Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

  • Replies 963
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Στο Εξπρές Πήγασος σβήστηκαν τα σινιάλα της Hellenic Seaways στις μπάντες και στις τσιμινιέρες. Ακόμα δεν έχει αλλάξει όνομα, αλλά ούτε και σημαία. Φήμες λένε ότι θα φύγει από το Πέραμα μέσα στην εβδομάδα που μας έρχεται.

Link to comment
Share on other sites

Μιας και διανύει τις τελευταίες του στιγμές στα μέρη μας, ας το δούμε σε καλύτερες μέρες για αυτό, να έχει αναχωρήσει από Σητεία με προορισμό τα γνωστά λιμάνια του δρομολογίου του στα Δωδεκάνησα, μια εβδομάδα μετά το πρώτο του δρομολόγιο και 2 πριν το τελευταίο του.

Link to comment
Share on other sites

Από ότι είδα στο ΕΑ άλλαξε και το όνομα.Τελικά μάθαμε συγκεκριμένα τι ζημιές έπαθε;Εκτός από ρήγμα πήρε και αξονικά;Πάντως στις φωτογραφίες και ειδικά πλώρα το βλέπω ξεσαβουρωτο.

Κάποτε μιλάγαμε για διασώσεις ιστορικών πλοίων.Σήμερα οι ρομαντικοί λιγοστέψαμε,ούτε λόγος για το Πήγασο,ούτε λόγος για το Κορνάρο πέρσυ αλλά και για άλλα.

Πόσο πήραν το Πήγασο οι διαλυτές;

Link to comment
Share on other sites

Μετά από ένα χρόνο το ais του πλοίου άνοιξε. Τελευταίο στίγμα έδωσε πριν από σχεδον 4 ώρες

On 12/1/2021 at 10:13 PM, Petros P said:

Πήγασος Χ ? καλα βλέπω το ονομα? τουλάχιστον κρατήσαν το ονομα με το οποίο ηρθε.

Πάντως στο ais σαν Express Pegasus εκπέμπει, ακόμα...

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Power_Jet said:

Το Christos LIII είναι αυτό που θα το πάει στον τόπο του μαρτυρίου;

γράψτε λάθος τελικά

Πάντως έχει αφερεθεί από τον στόλο της Hellenic Seawyas στο site τους... :(  Αν το αγόραζε κανένας Super Mario που τα μαζεύει όλα αυτά, κάτι μπορεί να γινόταν. Εδώ το τορπιλισμένο πήρε, άλλο που τώρα "αράζει" στη Σαλαμίνα... :P 

Link to comment
Share on other sites

Μιας και γράφτηκε το φινάλε του Πηγασάκου, ας γράψω και εγώ δυο πραγματάκια για το βαπόρι , το οποίο έμελλε να είναι και το τελευταίο συμβατικό πλοίο (εξαιρουμένου του ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ που από τότε δεν είχε πρωταγωνιστικό ρόλο σε Κυκλάδες και ήταν σχεδόν νεότευκτο) από τον κυκεώνα των εξαγορών το 1999 από την νεοσύστατη τότε Hellas Ferries.

Αν το 1999 , γινόταν μια δημοσκόπηση για το ποιό πλοίο από όλα θα είναι το τελευταίο από αυτή την γενιά σίγουρα ελάχιστοι θα φαντάζονταν τον Πήγασο. Όχι ότι δεν είχε τα φόντα, αλλά εκείνη την εποχή που πρωταγωνιστούσαν Απόλλωνες, Αφροδίτη κλπ θα ήταν δύσκολο να πάει το μυαλό στο Ιταλικό σκαρί.

Παρόλα αυτά επρόκειτο για ένα πλοίο με πολύ όμορφη σιλουέτα και εύδρομο για τα δεδομένα της εποχής με μεγάλη ιπποδύναμη στις μηχανές του. Εξωτερικά πάντα το προτιμούσα με τα  χρώματα του Βεντούρη και πριν την μετασκευή της πρύμης . Ήταν γλαράκι  και ομόρφαινε  οποιοδήποτε λιμάνι προσέγγιζε. Προσωπικά θεωρούσα ότι η αλλαγή χρωμάτων από άσπρο σε μπλε για τον τον στόλο της Hellas Ferries ΄νυν Hellenic Seaways , δεν κολάκεψε τον Πήγασο , σε αντίθεση με τα υπόλοιπα βαπόρια που αυτή η αλλαγή ήταν φάνηκε στο μάτι από ουδέτερη μέχρι προς το καλύτερο.

Σε αντίθεση όμως με την εξωτερική του εμφάνιση , το εσωτερικό του ποτέ δεν ήταν το ατού του. Οι καμπίνες ήταν λιτές και παλαιομοδίτικες, το σαλόνι με τα αεροπορικά τυφλό και σπαρτιάτικο όπως άλλωστε και όλο του το ξενοδοχειακό, εξαιρουμένης της διακεκριμένης θέσης. Επί διοικήσεως Βαρδινογιάννη και ευκαιρίας δοθείσης από την μεγάλη ακινησία του λόγω επισκευής της μίας μηχανής, έγινε μία μίνι ανακαίνιση των εσωτερικών του χώρων , αλλά αφαιρέθηκαν οι καμπίνες και έτσι το πλοίο μεταλλάχτηκε ουσιαστικά σε ημερόπλοιο για τις Σποράδες στις οποίες αμέσως μετά δρομολογήθηκε.

Μηχανικά επί Βεντούρη το πλοίο πέταγε χτυπώντας 21 μίλια . Τα πρώτα χρόνια στην Hellas Ferries επειδή είχε διατηρηθεί το ίδιο team του μηχανοστασίου , το πλοίο ήταν συμαζεμένο αλλά από το 2007 και μετά άρχισε η πτώση.  Έσπασε η μία μηχανή, την επισκεύασαν , αλλά η ταχύτητά του είχε πτωτική πορεία.  Τα stabilizers του είχαν βγει off από το 2002 - 2003 και δυστυχώς ποτέ δεν πάρθηκε η απόφαση να επισκευαστούν. Τούτο είχε ως αποτέλεσμα να ταξιδεύει εξαιρετικά στη μάσκα , αλλά με τον καιρό στην μπάντα υπέφερε κάτι που έγινε ιδιαίτερα αισθητό την εποχή που εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή της Σάμου, όταν με πορεία Ανατολική ή Δυτική , είτε τον Βοριά είτε τον Νοτιά τον έτρωγε στην μπάντα.

Στην μανούβρα του σημαντικό μειονέκτημα ήταν το ένα τιμόνι και το μικρό ζεύγος που είχαν οι προπέλες , αλλά την κατάσταση την έσωζε το πολύ δυνατό ανάποδα που είχε. Μειονέκτημα ήταν και το ρηχό Bow thruster το οποίο δεν έπιανε πολλά "νερά" ή σε λιμάνια με ρεστίες πολλές φορές ξενέριζε.

Από την γέφυρά του εκτός από τον Cpt Βαγγέλη Αντωνόπουλο και τον Cpt Βασίλη Γεροντάκη που είχαν μακρές θητείες, πέρασαν ακόμη ο αείμνηστος Cpt Γιάννης Μπουραντάς, ο Cpt Στέλιος Περιστεράκης, ο Cpt Μπάμπης Παντελής, ο Cpt Σπύρος Θηραίος, ο Cpt Νίκος Χάλαρης, ο Cpt Γιώργος Πιτσικάλης, ο Cpt Κώστας Δρίβας, o Cpt Στέλιος Καρβέλης, ο Cpt Mάριος Πελέκης και ο Cpt Κώστας Θωμάς.

Link to comment
Share on other sites

Και η ανακοίνωση της Άττικα

https://www.euro2day.gr/news/enterprises/article/2110636/attica-polhthhke-gia-anakyklosh-to-express-pegasus.html

Quote

Η ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ενημερώνει το επενδυτικό κοινό ότι το Ε/Γ - Ο/Γ πλοίο EXPRESS PEGASUS, πλοιοκτησίας θυγατρικής της Εταιρίας, επωλήθη με σκοπό την ανακύκλωσή του σύμφωνα με την ευρωπαϊκή και ελληνική νομοθεσία για την ασφαλή και περιβαλλοντικώς υγιή ανακύκλωση πλοίων, σε μονάδα ανακύκλωσης πλοίων της Τουρκίας, η οποία περιλαμβάνεται στον Ευρωπαϊκό Κατάλογο Μονάδων Ανακύκλωσης Πλοίων.

Το τίμημα της πώλησης ανήλθε σε δολάρια Η.Π.Α. 1,12 εκατ., καταβλήθηκε τοις μετρητοίς, και ενίσχυσε τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου. Η συναλλαγή δεν έχει επίπτωση στα αποτελέσματα του Ομίλου.

Link to comment
Share on other sites

Λόγω Ελληνικής σημαιας (και γενικά Ευρωπαικής Ένωσης) μόνο σε γιάρδα που ειναι Eu-list θα πήγαινε.Αν και πάλι για το τελευταίο ταξίδι θα άλλαξε.Μάλλον Togo αν έμαθα καλά.

Το πήρε αυτός που πήρε και τα πλοία της Carnival.

υ.γ. γιατι οχι Ελληνική κατευθειάν και μιας τρίτης χώρας,αφορά μια κουλή εφαρμογή του νόμου μεταξύ Ελλάδος/ΕΕ/Τουρκίας

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

On 12/14/2021 at 9:22 AM, Annivas said:

Από την γέφυρά του εκτός από τον Cpt Βαγγέλη Αντωνόπουλο και τον Cpt Βασίλη Γεροντάκη που είχαν μακρές θητείες, πέρασαν ακόμη ο αείμνηστος Cpt Γιάννης Μπουραντάς, ο Cpt Στέλιος Περιστεράκης, ο Cpt Μπάμπης Παντελής, ο Cpt Σπύρος Θηραίος, ο Cpt Νίκος Χάλαρης, ο Cpt Γιώργος Πιτσικάλης, ο Cpt Κώστας Δρίβας, o Cpt Στέλιος Καρβέλης, ο Cpt Mάριος Πελέκης και ο Cpt Κώστας Θωμάς.

Θυμαμαι δυο ακομα. Το Νικο Βασιλικη με 2 θητειες σε Δυτικες Κυκλαδες και Ικαροσαμια, και τον Σωκρατη Καφετζοπουλο. Και οι δυο για αδειες περασαν. Στην Αδριατικη το ξεκινησε ο Αντωνης Κοντζιλας και συνεχισε ο Νικος Νομικος και ο Ζαχος Σκαφτουρος. Επισης σε καποιο δικαστηριο για τον Πατροκλο το πλοιαρχησαν για 2-3 ταξιδια ο Χριστοφορος Κοτσαμπας και ο Νικος Κωνσταντινιδης.

Εχω παρα πολλες αναμνησεις απο το βαπορι, και απο τις πρωτες του στιγμες στην Ελλαδα και απο τα ταξιδια του στις Δυτικες λογω καταγωγης. Νομιζω οτι απο τοτε που εφυγε απο τις Δυτικες, συνολικα (δηλαδη ταχυτητα, συνεπεια, καθαριοτητα, χωρητικοτητα) δεν εχει ξαναπερασει βαπορι αναλογο. Ολα καπου υστερουσαν λιγοτερο η περισσοτερο.

 

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Τουλάχιστον ήταν ακόμα άσπρο. Απο τα λίγα βαπόρια που χαντακωθήκαν εμφανισιακά με τα μπλού μπλακ. 

Για το όνομα ουδέν σχόλιο. Ούτε ο νονός του δεν πρέπει να το είπε ποτέ έτσι. 😂

Edited by Neptune
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...