Jump to content
Shipfriends

Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου (Υ.Ν.Α.) ή όπως αλλιώς θα το λένε


Recommended Posts

Φίλε Nick the Greek ανοίγεις τους ασκούς του Αιόλου (ή το κουτί της Πανδώρας αν προτιμάς). Η ύπαρξη (και αυτοτέλεια) του ΥΕΝ θεωρείται θέμα ταμπού στους καραβολατρικούς κύκλους. Οποιαδήποτε άλλη θεώρηση αντιμετωπίζεται πιο σκληρά και απότι αντιμετώπιζε η Ιερά Εξέταση τους διαφωνούντες.

Αγαπητέ μου gtogias, άδικο δεν έχεις και προφανώς είμαι και υπερβολικός στην κρίση μου γιατί δεν μπορούν να μπούν όλοι στο ίδιο τσουβάλι με τη διαφορά πως σε αυτό το θέμα δεν εκφέρω γνώμη σαν καραβολάτρης. Οι κρατικοί υπηρεσιακοί παράγοντες που εμπλέκονται στη ναυτιλία, είτε πολίτες, είτε ένστολοι δεν θα σταματήσουν να πληρώνονται ανεξάρτήτως της καταστάσεως και των επιδόσεων της ελληνικής ναυτιλίας. Για παράδειγμα κάνε μια σύγκριση της πτωτικής τάσεως των νηολογήσεων στην ελληνική σημαία τα τελευταία 30 χρόνια και δες αντίστοιχα πόσο έχει αυξηθεί το προσωπικό των αρμόδιων υπηρεσιών στο ίδιο χρονικό διάστημα. Την ίδια στιγμή πολύς κόσμος που μας διαβάζει ζεί από τη ναυτιλία και δικαιούται η κρατική παρέμβαση στο χώρο αυτό με τη μορφή, Υπουργείου, Λιμενικού ή οτιδήποτε παρεμφερούς οργάνου του Κράτους, να είναι τέτοια που να κάνει μια επαγγελματική δουλειά ώστε να βοηθήσει το δυνατόν στην περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του τομέα και στην διασφάλιση της σχετικής οικονομικής δραστηριότητας/θέσεων εργασίας.

Όσο οι εκάστοτε κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν αυτό το θέμα με τη σοβαρότητα του Στήβ Ντούζου στο Ρόδα Τσάντα και Κοπάνα, δεν έχει καμία απολύτως σημασία αν υπάρχουν ένα ή τέσσερα υπουργεία. Κι όσο ανατίθενται τα θέματα μιας τόσο πολύπλοκης και εξειδικευμένης σε γνώση βιομηχανίας σε γυναικολόγους και διορισμένους λόγω κομματικής ταυτότητας ένστολους και άστολους, δουλειά δεν γίνεται. Τέλος, βλέπω μεγάλη πρεμούρα κι από την εφοπλιστική κοινότητα, φαντάζομαι(κυρίως) για να υπάρχει δυνατή ελληνική φωνή που να προστατεύει τα συμφέροντά τους στον ΙΜΟ. Δυστυχώς όμως από την στιγμή που οι ίδιοι δεν δύνανται να το κάνουν αυτό μέσω των φορέων τους όπως για παράδειγμα η Intertanko, δεν φαντάζομαι να νομίζουν πως μπορεί να το κάνει για λογαριασμό τους η ελληνική κυβέρνηση.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 356
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Και στο site του ΥΕΝ πλέον αντί για το Οικονομικό έχει το Υπ. ΘΥΝΑ όπως το αναφέρει συντομογραφικά. Αλλά παραμένει και το Υπ.ΠτΠ :blink:

Και σήμερα έφυγε το ΠροΠο, ενώ επίσης άλλαξε το ακρωνύμιο. ΥΘΥΝΑΛ πλέον!!

Αποδόσεις για αύριο;

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

μηπως ειναι ευκαιρια, αν δεν θελει και ο νεος υπουργος να γραψει την ιστορια του κεφαλογιαννη, του βουλγαρακη και του πάπα της λιγουρας, να επανασχεδιαστει το δικτυο των αγονων (ωστε να εξυπηρετουν τα νησια και οχι της εταιρειες) και να αναμεσα στα αλλα κριτηρια να ειναι και το γενικοτερο service και η αξιοπιστια των εταιρειων.

Σύσκεψη για τις άγονες γραμμες όπου αναμένεται να πέσει σχετικό ψαλίδισμα σε γραμμές και επιδόματα.

Ο επανασχεδιασμος και το ψαλιδισμα των αγονων θα γινει απο την νεα επιτροπη Νησιωτικής Πολιτικής,Ακτοπλοΐας και Θαλάσσιου Τουρισμού από την Υφυπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.Ειλικρινα θα περιμενω να δω τα αποτελεσματα και τις ενεργειες της επιτροπης ελπιζοντας οτι θα ειναι μια επιτροπη με δραση και οχι επιτροπη γραφειου και ανακοινωσεων.(κοινως φτιαξαμε μια επιτροπη για να χορηγει το δημοσιο τα λεφτακια του σε αλλα 10ατομα).Απο το γραφειο τυπου του Υπουργειου η ανακοινωση.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Συγκρότηση Επιτροπής για τη Νησιωτική Πολιτική, την Ακτοπλοΐα και το Θαλάσσιο Τουρισμό από την Υφυπουργό Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.

Στο Υπουργείο Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων & Αλιείας, συγκροτήθηκε επιτροπή η οποία θα εξετάσει τον εξορθολογισμό του θεσμικού πλαισίου και του δικτύου γραμμών ανάθεσης Δημόσιας υπηρεσίας, τον επιχειρησιακό σχεδιασμό για τη νησιωτική πολιτική και θα εισηγηθεί μέτρα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού με απόφαση της υφυπουργού, κ. Ελπίδας Τσουρή.

Στην επιτροπή προεδρεύει η Υφυπουργός, με αναπληρωτή της το Γενικό Γραμματέα Αιγαίου & Νησιωτικής πολιτικής, κ. Δημήτρη Χαλκιώτη και συμμετέχουν άνθρωποι με εμπειρία και γνώσεις του συγκεκριμένου τομέα, τόσο από τον πανεπιστημιακό, όσο και από τον επιχειρηματικό και ναυτιλιακό χώρο, αλλά και εκπρόσωποι των συναρμόδιων Υπουργών.

Η συμμετοχή συναρμόδιων υπουργείων (Υπ. Περιφερειακής Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Υπ. Πολιτισμού & Τουρισμού, και Υπ. Οικονομικών) διασφαλίζει τη λειτουργικότητα, το συντονισμό και την αποτελεσματικότητα της επιτροπής. Στόχος της επιτροπής είναι να τεθούν άμεσες πολιτικές προτεραιότητες και να υπάρξουν στοχευμένες αποφάσεις, που θα αντιμετωπίζουν συνολικά τα προβλήματα

Link to comment
Share on other sites

Εχω την εντυπωση,οτι ισως για πρωτη φορα στα χρονικα,παει να γινει κατι καλο με βαση και τα προσωπα που θα απαρτιζουν την επιτροπη.Μακαρι ειλικρινα να φτιαξουν ενα σωστο πλανο για τις αγονες που θα εξυπηρετουνται απο την μια οι νησιωτες αλλα κι απο την αλλη δεν θα ξοδευουμε ενα σκασμο λεφτα B)

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα όμως η παρουσία του Γ.Σ. δε θα χαροποιήσει ιδιαίτερα τον σημερινό πρόεδρο της Ε.Ε.Ν. Λέτε να ξεχάστηκαν κιόλας οι κόντρες από την εποχή που ήταν στη HSW. Όπως περιγράφει και το ενημερωτικό της ΝΕΛ είναι ακόμη σε εκκρεμότητα οι δίκες/αγωγές/μυνήσεις ή ότι άλλο.

Link to comment
Share on other sites

Στην επιτροπή εκτός από το καθηγητολόι συμμετέχει ο "δικός μας" Γεράσιμος Στρίντζης καθως και ο πλοίαρχος κος Βασιλικής.

Οι 4 από τους καθηγητές (Χλωμούδης, Λεκάκου, Παπαδημητρίου και Τζαννάτος) ανήκουν στην συγγραφική ομάδα της ενδιαφέρουσας μελέτης "Μεταφορές αρτηρίες ζωής για τα νησιά" (Παπαζήσης, 2007). Βέβαια από τότε έχουν έρθει τα πάνω κάτω. Αν και μετριοπαθείς οι συγγραφείς και εξετάζουν την δυσμενέστερη περίπτωση, δηλ συνθήκες χαμηλής ανάπτυξης και υποχώρησης του κοινωνικού κράτους ("διαφαινόμενο σενάριο"), σίγουρα δεν μπορεί να ισχύσει στις σημερινές συνθήκες (ύφεση/χρεοκοπία και κατάρρευση του κοινωνικού κράτους). Οπότε το μόνο που μένει είναι να πει και ο κος Μάκης την εμπειρική του γνώμη και να δούνε με τα λίγα λεφτά που θα διατεθούν...τι καλύτερο μπορεί να γίνει. Πιστεύω ότι ούτε για αστείο δεν θα πρέπει να μιλάμε για μεγάλες ιδέες, για ολοκληρωμένες λύσεις κλπ. Όταν υπήρχαν τα φράγκα δεν υπήρχε το μυαλό (ή μήπως και η διάθεση) να τις υλοποιήσουμε. Τώρα μόνο για λύσεις ανάγκης θα πρέπει να μιλάμε. Ας είναι τουλάχιστον έξυπνες και δίκαιες.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ωρέ, πάμε καλά ??? :rolleyes:

Τέσσερις σχεδόν μήνες μετά την ανάληψη των καθηκόντων της, η ...ΥφΘΥΝΑΛ καλεί "τους διαπιστευμένους ναυτιλιακούς συντάκτες σε μια πρώτη συνάντηση γνωριμίας".

Πρόσκληση της ΥφΘΥΝΑΛ

14-01-2011

Η Υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας καλεί τους διαπιστευμένους ναυτιλιακούς συντάκτες σε μια πρώτη συνάντηση γνωριμίας στα γραφεία επί της οδού Γρηγορίου Λαμπράκη 150, στον 4ο όροφο, την Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011, από τις 12:00-14:00.

Πηγή : ΥΘΥΝΑΛ

Μήπως είναι λίγο .....νωρίς ??? :P

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

παιδια τι γινεται στο ΥΘΥΝΑΛ; ο Διαμαντιδης ζητησε για τον ΓΓ Βλαχο, να παραιτηθει, αυτος του ειπε οτι δεν παει πουθενα γιατι τον επελεξαν μεσω opengov και ο Διαμαντιδης ετοιμασε προεδρικο γιαταγμα να τον ξηλωσει και το εστειλε στο γραφειο του Πρωθυπουργου. Στο δελτιο του MEGA εδειξαν και δηλωση του Διαμαντιδη για τον Βλαχο, που αν δεν βελεπες ποιος την εκανε θα ελεγες οτι ειναι απο βουλευτη της αντοπολιτευσης

Link to comment
Share on other sites

Εδώ ο κόσμος καίγεται και η παιδική χαρά του opengov χτενίζεται. Η θέση του ΓΓ Λιμένων είναι πολύ σοβαρή για τη χώρα μας αλλά τί να περιμένει κανείς από της μυλωνούς τον πισινό? Καλλιγραφία?

Link to comment
Share on other sites

η τωρινη ηγεσια ειναι μακραν απο τις πιο ανεπαρκεις και γραφικες που εχουν περασει απο ΥΕΝ (ή οπως κερατο λεγεται). Οχι οτι παιζουν παικτες της ενδεκαδας εκει;). Παντα απο τον παγκο ή απο τα τσικο βαζουν, αλλα τωρα μιλαμε για παραλληλο συμπαν.

Link to comment
Share on other sites

Νέο πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης για την κατάσταση στο ΥΘΥΝΑΛ αλλά και την «ετοιμότητα» του ΛΣ αποτέλεσε η πολύωρη διακοπή ρεύματος λόγω καιρικών συνθηκών που «απείλησε» τη λειτουργία του Θαλάμου Διάσωσης που λειτουργεί στο κτίριο του ΥΘΥΝΑΛ.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Αν κατάλαβα καλά καταργήθηκε το Θαλασσίων υποθέσεων κουτσομούρας, λαυρακίου κτλ? Αυτή η επιτροπή της Ελπίδας μάλλον δεν πρόλαβε να βγάλει πόρισμα. Κρίμα...

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Για ακόμα μια φορά καταργούν το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Αυτή τη φορά το συγχωνεύουν με το Ανάπτυξης με Υπουργό τον Χρυσοχοίδη, αναπληρωτή τον Παμπούκη και υφυπουργό τον Ξυνίδη. Η Παναγια μαζί μας...

Link to comment
Share on other sites

Η κατάσταση έχει φτάσει στα όρια της γελοιότητας. Μέσα σε 1,5 χρόνο έχει αλλάξει 3 κατευθύνσεις το υπουργείο.

Πρώτα πήγε στο Οικονομίας, επέστρεψε πάλι στην ακτή Βασιλειάδη ως αυτόνομο και τώρα πάλι επανασυγχωνεύεται

Και όλα αυτά συμβαίνουν σε ένα υπουργείο το οποίο πολιτικά προισταται της μεγαλύτερης βιομηχανίας της Ελλάδας που είναι η Ναυτιλία.

Όλα αυτά δείχνουν το κενός αέρος που υπάρχει στο μυαλό εκείνων που πέρνουν αυτές τις αποφάσεις

Link to comment
Share on other sites

Και η ναυτιλια ειναι το μονο πραγμα που φερνει χρημα συναλλαγμα κτλ. Θα επρεπε οπωσδηποτε να εχει δικο της υπουργειο. Αλλα μας καιει το υπουργειο αναπτυξης, το δικτυων, τεχνολογιας κτλ

Οι πολιτικοι αραγε υπαγονται στο ΥΜ? Υπουργειο Μ@...ιας.?

Link to comment
Share on other sites

Μακράν η πιο επικίνδυνη κυβέρνηση, ξεπέρασε τον εαυτό της στο θέμα του ex.ΥΕΝ.

Ένα απλό ερώτημα: έχουν υπολογίσει το κόστος σε κάθε αλλαγή ονομασίας, από τις σφραγίδες και τα επιστολόχαρτα, μέχρι τις ταμπέλες σε κάθε υπηρεσία;

Και βέβαια αφού πρώτα υπήρξε η διάλυση εσωτερικά, ε ας το καταργήσουμε τελείως να γλυτώσουμε

Υ.Γ. Η Ελπίδα μας τελείωσες δηλαδή;;; Γιατί περίμενα μια χρηματοδότηση για τη γιορτή κουτσομούρας που θα διοργάνωνα στην Ορεινή Αρκαδία...

Edited by kerkini
Link to comment
Share on other sites

ο Χαρης Παμπουκης, αναπληρωτης υπουργος περιφερειακης αναπτυξης, ανταγωνιστικοτητας και ναυτιλιας και εκ των ιπποκομων του προεδρου,:rolleyes: θα ειναι πιθανοτατα αυτος που θα εχει τις αρμοδιοτητες του τ.ΥΕΝ/ΥΘΥΝΑΛ. μεχρι νεωτερας βεβαια, γιατι το 2009 που καταργηθηκε το ΥΕΝ περασε κανα εξαμηνο μεχρι να δουμε πως τελικα θα μοιραστει η πιττα μεταξυ των συναναρμοδιων υπουργειων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Παραιτήθηκε ο υφυπουργός ανάπτυξης αρμόδιος για θέματα ναυτιλίας Χάρης Παμπούκης ο οποίος εσχάτως εξεφραζε δημόσια την αντίθεσή του στην εκ νέου κατάργηση του ΥΕΝ και ζητούσε την επανασυστασή του ως ανεξάρτητου υπουργείου.

Link to comment
Share on other sites

η ολη ιστορια μας δειχνει ποσο σοβαρα αντιμετωπιζονται απο τα κυβερνητικα στελεχη τα διαφορα προβληματα. ολο το καραγκιοζιλικι των τελευταιων ημερων: διαρροες παμπουκη για την αναγκαιοτητα αυτονομου υπουργειου ναυτιλιας, μπινελικια παπουτση στο υπουργικο συμβουλιο και αμφισημες δηλωσεις γιωργακη, που ερμηνευτηκαν απο τον αντωναρο (συγνωμη το μοσιαλο) ως καλυψη στον παπουτση, δεν εχουν σε τπτ να κανουν με την ελληνικη ναυτιλια (ποντοπορο, ακτοπλοια, κρουαζιερα, πληρωματα κλπ)

ο παμπουκης ηταν δεξι χερι του γιωργακη απο τα χρονια της αντιπολιτευσης και μεχρι τα τελη του 2010. τον πρωτο χρονο της ΜΚΟ GAP περα απο συντονιστης του πρωθυπουργικου γραφειου, χειριστηκε καυτες υποθεσεις οπου αντι να ενεργησει... ενεργηθηκε. θυμιζω τις επενδυσεις απο το καταρ στον αστακο και το ελληνικο που αποδειχτηκαν σαπουνοφουσκες και μουσια, το fast track και το Invest in Greece, αλλα και διαφορες κοντρες εντος του πρωθυπουργικου γραφειου.

μεσω κλοτσιων και καραμπολας βρεθηκε αναπληρωτης στο αναπτυξης με αρμοδιοτητα τη ναυτιλια μονο (για να μην μπλεκεται στα ποδια του χρυσοχοϊδη). εκει ο κυρ χαρης βρηκε πεδιο δοξης λαμπρο. ταυτιζομενος πληρως με οσους ζητουσαν επανασυσταση του ΥΕΝ περιμενε οτι θα αποκτουσε ερεισματα στο χωρο των πλοιοκτητων και πιθανως και δικο του υπουργειο. με την ηρωικη εξοδο μπορει να παριστανει την εφεδρεια.

για τον παπουτση δεν σχολιαζω. τον ενοιαζε μονο μη χασει το ΛΣ απο το τσιφλικι του (συγνωμη, το υπουργειο προστασιας).

το μοντελο του ΥΕΝ, οπου κυριαρχουσε η ενστολη γραφειοκρατια του ΛΣ και οπου εξαποστελονταν ανεπιθυμητοι ή αναγκαστικες υπουργοποιησεις με τους ακολουθους τους (Κατσιφαρας, Σφυριου, Παυλιδης, Μισαηλιδης, Σουμακης, Πασχαλιδης, Βουλγαρακης, Κεφαλογιαννης, Παπας της Λιγουρας κλπ) ειχε αποτυχει. για την ακριβεια ηταν ο ορισμος της αχρηστης γραφειοκρατιας. το μονο που εκαναν ηταν να διαπραγματευονται με τους ακτοπλοους για τις επιδοτησεις και τις αδειες σκοπιμοτητας και το ναυλολογιο (παλιοτερα) και τις επιδοτησεις (ξανα) τις εκτακτες δρομολογησεις και τις συνθεσεις (τωρα). ενα υπουργειο που ποτε δεν ηταν αποκλειστικα αρμοδιο, αλλα συνηθως συναρμοδιο με καποιο αλλο και παντα ανευθυνοϋπευθυνο. ναι ξερω, υπαρχουν πολλοι που ζητουν την επανασυσταση του (ισως γιατι πολλοι απο το ΛΣ συνεπλεαν με τους πολιτικους και τους πλοιοκτητες για να εχουν δουλεια και αφου τελειωσουν απο το ΛΣ), αλλα αν το θεμα ειχε οργανωθει σωστα, δεν θα ειχαμε τα καραγκιοζιλικια που ζησαμε την τελευταια 2ετια.

εν πασει περιπτωσει γκρινιαζουν ολοι που καταργηθηκε το ΥΕΝ και δε μιλα κανεις που ο τουρισμος μπηκε στο blender με τον αθλητισμο. για μενα πολυ σωστα επιλεχθηκε να αποστρατιωτικοποιηθει το ΥΕΝ (ή οπου αλλου υπαγονται οι αρμοδιοτητες). το "καλο" το μαχιμο κομματι του ΛΣ, μπορει να επιτελεσει την πραγματικη αποστολη του, αυτη της ακτοφυλακης και τις αντιμετωπισης της λαθρομεταναστευσης απο τη θαλασσα. τον τροχονομο στα λιμανια ας τον κανουν οι λιμενικοι υπαλληλοι και securιταδες, οπως γινεται και αλλου. οι καρεκλοκενταυροι ας μεταταγουν στο ΠΝ ή οπου αλλου υπαρχει αναγκη για προσωπικο γραφειου. στο προστασιας του πολιτη πρεπει να μεινει και η εφαρμογη και τηρηση του ISPS και ισως (σε πρωτη φαση σιγουρα) θεματα ISM και port state control.

χρειαζεται να ασχολειται ενας ανθρωπος με τη ναυτιλια και τον τουρισμο μαζι και το καλυτερο ειναι να ειναι υφυπουργος στο αναπτυξης. να εχει τα παντα: ναυτιλια, τουρισμο, κρουαζιερα, θεματα ΝΕΖ και Ναυπηγειων, στηριξη επενδυτικων προγραμματων τα παντα. ακτοπλοια (μονο οσον αφορα τα δρομολογια και τις αγονες) στο Μεταφορων/Δικτυων, ωστε να υπαρχει ενιαια εποπτεια των μεταφορων και αλλα και των επιδοτησεων.

δεν υπαρχει αναγκη για προξενικα λιμεναρχεια, ουτε για απειρους υπαξιωματικους του ΛΣ που κανουν παρεα στους υπαλληλους του ΝΑΤ (ετσι και αλλιως στο ΙΚΑ θα παει <_< ), ουτε για πολλα αλλα που εχουμε δει και ξερουμε στο τεως ΥΕΝ.

25-08-11_453758_1.gif

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...