Jump to content
Shipfriends

Ποιότητα Ναυτιλιακών Καυσίμων


Recommended Posts

.
Ποιότητα καυσίμων στα πλοία.

Στο σχετικό θέμα για τις βλάβες του Εξπρές Πήγασος (προ ημερών), ειπώθηκαν τα παρακάτω:

Το Black out το έπαθε λόγω της κακής ποιότητας καύσιμων!! Το πετρέλαιο ήταν σχεδόν νερό!! Μπορεί να είναι φθηνότερα(??) αλλά χειρότερης ποιότητας!!!

Αυτό βρε παιδιά πίστευα ότι συμβαίνει μόνο σε κάτι γριούλες στα χωριά που παίρνουν πετρέλαιο για την σόμπα!
Ειλικρινά δεν θα πίστευα ποτέ ότι μπορεί να συμβεί σε καύσιμα πλοίων μεγάλης εταιρείας και μάλιστα στο λιμάνι του Πειραιά!
Μετά συγχωρήσεως αγαπητέ Π100 δυσκολεύομαι να το πιστέψω.
Όχι γιατί αμφισβητώ αυτά που λες!
Όχι γιατί δεν μπορεί να συμβεί, αλλά γιατί δεν θέλω να το πιστέψω!

Δυστυχως αυτη ειναι η αληθεια. Και αμεσως ειδοποιηθηκε και το Εξπρες Σαντορινη που τη γλιτωσε στο τσακ

Επίσης στην «Ελευθεροτυπία» της 5/7/2005, μεταξύ άλλων για την βλάβη του Πήγασου, σημειώνεται:

Το «Εξπρές Πήγασος» είχε παρουσιάσει μηχανική βλάβη και την Παρασκευή, η οποία, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, οφειλόταν στα νερωμένα καύσιμά του.
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 05/07/2005

http://www.enet.gr/online/online_hprint.jsp?q=%D0%C7%C3%C1%D3%CF%D3&a=&id=36442944


Χθές στο αντίστοιχο θέμα για το SPEEDRUNNER 1, ειπώθηκαν τα εξής:


Πολυ σωστη παρατηρηση, ειδικα οταν ξεκινα μου θυμιζει ταξι παλιο Nissan Bluebird με το κοντερ να εχει μηδενισει τρεις φορες, την εξατμιση να κρατιεται στη θεση της με συρματακι, και με αναβλυζοντα μπουχο που θυμιζει καρβουνιαρη σιδηροδρομο.

Μήπως εκτός από την MARPOL πρέπει να υπάρξει και μια AIRPOL για τα πλοία?Ο αέρας της θάλασσας είναι ο ίδιος με τον αέρα της στεριάς.
Δεν τον μολύνει μόνο ο ταξιτζής με το BLUEBIRD!
Αλήθεια, υπάρχει έλεγχος καυσαερίων στα πλοία? Υπάρχουν όρια εκπεμπομένων ρύπων?

Το Annex 6 της MARPOL ελέγξει την ποσότητα θείου στα καύσιμα καθώς και τα NOx emmisions. Σε full εφαρμογή τέθηκε το 2004. Δεν ξέρω ποσο ελέγξετε στην Ελλάδα (Νομίζω πως επειδή είναι λίγοι οι φιλε suppliers βαράνε καμπάνες μιλημένοι από τις πηγες και όχι με τοπικούς ελεγχους αλλα και πάλι εικασίες κάνω)
Στο εξωτερικό πάντως ένας αιφνιδιαστικός έλεγχος περιλαμβάνει και δείγμα fuel.
Το θείο και τα NOx είναι τα βασικά. Υπάρχουν ένα νούμερο από παράγοντες και fuel composits που είναι under regulation. Σημειωτέο είναι ότι μπορεί να τέθηκε από την MARPOl ως entry date το 2004 αλλα το IMO έχει συμφωνήσει και ακολουθεί τα regulations από το 2000. Το entry date άργησε (k αν θυμάμαι καλά παρατάθηκε) γιατί ως γνωστόν τα standards του ιάνει πολύ αυστηρά και πολλά πλοία θα έβγαιναν εκτος (κάτι σαν τον νομο παπουτσή ένα πράγμα)
Όπου βλέπεις καπνό όμως δεν σημαίνει ότι έχει φωτιά. Το ότι καπνίζει τόσο δεν σημαίνει απαραίτητα ότι κάτι τρέχει με το fuel. Ίσως καίει λάδια :P :P

edit: ena apokoma pou tous pio filotexnikous 8a tous diafwtisei (twra eidai oti Mah tou 05 einai to entry date alla mou kanei megalh entypwsh giati to 2003 sto master mou legame gia full adoption thn epomenh xronia :s)
anyway here we go:

The MARPOL 73/78 Annex VI Regulations for the prevention of air pollution from ships will come into force on May 19, 2005. Draft guidelines have been produced for use by port state control officers in conjunction with Annex VI and its associated NOx (nitrogen oxide) Technical Code, and are expected to be adopted in July 2005. However, owners should be aware that there is a strong possibility that port state control regimes may start implementing the guidelines as soon as Annex VI comes into force in May.

The guidelines include the following list of deficiencies, all of which are considered to be of such a serious nature that they may warrant the detention of a ship:

* absence of valid International Air Pollution Prevention Certificate (IAPP), Engine International Air Pollution Prevention Certificate (EIAPP) or technical files
* a diesel engine with a power output of more than 130kW installed on board a ship constructed on or after January 1, 2000, or a diesel engine having undergone a major conversion on or after the same date, that does not comply with the NOx (nitrogen oxide) Technical Code
* a sulphur content of any fuel used on board exceeding 4.5% m/m
* non-compliance with the relevant requirements while operating within a sulphur oxide (SOx) emission control area
* an incinerator installed on board the ship on or after January 1, 2000 which does not comply with requirements contained in Appendix IV to the Annex, or the standard specifications for shipboard incinerators (Resolution MEPC.76(40) as amended by MEPC.93(45))
* a master or crew unfamiliar with the necessary procedures regarding the operation of air pollution prevention equipment as defined within the Annex.

Annex VI applies to all ships of 400 gross tonnes (gt) and above. Flag administrations may, however, establish equivalent requirements for ships below 400 gt in order to meet the intention of the Annex.

 

Βρε-βρε το πιασαμε στο στομα μας το πλοιο και μου φαινεται οτι το γρουσουζεψαμε! Οι κακες(μα παρα πολυ κακες) γλωσσες του Περαια λενε οτι χτες το βραδι και μολις 1,5 μιλι εξω απο τον Πειραια, οι αριστερες μηχανες του πλοιου και η μια εκ των δεξιων(εχει 2 + 2 νομιζω) το αφησαν λογω κακιστης ποιοτητας καυσιμων. Ετσι το πλοιο αναγκαστηκε να καλεσει σε βοηθεια το ρυμουλκο επιφυλακης και να δεσει τελικα με τη βοηθεια του, δινοντας αισιο τελος σε αυτην τη μινι-περιπετεια.

Τελικα το πλοιο αναχωρησε κανονικα σημερα το μεσημερι στις 12 και με αρκετη κινηση απο ΙΧ αλλα φανταζομαι οτι ολο το βραδι και σημερα το πρωι, εγινε μεγαλη επιχειρηση μεταγγισης καυσιμων.

Όσα έγραψε παραπάνω ο Nick, τα επιβεβαίωσε αργότερα με ανακοίνωσή του το ΥΕΝ.


ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ / ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Κυριακή, 24 Ιουλίου 2005
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Πρόβλημα σε Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο.

Ο πλοίαρχος του Ε/Γ-Ο/Γ «SPEEDRUNNER 1» σημαίας Μεγάλης Βρετανίας, ανέφερε τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Πλοίων ( VTS) του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά, ότι πλέει με μία μηχανή (τη δεξιά κύρια μηχανή), λόγω προβλήματος στα πετρέλαια και ζήτησε τη συνδρομή ρυμουλκού για να εισέλθει στο λιμάνι.

Το πλοίο εκτελούσε το δρομολόγιο Μήλο-Σίφνο-Σέριφο και προσέδεσε με ασφάλεια αποβιβάζοντας τους 216 επιβάτες.

Από τη Λιμενική Αρχή Πειραιά επετράπη η συνέχιση των δρομολογίων του πλοίου, μετά την επιθεώρηση από τον παρακολουθούντα το πλοίο νηογνώμονα.



Βέβαια, κατά καιρούς είχα ακούσει και άλλα περιστατικά, αλλά δεν τα θυμάμαι ακριβώς και γι’ αυτό δεν τα αναφέρω.
Αλλά τώρα με τις τιμές των καυσίμων στα ύψη νομίζω ότι το πρόβλημα αρχίζει να γίνεται εντονώτερο.


Τελικά, κατά την άποψή μου το ζήτημα είναι τεράστιο.

Ποιοι είναι αυτοί που προμηθεύουν νοθευμένα καύσιμα στα πλοία της ακτοπλοΐας?
Ποιοι είναι αυτοί που αγοράζουν (εν γνώσει τους) αμφίβολης ποιότητας καύσιμα για τα πλοία τους, επειδή είναι φθηνότερα?
Ποιοι είναι αυτοί, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι (σύμφωνα με τον νόμο) για την έλεγχο της νοθείας στα καύσιμα?

Επειδή το πλοίο δεν είναι ταξί που όταν σβήσει η μηχανή θα κάνει δεξιά στην άκρη ούτε καυστήρας καλοριφέρ που απλώς θα κρυώνουμε για μια μέρα.

Τι θα γίνει, αν ένα πλοίο με 1500 επιβάτες μείνει ακυβέρνητο στο Αιγαίο με 8-9 Μποφώρ, εξαιτίας νοθευμένων καυσίμων?
Τι θα γίνει αν σε ένα πλοίο σβήσουν οι μηχανές την ώρα που μπαίνει στην Παροικιά, με άλλα 2-3 πλοία μέσα?
Και τότε δεν θα πρόκειται για ατύχημα, αλλά για έγκλημα!

Μήπως θα πρέπει να αφήσουν τους ελέγχους στα κυλικεία των πλοίων και να αρχίσουν καθημερινούς δειγματοληπτικούς ελέγχους για την νοθεία στα καύσιμα των πλοίων?

Από ένα ακριβό καφέ, δεν καταστράφηκε κανένας!

Ούτε κανένας πέθανε από ένα αλλοιωμένο σάντουιτς!

 

Edited by proud_ionian
tag
Link to comment
Share on other sites

Καλα θα ειναι οι ελεγχοι να ειναι σχολαστικη στα παντα - πετρελαια - τροφιμα - καθαριοτητα - και οτιδιποτε αλλο ..... αλλα σε ολα

Οχι στραβα ματια σε τιποτα εχει να κανει με αλλους ανθρωπους...

Link to comment
Share on other sites

Το θεμα της νοθειας στα καυσιμα ειναι μεγαλο στην Ελλαδα και αυτα που γινονται στο ναυτιλιακο καυσιμο δεν διαφερουν εν πολλοις απο αυτα που γινονται στα καυσιμα που παιρνουμε για οικιακη χρηση. Οπως ομως ειπες Νηρεα η ειδοποιος διαφορα ειναι οτι στη θαλασσα αυτα τα πραγματα μπορουν να στοιχισουν ζωες.

Δεν εχω γνωσεις απο το κυκλωμα των καυσιμων, παντως οσον αφορα τη ναυτιλια και για να απαντησω μερικως στις ρητορικες σου αποριες, αμφιβολου ποιοτητας καυσιμα θα αγορασει μια εταιρεια που διοικειται απο λογιστες και προσπαθει να παρουσιασει κερδος στον ισολογισμο, ανεξαρτητως κοστους. Απο την αλλη νομιζω πως οσοι ελεγχοι και αν γινουν, αφ' ενος μεν "ειναι πολλα τα λεφτα, Αρη", αφ' ετερου δε ειναι τετοια η φυση του αντικειμενου και η πρακτικη που ακολουθειται, που πολλα μπορουν να συμβουν και να οργανωθουν.

Σαν ενα γενικοτερο σχολιο, να πω οτι στο ναυτιλιακο καυσιμο ο Πειραιας μαζι με το Ροττερνταμ ειναι απο τα πιο φτηνα λιμανια στον κοσμο. Παρ' ολ' αυτα ομως και ειδικα τα τελευταια χρονια, ολοενα και περισσοτερες εταιρειες της ποντοπορου ναυτιλιας, ελληνικες και ξενες, αποφευγουν να προμηθευονται απο τον Πειραια και προτιμουν την Ιταλια η την Τουρκια ακομα κι αν ειναι πιο ακριβα, λογω της κακιστης ποιοτητας του καυσιμου που προσφερεται απο τις περισσοτερες εταιρειες του χωρου. Γι αυτο και ειδικα στο αγκυροβολιο του Πειραια που καποτε δεν ευρισκες χωρο να φουνταρεις, τωρα δεν υπαρχουν παρα ελαχιστα πλοια.

Link to comment
Share on other sites

Η μίξη νερού με το πετρέλαιο είναι νοθεία , αλλά εάν οι μηχανές σταματήσουν επειδή το νερό εφθασε μέχρι στους καυστήρες, είναι παράλειψη του πληρώματος.

Link to comment
Share on other sites

Έλεγχοι κατά τη διάρκεια των πετρελευσεων είναι σπάνιο φαινόμενο!! Αλλά προσωπικά έχω τύχει να κάνουν έλεγχο κατά τη διάρκεια πετρελευσης όταν ένα βαπόρι ήταν ήδη καθυστερημένο αρχές Αυγούστου του 2001 και το καθυστέρησαν και άλλο μέχρι να ξεμπερδέψουν με τα διαδικαστικά του έλεγχου!!

Όσο για τις εταιρείες είναι γνωστές στη πιάτσα των ναυτιλιακών εταιριών ποιες έχουν κατά καιρούς κρούσματα νοθείας, και αν συνεχίζεις να συνεργάζεσαι με αυτή σημαίνει ότι και η ίδια η εταιρεία έχει ευθύνη!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Στο Polaris και στο Siren ειναι μεσα μονιμως 2 τεχνικοι και βοηθανε στον καθαρισμο των τουρμπο απο τα καλα πετρελαια... Μονο χωμα και νερακι καινε φετος τα περισσοτερα βαπορια. Να δουμε που θα παει αυτη η κατασταση γιατι εχει αρχισει και κατανταει αηδια

Link to comment
Share on other sites

Έντεκα πρόστιμα συνολικού ύψους 188.000 ευρώ επέβαλε η Νομαρχία Πειραιά για υψηλή νοθεία σε πετρελαιοειδή προϊόντα και αισχροκέρδεια εις βάρος του καταναλωτή.

Έπειτα από ελέγχους του ΣΔΟΕ σε εργοτάξια, εγκαταστάσεις εναπόθεσης καυσίμων, δεξαμενές, πρατήρια υγρών καυσίμων και βυτιοφόρα, διαπιστώθηκαν παραβάσεις που αφορούσαν νοθεία πετρελαίου κίνησης με ναυτιλίας σε ποσοστά από 20% έως και 95%, νοθεία πετρελαίου θέρμανσης με ναυτιλίας σε ποσοστά 58% και 100%, πετρέλαιο αγνώστου προελεύσεως, πώληση πετρελαίου ναυτιλίας για θέρμανσης, νοθεία βενζίνης Super με αμόλυβδη σε ποσοστό 95%, νοθεία βενζίνης Super Plus με αμόλυβδη σε ποσοστό 60%.

Τα έξι από τα πρόστιμα συνολικού ύψους 120.000 ευρώ επιβλήθηκαν στην εταιρεία Πειραϊκή Πετρελαϊκή ΑΕ.

Από την ΕΡΤ (25/8/2005)

http://news.ert.gr/newsDetails.asp?ID=160421

Ωραίοι είμαστε! Και οι πρώτοι του χωριού! Αρχηγοί!

Τα καλοριφέρ και τα ταξί καίνε πετρέλαιο ναυτιλίας και τα πλοία καίνε νερό και λάσπη!

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Απο την ΕΞΠΡΕΣ

O Νέος πονοκέφαλος στους ακτοπλόους η αλλαγή των καυσίμων ναυτιλία

Οι συζητήσεις που κατέληξαν σε οδηγία για τους αέριους ρύπους των πλοίων επηρεάζει και την ακτοπλοΐα. Hδη τα οικονομικά επιτελεία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων υπολογίζουν ότι οι επιπτώσεις από την εφαρμογή των κανονισμών θα επιδεινώσουν περαιτέρω την οικονομική κατάσταση των εταιριών που ήδη δοκιμάζονται από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των καυσίμων και ελαιολιπαντικών.

Εμπειρογνώμονες επί του θέματος σημείωναν ότι στα περισσότερα πλοία θα πρέπει να τοποθετηθούν ειδικά φίλτρα, το κόστος των οποίων δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο, ενώ όσον αφορά τα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να γίνεται εφοδιασμός με εκείνα που έχουν τη χαμηλότερη δυνατή πρόσμιξη θειούχων, τα οποία είναι καταφανώς ακριβότερα.

Γεγονός είναι ότι τα οικονομικά επιτελεία των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων προβληματίζονται πλέον αν το σύστημα που έχει επιλεγεί από το υπουργείο για τον υπολογισμό των αυξήσεων στους βασικούς ναύλους με βάση το κόστος των καυσίμων μπορεί να καλύψει το άνοιγμα των προϋπολογισμών χρήσης των πλοίων δεδομένων και των ανελαστικών δαπανών.

Στον προβληματισμό των επιτελικών στελεχών επίσης έρχεται να προστεθεί και η «αδιαφορία» των αρμοδίων του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να επανεξετάσουν το θέμα των υπέρ τρίτων εισφορών των οποίων οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις έχουν ζητήσει την κατάργησή τους αφού προσθέτουν επί των βασικών ναύλων επιβάρυνση της τάξης του 32% ως αντίτιμο υπηρεσιών που δεν απολαμβάνει ο επιβάτης.

Δεδομένων των αυξήσεων των καυσίμων αλλά και του επιπρόσθετου κόστους εκ της εφαρμογής των κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος οι ειδικοί υποστηρίζουν ότι, αν δεν καταργηθούν οι υπέρ τρίτων αυξήσεις που θα προκύψουν για τα εισιτήρια της ακτοπλοΐας,

Αυτό το είχα ξανακούσει από το καλοκαίρι. Εάν δε κάνω λάθος αυτό το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από τον επόμενο Αύγουστο!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Ετσι πληροφοριακα να πουμε οτι οι τιμες του gasoil(που χρησιμοποιουν τα ταχυπλοα) στον Πειραια ειναι χοντρικα στα 650 δολλαρια ο τονος, κατι το οποιο βεβαια μπορει να μη σημαινει και τιποτα αν οι εταιρειες εχουν κλεισει πετρελαια με fix τιμες για καποιες ποσοτητες/χρονικο διαστημα. Οσον αφορα το IFO που βαζουν τα περισσοτερα εκ των συμβατικων, αυτες ειναι χοντρικα στα 350 δολλαρια. Για βαλτε τα κατω...

Link to comment
Share on other sites

Δεν είναι μόνο οι τιμές των καυσίμων που έχουν ανέβει δραματικά σε σχέση με πέρσι, αλλά και η άνοδος του δολαρίου σε σχέση με το ευρώ που από 1,30 πέρσι τέτοια εποχή, έχει φτάσει στο 1,20. Σχετικά με το hedging των καυσίμων που αναφέρεις, δεν το έχει κάνει προς το παρόν, καμία από τις μεγάλες ακτοπλοϊκές εταιρίες.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Απ΄ ότι υποννοείται στα threads με τις βλάβες των επι μέρους πλοίων, σε ορισμένες περιπτώσεις ενοχοποιείται η ποιότητα των καυσίμων. Παρ΄ ότι τα καύσιμα είναι χειμώνα-καλοκαίρι τα ίδια (?) αλλά οι βλάβες εκδηλώνονται συνήθως στην περίοδο αιχμής, θα ήθελα να υποβάλλω τις εξής ερωτήσεις στους γνώστες του αντικειμένου, για να καταλάβουμε και εμείς οι ερασιτέχνες:

  1. Μπορεί να είναι αλήθεια αυτό, ή τα φορτώνουμε αλλού για ξεκάρφωμα;
  2. Η ποιότητα του εκάστοτε παραδιδομένου καυσίμου είναι συνάρτηση της τιμής του;
  3. Τηρούνται δειγματολόγια ώστε να μπορεί γίνει ποιοτικός έλεγχος των προηγουμένων παραδόσεων;
  4. Υπάρχει κάποια ταχεία και απλή μέθοδος ελέγχου (screening test) της ποιότητας κατά την παράδοση ή ελέγχεται απλώς η ποσότητα;
  5. Τέλος, αν πράγματι αποδειχθεί (εφόσον μπορεί να αποδειχθεί) ότι η κακή ποιότητα του καυσίμου ευθύνεται για μία βλάβη, η πλοιοκτήτρια Εταιρεία δεν δικαιούται να εγείρει πελώριες αγωγές κατά της Εταιρείας Πετρελαιοειδών τόσο για τις άμεσες όσο και για τις έμμεσες βλάβες τις οποίες υφίσταται; Και αν ναί, το έχει κάνει κανείς μέχρι τώρα;

Ρωτάω πολλά, ή μήπως όλα είναι αβαβά:eek: που έγραφε και ο Αποδυτηριάκιας στον Φίλαθλο προ εικοσαετίας;

Link to comment
Share on other sites

Φιλε και στα καυσιμα ισχυει το οτι πληρωνεις παιρνεις.Ομως δεν ειναι αυτη η κυρια αιτια των περισοτερων προβληματων.Και βεβαια δεν μιλαμε για προβληματα που θα μπορουσαν να προκυψουν σε οποιοδηποτε μηχανημα,απο ατυχημα ή αστοχια υλικου...ε,τι μενει τοτε? Τα μηχανηματα ειναι πιο απλες κατασκευες στο συμπαν και οταν τα συντηρησεις κανονικα δυσκολα θα σε προβληματισουν μεταφυσικα φαινομενα,εξωγηινοι,ματιασματα,βουντου...κλπ.

Link to comment
Share on other sites

1 Μπορεί, και συμβαίνει αλλά όχι όπως το θέτουν.

2. Τα καύσιμα ναυτιλίας έχουν στανταρντ προδιαγραφές, και οι σοβαρές εταιρείες στην παράδοση αναφέρουν και τις προδιαγραφές του προιόντος

3. Απαρεγκλήτως και υποχρεωτικά

4. Ναι, ως προς την ύπαρξη νερού

5. Αποδεικνύεται, και αρκετές εταιρείες έχουν προσφύγει στην δικαιοσύνη.

( Γενικότερα και όχι απο τις ακτοπλοικές ειδικότερα )

Εάν για τα καύσιμα και λιπαντικά, ότι πληρώνεις παίρνεις... τότε γιατί να φταίνε αυτά??

Link to comment
Share on other sites

Μια αλλη παραμετρος ειναι και το τι συνιστα ο κατασκευαστης των μηχανικων μερων. Με απλα λογια, αν εχεις μια μηχανη που ο κατασκευαστης συνιστα βενζινη 100 οκτανιων, εσυ παραγγελνεις απο την εταιρεια που εμπορευεται καυσιμα βενζινη 98 οκτανιων για να κανεις οικονομια, και η εταιρεια σου δινει 96 οκτανια, δεν φταιει μονο η εταιρεια των πετρελαιοειδων.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Η Ακτοπλοϊα θα παει καλυτερα οταν φυγει απο τη μεση το ΥΕΝ και οι Λιμενικοί

Οσο Υπάρχει ΥΕΝ τοσο τα προβλήματα θα διογκωνονται.

Τα πλοία δεν ταξιδεύουν με εισαγγελεα στον καταπέλτη ουτε με αναυτους Λιμενικούς οι οποίοι οφείλουν την υπαρξή τους στα επιβατηγά πλοία του Πειραιά.

Δέν μπορει να γινει τιποτε με δηλωσεις ετοιμοτητας και τριχες κατσαρές.

Μονο με σθεναρη αποφαση των εταιριών για εκτεταμένες επισκευές με ανταλλακικά τ5ων κατασκευαστων,η ελευθερια κινησεων των τεχνικων τμημάτων των εταιριών και ηστελεχωση τους με "μηχανικούς" και οχι πιτσιρικια της πληροφορικής και η βοηθεια της πολιτειας για αφορολογητο πετρελαιο ισως λυσει εν μερει το πρόβλημα.

Οσο για το παλιά πλοία και τετοια φαιδρα ελεος ρε παιδια αν δεν ξερετε μη πιπιλατε την καραμελα που μας επιβάλουν μερικοι μη επαϊοντες.

Τα πλοία δεν παθαίνουν βαβα ετσι στα καλα καθούμενα ολα ειναι αναμένομενα απο την αρχη τής θερινης περιόδου.

Αλλου αναζητήσατε το προβλημα δηλαδη στην ποιότητα των πετρελαίων και στα μαιμού εμβολοχιτωνια των αντλιων υψηλής πιέσεως καυσίμου.

Στις εταιρίες πετρελαιοειδων πεταξτε τιο ανάθεμα και οχι στα πλοία.

Εχει μαθει ποτε κανεις οτι ολοκαινούργιο πλοίο ερριξε την ταχυτητα στο μισό εξ αιτίας ποιότητας πετρελαίου με καινούργιες αντλιες υψηλης πιεσεως καυσίμου?

Κανείς δεν εμαθε τιποτε γιατι απλα οι μηχανικοί ητανε μαγκες και κράτησαν μια δεξαμενη ημερησιας καταναλώσεως με πετρέλαιο παλιό που δεν δημιουργουσε προβλημαστα εξ αιτιας των αχρηστων προσμιξεων(residue). Ετσι η ταχυτητα επεσε για δυο ωρες οσο χρειαστηκε μετα την σκαντζα των πετρελαιων να αποδοθεί η προβλεπομένη ταχυτητα ταξιδείου.

Γιατι δεν βγαινει κανεις να μιληση για την παραγωγη του πετρελαιου Ναυτιλιας η οποία παραγωγη προερχεται απο την πυροκαταλιτικη διασπαση των υδρογοναναθρακων και την προσθηκη ακαυστων καταλοίπων(residue) για να αυξηθεί η ποσσότητα και να πληρωσουν οι πλοιοκτητες περισσοτερα χρηματα.

Ειναι τοσα πολλα που αν μαθευτουν να ειστε σιγουροι οτι αλλους θα πάρετε με τις πετρες και οχι τα πλοία.

Δεν συνεχιζω απο κανενα φοβο για κανενα κρατικο μανδαρίνο απλα ετοιμαζω μια μελετη προκειμενου να τα χωσω χοντρα πρωτα στην πολιτεια και μετα στούς πλοιοκτητες.

Link to comment
Share on other sites

Endiaferousa h apopsh sou kai paizei rolo san kommati ths alysidas pou exoun odhghsei sthn katastash.

Prokeimenou na boh8hsw/sxoliasw sthn meleth sou pou eimai periergos na dw otan oloklhrwseis h8ela na rwthsw pia einai h gnwmh sou gia to sampling, ton bunkering surveyor kai thn ypografh clauses me standards pou 8a odhghsoun ton ka8e maimoudiarh sta dikasthria me yperogka posa.

Ta residues, to tyxon sludging apo mixing, ta mh omogenh migmata pou anafereis, me tetoio tropo 8a katapolemh8oun an ginei h maxh swsta.

Symfwnw o Peiraias konteuei na ftasei thn SIngapourh se "kalo" reputation alla den blepw kaneis na to polema.

Apo thn allh mhpws ta petrelaia den einai o monos ftaixths gia thn katastash genikotera? Kai to lw giati h katastash pou perigrafoume pio panw einai xalia se ola ta ploia.....alla einai polla ploia pou trexoun se MDO kai oxi se bary (kai sto opoio entopizonte ta prolbhmata pou anafereis).

Oso gia tis maimoudes antallaktika h ta reconditioned h apopsh mou einai h e3hs:

Efoson o arximhxanikos epilegei na balei tetoia, na 3erei oti oi wres tous 8a einai ligoteres kai 8a ta antikatasthsei nwritera, 8a kanei perissotera visual inspections klp. Me alla logia na einai gnwsths 100% ths epiloghs tou. Den ta kathgorw 100% an k den 8a ta protimousa, alla mhn 3exnas oti yparxoun kai pampalaies mhxanes ekei e3w pou den afhnoun alla peri8wria.

Kai gia na mhn 3efeugoume apo to 8ema opws exw 3anapei...an hmoun YEN apla 8a elega oti den 8a 3anabgw kai etsi den 8a exw kanena politiko kostos. Ase pou nautilia den eiani mono h aktoploia pou akouei o kosmos ka8e kalokairi. H kadena pou odhgei sto xaos (alysida katastasewn) einai terastia kai eswkleiei ka8e ena apo ta parapanw.

Link to comment
Share on other sites

Δεν θα το ελεγα απαντηση φιλε μου απλα σχολιασμο θα κανω στο δικο σου μηξνυμα σχετικα με τα πετρελαια.

Ας ξεκινησω απαντωντας μια μια τις ερωτησεις σου.

Sampling k.l.p. Η νομοθεσία και οι κανονισμοί επιβάλουν στις εταιρίες προμηθείας καυσίμων την ληψη δειγματων και απο τα δυο πλοια δηλαδη το τροφοδοτουν πλοιο και το παραλαμβανον πλοιο και μαλιστα με ειδικες συσκευές προκειμενου να γινει σωστη δειγματολειψία ΑΛΛΑ

Ποιός ειναι εκεινος που ακολουθεί κατα γραμμα την διαδικασία πετρελεύσεως οταν αυτη η διαδικασία περιέχει και την μετρηση του δεξαμενοπλοίου με σκοπο να επιβεβαιωθει η ποσσοτητα πράγμα που δεν υπαρχει μεγαλυτερη υποκρισια απο αυτήν την ενεργεια.

Αν θελεις να μαθεις το γιατι ειναι διοτι μερικοι ξυπνιοι εχουν αλλαξει τους πινακες υπολογισμου του πλοίου που σε τροφοδοτει διότι η εκδοση των πινάκων γίνεται με βάση τούς προηγουμενους πινακες μονο θεωρητικά διότι για να εκδοθουν νεοι πίνακες επιβαλεται να γινει η καταμετρηση απο την αρχή και να επαναυπολογισθεί το σχήμα της γαστρας του πλοίου.

Επομένως ποια εμπιστοσύνη εχω εγω στον υπολογισμο των δεξαμενων συμφωνα με τις μετρησεις που παιρνω με κορδελα κοινως αποδεκτη (το πηρες το μηνυμα νομιζω).

Το δείγμα σαφως σαφεστατα θα βοηθησει αλλα πρεπει να λαμβανεται σε ανυποπτο χρόνο (διοτι μετα σου δινει το ακαταλληλο πετρελαιο και οχι στην αρχή) εδω ομως χρειάζεται παρουσία κρατικού οργάνου το οποίο απο το μισθο της ξεφτίλας που παίρνει θα μεταβληθεί σε λαμόγιο.

Η μοναδικη λύση ειναι τα καυσιμα της ναυτιλίας να παραγονται σε ειδικο χωρο τών διυλυστηρίων με υπευθύνους που θα αμοίβονται υπερογκα και που θα ειναι σχετικοί με την θαλασσα εν παραλλήλω δε θα υπαρχει και το Γενικό χημείο του κρατους το οποίο θα ελεγχει τις παρτιδες οι οποίεςε θα παραγονται για αμεση χρηση και δεν θα αποθηκευονται για αποφυγουμε τυχον παρεμβασεις απο τα αλλα λαμογια.

Οσα clauses και αν υπογραφουν θα βρουν την δικαιολογια τα λαμογια για να παρεκλινουν της νομοθεσιας εκτος και αν Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΘΕΣΠΙΣΕΙ ΝΟΜΟ ΓΙΑ ΕΙΔΙΚΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΟΠΟΤΕ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΠΟΥ ΠΡΟΑΝΑΦΕΡΑΜΕ ΤΗΝ ΕΧΟΥΝ ΒΑΨΕΙ ΟΤΑΝ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΟΤΙ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΣΩΣΤΟ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ.

ΠΟΙΟΣ ΟΜΩς ΡΕ ΦΙΛΕ ΘΑ ΕΛΕΓΞΕΙ ΤΟ ΠΛΟΙΟ ΑΝ ΕΙΧΕ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ? Οταν οι λιμενικες αρκουνται σε μια δηλωση του πλοιάρχου "περι ποσσοτητων αφιξεως καυσιμων και λιπαντικων και γλυκεος υδατος"

Ειναι τοσα πολλα που περιγράφονται στην μελετη μου που αν θελεις μπορουμε να τα αναλυσουμε πινοντας εναν καφε. Αν θελεις πεσ μου να σου δωσω το τηλεφωνο μου

Νομιζω οτι εν μερει καλυψα τον σχολιασμο σου

SCANER

Link to comment
Share on other sites

Ο σχολιασμός σου έμεινε στα πετρέλαια όπου και θα παραμείνω και εγώ.

Όσα clauses και να γραφτούν είναι κοινώς αποδεκτό ότι όταν το ποσο είναι αξιόλογο τότε θα χρησιμοποιηθούν. Έτσι δεν είναι αυτή η λύση. Η λύση είναι να γίνει ένα καλο practice. Δηλαδή 2-3 βάφλες να παρουσιαστούν τότε το lisence να πάει περίπατο.

Το δείγμα διά νομου πρέπει να είναι από τις 2 πλευρές αλλα είναι αποδεκτό από το νομο, και εφόσον αυτό "σημιεωθει" στο bunkering note, να χρησιμοποείται flow proportional dripping sample από το σημείο που το πλοίο λαμβάνει bunkers.

Ο όγκος της δεξαμενής, και το αν είχε πετρέλαιο πριν που αναφέρεσαι είναι για τα on the spot samples (bottom, middle, upper και dead bottom samples) που σου βγάζουν ένα average. είναι αποδεκτά για το πλοίο αλλα δύσκολα νομικά εκτος αν "το λαμόγιο2 έχει βάλει πολύ νερό μέσα

Με την παραπάνω μέθοδο του dripping δεν χρειάζεται να είσαι εξασφαλισμένος σε αυτά που λες. Όσο για τους πίνακες είναι class aprooved και δεν πειράζονται στο σωστό το πλοίο k με το σωστό management.

Το αν θα μπερδέψει πετρέλαια ο πρώτος είναι δικό του έγκλημα και κανένας δεν θα το κάνει whatever the profit.

Επίσης υπάρχει και το oil record book που θα πρέπει να ελέγξετε σωστά. Αν όλα αυτά γίνονται σωστά , ακτώς από τα bunkers-μανίκια (λίγο extra που κρύβει ο πρώτος για τον κακό καιρό, η το περίεργο charter) τότε δεν υπάρχει τρόπος να ξεφύγει κανεις.

Το μονο που θέλει είναι οι technical directors να κυνηγούν να κάνουν sampling και analysis, να προσέχουν τους πρώτους (αν και δεν χρειάζεται κάτι τίποτα ιδιαίτερο μια και είναι το A και το W το σωστό bunkering για αυτούς)

Τέλος θα συμφωνήσω για τον έλεγχο των refineries και του mixing. Δεν νομίζω ότι πάσχει στην Ελλάδα, ούτε υπέρογκοι μισθοί θα λύσουν το πρόβλημα. Εξάλλου το homogenity του fuel και μάλιστα τώρα με το Low Sulphur regulation πρέπει να κυνηγηθεί παγκοσμίως.

Πάντως για παράδειγμα η σιγκαπούρη που είχε παρελθόν, τώρα είναι από τις πιο σωστές χώρες.

Καφέ λίγο δύσκολα μια και είμαι εξωτερικό. Την μελέτη σου όμως θα ήθελα να την δω όταν με καλο.

Link to comment
Share on other sites

Κύριε Υπουργέ κάντε τους και αυτή τη χάρη!!

Εξαίρεση ζητούν οι ακτοπλόοι για τα «οικολογικά καύσιμα»

Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ η Ελλάδα το παράδειγμα των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών, και να προασπίσει τα συμφέροντά της, σχετικά με την υποχρεωτική χρήση ειδικού τύπου αποθειωμένων ναυτιλιακών καυσίμων από τις 11 Αυγούστου 2006, Για το σκοπό αυτό η Ενωση με επιστολή της ζητεί συνάντηση με τον υπουργό Ανάπτυξης Δημήτρη Σιούφα, ο οποίος είναι και ο αρμόδιος υπουργός. Οπως υποστηρίζουν οι ακτοπλόοι, οι βιομηχανικές χώρες της Ε.Ε. κατάφεραν να εξαιρέσουν τη βιομηχανία από την οδηγία 33/2005, ενώ και η Ιταλία έχει, σύμφωνα με πληροφορίες, αναβάλει την υιοθέτηση του μέτρου μέχρι το τέλος του 2007. Στην ουσία, τονίζουν ακτοπλοϊκοί κύκλοι, το θέμα αυτό αφορά κυρίως την Ελλάδα, λόγω των πολλών νησιών που έχει, την ίδια στιγμή που μηχανές που υπάρχουν στη στεριά θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούν τα παλαιού τύπου καύσιμα.

Το σημείο

Το σημείο κλειδί σύμφωνα με την Ενωση Εφοπλιστών Ακτοπλοΐας, βρίσκεται στην ίδια την οδηγία. «Εξόχως απόκεντρες περιοχές της Κοινότητας», συμπεριλαμβάνεται το Αιγαίο, «μπορεί να εξαιρεθεί διότι οι ρύποι δεν είναι αυτοί οι οποίοι επηρεάζουν αρνητικά το φαινόμενου του θερμοκηπίου».

Το κόστος

Επιπλέον, βάσει των πρώτων υπολογισμών το κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων στην ακτοπλοΐα θα αυξηθεί από 12,5% μέχρι 20%. Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου Πειραιά που παρουσιάζει σήμερα η «Ν» τα ναυτιλιακά καύσιμα αντιπροσωπεύουν περίπου 37% του συνολικού κόστους λειτουργίας των πλοίων της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από το 2004 μέχρι τις αρχές του 2006 το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί κατά 48,5%, χωρίς να έχει υπολογιστεί η επιπλέον αύξηση που ακολούθησε μέχρι τώρα, καθώς και η ενδεχόμενη νέα αύξηση μέχρι 20% λόγω αλλαγής τύπου καυσίμων.

Επίσης καταδεικνύεται η μεγάλη διαφορά στην κατανάλωση καυσίμων ανάμεσα στα ταχύπλοα και τα συμβατικά πλοία της ακτοπλοΐας. Ενδεικτικά η διαφορά στο κόστος ξεκινά από τα ταξίδια απόστασης άνω των 50 ναυτικών μιλίων, όπου το κόστος του καυσίμου και για τους δύο τύπους πλοίων είναι κατά μέσο όρο περίπου ίση. Από τα 50 ν.μ. η «ψαλίδα» αρχίζει να ανοίγει, και είναι ενδεικτικό ότι στα 300 μίλια το κατά μέσο όρο κόστος των ταχυπλόων φτάνει τα 30.000 ευρώ, ενώ των συμβατικών τα 11.000 ευρώ.

Επίσης, σε ό,τι αφορά τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων της ακτοπλοΐας, οι μισθοί των πληρωμάτων αντιπροσωπεύουν το 40%, οι επισκευές το 14%, οι ασφάλειες το 4% και διάφορα έξοδα το 5%.

Η πρόταση

Καταλήγοντας στη μελέτη του το Πανεπιστήμιο Πειραιά, προτείνει τη δημιουργία ενός συστήματος ανταποκρίσεων για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση των νησιών του Αιγαίου. Συγκεκριμένα, βάσει της ανάλυσης του κόστους και με στόχο τη μείωσή του, προτείνει την εξυπηρέτηση των κυρίων γραμμών με συμβατικά πλοία. Στα νησιά «κέντρα» προτείνεται να υπάρχουν ταχύπλοα, τα οποία με τη φιλοσοφία της ανταπόκρισης, θα εξυπηρετούν τα κοντινά μικρότερα νησιά.

Link to comment
Share on other sites

Merikes plhrofories gia to proanafer8en kausimo:

SOx Emission COntrol Areas (gnwsta kai ws SECA)

Einai sto prosarmosmeno Annex VI ths MARPOL 73/78 opou periorizei to periexomeno tou Sulphur (8eio) sto 1.5% per mass.

Ena ameso 8ema me to parapanw einai oti ta labs deinoun test results me akribeia 0.03%. Ara gia na e3asfalizei kapoios compliance kai sthn pio akraia periptwsh h paraggelia kai to supplied fuel prepei na einai 1.47

19 Mah SECA ka8ierw8hke sthn Baltikh kai 11 Augousotu tou 2007 h Boreiws 8alassa 8a mpei sto paixnidi.

Ektos SECA mporeis na xrhsimopoei8ei kanonika HFO kai endeiktika sas anafero oti oi times tou Sulphur kymainonte sto 4.5% me 5%

H moda teleutaiws einai ta calculations gia to pws 8a anami3eis to LSFO me to hdh yparxon sto systhma HFO xwris na stamathseis mhxanes. Den einai kati dyskolo alla 8elei mia sxetikh prosoxh. Pinakes kai electornic calculators yparxoun sto industry pou analoga me thn posothta kai to mege8os twn de3amenwn sou (service and settling tanks) sou lene posh wra prin mpeis sthn perioxh prepei na alla3eis fuel. Ola auta giati pragmati auth th stigmh ta krath ths Baltikhs kanoun elenxous gia na testaroun kata poso exei gyrisei to ploio sto katallhlo fuel.

Opws einai fysiko to LSFO einai pio akribo. Alla den eiani to kostos pou me problhmatizei.

Einai h omogeneia tou fuel kai to spec (opws exw anaferei k allou 3ana)

Ena refinerry sto 80% twn periptwsewn kanei blending twn fuel gia thn paragwgh tou marine. Ta standars synh8ws eiani density kai viscocity kai fysika h posothta nerou. Yparxei sxetikh empeiria sto pws na kaneis blend k na sta8mizeis tou paragontes. Twra omws bazoume kai 5o paragonta mesa o opoios kaka ta psemata an to koita3eis xhmika to 8ema kanei thn e3iswsh polu pio dyskolh. Syn to gegonws toi se mia genikh prospa8eia na katebei h timh sto marine fuel, exoume pia mhxanes pou kaine waste of refinerries.

Epishs to gegonos oti synxa to HSFO me to LSFO pou exei ena karabi mporei na exei diaforetikes pyknwthtes me tetoia diafora pou gia paradeigma ena pshlo Base number (BN) se syndyasmo me LSFO mporei na gdarei to xitwnio. Ta sterea swmata einai pio "sklhra" otan auta er8oun se epafh me to SUlphut.

kai polla alla.

Eida merika presentations apo labs klp k exw diabasei polles meletes sto 8ema alla dystyxws den blepw tous suppliers na antapokrinontai.l Den yparxei kai xhmikh lysh se tetoies posothtes wste na stekei logikh h nomo8esia.

Konta stis meres efarmoghs ths prwths SECA OLA ta bunker ports parolo pou htan proetoimasmena e3antlhsan ola ta stocks!

Den ta exw proxeira alla kapou exw fyla3ei times kai posothtes pou poulh8hkan.

H monh xwra pou apo definition h paragwgh pou bgazei h gh ths einai xamhlh se Sulphur einai h Brazilia

Sthn nomo8esia yparxoun alloi tropoi na meiw8oun ta emmisions ektos tou na kais xamhlo se 8eio kausimo. Einai ta exhaust gas cleaning systems (EGCS) ta opoia meiwnoun ta emissions sta 6g/kWh. Tetoia scrubbers omws einai akoma prwima se texnologia.

Proswpika eiami anti8etos ths apopshs na thn plhrwnei panta h nautilia prwth. Eidika an alh8euei to parapanw post sto oti oi biomhxanies kai h ka8e DEH gia paradeigma den prepei na akolou8hsei idia mesa prostasias tou periballontos.

kai kati kaoma..to diesel einai LS by default in most of the cases.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Ειδα σημερα κατα τις 17.50 το sfV & το Ionian Queen μολις ειχαν βαλει μπροστα. για αρκετα λεπτα (στο Queen κοντα στο τεταρτο), εβγαινε απιστευτα πυκνος μαυρος καπνος και σιγα σιγα καθαρισε.

οταν λεμε απιστυευτα πυκνος τι να σας πω, το Λατω και το Ερωτοκριτος Τ (ι μου αλλαξαν το ονομα), βγαζον οξυγονο μπροστα σε αυτο το χαλι που ειδα. Για ονομα του Θεου, πισσα και νικοτινη τους βαζουν;;

Link to comment
Share on other sites

Ο μαύρος καπνός είναι άκαυστο πετρέλαιο. Για να λειτουργήσει ο κινητήρας με ικανοποιητική απόδοση πρέπει να φτάσει σε μία συγκεκριμένη θερμοκρασία γι' αυτό το λόγο μπορεί να βγάζει περισότερη αιθάλη στην εκκίνηση. Όπως και μπορεί να υπάρχουν πολλά υπολοίματα στην καμινάδα. Βέβαια παίζει βασικό ρόλο η σύσταση του πετρελαιου. Υπάρχουν μηχανές που μπορούν να κάψουν πιό βαρύ κλάσμα πετρελαίου, άρα μεγαλύτερη μόλυνση, αλλά φθηνότερο σε αγορά. Νομίζω ότι υπάρχει οδηγία της Ε.Ε. για την βελτίωση των καυσίμων (από περιβαντολογικούς παράγοντες) που χρησιμοποιούνται στην ακτοπλοία

Link to comment
Share on other sites

αυτα ειναι λιγο πολυ γνωστα. τα εχουμε ξανασυζητησει και παραπισω. αν ανεφερα τα σημερινα ειναι μονο και μονο συγκριτικα με αλλες φορες για τα ιδια πλοια (στην εκκινηση παντα). αυτο με κανει να υποψιαζομαι ποιοτητα καυσιμου.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Πρεμιέρα σήμερα για τους νέους τύπους καυσίμων με μικρότερη περιεκτικότητα σε θείο. Οι νέοι τύποι καυσίμου αφορούν τα συμβατικά πλοία (Fuel Oil) καθώς τα καύσιμα που χρησιμοποιούν τα ταχύπλοα (Gas Oil) έχουν εδώ και χρόνια μειωμένη περιεκτικότητα σε θείο.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...