Jump to content
Shipfriends

Κατακυρώσεις/προκυρήξεις επιδοτούμενων (κλπ) γραμμών


Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...

Από τα σημεία της συνέντευξης του υπουργού στον δημοσιογράφο Νεκτάριο Νώτη, ξεχωρίζουν δυο απαντήσεις που έχουν να κάνουν με τις άγονες γραμμές. Να δούμε βέβαια αν θα γίνουν ποτέ πράξη.

 

 

Ερ:Για τον τρόπο επίτευξης μείωσης των τιμών των ναύλων στην ακτοπλοΐα:

YNA:Βρισκόμαστε σε συνεργασία με τις εταιρείες να δούμε πως θα εντάξουμε το σχεδιασμό τους μέσα σε ευρωπαϊκά κονδύλια, το πως να τις ενισχύσουμε για την αλλαγή καυσίμου και δεύτερο το οποίο θα κάνουμε, είναι να προκηρύξουμε πλέον τις  επιδοτούμενες γραμμές, όχι μόνο από τον Πειραιά αλλά και από το Λαύριο,  για να μπορέσουμε να δούμε, αν θα μετακινηθούν προς τα εκεί οι εταιρείες.  Αυτό σημαίνει  ότι για το Βόρειο Αιγαίο ή και τις Κυκλάδες, το ταξίδι  θα είναι κατά μιάμιση ώρα περίπου λιγότερο με θετικά οφέλη στην ίδια τη  συντήρηση των σκαφών. Τα  χρήματα  των επιδοτήσεων πρέπει να αξιοποιηθούν σε πιο κεντρικά δρομολόγια  για να μπορέσουν να έχουν πιο ανταγωνιστικό τιμολόγιο.

 

Ερ:Για την αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου:

ΥΝΑ :  Να εξυπηρετείται από ένα μεγαλύτερο νησί  σε καθημερινή σύνδεση, η οποία μπορεί να είναι και δύο φορές την ημέρα και από εκεί και  πέρα, να υπάρχει η ανάγκη της μετεπιβίβασης. Θα σας πω το χαρακτηριστικό παράδειγμα της Θηρασιάς με την Σαντορίνη, το οποίο συμβαίνει χρόνια.  Η Θηρασιά δεν εξυπηρετείται απευθείας από τον Πειραιά, εξυπηρετείται δια μέσου της Σαντορίνης. Η Σαντορίνη έχει πολλαπλές συνδέσεις με τον Πειραιά.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Καλά, δεν είμαστε και στο αρμόδιο τμήμα του Υπουργείου για να γνωρίζουμε ακριβώς την διαδικασία, αλλά ανατρέχοντας σε καποιες συμβάσεις διαβάζουμε:

 

V. ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΜΙΣΘΩΜΑΤΩΝ
1. Εάν το πλοίο για λόγους δυσμενών καιρικών συνθηκών δεν προσεγγίσει σε λιμάνι της δρομολογιακής γραμμής σε, ότι αφορά το μισθούμενο τμήμα, αλλά προσεγγίσει στο πλησιέστερο ασφαλέστερο λιμάνι ή όρμο για την αποεπιβίβαση των επιβατών, τότε, και εφόσον υπάρχει χερσαία επικοινωνία με το λιμάνι του μισθούμενου τμήματος της δρομολογιακής γραμμής, που δεν προσήγγισε το πλοίο, δεν θα διενεργείται περικοπή μισθώματος υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι το λιμάνι ή ο όρμος που προσήγγισε δεν περιλαμβάνεται στη δρομολογιακή γραμμή.
2. Σε περίπτωση που το πλοίο δεν καταπλεύσει σε λιμάνι του μισθούμενου τμήματος της γραμμής για την αποεπιβίβαση επιβατών και οχημάτων, (πλην της περιπτώσεως της ανωτέρω παραγράφου), για οποιονδήποτε λόγο, γίνεται περικοπή μισθώματος με βάση τα μίλια που δεν διανύθηκαν και την αναλογούσα κατά μίλι τιμή.
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΙΜΗΣ ΑΝΑ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΙΛΙ :
ΓΡΑΜΜΗ / ΕΤΗΣΙΑ ΕΠΙΔΟΤΟΥΜΕΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ / ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟΥ (σε ν. μ.) / ΜΙΣΘΩΜΑ ΑΝΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ / ΤΙΜΗ ΑΝΑ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΙΛΙ
 
Η ελάχιστη διενεργούμενη περικοπή από την μη προσέγγιση σε λιμάνι της γραμμής είναι η αναλογούσα σε δέκα (10) ναυτικά μίλια αποζημίωση εφόσον η διαφορά της διανυθείσας από την υποχρεούμενη διαδρομή είναι μικρότερη ή ίση με δέκα (10) ναυτικά μίλια.

 

 

 

 
Στο έγγραφο του Sky υπάρχει αναλυτική περιγραφή για το πως έγινε η περικοπή. Ουσιαστικά επειδή το πλοίο περνάει έξω από το λιμάνι τους χρεώνουν το ελάχιστο δυνατό των 10ν.μιλίων.
 

 

Υπολογισµός περικοπής
Α) Στο δροµολόγιο της 10-7-13 δεν προσέγγισε στην αναχώρηση τους λιµένες Καρλοβασιου, Αγ. Κηρύκου και στην επιστροφή τον λιµένα Καρλοβασιου λόγω καιρού περικοπή 3Χ10 ν.µ. = 30 ν.µ. 
Β) Στο δροµολόγιο της 17-7-13 δεν προσέγγισε στην αναχώρηση και επιστροφή τον λιµένα Καρλοβασιου λόγω καιρού περικοπή 10 ν.µ. διότι στην επιστροφή, εξυπηρετήθηκε η γραµµή λόγω άφιξης του πλοίου στο Βαθύ 
Γ) Στο δροµολόγιο της 24-7-13 δεν προσέγγισε στην αναχώρηση και επιστροφή τον λιµένα Καρλοβασιου λόγω καιρού περικοπή 10 ν.µ.  διότι στην επιστροφή εξυπηρετήθηκε η γραµµή λόγω άφιξης του  πλοίου στο Βαθύ 
 
ΣΥΝΟΛΟ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ 5 Χ 10 ν.µ. = 50 ν.µ
34.913,08 : 550 = 63,48 ΕΥΡΩ το 1 ν.µ. 
50 ν.µ. Χ 63,48 € = 3.174,00 ΕΥΡΩ 

 

 
Ελπίζω να σας κατετόπισα. :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ετσι οπως διαβασα το τμημα της εγκυκλιου που παρατιθεται, θεωρω οτι εφοσον αποδεδειγμενα λογω καιρου (θα προσθετα σε συνδυασμο με την κατασταση του λιμανιου, θυμηθειτε Κοραη και Κιμωλο στις25/3/13), αδυνατει, πχ το καθε Πρεβελης να πιασει στην καθε Κασο, ουτε ενα ευρω θα επρεπε να περικοπτεται, ωστε να μην μπαινει η Εταιρεια σε πειρασμο να σπασει το βαπορι για να μην χαθουν τα λεφτα.

Αλλα εδω, σαν να λαμβανεται προνοια να προφυλαχθουν οι ασυνεπεις, παρα να γινει οικονομια στο (δημοσιο) Ταμειο...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Συνέντευξη στο εμπρος net για τον υπουργό. Μεταξύ άλλων (λεει πάλι για χρήση LNG στην ακτοπλοΐα), ξαναδίνει την απάντηση για το σχεδιασμό του υπουργείου για τις άγονες γραμμές. Στα θετικά ότι η προκήρυξη θα βγαίνει πλεον από μια υπηρεσία, στα αρνητικά προβλέπω ότι καποια νησιά θα βγουν στα κάγκελα.

 

 

Κύριε Υπουργέ, το τέλος του καλοκαιριού βάζει σε νέα βάση το ακτοπλοϊκό ζήτημα. Η μείωση της επιβατικής κίνησης τους προηγούμενους μήνες, το υψηλό κόστος των καυσίμων και η μη χρηματοδότηση των ακτοπλοϊκών εταιρειών από το τραπεζικό σύστημα, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα. Θα υπάρξουν αλλαγές στον ακτοπλοϊκό χάρτη της χώρας και πότε;

«Υπάρχει ένας σχεδιασμός που υλοποιείται και έχει ως κύριο στόχο τον εξορθολογισμό των άγονων γραμμών και ευρύτερα του ακτοπλοϊκού δικτύου. Γίνεται η ενοποίηση όλων των επιδοτήσεων. Από φέτος σταματάει το φαινόμενο των διπλών επιδοτήσεων. Στο εξής, η επιδότηση των άγονων γραμμών θα γίνεται μόνο από το Υπουργείο Ναυτιλίας. Σήμερα, οι άγονες γραμμές είναι 70, εκ των οποίων 44 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες 26 στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Η προκήρυξη που θα δημοσιευθεί, θα είναι μία, από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου (ΥΝΑ). Η δεύτερη “καινοτομία” είναι ότι η προκήρυξη θα δίνει, σε πολλές γραμμές, τη δυνατότητα στην ακτοπλοϊκή εταιρεία να επιλέξει, είτε τον Πειραιά, είτε το Λαύριο. Οι υπόλοιποι όροι της προκήρυξης, όπως και το μίσθωμα, θα είναι ίδιοι, ανεξαρτήτως του αφετήριου λιμένα, αφού η επιδότηση αφορά συνήθως τμήμα του δρομολογίου που δεν περιλαμβάνει τον Πειραιά. Στην περίπτωση που η εταιρεία επιλέξει το Λαύριο, θα έχει ένα δρομολόγιο με λιγότερα ναυτικά μίλια και, συνεπώς, μικρότερη κατανάλωση καυσίμου. Το εάν θα αλλάξει και την εμπορική της πολιτική, αυτό εναπόκειται στη διακριτική της ευχέρεια, τουλάχιστον για τμήμα του δρομολογίου που είναι απελευθερωμένο. Παράλληλα, επιχειρείται μερικός εξορθολογισμός των ετησίων συμβάσεων με μείωση της συχνότητας των δρομολογίων ή ακόμη και με κατάργηση εκείνων που δεν εξυπηρετούν μεγάλο αριθμό επιβατών. Ο εξορθολογισμός του επιδοτούμενου δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών αποτελεί, άλλωστε, το ζητούμενο».

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Παντως για το καταχειμωνο, τρεις προσεγγισεις/εβδομαδα ειναι υπερβολη για τις Μικρες Κυκλάδες -οπως βεβαια και οι 6 προσεγγισεις(!!!) στην Αμοργό. Χρειάζεται εξορθολογισμός εφόσων τα κονδύλια για επιδοτήσεις άγονων κάθε χρόνο όλο και μειώνονται.

Link to comment
Share on other sites

Το ότι υπέγραψε παραπάνω η bsf για ένα δρομολόγιο στα Φώκλαντς δεν σημαίνει ότι θα πηγαίνει μια φορά τη βδομάδα. Ενδεχομένως να υπάρχει καποια άλλη, παλαιότερη σύμβαση που προβλέπει τα άλλα δυο δρομολόγια που πραγματοποιεί αυτή την περίοδο. Στο κάτω κάτω οι συμβάσεις είναι μέχρι τέλη Οκτώβρη. Τα θέματα περικοπών/συγχωνεύσεων θα μπουν στο τραπέζι από τις άγονες που βγαίνουν ( ; ) τώρα.

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Τέλη Αυγούστου ο Υπουργός έλεγε ότι θα βγουν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, τελειώνει και ο Σεπτέμβρης και ακόμη να βγουν οι προκηρύξεις των γραμμών!!!!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

Προκήρυξη Μειοδοτικού Διαγωνισμού για την Εξυπηρέτηση Δρομολογιακών Γραμμών με σύναψη Σύμβασης ή Συμβάσεων Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας διάρκειας μέχρι 31-10-2014

 
 
 
1.ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ– ΜΗΛΟΣ– ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ– ΣΙΚΙΝΟΣ– ΙΟΣ–ΘΗΡΑ
 
2.ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΣΙΦΝΟΣ – ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ – ΣΙΚΙΝΟΣ – ΙΟΣ – ΘΗΡΑ

 

3.ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ –ΘΗΡΑ – ΑΝΑΦΗ

 

4.ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΝΑΞΟΣ – ΔΟΝΟΥΣΑ
 
5.ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΠΑΡΟΣ – ΝΑΞΟΣ –ΗΡΑΚΛΕΙΑ – ΣΧΟΙΝΟΥΣΑ – ΚΟΥΦΟΝΗΣΙΑ -ΚΑΤΑΠΟΛΑ
 
6. ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ –ΛΕΡΟΣ- ΚΑΛΥΜΝΟΣ- ΚΩΣ - ΣΥΜΗ – ΡΟΔΟΣ
 
7. ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ –ΚΑΛΥΜΝΟΣ –ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ - ΡΟΔΟΣ
 
8. ΠΕΙΡΑΙΑΣ ή ΛΑΥΡΙΟ – ΚΑΛΥΜΝΟΣ –ΚΩΣ – ΝΙΣΥΡΟΣ – ΤΗΛΟΣ – ΣΥΜΗ - ΡΟΔΟΣ
 
9.ΚΕΡΚΥΡΑ – ΔΙΑΠΟΝΤΙΑ ΝΗΣΙΑ (ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ – ΜΑΘΡΑΚΙ – ΟΘΩΝΟΙ)
 
10. ΝΕΑΠΟΛΗ ΒΟΙΩΝ – ΚΥΘΗΡΑ –ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ
 
11.ΚΑΣΤΟΣ (ΛΕΥΚΑΔΑΣ) – ΜΥΤΙΚΑΣ(ΑΙΤ/ΝΙΑΣ)
 
12. ΚΥΜΗ - ΣΚΥΡΟΣ
 
13.ΧΑΝΙΑ-ΤΡΟΙΖΟΝΙΑ
 
14.ΑΓΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ή ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΙΤΣΑ – ΕΡΕΙΚΟΥΣΑ - ΜΑΘΡΑΚΙ – ΟΘΩΝΟΙ
 
15.ΧΩΡΑ ΣΦΑΚΙΩΝ – ΓΑΥΔΟΣ 
 
16. ΠΑΛΑΙΟΧΩΡΑ – ΓΑΥΔΟΣ
 
17. ΔΑΦΝΗ – Ι. Μ. Μ. ΛΑΥΡΑΣ
 
18. ΙΕΡΙΣΣΟΣ- Ι. Μ. Μ.ΛΑΥΡΑΣ
 
19. ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ - ΝΗΣΟΣ ΤΡΙΚΕΡΙ
 
Άγονες πρώην ΥΠΑΙ:
 
1. ΗΡΑΚΛΕΙΟ-ΚΑΣΟΣ-ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ-ΧΑΛΚΗ-ΡΟΔΟΣ
 
2. ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΛΕΡΟΣ-ΛΕΙΨΟΙ-ΠΑΤΜΟΣ-ΑΡΚΙΟΙ-ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ- ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ
 
3. ΚΑΛΥΜΝΟΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ
 
4. ΛΕΒΙΘΑ - ΠΑΤΜΟΣ
 
5. ΡΟΔΟΣ-ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ
 
6. ΧΑΛΚΗ-ΣΚΑΛΑ ΚΑΜΕΙΡΟΥ ΡΟΔΟΥ
 
7. ΚΑΣΟΣ-ΠΗΓΑΔΙΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ
 
8. ΘΗΡΑΣΙΑ- ΘΗΡΑ 
 
9. ΚΑΡΚΙΝΑΓΡΙ-ΤΡΑΠΑΛΟΥ- ΜΑΓΓΑΝΙΤΗΣ-ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟΣ
 
10. ΑΓ. ΕΥΣΤΡΑΤΙΟΣ-ΛΗΜΝΟΣ
 
11. ΠΑΤΜΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΛΕΡΟΣ
 
12. ΑΠΟΛΛΩΝΙΑ ΜΗΛΟΥ –ΨΑΘΗ ΚΙΜΩΛΟΥ
 
13. ΦΟΥΡΝΟΙ – ΘΥΜΑΙΝΑ – ΑΓ.ΚΗΡΥΚΟΣ – ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ
 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Με μια πρόχειρη ματιά, η μεγάλη αναδιάταξη φαίνεται να γίνεται στη γραμμή της Κασοκαρπαθίας.

Καταργείται το ένα δρομολόγιο Θήρα - Ανάφη - Κασος - Κάρπαθος κλπ, και προκηρύσσεται ξεχωριστά το κομμάτι Πειραιάς - Θήρα - Ανάφη.

Τα άλλα δύο δρομολόγια από Ηράκλειο παραμένουν, χωρίς όμως την υποχρέωση του πλοίου να ξεκινά από Πειραιά, και χωρίς τα λιμάνια της Σητείας (υποχρεωτική προσέγγιση μόνο στο ένα δρομολόγιο), και αυτό στο Διαφάνι. Νομίζω δε ότι η επιδότηση είναι μειωμένη σε σχέση με την τρέχουσα (28.000 έναντι 30.000)

Κατά τα άλλα έχει αφαιρεθεί ένα δρομολόγιο (από τα 2)  από τη γραμμή Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κως - Σύμη - Ρόδος.

 

Ουσιαστικά από μεγάλη ακτοπλοία έχουμε 3 ενδιαφέροντα μέτωπα.

1. Οι άγονες των 12νήσων από Πειραιά.

2. Οι άγονες ενδοκυκλαδικές (προεκτάσεις από Πειραιά) που έχει τώρα η bsf και ο Άγιος Γεώργιος.

3. Οι άγονες της Κασοκαρπαθίας που όμως δεν γνωρίζουμε αν θα προσελκύσουν ενδιαφερόμενους.

 

Υγ. Φυσικά το θέμα Λαύριο είναι εκτός συναγωνισμού.

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Δεν νομίζω. Δεδομένου ότι οι περισσότερες γραμμές (πχ Φώκλαντς, Νάξος - Δονούσα, Θήρα - Ανάφη) μπορούν να δουλέψουν ως προεκτάσεις βασικών γραμμών, θα πάνε από Πειραιά.

Σε όλες τις υπόλοιπες (12νησα και Σίφνος ή Μήλος - Φολέγανδρος - Σίκινος - Ίος - Θήρα), όσο θα υπάρχει καποιος ανταγωνιστής από Πειραιά θα παίρνει όλο τον κοσμο, και μείνε εσύ να επιβιώσεις μόνο με την επιδότηση.

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

Κατά τα άλλα έχει αφαιρεθεί ένα δρομολόγιο (από τα 2)  από τη γραμμή Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κως - Σύμη - Ρόδος.

 

Νομίζω πως ένα δεν είναι το δρομολόγιο που εκτελείται κάθε Τρίτη από τον ΔΙΑΓΟΡΑ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...