Jump to content
Shipfriends

Δελτία Nice, Monaco και Villefranche


Recommended Posts

Χαιρομαι πραγματικα που βλεπω το συγκεκριμενο δελτιο να ανθιζει με τον καιρο. Και απο το τροπικο Hampshire, παμε στο μερος οπου καποτε θα ιδιωτευσει ο Nick the Greek, στη Νοτια Γαλλία. Απο ανατολας προς δυσμας λοιπον, πρωτη μας σταση το φτωχικο Μοντε Καρλο οπου συνανταμε το MSC Sinfonia. Ειναι αξιοσημειωτο το οτι μεσα σε ενα μικρο λιμανακι-στρουγκα οι Μονεγάσκοι εχουν φροντισει να ειναι δυνατον να πλευρισουν κρουαζιεροπλοια. Στη δευτερη φωτογραφια, ειναι επισης αξιοσημειωτο το γρασιδι στην ταρατσα της πολυκατοικιας:D. Για οσους δεν εχουν βρεθει στην περιοχη, πιστεψτε με αξιζει μια επισκεψη, το φτωχικο μου στη διαθεση των Shipfriends:p.

Αμεσως μετα το Μοντε Καρλο και παιρνοντας τον επαρχιακο δρομο για τη Νικαια, επομενη σταση το Eze Bord-du-Mer. Συνισταται για την ωραια του παραλια και για να μην πληρωσετε τιμες Μονακο σε διαμονη, by the way. Εκει βρισκουμε αροδου το γενικου φορτιου Capo Nero, αναμεσα σε γιωτ και μικρα σκαφη. Λιγα χιλιομετρα παραπερα, φτανουμε στον κολπο του Villefranche-sur-Mer, ενα πανεμορφο μερος που το συνιστω ανεπιφυλακτα για διακοπες. Εκει βρισκουμε τα Ocean Village και Island Escape που εχουν ριξει αγκυρα μεσα στον κολπο του Villefranche και μας παρουσιαζουν μια πολυ ομορφη εικονα.

Πιο μεσα στον κολπο βρισκεται το Ocean Village με το πανασχημο σκαρι του και τον κιτς χρωματισμο του. Οσο για την επιλογη να ονομασθει πλοιο Ocean Village, ειναι νομιζω βγαλμενη μεσα απο τα marketing lectures αμερικανικου πανεπιστημιου. Διπλα βρισκεται το πρωην ferry Island Escape που νομιζω ειναι μια σχετικα επιτυχημενη μετασκευη σε κρουαζιεροπλοιο. Ο χρωματισμος του δενει ομορφα με το τοπιο νομιζω, ελπιζω μεσα απο αυτες τις φωτογραφιες που ειναι τραβηγμενες την ιδια μερα, να συνειδητοποιησατε ποσο ομορφη ηταν αυτη η καλοκαιρινη μερα.

Δυο χιλιομετρα μετα το Villefranche-sur-Mer, βρισκεται η Nice. Κι εκει την επομενη φορα μας περιμενουν πολλες επληξεις!

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Και φευγει που λες δικέ μου ο Nick the Greek φορωντας παντοφλα Gucci βελουτέ με διχάλα για να φαινονται και τα νυχια τα άκοπα απο το Villefranche, με το νοικιασμενο απο γραφειο ενοικίασης του Μπουρναζίου(που λεει και μια ομορφη ψυχη) Suzuki Swift με 3 εξατμισεις, 5 αεροτομες, χαμηλωμενο σα hovercraft, με μπλε ελεκτρικ φωτακι κατω απο τον αριστερο λασπωτηρα και πανω απο το παμπρίζ και φυσικα με κοκκινο λαχουρέ μαντηλι τυλιγμενο γυρω απο το λεβιέ των ταχυτήτων, και τσαααάκ: η Νίκαια! Ήταν τυχαίο, που ελεγε και η Βουγιουκλάκη..:D

Μεσα λοιπον στο λιμανι εχουμε τα Mega Express Four και το Corsica Serena Seconda. Οπως μπορειτε να δειτε στη φωτογραφια, το λιμανι δεν μπορει να χαρακτηριστει καν στρούγγα. Μαλλον φακα θα μπορουσε να το πει κανεις. Βλεπετε ποσο κοντα βρισκονται τα δυο πλοια μεταξυ τους, οι μονες αλλες θεσεις προσδεσης ειναι στο βαθος εκει που φαινεται ενας κοκκινος γερανος και τα πλοια πεφτουν πρυμη με πρυμη. Για να μη λεμε λοιπον μονο για τα δικα μας, μπορει η υποδομη στη στερια να ειναι μερα με τη νυχτα σε σχεση με την Ελλαδα αλλα το λιμανι σαν χωρος ειναι απαραδεκτο. Και φυσικα οι Γαλλοι και Ιταλοι(κυριως) πλοιαρχοι που το χρησιμοποιουν, εχουν κι αυτοι αναλογα προβληματα οπως και οι Ελληνες συναδελφοι τους στα ελληνικα "λιμανια" και δειχνουν οτι καθολου δεν υπολειπονται σε ικανοτητα.

Το Corsica Serena Seconda(του οποιου το ονομα μου θυμιζει διαφημιση σερβιέττας:P) λοιπον προκειμενου να βγει κανει ενα προσω αργα και μετα αρχιζει να γυριζει ολο αριστερα πολυ-πολυ σιγα γιατι υπαρχει και ο απεναντι ντόκος. Μετα ευθυγραμμίζεται με τη μπούκα και κατοπιν πρεπει να στριψει αμεσως κλειστα δεξια με την εξοδο για να βγει προς το ανοιχτο πελαγος. Τελος το βλεπουμε στο βαθος να εχει χαραξει πορεια για την Κορσικη σε μια ακομα απειρου καλλους φωτογραφια:P του φαιδρού-εγκάθετου. Παρατηρειστε το σπιτι που φαινεται στο κατω μερος της φωτο, το οποιο ειναι φατσα απο το λιμανι. Εχω ηδη ξεκινησει ερευνες για να βρω ποιοι το εχουν και αν υπαρχει θηλυ κληρονομος σε ηλικία γαμου:P!

Μετα την αναχωρηση του Corsica Serena Seconda, Τιγκανά και o παλιος μας φιλος Mega Express Four το οποιο -ηταν που ηταν- η αναλγητος Corsica Ferries το εχει μετατρεψει σε πλωτο κλουβι για καρδερινες. Οπως μπορειτε να δειτε, το πλοιο ξεκολλα και ευθυγραμμιζεται σιγα-σιγα με την μπουκα σχεδον αποκλειστικα με προπελακια και ελαχιστο προσω, ο χωρος που ειναι διαθεσιμος ειναι απλα ανυπαρκτος, δεν μπορω να φανταστω πως γινεται η αναχωρηση οταν για παραδειγμα ειναι μεσα αλλο πλοιο στη θεση που ηταν προηγουμενως το Corsica Serena Seconda ή αν φυσαει δυνατος νοτιας που κολλαει το βαπορι στο ντοκο. Αφου το πλοιο ευθυγραμμιστει με την εισοδο, ακολουθει την ιδια πορεια με το Corsica Serena Seconda.

Μεινετε συντονισμενοι, υπαρχει κι αλλη Νίκαια!

Link to comment
Share on other sites

Και ξεπροβαλλει απο τη γωνια το Mega Express Two, παλι φατσα μοστρα το περιβοητο σπιτι απεναντι απο το λιμανι. Αυτην που μενει εκει, me kiss you-you kiss me, together μάτσα-μούτσα darling..:D. Ενα βαπορι με συγχρονες ναυπηγικες γραμμες ενος cruise ferry το οποιο ομως προσπαθει σκληρα η εταιρεια του να το κανει ενα πλωτο μαντρί. Το βαπόρι ευθυγραμμιζεται με τη μπουκα του λιμανιου και προχωραει με dead slow για τη θεση του. Δεστε ποσο χωρο εχει -ή μαλλον δεν εχει- για να παει και να φυτευτει σε εκεινο το παραγωνο σημειο.

Προφανως και η αναχωρηση δεν μπορει να γινει με κανεναν αλλο τροπο εκτος απο το αναποδα. Το πλοιο αναποδιζει σιγα-σιγα και βγαινοντας εξω απο το λιμανι επιδιδεται σε μια εντυπωσιακη πιρουετα για να γυρισει γυρω απο τον αξονα του και να βγαλει πλωρη προς τα εξω, με πορεια για το νότο.

Link to comment
Share on other sites

Και τελειωνουμε την πανδαισια εκεινου του καλοκαιρινου διημερου με λιγες ακομα φωτογραφιες απο τα Mega Express Two και Mega Express Four. Τα δυο τους δεμενα στη Νικαια, μεχρις ωτου το Mega Express Four κανει την κινηση του για εξω. Εδω βλεπουμε τις τσιμινιερες τους αλαμπρατσέττα, και εδω πρυμη με πρυμη. Αυτα για εκεινο το διημερο σε Genova, Bastia, Monte Carlo, Villefranche-sur-Mer και Nice.

Ειμαι σιγουρος οτι υπαρχουν πολλοι εξ' υμων που θα ηθελαν να κανουν τετοιες εξορμησεις, οχι απαραιτητα εκτος Ελλαδος και για τον ενα η τον αλλο λογο δεν το αποφασιζουν. Εγω τους προτρεπω να το παρουν αποφαση πριν ο καιρος περασει. Οπως ειδατε εκ του αποτελεσματος, ο υπογραφων προσπαθει να εκμεταλλευθει το γεγονος οτι εχει και διαθεση, και την ευκαιρια και το χρονο. Οσοι ειστε κι εσεις στην ιδια θεση, μην το σκεφτεστε και καντε το ταξιδι που σας αρεσει διοτι η ζωη περναει και το γεγονος οτι μπορειτε σημερα, δεν σημαινει οτι θα μπορειτε και αυριο. Ουτε εγω, ουτε ο thanosp, ουτε ο Νησος Χιος, ουτε και κανενας αλλος που συμπληρωνει αυτο το δελτιο δεν εχουμε κανενα χορηγό ή σπόνσορα για να κανουμε αυτες τις βολτες, βγαινουν ολα(εισιτηρια, ξενοδοχεια, βενζινες, διοδια) απο την τσεπη μας. Αλλα στην τελικη αναλυση, κανουμε το κεφι μας και το γουσταρουμε, μας γεμιζει. Και μας αρεσει να μοιραζομαστε τα πειστηρια του εγκληματος:D με ολους εσας. Ελπιζω με τον καιρο να αυξανονται και να πληθυνονται οι συνεισφεροντες στο διεθνες δελτιο.

Και το καλοκαιρι δεν εχει τελειωσει, μεινετε συντονισμενοι;)

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ένα πράγμα που μου αρέσει στο κατάστημα τούτο είναι ότι ανοίγεις το γκάλλερι και με την ίδια ευκολία που θα βρείς παντόφλες και αμφίδρομα, θα βρείς το Νάξος και το Νήσος Μύκονος. Κι όπως σου βάζει ο άλλος μια φωτογραφία απο τα Στύρα και την Παροικιά, στα καπάκια θα βάλει κάποιος φωτό απο το Αμβούργο και το Stavanger.

Πάμε λοιπόν να δούμε ένα μέρος όπου λίγες χιλιάδες συνάνθρωποί μας τρώνε το πικρό ψωμί της ξενιτειάς κάτω από δύσκολες συνθήκες. Λιοπύρι, παλιό κρασί, μουχλιασμένο τυρί και τα σχετικά. Γι αυτό λοιπόν και οι διεθνείς εταιρείες κρουαζιέρας αποφάσισαν ότι το Μονακό διαθέτει τουριστικό ενδιαφέρον ώστε οι πελάτες τους να μπορούν να δούν απο κοντά πως υποφέρουν καθημερινά αυτοί οι άνθρωποι, κατι σα την Καμπότζη της Ευρώπης δηλαδή..:P

Ξεκινάμε με το Norwegian Jade, το Νορβηγικό Νεφρίτη στα ελληνικά δηλαδή:D! Το πλοίο ερχόταν από τη Βαρκελώνη νομίζω και προκειμένου να προσεγγίσει κάνει μια πολύ κλειστή αριστερή στροφή για να μας γυρίσει το πλευρό του στον ήλιο και να ευθυγραμμιστεί με την είσοδο του λιμανιού. Μετά όλα δείχνουν -και είναι- σχετικά εύκολα μέσα στην πρωινή άπνοια, χωρίς την βοήθεια του Μονεγάσκου Παναγιωτάκη:D. Συνεχίζουμε και τελειώνουμε με το Eurodam το οποίο περίμενει καρτερικά το φακό του Nick the Greek να το απαθανατίσει από ψηλά σε διάφορες πόζες.

Υποσημείωση 1: Το σημείο που δένει το κρουαζιερόπλοιο μέσα στο Μονακό είναι πολύ μικρότερο και πιο στενό απ' όσο νομίζετε, αν το δείτε απο κοντά. Εκεί λοιπόν γιατί χωράει βαπόρι και στη Χίο για παράδειγμα να μην πω τι κάνουν οι τοπικές Αρχές? Σε λίγα χρόνια πάλι οι Γερμανοί και οι ανθέλληνες Ευρωπαίοι θα φταίνε?

Υποσημείωση 2: Στο Καζίνο για να μπείτε χρειάζεται διαβατήριο:D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Επειδή τα έχουμε πει πολλάκις για τα ελληνικά λιμάνια, ας δούμε τι γίνεται και στο εξωτερικό, στη Μεσόγειο τουλάχιστον. Δέστε εδώ τι συμβαίνει στη Νίκαια, 4 πλοία στριμωγμένα στη φωλιά του κούκου.Από αυτήν την οπτική γωνία γίνεται πιο σαφές για τι στενότητα χώρου μιλάμε, το Mega Express που βλέπουμε στο προσκήνιο αναμένει την αναχώρηση του Mega Express Five διότι πολύ απλά είναι πολύ στενό το κενό στην πλώρη του Mega Express Five προκειμένου να αναποδίσει το Mega Express προς την έξοδο. Όταν το Mega Express Five τελειώνει την φόρτωσή του, δίνει πρόσω και αριστερά σε πολύ στενό χώρο κι αυτό και ακολουθέι αναποδίζοντας το Mega Express.

Έχοντας πια επισκεφθεί τη Νίκαια κάμποσες φορές, μπορώ να συνοψίσω τα συμπεράσματά μου στα εξής:

1) Όπως βλέπετε υπάρχουν λιμάνια ακόμα πιο δύσκολα και απαιτητικά από πλευράς μανούβρας από τα δικά μας, ιδιαίτερα λαμβανομένου υπ' όψιν του μεγέθους των πλοίων που βλέπουμε. Ακόμα όμως κι έτσι, αυτό που πρέπει να μας κάνει να κλαίμε είναι το επίπεδο οργάνωσης στα πέριξ του λιμανιού και όσον αφορά τη φόρτωση, εκφόρτωση και έξοδο των επιβατών και οχημάτων από το λιμενικό χώρο. Τα μεγαθήρια που βλέπετε και με πληρότητα σε επιβάτες και οχήματα τόσο στην εκφόρτωση, όσο και στη φόρτωση παραμένουν στο λιμάνι γύρω στη 1.5 ώρα(!!). Και όλα αυτά χωρίς την παραμικρή συμμετοχή του αντίστοιχου Λιμενικού Σώματος παρά μόνον των υπαλλήλων του λιμανιού. Σκεφτείτε τους υπαλλήλους του ΟΛΠ να κάνουν όλα αυτά, θα σκίσω τα ρούχα μου :P. Και φυσικά το Γαλλικό Λιμενικό Σώμα δεν έχει τις στρατιές των υπαλλήλων που έχουμε στην Ελλάδα, αλλά ούτε και κάνου τους τροχονόμους και τους συλλέκτες ζυγολογίων.

2) Τα τελευταία 20 χρόνια έχει καλλιεργηθεί από τον ελληνικό ναυτιλιακό τύπο μια εντύπωση ότι τις μανούβρες και τις ικανότητες που έχουν οι Έλληνες ακτοπλόοι πλοίαρχοι δεν τις έχει κανένας άλλος στην Ευρώπη. Αυτό εν πολλοίς δεν είναι άστοχη τοποθέτηση και όλες αυτές τις ικανότητες τις έχει αναπτύξει το ανεπαρκές εώς εγκληματικά επικίνδυνο λιμενικό δίκτυο και αυτό το σιχαμερό πράμα που ονομάζουμε ελληνική πραγματικότητα. Αλλά πιστέψτε με, τουλάχιστον στον τομέα μανούβρα οι Μεσόγειοι συνάδελφοι των Ελλήνων ναυτικών, είναι σε εξαιρετικά υψηλό επίπεδο και δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πάμε να δούμε και μερικά ακόμα κρουαζιερόπλοια από το καλοκαίρι για να τελειώσουμε(εκτός από ακόμα ένα φέρρυ) με τις φωτογραφίες του καλοκαιριού.

Πρώτος σταθμός το Μονακό όπου βλέπουμε το άχαρο Oceana αρόδου, ακόμα μια φωτό εδώ, δε νομίζω ότι αξίζει παραπάνω να ασχοληθούμε. Αυτές οι φωτό τραβηγμένες την πρώτη Αυγούστου. Την ίδια μέρα άλλο ένα κακάσχημο κρουαζιερόπλοιο με τραγικό όνομα και ελεεινό χρωματισμό βρίσκεται στη ράδα του Villefranche-sur-Mer, πρόκειται για το Ocean Village που εδώ το βλέπουμε να μαζεύει τα κουβαδάκια του και να πηγαίνει σε άλλη παραλία. Ώρα όμως για πιο όμορφα πράγματα με το στιλάτο Sovereign να καταπλέει στο Villefranche. Σε μια πιο κοντινή φωτογραφία, το χαρακτηριστικό περιστροφικό μπάρ στην τσιμινιέρα που προδίδει την καταγωγή του από την Royal Caribbean. Το καλύτερο για το τέλος, το Sovereign και το Ocean Village μαζί στον κόλπο του Villefranche, αρχικά σε ένα γενικό πλάνο και λίγο πιο μετά σε ένα πιο κοντινό στιγμιότυπο.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 9/23/2009 at 9:39 PM, Nick the Greek said:

Αμεσως μετα το Μοντε Καρλο και παιρνοντας τον επαρχιακο δρομο για τη Νικαια, επομενη σταση το Eze Bord-du-Mer. Συνισταται για την ωραια του παραλια και για να μην πληρωσετε τιμες Μονακο σε διαμονη, by the way. Εκει βρισκουμε αροδου το γενικου φορτιου Capo Nero, αναμεσα σε γιωτ και μικρα σκαφη.

 

Η παραπάνω φωτογραφία είναι του 2009 στο Eze, η σημερινή φωτογραφία του Capo Nero είναι του 2017 στη Nice, από διακοπές του υπογράφοντος. Το πλοίο παρεπιπτόντως είναι ακόμη στην περιοχή, στο 22ο έτος της ηλικίας του μια και είναι χτισμένο το 1997 στο Ολλανδέζικο ναυπηγείο Tille Kootstertille(314) με μια μηχανή Stork Wartsila. Τα προηγούμενά του ονόματα είναι Heerepoort και Lys Ranger.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ααααα, η Ριβιέρα. Ήλιος, θάλασσα, μπουγιαμπέσα, παστίς, ζάμπλουτοι ολιγάρχες, Ρωσίδες:D και φυσικά γιώτ. Τι άλλο λοιπόν εκτός από γιώτ θα μπορούσε να μεταφέρει το Normed Antwerpen(ΙΜΟ 9351361) που εδώ βλέπουμε στις οθόνες μας δεμένο στη Νίκαια? Έξι συνολικά, παρακαλώ. Το πλοίο είναι γενικού φορτίου και 11 χιλιάδων τόνων dwt, κατασκευής του 2008 σε ένα Κορεάτικο ναυπηγείο που λέγεται YS Heavy Industries(H 505) με μηχανή Caterpillar. Η φώτο μας πάει πίσω στο καλοκαίρι του 2016 ενώ το πλοίο από το 2017 έχει πωληθεί και ονομάζεται Hannah S.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...