Jump to content
Shipfriends

Μικρά λιμάνια ηπειρωτικής Ελλάδας


Recommended Posts

Ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί εδώ και πολλά χρόνια το λιμάνι (και όχι μόνο) της Κεραμωτής φαίνεται πως οδηγείται στην επίλυσή του, μετά και τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως της απόφασης που υπέγραψε ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης Ιωάννη Σάββας για την απαγόρευση της διέλευσης των βαρέων οχημάτων.

Quote

Η απόφαση φέρει τον τίτλο "Εφαρμογή κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για τον περιορισμό κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων με Μ.Β.>12tn στον οικισμό της Κεραμωτής, σύμφωνα με την αριθ. 35/2018 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Νέστου." και προβλέπει, μεταξύ άλλων, τα παρακάτω:

Α. Η ρύθμιση αναφέρεται στα οχήματα με μεικτό βάρος μεγαλύτερο των δώδεκα τόνων (Μ.Β. >12tn.).

Β. Απαγορεύεται πλήρως, κατά τους τέσσερις (4) καλοκαιρινούς μήνες της τουριστικής περιόδου (Ιούνιος - Ιούλιος - Αύγουστος - Σεπτέμβριος), η είσοδος των οχημάτων στο οδικό δίκτυο του οικισμού Κεραμωτής με την εξαίρεση του σημείου Ε, ως παρακάτω.

Γ. Οι εναλλακτικές διαδρομές των αποκλειόμενων οχημάτων θα γίνονται σύμφωνα με το κεφάλαιο 7.3 της μελέτης με τίτλο «Σχέδιο Τροποποίησης Κυκλοφοριακής Μελέτης Κεραμωτής».

Δ. Κατά τους λοιπούς οκτώ μήνες η είσοδος και έξοδος όλων των βαρέων οχημάτων στον οικισμό θα γίνεται σύμφωνα με το σκαρίφημα 6-4 της μελέτης με τίτλο «Σχέδιο Τροποποίησης Κυκλοφοριακής Μελέτης Κεραμωτής».

Ε. Εξαιρούνται οι εξής κατηγορίες οχημάτων:

• παντός τύπου λεωφορεία (οχήματα κατηγορίας Μ3)

• όλα τα οχήματα του Δήμου Νέστου

• οχήματα υπηρεσιών και επιχειρήσεων τροφοδοσίας των κατοικιών και των καταστημάτων της Κεραμωτής

• οχήματα δομικών έργων για τις ανάγκες εκτέλεσης έργων στον οικισμό.

ΣΤ. Αποφασίζεται η εφαρμογή σχολικών δακτυλίων για τα Ο. Τ. 33 και 66 στα οποία είναι εγκατεστημένα τα σχολικά συγκροτήματα του οικισμού.

Ζ. Αποφασίζεται η αποξήλωση της υφιστάμενης σήμανσης που αφορά σε βαρέα οχήματα και οχήματα που φέρουν ρυμολκούμενα και η εγκατάσταση νέας σύμφωνα με τη μελέτη με τίτλο «Σχέδιο Τροποποίησης Κυκλοφοριακής Μελέτης Κεραμωτής».

Η παρούσα απόφαση χορηγείται με τις εξής προϋποθέσεις:

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του θέματος να είναι σύμφωνες με τις Τεχνικές Οδηγίες κυκλοφοριακών παρεμβάσεων στο αστικό περιβάλλον.

Οι αναγκαίες παρεμβάσεις για την υλοποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του θέματος να είναι σύμφωνες με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τις προδιαγραφές του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και τις ισχύουσες Ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Την ευθύνη για την υλοποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του θέματος έχει ο Δήμος Νέστου, ο οποίος υποχρεούται καθ’ όλη τη διάρκειά τους να αξιολογεί την αποτελεσματικότητά του σε σχέση με το ευρύτερο δίκτυο κυκλοφορίας της πόλης, παρακολουθώντας και συντηρώντας τα σχετικά έργα.

Τα μέτρα που λαμβάνονται με την παρούσα απόφαση να ισχύσουν από την τοποθέτηση των οικείων πινακίδων σήμανσης ή των διαγραμμίσεων στο οδόστρωμα.

Η απόφαση αυτή δεν υποκαθιστά άλλες απαιτούμενες άδειες και εγκρίσεις

Την αντίθεσή του εξέφρασε ο δήμαρχος Θάσου κ. Κώστας Χατζηεμμανουήλ για την απαγόρευση της μεταφοράς βαρέων φορτηγών από τον Λιμένα στην Κεραμωτή και αντίστροφα.

Quote

Αιτιολόγησε την άποψή του λέγοντας ότι «είναι μία κανονιστική απόφαση, δηλαδή μια απόφαση που ρυθμίζει την κυκλοφορία μέσα στον οικισμό της Κεραμωτής. Δεν είναι απαγόρευση η οποία αφορά το λιμάνι. Απλώς το λιμάνι, μέσω της αποφάσεως, στραγγαλίζεται. Ακυρώνεται η χρήση του. Βεβαίως, η απόφαση, κατά την άποψή μου, μπάζει. Δεν είναι ούτε καν τεκμηριωμένη όπως θα έπρεπε. Από τη στιγμή που επικαλείται λόγους ότι καταστρέφεται το οδόστρωμα, υφίστανται ζημιές στα κτήρια της Κεραμωτής λόγω του σαθρού εδάφους πάνω στα οποίο είναι χτισμένο το χωριό. Την ίδια στιγμή, όμως, επιτρέπει τα ίδιου τύπου οχήματα που εξυπηρετούν τη Κεραμωτή μόνο, δηλαδή μεταφορά οικοδομικών υλικών, βαρέα οχήματα πάνω από 12 τόνους, δηλαδή τα δικά τους δεν βλάπτουν, τα ξένα βλάπτουν –ως επιχειρηματολογία. Δεύτερον: Ποιος είναι αυτός ο οποίος μπορεί να παρακωλύσει τη λειτουργία ενός λιμανιού το οποίο εξυπηρετεί το νησί. Το λιμάνι είναι για να εξυπηρετεί το νησί, όχι για να εξυπηρετεί την Κεραμωτή. Επιπλέον, επειδή μίλησα και με τον πρόεδρο του ΟΛΚ και με το δήμαρχου Νέστου, από την πρώτη στιγμή που συνέβη, αλλά και με τον κεντρικό Λιμενάρχη Καβάλας, την Τετάρτη, βεβαίως είναι κάτι το οποίο για να εφαρμοστεί χρειάζεται η σήμανση και όλα αυτά είναι χρονοβόρα και δεν βλέπω να υπάρχει φέτος κάποια εφαρμογή».

ΑΝΤΙΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ, ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ

Πρόσθεσε δε πως «Το πνεύμα είναι αντιπαραγωγικό, αντιαναπτυξιακό, έχει άλλα ζητήματα. Το «Φίλιππος Β’» το οποίο προτείνεται ως εναλλακτική λύση για τα βαρέα οχήματα, έχει κάποια προβλήματα. Κατ’ αρχήν το κρηπίδωμά του δεν είναι κατάλληλο ή έχει μία θέση η οποία κάτω από κάποιες προϋποθέσεις να γίνει κατάλληλο για να πέφτει ο καταπέλτης του φέρρυ μπόουτ. Τα φέρρυ μπόουτ, επίσης, δεν έχουν τα πιστοποιητικά για να ταξιδεύουν σε ανοιχτή θάλασσα όπως Καβάλα- Πρίνος ή Λιμένας- Φίλιππος Β’. Θέλει άλλα πιστοποιητικά για τις πλώρες των φέρρυ μπόουτ αυτών και δεν τα διαθέτουν. Άρα υπάρχει και ένα τέτοιο ζήτημα, και βεβαίως φέτος, μια και είναι η χρονιά που είμαι και στην Επιτροπή Διαβούλευσης του Υπουργείου Ναυτιλίας σχετικά με το μεταφορικό ισοδύναμο, πώς είναι δυνατόν όταν το υπουργείο Ναυτιλίας αγωνιά και αγωνίζεται σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να βρει τι θα κάνει με τα νησιά για να υπάρξει μεταφορικό ισοδύναμο, δηλαδή να μην κοστίζει το προϊόν παραπάνω στον νησιώτη απ’ ό,τι στον Έλληνα της ηπειρωτικής Ελλάδας, όλες αυτές οι αποφάσεις, οι εγκρίσεις των αποφάσεων, νομίζω ότι κάθε άλλο παρά έχουν κάποια λογική στη βάση που το συζητάμε».

ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ ΟΥΤΕ ΤΗΝ ΚΕΡΑΜΩΤΗ

Και τόνισε ότι «Κάτω από αυτές τις σκέψεις, κρίνω ότι είναι μία κακή απόφαση. Είναι μία απόφαση που δεν ωφελεί ούτε την Κεραμωτή η οποία οφείλει την ανάπτυξή της –οφείλουν να ομολογήσουν- στο νησί της Θάσου. Μπορούν να φανταστούν πώς θα ήταν σήμερα η Κεραμωτή αν δεν υπήρχε απέναντι η Θάσος; Άρα, λοιπόν, ας εκτιμήσουν κάποια πράγματα, ας μην παρεμβαίνουν στη λειτουργία του νησιού, ας μην βάζουν θέματα –ακόμη κι αυτό- το πότε πρέπει να φεύγουν τα φέρρυ μπόουτ και ποιο πρέπει να είναι το μεσοδιάστημα, γιατί μπαίνουν και τέτοια ζητήματα μεταξύ των δρομολογίων. Ο επισκέπτης θα περάσει, θα γνωρίσει και την Κεραμωτή, καλό κάνει ακόμη και το πέρασμα, γιατί η προτεινόμενη λύση και να μην διανύουμε μεγάλες αποστάσεις και να μην έχουμε τα προβλήματα αυτά, που υπάρχει όχληση, όμως ένα λιμάνι δεν φέρνει μόνο τα καλά, φέρνει και την όχληση. Βέβαια υπάρχουν και θέματα Natura που πρέπει να λυθούν, δίπλα όμως υπάρχει το καρνάγιο να γίνει by pass η Κεραμωτή και να φεύγουν όλα από ‘κει. Όχι μόνο τα φορτηγά και τα Ι.Χ. και τα μικρά αυτοκίνητα. Εν πάση περιπτώσει νομίζω ότι είναι μία κίνηση η οποία δεν θέλω να τη χαρακτηρίσω, είναι πιο πολύ πολιτική παρά αναπτυξιακή».

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ανακαλείται με απόφαση του συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, η από τον ίδιο ληφθείσα απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στην Κεραμωτή.

Quote

Για αυτονόητη απόφαση έκανε λόγο με δηλώσεις του στον «Ενήμερο» ο δήμαρχος Θάσου Κώστας Χατζηεμμανουήλ. Με την απόφαση αυτή παύει να ισχύει η απαγόρευση, η οποία αποφασίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Νέστου κι έτσι τα βαρέα οχήματα θα εξυπηρετούνται από το λιμάνι της Κεραμωτής και στη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών.

«Έχει εγκριθεί η προσφυγή μας, δεν ισχύει λοιπόν τίποτα, απ’ όλα αυτά τα μέτρα…»

«Ήταν μια κανονιστική απόφαση του δήμου Νέστου, η οποία απαγόρευε τη διέλευση βαρέων οχημάτων μέσα από τον ιστό της Κεραμωτής, δημιουργώντας με αυτόν τον τρόπο πολλά προβλήματα και στην απομάκρυνση στερεών αποβλήτων του νησιού, αλλά και στην τροφοδοσία του. Εμείς είχαμε προσφύγει, αμέσως εντός της προθεσμίας που μας έδινε ο νόμος, κατά της απόφασης του συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, με την οποία ενέκρινε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Νέστου τον Ιούλιο. Έχει εγκριθεί η προσφυγή μας, έχει γίνει αποδεκτή, ενώ έχει απορριφθεί ουσιαστικά η απόφαση του συντονιστή και κατ’ επέκταση η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Νέστου. Δεν ισχύει λοιπόν τίποτα, απ’ όλα αυτά τα μέτρα. Η υπόθεση έχει πάρει τον δρόμο για δημοσίευση στο Φ.Ε.Κ. και θα πρέπει άμεσα ο δήμος Νέστου να απομακρύνει τις απαγορευτικές πινακίδες», τόνισε χαρακτηριστικά στις δηλώσεις του για το θέμα ο δήμαρχος Θάσου.

«Το λιμάνι της Κεραμωτής έγινε για να εξυπηρετείται η Θάσος κυρίως, όχι η Κεραμωτή, οπότε δεν μπορεί να αποκλειστεί το νησί από τη στεριά….»

Ερωτηθείς για το αν είχε κάποια επαφή με τον δήμαρχο Νέστου Βαγγέλη Τσομπανόπουλο μετά την νέα απόφαση για την άρση της απαγόρευσης διέλευσης βαρέων οχημάτων από το λιμάνι της Κεραμωτής, ο Κώστας Χατζηεμμανουήλ απάντησε: «Δεν χρειάστηκε, δεν είχαμε να συζητήσουμε κάτι. Ο καθένας είχε τη δική του σκοπιά και προσέγγιση στο ζήτημα. Ήταν (η νέα απόφαση) το αυτονόητο. Το λιμάνι της Κεραμωτής έγινε για να εξυπηρετείται η Θάσος κυρίως, όχι η Κεραμωτή, οπότε δεν μπορεί να αποκλειστεί το νησί από τη στεριά. Η μελέτη είχε να κάνει για απαγόρευση διέλευσης τους θερινούς μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο, οπότε ήδη γίνεται κανονικά η διέλευση, ενώ δεν θα μπορέσει του χρόνου να εφαρμοστεί το μέτρο και για τους θερινούς μήνες».

Αναφορικά με το αν μπορεί ο δήμος Νέστου να καταφέρει κάτι προσφεύγοντας στο αρμόδιο υπουργείο (μπορεί να το κάνει σε διάστημα 30 ημερών), ο δήμαρχος Θάσου επισήμανε: «Εγώ πιστεύω ότι δεν έχει επαρκή επιχειρήματα για να το κάνει, όμως πάντα όταν ο νομοθέτης σου δίνει κι άλλες δυνατότητες μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις και κανείς φυσικά δεν μπορεί να προδικάσει κάτι».

Ανέκυψαν ζητήματα εφικτότητας άμεσης εφαρμογής της απόφασης…

Να σημειωθεί ότι κατά της αρχικής απόφασης για την απαγόρευση της κίνησης των φορτηγών στην Κεραμωτή, εκτός από τον δήμο Θάσου, είχαν προσφύγει τόσο ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Μαρμάρου, όσο και οι ναυτιλιακές εταιρείες.

Επίσης, το Λιμεναρχείο ουσιαστικά είχε υποστηρίξει την ανάκληση της απόφασης, καθώς με έγγραφο του προς τις αρμόδιες υπηρεσίες ανέφερε ότι δεν υπάρχει εγκεκριμένο δρομολόγιο από το λιμάνι των Ελευθερών προς τη Θάσο.

Από την άλλη ο συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης στην απόφασή του τονίζει ότι επί της απόφασης απαγόρευσης κίνησης βαρέων οχημάτων στην Κεραμωτή ανέκυψαν ζητήματα εφικτότητας άμεσης εφαρμογής της και συμπληρώνει ότι αν εφαρμόζονταν η απόφαση, δεν υπήρχαν εναλλακτικά δρομολόγια πλοίων προς τη Θάσο για την εξυπηρέτηση των φορτηγών που δεν θα μπορούσαν να προσεγγίσουν το λιμάνι της Κεραμωτής.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Δυστυχώς η Εύβοια έχει την τύχη-ατυχία να είναι ένα νησί που πας οδικώς , αλλά και το γεγονός ότι ανήκει διοικητικά σε αυτή τμήμα της βιομηχανικής ζώνης στο Σχηματάρι , την δείχνει πλούσια περιοχή και έτσι είναι ριγμένη στις χρηματοδοτήσεις της Στερεάς , ενώ θα ήταν αλλιώς αν ήταν στην περιφέρεια Αιγαίου .

Δεν είχα διαβάσει τα σχόλια της προηγούμενης σελίδας για την Κύμη , αλλά έτσι και αλλιώς είναι ανεπίκαιρα πλέον , αφού το λιμάνι έχει ολοκληρωθεί σχεδόν και βέβαια δεν είναι ένας κυματοθραύστης που γράφει κάποιος εκεί , αλλά ένα λιμάνι που φτιάχτηκε το 1890 με τα λεφτά των ντόπιων που τότε είχαν πολύ μεγάλη οικονομική δύναμη λόγω των εξαγωγών κρασιών και μεταξωτών που έκαναν στην Ευρώπη .

Από την άλλη είναι δεδομένο ότι η απόσταση Κύμης - Λέσβου είναι λιγότερο από 90 μίλια , δηλαδή σε πλεύσιμες ώρες από 3-5 ανάλογα με την ταχύτητα του πλοίου και προφανώς θα ήταν πολύ λιγότερο από τα μισά λεφτά τα κόμιστρα σε σχέση με την γραμμή από Πειραιά . 

Τα ανάλογα ισχύουν και για την Λήμνο .

Προφανώς όμως με τους ανύπαρκτους δρόμους είναι πρακτικά αδύνατο να υπάρξουν τέτοιες συνδέσεις , αλλά το πρόβλημα των δρόμων κρατάει όλη την Εύβοια σε υπανάπτυξη και για αυτό ευθύνονται διαχρονικά οι βουλευτές της .

 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Μικρή γεύση από την προβλήτα της Πούντας, γιατί λιμάνι αυτό το θέατρο δεν το λες με τίποτα. Εδώ βλέπουμε το Ελαφόνησος σε διαδικασία φόρτωσης. Στο βάθος βλέπετε μια στενή λωρίδα που αποτελεί την προβλήτα, και ακόμη πιο βάθος το εκδοτήριο των εισιτηρίων και την ουρά με ΙΧ που επιθυμούν να κάνουν χρήση του πορθμείου. Το πλοίο βιάζεται να φύγει στη συγκεκριμένη περίπτωση, γι αυτό βλέπετε τα ΙΧ να μπαίνουν με τη μούρη. Δεν είναι όμως αυτή η κανονική διαδικασία φόρτωσης.

 

Όταν το αυτοκίνητο κόψει εισιτήριο, τότε στο μικρό χώρο μπροστά από το εκδοτήριο το αυτοκίνητο γυρίζει και αναποδίζει μέχρι το κεφάλι της προβλήτας. Σιγά-σιγά δημιουργείται ολόκληρη ουρά από αυτοκίνητα που αναποδίζουν έτσι ώστε όταν φτάσει η επόμενη παντόφλα, από τη δεξιά πλευρά της προβλήτας να βγαίνουν τα εξερχόμενα ΙΧ και αμέσως μετά να ξεκινά η φόρτωση με ΙΧ που είναι ήδη αναποδισμένα και μπαίνουν μέσα χωρίς χρονοτριβή με μανούβρες. 

 

Bonus coverage: Στην Ελλάδα φυσικά τηρούνται πάντοτε όλοι οι κανόνες ασφαλείας και ειδικά όταν υπάρχει και ανταγωνισμός στη γραμμή, δεν είμαστε για να φεύγει άδειο το βαπόρι. Κάπως έτσι προσπαθούμε να χωρέσουμε το τελευταίο ΙΧ στο πλοίο, το αν γίνει και καμιά γρατζουνιά ή δεν μπορούν να βγούν οι επιβάτες του εν λόγω ΙΧ δεν έχει μεγάλη σημασία. Ο οδηγός δε του διπλανού αυτοκινήτου, παρακολουθεί ανήσυχος τα τεκταινόμενα έχοντας ανέβει στον ουρανό του αυτοκινήτου του. Οποιαδήποτε ομοιότητα με το παρακάτω, είναι εντελώς συμπτωματική.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ολοκληρώνονται αυτή τη περίοδο οι εργασίες επέκτασης στο λιμάνι Αγίου Κωνσταντίνου με προϋπολογισμό 9.800.000 ευρώ. Οι εργασίες έχουν φτάσει στο 80% του συνόλου του έργου.

Πρόσθετο χερσαίο χώρο λιμένος 3.745 τμ., φτάνοντας συνολικά στα 6.815 τ.μ.

Νέες θέσεις πρόσδεσης για την εξυπηρέτηση πλοίων μεγαλύτερου μήκους και βυθίσματος. Συγκεκριμένα, πλέον θα μπορούν να δέσουν ταυτόχρονα στο λιμάνι:

- 2 υδροπτέρυγα μήκους μέχρι 35 μέτρων

- 2 επιβατικά οχηματαγωγά πλοία μέχρι 100μ.

- 2 επιβατικά οχηματαγωγά πλοία μέχρι 60μ.

FB_IMG_1654882492510.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...