Jump to content
Shipfriends

Πρόσκρουση του Νήσος Χίος στον λιμενοβραχίονα του λιμανιού της Τήνου την 16.06.2012


Recommended Posts

Στον εφοπλιστή, στο σχεδιάγραμμα του κ. Μαρτίνου, δείχνει ότι έχει ποντισμένα μπλόκια, σε άγνωστο όπως σημειώνει βάθος

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο, αλλά έχοντας διαβάσει όλα τα άρθρα του και κυριως αυτά που αναφέρονται σε διάφορα ατυχήματα έχω εκτιμήσει ανάμεσα στ' άλλα την έρευνα που κάνει πριν γράψει κάτι, οπότε φαντάζομαι ότι "άγνωστο" βάθος σημαίνει ότι έψαξε, αλλά δεν βρήκε κάποια πληροφορία γι' αυτό.

Προφανώς αυτοί που κάποτε τα τοποθέτησαν το γνωρίζουν, αλλά μάλλον μόνο αυτοί :(

Link to comment
Share on other sites

Το σιγουρο παντως ειναι οτι εχουν βαθος πανω απο 6 μετρα αφου το Χιος περασε πανω τους.Ο αρθογραφος στο συγκεκριμενο περιοδικο αναφερει πως αν ηταν τελειωμενο το εργο,το Χιος θα παθαινε λιγοτερη ζημια.Φανταζομαι δηλαδη οτι η προσκρουση θα γινοταν με τη πλωρη και θα περιοριζονταν η ζημια μονο εκει μακρυα απο μηχανοστασια προπελες κτλ.

Link to comment
Share on other sites

Τα κρυμμένα μπλόκια σχηματίζουν ένα σκαλί στην αριστερή πλευρά όπως κοιτάμε από το μώλο προς τον κυμματοθραύστη. Τώρα για ακριβές βύθισμα του σκαλιού και του υπόλοιπου μέρους δεν γνωρίζω. Όμως είναι σχεδόν βέβαιο πως το πλοίο βρήκε πάνω στο σκαλί (γι αυτό και η ζημιά έγινε στην αριστερή του πλευρά).

Link to comment
Share on other sites

Κάποιοι γλάροι που πετούσαν ψηλά είδαν χθες ένα team 10-15 ατόμων που επισκέφθηκαν τον τόπο του μαρτυρίου. Κάποιες δε κουβέντες που τις πήρε ο αέρας, έλεγαν πως η ευθύνη βαραίνει το λιμάνι και το πλήρωμα (όπως αναμενόταν ν' ακουστεί).

Link to comment
Share on other sites

Το πλήρωμα γιά ποιόν λόγο ευθύνεται;

Μήπως το πάνε λάου-λάου να βγαλουν τήν ουρίτσα τους απ'όξω οι δημόσιοι άρχοντες και να τά ρίξουν πάλι όλα στον καπετάνιο;

Link to comment
Share on other sites

σημείωση: Το team δεν ήταν δημόσιοι άρχοντες. Αντιθέτως ήταν ιδιωτικοί "άρχιοντες" (καλά όχι και άρχοντες, υπάλληλοι εταιρείας και ασφαλιστικής ήταν). Όσον αφορά την ερώτησή σου, κάτι τέτοιο μαντεύω και γω. As usual.

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς τα περί ευθύνης τού πληρώματος πρέπει να εκπορεύτηκαν από τους υπαλλήλους τής ασφαλιστικής,διότι όπως γνωρίζουμε,οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αλλεργία στίς εκταμιεύσεις :D

Οι υπάλληλοι τής εταιρείας αποκλείεται να ρίξουν ευθύνες στους δικούς τους ανθρώπους διότι έτσι δίνουν "πάτημα" στους ασφαλιστές να μήν τους πληρώσουν αποζημίωση.

Αλλά και αντικειμενικά να το δούμε το θέμα,δέν είναι λογικό να δεχτούμε ότι έχει ευθύνη το πλήρωμα-στην συγκεκριμένη περίπτωση ο καπετάνιος,αφού αυτός έκανε τους χειρισμούς.Αν δέν υπήρχαν τα μπλόκια ή άν είχε φτιαχτεί ο λιμενοβραχίονας,το πλοίο ακόμα και μ'αυτές τίς συνθήκες απλώς θ'ακουμπούσε στους προσκρουστήρες και το πολύ-πολύ να βούλιαζαν λίγο οι λαμαρίνες του.

Link to comment
Share on other sites

τα συμβολαια ασφαλισης καλυπτουν ολα τα ενδεχομενα ΚΑΙ το navigational error (το ανθρωπινο λαθος δηλαδη).

κατα τα λοιπα, αν η γιαγια μου ειχε... θα ηταν παπους

Link to comment
Share on other sites

Όχι ότι προσφέρει κάτι παραπάνω, αλλά (αν είναι από τη μέρα του ατυχήματος και υποθέτω πως είναι) δείχνει την κουλτούρα των νεοελλήνων που δεν διαθέτουν ουδεν απόθεμα

...Η μαντάμ η οποία φωνάζει ότι "ο πλοίαρχος μας αγνοεί, δεν ενδιαφέρεται, δε δίνει σημασία" προφανώς δεν είχε αρκετό νιονιό να καταλάβει ότι ο πλοίαρχος τη συγκεκριμένη στιγμή είχε πολύ πιο σοβαρά πράγματα να ασχοληθεί. :angry: Το ίδιο και η έτερη εξυπνη που δηλώνει πως "δε θέλουμε να φύγουμε από δω έτσι όπως είναι". :ph34r:

Πάντως το ένα (η άθλια κατασκευή του λιμένα) δεν αποκλείει οπωσδήποτε και υποχρεωτικά ΚΑΙ το άλλο (ανθρώπινο σφάλμα στο χειρισμό).

Link to comment
Share on other sites

Την επιβάτιδα που κατηγορούσε τον πλοίαρχο ότι "τους αγνοεί" κλπ,θα έπρεπε να την βάλουν στην γέφυρα ενός βαποριού-έστω και simulator-και να τής πούν να το βάλη στο λιμάνι αυτή,Να δούμε τότε σε ποιύς και πότε θα μιλούσε...

Πάντως στο παρακάτω βίντεο εγώ βλέπω ένα λιμάνι που ούτε φάλαινα δέν θα κατάφερνε να μπή μέσα με τέτοιο κύμα και αέρα.Ειλικρινά,δέν μπορώ να φανταστώ τί σφάλμα θα μπορούσε να κάνη ο καπετάνιος-εκτός άν το σφάλμα του ήταν πως έπρεπε να μπή στο λιμάνι γιά να αποβιβάση αυτούς που ήθελαν να κατέβουν εκεί,διαφορετικά θα άκουγε τον εξάψαλμο από δαύτους ("ανίκανος ο καπετάνιος,δέν μπορεί να βάλη ένα βαπόρι στο λιμάνι" κλπ).Μερικοί δέν εννοούν να καταλάβουν ότι όσο καλός κι'άν είναι ο καπετάνιος,άμα το λιμάνι είναι κακοφτιαγμένο,δέν μπορεί να μπή μέσα το πλοίο.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

και ας ελπίσουμε να μην έγινε μπάλωμα απλά για να βγεί γιατί είναι κρίμα βαπόρι σύγχρονο με πολύ καλή φήμη να πάρει πορεία Θεοφιλου

Link to comment
Share on other sites

Δέν είμαι επαϊων γιά να γνωρίζω λεπτομέρειες αλλά μού κάνει κι'εμένα εντύπωση το γεγονός ότι η επισκευή τελείωσε σχετικά γρήγορα (βάσει τών όσων συζητούσαμε πρίν μέρες στο παρόν θέμα).

Βέβαια μπορεί τελικά να ήταν όντως μικρή η ζημιά στον άξονα (που,μήν ξεχνάμε,πήγε γιά επισκευή στην Δανία κι'όχι στού Βασιλειάδη-και προφανώς πήγε κι'ήρθε με ειδικό cargo αεροπλάνο) και να μήν χρειαζόταν πολλή δουλειά γιά να φτιαχτή.Ας ελπίσουμε ότι όντως έτσι ήταν τα πράγματα και το βαπόρι θα επανέλθη στα δρομολόγια δριμύτερο και με τίς γνωστές του επιδόσεις.

Link to comment
Share on other sites

αν ευσταθουν οσα εχουν γραφει και στo shipfriends και γενικοτερα στα συναφη sites, χρησιμοποιηθηκε εφεδρικος αξονας των νησος που υπηρχε στην ελλαδα (κατ'αλλους στην τεχνικη βαση της εταιρειας, κατ'αλλους στο σκαραμαγκα)

Link to comment
Share on other sites

Πράγμα που σημαίνει ότι ο original άξονας εξακολουθεί να υφίσταται "θεραπευτική αγωγή" στην Δανία (τού Βορρά,όχι τού Νότου :D ) και άμα τη επανόδω του θα παραμείνη πλέον ώς εφεδρικός.

Οπότε λογικό είναι να υποθέσουμε πως πράγματι το πλοίο θα διατηρήση τίς γνωστές του επιδόσεις.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

(Αγαπητοί φίλοι, ήμουν επιβάτης στο Ν. Χίος στο δρομολόγιο που έγινε η πρόσκρουση και είχα μεταφέρει τη μαρτυρία μου από το ατύχημα. Στις 19 Ιουνίου επέστρεψα στη Χίο, αφού έκανα ένα υπέροχο ταξίδι με το Ν. Μύκονος (το γνωστό δρομολόγιο των 12.30 από Πειραιά). Στη Χίο με περίμενε δουλειά που είχε μείνει πίσω, στη συνέχεια ετοιμαζόμουνα για μετακόμιση στη Σάμο που πραγματοποιήθηκε με το "Μυτιλήνη" στις 28-6. Επέστρεψα την ίδια μέρα με το ίδιο πλοίο στη Χίο και στις 30-6 ταξίδευα με το Ν.Μύκονος προς Πειραιά. Στην Αθήνα με περίμεναν άλλες υποχρεώσεις προγραμματισμένες και μη. Έκανα και ένα ταξίδι αστραπή στην Κρήτη με τα Φαιστός Παλάς και Ελ. Βενιζέλος.Τώρα βρίσκομαι στη Σάμό, όπου έφτασα με ένα επίσης πολύ ωραίο ταξίδι με το Μυτιλήνη, και έχω επιτέλους την άνεση να επιστρέψω ύστερα από 1 μήνα και πλέον στο forum και να αναφέρω μερικά ακόμη σημεία που δεν είχα προλάβει πάνω στο ατύχημα.

Καταρχάς να διορθώσω ένα λάθος από το προηγούμενο: Εκεί που γράφω για το Χαϊσπιντ5 "μια δίνει το παρέσυρε..." να διαβαστεί "μια δίνη το παρέσυρε πάνω στο Ν. Χίος".

Στη Σύρο από την αριστερή πλευρά του πλοίου που έγινε η πρόσκρουση είχαν πέσει δύτες. Στην αρχή υπήρχε εκεί λιμενικός που δεν άφηνε τους επιβάτες ή περαστικούς να πλησιάσουν. Αργότερα μπορούσαμε να πλησιάσουμε ελεύθερα. Είδαμε να βγάζουν από το πλοίο στρώματα που έχουν βγεί και σε φωτογραφίες. Δεν είδα να ρίχνουν κάποιο στη θάλασσα και να προσπαθούν να κλείσουν με αυτό το ρήγμα. Επίσης υπήρχε έξω ένα ρολό χοντρό, διαφανές νάυλον συσκευασίας, φέρανε και κάτι μουσαμάδες. Το χοντρό μπλε νάυλον που φαίνεται στις φωτογραφίες είναι το τελευταίο που εφέραν και το κρεμάσανε από το κατάστρωμα από τρία σκοινιά ένα κεντρικό και δύο υπό γωνία για να τεντώσει και με αυτό απ' ότι φαίνεται εκλεισε σε πρώτη φάσητο ρήγμα. Στις έξι το απόγευμα είχε τελειώσει η προσπάθεια και επικρατούσε γύρω από το πλοίο ησυχία.

Σε όσους επιβάτες ήμασταν για Πειραιά μας ανακοινώθηκε ότι θα ερχόταν στις 18 με 18.30 το Χαϊσπιντ 4 για να μας μεταφέρει στον Πειραιά. Ήρθε γύρω στις 19.15 και έφυγε 19.50. Μέσα στο πλοίο επιβάτης από τη Νάξο μου είπε ότι η αναχώρηση από τη Νάξο ήταν στις 17.30, ακολουθούσε προσέγγιση στην Πάρο, επομένως ήταν αδύνατο το Χαϊσπιντ 4 να είναι στη Σύρο την ώρα που μας είχε ανακοινωθεί. Επίσης μου είπε ότι η προσέγγιση στη Σϋρο τους ανακοινώθηκε λίγο πριν επιβιβαστουν στο πλοίο στη Νάξο και ότι αν το ήξερε νωρίτερα θα είχε ταξιδέψει με το Μπλου Σταρ με εισιτήριο 35 ευρώ αντί 50. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού προσφέρθηκε σε όλους τους επιβάτες δωρεάν μία πορτοκαλάδα και στις 22.20 φτασαμε στον Πειραιά.

Θεωρώ επίσης πολύ σημαντικό να αναφέρω και κάποιες πληροφορίες που έμαθα εκ των υστέρων στη Χίο από γνωστή μου συνεπιβάτιδα που ταξίδευε με το τρίχρονο αγοράκι της για το προσκύνημα στην Τήνο. Το βασικό παράπονο που μου εξέφρασε ήταν ότι το πλήρωμα με οδηγίες προφανώς του πλοιάρχου και της εταιρείας κρατούσε τους επιβάτες για ώρές κλεισμένους το Σάββατο στο HS5 και την Κυριακή στο Ν. Μύκονος. Το Σάββατο τους κράτησαν στο Χαισπίντ5 μέχρι τις 23.00, οπότε άρχισαν να τους οδηγουν σε καταλύματα για να διανυκτερεύσουν με έξοδα της εταιρείας. Την Κυριακή από τις 12 που επέστρεψαν από τα καταλύματα τους και βγήκε το απαγορευτικό τους κρατούσαν πάλι μέσα στο Ν. Μύκονος. Οι επιβάτες ζητούσαν και νομίζω δικαίως να τους αφήσουν να βγούν έξω, με τη λογική, όπως μου τη μετέφερε η συνεπιβάτιδα, ότι έγινε ό,τι έγινε, δεν μπορεσε να γίνει η εκδρομή στην Τήνο, ας τους αφήσουν να κάνουν τη βόλτα τους στη Σύρο. Μου είπε μάλιστα ότι πιάστηκαν στα χέρια επιβάτες με μέλη του πληρώματος για αυτό το λόγο και από το πλοίο για να εμποδίσουν την έξοδο σήκωσαν τις πόρτες. Το αποτέλεσμα ήταν η συγκεκριμένη επιβάτιδα να κυνηγάει όλη την ώρα το αγοράκι της μέσα στο σαλόνι του πλοίου.

Στο θέμα αυτό είμαι με το μέρος τον επιβατών. Αν έγιναν αυτά όπως μου μεταφέρθηκαν νομίζω ότι το πλοίο ή η εταιρεία τους αντιμετώπισε σαν να είναι ανήλικα σε σχολική εκδρομή. Ακόμα και να τους άφησαν να φύγουν δε θα μπορούσαν να πάνε μακριά ούτε να χάσουν την επαφή με το πλοίο, αφού σίγουρα το πλοίο θα ήταν το σημείο αναφοράς τους. Αν προέκυπτε κάτι έκτακτο, υπάρχει και η σφυρίχτρα του πλοίου. Από κεί και πέρα καθένας ας ήταν υπεύθυνος για τις πράξεις και τις επιλογές του.

Στο θέμα της ενημέρωσης λοιπόν θεωρώ ότι δεν υπήρχε λόγος ούτε είχε νόημα, ενώ το πλοίο μετά την πρόσκρουση στην Τήνο έπλεε προς τη Σύρο, να ανακοινωθεί τι ζημιά είχε πάθει το πλοίο. Ούτε ως μη ειδικός επιβάτης ήθελα να ακούσω εκείνη τη στιγμή ότι στο πλοίο υπάρχει ελεγχόμενη εισροή υδάτων, για να μην αναφερθώ στα τερατώδη που θα έλεγαν στην περίπτωση αυτή εξίσου μη ειδικοί αλλά λιγότερο ψυχραιμοι ή και θαλασσοφοβικοί επιβάτες. Αλλά να μας ανακοινώνουν στη Σύρο ότι το Χαισπιντ 5 θα έρθει από τις 6, ενώ ξέρουν ότι δεν επρόκειτο να έρθει πριν από τις 7 αυτό είναι κοροϊδία, όσο κοροϊδία είναι και οι ανακοινωση χρονών αφιξοαναχωρήσεων που δεν τηρούνται. Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω το λόγο που οι επιβάτες έπρεπε να είμαστε καθηλωμένοι στο λιμάνι όλες αυτές τις ώρες. Όσο για τον εγκλωβισμό των επιβατών της Τήνου στα δύο πλοία, σχολίασα παραπάνω.

Σαν ένα συμπέρσμα από το ατύχημα θα ήθελα να πω ότι όσο καλό και σύγχρονο να είναι το οποιοδήποτε βαπόρι οι καιρικές συνθήκες μπορεί να

είναι τέτοιες που να το νικήσουν (ειδικά σε δύσκολα και κακοφτιαγμένα λιμάνια). Για αυτό σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να γίνεται υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του πλοίου. Αναφέρω στην αρχή της προηγούμενης αναφοράς ότι μου έκανε εντύπωση ότι παρά το δυνατό αέρα το πλοίο έκανε τη μανούβρα και έδεσε στη Χίο με τη γνωστή άνεση και στο γνωστό ελάχιστο χρόνο (χωρίς βέβαια να ξέρω τι επρόκειτο να επακολουθήσει στην Τήνο).

Κρίνοντας ασφαλώς εκ των υστέρων διατυπώνω 2 εναλλακτικά σενάρια, όπου το κριτήριο στη ληψη των αποφάσεων είναι η ασφάλεια (του πλοίου και των επιβατών)και την εξυπηρέτηση των επιβατών:

Πρώτον ο πλοίαρχος εκτιμά ότι δεν είναι ασφαλής η προσέγγιση στην Τήνο και πηγαίνει στη Σύρο, οπου αποβιβάζει τους επιβάτες για Σύρο (είτε με αλλαγή προορισμού της εκδρομής είτε με μετεπιβίβαση σε άλλο μικρότερο, πιο ευέλικτο ή δεν ξέρω τί πλοίο). Θα άκουγε ίσως τα μύρια όσα (ανίκανος,

δειλός, κλπ.) θα δυσαρεστούσε την εταιρεία, αλλά θα είχε αποφευχθεί η ζημία, η ταλαιπωρία των επιβατών, η δυσφήμιση της εταιρείας και του πλοίου και η ακινητοποίηση του πλοίου το καλοκαίρι.

Δεύτερον η εταιρεία, αφού υπάρχει πρόγνωση για ριπές 8 μποφώρ, αναβάλλει την εκδρομή στην Τήνο και αλλάζει ή επιστρέφει τα εισιτήρια.

Αυτό θα προκαλούσε τη δυσαρέσκεια των επιβατών που είχαν κάνει έναν προγραμματισμό (για μία μονοήμερη εκδρομή όμως όχι για κανένα υπερατλαντικό ταξίδι). Θα τους γλίτωνε όμως από την ταλαιπωρία, που τελικά υπέστησαν. Επίσης, ακόμα και αν η εκδρομή γινόταν κανονικά το ταξίδι δεν θα ήταν και τόσο άνετο ειδικά για επιβάτες σε ευαίσθητες ηλικίες. Αναφέρω ότι το πλοίο ως την Τήνο κουνούσε λίγο ως την Τήνο με τα δικά μου μέτρα, η συνεπιβάτιδα, τη μαρτυρία της οποίας μεταφέρω, μου έλεγε ότι κουνάει. Σίγουρα στην επιστροφή το πλοίο θα κουνούσε περισσότερο, καθώς θα είχε τον καιρό από τη μάσκα. Ακόμα, εκδρομή θα γινόταν αργότερα μέσα στο καλοκαίρι, οπότε η εταιρεία δεν θα είχε τόσες πολλές θέσεις να διαθέσει, καθώς θα είχε ήδη αυξηθεί η κίνηση απότον Πειραια, οπότε θα είχε μια μικρή απώλεια εσόδων.

Όμως έτσι όπως εξελίχθηκαν τα γεγονότα πόσοι από τους επιβάτες προσκυνητές θα αποφάσιζαν σε σύντομο διάστημα να συμμετέχουν σε άλλη εκδρομή στην Τήνο;

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Το δεύτερο επεισόδιο εκείνης της ρημάδας ημέρας. Το highspeed 5 δευτερόλεπτα πριν ξυρίσει τη βαρδιόλα του στο λιμάνι της Σύρου. Δέος και μόνο για τον πλοίαρχο που έβλεπε να στενεύουν τα περιθώρια και έπρεπε να βρίσκεται σε αυτό το σημείο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...