Jump to content
Shipfriends

Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου (Υ.Ν.Α.) ή όπως αλλιώς θα το λένε


Recommended Posts

συμφωνα με εντονη φημολογια η ΕΕΑ προτιθεται να καλυπτει οικονομικα ολες τις προσφυγες των μελων της στο Ευρωπαϊκο Δικαστηριο. Ο λογος; η κυβερνηση δεν σκοπευει να εφαρμοσει τη συμβαση της στοκχολμης ουτε να καταργησει την 30ετια για λογους πολιτικου κοστους. Οποιος λοιπον ειναι συφωνως με τις προδιαγραφες ΕΕ αλλα "τρωει πορτα" απο ΥΕΝ θα μπορει με εξοδα ΕΕΑ να προσφυγει στο Ευρωπαϊκο Δικαστηριο. Καποιοι δεν εχουν αντιληφθει οτι για να κανεις εργο δεν μπορεις να χαϊδευεις τους παντες.

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 356
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Proud, μου φαινεται μεταξυ σοβαρου και αστειου οτι μετα

απο τοσα χρονια διακυβερνησης απο ενα κομμα, το κομμα

που ηταν τοσα χρονια κυβερνηση ξεχασε πως να κανει

αντιπολιτευση και το κομμα που ηταν τοσα χρονια

αντιπολιτευση, ξεχασε πως να κανει κυβερνηση :(B)

Σοβαρα τωρα, το θεμα ειναι μια ζεματιστη πατατα για ολους

αλλα τελικα οπως λες κι εσυ αν το αφησεις απλως να

υπαρχει χωρις να το βγαζεις στην επιφανεια κανοντας κατι

γι' αυτο με τον ενα η τον αλλο τροπο, το μονο που

καταφερνεις ειναι να δυσαρεστεις απαντες τους εμπλεκομενους

(γιατι μη μου πει κανεις οτι ειναι καποιος ευχαριστημενος

με αυτην την κατασταση).

Το προβλημα ομως δεν ειναι η αναβλητικοτητα μονο στο

συγκεκριμενο θεμα, ειναι η ελλειψη σαφους οραματος οσο

ασχολουμαι εγω με την ακτοπλοια σχετικα με το α) τι

θελουμε ακριβως να επιτυχουμε και β) με ποιον τροπο θα

το καταφερουμε. Δυστυχως οι εκαστοτε πολιτικες ηγεσιες

του ΥΕΝ, αρεσκονταν και οι φιλοδοξιες τους περιοριζονταν

στο να παιζουν το ρολο του Φουρλα(Αρχιπυροσβεστης)!!

Link to comment
Share on other sites

H 30ετία και γενικότερα ο νόμος Παπουτσή θέλουν δεν θέλουν κάποια στιγμή ή θα τον καταργήσουν ή θα περιθωριοποιήσουν την ισχύ του.Σύμφωνα με αυτό τον νόμο τα νησιά μας θα μείνουν χωρίς βαπόρια.2 πλοία θα έχει η Κρήτη τα Παλάς άλλα τόσα τα δωδεκάνησα και οι κυκλάδες και κανένα η Ικαρία -Σάμος και η Χίος - Μυτιλήνη.Δεν πρόκειται να γίνει αυτό γιατί τότε θα έχουν ακόμα μεγαλύτερο πολιτικό κόστος αν δεν υπάρχουν συγκοινωνίες.

Τώρα μπορεί να διαμαρτύρονται για περισσότερα δρομολόγια και καλύτερα βαπόρια αλλά μετά όταν χάσουν κι αυτά οι αντιδράσεις θα είναι πολύ χειρότερες.

Πάντως είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και θα έπρεπε να είχε ήδη λυθεί.

Αλλά εδώ μέχρι πριν από λίγο καιρό η ηγεσία του ΥΕΝ συζήταγε να καταργηθούν τα ακτοπλοικά μονού τοιχώματος :( .Εκεί είναι που θα άδειαζε ο Πειραιάς.

Link to comment
Share on other sites

δυστυχως απο την εποχη των λαθος αποφασεων περασαμε στην εποχη της μη αποφασης!!

δεν κανω τιποτα, δεν ενοχλω κανενα, γιατι φοβαμαι πως αν κανω κατι θα τα κανω χειροτερα.

ο υπουργος κατεφυγε σε γνωστους λαϊκισμους (και αλλοι τα εχουν κανει και θα το κανουμε και εμεις αφου αφορα εταιρια "λαικης βασης") για να δικαιολογισει τη δρομολογιση ενος ακομη μονοπυθμενου!!

οπως ειπε και ο nick το Υπουργειο δεν ξερει τι θελει να κανει. Ξερουμε ομως που θα οδηγησει η απραξια: σε δυο χρονια θα εχουν φυγει τα 2/3 των ferries χωρις να εχουν αντικατασταθει.

Just for the record που λενε και στο UK και ετουτη η κυβερνηση θυμαται οτι ανηκουμε στην ΕΕ οποτε την συμφερει. Οποτε δε βολευει κανουμε το παγωνι και εφαρμοζουμε τα δικα μας

Link to comment
Share on other sites

Εγω ειμαι περιεργος τι θα γινει με τις δρομολογησεις οσο

πλησιαζει το καλοκαιρι. Υποψιαζομαι πως ενας τροπος

αντιδρασης του ΥΕΝ θα ειναι να εγκρινει δρομολογησεις

καινουριων εταιρειων η αλλων εκτος των γνωστων

(περιπτωση ταχυπλοου στις Δυτ. Κυκλαδες) προκειμενου

να αδυνατισει το μονοπωλιακο μπλοκ και να διασπασει

τους ακτοπλοους.

Link to comment
Share on other sites

Το θέμα είναι και να έχει αυτή την διάθεση το ΥΕΝ πόσες είναι οι εταιρείες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τις Κυκλάδες μέχρι στιγμής?

2 αυτός με το SPEEDRUNNER 1 και ο Αποστόλης Βεντούρης με το ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ.Δηλαδή ταχύπλοα που από Σεπτέμβρη Οκτώβρη μας λένε avete ciao rubinette και θα τα ξαναδούμε τον Απρίλη.Αλλοι δεν φαίνονται στον ορίζοντα.

Στην Χίο Μυτιλήνη τίποτα δεν γίνεται η ΝΕΛ είναι η μόνη που θα διαχειρίζεται την γραμμή και στα δωδεκάνησα άμα μπει ο Μίμης ο Αγούδημος με κάποιο από τα KING ή HORIZON (αν το αγοράει τελικά) τότε θα υπάρχει κάποιος ανταγωνισμός αλλά μόνο η Ρόδος και η Κως θα επωφεληθούν από αυτόν.Τα άλλα νησιά Πάτμος-Λέρος-Κάλυμνος θα εξυπηρετούνται όπως και πριν.

Το θέμα είναι ότι οι εταιρείες που εκμεταλεύονται την ακτοπλοική συγκοινωνία του Αιγαίου έχουν πλέον γιαγαντωθεί και συνεργάζονται μεταξύ τους για να μην μπλέκει ό ένας στα πόδια του αλλου :( .Οπότε υπό της παρούσες συνθήκες μόνο κάτι μεμονομένα αχνά ξεπετάγματα μπορούμε να περιμένουμε όσο κι αν υπάρξει καλή θέληση από το ΥΕΝ για το σπάσιμο του μονοπωλιακού μπλοκ.

Link to comment
Share on other sites

.

Αγαπητοί φίλοι, επειδή το θέμα της συζήτησης τιτλοφορείται «αναβλητικότητα του ΥΕΝ», σημαίνει ότι το ΥΕΝ έχει την δυνατότητα και πρέπει να πάρει κάποιες αποφάσεις για την λύση του ακτοπλοϊκού ζητήματος, αλλά δεν έχει την τόλμη να τις εξαγγείλει και κυρίως να τις εφαρμόσει.

Επειδή το κουβάρι του προβλήματος είναι πολύ μπερδεμένο, θα έλεγα μάλιστα ότι αποτελεί γόρδιο δεσμό, ας προσπαθήσουμε να το ξεμπλέξουμε, παίζοντας ένα παιχνίδι πολύ αγαπητό σε εμάς τους Έλληνες.

Ας λάβουμε υπ’ όψη ότι σήμερα η Ελληνική οικονομία στηρίζεται στο ναυτιλιακό συνάλλαγμα, δηλ. στους εφοπλιστές.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την παλαιότητα του στόλου.

Ας λάβουμε υπ’ όψη τα χρέη από δανεισμό των εταιρειών.

Ας λάβουμε υπ’ όψη τον νόμο Παπουτσή.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την θέση της κομισιόν για την απελευθέρωση.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την ολιγοπωλιακή κατάσταση που διαμορφώνεται στον χώρο.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την ιδιαιτερότητα του Ελληνικού νησιωτικού χώρου.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την οικονομική δυσπραγία των Ελλήνων.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την εποχικότητα της εκμετάλλευσης των γραμμών.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την ανεργία των ναυτικών.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την μείωση του τουρισμού.

Ας λάβουμε υπ’ όψη την δυσκαμψία του κράτους.

Ας λάβουμε υπ’ όψη τις περιορισμένες δυνατότητες του προϋπολογισμού για επιδοτήσεις γραμμών.

Ας λάβουμε υπ’ όψη το πολιτικό κόστος των όποιων αποφάσεων.

Ας λάβουμε υπ’ όψη τα διαπλεκόμενα και αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα.

Ας λάβουμε υπ’ όψη….

Ας λάβουμε υπ’ όψη…..

Ας λάβουμε υπ’ όψη…..

Αγαπητοί φίλοι, αφού λάβουμε υπ’ όψη όλα τα παραπάνω και ακόμα περισσότερα, ας παίξουμε το παιχνίδι μας.

Το ιδιαίτερα αγαπητό σε όλους μας « ας ήμουνα ΥΕΝ για μια μέρα και θα δείτε τι θα έκανα ! ».

Ας πεί ο καθένας ποιές αποφάσεις θα έπαιρνε, εάν γινόταν ΥΕΝ.

Ποιά λογικά και εφαρμόσιμα μέτρα θα έπαιρνε για την λύση του ακτοπλοϊκού προβλήματος;

Με την προϋπόθεση να λάβει σοβαρά υπ’ όψη όλα τα παραπάνω συστατικά στοιχεία του ζητήματος.

Ας λέει ο καθένας τις αποφάσεις που θα έπαιρνε, εάν ήταν ΥΕΝ, και τα άλλα μέλη να απαντούν εκφράζοντας τις αντιρρήσεις-θέσεις των εφοπλιστών, των επιβατών, των μεταφορέων, των τοπικών παραγόντων, των ναυτικών και οποιουδήποτε θιγόμενου από τις αποφάσεις.

Το «παίγνιο», που προτείνω, έχει ένα σκοπό. Να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του προβλήματος.

Εγώ δηλώνω εξ’ αρχής, ότι δεν έχω ολοκληρωμένες και εφαρμόσιμες λύσεις να προτείνω. Αντίθετα, θα έχω ενστάσεις, αντιρρήσεις και διαφωνίες σε ότι τυχόν προταθεί.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Εάν ο Παμμέγιστος Ποντίφηξ κρίνει ότι πρέπει να ανοίξει νέο θέμα συζήτησης, ας το πράξει με τις ευλογίες μου. Σε αυτή την περίπτωση προτείνω τίτλο της συζήτησης το « αν ήμουνα Υπουργός Ε.Ν. ».

.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Τι εγινε ρε παιδια με εκεινο το διαλογο με ολες τις πλευρες, που θα καθονταν ολοι σε ενα τραπεζι και θα ελυναν τα προβληματα κλπ? Εκτος αν εγινε κατι που δεν πηρα χαμπαρι η αν ακομα συσκεπτονται...

Link to comment
Share on other sites

«Πάμε καλά»

«Πάμε καλά, δεν υπάρχει κανένα κενό και προκαλώ να μου πουν εδώ στη Ρόδο πότε μας έλειψε καράβι, αφότου αναλάβαμε εμείς την εξουσία», είπε ο υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Αριστοτέλης Παυλίδης.

Διαβεβαίωσε ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα το Πάσχα αλλά ούτε και το καλοκαίρι στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των Δωδεκανήσων. Oπως ανέφερε, ενισχύονται τα δρομολόγια προς Αστυπάλαια και Κάλυμνο. Η ίδια εταιρεία θα καλύπτει επίσης την Πάτμο και τη Λέρο. Μάλιστα, μερικά νησιά θα έχουν προσεγγίσεις δύο πλοίων. Ο υπουργός σημείωσε επίσης ότι ξεκίνησε η συνεννόηση με πλοιοκτητρίες εταιρίες για την επαναδραστηριοποίηση της γραμμής Θεσσαλονίκη - Σάμος - Δωδεκάνησα.

ο νομάρχης Δωδεκανήσου Γιάννης Μαχαιρίδης, αφού χαιρέτησε τις ανακοινώσεις του υπουργού, είπε ότι ακόμη και σήμερα τα πρακτορεία που διακινούν τους τουρίστες δεν γνωρίζουν τα δρομολόγια που εξυπηρετούν τα νησιά. Παράλληλα, τόνισε ότι τα ταξίδια παραμένουν πολύωρα, ενώ επισήμανε ότι κάνοντας μία έρευνα για τους λόγους της μείωσης της άφιξης των μαθητών φέτος στη Ρόδο, σε ποσοστό 30% με 40%, οφειλόταν στα προβλήματα που υπήρξαν με την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία. «Δεν έχουμε πρόβλημα με τον υπουργό Αιγαίου αλλά με το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, το οποίο δεν δείχνει το ενδιαφέρον που θα έπρεπε», κατέληξε ο κ. Μαχαιρίδης.

απο το flasg.gr

μηπως ζουμε σε αλλη χωρα; μηπως σε αλλη κυβερνηση ανηκει το ΥΕΝ και σε αλλη το Υπουργειο Αιγαιου;

o κ.Παυλιδης εχει ξανακανει παρομοιες δηλωσεις και για αλλες γραμμες

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

«Tο ακτοπλοϊκό πρόβλημα θα λυθεί με απόφαση του Kώστα Kαραμανλή. Nα είστε έτοιμοι για τις ανακοινώσεις».

Δήλωσε ο Υπ.ΑΙ. κλπ. κ. Αριστοτέλης Παυλίδης σε συνέντευξη τύπου στη Ρόδο.

Από την εφημερίδα "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ" της Ρόδου (29.8.2005)

Ουφφφ, μου έφυγε ένα βάρος! Είχα αρχίσει να ανησυχώ ότι δεν λυνόταν ποτέ!

.

Link to comment
Share on other sites

ΠΟΙΟΣ φοβάται την απελευθέρωση της αγοράς, είναι το ερώτημα που θέτουν μετ' επιτάσεως οι ακτοπλόοι, το τελευταίο διάστημα, και ιδιαίτερα μετά και τις «άτυπες» επαφές που είχαν με τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Μανώλη Κεφαλογιάννη.

Το ερώτημα είναι εύλογο, καθώς η απελευθέρωση δεν δοκιμάστηκε ποτέ στην ακτοπλοΐα, ενώ η «μη απελευθέρωση», που έφερε ο νόμος 2932/2001, δεν φαίνεται να έλυσε τα ακτοπλοϊκά προβλήματα. Ακόμη και τα σύγχρονα πλοία, που πλέουν τα τελευταία χρόνια στο Αιγαίο, κατασκευάσθηκαν εν όψει της επικείμενης απελευθέρωσης της αγοράς, η οποία στο μεταξύ ποτέ δεν έγινε.

Οπως χαρακτηριστικά τονίζουν οι παράγοντες του χώρου σε κάθε ευκαιρία, έστω και αυτή η περιορισμένη ανανέωση του στόλου έγινε στο τέλος της προηγούμενης και στις αρχές της τρέχουσας δεκαετίας «κατά λάθος», καθώς ανέμεναν να τεθεί πλήρως σε ισχύ ο κοινοτικός κανονισμός 3577/92, από τον οποίο η χώρα μας πήρε παράταση δώδεκα χρόνων (!).

Τελικώς, ήρθε ο νόμος 2932/2001, ο οποίος όμως φαλκίδευσε ουσιαστικά τις διατάξεις του κανονισμού και επέβαλε, όπως χαρακτηριστικά λέγεται, τον εκάστοτε υπουργό ως διευθύνοντα σύμβουλο στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

Ο ελεύθερος ανταγωνισμός είναι ο μονόδρομος για την ανάπτυξη μιας ελεύθερης οικονομίας, τονίζουν οι εφοπλιστές της ακτοπλοΐας. Στις αιτιάσεις ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του ανταγωνισμού, καθώς οι εταιρείες είναι λίγες, ανταπαντούν ότι στο χώρο, εξαιρουμένων των τοπικών ή πορθμιακών γραμμών, δραστηριοποιούνται περίπου 35 εταιρείες, ενώ ακόμη και στη σημερινή ελεγχόμενη αγορά υπάρχουν περισσότερες από 40 κατηγορίες εκπτώσεων και προσφορών που έχουν αποφασισθεί από τις ίδιες τις εταιρείες.

Μάλιστα, το καλοκαίρι, πολλοί έκαναν λόγο για πόλεμο τιμών και προσφορών στο Αιγαίο, από πλευράς των εταιρειών, πραγματικότητα που αναγνώρισε και ο ΥΕΝ Μανώλης Κεφαλογιάννης. Παράλληλα, τονίζουν ότι οι νέοι «παίκτες» ελκύονται από μία ελεύθερη αγορά.

Το θεσμικό πλαίσιο

Σύμφωνα με τους ακτοπλόους, το σημερινό θεσμικό πλαίσιο, όχι μόνο δεν ενθαρρύνει τις επενδυτικές πρωτοβουλίες, αλλά ουσιαστικά «πνίγει» και όποια προσπάθεια ανταγωνισμού, αφού το μόνο που επιτυγχάνει είναι να εξισώνει όλα τα πλοία, ανεξαρτήτως ηλικίας, κόστους λειτουργίας και προσφερόμενων υπηρεσιών, σε βάρος βέβαια των πλέον σύγχρονων.

Το θεσμικό πλαίσιο (νόμος 2932/2001 και τα Π.Δ. που τον συνοδεύουν) αντιμετωπίζει όλα των πλοία της ακτοπλοΐας ποσοτικά και ποιοτικά ως να είναι όμοια, χωρίς να διαφέρουν δηλαδή στην ηλικία στο λειτουργικό κόστος κ.λπ., πλην μίας διαφοράς που αφορά τα ταχύπλοα και τα πλοία ηλικίας άνω των δέκα ετών, σε ό,τι αφορά την τιμή των εισιτηρίων, ρύθμιση η οποία αποτελεί ουσιαστικά αναγνώριση ότι όλα τα πλοία δεν είναι ίδια. Ωστόσο, άλλα κόστη έχει ένα νεότευκτο πλοίο, άλλα ένα πλοίο δέκα ετών και άλλα ένα πλοίο είκοσι ετών.

Επίσης, η διαμόρφωση του ναυλολογίου από το κράτος έχει ως αποτέλεσμα την ταυτόχρονη αύξηση των εισιτηρίων όλων των εταιρειών και όλων των πλοίων ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, κάτι που δεν θα συνέβαινε αν δεν υπήρχε η κρατική παρέμβαση, γιατί ο ανταγωνισμός θα διαμόρφωνε τιμές ανάλογα με την ποιότητα των υπηρεσιών και τη ζήτηση πλοίου.

Το κρίσιμο στοιχείο όμως είναι η μη ύπαρξη κινήτρων για νέες επενδύσεις, καθώς το ίδιο το κράτος εξομοιώνει με την πολιτική του πλοία με μηδενικό χρηματοοικονομικό κόστος με νεότευκτα πλοία που «φέρουν» κόστος άνω των 50 εκατ. ευρώ.

Τέλος, «αγκάθι» αποτελεί και η ύπαρξη μη ανταποδοτικών ουσιαστικά, φόρων υπέρ τρίτων, οι οποίοι επιβαρύνουν μέχρι και 30% την τιμή των εισιτηρίων. Ομως, και σε αυτό το σημείο, παρά το γεγονός ότι και ο ΥΕΝ έχει παραδεχθεί τη μη χρησιμότητα ορισμένων εξ αυτών, δεν έχει ληφθεί μέχρι στιγμής κάποια πρωτοβουλία.

πηγη: η ναυτεμπορικη

Link to comment
Share on other sites

Τελικα μου φαινεται οτι η μοναδικη διαφορα του λαοπροβλητου Παπουτση με το λαοφιλη Κεφαλογιαννη, ειναι οτι μπροστα σε μια κατασταση ανωτερας βιας ο Παπουτσης εκανε κατι, εστω κι αν αυτο ηταν για γελια η κλαμματα(οπως το αισθανεται κανεις). Ο Κεφαλογιαννης κοντευει δυο χρονια και δεν εχει καταφερει να κανει ουτε αυτο. Α συγνωμη, απελευθερωσε την Κυμη της Ευβοιας και την Ελευσινα ενω ο διαλογος με τους φορεις συνεχιζεται. Πρεπει εχει μαλλιασει η γλωσσα τους απο τη διαλεκτικη...

Link to comment
Share on other sites

Εναρμόνιση εγχώριας νομοθεσίας με την κοινοτική για την ακτοπλοΐα

Eλπίδες, ότι εντός του Σεπτεμβρίου θα υπάρξει συζήτηση εφ’ όλης της ύλης με προοπτική την πλήρη προσαρμογή του νομοθετικού πλαισίου που διέπει την ακτοπλοΐα προς τα κοινοτικά δεδομένα, διατηρούν κύκλοι της ακτοπλοΐας. Οι ελπίδες φαίνεται να εδράζονται στο γεγονός ότι έχει γίνει κατανοητό πως η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στην ακτοπλοΐα αν συνεχίσει θα οδηγήσει σε μια μορφή «αποβιομηχάνισης», με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αλλά και στο γεγονός ότι έχουν μειωθεί τα χρονικά περιθώρια δεδομένου ότι εν όψει είναι η διαδικασία της «αιτιολογημένης γνώμης». Δηλαδή του σταδίου προ της επιβολής κυρώσεων από την Ε.Ε. στα αρμόδια όργανα της οποίας έχει προσφύγει η Eνωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας.

Γεγονός είναι ότι το ΥΕΝ καλείται μέσα σε περιορισμένο χρονικό ορίζοντα να δώσει απαντήσεις σε φλέγοντα θέματα προκειμένου να διασφαλίσει ένα ικανοποιητικό επίπεδο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αλλά και να απαντήσει στο αν θα συνεχίσει την «κηδεμονευόμενη» πολιτική στην οποία και επιμερίζεται ευθύνη για τη διαμόρφωση της κατάστασης. Ανεξαρτήτως των συμπερασμάτων στα οποία θα καταλήξει η Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου που συνεδρίασε χθες το απόγευμα, οι ακτοπλόοι έχουν διαμηνύσει ότι αν δεν αλλάξει η κατάσταση και εγκαταλειφθεί η επίκληση του πολιτικού και άλλου κόστους των επιλογών είναι αδύνατο να γίνουν οι κατάλληλες επενδύσεις που θα δημιουργούσαν ανάπτυξη άρα και θέσεις εργασίας, οι οποίες σήμερα με τα ισχύοντα και με την απόσυρση των πλοίων θα μειωθούν.

Τέλος, ένα άλλο στοιχείο που έρχεται να ενισχύσει τις ελπίδες αυτές είναι και η χθεσινή συνάντηση του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας με τον πρωθυπουργό, που έγινε εν όψει και της ΔΕΘ. Εξερχόμενος ο κ. Κεφαλογιάννης δήλωσε ικανοποιημένος για τον όγκο των διακινηθέντων επιβατών τη θερινή περίοδο με τα πλοία της ακτοπλοΐας σε σχέση με τα μικροπροβλήματα που σημειώθηκαν, σημείωσε ότι ο στόλος πληροί τα ποιοτικά κριτήρια καθώς διαθέτει πολλές σύγχρονες μονάδες και τόνισε ότι δίδεται έμφαση στην ασφάλεια των επιβατών.

Ο υπουργός εν συνεχεία επισκέφθηκε το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά όπου και συνεχάρη τα στελέχη του για τη συμβολή τους στη διασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του επιβατικού λιμένα.

express

Link to comment
Share on other sites

BOYΛH

Kατηγορώ ΠAΣOK για την ακτοπλοϊα

Βουλευτές του Kινήματος έκαναν λόγο για γκρίζα εικόνα της μεταολυμπιακής Eλλάδας με τις πολύωρες καθυστερήσεις, ενώ κατηγόρησαν τον υπουργό Μ. Kεφαλογιάννη για έλλειψη σχεδιασμού και για πογκρόμ διώξεων στη ναυτιλία

Γράφει ο Γ. Πίκουλας

www.ethnos.gr [1.9.2005]

Στον... βυθό του Aιγαίου βρίσκεται η αξιοπιστία των κυβερνητικών εξαγγελιών και των δεσμεύσεων για ποιοτικά αναβαθμισμένες και χαμηλού κόστους υπηρεσίες στην ακτοπλοϊα, όπως υποστήριξαν βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατά τη χθεσινή ενημέρωση του υπουργού Eμπορικής Nαυτιλίας M. Kεφαλογιάννη στην επιτροπή παραγωγής και εμπορίου της Bουλής.

Oι βουλευτές του ΠAΣOK, υπενθυμίζοντας τις συνεχείς βλάβες των πλοίων κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τις ματαιώσεις δρομολογίων, αλλά και τις πολύωρες καθυστερήσεις που προκάλεσαν ταλαιπωρία και αγανάκτηση στους ταξιδιώτες, μίλησαν για γκρίζα εικόνα της μεταολυμπιακής Eλλάδας, η οποία δυσφήμησε σημαντικά το τουριστικό μας προϊόν και επηρέασε αρνητικά τη ζήτηση για πολλούς νησιωτικούς προορισμούς.

H αξιωματική αντιπολίτευση κατηγόρησε τον υπουργό για παντελή έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού και αναξιοπιστία στον τομέα της ναυτιλίας, ενώ έκανε λόγο για πογκρόμ διώξεων μη αρεστών στην κυβέρνηση λιμενικών και ζήτησε να ξεκαθαρίσει η κυβέρνηση αν προτίθεται να ιδιωτικοποιήσει τους εθνικούς λιμένες.

Χωρίς απαντήσεις

O κ. Kεφαλογιάννης δεν έδωσε ουσιαστικές απαντήσεις για την ταλαιπωρία των επιβατών. Aρκέστηκε να πει ότι προέχει η ασφάλεια που παρέχουν τα πλοία.

H αρμόδια για θέματα ανάπτυξης και ανταγωνιστικότητας βουλευτής του ΠAΣOK Aννα Διαμαντοπούλου καταλόγισε στον κ. Kεφαλογιάννη αφρώδη πολιτική διακηρύξεων, αποτέλεσμα της οποίας ήταν οι επιβάτες να υποστούν τη μεγαλύτερη ταλαιπωρία των τελευταίων χρόνων, ενώ διερωτήθηκε αν για τις πολλές βλάβες που σημειώθηκαν στα πλοία επιβλήθηκαν οι ποινές που έπρεπε.

O βουλευτής του ΠAΣOK Xρ. Πρωτόπαπας αποκάλυψε ότι το πολυδιαφημισμένο από τον υπουργό δάνειο ύψους 3 δισ. ευρώ, το οποίο διαπραγματεύεται με την Eυρωπαϊκή Tράπεζα Eπενδύσεων και προορίζεται για την ανακατασκευή των λιμένων ή τη βελτίωση των πλοίων, δεν είναι παρά ένα μνημόνιο που, αν τελικά υλοποιηθεί, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία χρόνια και αν και εφόσον συμφωνηθούν οι όροι.

O υπουργός από την πλευρά του έδωσε στοιχεία για τον αριθμό των βλαβών (37 βλάβες το 2003, 35 το 2004 και 22 μέχρι σήμερα το 2005), κατηγόρησε το ΠAΣOK για απραξία τα προηγούμενα χρόνια στον τομέα της ναυτιλίας, ενώ είπε ότι στον κ. Aγούδημο υπεβλήθη πρόστιμο 500.000 ευρώ, χωρίς ωστόσο να απαντήσει αν το πρόστιμο αυτό εισπράχθηκε.

Νομοσχέδιο

Πρόσθεσε επίσης ότι την επόμενη εβδομάδα θα καταθέσει νομοσχέδιο στη Bουλή, με το οποίο οι άνεργοι ναυτικοί θα μπορούν να ασφαλίζονται στο NAT και κατά συνέπεια να συνταξιοδοτούνται, προαναγγέλλοντας παράλληλα αυξήσεις στις εισφορές του NAT, οι οποίες θα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο.

Oι βουλευτές του ΠAΣOK καταφέρθηκαν και εναντίον της πολιτικής του υπουργείου Nαυτιλίας για την αντιμετώπιση που είχε απέναντι στους εφοπλιστές. Oπως τόνισε ο βουλευτής του ΠAΣOK Γ. Διαμαντίδης, το πλοίο Nόνα Mαίρη, που αγοράστηκε από τον Φ. Mανούση σε πλειστηριασμό τον Δεκέμβριο του 2002 έναντι 800.000 δραχμών και έχει λάβει ενισχύσεις 15 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, πέρασε με επιτυχία από τον έλεγχο της αρμόδιας επιτροπής του υπουργείου, στη συνέχεια παρουσίαζε σημαντικές βλάβες, για τον απλό λόγο ότι η μία προπέλα του ήταν 2 μέτρα και η άλλη 1,60.... Aπαντώντας ο υπουργός είπε ότι το πλοίο Nόνα Mαίρη έχει αποσυρθεί από τις αρχές Aυγούστου και έχει αντικατασταθεί από το πλοίο Zάκυνθος και προανήγγειλε την τροποποίηση του άρθρου για τη σύναψη συμβάσεων ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας από ένα έτος που είναι σήμερα, στα πέντε έτη.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Θολό τοπίο στην ακτοπλοΐα

Ερωτήματα θέτουν οι ακτοπλόοι για το θεσμικό πλαίσιο

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Πέμπτη, 15 Σεπτεμβρίου 2005 07:00

ΘΟΛΟ τοπίο στην ακτοπλοΐα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αναμένουν από τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας να διευκρινίσει «τι μέλλει γενέσθαι» με το θεσμικό πλαίσιο, προκειμένου να προχωρήσουν στην κατάρτιση των νέων δρομολογίων για τη χειμερινή περίοδο.

Οι εκκρεμότητες που άφησε η θερινή περίοδος είναι πολλές, σύμφωνα με ακτοπλοϊκούς κύκλους, και θα πρέπει όλες να ρυθμιστούν το αμέσως επόμενο διάστημα, προκειμένου να ξεκινήσει ομαλά η νέα χειμερινή δρομολογιακή περίοδος που αρχίζει επίσημα την 1η Νοεμβρίου.

Το θολό τοπίο αφορά σε μία σειρά θεμάτων, τα οποία παραμένουν ακόμη σε επίπεδο εξαγγελιών από το ΥΕΝ ενώ από την άλλη πλευρά ο χρόνος πιέζει.

Ειδικότερα όπως έγινε φανερό και σε πρόσφατη σύσκεψη εκπροσώπων ακτοπλοϊκών εταιρειών με τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου με αντικείμενο τα χειμερινά δρομολόγια σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα, οι εκκρεμότητες αφορούν:

- τι ακριβώς θα ισχύσει με τη συνθήκη της Στοκχόλμης. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται υπάρχουν πλοία τα οποία θα πρέπει να προχωρήσουν στις αναγκαίες επισκευές, προκειμένου να προσαρμοσθούν με όσα η Συνθήκη επιβάλλει και να αυστηροποιηθούν οι όροι ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Παράλληλα όμως οι επισκευές αυτές μπορεί να είναι ασύμφορες εάν από την άλλη πλευρά ο πλοιοκτήτης υποχρεωθεί λόγω 35ετίας μέσα στο 2006 ή 2007 να αποσύρει το πλοίο.

- Ένα ακόμη θέμα που πρέπει να διευκρινισθεί είναι πώς και πότε θα υλοποιηθεί η εξαγγελία του ΥΕΝ για απελευθέρωση των ναύλων στα δρομολόγια που ξεκινούν από το λιμάνι του Πειραιά. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Κεφαλογιάννης είχε ανακοινώσει δύο προϋποθέσεις για την απελευθέρωση. Να υπάρχουν τρεις εταιρείες στη γραμμή ή να υπάρχει ικανός όγκος επιβατών, τέτοιος που να δημιουργεί προϋποθέσεις υγιούς ανταγωνισμού.

- Μεγάλο αγκάθι τόσο για το ΥΕΝ όσο και το υπουργείο είναι οι άγονες γραμμές, καθώς ακόμη δεν έχει προωθηθεί η τροπολογία για την 5ετία, με αποτέλεσμα να μην ξεκαθαρίζει το τοπίο για τους όρους των διαγωνισμών, προκειμένου η κάθε εταιρεία που επιθυμεί να συμμετάσχει σε αυτούς να καθορίσει τη στρατηγική της. Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι ένα διαγωνισμός για 5ετείς συμβάσεις που θα θέτει συγκεκριμένα όρια σε ό,τι αφορά ηλικία και δυνατότητες των πλοίων ο οποίος θα γίνει μάλιστα σε σύντομο χρονικό διάστημα διαμορφώνει συνθήκες αποκλεισμού κάποιων εταιρειών οι οποίες είχαν ενδεχομένως τη δυνατότητα να αποκτήσουν πλοίο αυτών των προδιαγραφών αλλά ουσιαστικά μέχρι στιγμής δεν τις γνωρίζουν για να κινηθούν ανάλογα στην αγορά. Παράλληλα εκκρεμεί ακόμη η ολοκλήρωση ορισμένων διαγωνισμών για γραμμές που αφορούν το ΥΕΝ αλλά και το υπουργείο Αιγαίου. Πάντως το ΥΕΝ μάλλον οδηγείται σε ακύρωση των διαγωνισμών αυτών, χωρίς να σημαίνει ότι οι εταιρείες που έχουν αναδειχθεί μειοδότες θα καθίσουν με σταυρωμένα τα χέρια στην περίπτωση αυτή.

Οπως τονίσθηκε και στη σύσκεψη οι εταιρείες δηλώνουν έτοιμες να καταρτίσουν πρόγραμμα δρομολογίων ωστόσο λόγω και της υπέρογκης αύξησης των τιμών των καυσίμων θα πρέπει να είναι πολύ πιο προσεκτικές στους υπολογισμούς και στη διάταξη των πλοίων τους στη χειμερινή περίοδο. Πάντως συμφωνήθηκε οι δύο πλευρές να συναντηθούν και πάλι την επόμενη εβδομάδα με την προοπτική να έχει ξεκαθαρίσει σε μεγάλο βαθμό το τοπίο από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας.

Εκτακτες δρομολογήσεις

Πάντως το ΥΕΝ προσανατολίζεται να περάσει άμεσα δύο τροπολογίες στη Βουλή για την ακτοπλοΐα. Η μία αφορά τις άγονες γραμμές και η άλλη στην τροποποίηση των όρων έκτακτης δρομολόγησης. Οπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες το ΥΕΝ επιζητεί να αλλάξει το καθεστώς με τις έκτακτες δρομολογήσεις, για να αποφευχθεί το φαινόμενο να εμφανίζονται εταιρείες που βάζουν πλοία στις γραμμές μόνο τη θερινή περίοδο. Με την τροπολογία θα υποχρεώνεται η εταιρεία να δηλώνει παρουσία μία ολόκληρη δρομολογιακή περίοδο.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Από την εφημερίδα «Το Βήμα», Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2005

Κεφαλογιάννης και Παυλίδης ερίζουν για τις επιδοτήσεις

* Οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου θέλουν να χειριστούν την ακτοπλοΐα καθένας για λογαριασμό του

Καθένας για λογαριασμό του θέλουν να χειριστούν την ακτοπλοΐα οι υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κκ. Εμμ. Κεφαλογιάννης και Αρ. Παυλίδης. H εφετινή τραγική εικόνα της ακτοπλοΐας ωστόσο «υποχρέωσε» τους δύο υπουργούς να συναντηθούν αρκετές φορές προκειμένου να συντονίσουν το έργο τους για την αποκατάσταση της ομαλής λειτουργίας των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Σύμφωνα με παρατηρητές της ακτοπλοΐας, τα ανακλαστικά του κ. Παυλίδη ήταν καλύτερα από αυτά του κ. Κεφαλογιάννη, ο οποίος φάνηκε πολλές φορές κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού να μην ξέρει τι θέλει από τους ακτοπλόους και για τον λόγο αυτόν χρειάστηκε αρκετές φορές να κατηφορίσει στον Πειραιά ο υπουργός Αιγαίου για να βρει άκρη.

Στελέχη και των δύο υπουργείων συμφωνούν ότι η κατάσταση αυτή δεν μπορεί να συνεχιστεί διότι υπάρχουν πολλές επικαλύψεις και προτείνουν ο καθένας για λογαριασμό του δικού του υπουργείου να αναλάβει την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη της ακτοπλοΐας σε επίπεδο διαχείρισης και ανάπτυξης. Σημειώνεται ότι οι περισσότερες επικαλύψεις μεταξύ των δύο υπουργείων εντοπίζονται στη διανομή της πίτας των επιδοτήσεων, τόσο προς τα δύο υπουργεία όσο και από τα υπουργεία προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.

* H νέα ρύθμιση

H νέα ρύθμιση εκ των πραγμάτων δημιουργεί πλέον έναν τεράστιο κουμπαρά κρατικών επιχορηγήσεων οι οποίες υπολογίζονται πάνω από 300 εκατ. ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Για τις επιδοτήσεις αυτές αναμένεται να δοθεί μάχη μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών και φυσικά και τα δύο υπουργεία διεκδικούν ηγετικό ρόλο στο μοίρασμα.

Στελέχη του υπουργείου Αιγαίου υποστηρίζουν ότι «στην πραγματικότητα η πολιτική διάσταση της ακτοπλοΐας συνδέεται άμεσα και καθοριστικά με την ανάπτυξη των ελληνικών νησιών και ως εκ τούτου είναι απόλυτα φυσιολογικό να διεκδικεί το υπουργείο έναν εντονότερο και περισσότερο ουσιαστικό ρόλο στις εξελίξεις. Μοιραία, λόγω της γεωγραφίας της χώρας», συνεχίζουν, «η ακτοπλοΐα αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο στην ανάπτυξη των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών, αλλά και στη συνοχή του ελλαδικού χώρου, και ως εκ τούτου είναι σαφές ότι το υπουργείο Αιγαίου έχει μια ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα αυτό».

Κατά την άποψη κάποιων άλλων αναλυτών της ελληνικής ακτοπλοΐας, το υπουργείο Αιγαίου θα μπορούσε να ασχοληθεί με το πολιτικό σκέλος της ακτοπλοΐας και στο YEN να παραμείνει το τεχνικό μέρος του κλάδου που συνδέεται άμεσα με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Μια λιγότερη δημοκρατική άποψη για το ποιος πρέπει να έχει την αποκλειστική ευθύνη του συνόλου της ελληνικής ακτοπλοΐας εκφράζουν από την πλευρά τους στελέχη του YEN, τα οποία αναγνωρίζουν ότι υπάρχουν επικαλύψεις που δημιουργούν προβλήματα συντονισμού.

Σύμφωνα με την άποψη των ανθρώπων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, την αποκλειστική ευθύνη πρέπει να την έχει το YEN και ουδείς άλλος. Ταυτόχρονα εκφράζουν την πεποίθηση ότι το υπουργείο Αιγαίου κακώς μοιράζει επιδοτήσεις, ενώ κάνουν και ένα βήμα παραπάνω αναρωτώμενοι «γιατί να υπάρχει υπουργείο Αιγαίου».

* «Ζεστό» χρήμα στην ακτοπλοΐα

Ανεξάρτητα όμως από την άποψη που εκφράζουν ανώτερα ή μεσαία στελέχη των δύο υπουργείων, το γεγονός ότι τα δύο υπουργεία «μοιράζουν» ζεστό χρήμα στην ακτοπλοΐα δημιουργεί εντάσεις στον κλάδο. Υπάρχουν οι εταιρείες εκείνες που δεν λαμβάνουν κρατικές επιδοτήσεις και θεωρούν ότι σε πολλές ακτοπλοϊκές γραμμές δέχονται έναν αθέμιτο ανταγωνισμό από εταιρείες που ζουν αποκλειστικά και μόνον από τις κρατικές επιδοτήσεις.

Υπάρχουν βέβαια και οι εταιρείες της ακτοπλοΐας που λαμβάνουν τις επιδοτήσεις και δεν έχουν κανέναν λόγο να επιδιώξουν τη διατάραξη του υφιστάμενου καθεστώτος.

Αρκετά στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών που δεν λαμβάνουν επιδοτήσεις πιστεύουν ότι οι νέες ρυθμίσεις θα πρέπει να συνοδεύονται και από έναν αξιόπιστο μηχανισμό ελέγχου για την απόδοση των επιδοτήσεων, φέρνοντας ως παράδειγμα την εφετινή θερινή περίοδο κατά τη διάρκεια της οποίας πολλά επιδοτούμενα δρομολόγια που δεν εκτελέστηκαν ή περικόπηκαν λόγω βλαβών θα λάβουν κανονικά τις επιδοτήσεις.

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι ο κ. Κεφαλογιάννης έχει δηλώσει ότι χρήματα για τα δρομολόγια που δεν έγιναν δεν πρόκειται να δοθούν. Καθώς ο υπουργός δεν έχει επανέλθει ως σήμερα ξανά στο θέμα, πολλοί πιστεύουν ότι τελικά δεν θα κάνει πράξη την απειλή του, κάνοντας λόγο για «υψηλές διασυνδέσεις της GA Ferries και της ΣΑΟΣ που κατάφεραν να πείσουν τον κ. Κεφαλογιάννη να βάλει νερό στο κρασί του».

* Το πάνω χέρι

Προς το παρόν, απόψεις για το ποιος πρέπει να έχει το πάνω χέρι στην ακτοπλοΐα δεν έχουν εκφραστεί δημοσίως σε επίπεδο κορυφής, δηλαδή σε επίπεδο υπουργών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του «Βήματος» όμως, το θέμα αυτό και κυρίως η αναζήτηση τρόπων που θα καθιστούν τον ρόλο του υπουργείου Αιγαίου στην ακτοπλοΐα διακοσμητικό έχουν συζητηθεί στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, με τον κ. Κεφαλογιάννη να θεωρεί ότι αυτός πρέπει να έχει τον πρώτο και τον τελευταίο λόγο.

Από την άλλη πλευρά, ο κ. Παυλίδης φέρεται ιδιαίτερα προβληματισμένος για το πόσο οφείλει να διεκδικήσει έναν πιο παρεμβατικό ρόλο στο όλο θέμα, καθώς ανάλωσε σχεδόν όλη τη θερινή περίοδο σε επισκέψεις στα νησιά του Αιγαίου όπου εισέπραξε από πρώτο χέρι την έντονη δυσαρέσκεια των νησιωτών για την οικτρή κατάσταση της ακτοπλοΐας.

Γ. ΣΚΟΡΔΙΛΗΣ

Το ΒΗΜΑ, 25/09/2005 , Σελ.: D07

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14574&m=D07&aa=2

Στου Αιγαίου την Euro-ποδιά σφάζονται παλληκάρια…και κοπέλια! .

.

Link to comment
Share on other sites

Συζήτηση επίκαιρης επερώτησης Βουλευτών του ΠΑΣΟΚ για την ακτοπλοΐα προς τον Υπ. Εμπ. Ναυτιλίας. (27-9-2005)

Οι Υπουργοί ΥΕΝ και ΥΠ.ΑΙ αναφέρθηκαν στα όσα λέγονται για κακές σχέσεις ή για κακή συνεργασία μεταξύ τους

Πρώτος αναφέρθηκε ο κ. Κεφαλογιάννης με μια μόνο φράση.

[…]Συνεργαζόμαστε άριστα με τον αγαπητό συνάδελφο τον κ. Παυλίδη, γιατί υπάρχει συναρμοδιότητα…

Και συνέχισε αργότερα ο κ. Παυλίδης με εκτενέστερη αναφορά.

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής)[…]

Επ’ αυτού όμως του δικτύου τώρα, εξ ανάγκης, σε συνεργασία τα δύο Υπουργεία, Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής -και θα κάνω εδώ την παρατήρηση αναφερόμενος σε ό,τι είπε ο συμπατριώτης μου κ. Σκανδαλίδης- που η συνεργασία μας είναι πάρα πολύ καλή και θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Κεφαλογιάννη για την άριστη συνεργασία που έχουμε, γιατί δεν είναι κάτι το σύνηθες.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΑΚΗΣ:

Γιατί το λέτε δημόσια αυτό; Αισθανόσαστε καμιά ενοχή;

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής):

Αισθάνομαι την ανάγκη να πω ό,τι αισθάνομαι. Η κριτική έχει την αξία της, αλλά και αυτό που αισθανόμαστε να μην το κρύβουμε. Συνεργάζομαι εξαιρετικά με τον κ. Κεφαλογιάννη. Μπορεί να αρέσει και μπορεί να μην αρέσει, αλλά αυτή είναι η αλήθεια. Κλείνει το κεφάλαιο αυτό. Έρχομαι τώρα στο επόμενο θέμα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας):

Δηλαδή, κύριε Υπουργέ, δε βγαίνει είδηση απόψε ότι διαφωνείτε με το συνάδελφό σας;

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΥΛΙΔΗΣ (Υπουργός Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής):

Γι’ αυτό το είπα. Γιατί ο συνάδελφος κ. Σκανδαλίδης είπε «να φτιάξουν μεταξύ τους οι διαφορές του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του Υπουργείου Αιγαίου». Για όσους παρακολούθησαν τη συζήτηση η αναφορά μου εκεί πήγαινε…

Δεν ξέρω, αλλά η αναφορά του Υπ.Ε.Ν. μου φάνηκε ότι έγινε γιατί έτσι έπρεπε να γίνει,

ενώ η αναφορά του Υπ.ΑΙ ήταν πιο κατηγορηματική, σαν να ήθελε να δείξει ότι δεν είναι αυτός που υποκινεί την φημολογία.

Ποιος ξέρει? Μόνο εκτιμήσεις μπορούμε να κάνουμε. Ο χρόνος και ο πρώτος ανασχηματισμός θα δείξει.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Απελευθέρωση ναύλων από το 2006

(27/10/2005)

Την υπόσχεση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας ότι από την 1 Ιανουαρίου 2006 θα απελευθερωθούν οι ναύλοι σε όλες τις ακτοπλοικές γραμμές έλαβαν οι εφοπλιστές όπως αποκάλυψε σε δηλώσεις του το μέλος του Δ.Σ. της ΑΝΕΚ και α΄αντιπρόεδρος της ΄Ενωσης Ελλήνων Ακτοπλόων Μανώλης Γαλανάκης.

Ο κ.Γαλανάκης αναφέρθηκε σε μια τρίωρη συνάντηση που είχαν οι κατοπλόοι με τον Υπουργό και στην οποία όπως τόνισε «πήραμε την υπόσχεση από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι από την 1.1.2006 απελευθερώνονται οι ναύλοι σε όλες τις γραμμές της Ελλάδας και το ελληνικό κράτος θα σεβαστεί τη συνθήκη της Στοκχόλμης, που ορίζει ότι όλα τα Ευρωπαικά πλοία έχουν ζωή 30 χρόνια, εκτός αυτά που πληρούν τους όρους ασφαλείας και τους κανόνες ευσταθείας της συνθήκης. Αρα αυτά τα βαπόρια που είναι ασφαλή και προσεγμένα θα συνεχίσουν να ταξιδεύουν».

Από την ΕΡΤ

Λέτε να έχουμε διάψευση από τον κ. Κεφαλογιάννη ή ήρθε η ώρα να αλλάξουμε τον τίτλο αυτού του θέματος?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ανασχηματισμού, το ανάγνωσμα. Από το «Το Βήμα» (11/12/2005)

[…]Διασταυρωμένες πληροφορίες του «Βήματος» αναφέρουν ότι ο Πρωθυπουργός έχει ήδη καταλήξει σε μια σειρά αποφάσεων που σκιαγραφούν τις κατευθυντήριες γραμμές του νέου κυβερνητικού σχήματος.

[…]Πιθανότατα δεν θα παραμείνουν στη θέση τους οι υπουργοί Μακεδονίας - Θράκης και Αιγαίου κκ. N. Τσιαρτσιώνης και Αρ. Παυλίδης επειδή τα υπουργεία τους θα ενοποιηθούν σε ένα υπουργείο που θα ονομαστεί υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

[…]Ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Εμμ. Κεφαλογιάννης είναι πιθανόν να μετακινηθεί στο Αγροτικής Ανάπτυξης ή στο νέο υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης που ενδεχομένως να δημιουργηθεί…

http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=14638&m=A04&aa=1

Και πάνω που αρχίσαμε να μαθαίνουμε τα χούγια τους, άντε πάλι από την αρχή!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Τελικα μολις ανακοινωθηκε απο τον φοιτητη Θοδωρο που εγινε ΘεΟδωρος Ρουσσοπουλο, οτι το dynamic duo ΤσεφαλοΖιαννη και Παυλιδη θα συνεχισει την αδολη και απλετη προσφορα του προς την ελληνικη ναυτιλια και ειδικα προς τα μικρα και "αγονα" νησια. Παντα επιτυχιες και ενα φαιδρο-εγκαθετο σχολιο: Δηλαδη ο ΥΕΝ ειναι ευχαριστημενος που μενει σε ενα υπουργειο με τοσες καυτες πατατες??

Link to comment
Share on other sites

Pauvre Manoli (πτωχε μανωλη), τα ανεβαλες ολα να τα ρουφηξει ο επομενος και τελικα εσυ εισαι ο επομενος. τωρα θα αρχισει το match. εδω και καιρο υπηρχε ανακωχη ΥΕΝ & ΥΠΑΙ λογω των πιθανολογουμενων αλλαγων που ομως δεν ηρθαν;) .

Link to comment
Share on other sites

Ολα τα χρόνια οι υπουργοί που κατευθύνονταν στο πασαλιμάνι κατευθύνονταν είτε λόγω καραμπόλας στελεχών είτε επειδή έπρεπε να πάρουν σωνει και καλά υπουργικό χαρτοφυλάκιο είτε επειδή έπρεπε να εξυπηρετηθούν κάποια συμφέροντα ημετέρων.

Ετσι καθιερώθηκε ο διακοσμητικός χαρακτήρας του υπουργού Ε.Ν με κάποιες μόνον παρεμβάσεις υπέρ ημών.

Κανένας δεν ασχολήθηκε με τα σοβαρα θέματα που απασχολούν το υπουργείο και όσους ύπάγονται σε αυτό.

Έτσι κι ο σημερινός ΥΕΝ σε καμία περίπτωση δεν τόλμησε να ασχοληθεί με τα τρέχοντα ζητήματα αναπληρώνοντας έτσι επάξια τους προκατόχους του.

Όμως υπάρχουν πράγματα που δεν παίρνουν αναβολή και θέλουν λύσεις εδώ και τώρα.

Ας ελπίσουμε τα 2 χρόνια που απομένουν να μην αναλωθούν σε κόντρες μεταξύ των Υ.Ε.Ν και Υπ.Αιγαίου για την πίτα και να δωθούν λύσεις.

Link to comment
Share on other sites

Ρε παιδιά, ο ΥΕΝ έχει να παραλάβει το Υπουργείο του μέσα στο λιμάνι (με το μπαλκόνι του υπουργού στα βαπόρια) και έχει και τα Ποσειδώνια φέτος. Χάνονται τέτοιες ευκαιρίες?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...