Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

To HMS Belfast που είναι αγκυροβολημένο στις όχθες του ποταμού Τάμεση στο Λονδίνο, αποτελεί πλωτό μουσείο που λειτουργεί υπό τη διαχείριση του Imperial War Museum. Οι περισσότεροι θα το έχουν δει ή επισκεφτεί αλλά αξίζει να διαθέτει το δικό του topic στο shipfriends.gr.

H ναυπήγησή του ως το πρώτο πλοίο Βασιλικού Ναυτικού που έφερε το όνομα της πρωτεύουσας της Βόρειας Ιρλανδίας και ως ένα από τα δέκα town-class cruisers ξεκίνησε το Δεκέμβριο του 1936, ενώ καθελκύστηκε ανήμερα του Αγίου Πατρικίου, την 17η Μαρτίου του 1938. Στην πρώτη του περιπολία εν καιρώ πολέμου κατέλαβε γερμανικό liner. Τον Νοέμβριο του 1939 χτυπήθηκε από γερμανική νάρκη και πέρασε πάνω από δύο χρόνια ανενεργό, υποβαλλόμενο σε εκτεταμένες επισκευές. Επιστρέφοντας στη δράση τον Νοέμβριο του 1942 με βελτιωμένη δύναμη πυρός, εξοπλισμό ραντάρ και αμυντικά μέσα, το Belfast ήταν το μεγαλύτερο και αναμφισβήτητα πιο ισχυρό καταδρομικό στο Βασιλικό Ναυτικό. Το 1943 παίρνει μέρος στα αρκτικά convoys για τη Σοβιετική Ένωση και το Δεκέμβριο του ίδιου έτους έπαιξε σημαντικό ρόλο στη ναυμαχία του Βορείου Ακρωτηρίου (Battle of North Cape), βοηθώντας στην καταστροφή του γερμανικού θωρηκτού Scharnhorst. Τον Ιούνιο του 1944 πήρε μέρος στην "Operation Overlord" στη Νορμανδία και τον Ιούνιο του 1945 εστάλη στην Άπω Ανατολή ως μέλος του British Pacific Fleet (BPF), όπου κατεπλευσε λίγο πριν από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου. Το πλοίο έδρασε περαιτέρω μεταξύ 1950 και 1952, κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας, ενώ υποβλήθηκε σε εκτενές "rectifier" μεταξύ 1956 και 1959.

Η αρχή των προσπάθειών για την αποτροπή της επικείμενης τότε διάλυσης του Belfast και τη διατήρησή του ως πλοίο-μουσείο τοποθετείται στο 1967. Η επιτροπή που ιδρύθηκε από μέλη του Αυτοκρατορικού Πολεμικού Μουσείου, του Εθνικού Ναυτικού Μουσείο και του Υπουργείου Άμυνας απεφάνθη τον Ιούνιο του 1968 ότι η διάσωση του πλοίου ήταν εφικτή, το 1971 η κυβέρνηση αρνήθηκε να προβεί σε συντήρηση και εν συνεχεία η HMS Belfast trust ανέλάβε πια την καμπάνια για τη διάσωση του. Οι προσπάθειες της ήταν επιτυχείς, η κυβέρνηση τής μεταβίβασε το πλοίο τον Ιούλιο του 1971 και το Belfast κατέπλευσε στο Λονδίνο. Πρώτη φορά άνοιξε για το κοινό τον Οκτώβριο του 1971 και το 1978 έγινε παράρτημα του Imperial War Museum. Αποτελεί δημοφιλές τουριστικό αξιοθέατο του Λοδίνου που δέχεται περί τους 250.000 επισκέπτες ετησίως. Το πλοίο παρέμεινε κλειστό για τους επισκέπτες μετά από ατύχημα το Νοέμβριο του 2011, ανοίγοντας και πάλι στις 18 Μαΐου 2012. Δέχεται επισκέπτες καθημερινά 10:00 με 17:00 και το εισιτήριο για ενηλίκους κοστίζει 14 λίρες.

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

Πλοίο αναφοράς για το πως πρέπει να είναι ένα πλοίο-μουσείο. Ίδιαίτερη εντύπωση τα ηχητικά εφέ από πολεμικές επιχειρήσεις σε διάφορους χώρους του πλοίου.

Link to comment
Share on other sites

Τα εξωτερικά καταστρώματα φαντάζουν εντυπωσιακά με τον εξοπλισμό τους, μα το πραγματικό ενδιαφέρον βρίσκεται στα ενδότερα. Από το μηχανοστάσιο κάτω από την ίσαλο γραμμή, τα μαγειρεία ή τους χώρους ενδιαίτησης του πληρώματος μέχρι τους χώρους των βλημάτων και τη γέφυρα. Αν οι επισκέπτες μάλιστα είναι λίγοι, μπαίνεις αναπόφευκτα στο ρόλο που "επιβάλλουν" οι εικόνες, οι μυρωδιές, οι ήχοι, εκείνον του μέλους πληρώματος... Ανθρώπινα ομοιώματα σε καθένα από τους απρόσμενα πολλούς χώρους του πλοίου, ηχητικά εφέ και μαγνητοφωνημένες περιγραφές των καθημερινών δραστηριοτήτων από τα ίδια τα μέλη, η οσμή της λαμαρίνας αλλά και μυρωδιές ανάλογα με το χώρο που βρίσκεσαι, σου δίνουν την εντύπωση πως ζεις τις καθημερινές στιγμές του πλοίου σε καιρό πολέμου. Θα ανεβάσω περισσότερες εικόνες μόλις βρω χρόνο γιατί θέλει πολλή δουλειά με την ταξινόμηση και τις περιγραφές.

8227280287_99c0a2445f_b.jpg

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 years later...

Πλοίο αναφοράς για το πως πρέπει να είναι ένα πλοίο-μουσείο. Ίδιαίτερη εντύπωση τα ηχητικά εφέ από πολεμικές επιχειρήσεις σε διάφορους χώρους του πλοίου.

 

ειναι πραγματικα εντυπωσιακο και μοναδικο. εκεινο που με εντυπωσιασε περισσοτερο ειναι οτι σε καθε χωρο ειχε τις χαρακτηριστικες του  οσμες.

 

αξιζει οντως να το επισκεφτει κανεις  και βεβαια πρεπει να παει νωρις και να μην εχει κανονισει και αλλο sightseeing. θελει τουλαχιστον 3 ωρες και αν ξεκινηστε αργα, θα χασετε το cutty sark και το ναυτικο μουσειο B):) 

 

μερικες φωτο εδω, αν και οσες φωτο και να δειτε, τπτ δεν υποκαθιστα την επισκεψη. ;)

α μην κανετε το λαθος να πληρωσετε ενα σκασμο λεφτα στην εισοδο για να παρετε book guide. στο πλοιο δινουν ειτε εντυπο για την ξεναγηση, ειτε "ακουστικο" βοηθημα, με μαγνητοφωνημενες περιγραφες καθε χωρου του πλοιου.

 

HMS Belfast name plate 16062015

HMS Belfast moored 16062015

HMS Belfast Union Jack

Link to comment
Share on other sites

  • Nick the Greek changed the title to HMS Belfast (C-35)
  • 8 months later...

Η φωτογραφία μπορεί να μην είναι και η καλύτερη μιας και την τράβηξα μέσα από το ''θαλάσσιο λεωφορείο'' (uber boat) του Λονδίνου, αλλά μόλις είχε δύσει ο ήλιος, πίσω είναι φωτισμένη η tower bridge και δίπλα μου ακριβώς το υπέροχο hms Belfast οπότε έβγαλα αμέσως κινητό για να την ανεβάσω εδω.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...