Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Διάβασα πρόσφατα το βιβλίο για την ιστορία της Βελγικής RMT/Ostende Lines και αναφέρει πως το 1995, η Superfast, ενδιαφερόταν για το Prins Filip και μάλιστα είχαν πάει να το δουν κιόλας. Τελικά όμως, η δουλειά δεν καρποφόρησε. Επειδή εκείνη την περίοδο ναυπηγούνταν τα SF I και II για την Αγκώνα, μήπως το προορίζανε για το Μπάρι; Είχε ακούσει κανείς τότε τίποτα φήμες;

Edited by Ariadne
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
1 hour ago, mbruce said:

 

So I would really like to take home some Superfast merchandise,(Hats, Shirt any thing really) but not sure if this would be attainable though an office of theirs or something.

 

ξερει κανεις αν πουλαει η Attica τετοια αναμνηστικα της superfast (καπελα, μπλουζακια, σημαιακια κλπ), εκτος πλοιων;

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Κάτι που δεν είναι του παρόντος αλλά θέλω να το ρωτήσω.Η σουπερφαστ έχει μείνει με 1 αυθεντικό και 2 ιταλικά από τα 12 αρχικα.Τα 1,2 φύγαν γιατί ήταν στην ουσία πειραματικά. Τα Αλλά 3 με τη tallink( και Απ ότι κατάλαβα έγινε η συμφωνία γιατί δεν έβγαζε αρκετά η sf??)Τα υπολοιπα μετα γιατι εφευγαν ενα ένα; Είχε οικονομικά προβλήματα η sf όπως οι Μινωίκες και αναγκάστηκαν σε τέτοιο ξεπουλημα; Η έκανε εμπόριο πλοίων ο Παναγοπουλος;Και τελος η εταιρία γιατί ναυπήγησε 2 νεα αντί να κρατήσει τα παλια;;;Έπαιξε ρόλο η αλλαγή των συνθηκών στην αδριατικη;;

Link to comment
Share on other sites

Η αληθεια ειναι λιγο απ ολα. ;) Οσα εδωσε ο Περικλης δωθηκαν ακριβως επειδη λειτουργουσε πρωτα σαν καλος εμπορος και μετα ως οτιδηποτε αλλο,οσα εφυγαν μετεπειτα εφυγαν κυριως για να μειωθει ο δανεισμος της Attica.Και φυσικα οι συνθηκες της Αδριατικης την τελευταια δεκαετια επιβαλουν πλοια σαν αυτα που πηραν απο τα Fincantieri(ειδικα στα λιμανια του νοτου).

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 6 months later...
On 2/14/2011 at 4:52 PM, proud_ionian said:

Στη φινλανδια ηταν ισα καραβια ισα νερα, στη σκωτια μονο οσο υπηρχε επιδοτηση εβγαινε χαρτζηλικι και πολλα αλλα. δεν ξερω κατα ποσο αληθεουν ολα αυτα, αλλα απο τη στιγμη που τα 12 superfast που θα πηγαιναν συντομα παντου, εγιναν 5, απο τα οποια τα δυο ειναι μονο κατ'ονομα, κατι δεν πηγε καλα.

 

ο παναγοπουλος ειχε δικο του ναυπηγικο επιτελειο (με επικεφαλης τον κωστα σταμπουλελη) και οποτε χρειαζοταν επιπλεον ναυπηγικη βοηθεια, επελεγε συγκεκριμενα ναυπηγικα γραφεια. οταν λοιπον επροκειτο να διαλεξει ναυπηγειο, ειχε ετοιμα δικα του σχεδια και καλουσε τα ναυπηγεια να υποβαλλουν προσφορες επι των σχεδιων που ειχε ετοιμα. επελεγε παντα ναυπηγεια που ειτε δεν ειχαν ξαναφτιαξει ferries, τα οποια προκειμενου να μπουν στην αγορα εδιναν σημαντικο discount και δεχονταν αυστηρες ρητρες για χρονο παραδοσης και εγγυηση.

 

Τα VII, VIII & IX πουληθηκαν στην Tallink (ποτε θα σκασει αυτη η φουσκα αληθεια; ). Θυμιζω οτι η Tallink τοτε ηταν (και πρεπει να ειναι ακομη) μισοκρατικη με το κρατος να επιρρεαζει το management. προηγηθηκε το απιστευτο στησιμο, με την μεταθεση του ΙΧ απο τη Σκωτια στην Φινλανδια και καλα για ενισχυση της γραμμη. Οι εσθονοι εδωσαν ενα σκασμο λεφτα, πληρωνοντας εκτος απο τα πλοια και το δικαιωμα να χρησιμοποιουν το brand name superfast για αρκετα χρονια. στην ουσια το brand name τους ηταν αχρηστο, αποδειξη οτι τα 2 τα δενουν 4-5 μηνες το χρονο και το τριτο το ναυλωσαν στους καναδους και εβαλαν και ενα σωρο λεφτα απο την τσεπη πριν τους το δωσει (νεα bowtrhusters κλπ).

σε καποια συνεντευξη στον εφοπλιστη, πρωην στελεχους της attica, λεχθηκε οτι ο λογος της αποτυχιας (ειδικα στη βορεια ευρωπη), ηταν οτι επιλεχθηκε ενα σχεδιο για ολες τις γραμμες, ενω στις ευρωπαικες γραμμες χρειαζοταν πλοια σαν αυτα της finnlines (μεγαλη ταχυτητα, αλλα περισσοτερο ro και λιγοτερο Pax).

 

Να δούμε και τι λένε στη Βαλτική επί του θέματος, σημείο αναφοράς του post, είναι το βιβλίο του Kalle Id(Φινλανδός) για τα 25 χρόνια της Tallink. Περιέχει στοιχεία από πολυάριθμες πηγές και συνεντεύξεις με πρωταγωνιστές της Tallink.

 

Λέγεται λοιπόν πως ο λόγος που τα 4 Superfast της Βαλτικής(στην ουσία τρία, μόνο τα VII, VIII και ΙΧ έκαναν έστω και για λίγο αυτό για το οποίο χτίστηκαν) είχαν τη σχεδίαση που είχαν, ήταν το γεγονός πως έπρεπε να είναι οπωσδήποτε παγοπόρα. Παγοπόρα σημαίνει(μεταξύ άλλων) και έξτρα ατσάλι, άρα και περισσότερο βάρος, το οποίο με τη σειρά του μειώνει την ταχύτητα. Δεν ξέρω αν και κατά πόσον και η ναυπηγική ομάδα της εταιρείας που λειτουργούσε όπως αναφέρει ο proud είχε και εμπειρία σε τέτοιου τύπου πλοία. Η γραμμή Sodertalje - Rostock λοιπόν στην οποία ξεκίνησε το Superfast IX κοιμήθηκε νωρίς, η διάρκεια ταξιδίου από τα περίχωρα της Στοκχόλμης όπου και βρίσκεται το συγκεκριμένο λιμάνι παραήταν μεγάλη. Όταν λοιπόν το πλοίο αποδεσμεύτηκε από το Rosyth, μετεφερθη στη γραμμή Hanko - Rostock, αυξάνοντας τα εβδομαδιαία δρομολόγια από 12 σε 18.

 

Οι ντόπιες πηγές λένε πως η γραμμή Hanko - Rostock ήταν κερδοφόρος και μάλιστα είχε ξεπεράσει τις προσδοκίες όλων, ειδικά σε επιβατική κίνηση. Σαν αποτέλεσμα τα πλοία έπεσαν θύμα του design τους μια και το πρωτόκολλο των 626 επιβατών με 500 κρεββάτια αποδείχτηκε πολύ μικρό για να καλύψει τη ζήτηση. Υπήρξαν σκέψεις και μελέτες για να προστεθεί επιβατικός χώρος αλλά ό,τι κι αν έκαναν θα σακατευόταν η χωρητικότητα σε φορτηγά, οπότε τα σχέδια εγκαταλείφθηκαν νωρίς. Η πώληση γραμμής και πλοίων στα 310 εκατομμύρια ευρώ, προήλθε σαν αποτέλεσμα των λόγων που αναφέρει λεπτομερώς ο proud στο σχετικό του post πρίν 3 σελίδες. Μάλιστα γίνεται ιδιαίτερος λόγος για τα 3 νεότευκτα της Finnlines τω καιρώ εκείνω που ήταν πασιφανές πως θα αποτελούσαν πολύ δυνατό ανταγωνιστή. Γίνεται επίσης λόγος για το ότι υπήρχαν έντονες φήμες πως η Tallink επρόκειτο να προχωρήσει σε δική της γραμμή ανάμεσα σε Φινλανδία και Γερμανία. Τα τάμ-τάμ του πολέμου χτυπούσαν λοιπόν και ο Παναγόπουλος δεν ήταν έτοιμος να φορέσει κράνος, οπότε η πώληση ήταν win-win situation γιατί αφ' ενός μεν εκείνος απεμπλάκη, αφ΄ ετέρου η Tallink πήρε στα χέρια της γραμμή, καινούρια πλοία και πελατολόγιο με το κλειδί στο χέρι. 

 

Ενδιαφέρον έχει και το πως διαχειρίστηκε τα πλοία η Tallink. Η εταιρεία τότε είχε σαν φιλοδοξία της την επέκταση και στη γραμμή Εσθονίας - Γερμανίας. Σαν αποτέλεσμα, στους δύο πρώτους μήνες της ιδιοκτησίας της, προσετέθη ενδιάμεση προσέγγιση στο Paldiski της Εσθονίας(1 ώρα ΝΔ του Tallinn). Αυτό όμως μεγάλωσε κατά πολύ τον συνολικό χρόνο του δρομολογίου και λόγω της παράκαμψης αλλά και γιατί με την Εσθονία τότε να μην είναι μέλος της Συνθήκης Σένγκεν, υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις σε ελέγχους διαβατηρίων, τελωνειακό έλεγχο και διάφορες σχετικές διατυπώσεις. Παρά την πρόωρη εγκατάλειψη του Paldiski όμως, η Tallink δεν το έβαλε κάτω. Από τις αρχές του 2007 το Hanko εγκαταλείφθηκε πρός όφελος του Helsinki, τότε ήταν που τα τρία πλοία έλαβαν φούλ σινιάλα Tallink, διατηρώντας όμως το κόκκινό τους χρώμα όπως θα θυμάστε. Αυτό έδωσε στην Tallink την ευκαιρία να κάνει το ακόλουθο: τα πλοία έφταναν νωρίς το πρωί στο Helsinki και ξεφόρτωναν επιβάτες και οχήματα με προορισμό τη Φινλανδία, αμέσως όμως φόρτωναν για ένα κυκλικό ταξίδι στο Tallinn από το οποίο γυρνούσαν το απόγευμα για άμεση αναχώρηση πρός Rostock. Έτσι επιβάτες και οχήματα ανάμεσα στις 2 χώρες, πηγαινοέρχονταν μέσω Helsinki.

 

Κοιτώντας πίσω, οι της Tallink θεωρούν την απόκτηση των πλοίων και των γραμμών της Superfast σαν αποτυχία γι αυτούς. Κι αυτό γιατί η Finnlines με πιο κατάλληλα πλοία και χαμηλότερο κόστος εκμετάλλευσης αποδείχτηκε πολύ σκληρός ανταγωνισμός, πράγμα που οδήγησε το 2008 το Superfast IX σε ναύλωση διαρκείας στον Καναδά. Την ίδια στιγμή το άνοιγμα του λιμανιού του Vuossari(15χλμ ανατολικά του Helsinki) που δεν είχε κανενός είδους σύνδεση με τρένο η λεωφορείο με το Helsinki και η υποχρεωτική μεταφορά όλων των γραμμών από και πρός τη Γερμανία εκεί με απόφαση της Φινλανδικής κυβέρνησης, αμέσως χάλασε το σχέδιο με τις προσεγγίσεις που είδαμε παραπάνω στο Tallinn, άσε που πια είχαν βγεί στην κυκλοφορία και όλα τα γιγαντιαία newbuildings της εταιρείας για την ίδια γραμμή. Τέλος του 2009 η Tallink αποφάσισε να γίνει η γραμμή εποχιακή και φυσικά δεν μπόρεσε σε καμία περίπτωση να ανταγωνιστεί τη Finnlines η οποία δουλεύει τα βαπόρια της όλο το χρόνο. Έτσι όταν το 2011 η Stena Line τους χτύπησε την πόρτα, η Tallink την άνοιξε ορθάνοιχτη με συνέπεια τα Superfast VII και VIII να υπηρετούν ακόμη και σήμερα με μεγάλη επιτυχία τη γραμμή Cairnryan - Belfast, γραμμή που δεν έχει τόσο έντονο το επιβατικό στοιχείο.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
2 minutes ago, Shippihs said:

Αν καταφέρουμε και ξεπαστρεψουμε 12 σουπερφαστ σε 20 χρονια ειμαστε απιστευτοι:rolleyes:

Γιατι οχι;20 χρονια εχουν περασει αλλωστε δεν ναυπηγηθηκαν κ χθες ;) Με τα χρηματα που εχει παρει η Αττικα απο τις κατα καιρους πωλησεις τους εχει κλεισει πολλες τρυπες και μην ξεχναμε οτι την τελευταια δεκαετια το μεν ενα δραστηριοποιειται στην παρακμαζουσα αγορα της Αδριατικης το δε αλλο που μας αφησε(ΧΙΙ)περιπλανιοταν απο δω κ απο κει..

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα έλεγα ότι το ΧΙΙ περιπλανιοταν εδώ κ εκεί. Ίσα ίσα που είχε βρει μετά το 2014 μια χαρά το ρόλο του στα Δωδεκάνησα ως βασικό πλοίο κορμού και το γκαράζ του το καλοκαίρι ειδικά το θυμάμαι πάντα γεμάτο. Χώρια οι σκαντζες σε Αδριατική και Κρήτη το χειμώνα.

Edited by proud_ionian
quote αντί reply
Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, MILTIADIS said:

Εχει ακουστει οτι ενδιαφερεται ο ομιλος Γκριμαλντι (και) γι αυτο το φαστ κατι που μενει να επιβεβαιωθει ή οχι τις επομενες μερες.

Τόσα καράβια έχει πως και θέλει και το super fast?

 

Link to comment
Share on other sites

43 minutes ago, Shippihs said:

Καλά μερικά δεν ήρθαν και ποτέ Ελλάδα. Ειρωνικά το λέω.Άπλα τα σούπερ ήταν πάντα η πρώτη επιλογη της Αττικά σε πωλήσεις 

Μάλλον λόγω των εκπληκτικών τιμών που πιάνουν 

Link to comment
Share on other sites

Σιγουρα η ναυπήγηση 12 νεοτευκτων και δη τέτοιων πλοίων ήταν μια τεράστια επένδυση.

Όμως τα πλοία ναυπηγήθηκαν ως εξέλιξη της σειράς- αρχικου σχεδίου και δεν ναυπηγήθηκαν ώστε να αξιοποιηθουν σε συγκεκριμένη γραμμή που να ταιριάζει με τα χαρακτηρηστικά κάθε πλοίου.Συνεπώς και τα 12 πλοία είχαν μεγάλες καταναλώσεις μεγάλο αριθμό στενάχωρων καμπινών,λίγους κοινόχρηστους και γκαράζ που εκ των υστέρων αποδείχτηκε μικρό.Ιδιαίτερα τα 4 Superfast του Βορα(vii-x) ήταν πλοία μεγάλα με ελάχιστο κομοδέσιο και ανεπαρκές γκαράζ.Η χωρητικότητα αυτων υπάρχει και σε πλοία των 160 μέτρων,ενω αυτά είχαν 40 μέτρα παραπάνω.Αυτό δεν είναι απαραιτητα αρνητικό όμως δεν αξιοποιήθηκε το μέγεθος τους σωστά χάνοντας πολλά lane metres στο γκαράζ κάτι που είχε η Finlines.

Εγιναν μια σειρά από πολλά λάθη.Εχουν αναφερθει ανωτέρω τα περισσότερα θα αναφέρω μερικά ακόμα.Η εταιρεία έπρεπε να τολμήσει να μπει στο Ηράκλειο το 1998.Αν το είχε κάνει τώρα οι αλλοι απλά θα κοιτάγανε.

Το μεγάλύτερο όμως λάθος ήταν πως η εταιρεία μετα τη πώληση των 4 του Βορά παραδόθηκε αμαχητι.Σε γενικές γραμμές δεν ακολούθησε τις εξελίξεις ιδίως στη γραμμή της Ανκόνα όταν άρχισε να μειώνεται η επιβατική κίνηση και να αυξάνονται τα φορτία στα γκαράζ.Στο Μπάρι ορθώς αγόρασε τα Superfast i και ii.Καμία πρωτοβουλία κανένα άνοιγμα νέας γραμμής και μία διαρκή στασιμότητα.Τι να το κάνεις όταν έχεις πυραύλους και δεν τους εκτοξεύεις-χρησιμοποιείς όπως πρέπει.

Αναφέρομαι στην εποχή Παναγόπουλου γιατί τη τελευταία 10αετία η διοίκηση της εταιρείας δεν ασχολείται.

Τα τελευταία χρόνια η μόνη αξιοσημείωτη κίνηση ήταν η δρομολόγηση του xii στο Ηράκλειο.Γνώμη μου πως έπρεπε να δοκιμασει στη συγκεκριμένη γραμμή αντι το xii το vi που είχε ακόμα στο στόλο.Το τελευταίο πιο εντυπωσιακό και με μεγαλύτερο αριθμό κλινών.

Η ουσία είναι πως άλλη μία μεγάλη πρωτοπόρα εταιρεία Ελληνικη και Ευρωπαικής εμβέλειας με κορυφαίο brand name και έχοντας όλα τα φόντα να επικρατήσει παντού,έχει φτάσει σήμερα στο ναδίρ.

 

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, margaritis24 said:

Γιατι τα δικα του δεν ειναι superfast😉

Σίγουρα super fast δε διαθέτει, αλλά μέσα από το φόρουμ, έχουμε δει  ότι δεν ασχολείται τόσο πολύ με τ ξενοδοχειακό κομμάτι αλλά με το γκαράζ των πλοίων που διαλέγει...

Και από την άλλη δεν είναι χαζό ο ένας ανταγωνιστής να δώσει το καλύτερό του πλοίου στον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του; όσον και αν  ειναι το ποσο που θα παρει..

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, basilis89 said:

Σίγουρα super fast δε διαθέτει, 

Εισαι σιγουρος;Σιγουρα εχει πιο πολλα απο την Αττικα.Tα Cruise Olbia και Cruise Ausonia πρωην Superfast ειναι απ οσο ολοι μας θυμομαστε.

Link to comment
Share on other sites

Τα φαστ παντως εχουν βγαλει αθροιστικα παντα πιο πολλες βλαβες απο οποιαδηποτε αλλη σειρα νεοτευκτων που ηρθε τελη 90s-αρχες 00s στην Ελλαδα οποτε μην εισαι τοσο σιγουρος οτι ηταν και τα καλυτερα.Επισης δεν ηταν καν τα πιο γρηγορα.

Link to comment
Share on other sites

Περισσότερες βλάβες από κάτι Αρετούσα,Ίκαρος και Πασιφάη να έχουν βγάλει τα φαστ;Αποκλείεται.Ειδικά οι βλάβες του Αρετούσα έχουν γράψει εποχή και ήταν ο λόγος που το ξεφορτώθηκαν νωρίς(αρχικά να θυμίσω πως ήθελαν να το φορτώσουν στη HF).Να θυμίσω πως ένα παλάτι του Ηρακλείου νεότευκτο είχε πάθει γενικό black out μέσα στο Πειραιά και με κόσμο μέσα;Καλό είναι να αναφέρεται η αλήθεια και όχι να κοιτάμε τις εταιρείες οπαδικά.

Από ταχύτητα τα Superfast (εκτός των αυθεντικών i και ii) όλα 29άριζαν για πλάκα.Όλα...

Edited by ΝΟΜΙΚΟΣ
Link to comment
Share on other sites

@ΝΟΜΙΚΟΣ Φυσικα.Για ψαξε τα ενα ενα και θα δεις,ειδικα οσα φυγανε νωρις απο την Ελλαδα.

Το περι οπαδικου  επιχειρηματος δε οσο και να ηθελες να μου το πεταξεις δε στεκει γιατι απο τη στιγμη που ο G εχει μαζεψει 2 ισως κ 3 θα μπορουσα να λεω οτι ειναι βαπορες.Ομως σε θεμα ταχυτητας,ανεσης κ χωρητικοτητας ειναι ενα κλικ κατω κ απο τα παλατια κ απο τα fossen της ΑΝΕΚ.

Edited by MILTIADIS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...