Jump to content
Shipfriends

Αρματαγωγά Κλάσης Ιάσων


NHSOS XIOS

Recommended Posts

Διαβαζω απο χτες για ενα ευλογημενο αρματαγωγο ΣΑΜΟΣ που φτανει στην Χιο με πυροσβεστες και οχηματα,και ενω υποτιθεται ξεκινησε 3-4 το μεσημερι εφτασε στις 10 το πρωι στα Μεστα. :ph34r: (με κουπια το πηγαιναν? B))

Τελοσπαντων,εψαξα λιγο να δω τι σοι πλοιο ειναι και τι ταχυτητες πιανει :wub: και βρηκα εδω τα παρακατω(με διορθωσεις απο το http://www.hellasarmy.gr)

post-2049-0-55337500-1345372590_thumb.jp

Quote
Εκτόπισμα 4.400 τόνοι Μήκος / πλάτος / βύθισμα 106 / 15,3 / 4,7 μέτρα Ταχύτητα 16 κόμβοι Πλήρωμα 120

Μεταφορική ικανότητα 4 αποβατικές άκατοι LCVP,17 αμφίβια οχήματα,15 φορτηγά245 άνδρες.Κατάστρωμα προσνήωσης ελικοπτέρου.Ο πλωραίος καταπέλτης είναι αντοχής 55τόν. Υπάρχει και πρυμναίος καταπέλτης με σχεδιασμό ευθείας οδού από καταπέλτη σε καταπέλτη. Σύστημα πρόωσης 2 Wartsila 16V25 diesel 10000hp

Αναλυτικα τα 5 Α/Γ αυτης της κλασης

Quote
Το Α/Γ ΧΙΟΣ (L 173) είναι το πρώτο από τα πέντε αρματαγωγά που κατασκευάστηκαν στα Ναυπηγεία Ελευσίνας μετά από παραγγελία του Υπουργείου Εθνικής Αμύνης. Καθελκύσθηκε στις 29 Σεπτεμβρίου 1987 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 20 Μαϊου 1994, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Μ. Καψάλα. Η παράσταση του Θυρεού αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση της ομώνυμης νήσου με ναυτικό ανεμολόγιο, στο κάτω δεξιό.

Το Α/Γ ΣΑΜΟΣ (L 174) καθελκύσθηκε στις 16 Δεκεμβρίου 1988 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 30 Μαϊου με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Γ. Ντούνη. Η παράσταση του Θυρεού αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση της ομώνυμης νήσου με ναυτικό ανεμολόγιο, στο κάτω δεξιό.

Το Α/Γ ΙΚΑΡΙΑ (L 175) καθελκύσθηκε στις 22 Οκτωβρίου 1998 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 6 Οκτωβρίου 1999 με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο A. Mπάστα. Η παράσταση του Θυρεού αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση της ομώνυμης νήσου όσο και των όμορων νήσων Φούρνων με ναυτικό ανεμολόγιο, στο κάτω δεξιό.

Το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ (L 176) καθελκύσθηκε στις 5 Ιουλίου 1990 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό στις 26 Φεβρουαρίου 1999, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Κ. Κοκολάκη. Η παράσταση του Θυρεού αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση της ομώνυμης νήσου με ναυτικό ανεμολόγιο, στο κάτω δεξιό.

Το Α/Γ ΡΟΔΟΣ (L 177) καθελκύσθηκε στις 6 Οκτωβρίου 1999 και παραδόθηκε στο Ελληνικό Ναυτικό το Μαϊο του 2000, με πρώτο κυβερνήτη τον Αντχο Ν. Καλατζόπουλο. Η παράσταση του Θυρεού αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση της ομώνυμης νήσου με ναυτικό ανεμολόγιο, στο κάτω δεξιό.

Αν εχω κανει καποιο λαθος,συγχωρεστε με,δεν το κατεχω το αθλημα με τα πολεμικα :D

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Ούτε εγώ το κατέχω το άθλημα με τα πολεμικά,πάντως το Α/Γ ΛΕΣΒΟΣ ήταν το 15αύγουστο στην Τήνο γιά την συμμετοχή στον εορτασμό.Την προηγούμενη μέρα το έβλεπα να κόβη βόλτες μεταξύ Τήνου,Σύρου,Μυκόνου κλπ και πήγαινε πράγματι σάν να εκινείτο με κουπιά.Ομως μετά τον εορτασμό ανεχώρησε με την κανονική του ταχύτητα.

ΥΓ.Γιατί άραγε αυτά τά πλοία χρειάζονται 120 άτομα γιά πλήρωμα;

Link to comment
Share on other sites

Λογικά το ΛΕΣΒΟΣ πήγαινε σιγά και έκανε κοντοβόλτια επειδή περίμενε την ώρα που το είχαν προγραμματίσει για να μπει στο λιμάνι, όσο για την ταχύτητα το 16 είναι με "ιδανικές" συνθήκες, με τον καιρό που είχε χθες λογικό είναι το ΣΑΜΟΣ να έκοψε "λιγάκι" κι αν βάλουμε και ότι θα έκανε και ζικ ζακ για να μην τελειώσουν οι πυροσβέστες :P πριν ακόμα φτάσουν δικαιολογείται ;)

Link to comment
Share on other sites

ας βάζανε πυροσβέστες και οχήματα σε κάποιο επιβατηγό ώστε να φτάνανε πολύ πιο γρηγορα στο νησί τι στιγμή που τα πλοία της άγονης έτσι κι αλλιώς βαράνε μύγες πλέον τι τα θέλανε τα αρματαγωγά

Link to comment
Share on other sites

Τα ηθελαν για να λεει μετα ο υπουργος 'εγω κινησα γη και ουρανο για την φωτια,μεχρι και αρματαγωγο του ΠΝ εφερα' <_<

Το ζητημα παντως με αυτα τα κατασκευασματα :P ειναι οτι θελουν πολλες ωρες για να φτασουν καπου,καθως οπως μου ειπαν,δεν εχουν ουτε καλο ταξιδεμα ουτε και τιποτα ιδιαιτερες ελικτικες ικανοτητες...Εδω το ΣΑΜΟΣ πηρε ρυμουλκο για να δεσει στα Μεστα :ph34r:

Ειναι που ειναι συγχρονα αυτα τα αρματαγωγα B)

Link to comment
Share on other sites

Υποτίθεται όμως ότι η επιλογή αυτών τών κατασκευασμάτων έπρεπε να γίνεται με βασικό κριτήριο την ταχύτητά τους,διότι αμα είναι σε έναν πόλεμο να περιμένη μιά στρατιωτική δύναμη τίς ενισχύσεις της να φτάσουν μετά από σαράντα ώρες,shine me and I glided,που λένε και οι κάμακοι στην πλατεία Συντάγματος.Πιό γρήγορα θα φτάνανε με τον ΤΕΟ οι πυροσβέστες στην Χίο.

Οχι τίποτε άλλο,αλλά κάηκε και το μοναδικό ZUBRάκι που ήταν επιχειρησιακά ενεργό...

Link to comment
Share on other sites

...διότι αμα είναι σε έναν πόλεμο να περιμένη μιά στρατιωτική δύναμη τίς ενισχύσεις της να φτάσουν μετά από σαράντα ώρες....

Δεν είναι οι ενισχύσεις ή ο ανεφοδιασμός από τα Α/Γ εκείνος ο παράγων από τον οποίο εξαρτάται η επιβίωση μίας αποκομμένης φρουράς ή μιάς απομονωμένης ΔΑΝ (Διοίκησης Άμυνας Νήσου) σε ενδεχόμενη σύρραξη με την Τουρκία, αν αντιλαμβάνομαι το υπονοούμενο. Αν το θέμα είναι η ταχύτητα, γρήγορα είναι και τα μεγάλα BS, νεότερα ή παλαιότερα, αλλά μην ξεχνάτε ότι οι δια θαλάσσης ενισχυσεις θα έχουν να διασχίσουν ένα ολόκληρο Αιγαίο, πρός Βορρά, Ανατολή ή Νοτιοανατολικά και το πρόβλημα είναι ποιός θα ελέγχει 24 ώρες το 24ωρο τον εναέριο χώρο. Και το "Ρέθυμνον" ήταν γρήγορο το 1974, αλλά χωρίς επαρκή κάλυψη, γύρισε πίσω-με την βοήθεια και λοιπών ορατών τε και αοράτων δυνάμεων-άπρακτο. Πρός το παρόν το βασικό δόγμα παραμένει ότι σε ενδεχόμενη απόβαση ο εχθρός είτε αναχαιτίζεται εκεί ακριβώς που τελειώνει η θάλασσα και αρχίζει η στεριά, ειδ' άλλως αν δημιουργηθεί προγεφύρωμα, η επιτυχία του επιτιθεμένου είναι δεδομένη.

...Οχι τίποτε άλλο,αλλά κάηκε και το μοναδικό ZUBRάκι που ήταν επιχειρησιακά ενεργό...

Για ποιό λόγο αγοράσαμε τα ZUBR πληροφορίες κο Απόστολο-Άκη-Τσοχατζόπουλο, Κορυδαλλό.

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Το μόνο ζητούμενο από τα αρματαγωγά είναι να μπορούν να αράζουν στις παραλίες, να αφήνουν ή να παίρνουν ότι θέλουν από κει και να φεύγουν. Όλα τα άλλα, ταχύτητες, εξοπλισμός είναι απλά στα +

:ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Δέν είμαι βεβαίως ειδικός περί τά στρατιωτικά,όμως εκτός τού να μπορή να αράζη στην παραλία και να φορτοεκφορτώνη εκεί άνευ δυσκολίας,ένα αρματαγωγό λογικά πρέπει να είναι και αρκετά γρήγορο ώστε να φτάνη εκεί που πρέπει σε εύλογα μικρό χρονικό διάστημα-διαφορετικά η συμβολή του θα είναι όπως τού ιππικού στίς Αμερικάνικες ταινίες γουέστερν.Αλλιώς δέν χρειάζεται κάν το ΠΝ να έχη αρματαγωγά-θα επιτάσση τα διάφορα BS και Superfast και θα γίνεται η δουλειά στο πί και φί.

Εδώ που τα λέμε,βεβαίως,άν οι 16 κόμβοι θεωρούνται "ικανοποιητική" ταχύτητα μεταφοράς πολεμικού υλικού,ούτε κάν τα ταχέα συμβατικά δέν χρειάζονται-ακόμα και το Ακουα Μαρία μιά χαρά θα τους έκανε.....

Τά ZUBR είναι άλλη πονεμένη ιστορία-αλλά μήπως είναι και τα μόνα που αγοράσαμε κι'αφήσαμε ανεκμετάλλευτα;

Link to comment
Share on other sites

Πολύ σωστά.Αλλωστε,άν κάποιος ξέρη,θα απαντήση στον ερωτώντα με ΠΜ.

Εξακολουθώ πάντως να έχω την απορία γιατί ένα τέτοιο πλοίο χρειάζεται 120 άτομα γιά πλήρωμα.Ούτε ξενοδοχειακό έχει ούτε τίποτε ιδιαίτερο-εκτός άν διαθέτη κάποιον οπλισμό γιά την άμυνά του από τυχόν εχθρική επίθεση.Αλλά δέν παρατήρησα κάτι τέτοιο στο ΛΕΣΒΟΣ-τουλάχιστον από την απόσταση που το είδα στο λιμάνι τής Τήνου.

Link to comment
Share on other sites

Εχουν οπλισμο αμα δεις τα link στο πρωτο ποστ οποτε δεν αποκλειεται γιαυτο να χρειαζονται τα 120ατομα.

ΥΓ.Ασε που τουλαχιστον οι μισοι χρειαζονται για να κανουν κουπι :D

Link to comment
Share on other sites

Ειναι η απορια μου / παραπονο αυτο...καλα λετε πως δε λεγονται δημοσιως αυτα...αλλα αν δειτε στο site του ΠΝ στο τμημα των φρεγατων μια χαρα ''πρωτη μουρη'' τους εχει τους κυβερνητες..

Link to comment
Share on other sites

Αλλο η φρεγάτα,άλλο το αρματαγωγό.Είναι και το prestige στην μέση....

Εξ άλλου,δέν νομίζω ότι οι κυβερνήτες τών πολεμικών πλοίων εν γένει μένουν σ'αυτά εφ'όρου ζωής.

Link to comment
Share on other sites

Οχι..Επειδη υπηρετησα περιπου 5 μηνες απο τη θητεια μου στη ΔΦΓ ξερω τα εξης..συνηθως σε φ/γ και αρματαγωγα μενουν 1 με 1.5 χρονο κυβερνητες...κανουν και το τελευταιο πλευσιμο τους αφου μετα οι περισσοτεροι απο αντιπλοιαρχοι που ειναι ο βαθμος των κυβερνητων γινονται πλοιαρχοι η διευθυντες/κλαδαρχες σε καποιο επιτελειο ...στα πιο μικρα πλοια του ΠΝ μπαινουν σαν υποπλοιαρχοι στα τελευταια χρονια του βαθμου η σαν πλωταρχες..Ειναι παντως πολυ cool ατομα οσους ειχα τη τυχη να μιλησω...και μαλιστα καποιοι υπερβολικα καραβολατρες...τωρα για το πως μιλουσα με αρκετους κυβερνητες και υπαρχους να ναι καλα το μεσο μου για τη θεση που με εβαλε :P

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Ασφαλώς μετέφερε το άγημα και πιθανώς την Μουσική του ΠΝ, όπως πχ μπορεί να εκτελέσει εκπαιδευτικούς πλόες των παραγωγικών Σχολών του ΠΝ, κλπ.

φετος πηγανε τοσο η ΣΝΔ οσο και η ΣΜΥΝ με αρματαγωγο..και οκ συνηθως η ΣΜΥΝ φευγει πλου με αρματαγωγο..η ΣΝΔ στις καλα οικονομικες εποχες εφευγε και με φρεγατα και με αρματαγωγο!

Edited by Petros P
Link to comment
Share on other sites

Μιά άλλη απορία που έχω είναι πού "ενδιαιτείται" όλος αυτός ο κόσμος που κουβαλάει ένα τέτοιο αρματαγωγό.Γιά 120 άτομα πλήρωμα + 245 άτομα "επιβάτες",δηλαδή 365 άτομα σύνολο,δέν το είδα το κατασκεύασμα να έχη ανάλογο χώρο γιά διαμονή-δοθέντος ότι κάνει και πολυήμερους πλόες.

Link to comment
Share on other sites

Αμ δεν ειναι κατασκευασμενα για πολυημερους πλοες με 365 ατομα με πληρη φορτο. Ενα, το πολυ δυο εικοσιτετραωρο και αποβιβαση. Τα πολυημερα και τα πολυανθρωπα ταξιδια, ειναι αλλη μια αθανατη ελληνικη πατεντα. Καποτε-καποτε μπορει και να εμφανισθουν μικροπροβληματα σχετιζομενα με το γαστρεντερικο συστημα, αλλα αντιμετωπιζονται αρμοδιως....

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

ΠΑΤΡΙΩΤΕΣ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΚΤΕΛΕΣΕΙ ΑΡΚΕΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟ ΑΡΙΘΜΟ.ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ!ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΑΡΚΕΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ ΓΙΑ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΟ ΠΛΟΥ ΤΟΥ ΣΚΑΦΟΥΣ!

ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ,ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΟΤΙ ΛΟΓΩ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΟΣΤΟΥΣ,ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ,ΜΕΓΕΘΟΥΣ,ΘΟΡΥΒΩΝ ,ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ, Η ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΤΩΝ 17 ΚΟΜΒΩΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΗ!

ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΛΟΙΑ ΚΡΟΥΣΗΣ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ 28 ΚΟΜΒΟΥΣ!!

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ SUPERFAST!!!

ΚΑΛΑ ΤΑΞΙΔΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ

;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...