Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Ξεκιναω αυτο το topic για να θυμηθουνε οι παλιοτεροι και να μαθουν οι νεοτεροι το επος της «Ελληνικης Ακτοπλοιας», της θυγατρικης της (τοτε κρατικης) ΕΤΒΑ που ανελαβε να διασωσει τις προβληματικες ΑΝΕ λαικης βασης της εποχης. Αφορμη αποτελεσε το προσφατο ιστορικο κουιζ του Νηρεα , με την καθελκυση του «Αργοστολι». Θα γραψω λιγα πραγματα που θυμαμαι και θελω να παρακαλεσω οσους θυμονται να γραψουν και αυτοι. Δυστυχως στο internet δε βρηκα πολλα πραγματα.

Για να θυμηθουμε το πολιτικο κλιμα της εποχης, βρισκομαστε στο τελος της πρωτης τετραετιας του ΠΑΣΟΚ με τον Αρσενη στο ΥΕΘΟ. Βασικη πολιτικη επιλογη ειναι η ανασυγκροτηση και εξυγειανση ολων των «προβληματικων» επιχειρησεων μεσω της κοινωνικοποιησης τους. Με αλλα λογια οσες επιχειρησεις ειχαν χρεωκοπησει αναλαμβανε το κρατος τα χρεη τους και τις λειτουργουσε μετα σα δημοσιες υπηρεσιες γεμιζοντας τις κοσμο.

Οπως ολοι ξερετε στα μεσα της 10ετιας του 1970 μετα το επιτυχες πειραμα ΑΝΕΚ και Μινωικων (που και αυτες στην αρχη δεινοπαθησαν αλλα χαρη στην Κρητη που εχει κοσμο και ψηφους και στον αναπτυξιακο νομο 1262/82 κυριαρχησαν), αλλα και μετα την καταρρευση ευθυμιαδη, τα νησια γεμισαν απο Α.Ν.Ε. λαικης βασης. Χοντρικα μαζευονταν μερικοι επιφανεις του καθε νησιου (και επιτηδειοι αναμεσα τους) ιδρυαν την εταιρεια εβαζαν και κανεναν υπερανω υποψιας επικεφαλης (πχ ο προκοπιος στην κεφαλονια) μαζευαν καποια λεφτα απο τον κοσμο, επαιρναν και ενα δανειο και παραγγελναν βαπορι (ή βαπορια).

Δεκα χρονια μετα οι πιο πολλες απο τις εταιρειες αυτες ειχαν βυθιστει στα χρεη και στην τοτε κυβερνηση υπηρχε κλιμα υπερ του να γινει μια εταιρεια ομπρελα και να αναλαβει οσες απο αυτες ηταν στο κοκκινο, παρα τις διαρκεις "ενεσεις" απο τους μικρομετοχους που στο τελος εχασαν τα λεφτα τους. Με προσχημα τα αιτηματα των κατοικων να μη μεινουν χωρις συγκοινωνια ιδρυθηκε η ΕΑ. Αφορμη αποτελεσε η χρεωκοπια της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΕ της εταιριας που ειχε το ΙΟΝΙΣ.

Ηταν εταιρια «λαικης βασης» θιακων συμφεροντων με επικεφαλης τον εφοπλιστη ν.βλασσοπουλο ενω ποσοστο ειχε και η οικογενεια καπαρη απο τη ζακυνθο που ειχε ξεκινησει τη ναυπηγηση του πλοιου στα τελη της 10ετιας του 1960. οταν η επτανησιακη ανελαβε την αποπερατωση του ιονις το 1975 πηρε δανειο με ρητρα συναλλαγματος απο βρετανικες τραπεζες. Το δανειο αυτο ποτε δεν εξυπηρετειτο κανονικα. Κατι οι υποτιμησεις της αειμνηστης δραχμης κατι η κακοδιαχειρηση στην εταιρεια το πλοιο κατασχεθηκε λιγο μετα το πασχα του 1984. Να επισημανω εδω οτι και στις αλλες ΑΝΕ λιγο εως πολυ τα ιδια πραγματα εγιναν.

Στον πλειστηριασμο που ακολουθησε μετα απο καποιους μηνες το πλοιο αγοραστηκε απο κινεζικα (hong kong ) συμφεροντα. Υπηρξαν τοτε καποιες αντιδρασεις των κατοικων και με προσχημα αυτες ιδρυθηκε η ΕΑ και ζητησε να αγορασει απο τους πλειοδοτες το βαπορι. Αυτο και εγινε χωρις ομως ποτε να μαθουμε ποσα παραπανω πηραν οι κινεζοι (αυτοι πηραν το γεωργιος του φραγκουδακη στη θεση του ιονις). Το ιονις ανηκε στην Ελληνικη Ακτοπλοια, ενω το Αργοστολι ανηκε στην ΕΤΒΑ και το διαχειριζοταν η ΕΑ.

Την ανοιξη του 1985 λιγο πριν τις εκλογες το Ιονις εμφανιζεται στην Πατρα με το γνωριμο γαλαζιο χρωμα αλλα στις τσιμινιερες ειχε ΕΑ πλεον και οχι τον κυκλο της Ιonian Lines. Eκανε καποια ταξιδια Πατρα Σαμη Ιθακη και καποια Πατρα Αργοστολι, αλλα δεν πηγε ιδιαιτερα καλα (τοτε ταξιδευε και το κεφαλληνια και το αργοστολι στην πατρα σαν κοινοπραξια). Λιγες βδομαδες αργοτερα (μετα απο μια μηχανικη βλαβη) μετατεθηκε στη γραμμη κυληνη αργοστολι κανοντας ετσι ρουσφετι στους κεφαλονιτες που ζητουσαν επιμονα καραβι στην πρωτευουσα.

Την ιδια περιοδο η μια μετα την αλλη οι ΑΝΕ του αιγαιου περνουσαν στην ΕΑ. Η ΕΤΒΑ πληρωνε το χρεος τους και το ποσο που κατεβαλε μετοχοποιουνταν υπερ της ΕΑ. Ετσι η Ν.Ε.Χ. (νησος χιος) Α.Ν.Τ.Ε.Σ.Ι. (σαμαινα, ικαρος) Ν.Ε. Ναξου (παρος, ναξος) περασαν στη διαχειρηση της ΕΑ αλλα τα πλοια τους διατηρουσαν τα παλια σινιαλα. Τελευταια ηταν η ΝΕΚΙ και το Αργοστολι. Οπως λεω και αλλου ο τοπικος βουλευτης ενεθαρρυνε τ ο πληρωμα να κανει επισχεση ωστε να κατασχεθει το βαπορι και να υπαχθει στην ΕΑ. Τελικα το αργοστολι περασε στην ΕΤΒΑ και το 1986 εβαλε και αυτο τα ΕΑ στην τσιμινιερα. Ετσι η ΕΑ ειχε πλεον 8 πλοια: ιονις, αργοστολι, σαμαινα, ικαρος, παρος, ναξος, νησος χιος και το αγορασθεν απο το φραγκουδακη σχοινουσα (πρωην ελλη).

Επειδη τα γεγονοτα στα αλλα νησια δεν τα γνωριζω θα παρακαλεσω οποιον γνωριζει να γραψει τι εγινε (χωρις ευθειες αναφορες σε ζωντες). Στα του ιονιου εγραψα οτι θυμομουν, παρολο που καποτε ειχαμε αρχειο σπιτι απο τοπικες εφημεριδες της ιθακης που ανεφεραν γεγονοτα αυτο χαθηκε σε μια μετακομιση προ 20ετιας.

Η εταιρεια ηταν θνησιγενης. Λογω τον μαζικων προσληψεων (πληρωματων και διοικητικου προσωπικου) αλλα και της ανορθολογικης εκμεταλλευσης παρουσιαζε παθητικο και το 1990 η (νεα) κυβερνηση αποφασισε την εκκαθαριση της εταιρειας.
Μου ειχε κανει εντυπωση το καλοκαιρι του 1986 που το ιονις εκανε πατρα σαμη ιθακη οτι ειχε συνθεση κρουαζιεροπλοιου. Μονο κηπουρο δεν ειχε.

Κατα τα ετη 1989-90 τα ιονις αργοστολι ειχαν ναυλωθει σε κεφαλονιτη πρακτορα (ιδιοκτητη παντοφλας) ο οποιος αφου τα εκμεταλλευτηκε δυο χρονια τα παρατησε χωρις να πληρωση δεκαρα τσακιστη στην ΕΤΒΑ. Τα πλοια πουληθηκαν ολα με τελευταιο το ιονις το 1993. ολες οι παλιες εταιρεις διαλυθηκαν με εξαιρεση τη ΝΕΧ που ξαναλειτουργησε μονη. Παρος Ναξος Σαμαινα περασαν στην Arcadia, το Αργοστολι σε θυγατρικη της Strintzis (με το μαυρουδη του «θιακι») (μια και η strintzis ντρεποταν να βαλει το «Σ» στο αργοστολι), το σχοινουσα στην καταπολιανη, το ικαρος στην European seaways και τελευταιο (και πιο τυχερο) το ιονις στην tyrogalas ferries που το ταξιδευει ακομη με το ιδιο ονομα

Το μεγαλυτερο σκανδαλο της ΕΑ (περαν απο την ιδια την υπαρξη της) ηταν η ιδρυση των ελληνοκυπριακων μεσογειακων γραμμων (HCML). Η εταιρεια αυτη ναυλωσε τα πρωην ATLAS ΙΙΙ και ΙV απο δυο κυπριακες εταιρειες (corato και puma νομιζω λεγονταν) πριν αυτες τα αγορασουν!!!. Οι εταιρειες αυτες ειχαν ιδρυθει με κεφαλαιο μια λιρα κυπρου και με την προκαταβολη της ναυλωσης εδωσαν προκαταβολη το 1/5 της αξιας των πλοιων. Η ιστορια ηταν καραμπινατο σκανδαλο, αλλα στα δικαστηρια η διοικηση της ΕΤΒΑ απηλλαγη και μετα απο λιγα χρονια ο καθηγητης πρωην διοικητης εγινε βουλευτης σε νησι θυμα της ΕΑ. Τα πλοια αυτα μετονομασθηκαν EUROPA I & II και δρομολογηθηκαν στην αδριατικη (πατρα brindisi τεργεστη). Οταν εκλεισε η ΕΑ και οι HCML ναυλωθηκαν στο βεντουρη που εν τελει τα «αγορασε». Ποτε δε μαθαμε ποιοι ηταν πισω απο τις κυπριακες εταιριες.

Αυτα απο μενα ας συνεχισει καποιος αλλος απο νησι θυμα. Εχουμε και παριανους και χιωτες και ικαριωτες.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Εγώ τα καλοκαίρια τότε κατέβαινα Ικαρία με το ΣΑΜΑΙΝΑ και το ΙΚΑΡΟΣ της ΑΝΤΕΣΙ και μετέπειτα της ΕΑ.

Η ΑΝΤΕΣΙ ξεκίνησε με καλές προυποθέσεις πήρε ένα πλοίο το ΣΑΜΑΙΝΑ το οποίο για την επόχη του ήταν αξιόλογο και ξεκίνησαν να εξυπηρετούν την γραμμή.

Στην αρχή πήγαιναν καλά όμως μετά κάτι το συνηθισμένο φαινόμενο της κακοδιαχείρισης κάτι ο ανταγωνισμός με το ΑΙΓΑΙΟΝ το οποίο υπερτερούσε σε ταξίδεμα και σε ταχύτητα(παρόλο που πέρναγε από Πάρο έκανε τις ίδιες ώρες με το ΣΑΜΑΙΝΑ που ερχόταν κατευθείαν) και κάτι προβλήματα που παρουσίασε το βαπόρι κι έκανε γερή επισκευή την έφεραν την εταιρία σε δύσκολή θέση.

Πρόλα αυτά αποφασίστηκε να αγοραστεί ο ΙΚΑΡΟΣ σε εξωφρενικη τιμή για τα δεδομένα του βαποριού και οι λογοι της αγοράς αυτής γίνονται αντιληπτοι.Κάποιοι επωφελήθηκαν και πλούτισαν με αυτή την αγορά κάνοντας τυμβωρυχία στην ΑΝΤΕΣΙ οι οποίοι όμως ποτέ δεν κατέληξαν σε χώρο τον οποίο περιβάλουν τα σίδερα όπως τους άξιζε..

Η εταιρία δεν άντεξε τα πλοία έφτασαν σε σημείο εξαθλίωσης λόγω της ελειψης χρηματων για επισκευές(ο ΙΚΑΡΟΣ ταξίδευε στα τελευταία του επί ΑΝΤΕΣΙ ΜΕ 15 μίλια το πολύ όχι ότι με την ΕΑ βελτιώθηκε πολύ η κατάσταση) και αναγκάστηκε να προσχωρήσει στην ΕΑ η οποία φερόταν ως μεσσίας την εποχή εκείνη.

Από εκεί και πέρα η ιστορία είναι γνωστή και την εξιστόρησε πολύ καλά ο proud ionian.

Link to comment
Share on other sites

Αγγελε δεν ειναι μονο αναδρομη στην ακτοπλοια κατα τη γνωμη μου, η ιστορια της Ελληνικης Ακτοπλοιας ειναι και κλασσικο παραδειγμα του πως σκεφτονται και λειτουργουν η ελληνικη κοινωνια και οι κατα καιρους κυβερνησεις, με το ιερο τριπτυχο δηλαδη "ο,τι φαμε, ο,τι πιουμε, κι ο.τι αρπαξει ο πωπος μας".

Αλλα για να μην ξεφυγω απο το θεμα, να πουμε οτι το προτυπο πανω στο οποιο βασιστηκε η ιδιοτυπη αυτη κρατικοποιηση δεν ειναι ελληνικο αλλα βρεταννικο. Την ιδια εμπνευση με την ιδια παταγωδη επιτυχια ειχε και η κυβερνηση της Μεγαλης Βρεταννιας στα μεσα της δεκατιας του 1970 οταν και κρατικοποιηθηκαν ολα τα προβληματικα ναυπηγεια του νησιου κατω απο την ομπρελα μιας εταιρειας, μονο και μονο για να κλεισουν(ορισμενα απο αυτα) η να ιδιωτικοποιηθουν(τα υπολοιπα) με της ελευση της Σιδηρας Κυριας, Lady Margaret Thatcher.

Αυτο που θυμαμαι εγω χαρακτηριστικα απο την Ελληνικη Ακτοπλοια ηταν ενας εκ των προεδρων της που ειχε και αυτος διοριστει με αυστηρα αξιοκρατικα κριτηρια και ειχε την ιδια σχεση με την ακτοπλοια με αυτην που εχει και ο Bill Gates της Microsoft, με τον Karl Marx και τη δικτατορια του προλεταριατου. Ασχετα βεβαια με τι λεμε εμεις, οι τοτε κυβερνωντες εμειναν κατενθουσιασμενοι με την προσφορα του στον τοπο και την αποτελεσματικοτητα της διοικησης του, με συνεπεια οταν η Ελλαδα ξαναεγινε "η χωρα του πρασινου ηλιου, του ΠΑΟΚ, της ΑΕΚ, της Καλαμαριας"(που λεει κι Χαρρυ Κλυνν) ο ιδιος ανθρωπος να ανταμειφθει με κρατικο θαλασσοδανειο ωστε να υπηρετησει και την ποντοπορο ναυτιλια. Δυστυχως για την εμπορικη ναυτιλια και την Ενωση Ελληνων Εφοπλιστων, το εγχειρημα ειχε συντομοτατα την ιδια καταληξη με την Ελληνικη Ακτοπλοια και ο τυπος εκανε το 2 στα 2 στις χρεοκωπιες.

Απο την εταιρεια στον Πειραια θυμαμαι προφανως τα πλοια της ΝΕΧ, ΑΝΤΕΣΙ και Ναξιακης και οπως ειπε και ο proud το μονο που ειχε τα σινιαλα της ΕΑ, το Σχοινουσσα(πρωην Ελλη). Αν θυμαμαι καλα, το πλοιο εκανε βασικα αγονη Κυκλαδων και ειχε τουλαχιστον ενα δρομολογιο μεσα στην εβδομαδα το οποιο αναχωρουσε στις 2 το μεσημερι για Παρο, Ναξο και ολοκληρη την αγονη Κυκλαδων + Αστυπαλαια.

Link to comment
Share on other sites

Εγώ αγαπητοί μου δεν γνωρίζω και πολλά για την υπόθεση, αλλά παρακολουθώ με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα όσα γράφετε.

Και η αλήθεια είναι ότι δεν με παραξενεύουν καθόλου.

Είναι απολύτως σύμφωνα με την τότε (και προ του 1981) επικρατούσα αντίληψη περί διακυβέρνησης του Δοβλετίου.

Θα συμφωνήσω με τον Nick, ότι δεν είναι μιά αναδρομή, αλλά και ούτε πρέπει να αντιμετωπίζεται μόνο σαν αναδρομή.

Πρέπει να την αντιμετωπίζουμε σαν μιά ιστορία διδακτική. Αλλοίμονο αν δεν διδασκόμαστε από την ιστορία.

Έχω, όμως μια γενικώτερη ένσταση. Για μένα το μεγαλύτερο ζήτημα είναι οι προβληματικές ναυτιλιακές εταιρείες "λαϊκής" βάσης και όχι τόσο η Ε.Α., η οποία ανέλαβε να τις "εξυγειάνει".

Αυτή (για εμένα) είναι η ρίζα του κακού. Η Ε.Α. οφείλει την ύπαρξη της σε εκείνες τις εταιρείες που οδήγησαν στην δημιουργία της.

Η Ε.Α δεν έκανε προβληματικές τις Ν.Ε. "Λαϊκης" Βάσης. Τα κατάφεραν μόνες τους, όπως και οι ίδιοι λέτε παραπάνω.

Μόνο μια απορία έχω σε αυτά που έγραψε ο proud.

Πως ταξίδευε το Ιονίς χωρίς κηπουρό? Ποιός του έδωσε άδεια απόπλου? :D

Ας σταματήσω εδώ και θα επανέλθω αργότερα. Εξάλλου προβλέπω ότι θα κρατήσει πολύ αυτή η κουβέντα.

Υπάρχουν πάρα πολλά να ειπωθούν!

Για σήμερα θα κάνω " μία προσφορά προς την μαθητιώσα νεολαία"!

post-31-128326955179_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Το "πείραμα" της Ε.Α. ήταν καθαρά πολιτικό και συνάντησε επί ΠΑΣΟΚ τα αντίστοιχα παραδείγματα σε Κλωστουφαντουργίες, Γεωργικούς Συνεταιρισμούς, τοπικές βιομηχανίες Γάλακτος, Χύμων και ότι άλλες προβληματικές μπορείτε να φανταστειτε..

Ήταν τότε η πολιτική τέτεια, όπου χωνονταν όλοι και όλες σε μια θεσούλα στις ήδη προβληματικές και τις κρεμούσαν ακόμα πιο πολύ.

Αλλά όπως είπαν και παραπάνω αυτό δεν ήταν παρά η καταληξη της Ε.Α. και όχι τα γεννεσιουργά αίτια της αποτυχίας των εταιριών λαικής βάσης.

Στο δικό μας παράδειγμα στο Β.Αιγαίο βέβαια, η πολιτική και η ρεμούλα ήταν από τις βασικές αιτίες.

Όταν αποφάσισαν την λαμπρή ιδέα για απεγκλωβισμό από την ΝΕΛ(φανταστείτε,ακόμα είναι επίκαιρο το θέμα) η τοπική κοινωνία της Χίου με την βοήθεια και τον όβολο του ανώνυμου Χιωτη αγόρασαν το 1979 ένα σχετικά νέο πλοίο 12 ετών, το Kappela της Viking Line.

Η Ναυτιλιακή Εταιρία Χίου ήταν γεγονός.

Και το πλοίο της που θα εξέφραζε της "απελευθέρωση" της ακτοπλοίας του νησιού: ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ.

Πόλλα όνειρα και προσδοκιες λοιπόν για το συγκεκριμένο καράβι και την γραμμη ΡΑΦΗΝΑ-ΜΕΣΤΑ ΧΙΟΥ.

Στο πλοίο δεν θα επανέλθω γιατί προτιμώ να ανοίξω νέο θέμα εν καιρώ.

Το πλοιό δρομολογήθηκε το 80 αλλά πως να πείσει τον κόσμο να παέι στα Μεστα από την Χίο?

Ετσι η γραμμή επεκτάθηκε και για Χίο από Ραφήνα.

Εν τω μεταξύ το ΠΑΣΟΚ γίνεται κυβέρνηση και οι ακρίδες του (το νέο ρεύμα εκσυγχρονισμού που αναφέρεται ο Nick και ο Χαρρυ κλύν :D ) επιτίθενται σε όλους τους τομείς της δημόσιας ζωής.

Η ΝΕΧ και το ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ κυβερνούνται πλέον όχι από στελέχη και καπεταναίους αλλά από την ΤΕΔΚ Χίου(ΠΑΣΟΚ) και στο καράβι κρεμάνε πολλά χρέη πια.

Από το 82 η γραμμή είναι ΧΙΟΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ κάτι που δεν αρέσει στην ΝΕΛ.

Πολλοί λένε ότι το καράβι το πολεμάει η ΝΕΛ αλλά ο κύριος εχθρός ήταν εκ των έσω.

Και αφου το "βούλιαξαν" το βαπόρι όπως και τα λεφτά του κόσμου, έρχονται να το ξανασώσουν σε πιο μεγαλή κλιμάκα αύτη τη φορά. Από την τοπική αυτοδιοικηση στην απευθείας κρατική Ε.Α.

Το πλήρωμα και η Σφίγγα της Χίου στην τσιμινιέρα δεν άλλαξαν..

Και αφού η Ελληνική Ακτοπλοία ως υδροκέφαλο κράτος δεν ήταν ικανή να επιβιώσει σε ένα τέτειο χώρο, το τέλος θα ήταν βέβαιο.

Το 91 έρχεται ο Μητσοτάκης (μπρρρ).

Αρχίζει το τραγούδι της αποκρατικοποίησης και της εκκαθάρισης των προβληματικών.

Η Ε.Α. είναι απο τις πρώτες. Έτσι το 92 το πλοίο επιστρέφει ξάνα στα χέρια της Ν.Ε.ΧΙΟΥ.

Με μια γερή επιδότηση και κάποιες μικρές δωρεές Χίωτη εφοπλιστή και Χίωτη ιδιοκτήτη ρυμουλκών το πλοίο αποκτα κλιματισμό ,πτερύγια ευστάθειας και γενικώς ανακαινίζεται.

Στα ηνία πάλι η ΤΕΔΚ Χίου(πάλι ΠΑΣΟΚ) και ως δια μαγείας εξανεμίζεται η προίκα που του έδωσε το κράτος στο νέο ξεκίνημα.

Πότε κανείς δεν έμαθε που πήγαν αυτά τα λεφτά.

Φυσικα στους μικρομετόχους δεν πήγε τίποτα.

Για δεύτερη φορά η ρεμουλα και στο τέλος η χρεωκοπεία χτύπησε την ΝΕΧ .

ΚΙ αυτη ήταν η τελειωτική..

Το πλοίο έδεσε στο τέλος του 94 και από το 95 εδώ και δέκα συναπτά έτη απολαμβάνουμε στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά το μεγαλείο των μικρών εταιριών λαικής βάσης,του κρατικού γίγαντα, την ζωντανη ιστορία της διασπάθησης δημοσίου χρήματος και του σίγουρα αποτυχημένου ρόλου της Ε.Α. το Νήσος Χίος να σαπίζει..

Πάντως και με την συμερινή κυβέρνηση της Ν.Δ. ένα τέτειο εγχείρημα θα ήταν πάλι αποτυχημένο για τους ίδιους ακριβώς λόγους.

Ούτως ή άλλως αυτές είναι οι κρατικές ασθένειες από καταβολής συγχρόνου Ελληνικού κράτους και απαντώνται σε όλους τους χώρους της δημόσιας ζώης.

Για να αναφέρω όμως και κάποιες μνήμες μου,

θυμάμαι ότι η Ε.Α. ειχε καθημερινές καταχωρήσεις διαφημίσεων του στόλου της.

Διαφήμιζαν τα ΙΟΝΙΣ και ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ σαν τα καλύτερα πλοία του στόλου !

Μολις βρώ στα κητάπια μου ανάλογο υλικό (από Σεπτέμβρη πιά) θα επανέλθω στο θέμα με φωτογραφικά ντοκουμέντα..

Δεν ήθελα στα παραπάνω να πολιτικολογήσω αλλά δεν γινόταν αλλιώς γιατι το παρακολουθούσα το θέμα από κοντα..

Σιγουρα η ΑΝΤΕΣΙ και η ΝΑΞΙΑΚΗ είχαν παρόμοια ιστορία και τις παρακολουθούσα και αυτές.

Το περίεργο είναι ότι τα "κατάφερε" και η ΔΑΝΕ τελικά και αν ήταν χρονικά πιο πίσω τότε θα την είχαμε και αυτη στο κλάμπ της Ε.Α.

Μόνο οι Κρητικοί αντέξαν και ισχυροποιήθηκαν αφου είναι κράτος εν κράτει.

Αυτά για την ώρα...

Link to comment
Share on other sites

Βρε!! Την ειχαμε ξεχασει αυτη την "εταιρεια"!!! Και ομως το μαθημα του παρελθοντως παραμενει επικαιρο.....!! Οι εταιρειες λαικης βασης ηδη τραβανε πολλα....Δειτε ΝΕΛ...Υποψηφια ειναι και η ΑΝΕΚ!!....Τελικα το διδαγμα ειναι οτι οι λαικες βασεις ειναι ενας ανοικτος κουμπαρας για "μερικους".....Προκοπη μηδεν για μια δηδεν Λαικης Βασης αλλα προκοπη μεγαλη για τσεπες "καποιων"..........!!!!

Link to comment
Share on other sites

Καλωστον!! Ναι Καλυμνιωτη!! Την ειχα ξεχασει κι αυτην!!! Για να δουμε που θα καταληξουν και οι αλλες......Εγω που ειμαι Ηρακλειωτης βλεπω οτι οι Μινωικες βλεποντας τι γινεται με τις αλλες εταιρειες γιναν ακομα πιο προσεκτικοι στις κινησεις που κανουν.....Και η πλακα ειναι οτι τωρα τελευταια ειναι που αρχιζαν ηδη να ξυπνανε!!! Μαγαζι ειναι πρεπει να το κρατανε ανοικτο και να το εχουν μονιμος καρποφορο γιατι ειδαλλως θα ειναι μεγαλη η οργη των Κρητικων.....!!!

Link to comment
Share on other sites

.....Το μεγαλυτερο σκανδαλο της ΕΑ (περαν απο την ιδια την υπαρξη της) ηταν η ιδρυση των ελληνοκυπριακων μεσογειακων γραμμων (HCML). Η εταιρεια αυτη ναυλωσε τα πρωην ATLAS ΙΙΙ και ΙV απο δυο κυπριακες εταιρειες (corato και puma νομιζω λεγονταν) πριν αυτες τα αγορασουν!!!. Οι εταιρειες αυτες ειχαν ιδρυθει με κεφαλαιο μια λιρα κυπρου και με την προκαταβολη της ναυλωσης εδωσαν προκαταβολη το 1/5 της αξιας των πλοιων. Η ιστορια ηταν καραμπινατο σκανδαλο, αλλα στα δικαστηρια η διοικηση της ΕΤΒΑ απηλλαγη και μετα απο λιγα χρονια ο καθηγητης πρωην διοικητης εγινε βουλευτης σε νησι θυμα της ΕΑ. Τα πλοια αυτα μετονομασθηκαν EUROPA I & II και δρομολογηθηκαν στην αδριατικη (πατρα brindisi τεργεστη). Οταν εκλεισε η ΕΑ και οι HCML ναυλωθηκαν στο βεντουρη που εν τελει τα «αγορασε». Ποτε δε μαθαμε ποιοι ηταν πισω απο τις κυπριακες εταιριες.......

Η Ε.Α διαχειρίσθηκε σύμφωνα με την πολιτική της εποχής, και η οποία βέβαια

παρουσιάζει τα ίδια αρνητικά αποτελέσματα όλες τις εποχές, εφόσον κουμάντο κάνει η κλαδική και όχι τα σχετικά... στελέχη.

Στα ανωτέρω σχόλια δεν υπάρχει κάτι το μεμπτόν.

Είναι τακτική η οποία ακολουθείται και σήμερα εφόσον υπάρχουν οι προυποθέσεις. Δεν θέλω να ναφερυώ σε λεπτομέρειες, πάντωε γίνεται χωρίς πρόβλημα.

Μακάρι να μπορούσαν να πείσουν τον πλοιοκτήτη των πλοίων να ασχοληθεί με την ακτοπλοία, αλλά βέβαια ο άνθρωπος είχε υψηλούς στόχους, και δεν ήθελε να αναλωθεί στο προβληματικό εσωτερικό.

Επειδή, δυστυχώς, δεν υπάρχει , δεν θα τον αναφέρω, και δεν έχει και σημασία, διότι το μόνο που έκανε ήταν να ναυλώσει τα πλοία , και να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη λειτουργεία τους και συντήρηση τους απο την εκναυλώτρια.

Οσο, για τον δις αποτυχόντα πρόεδρο, εξακολουθεί να είναι τουλάχιστον εφοπλιστής και σήμερα.

Link to comment
Share on other sites

Αγαπητοί μου, μάλλον παρασυρθήκατε και βγήκατε εκτός θέματος.

Εδώ η συζήτηση αφορά την Ελληνική Ακτοπλοϊα ΑΕ και τις εταιρείες Λαϊκής Βάσης που συμμετείχαν σε αυτήν.

Για τις ΑΝΕΚ, ΔΑΝΕ και ΝΕΛ υπάρχουν άλλες θεματικές ενότητες. Αυτές οι εταιρείες λαϊκής βάσης δεν συμμετείχαν στην Ε.Α.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ.

Τα παραπάνω δεν αφορούν το μήνυμα του uddox, αλλά τα αμέσως προηγούμενα.

Link to comment
Share on other sites

Ναι εχεις δικιο φιλε Νηρεα!! Αλλα η περιπτωση της Ε.Α. ειναι μια προφητικη περιπτωση για ολες τις υπολοιπες εταιρειες....Απλα η Ε.Α. απεδειξε αυτο που δεν καταλαβε ο περισσοτερος κοσμος τι εστι "εταιρεια" με στελεχη που αλλα λενε και κοιτουν τις δικες τους τσεπες....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Συζήτηση επίκαιρης επερώτησης Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την ακτοπλοΐα προς τον Υπ. Εμπ. Ναυτιλίας. (27-9-2005)

Στη συζήτηση ο Υπ.Αι κ. Παυλίδης, αναφερόμενος στα σχέδια του πρώην Υπ.Αι. κ. Σηφουνάκη για ναυπήγηση πλοίων για τις άγονες και την λειτουργία τους από κρατική εταιρεία, έκανε και αναφορά στην Ελληνική Ακτοπλοϊα Α.Ε.

Αυτό λοιπόν το σχέδιο, διά της παρεμβάσεώς του, το ακύρωσε ο τότε αρμόδιος Υπουργός, αγαπητός συνάδελφος και παριστάμενος στην Αίθουσα κ. Νίκος Χριστοδουλάκης και καλώς έπραξε.

Μην έχετε ενοχές, κύριε Χριστοδουλάκη, καλώς επράξατε.

Ο κρατικισμός αυτός είναι παρελθόν. ‘Αλλωστε πρόσφατα περάσαμε μια άλλη περιπέτεια με τέτοια κρατική εταιρεία, που είχε οκτώ καράβια και οδήγησε μέλη του Κοινοβουλίου στα δικαστήρια, με αποτέλεσμα να καταδικασθεί αθώος συνάδελφος.

Είναι η Ελληνική Ακτοπλοΐα με τα οκτώ καράβια. Αθώος συνάδελφος κατεδικάσθη διότι, λέει, εζημίωσε το δημόσιο. Ήταν πρόεδρος της εταιρείας και οι από κάτω κατακλέβανε. Είναι τα οκτώ καράβια της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, κρατική εταιρεία.

Μετά λοιπόν από τέτοιες εμπειρίες να μη ξαναγυρίσουμε σε παρόμοια συστήματα.

Link to comment
Share on other sites

Αθώος συνάδελφος κατεδικάσθη διότι, λέει, εζημίωσε το δημόσιο. Ήταν πρόεδρος της εταιρείας και οι από κάτω κατακλέβανε

θου κυριε, φυλακιν τω στοματι μου. το καυμενο το κροκοδειλακι. τι ηταν ο προεδρος; συνενοχος ή βλαξ; νομιζω πρωην συναδελφος θα εννοει ο υπουργος γιατι μονο για μια θητεια περασε απο τη βουλη

Link to comment
Share on other sites

Είναι λίγο ουτοπικό να λες πρόεδρος εταιρίας να μην ξέρει τι του γίνεται με τους υφιστάμενους του και ότι την πάτησε.

Είναι σαν να μένεις στον τρίτο , στο δεύτερο να κάνουν rave party και συ να κοιμάσαι μακαρείως.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Φυλλάδιο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας με τα έξι πλοία της.

Σε επόμενες απαντήσεις θα βάλω και τις φωτογραφίες των πλοίων.

Αξίζει να προσέξει κανείς στο δεύτερο συνημένο αρχείο τους σκοπούς για τους οποίους φτιάχτηκε η εταιρεία.....

post-360-128326967971_thumb.jpg

post-360-128326967973_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Εδώ το υπέροχο "Νάξος" από το φυλάδιο της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Προσέξτε ότι αριστερά του διακρίνεται η πλώρη του "Φοίβος". Το "Φοίβος" είναι το μετέπειτα "Πάρος", "Ιωάννης Εξπρες", "Παναγία Παξών".

post-360-12832696798_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
Οπως λεω και αλλου ο τοπικος βουλευτης ενεθαρρυνε τ ο πληρωμα να κανει επισχεση ωστε να κατασχεθει το βαπορι και να υπαχθει στην ΕΑ.
εμαθα προσφατα ιστορια, για καπετανιο πλοιου της Ε.Α., που καθε απογευμα, μετα το τελος των δρομολογιων, καλουσε το πληρωμα και εβγαζε λογους υπερ της τοτε πολιτικης καταστασης, ενω το πληρωμα (θελοντας και μη:D) κυκλοφορουσε με την αυριανη ανα χειρας.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...
  • 6 years later...
On 7/25/2005 at 3:11 AM, proud_ionian said:

Το μεγαλυτερο σκανδαλο της ΕΑ (περαν απο την ιδια την υπαρξη της) ηταν η ιδρυση των ελληνοκυπριακων μεσογειακων γραμμων (HCML). Η εταιρεια αυτη ναυλωσε τα πρωην ATLAS ΙΙΙ και ΙV απο δυο κυπριακες εταιρειες (corato και puma νομιζω λεγονταν) πριν αυτες τα αγορασουν!!!. Οι εταιρειες αυτες ειχαν ιδρυθει με κεφαλαιο μια λιρα κυπρου και με την προκαταβολη της ναυλωσης εδωσαν προκαταβολη το 1/5 της αξιας των πλοιων. Η ιστορια ηταν καραμπινατο σκανδαλο, αλλα στα δικαστηρια η διοικηση της ΕΤΒΑ απηλλαγη και μετα απο λιγα χρονια ο καθηγητης πρωην διοικητης εγινε βουλευτης σε νησι θυμα της ΕΑ. Τα πλοια αυτα μετονομασθηκαν EUROPA I & II και δρομολογηθηκαν στην αδριατικη (πατρα brindisi τεργεστη). Οταν εκλεισε η ΕΑ και οι HCML ναυλωθηκαν στο βεντουρη που εν τελει τα «αγορασε». Ποτε δε μαθαμε ποιοι ηταν πισω απο τις κυπριακες εταιριες.

εφυγε απο τη ζωη ο Κωστας Σοφουλης. Πρωτος προεδρος της διοικουσας επιτροπης του Πανεπιστημιου Αιγαιου, Βουλευτης Σαμου του ΠΑΣΟΚ την περιοδο 1993-1996 και διοικητης της ΕΤΒΑ την επιμαχη περιοδο

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Ελληνική Ακτοπλοΐα Α.Ε.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...