Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του ΕΓ/ΟΓ NAPOLEON BOΝAPARTE, στο λιμάνι της Μασσαλίας, λόγω καιρού


Recommended Posts

Θύματα πάντως δέν υπάρχουν,καθώς το πλοίο διάγει σε "ετήσια ακινησία" (που λένε και στο ΛΣ :D ) και δέν είχε επιβάτες,μόνο κάποια μέλη τού πληρώματος που εκτελούν εργασίες συντήρησης (από τα οποία κανένα δέν τραυματίστηκε).

Οπως φαίνεται από μιά απ'τις φωτογραφίες,οι άνεμοι ήταν τόσο ισχυροί (γύρω στά 100km/h) ώστε έσπασαν οι κάβοι και το πλοίο χτύπησε στην προβλήτα απέναντι απ'αυτήν όπου ήταν δεμένο-μιά απόσταση αρκετές δεκάδες μέτρα δηλαδή.Προκλήθηκε δέ ρήγμα 14 μέτρων στην αριστερή πλευρά τού πλοίου

Πάντως σε μηνύματα twitter που παρατίθενται στο άρθρο,γίνεται λόγος γιά βύθιση τού πλοίου (en train de couler dans le port,γράφει κάποιος "τιτιβιστής"),αλλά μάλλον πρόκειται γιά υπερβολή.

Link to comment
Share on other sites

Πάντως, απ' ό,τι βλέπω σε φωτό και βίντεο, το πλοίο έχει πάθει μεγάλη ζημιά και τα περί βύθισης ίσως να είναι υπερβολικά, ενδεχομένως όμως να αποδίδουν καλά και το μέγεθος της ζημιάς.

Link to comment
Share on other sites

Στη φωτογραφια της Ναυτεμπορικης φαινεται πολυ καλυτερα η κλιση που εχει παρει το πλοιο.Λογικα η ζημια θα ειναι αρκετα μεγαλη ειδικα αν επιβεβαιωθει η κατακλυση του μηχανοστασιου με νερο

Link to comment
Share on other sites

Ακριβώς.Μάλιστα έχουν αρχίσει εργασίες γιά να κολληθούν λαμαρίνες στο ρήγμα ώστε μετά ν'αρχίση η "άντληση τών υδάτων".

Μαζί μέ τίς εργασίες άρχισαν και τα "όργανα" τού "τίς πταίει" (που θα'λεγε και ο Τρικούπης).Η Γενική Επιτροπή Τουρισμού (άν ερμηνεύω σωστά το CGT ώς Comite Generale du Tourisme) "τα ρίχνει" στο λιμεναρχείο τής Μασσαλίας που δέν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα και λέει πως το πλοίο έπρεπε να είχε πρυμνοπλαγιοδετήσει σε γωνιακή προβλήτα (quai de repli),ενώ το λιμεναρχείο λέει πως το πλοίο ήταν πολύ καιρό δεμένο εκεί.

Πάντως προκαλεί απορίες το γεγονός ότι κόπηκαν ΟΙ ΚΑΒΟΙ και όχι απλώς ένας κάβος τού πλοίου.

Το πλοίο επρόκειτο να ξαναρχίση δρομολόγια στίς 20 Δεκεμβρίου,αλλά εξ όσων φαίνεται,αυτό δέν θα γίνη.

Link to comment
Share on other sites

η cgt ειναι η ΓΣΕΕ της γαλλιας

το πλοιο δεν εκοψε απλα καβους. ηταν φουνταρισμενο κιολας (η δεξια απικο και η αριστερη καδενα πιασμενη σε δεστρα στον ντοκο) και τα εκοψε ολα

Link to comment
Share on other sites

Επομένως CGT=Confederation Generale des Travailleurs.

Πάντως γιά να κόψη τόσους κάβους,μιά καδένα και να ξεσύρη και μιά άγκυρα,πρέπει να είχε τυφώνα εκείνη την ημέρα στο λιμάνι.

Πέραν τού ότι το πλοίο πήγε και στούκαρε στον απέναντι ντόκο απ'αυτόν που ήταν δεμένο.Βέβαια ήταν και άδειο (ίσως και ξεσαβούρωτο),αλλά και πάλι δέν είναι κανένα φουσκωτό....

Οπως δέ σχολίασε ένας Γάλλος συνασθενής στο site που έχει το ρεπορτάζ,"αυτό ήταν το Water-l'eau τού Napoleon Bonaparte".......

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

To ploio apo oti fainetai exei pleon 'katsei' sto limani kai exei statheropoiithei.

Εν ολίγοις, σταθεροποιήθηκε επειδή πήγε στον πάτο και εάν είχε μεγάλο βάθος θα είχε βουλιάξει...το υπόδειγμα της ναυπηγικής αισθητικής :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Food that the uncle's got = φαί πού' χει ο μπάρμπας.

Για σήμερα να δούμε λίγα κρουζιερόπλοια από τη Βαρκελώνη, πρόπερσι όλα αυτά. Το πρώην πια Costa Europa ξεκολλάει από το ντόκο του παλιού λιμανιού της Βαρκελώνης και προχωρά πρός την έξοδο, εδώ πια αποβιβάζει πλοηγό(η πλοηγίδα είναι από την άλλη πλευρά για όσους αναρωτιούνται) για να παραλλάξει μετά την τσαμαδούρα. Λίγο καιρό αφ' ότου το φωτογράφισα, νομίζω έπιασε φωτιάtongue.gif.

Αφωνος και Μασσαλιας γωνια, ας δουμε την εισοδο του Napoleon Bonaparte στη Μασσαλια στις 7 Ιουλιου του τρεχοντος, αναχωρηση κοντρα στον ηλιο 2 ωρες αργοτερα αλλα νομιζω δεν βγηκε ασχημη η φωτογραφια τελικα.

Απορώ γιατί αναρωτιέστε πως συνέβη αυτό το ατύχημα στο πλοίο :D :D

Link to comment
Share on other sites

Πάντως η απορία τού Στέφανου έχει κάποια βάση,διότι αφού απλώς "ακούμπησε" στον πάτο το πλοίο (με την καρίνα και προφανώς και το επίπεδο τού μηχανοστασίου που κατακλύστηκε),δέν πρέπει να είναι και ιδιαιτέρως βαθύ το λιμάνι.....

Link to comment
Share on other sites

Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω για ποιό λόγο μπορεί να είναι άξιο απορίας κάτι τέτοιο. Λιμάνι είναι, μπορεί το συγκεκριμμένο σημείο να είναι πιό ρηχό (δίπλα σε προβλήτα είναι, όχι καταμεσής του λιμανιού), μπορεί το πλοίο (θεριό είναι) να έχει αρκετά μεγάλο βύθισμα, ε εντάξει, κάθισε κάτω.

Εδώ έχουμε δει στην χώρα μας πλοία χωρίς κάποια αβαρία να σεεεεεέρνονται στο βυθό (Άι Διονύσης στον Πειραιά, λιμάνι Χίου κλπ).

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Και το Εξπρες Σαντορινη καποτε ειχε βαλει νερα σαν Chartres και ο Αγιος Γεωργιος ως Hengist καποτε ειχε βγει βολτα στην παραλια...αλλα δουλευουν (σχετικα πια και για τα 2) - υπαρχουν ακομα...ολο και καποιος θα βρεθει....για σκραπ και τα συναφη δεν παει το πλοιο ...

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Ναί,αλλά τόσο το Σαντορίνη όσο και το Αγιος Γεώργιος δέν είχαν τόσο σοβαρές ζημιές όσο ο Ναπολέων,οπότε η επισκευή τους ήταν πολύ λιγώτερο δαπανηρή.Εξ ού και συνέχισαν να ταξιδεύουν στίς ίδιες εταιρίες και πουλήθηκαν αρκετά χρόνια αργότερα γιά άλλους λόγους.

Αντιθέτως,το συγκεκριμένο πλοίο αφ'ενός έπαθε πολύ μεγαλύτερη ζημιά-βάσει τών όσων έχουν γραφτεί,όλο το μηχανοστάσιο θέλει άλλαγμα,κάτι που δέν είναι ούτε εύκολο,ούτε "φτηνό".Επίσης μού κάνει εντύπωση ότι αναφέρεται τώρα πως η εταιρία του προσπαθεί να το "ξεφορτωθή",ενώ μόλις πρίν απ'την ημέρα που έγινε το ατύχημα δέν είχε αναφερθεί κάτι τέτοιο πουθενά,το ίδιο το Γαλλικό δημοσίευμα μάλιστα έγραφε ότι ήταν προγραμματισμένο να ξαναβγή σε δρομολόγια στίς 20 Δεκεμβρίου,προφανώς γιά λογαριασμό τής "στα όρια τής πτώχευσης" εταιρίας του.Γι'αυτό αναρωτιέμαι μήπως ο στούκος έδωσε στους αρμοδίους την αφορμή να αρχίσουν τα ψαξίματα γιά να το "ξεφορτωθούν" ώστε,όντας στα όρια τής πτώχευσης,να μήν έχουν κι'άλλα έξοδα με την επισκευή του.

Link to comment
Share on other sites

Συμφωνα με οτι έχει γραφτεί, το Napoleon Bonaparte όπως και το Daniel Casanova δεν υπήρξαν ποτέ κερδοφόρα και καθε χειμώνα παραμένουν δεμένα. Οι σκέψεις για πώληση υπήρχαν και πριν το ατύχημα. Ολα θα εξαρτηθουν μάλλον απο το μέγεθος της ζημιας.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...