Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του Νήσος Χίος στον λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Τήνου την 16.06.2012


Recommended Posts

Αυτα με τα παραπονα των επιβατων και τους οξυθυμους που λεει το αρθρο του cyclades24 ειναι αναμενομενα σε τετοιες περιπτωσεις(ξερουμε ολοι καλα τον Ελληνα επιβατη).Αυτο που δεν ειναι σωστο ειναι που τους ζητηθηκε να πληρωσουν εξτρα εισητηριο(αν εγινε ετσι)για την συνεχεια του ταξιδιου απο Συρο B) Περιμενα καλυτερα αντανακλαστικα σε αυτο το θεμα,απο την εταιρια του,σε συνεργασια παντα με το λιμεναρχειο.

Τωρα για το ατυχημα τι να συζητησουμε παραπανω οταν εχουμε να κανουμε με το 'λιμανι' της Τηνου :rolleyes:Οσο συνεχιζουν να ξοδευουν λεφτα ασκοπα αλλο τοσο θα κινδυνευουν επιβατες,πληρωματα και πλοια.

Θα ηθελα να πω πολλα μπραβο στο πληρωμα που(απ οτι φαινεται)αντιμετωπισε σωστα την 'κριση' και το ρηγμα στο πλοιο,δεν 'ανοιξε μυτη',και ολοι αποβιβαστηκαν με ασφαλεια στην Συρο.

Οσο για το ΝΗΣΟΣ,μετα το σημερινο περιστατικο,μου δημιουργει ακομα πιο ισχυρο αισθημα ασφαλειας για τα επομενα ταξιδια που θα κανω μαζι του ;)

edit : βιντεο με την αφιξη στην Συρο και με την προσκρουση με το HS5.ολα αυτα με πολυ δυνατο αερα :blink:

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Προφανώς ορισμένοι θα θέλανε να επιβιβαστούν στο BS Naxos για τον Πειραιά...αλλά η εταιρεία περιμένει το HS4 για να τους παραλάβει.(Ας ελπίσουμε αυτό να δέσει χωρίς κανένα πρόβλημα...)

Με την εκδρομή στη Τήνο τι θα γίνει?? :P Όταν δώσει άδεια το λιμεναρχείο για να φύγει το 5 να τους πάει στη Τήνο και μετά θα περιμένουν ώς τις 02:00(τουλάχιστον) το Ν.Μύκονος για να τους γυρίσει πίσω?? Προβλέπω τρελή γκρίνια!

Και το δρομολόγιο του HS5 πάει πολύ πίσω σήμερα..

Edited by pie
Link to comment
Share on other sites

Θα ηθελα να πω πολλα μπραβο στο πληρωμα που(απ οτι φαινεται)αντιμετωπισε σωστα την 'κριση' και το ρηγμα στο πλοιο,δεν 'ανοιξε μυτη',και ολοι αποβιβαστηκαν με ασφαλεια στην Συρο.

Οσο για το ΝΗΣΟΣ,μετα το σημερινο περιστατικο,μου δημιουργει ακομα πιο ισχυρο αισθημα ασφαλειας για τα επομενα ταξιδια που θα κανω μαζι του ;)

Αν και δεν μπορούμε να βγάλουμε απόλυτα συμπεράσματα από μια συγκεκριμένη περίπτωση, γενικότερα συμφωνώ ότι ένα σύγχρονο πλοίο με ένα καλά εκπαιδευμένο πλήρωμα αποτελεί μια καλή εγγύηση για την δύσκολη ώρα. Και στην συγκεκριμένη δύσκολη ώρα φαίνεται ότι υπήρξε γρήγορη και σωστή αντιμετώπιση του ατυχήματος και από το πλήρωμα και από τις Αρχές.

Link to comment
Share on other sites

16/6/2012 - ΒΛΑΒΗ Ν ΧΙΟΣ

Η εταιρεία ανακοινώνει ότι το Νήσος Χίος σήμερα Σάββατο 16/06/2012 και ώρα 12:40

στη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσης στη Τήνο, λόγω κακοκαιρίας, παρουσιάστηκε δυσλειτουργία στην αριστερή έλικα και για προληπτικούς λόγους ο πλοίαρχος αποφάσισε να κατευθυνθεί στη Σύρο όπου και κατέπλευσε στις 14:30.

Όλοι οι επιβάτες είναι καλά στην υγεία τους και αποβιβάστηκαν με ασφάλεια στη Σύρο όπου και θα προωθηθούν στον προορισμό τους με άλλα πλοία της εταιρείας μας.

Για τη καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών του Νήσος Χίος, η εταιρεία έχει δρομολογήσει σε αντικατάσταση του, το αδελφό πλοίο Νήσος Μύκονος, το οποίο θα εξυπηρετεί το δρομολόγιο γραμμής Χίου και Μυτιλήνης ως ακολούθως:

16/06/2012 από Πειραιά στις 22:00 για Τήνο – Χίο – Μυτιλήνη .

Από τη Κυριακή 17/06/2012 το Νήσος Μύκονος θα εκτελεί τα προγραμματισμένα δρομολόγια του Νήσος Χίος.

Οι επιβάτες ενημερώνονται για τις παραπάνω αλλαγές με μέριμνα της εταιρείας.

Θα θέλαμε να ζητήσουμε συγγνώμη για τη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

πηγή : http://www.hellenicseaways.gr/index.asp?a_id=127&news_id=270

Σοβαρά τώρα αναφέρει η ίδια η εταιρεία για δυσλειτουργία και δεν λέει τίποτα για προσκρουση? :angry: Απαράδεκτοοοοο

Link to comment
Share on other sites

Καλά η κάθε εταιρεία μπορεί να λέει ό,τι θέλει και να υποτιμά την νοημοσύνη μας όσο θέλει. Το ζήτημα είναι το τι λένε οι επίσημες Αρχές.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ

ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ – ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ

Σάββατο, 16 Ιουνίου 2012

Πρόσκρουση Ε/Γ–Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» στην Τήνο και Ε/Γ–Ο/Γ «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» στη Σύρο

Το Υπολιμεναρχείο Τήνου ενημερώθηκε, μεσημβρινές ώρες σήμερα, από τον Πλοίαρχο του Ε/Γ–Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» Ν.Π. 10883, το οποίο εκτελούσε προγραμματισμένο δρομολόγιο (Μυτιλήνη – Χίος – Τήνος – Πειραιάς), ότι κατά τον κατάπλου και στη διάρκεια των χειρισμών πρυμνοδέτησης στον εξωτερικό λιμένα Τήνου, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή (ΒΒΑ 7 τοπικά 8), εξήλθε ανατολικά του πράσινου φανού και ενδιάμεσα του υπό κατασκευή εξωτερικού λιμενοβραχίονα με αποτέλεσμα το πλοίο να προσκρούσει στα ύφαλα και να προκληθεί ρήγμα και εισροή υδάτων, χωρίς να παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση.

Άμεσα τέθηκε σε ετοιμότητα πλωτό περιπολικό Λ.Σ.–ΕΛ.ΑΚΤ. ενώ ο Πλοίαρχος του «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» δήλωσε ότι συνεχίζει τον πλου προς το λιμάνι της Σύρου.

Από τη Λιμενική Αρχή Τήνου ενημερώθηκαν τα παραπλέοντα Ε/Γ–Ο/Γ πλοία «ΘΕΟΛΟΓΟΣ» Ν.Π. 11479 και «BLUE STAR NAXOS» Ν.Π. 11014 όπως συνοδεύσουν το «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» έως τον ασφαλή κατάπλου του στη Σύρο.

Προανάκριση για το περιστατικό πρόκειται να διενεργηθεί από το Υπολιμεναρχείο Τήνου.

Το «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» στο οποίο επέβαιναν 1.183 επιβάτες (473 για Τήνο και 710 για Πειραιά) κατέπλευσε στις 14.10 στο λιμάνι της Σύρου και αποβίβασε με ασφάλεια τους επιβάτες.

Στις 15.40 το Ε/Γ–Ο/Γ «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» Ν.Π. 11419, το οποίο προσέγγισε εκτάκτως το λιμάνι της Σύρου για να παραλάβει τους 473 επιβάτες με προορισμό την Τήνο, κατά τη διάρκεια χειρισμών πρόσδεσής του, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή, προσέκρουσε ελαφρώς στο προσδεδεμένο «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» με αποτέλεσμα το «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» να υποστεί ζημιά στην αριστερή βαρδιόλα.

Το «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» κατέπλευσε ασφαλώς με ίδια μέσα στις 16.30 στο βόρειο τμήμα του λιμένα και επιβίβασε τους 471 επιβάτες.

Άμεσα στο σημείο μετέβη Τοπικό Κλιμάκιο Επιθεώρησης Πλοίων διαπιστώνοντας ζημιά περιορισμένης έκτασης και συγκεκριμένα θραύση τεσσάρων κρυστάλλων στην αριστερή βαρδιόλα καθώς και ελαφρά στρέβλωση – εσωκοίλωμα βάθους περίπου 30mm στη μεταλλική δομή στήριξης των κρυστάλλων ενώ δεν παρατηρήθηκε ρύπανση θαλάσσιου περιβάλλοντος.

Από τη Λιμενική Αρχή Σύρου απαγορεύθηκε ο απόπλους των Ε/Γ–Ο/Γ πλοίων «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» και «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» ενώ οι 710 επιβάτες για Πειραιά προωθήθηκαν στις 19.50 στον προορισμό τους με το Ε/Γ–Ο/Γ «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 4» Ν.Π. 10773.

Link to comment
Share on other sites

Απορώ με τους ανθρώπους στους οποίους η HSW έχει αναθέσει το crisis management και το corporate communication. Ποιός περιμένουν να πιστέψει τα περί "δυσλειτουργιών" την ώρα που το βαπόρι έπαθε ζημιά εξαιτίας του συνδυασμού κακών καιρικών συνθηκών/ποιότητας λιμενικών υποδομών, ενώ το ίδιο το καράβι και το πλήρωμά του αντέδρασαν συντεταγμένα και αποτελεσματικά, με τελικό, ευτυχές, αποτέλεσμα να βρεθούν δουλειές μόνο για το Νεώρειο;

Κι' αν μελλοντικά οι ασφαλιστές του "Νήσος Χίος" στραφούν κατά του Λιμενικού Ταμείου (ή κάτι παρεμφερούς...) λόγω κακοτεχνίας/ακαταλληλότητας/κλπ του κατ' ευφημισμόν νέου λιμανιού (που έχει ρίγες στα parking στη στεριά, αλλά καθόλου χώρο για ρεμέτζα στην λιμενολεκάνη), πως θα αντιδράσουν οι αντίδικοι; Δεν θα επικαλεσθούν την ανακοίνωση περί "δυσλειτουργίας της αριστερής έλικας" για να κόψουν ρόδα μυρωμένα;

Edited by georgios express
Link to comment
Share on other sites

Απορώ με τους ανθρώπους στους οποίους η HSW έχει αναθέσει το crisis management και το corporate communication. Ποιός περιμένουν να πιστέψει τα περί "δυσλειτουργιών" την ώρα που το βαπόρι έπαθε ζημιά

και παλι καλα να λες. ηταν ικανοι να πουν απλα οτι το πλοιο διεκοψε το δρομολογιο του για να δεξαμενισθει B) . θυμηθειτε τι εγινε με την πρεβελαρα. ξυρισε τον κυματοθραυστη στην κασο, ηρθε πειραια με σβηστο AIS, εμεινε 3 βδομαδες στη δεξαμενη και μονο απο το υπουργειο μαθαμε οτι "κατι" εγινε. μπορει να ηταν και οι ιδιοι ανθρωποι που ειχαν το crisis management τοτε και τωρα.

Link to comment
Share on other sites

προσωπικη μου αποψη ομως το πλοιο δεν θα επρεπε να φυγει να παει στην συρο αφου ηξεραν οτι κανει νερα κ με 1200 ατομα μεσα κ με 8μποφωρ καταπρυμνα!αν γινοταν κατι η συνοδεια που εστειλε το λιμενικο θα μαζευε τους πνιγμενους

στα περι πλοιου τωρα η αλα μπαντα στροφη που εκανε ηταν η σωστη κ αυτη ενδεικνεται με αυτο τον καιρο στο φοβερο λιμανι αλλα κανεις δεν μπορει να υπολογισει τις κατεβασιες που φερνει του αερα το βουνο με ταχυτητα πανω απο 60κομβους αερα...βρηκε το πλοιο καταμπαντα το ανοιξε προς τα εχω χαθηκε η μανουβρα κ πανω στην εξοδο κ με κομμενο δρομο που ηδη εχει το πλοιο εγινε το κακο

για αυτο λενε οι πλοιαρχοι το πως θα μπεις ειναι ευκολο το πως θα βγεις ειναι δυσκολο

Link to comment
Share on other sites

προσωπικη μου αποψη ομως το πλοιο δεν θα επρεπε να φυγει να παει στην συρο αφου ηξεραν οτι κανει νερα

δεν ξερω το σχεδιο του πλοιου και αν εχει διπυθμενα στο σημειο του ρηγματος και ποσο επικινδυνη ηταν η εισροη υδατων. πιθανον το ταξιδι σκαρτης ωρας για συρο, οπου οι υποδομες ειναι καλυτερες (ρυμουλκα κλπ), ειχε λιγοτερη επικινδυνοτητα απο το να προσπαθησει να δεσει λαβωμενο στην τηνο, με τις συνθηκες που επικρατουσαν

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

οι ριπες του ανεμου στην τηνο εφταναν,η και ξεπερνουσαν τους 80 κομβους....περα απο αυτο,το εγκλημα ειναι διπλο.εφτιαξαν που εφτιαξαν αυτο το πραγμα- τον κυματοθραυστη-ας το ολοκληρωναν.γιατι αν ηταν ολοκληρωμενο μεχρι την τσαμαδουρα, τοτε το πολυ πολυ σημερα το βαπορι να προσεκρουε με την μπαλα απανω του και να ειχε μονο εκει ζημια, ενω αυτο που συνεβη σημερα θα μπορουσε να εχει πολυ-μα πολυ- πιο τραγικα αποτελεσματα....

Link to comment
Share on other sites

Καταρχην να σχολιασω και εγω την απαραδεκτη ανακοινωση της HSW B)

Στην εποχη που ζουμε(του internet)και καθε νεο μαθαινεται μεσα σε 5λεπτα παγκοσμιως,δεν μπορουν να βαζουν το κεφαλι τους μεσα στην γη και να κρυβονται οπως οι στρουθοκαμηλοι :mad:

Ολα μα ολα τα μεσα εχουν κανει λογο για προσκρουση 10λεπτα μετα το ατυχημα(το μαθαινουν λοιπον ετσι 9 στους 10)κι ακομα αν δεν τους αρκει αυτο,γνωριζουν οτι το λιμενικο θα δωσει την πραγματικη διασταση στο γεγονος.

Για ποιον λοιπον λογο κανουν αναφορα σε βλαβη και δεν μας παρουσιαζουν την αληθεια? Δεν καταλαβαινουν οτι ετσι γινονται ρεζιλι στον απλο κοσμο?

Προσωπικα με απογοητευουν το μεγιστο(σαν επιβατη)τετοιες ανακοινωσεις καθως θεωρω οτι με αντιμετωπιζουν σαν ντουβαρι και οχι σαν ενα απλο ανθρωπο με στοιχειωδη νοημοσυνη.

Απο κει κ περα,συμφωνω οτι τα πραγματα μπορουσαν να ηταν πολυ πιο σοβαρα για ολους(κυριως για τους επιβατες).Εκτος οτι το πλοιο ειχε ρηγμα κ εμπαζε νερα(εστω κ ελεγχομενα)οι καιρικες συνθηκες ηταν οι χειροτερες(φουλ αερας και υψηλος κυματισμος)για να επιχειρηθει οποιαδηποτε διασωση μεσα στην θαλασσα.

Πιστευω οτι ειχαν γνωση των δυνατοτητων του πλοιου(στα στεγανα) και της ζημιας,εβαλαν και τον ασχημο καιρο,οποτε εκριναν οτι μπορουσαν να φθασουν μεχρι την Συρο(τους δικαιωνει και η τελικη εκβαση του γεγονοτος)για να αποβιβασουν ασφαλως τους επιβατες.

Εξαλλου αν η ζημια ηταν αρκετα μεγαλη(να γεμισει απο κατω με νερο)δεν νομιζω οτι θα καταφερνε το πλοιο να πλευσει αρκετα μακρια απο το 'λιμανι' της Τηνου.

Απο την στιγμη παντως που τελειωσαν ολα καλα,το μονο που μας μενει ειναι συζηταμε για το 'λιμανι' της Τηνου...και καλο θα ειναι να σταματησουν και οι 'κοντρες' που βλεπουμε τελευταια στην Ραφηνα γιατι ολοι παιζουν με 'ζαρια πειραγμενα'.(οπου ζαρια τα γνωστα επικινδυνα λιμανια).

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

Δεν γνωρίζω τεχνικές λεπτομέρειες ως μη ειδικός, αλλά αν οι φρακτές ήταν κλειστές, λειτούργησαν τα στεγανά και βέβαια η έκταση της ζημιάς ήταν ελέγξιμη, γιατί ήταν κακό που αποφασίσθηκε να πλεύσει σε ασφαλές αγκυροβόλιο;

Νομίζω ότι μόνο εύσημα πρέπει να δωθούν στον κατασκευαστή αλλά και στον πλοίαρχο και το πλήρωμά του για την επαγγελματική επάρκεια αλλά και την οξυδέρκεια που επέδειξαν την στιγμή της κρίσης. Απέδειξαν ότι ακόμα και η "κακιά στιγμή" (και η βασκανία και ο φθόνος <_<...) ξεπερνιέται με γνώση, πρόβλεψη, προετοιμασία, εκπαίδευση και τήρηση κανόνων. Το τελευταίο δεν ισχύει μόνο στη θάλασσα, καλό θα ήταν να τύχει καθολικής εφαρμογής.

Link to comment
Share on other sites

Δυστυχως το οτι ζουμε σε μια ΜΠΑΝΑΝΙΑ-ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ χωρις, νομους, με ασυδοσια, διαφθορα οπου ο καθενας κανεις οτι γουσταρει και λογαριασμο δε δινει επιβεβαιωθηκε για αλλη μια φορα!!!!!!!!!

Πρωτα να ξεκινησω με την απαραδεκτη σταση της εταιρειας. Ανοργανωτη, χωρις crisis management,χωρις ενημερωση και υποστηριξη επιβατων (μα ουτε ενα μπουκαλι νερο????),και με την ανακοινωση της απλα υποβιβαζει τη νοημοσυνη και του εντελως ασχετου σε ναυτικα θεματα και ασφαλεια.Δειχνει οτι μπροστα στο συμφερον της καταπαταει τα παντα, και υποβιβαζει ενα τετοιο σοβαροτατο συμβαν αλλα και καλυπτει και ενα αλλο του Highspeed 5!!!!!!!!!!! Σε ποια Ευραπαικη χωρα θα γινονταν το ιδιο???

Δευτερον και ΣΟΒΑΡΟΤΑΤΟ που θα συζητηθει παρα πολυ η σταση των αρχων που επετρεψαν σε ενα πλοιο με ξυρισμενη μια προπελλα και ισως λειπει και πτερυγιο, και με ρηγμα στα υφαλα, αγνωστης εκτασης,χωρις να εχουν ενημερωθει που ειναι, τι μηκος, ποσα διαμερισματα,ποση εισροη υδατων και αν οι αντλιες του πλοιου επαρκουν για την απαντληση ( αυτα τα λεω με καθε επιφυλαξη καθως ουτε και τωρα εχουν ενημερωθει τι ζημια ακριβως εχει γινει...)αφηνουν λοιπον το πλοιο με περιπου 1200 ψυχες να κροσαρει ενα περασμα 11 μιλιων με 8αρι ανεμο!!!!!!!!!! Πηραν βεβαια τα μετρα τους και εστειλαν δυο πλοια να το συνοδευσουν!!!!!!!!!!!!!!! γιατι?? για να του κανουν υπηνεμο???? Γελοια και απαραδεκτα πραγματα που αποδεικνυουν περιτρανα οτι προκειται για ΜΠΑΝΑΝΙΑ-ΕΛΛΑΔΙΣΤΑΝ και για εναν μεγαλο οικο ανοχης οπως γραφουν εχθες και πολλα μεσα ΜΜΕ της Ευρωπης.

Link to comment
Share on other sites

Γενικά το τελευταίο διάστημα η εταιρεία κάνει πολλές λανθασμένες κινήσεις εκ ξηράς και δεν καταλαβαίνω που οφείλεται! Να δώ σήμερα τί θα πεί ο Ιταλός για αυτά με αφορμή το ατύχημα του Χίος

Link to comment
Share on other sites

εχουμε και νεωτερη σημερινη ανακοινωση του ΛΣ για το θεμα:

Μετά από επιθεώρηση από Τοπικού Κλιμακίου Επιθεώρησης Πλοίων στο λιμάνι της Σύρου επί του Ε/Γ–Ο/Γ «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» Ν.Π. 1083 και με τη συνδρομή επαγγελματία δύτη διαπιστώθηκε ότι το πλοίο έχει υποστεί ρήγμα διαστάσεων 1,5 μέτρων ύψους και 1 μέτρου μήκους σε βάθος περίπου 2 μέτρων από την ίσαλο γραμμή, στην αριστερή πρυμναία πλευρά.

Από το ρήγμα προέκυψε εισροή υδάτων με αποτέλεσμα την κατάκλιση διαμερισμάτων (V13 – V12), καθώς και παύση λειτουργίας της αριστερής κύριας μηχανής λόγω ζημιάς στην αριστερή έλικα.

Με μέριμνα και εξοπλισμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Σύρου, καθώς και προσωπικού Ναυπηγείου «ΝΕΩΡΙΟΝ Α.Ε.» πραγματοποιείται απάντληση με ικανοποιητικά αποτελέσματα.

Επίσης διενεργήθηκαν καταδυτικές εργασίες με τοποθέτηση αυτοσχεδίων παρεμβισμάτων – υλικών (μουσαμά, νάιλον κ.λπ.) με αποτέλεσμα να περιοριστεί σε μεγάλο βαθμό η εισροή υδάτων, χωρίς να παρατηρηθεί θαλάσσια ρύπανση.

Κατά τη διάρκεια εγκατάστασης εξοπλισμού απάντλησης υδάτων στο «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» από την Πυροσβεστική Υπηρεσία, για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους, στέλεχος Π.Υ. επέπεσε σε χώρο εντός του μηχανοστασίου από ύψος περίπου 2,5 μέτρων με αποτέλεσμα να τραυματισθεί και να διεκομίσθη στο τοπικό Γενικό Νοσοκομείο όπου και εισήχθη για ιατρική παρακολούθηση και αντιμετώπιση των τραυμάτων στη δεξιά ωμοπλάτη και τα πλευρά.

Προανάκριση για το περιστατικό τραυματισμού στελέχους Π.Υ. διενεργείται από το Λιμεναρχείο Σύρου.

Κατόπιν προσωρινής αποκατάστασης ζημιάς του Ε/Γ–Ο/Γ «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» Ν.Π. 11419 καθώς και κατάθεσης βεβαιωτικού κλάσης από τον παρακολουθούντα το πλοίο Νηογνώμονα, σύμφωνα με το οποίο η κλάση του διατηρείται για ένα (01) μήνα, έγινε άρση απαγόρευσης συνέχισης πλόων, ενώ βραδινές ώρες χθες απαγορεύθηκε ο απόπλους λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή.

Οι 473 επιβάτες αποβιβάσθηκαν και μεταφέρθηκαν με μέριμνα της εταιρείας σε καταλύματα της περιοχής, ενώ πρωινές ώρες σήμερα πρόκειται να προωθηθούν στους προορισμούς τους.

Προανάκριση για το περιστατικό ελαφριάς πρόσκρουσης του «ΧΑΙ ΣΠΙΝΤ 5» επί του «ΝΗΣΟΣ ΧΙΟΣ» διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Σύρου.

(τα κοκκινα bold ειναι επισημανση απο μενα)

απο τα γραφομενα καταλαβαινω οτι συνεχιζει να μπαζει νερα και θα γινεται απαντληση μεχρη να ανεβει στη δεξαμενη

Link to comment
Share on other sites

Απ οτι φαινεται δεν δημιουργηθηκε κ κανα τεραστιο ρηγμα,στην ουσια ειναι μια 'τρυπα' 1x1,5.

Χωρις να φαινεται στο σχεδιακι που ειναι τα διαμερισματα 12-13,υποθετω οτι αφορα τον χωρο πριν τις 2 μηχανες δεξια,εκει που λεει ECR,με βαση και το υψος που δινουν απο την ισαλο.

Link to comment
Share on other sites

Αφού και επισήμως το ρήγμα είναι αριστερά, σημαίνει ότι η πρόσκρουση δεν συνέβη στην αρχή της μανούβρας, μπαίνοντας στο λιμάνι, αλλά κάτι συνέβη στο τέλος της μανούβρας.

Από εκεί και πέρα, θα ήθελα να πω ότι όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Και διαφωνώ με τις αιτιάσεις σχετικά με την απόφαση του πλοιάρχου να πάει στη Σύρο. Όπως χαρακτηριστικά έχει επικρατήσει να λέμε: «στο πλοίο, μετά τον Θεό, είναι ο καπετάνιος». Αυτός είναι ο μόνος που ξέρει καλά το πλοίο και τις δυνατότητές του, ο μόνος που έχει εικόνα από τις ζημιές και ο μόνος που μπορεί να εκτιμήσει ποια είναι η καλύτερη λύση για τις δεδομένες συνθήκες που επικρατούν στην συγκεκριμένη στιγμή. Όλοι οι υπόλοιποι οφείλουν να τον συνδράμουν σε αυτή του την απόφαση, εκτός βεβαίως και εάν αυτή είναι εξωφρενική, πχ εάν έλεγε ότι «συνεχίζω για Πειραιά», όφειλε ο θάλαμος επιχειρήσεων να τον διατάξει να πάει στη Σύρο. Όταν όμως λέει «έχω ελεγχόμενη εισροή υδάτων και πάω στη Σύρο»...τι θα μπορούσε να του πει το Λιμεναρχείο Τήνου και ο θάλαμος επιχειρήσεων? Να μείνει με μία μηχανή να δέσει στη Τήνο που έβραζε και χωρίς ρυμουλκό? Κι αν ο αέρας το χτύπαγε σα χταπόδι πάνω στον κυματοθραύστη και το βούλιαζε μπροστά στα μάτια όλων…ποιος μπορεί να το ξέρει και να αναλάβει τέτοια ευθύνη? Εμείς από το σπίτι μας ή ο θάλαμος εκ του μακρόθεν?

Όσον αφορά τον χειρισμό του ατυχήματος από πλευράς εταιρείας…τα είπαν άλλοι καλύτερα στα προηγούμενα μηνύματα. Αντί να αναδείξουν την συμβολή στο ατύχημα των καιρικών και λιμενικών συνθηκών από την μια…και από την άλλη να υπερτονίσουν την επάρκεια του πλοίου και του πληρώματος που οδήγησε σε αίσιο αποτέλεσμα…προτίμησαν την ακατανόητη ανακοίνωση με τα περί δυσλειτουργίας κλπ. Πραγματικά με ενόχλησε αφάνταστα αυτή η αντιμετώπιση, ιδιαίτερα όταν ανήκω σε αυτούς που εκτιμούν ιδιαίτερα το συγκεκριμένο πλοίο. Περίμενα καλύτερη αντιμετώπιση…

Και επειδή ενός κακού συνήθως έπονται μύρια…η εταιρεία αντιμετωπίζει τώρα μια μείζονα κρίση, μετά και την ακινητοποίηση του HS5 και του Ν. Μύκονος στη Σύρο και τον εκεί εγκλωβισμό πολλών επιβατών που διαμαρτύρονται γιατί χάνουν το δικαίωμα να ψηφίσουν.

Link to comment
Share on other sites

Πιθανότατα ο πλοίαρχος ζύγισε πολλές άγνωστες σε μας παραμέτρους πριν πάρει τις αποφάσεις του.

Αλλά φαίνεται παράλογο από τη μια να απαγορεύεις τον απόπλου σ' εκείνον που ακούμπησε το ντόκο κι άφησε λίγο χρώμα στο τσιμέντο και από την άλλη να αφήνεις πλοίο γεμάτο επιβάτες που βάζει νερά να ταξιδέψει από ένα (έστω και άθλιο) λιμάνι προς ένα άλλο.

Link to comment
Share on other sites

Ζητανε και παραταση της ψηφοφοριας σε Χιο-Μυτιληνη με τα χτεσινα του ΧΙΟΣ.Εντωμεταξυ το ΜΥΚΟΝΟΣ πρεπει να εχει και ολους αυτους που ειχαν κλεισει εισητηρια χτες για να φυγουν με το δρομολογιο των 17.30 απο Πειραια.(φανταστειτε τι γινεται με τους επιβατες που περιμενουν απο χτες απο λιμανι σε λιμανι :ph34r:)

στην χιο το πασοκ παιρνει την εδρα για 150 ψηφους (τοσο ειναι μπροστα απο το συριζα), αν δεν ειχαν διαταραχθει τα δρομολογια λογω ατυχηματος και απαγορευτικου, ισως το τοπικο αποτελεσμα να ηταν αλλο ;)

Link to comment
Share on other sites

Λέτε το Νήσος Χίος να απέκτησε ρήγμα ώστε να βοηθήσει το Πασόκ να πάρει έδρα? :P Ατυχήματα γίνονται φίλε μου, απλά έτυχε και έγινε τώρα. Μην κυνηγάμε το τι θα είχε γίνει έαν δεν είχε αποκτήσει το Νήσος Χίος ρήγμα. Απο εκεί και πέρα ήταν και πολύ οι οποίοι στάθηκαν άτυχοι με τον καιρό <_<

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

δεν ειπα εγω κατι τετοιο ;) (οτι εγινε σκοπιμα). κρινοντας εκ του αποτελεσματος, εχουν δικιο (οσον αφορα το τοπικο αποτελεσμα στη χιο που ειναι οριακο) οσοι ζητησαν παραταση της ψηφοφοριας σε χιο και μυτιληνη για να ψηφισουν οι εγκλωβισμενοι στο πλοιο.

Link to comment
Share on other sites

Ήμουν το Σάββατο 16-6 επιβάτης στο Ν. Χίος, καθώς ταξίδεψα για δεύτερη φορά για εκλογές, και τώρα που ξεκουράστηκα και τελείωσα με τις εκλογικές και άλλες υποχρεώσεις μπορώ να γράψω κάτι από το ταξίδι και το ατύχημα.

Το πρωί ο αέρας ήταν πολύ δυνατός στη Χίο. Ξεκίνησα το πρωί με το ποδήλατό μου (που πήρα μαζί) για το λιμάνι έχοντας τα πράγματα δεμένα στη σχάρα. Ο αέρας με έσπρωχνε δυνατά πίσω και με πολλή προσπάθεια κατάφερνα να ποδηλατώ με την ταχύτητα ενός πεζού. Όταν περνούσα από τη Μπέλα Βίστα το Ν. Χίος έμπαινε στο λιμάνι. Δεν έκανα το γύρο, αλλά έκοψα δρόμο από τα στενά για να αποφύγω και τον αέρα και βγήκα στη νότια προκυμαία. Έβλεπα πλέον το Ν. Χίος να έχει ήδη κάνει τη μανούβρα, να βρίσκεται ήδη στη γωνία και να κινείται παράλληλα με την προκυμαία (λεωφόρος Αιγαίου) για να δέσει. Αναρωτήθηκα εκείνη τη στιγμή, αν με τέτοιον αέρα έπρεπε η μανούβρα και η πρόσδεση να γίνουν πιο αργά για μεγαλύτερη σιγουριά.

Ξεκινήσαμε, ο αέρας πολύς έξω από την πόλη της Χίου, αργότερα όχι τόσο, στα ανοιχτά υπολογίζω 7 μποφόρ. Είχαμε το κύμα από πίσω και δεξιά οπότε το πλοίο αναλόγως κουνούσε λίγο. Η ορατότητα ήταν κακή, δεν είδα καθόλου Ικαρία και Σάμο. Όταν φαίνονταν από μακριά τα βουνά της Τήνου πήγα στο σελφ σέρβις για φαγητό και μετά από λίγο καθώς πλησιάζαμε στο νησί το κύμα μειώθηκε μεν, αλλά ο αέρας δυνάμωσε, καθώς πιέζόταν από τα βουνα, η επιφάνεια της θάλασσας γινόταν άσπρη από τους αφρούς και παρα πολλά νερά τα χτυπούσε ο αέρας πάνω στα φινιστρίνια του σελφ σέρβις. Ήταν τόσο το άσπρο από τους αφρούς

που η εικόνα θύμιζε πιο πολύ χιονοθύελλα (το σελφ σέρβις είναι από τη δεξιά πλευρά που ήταν η υπηνεμη). Από το σελφ σέρβις βγήκα έξω και εκείνη την ώρα πολλοί επιβάτες που καθονταν έξω έμπαιναν μέσα εξαιτίας του αέρα. Ανέβηκα στο πάνω πρυμναιο κατάστρωμα, όπου κάθονταν βασικά φοιτητές, ενώ το πλοίο έστριβε για να φτάσει στο λιμάνι. Ο αέρας με τις στροφές που έκανε το πλοίο ερχόταν από αλλες κατευθύνσεις και έφερνε νερά που είχαν μαζεφτεί σε άλλα σημεία του καταστρώματος πάνω στα πράγματα των φοιτητών που άρχισαν γρήγορα να τα μεταφέρουν. Ο αέρας εκτός από μπουκαλάκια, σακουλάκια κλπ.

έπαιρνε τις καρέκλες που έτυχε να βρίσκονται πιο πίσω από το στέγαστρο και τις κοπανούσε πάνω στα κάγκελα. (Οι φορητές καρέκλες του Ν. Χίος, αν και πλαστικές είναι αρκετά βαριές.) Τις παρέσυρε με τέτοια ταχύτητα που ήταν επικίνδυνο να έπεφταν πάνω σε επιβάτη. Τέτοιο περιστατικό δεν είχαμε, αλλά μία καρέκλα χτύπησε στο καγκελο σηκώθηκε αμέσως προς τα πάνω και έπεσε κατευθείαν στη θάλασσα.

Στο μεταξύ το πλοίο είχε ήδη μπει στο λιμάνι και προσπαθούσε να κάνει τη μανούβρα. Το βάδισμα στο πάνω κατάστρωμα κόντρα στον αέρα ήταν πολύ δύσκολο. Όταν είδε ότι δεν μπορούσε να δέσει, βγήκε από το λιμάνι. Όταν περνούσαμε δίπλα από τα τετράγωνα μπλοκ στο πάνω πρυμναίο κατάστρωμα κατάλαβα ένα απλό τράνταγμα. Ο αέρας έσπρωχνε το πλοίο από τη δεξιά πλευρά προς τα αριστερά που ήταν τα μπλοκ. Την ένταση του τραντάγματος από το συγκεκριμένο σημείο την ένιωσα, όσο όταν ένα πλοίο κατά την πρυμνοδέτηση ακουμπάει στην προβλήτα. Άλλοι επιβάτες κατάλαβαν αλλιώς την πρόσκρουση. Άλλος μου είπε ότι άκουσε χτύπημα και μετά σύρσιμο, όπως όταν το πλοιο πέφτει σε ύφαλο, άλλος έλεγε ότι ακουσε δύο χτυπήματα. Υπήρχαν και επιβάτες που δεν κατάλαβαν απολύτως τίποτα.

Το πλοίο συνέχισε μια πορεία εκτός του λιμανιού χωρίς να είναι σαφές πού κατευθύνεται. Προφανώς έπρεπε να γίνει μία εκτίμηση της κατάστασης. Τότε δε σκεφτηκα ότι μπορεί να είχε προκληθεί ρήγμα και εισροή υδάτων, φαντάστηκα ότι θα είχαν μπει μέσα οι λαμαρίνες και ότι το πιο λογικό ήταν να πηγαίναμε στη Σύρο για επιθεώρηση. Κάποιος φοιτητής ή στρατιώτης έλεγε ότι φεύγουμε για Πειραιά και του είπα ότι αυτό αποκλείεται χωρίς επιθεώρηση.

Είδα το BSΝάξος να μπαίνει στο λιμάνι της Τήνου και νομίζω βγήκε χωρίς να δέσει. Έξω από το λιμάνι ήταν ο Θεολόγος.

Μετά μπήκα μέσα, γύρω από τη ρεσεψιόν ήταν καμιά εικοσαριά επιβάτες που ζητούσαν ενημέρωση και ζητούσαν το λόγο που δεν δένει το πλοίο στην Τήνο. Τρεις -τέσσεις φώναζαν. Η κοπέλα στη ρεσεψιόν είπε αρχικά ότι θα γίνει δεύτερη πρόσπάθεια προσέγγισης και μετά ότι θα γίνει ανακοίνωση. Φαινόταν ταραγμένη και λόγω του συμβάνος αλλά και λόγω της επιθετικότητας των λίγων αυτών επιβατών. Η ανακοίνωση ήρθε σε λίγο: Λόγω τεχνικού προβλήματος το πλοίο κατευθύνεται στο λίμάνι της Σύρου. Οι επιβάτες με προορισμό την Τήνο θα μεταφερθούν με άλλο πλοίο της εταιρείας. Με την ανακοίνωση ένιωσα σαφώς ανακούφιση, γιατί έβλεπα ότι με αυτές τις καιρικές συνθηκες και με μία πιθανή ζημιά, θα ήταν τρέλα να επιχειρηθεί προσέγγιση στην Τήνο. Στους επιβάτες δεν μπορώ να πώ

ότι υπήρχε πανικός, αλλά μία σαφής ανησυχία. Είδα δύο ή τρεις γυναίκες να κλαίνε. Το κατώτερο πλήρωμα φαινόταν ότι δεν ήταν ενημερωμένο και οι επιβάτες έλεγαν μεταξύ τους ότι δεν υπήρχε ενημέρωση. Πράγματι οι ανακοινώσεις ήταν ελάχιστες (όσες αναφέρω), αλλά δεν νομίζω ότι μπορούσε να γίνει κάτι διαφορετικό σε αυτό το θέμα.

Το πλοίο είχε τώρα το κύμα από το πλάι και κουνιόταν περισσότερο παρόλο που τα κύματα ήταν μικρότερα. Ίσως είχε και μία μικρή κλίση, αλλά νόμιζα ότι ήταν εξαιτίας του αέρα. Η ταχύτητα ήταν εμφανώς μειωμένη και έβλεπα στα απόνερα δίνη από τη δεξιά προπέλα και πολύ λίγο από την αριστερη. Τα Νάξος και Θεολόγος ακολούθησαν από αρκετή απόσταση. Μετά μια ώρα περίπου φτάσαμε στη Σύρο. Βγήκε ανακοίνωση: Οι επιβάτες με προορισμό την Τήνο και τον Πειραιά θα μεταφερθούν στον προορισμό τους με άλλα πλοία της εταιρείας. Το πλοίο μπήκε στο λιμάνι προσπάθησε να κάνει μια μα νούβρα, αλλά αμέσως ξαναβγήκε. Τότε ήταν η δεύτερη στιγμή που υπήρξε πολλή αγωνία στους επιβάτες. Βρεθήκαμε να ακολουθούμε το Νάξος, το

οποίο επίσης έκανε στροφή και απομακρυνόταν. Το πλοίο σε εκείνη τη φάση κουνιόταν περίεργα, γιατί συνατιόνταν τα κύματα με τα απόνερα του Νάξος. Τότε βρέθηκα στο Ιωνία, πολλοί επιβάτες ήταν μαζεμενοι και κοίταζαν από τα παράθυρα της πλώρης και κάποιοι έλεγαν ότι πέσαμε πάνω στο ΜΠλου Σταρ.

Μπήκαμε ξανά στο λιμάνι της Σύρου. Δεν λειτουργούσε η βοηθητική προπέλα πίσω και αριστερα, οι άλλες ΟΚ. Έγινε προσπάθεια να ριχτεί κάβος στο ρυμουλκό Κέρβερος από πίσω και αριστερα Τον έπιασαν με τη δευτερη προσπάθεια και ύστερα από αρκετή ώρα και άρχισε να τραβάει το ρυμουλκό. Δεν φαινόταν να μπορεί να τραβήξει δυνατά. Από τη δεξιά πλευρά ήρθε το ρυμουλκό Ορφέας που είχε λάστιχο στην πλώρη και

έσπρωχνε σε σημείο κάτω από εκεί που τελείωνουν τα στεγαστρα και αρχίζει το πλαινό κατάστρωμα. Με τη βοήθεια των΄ρυμουλκών το πλοίο έδεσε. Η προσπάθεια κράτησε περίπου μιά ώρα. Ανακοινώθηκε: Οι επιβάτες με προορισμό την Τήνο να απ οβιβαστούν για να επιβιβαστούν στο Χαισπιντ 5 για Τήνο. Παρέμεινα στο πλοίο. Μετά από λίγο η αρχική μικρή κλιση γινόταν μεγαλύτερη και ήταν σαφές ότι δεν οφειλόταν στον αέρα. Πλέον και τα δύο ρυμουλκά έσπρωχναν το πλοίο από τη δεξιά πλευρά και πίσω. Ακολούθησε ανακοίνωση: οι οδηγοί των οχημάτων να μεταβούν στο γκαράζ. Μετά από πολύ λίγο: Οι επιβάτες με προορισμό τον Πειραιά να αποβιβαστούν. Φόρτωσα την τσάντα στο ποδήλατο και βγήκα. Όταν είχα φτάσει στο γκαραζ άκουσα έναν οδηγό να ρωτάει έναν ναύτη, αν πρέπει να κατέβει και ό ναύτης απάντησε: δεν ξέρω. Πανικό ή βιασύνη κατά την αποβίβαση δεν αντιλήφθηκα.

Στον καταπέλτη είδα συνδεδεμενες τρεις μανικές να βγάζουν νερά από το πλοίο. Πυροσβεστικό όχημα υπήρχε πολύ κοντά στο πλοίο. Από την πρύμνη τρεις κάβοι ήταν δεμένοι με δέστρες προς τα αριστερά (βόρεια). Είχαν πέσει και οι δύο άγκυρες. Η καδένα της δεξίας περνούσε πάνω από τον βολβό και πήγαινε προς αριστερά (βόρεια). Η εικόνα ήταν λυπηρή: ένα σύγχρονο και εξυπηρετικό καράβι οικείο και αγαπητό σε μένα και στον Κόσμο της Χίου (και όχι μόνο) με κλιση και να στηρίζεται από τα ρυμουλκά.

Μετά από λίγο έφθασε το Χαισπιντ 5 προσπάθησε να δέσει δεξιά από το Ν. Χίος. Μια δίνει το παρέσερνε πάνω στο Ν. Χίος, οι επιβάτες από την προβλήτα φώναζαν. Την τελευταία στιγμή επεσαν μπαλόνια αναμεσα στα δύο πλοία. Η βαρδιόλα του Χαισπίντ 5 έπεσε πάνω στο Ν. Χίος και είδα κομμάτια ή αντικείμενα να πέφτουν στη θάλασσα. Το Χαισπιντ έφυγε από τη θέση αυτή και έδεσε στο βόρειο μέρος του λιμανιού εκεί όπου δένουν τα πλοία των ενδοκυκλαδικών, όταν έχουν παραμονή στην Σύρο.

Ο αέρας ήταν αρκετός στη Σύρο αλλά σίγουρα όχι όσο στην Τήνο. Σίγουρα δεν μπορούσα να φοράω καπέλο χωρίς να το κρατάω. Επίσης μπορούσα να κάνω ποδήλατο αφήνοντας μόνο τον αέρα να με σπρώχνει χωρίς να δίνω καθόλου ώθηση.

Μετά έδεσε δεξιά του Ν. Χίος το Νάξος πήρε τους δικούς του επιβάτες και αναχώρησε περίπου στις 4.30. Οι λιμενικοί είπαν ότι όσοι είμαστε με από το Χίος δεν μπορούμε να μπούμε, αργότερα άκουσα από επιβάτη ότι όποιος ήθελε μπορούσε να κόψει εισιτήριο και θα του επέστρεφε αργότερα τα χρήματα η εταιρεία.

Μετά έδεσε στο ίδιο σημείο το Ακουα Τζούελ αποβίβασε, έφυγε από τη θεση αυτή, έκανε 20 λεπτά να μαζέψει την άγκυρα και έδεσε στην απέναντι προκυμαια.

(Συγγνώμη εδω πρέπει να διακόψω το πόστ. Θα επανέλθω στο θέμα μόλις βρω χρόνο.)

Link to comment
Share on other sites

Διαβάζοντας την παραπάνω περιγραφή του φίλου, και για τον τρόπο και την δυσκολία που έδεσε το πλοίο στη Σύρο, προσωπικά δεν έχω καμιά αμφιβολία για την ορθότητα της απόφασης να μην μείνει το πλοίο στη Τήνο και να ξαναπροσπαθήσει να δέσει. Εάν δυσκολεύτηκε στη Σύρο με 2 ρυμουλκά, ο καθένας μπορεί να φαντασθεί το τι θα γινόταν στη Τήνο. Ειδικά όσοι γνωρίζουν την διαφορά στην ένταση του ανέμου και στην σφοδρότητα των ριπών μεταξύ των 2 λιμανιών.

Αφού ευχαριστήσω τον φίλο για τον κόπο που κάνει να μας ενημερώσει από πρώτο χέρι, αναμένω με ενδιαφέρον την συνέχεια της αφήγησης, επισημαίνοντας το πόσο σημαντική είναι για την ενημέρωση η ψύχραιμη ματιά ενός αυτόπτη μάρτυρα.

Link to comment
Share on other sites

Το αρνητικό είναι οτι μαθαίνω άσχημα νέα για το πλοίο και οτι η ζημια είναι αρκετά μεγάλη!!!Περισσότερα δε μπορώ να πώ,ελπίζω να καταλαβαίνετε.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...