντυπωση οτι ο Κωστας Ευθυμιαδης ηταν αγαπημενο παιδι της "Επαναστασεως" και στηριχθηκε "παντι τροπο".

@molmed

νομιζω οτι το ΜΙΝΩΣ των μινωικων ανηκε αρχικα στον Ευθυμιαδη

Link to comment
Share on other sites

O κωσταντινος ευθυμιαδης δεν ηταν αγαπημενο παιδι της επαναστασης,αλλα το αντιθετο.Οταν η ανεκ ξεκινησε με το Κυδων,με αναδοχο τον Στυλιανο Πατακο, αρχισαν και τα προβληματα του Ευθυμιαδη που ειχε σχεδον καθημερινα επιβατη την επιθεωρηση πλοιων με φυσικο επακολουθο τις καθυστερησεις.Ο ευθυμιαδης ειχε βοηθησει την ΑΝΕΚ στο στησιμο του Κυδων γιατι αυτος προσωπικα ειχε την τεχνογνωσια για κατι τετοιο,που η ΑΝΕΚ δεν ειχε και πηγε το πραγμα αλλου.Ο Ευθυμιαδης ειχε ιδρυσει γεωργικες σχολες στην κρητη, και οι κρητες του εφτιαξαν αγαλμα του εγραφαν μαντιναδες, τον εκαναν κουμπαρο,μαλιστα η μια κορη του ευθυμιαδη μου ειχε πει οτι τις πρωτες ωρες μαθηματων στο σχολειο τις δευτερες τις εχανε γιατι ηταν στην επιστροφη απο βαπτισια γαμους κτλ στην κρητη.Μια ωραια μερα λοιπον που το σοφια ειχε δρομολογιο για κρητη εσκασε η ειδηση οτι το Κυδων ξεκινα ταξιδια.τοτε λοιπον ολοι οι κρητες επιβατες αποβιβαστηκαν αγορασαν εκ νεου εισητιρια και πηγαν με το Κυδων.Ολα αυτα και αλλα πολλα ειναι απο στοιχεια και διηγησεις απο δυο ωραιες βραδυες που περασαμε με εναν αλλο καλο φιλο καραβολατρη στο σπιτι της κορης του Κ.Ευθημιαδη με αφορμη το θανατο του πατερα της πριν 16 χρονια

Link to comment
Share on other sites

.Μια ωραια μερα λοιπον που το σοφια ειχε δρομολογιο για κρητη εσκασε η ειδηση οτι το Κυδων ξεκινα ταξιδια.τοτε λοιπον ολοι οι κρητες επιβατες αποβιβαστηκαν αγορασαν εκ νεου εισητιρια και πηγαν με το Κυδων.

Την μεγαλη ζημια στον Ευθυμιαδη βεβαια,δεν την εκανε το Κυδων αλλα η πυρκαγια στο Ελεαννα το 1971,που ειχε ως αποτελεσμα τον χαμο 25 ανθρωπων.Λιγο καιρο μετα χρεοκοπησε και αρχισε να πουλαει τα πλοια του ενα απο αυτα,το Μινως,στις νεοσυστατες Μινωικες οπως προαναφερθηκε.

Link to comment
Share on other sites

@molmed & proud_ionian: Το ΜΙΝΩΣ ηταν του Ευθυμιαδη απο το '64 και στις Μινωικες περασε το '74!

Δεν κατάλαβα κατά πόσο με αφορά το σχόλιο που απευθύνατε σε μένα.

Εννοείται πως ήταν το ΜΙΝΩΣ πλοίο του Κ. Ευθυμιάδη αρχικά.Όταν θέλησαν οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ να βγάλουνσυνάλλαγμα έξω και να αγοράσουν το πρώτο τους πλοίο, σε χρόνο ρεκορ η χούντα έβγαλε νόμο που απαγότευε στην ετειρεία εξαγωγή συναλλάγματος για αυτό το λόγο. Απευθύνθηκαν στην ΑΝΕΚ προκειμένου να πάρουν ένα από τα νέα πλοία τους ΡΕΤΗΥΜΝΟΝ και ΚΑΝΤΙΑ, συνάντησαν άρνηση, και τελικά οι Μινωικές αναγκάστηκαν να ξεκινήσουν με το ΜΙΝΩΣ του Ευθυμιάδη.

Αυταπόδεικτο είναι ποιά εταιρεία ευνόησε τότε η χούντα.

Link to comment
Share on other sites

mea culpa ;)

για τον ευθυμιαδη ειχα την εντυπωση οτι ειχε ευνοηθει απο τη χουντα, γιατι σε καποια δημοσιευματα για το κυπριακο (την εισβολη και τα επεισοδια που ειχαν προηγηθει) ειχα διαβασει οτι ο ευθυμιαδης ειχε ενημερωσει το καθεστως για καποιες κινησεις που ειχαν πεσει στην αντιληψη του (πρωην συνεργατης του, του απεδιδε τη φραση "πρεπει να ενημερωσουμε τους φιλους μας). επισης σε παλαιοτερα δημοσιευματα για το "Ηρακλειον" ειχα διαβασει οτι η δικτατορια, που ηρθε στα πραγματα λιγο μετα το ναυαγιο, ευνοησε τον ευθυμιαδη με τον οποιο ειχε καλε σχεσεις, σε βαρος των τυπαλδων.

την εποχη δεν την εχω ζησει, ουτε εχω δικη μου πρωτογενη γνωση περι ευθυμιαδη και τυπαλδων.

ΥΓ: molmed thanx. παντα ειχα την απορια γιατι οι μινωικες πηραν το μινως και οχι αλλο πλοιο απο το εξωτερικο

Link to comment
Share on other sites

Απόκομμα εφημερίδας εποχής με τον Ευθυμιάδη δίπλα στον κάβο του μπαταρισμένου ΣΟΦΙΑ. Ηταν μια ακόμη άτυχη στιγμή στην επιχειρηματική πορεία του πρωτοπόρου των ferries.

Οσο για την επιλογή των νεοσύστατων Μινωικών να επιλέξουν το ΜΙΝΩΣ το θεωρώ λογικό καθώς πλοίο και πλήρωμα ήταν ετοιμα για δρομολόγηση σε μια γραμμή δοκιμασμένη απο το ίδιο πλοίο.Αν υπήρχε νόμος απαγόρευσης εξαγωγής συν/τος για τέτοιο σκοπό δεν γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι ότι εκείνη την εποχή γίνονταν αγορές πλοίων απο το εξωτερικό απο ναυτιλιακές με έδρα την Ελλάδα.

post-1854-0-23998100-1355056758_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

mea culpa ;)

για τον ευθυμιαδη ειχα την εντυπωση οτι ειχε ευνοηθει απο τη χουντα, γιατι σε καποια δημοσιευματα για το κυπριακο (την εισβολη και τα επεισοδια που ειχαν προηγηθει) ειχα διαβασει οτι ο ευθυμιαδης ειχε ενημερωσει το καθεστως για καποιες κινησεις που ειχαν πεσει στην αντιληψη του (πρωην συνεργατης του, του απεδιδε τη φραση "πρεπει να ενημερωσουμε τους φιλους μας). επισης σε παλαιοτερα δημοσιευματα για το "Ηρακλειον" ειχα διαβασει οτι η δικτατορια, που ηρθε στα πραγματα λιγο μετα το ναυαγιο, ευνοησε τον ευθυμιαδη με τον οποιο ειχε καλε σχεσεις, σε βαρος των τυπαλδων.

την εποχη δεν την εχω ζησει, ουτε εχω δικη μου πρωτογενη γνωση περι ευθυμιαδη και τυπαλδων.

ΥΓ: molmed thanx. παντα ειχα την απορια γιατι οι μινωικες πηραν το μινως και οχι αλλο πλοιο απο το εξωτερικο

Ξέρετε, μπορεί να συνέβαιναν και τα 2, δηλαδή η χούντα όντως να ευνόησε τον Ευθυμιάδη έναντι των Τυπάλδων γιατί αυτό ήταν προς το συμφέρον της (να συνταχθεί δηλαδή με το λαικό αίσθημα και την κατακραυγή του κόσμου εναντίον των Τυπάλδων μετά το ναυάγιο του "ΗΡΑΚΛΕΙΟΝ", όμως 5 χρόνια μετά την ίδρυση της ΑΝΕΚ, το 1972, που ιδρύθηκαν οι ΜΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ, ο Στ. Παττακός έπαιξε ανοιχτά το παιχνίδι της ΑΝΕΚ. Ίσως και να ήταν κάποιο είδος εκδίκησης επειδή η Ανατολική Κρήτη δεν ακολούθησε το τόλμημα της ΑΝΕΚ, που ξεκίνησε ως εταιρεία όλης της Κρήτης, σύμφωνα και με το όραμα του ιδρυτή της Μητροπολίτη Ειρηναίου, αλλά στη συνέχεια αρνήθηκαν απο την πλευρά του Ηρακλείου (ΝΑΙ, υπήρχαν ήδη αυτές οι τοπικιστικές υστερίες και μικρότητες...) να πάρουν το οικονομικό ρίσκο μέχρι να δουν πώς θα "περπατούσε" το εγχείρημα των Χανιωτών...

PS: ..Και τα λέω αυτά αν και κατάγομαι από τα Χανιά.

Απόκομμα εφημερίδας εποχής με τον Ευθυμιάδη δίπλα στον κάβο του μπαταρισμένου ΣΟΦΙΑ. Ηταν μια ακόμη άτυχη στιγμή στην επιχειρηματική πορεία του πρωτοπόρου των ferries.

Οσο για την επιλογή των νεοσύστατων Μινωικών να επιλέξουν το ΜΙΝΩΣ το θεωρώ λογικό καθώς πλοίο και πλήρωμα ήταν ετοιμα για δρομολόγηση σε μια γραμμή δοκιμασμένη απο το ίδιο πλοίο.Αν υπήρχε νόμος απαγόρευσης εξαγωγής συν/τος για τέτοιο σκοπό δεν γνωρίζω, αλλά φαντάζομαι ότι εκείνη την εποχή γίνονταν αγορές πλοίων απο το εξωτερικό απο ναυτιλιακές με έδρα την Ελλάδα.

Έχετε δίκιο που απορείτε, ο φωτογραφικός νόμος αφορούσε μόνο το διάστημα που έψαχναν στο εξωτερικό πλοίο οι ΜΙνωικές Γραμμές. Ούτε η ΝΕΛ αντιμετώπισε τέτοια προβλήματα όταν αγόρασε το ΣΑΠΦΩ, ούτε άλλη εταιρεία αργότερα...

Link to comment
Share on other sites

Οι Τυπαλδοι ηταν υποστηρικτες του Σ.Βενιζελου ανοιχτα.Οποτε ο ουδετερος ευθυμιαδης φαινομενικα ηταν πιο αγαπητος απο την επταετια.Ακομα ο ευθημιαδης ειχε κανει το λαθος να εχει ολα του τα πλοια σε μια εταιρεια.Φωτια δεν ειχε παρει μονο το Ελεαννα αλλα και αλλα με αρχικη εστια την κουζινα και μην ξεχνατε οτι , αν θυμαμαι καλα για το ονομα, το Μελινα ή το Δηλος ειχε καει στην μετασκευη μετα απο σαμποταζ.Ο Κωσταντινος Ευθημιαδης οταν εφερνε τα γκαζαδικα δεν υπηρχαν κανονες για τετοιου τυπου μετασκευες σε ΕΓ/ΟΓ και ουσιαστικα αυτος καθοδηγησε τις αρχες.Θεση του ηταν να μην μετασκευαζονται πολυ τοποθετοντας εξτρα βαρη,ντεκ κτλ, Ανεκ με το κυδων προσπαθησε να ξεφυγει απο αυτο και ειχε θεματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

"Χαζεύοντας" τα παλιά εδώ, είδα μιά φωτογραφία με λεζάντα: "Car Terminal στη Δραπετσώνα το 1978. Στο βάθος παροπλισμένο και μισοβυθισμένο πλοίο" και αν δεν κάνω λάθος το μισοβυθισμένο πλοίο πρέπει να είναι το ΣΟΦΙΑ του Ευθυμιάδη.

 

post-1817-0-49352100-1413827322_thumb.jp

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

@Proud: Το στρατιωτικό καθεστώς (aka Χούντα), ουδαμώς ευνόησε τον ΚΕ. Απέναντι μπορεί και να μην ήταν, αλλά συνάφειες και κολλητιλίκια ου...

Έτσι είναι. Καμμία σχέση του δικτατορικού καθεστώτος με την εταιρεία του Κων/νου Ευθυμιάδη.

 

Μήπως είναι καιρός να αναρτήσουμε ξανά τη φωτογραφία του Στυλιανού Πατακού στη γεφυρα του ΚΥΔΩΝΑ, πλαί στον αείμνηστο Άγιο Κισσαμου και Σελίνου Ειρηναίο?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Ο πατέρας μου προσπαθεί να θυμηθεί ποιο πλοίο που δούλευε στη γραμμή πατρα-ιταλια,καταστράφηκε από φωτιά. Καμία βοήθεια;;Πολύ πριν το Norman Atlantic προφανώς

Link to comment
Share on other sites

Ετσι προχειρα θυμαμαι το Millenium Express II (Viscountess M) και πιο παλια το Sarray Star (European Star). Το επομενο πρεπει να ειναι του Ευθυμιαδη νομιζω το Ελεαννα.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...