Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Δελτιο Hong Kong

Περα απ' τη γεφυρα του Αδαμ, στη Νοτιο Κινα που λεει κι ο ποιητης, χιλιαδες o Nick the Greek δεν παραλαβαινε τσουβαλια σογια. Ουτε στιγμη ομως δεν ελησμονησε τα λογια που του'πανε μια κουφιαν ωρα στον Περαια. Γι αυτο, μια και η χαρη μου εφτασε για καμποσους μηνες στην Απω Ανατολη, ξεκλεψα λιγο χρονο για να επισκεφθω ορισμενα μερη στη γειτονια. Οσον αφορα τα πραγματα με τα οποια εμεις ασχολουμαστε, η πιο σημαντικη επισκεψη ηταν το Hong Kong οπου ηξερα οτι υπηρχε κινηση αλλα ουτε κι εγω δεν περιμενα να συναντησω τοσα πλοια και μαλιστα παλιους γνωριμους.

Ολα ξεκινουν απο το γεγονος πως οι Ασιατες ειναι γενικα πολυ εθισμενοι στον τζογο κατι το οποιο σε συνδυασμο με το γεγονος πως ειναι επισης προληπτικοι, τους φτανει ορισμενες φορες σε σημειο τρελας. Τα τζιμανια της Ασιας λοιπον εκμεταλλευομενοι αυτο το πραγμα οπως και την ευνοικη νομοθεσια στα προτεκτορατα του Hong Kong και του Macao, εχουν βρει τη λυση των μετασκευασμενων ferry και κρουαζιεροπλοιων τα οποια και στατικα αλλα και με κρουαζιερες στο πουθενα, αναλαμβανουν να ξεδιψασουν το παθος των Ασιατων για τζογο αλλα και για αλλα πραγματα. Επιτρεψτε μου να πλατιασω λιγο και να σας πω για να καταλαβετε το μεγεθος του προβληματος πως αν πατε στο μεγαλο καζινο της Σιγκαπουρης στο Sands, οι ξενοι μπαινουν με την επιδειξη του διαβατηριου τους, οι δε ντοπιοι πληρωνουν 50 δολλαρια Σιγκαπουρης εισοδο μηπως τυχον και τους αποτρεψει η κυβερνηση απ' το να χασουν τα χρηματα τους. Πισω στο Hong Kong ομως. Εκει εχουν βρει καταφυγιο καμποσοι παλιοι μας γνωριμοι λοιπον, παμε να τους τσεκαρουμε.

Ξεκιναμε με το παλιο Kalypso της Viking Line που μετετραπη σε κρουαζιεροπλοιο και τωρα εχει το ονομα Star Pisces, διατηρει ομως τη χαρακτηριστικη σιλουετα της Viking LIne. Κατα το 3ημερο που βρεθηκα εκει το πλοιο δεν κουνηθηκε απο τη θεση του στο Ocean Terminal του Kowloon οποτε δεν ειμαι σιγουρος αν ειναι στατικο η κανει ταξιδια, εχω ομως την αισθηση πως κανει ταξιδια. Στην αλλη πλευρα του ντοκου βρισκει κανεις σε καθημερινη βαση το Ji Mei, επισης πρωην Σκανδιναβικο φερρυ της δεκαετιας του 60. To Ji Mei κανει κρουαζιερες προς το πουθενα με αναχωρησεις στις 9 το πρωι και στις 9 το βραδυ χοντρικα, γυρνωντας στο Hong Kong καμια ωρα προ της προγραμματισμενης του αναχωρησης. Οι τιμες δεν ειναι απαγορευτικες για να κανεις τη βραδυνη κρουαζιερα, αυτο που μπορει να εκτιναξει το budget σου -λιγακι :P - ειναι τι θα τζογαρεις και το τι παρεα θα σε πλευρισει στο βαπορι μεσα. Και μετα ο νοειτο, που λεει κι ο Βασιλακης απο Καματερο :D .

Προχωροντας πιο ανατολικα μεσα στο Kowloon Bay αρχιζουμε να συνανταμε τα αγκυροβολημενα πλοια που δειχνουν μαλλον να μην μετακινουνται απο τις θεσεις τους. Πρωτη επαφη το China Star, πρωην Radisson Diamond, επαναστατικο SWATH design των 90s και τακτικοτατος επισκεπτης ελληνικων προορισμων το καλοκαιρι. Τις μερες που επισκεφθηκα το πλοιο εδειχνε ερημο και χωρις να συμβαινει κατι αλλα γενικα νομιζω πως δουλευει. Ειχα την τυχη να επισκεφθω το πλοιο στην Ελλαδα πριν καμποσα χρονια και το εσωτερικο με ειχε εντυπωσιασει θετικα, ελπιζω πως η κιτρινη δυναμη θα το εχει σεβαστει και δεν θα το εχει μετατρεψει σε κατι αναλογο με δευτερατζα εστιατοριο της China town. Παραδιπλα μια ακομα προσφορα του Περικλη Παναγοπουλου στο διεθνη ναυτιλιακο πολιτισμο, το σημερινο Macau Success που οι παλιοτεροι θα θυμαστε σαν τακτικο επισκεπτη στον Πειραια με το ονομα Golden Odyssey. Ομολογω πως με συγκινησε ιδιαιτερα που ειδα αυτο το πλοιο μετα απο τοσα χρονια, ειναι ενα ακομη σημαδι του "χρυσου αιωνα" του Περικλη που οπως και ο συνονοματος του της αρχαιοτητας μεσουρανησε περιπου 30 χρονια αλλα τα επιτευγματα του θα μεινουν για πολλα ακομα. Μερικα cables παραπερα ενας αλλος παλιος γνωριμος των θαμωνων του Πειραια των 80s και early 90s, το πρωην Leonid Brezhnev και μετεπειτα Kareliya που τωρα πια με το Ασιατο-κιτς ονομα Starry Metropolis, περιμενει με τις ρουλετες του και τα black jack του το τζογαδορικο κοινο.

Διπλα στο Starry Metropolis ενας ακομη παλιος φιλος που τωρα ακουει στο ονομα Metropolis και οπως δειχνει η πλωτη εξεδρα/εισοδος διπλα του δουλευει εντατικα και μενει αγκυροβολημενος στο Kowloon Bay παντα. Ο Νικος Καζαντζακης ζει και βασιλευει λοιπον, οχι μονο σε βιβλια αλλα και σε καζινο :P . Εδω μπορουμε να τα δουμε ολα μαζι. Ολες οι φωτογραφιες ειναι μεσα Φεβρουαριου του τρεχοντος ετους κι αν διακρινετε μια θολουρα σε ορισμενες φωτογραφιες, δεν φταιει ουτε η Nikon μου, ουτε κι εγω. Ειναι η γνωστη για οσους εχουν ζησει στην ΝΑ Ασια θολουρα της ατμοσφαιρας. Να μην ξεχασω το Costa Classica -για καποιο απιθανο λογο δεν ειχαμε καμια φωτο του στο γκαλλερι- που το πετυχα να δενει σε καποια προβλητα του Belcher Bay, πολυ μακρια απο τις κυριως προβλητες, προφανως για λογους κοστους Ειμαι σιγουρος πως το εξετιμησαν αυτο οι επιβατες, ειδικα οσοι προσεξαν βγαινοντας απο το πλοιο πως ακριβως διπλα στην προβλητα ειναι το νεκροτομειο του Victoria. Για το τελος, Black Watch απο ψηλα. Και η δευτερη φωτο ειναι τραβηγμενη απο το Victoria Peak, πιο ψηλα κι απο τους ουρανοξυστες.

Μερσω φαρδια οσους ειχαν την υπομονη να διαβασουν μεχρι εδω, ελπιζω οι φωτο και η αναλυση να σας αποζημειωνουν για το χρονο σας.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Δελτιο Jakarta - Οι Φτωχοδιαβολοι

Ειναι προφανες πως η μεγαλη πλειοψηφια εξ' υμων ειναι μονο ferryfriends, ορισμενοι δε περιοριζετε το ενδιαφερον σας στο λιμανι σας, η το νησι σας. Και καλα κανετε, δικαιωμα σας. Αν ομως θελετε να λετε πως σας αρεσει η θαλασσα η το ναυτικο επαγγελμα και να λετε πως γνωριζετε καποια πραγματα, σας καλω να σπαταλησετε 10 λεπτα απο τη ζωη σας και να διαβασετε τα παρακατω. Ελπιζω πως σε ορισμενους απο σας θα δημιουργησουν καποιο προβληματισμο η εστω ενα καινουριο πρισμα κατω απο το οποιο θα βλεπετε ορισμενα πραγματα.

Επισκεψη λοιπον στην Ινδονησια, μια μουσουλμανικη χωρα που στα αστικα κεντρα της οπως η Jakarta και ειδικα στο εμπορικο της κεντρο, γιορταζει "ξεδιαντροπα" τα Χριστουγεννα(ημουν εκει Χριστουγεννα 2011) γιατι τα χρηματα δεν εχουν θρησκεια. Μια πολη που ενσαρκωνει τις αντιθεσεις που δημιουργει μια συγχρονη καπιταλιστικη κοινωνια, ειδικα σε μια αναπτυσσομενη χωρα που ειναι ο δευτερος μεγαλυτερος εξαγωγεας καρβουνου στον κοσμο. Ενα κομματι του πληθυσμου(και ειδικα οι ξενοι) ζει στην χλιδη με σπιτια που θυμιζουν την επαυλη του Blake Carrington στη Δυναστεια -εδω πιστεψτε με δεν υπερβαλλω καθολου- και ενα κομματι που ζει σε συνθηκες που το λεξιλογιο μου ωχρια για να περιγραψει, με τις παραγκες και ακομα και τα ομβρια υδατα να αποτελουν πολυτελεια(ουτε κι εδω υπερβαλλω). Καπου εκει διπλα στα τελευταια, υπαρχει το παλιο λιμανι της Jakarta οπου στις μερες μας μικρα μοτορσπιπ θελετα να τα πειτε, παραδοσιακα σκαρια θελετα να τα πειτε, βαρκες που διασχιζουν τον Αχεροντα θελετε να τα πειτε, εφοδιαζουν τα γυρω νησια και περιοχες στη θαλασσα της Ιαβας με εμπορευματα. Η προσβαση ειναι ελευθερη βασικα, εκει δεν υπαρχει ουτε ISPS, ουτε ISM αλλα ουτε και Θεος, οποιο ονομα κι αν του δωσετε. Καλυτερη λυση -αν το λεει η καρδια σας- ειναι το tuk-tuk το οποιο κι εγω με την παρεα μου προτιμησαμε για να μας παει μεχρι εκει.

Προκειται βασικα για ενα ντοκο που πηγαινει πολυ μακρια(η φωτογραφια εδω δεν μπορει να αποδωσει το μηκος) και ειναι διασπαρτος με πλοιαρια που δενουν με τη μασκα οπως μπορειτε να δειτε, ωστε να γινει η βελτιστη δυνατη εκμεταλλευση του χωρου. Για να μην κουραζω με περιγραφες, θα αφησω την εικονα να μιλησει. Ας δουμε εδω ενα τυπικο πλοιαριο, και το λεω τυπικο οχι μονο ως προς το σκαρι και τον τυπο πλοιου αλλα και ως προς την τραγικη κατασταση στην οποια βρισκεται και αυτο και τα αλλα απο πλευρας συντηρησης και ασφαλειας, μιλαμε για 16ο αιωνα επιεικως.Σκεφθειτε αυτους που για βιοποριστικους λογους ζουν και εργαζονται επανω σε αυτο το πλωτο φερετρο, ολους αυτους που οταν γινει ενα ατυχημα με καποιο απο αυτα, δεν θα μπουν στα νεα ουτε σαν υποσημειωση, ξεχασμενοι απο Θεο κι ανθρωπους.

Ας δουμε εδω συνθηκες φορτωσης ενος φορτιου απο τσουβαλια που περιεχουν μαλλον καποιου ειδους λιπασμα(?). Το πλοιαριο εχει ενα μικρο γερανο στην πλωρη και σαμπανιαρει με γαντζους τα σακκια μεσα στο αμπαρι οπου η στοιβασια γινεται με τα χερια τοσο μεσα στο αμπαρι οσο και πανω σε οποιαδηποτε αλλη επιφανεια, οπως μπορουμε να δουμε και σε αυτην τη φωτογραφια. Αξιζει κανεις να παρατηρησει απο κοντα τα προσωπα των εργατων που φορτωνουν, βγαλμενα απο στιχους του Καββαδια. Παραδιπλα, ενα αλλο πλοιαριο φορτωνει βαρελια. Προσβαση απο 2 μακρια μαδερια που ενωνουν το πλοιαριο με το ντοκο και πανω στα οποια οι εργατες φορτωνουν παιρνοντας τα βαρελια στον ωμο. Παρατηρειστε πως το ενα μαδερι στηριζεται πανω σε βαρελι(!) στο ντοκο, δειτε το βαθος της φωτογραφιας τα παιδακια που βαφουν το πλοιαριο. Το κλιμακιο του ΠΑΜΕ ειναι ευτυχως η δυστυχως πολυ μακρια. Προσεξτε στη δευτερη φωτογραφια τον ανθρωπο με το καροτσακι, ειναι απο αυτους για τους οποιους οι τουριστικοι οδηγοι θα σας πουν να μην τους πλησιασετε. Και δικαιως, οι ευρωπαικες συνθηκες υγιεινης και διατροφης θα σας εξασφαλιζαν πρωτη θεση στο Λοιμωδων αν τρωγατε κατι απο αυτα που πουλαει, γιατι αυτο κανει. Ειναι εκει για να κολατσισουν οι εργατες, ενα ειδος τηγανιτας που φτιαχνει στο wok του.

Δεν θελω να κουρασω περισσοτερο, νομιζω πηρατε μια γευση του τι γινεται. Η γυρω περιοχη απλα δεν περιγραφεται, σου φερνει δακρυα στα ματια απο την εικονα που βλεπεις και δυσκολια στην αναπνοη απο αυτο που αναπνεεις και μυριζεις, δεν ειναι του παροντος να μπω σε περισσοτερες λεπτομερειες. Εγω αυτο που θελω να μεταδωσω ειναι πως ναυτιλια και ναυτικοι δεν ειναι μονο το Συρος-Τηνος-Μυκονος η το Πατρα - Ανκονα. Αυτα με τα οποια ασχολουμαστε καθημερινα -και καλα κανουμε, αυτο μας αρεσει- ειναι ενα απειροελαχιστο pixel στη γενικοτερη εικονα. Και με ολα τα καλα κι ολα τα κακα οπως βλεπετε, ειναι ακομα ενα κομματι προνομιακο. Και μια τελευταια λεξη, αν καποιος βρεθει στην περιοχη να ξερετε πως η Ινδονησια γενικα ειναι ενα πολυ επικινδυνο μερος απο πολλες αποψεις, προσοχη λοιπον οσοι θελετε να επισκεφθειτε.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Βρέθηκα στο Hong Kong τις μέρες των Χριστουγέννων το οποίο όπως μας έχει ήδη πει ο Nick the Greek προσφέρει αρκετό υλικό για shipspotting που όμως δεν ήταν πρώτη προτεραιότητα στο ταξίδι μου. 

Ανήμερα Χριστουγέννων και παίρνουμε το καραβάκι της Star Ferry από το Wan Chai του Hong Kong Island για να περάσουμε απέναντι στο Tsim Sha Tsui του Kowloon. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα καραβάκια αυτά, έχουν μισό αιώνα στην πλάτη τους, είναι όμως άψογα διατηρημένα και αποτελούν μέρος του δικτύου συγκοινωνιών μιας υπερσύγχρονης πόλης που διαρκώς εξελίσσεται.

Πάνω στο καραβάκι μας δίνεται η δυνατότητα να δούμε έστω και από μακριά κάποια από τα γνωστά καζινόπλοια στο Kowloon Bay post-1831-0-96150100-1419926385_thumb.pn Από αριστερά προς τα δεξιά New Imperial Star, Metropolis και Rex Fortune.

Δίπλα στην προβλήτα της Star Ferry στο Kowloon είναι το Ocean Terminal όπου βλέπουμε το Superstar Virgo και το Star Pisces. Γύρω στις 8 το βράδυ αναχώρησε το Star Pisces περνώντας από το κανάλι και προσφέροντας ένα όμορφο θέαμα με φόντο τους φωτισμένους ουρανοξύστες. Το Superstar Virgo ακολούθησε μισή ώρα αργότερα. 

Την επόμενη μέρα τα βλέπουμε πάλι στις ίδιες θέσεις από τα Central Ferry Piers του Hong Kong Island post-1831-0-13894700-1419925538_thumb.jp Στο βάθος διακρίνεται και το Starry Metropolis. Η θολούρα ήταν αρκέτα έντονη όλες τις μέρες και δεν βοήθησε την κατάσταση. 

Την τελευταία μέρα είπα να κάνω μια προσπάθεια να πλησιάσω στο Kowloon Bay μπας και βγάλω καμια φωτό της προκοπής τον Καζαντζάκη και τα άλλα καζινόπλοια κι έτσι έφτασα μέχρι το North Point με σκοπό να πάρω από εκεί το καραβάκι για απέναντι. Δυστυχώς η συχνότητα των δρομολογίων δεν ήταν αρκέτα μεγάλη και θα καθυστερούσα με κίνδυνο να χάσω το αεροπλάνο κι έτσι αρκέστηκα σε φωτογραφίες από την προβλήτα.

Metropolis λοιπόν το οποίο έχει αποκτήσει ένα κιτς χρυσαφοκίτρινο χρωματάκι που περιοριζόταν στην πρύμη του παλιότερα και Rex Fortune πρώην Macau Success

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
On 9/16/2018 at 9:27 PM, stathis said:

Με αφορμή την επιλογή αυτή του @stathis, να δούμε το συγκεκριμένο πλοίο στη Σαγκάη. Είναι ναυπηγημένο το 1994, έχει μήκος 156 μέτρα και πλάτος 23. Έχει ναυπηγηθεί στο Onomichi Dockyard και ανήκει σε αυτή την εταιρεία. Συνδέει τη Σαγκάη με το Κόουμπε και την Οζάκα της Ιαπωνίας.

large.371447374_XinJianZhen.jpg.fdee68a0

large.Xinjianzhen.jpg.7a4319402d2225e065

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Α ρε Zhoushan, ναυπηγειομάνα! Άλλα panamax έρχονται για special μέσα στα καταγάλανα νερά της Κίνας:D, άλλα panamax είναι ήδη επάνω στη δεξαμενή.

 

Και όταν δεν τρώμε σκυφτοί ρύζι με κάρι μαζί με τους κούληδες, ρίχνουμε μια ματιά στα περίχωρα. Και βρίσκουμε το CMA CGM Samson (IMO 9436379) της Danaos(Κούστας) να κάνει λαμαρινοδουλειά στην πλώρη μετά από στούκο. Παραδίπλα το MSC Ivana (IMO 9398371) αφαιρεί την τσιμινιέρα του για να βάλει scrubber, πολύ παράξενη διαδικασία ομολογουμένως, διαδικασία που κάνει ο πλοιοκτήτης του, η MSC.  

 

Φυσικά χωρίς ferries, δεν πάμε πουθενά, υπάρχουν δεκάδες που ενώνουν το νησί Daishan με τα γύρω νησιά και την ηπειρωτική Κίνα. Λίγο πιο μακριά από την τοποθεσία μας το Dai Shan 9(δεν μπορώ να βρώ λεπτομέρειες) που μοιάζει σα να του έχουν κόψει τη μύτη, και εξωτερικά ομολογουμένως δεν εμπνέει ακριβώς εμπιστοσύνη:rolleyes: στον επιβάτη. Πιο κοντά βλέπουμε το Dai Shan(αγνώστων λοιπών στοιχείων) που φαίνεται σαφώς σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Πίσω του η πλώρη του MSC Esthi (IMO 9304411).

Link to comment
Share on other sites

Zhoushan μέρος δεύτερο, ξεκινώντας με μια γενικότερη άποψη ενός από τα ναυπηγεία. Κατά τα άλλα έχουμε το MSC Luciana (IMO 9398383) που μάλλον κι αυτό για scrubber βρίσκεται εκεί, αλλά και το kmax Kesaria (IMO 9418444) από την πλώρη του οποίου μας περνά η λάντζα. Τέλος, χεράκι-χεράκι στη δεξαμενή για τοποθέτηση scrubber το κοντέινερ MSC Francesca (IMO 9401116) και το capesize της Kawasaki, Cape Lilly (IMO 9612430). Μπορείτε να δείτε τον έξτρα χώρο που παίρνει η εγκατάσταση από τη λαμαρινοδουλειά στην πλάτη του κομεδεσίου του MSC Francesca.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 12/24/2019 at 2:15 PM, Nick the Greek said:

Όπως και καθε χρόνο τέτοιες μέρες, σας καλώ να αφιερώσετε μερικά δευτερόλεπτα από τη σκέψη σας σε όλους αυτούς που είναι πραγματικά μακριά από τα σπίτια τους

αλλά ακόμη και αυτούς που δεν είναι ναυτικοί αλλά περνούν τις γιορτές σε κάποια γιάρδα της Άπω Ανατολής επιβλέποντας ένα δεξαμενισμό ή μια καινούρια κατασκευή.

Για κάτι τύπους σαν κι αυτούς, μια μικρή ακόμη γεύση από Zhoushan, πρίν λίγες ημέρες. Είναι το -με καθόλου έμπνευση ονοματισμένο- The Mothership (IMO 9311464). Είναι ένα 9-άμπαρο capesize των 177dwt που είναι χτισμένο το 2006 στο Mitsui Chiba(1616) με μηχανή επίσης Mitsui. Ανήκει στην οικογένεια Παππαδάκη(Cassian) από τον Αύγουστο του 2018, ενώ μοναδικό του προηγούμενο όνομα ήταν το Royal Chorale.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αξίζει μια ματιά στο AIS στη ράδα του Κόλπου της Μανίλα, στης Φιλιππίνες. Έχει δημιουργηθεί ένας όμιλος κρουαζιεροπλοίων εκεί που περιλαμβάνει τα Sapphire Princess, Majestic Princess, Sun Princess, Queen Elizabeth, Pacific Explorer, Pacific Dawn και Voyager of the Seas. Όλα αυτά στην άγκυρα, για εκεί κατευθύνεται επίσης το Carnival Spirit, ενώ το Sea Princess κόβει βόλτες στα ανοιχτά. Απίστευτα πράγματα.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
On 7/18/2012 at 1:50 AM, Nick the Greek said:

Δελτιο Hong Kong

Μερικα cables παραπερα ενας αλλος παλιος γνωριμος των θαμωνων του Πειραια των 80s και early 90s, το πρωην Leonid Brezhnev και μετεπειτα Kareliya που τωρα πια με το Ασιατο-κιτς ονομα Starry Metropolis, περιμενει με τις ρουλετες του και τα black jack του το τζογαδορικο κοινο.

 

 

Τίτλοι τέλους και για το νυν Metropolis, πρώην Leonid Brezhnev το οποίο βγαίνει σε πλειστηριασμό στις 25 Μαρτίου. Εγκαταλελειμένο από τους πλοιοκτήτες του, με το Ρώσικο Νηογνώμονα να έχει αποσύρει τα πιστοποιητικά του και τη σημαία της Τζαμάικα να έχει κάνει το ίδιο εδώ και πολλούς μήνες, ο μόνος δρόμος για το πλοίο είναι το διαλυτήριο.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Επιβεβαιώθηκε η πώληση του Starry Metropolis σε διαλυτήριους, η τιμή ήταν 2.49 εκατομμύρια δολλάρια ή 270 δολλάρια/ldt σύμφωνα με την ηλεκτρονική έκδοση της Tradewinds.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...