Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

20 Απριλίου 1980 γράφει το δελτίο της εφημερίδας και στα αγαπητά μας ναυπηγεία Χωματά,το φερρυ Ουρανούπολις κατα τις δοκιμές της ναυπήγησης του πήρε μαζί του το κρηπίδωμα και μια βάρκα αφού δεν άκουσε το "κράτει". Η εφημερίδα γράφει (και το όνομα συμφωνεί) ότι το πλοίο αναμένεται να δρομολογηθεί στην Χαλκιδική. Ποιο γνωστό μας πλοίο θα μπορούσε να είναι; Thassos IV άραγε;

post-1827-0-02478600-1308761464_thumb.jp

Edited by Nick the Greek
subtitle
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Αν και έχει περάσει σχεδόν χρόνος από το ποστ που άνοιξε το παρόν θέμα, πάμε να δούμε κάποια στοιχεία που μπορέσαμε να βρούμε για το μυστηριώδες ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΣ, σε συνεργασία με τον καλό φίλο emmpapad (ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ).

Ποιο γνωστό μας πλοίο θα μπορούσε να είναι; Thassos IV άραγε;

Πάμε πρώτα σε αυτά που γνωρίζουμε με βεβαιότητα. Το ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΣ δεν είναι το μετέπειτα ΘΑΣΟΣ IV, ούτε και πρόκειται για κάποια άλλη γνωστή μας παντόφλα (κατόπιν μετονομασίας). Το ναυπηγείο Χωματά της Θεσσαλονίκης μας δίνει την πληροφορία (σε πρόσφατη επικοινωνία), ότι το ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΣ υπάρχει ακόμα, τελεί υπό κατάσχεση και βρίσκεται εγκατελειμένο μέχρι και τις μέρες μας στο νησάκι της Αμμουλιανής στην Χαλκιδική (δίπλα στο Άγιο Όρος).

Εδώ σταματάνε τα ...καλά νέα, και επανερχόμεθα πάλι στα ...μυστήρια. Για το ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΣ δεν υπάρχει καμμία άλλη έστω και ελάχιστη αναφορά -πλην της δικής μας- στο διαδίκτυο, και παρ' όλο που και το νησάκι της Αμμουλιανής, και το Άγιο Όρος, και η ευρύτερη Χαλκιδική, είναι αναμφισβήτητα τουριστικές περιοχές, δεν έχουμε καταφέρει -τουλάχιστον μέχρι στιγμής- να ανακαλύψουμε κάποια φωτογραφία της παντόφλας στα διάφορα sites (flickr, picasa κλπ.)

Ακόμα, δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, αν ταξίδεψε καθόλου είτε στο νησάκι της Αμμουλιανής πριν την έλευση εκεί των ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΗ και ΓΟΡΓΟΥΠΗΚΟΟΣ, είτε στις γραμμές προς τα μοναστήρια του Αγίου Όρους, πριν κατασχεθεί και εγκαταλειφθεί στην Αμμουλιανή, ή αν τυχόν το ατύχημα που είχε αμέσως μετά την καθέλκυση του (δες πρώτο ποστ), στάθηκε μοιραίο για το πλοίο και τελικά δεν ταξίδεψε ίσως ποτέ.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Η λανθασμένη (όπως αποδεικνύεται από νεότερα στοιχεία) αντίληψη που είχαμε ότι το ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΣ ήταν - είναι πλοίο ανοικτού τύπου (παντόφλα), δικαιολογείται πιστεύω από το δημοσίευμα του 1980 που παρατίθεται στο ποστ που έχει ανοίξει το παρόν θέμα, και το οποίο έκανε σαφώς λόγο για "Φέρρυ μπωτ".

Σε πρόσφατη επικοινωνία που είχα με εργαζόμενο στην πορθμειακή γραμμή Αμμουλιανής - Τρυπητής Χαλκιδικής, πληροφορήθηκα ότι το ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΙΣ πράγματι υπάρχει ακόμα, ταξίδευε στις γραμμές της Χαλκιδικής και του Αγίου Όρους, και τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκεται όντως παροπλισμένο και υπό κατάσχεση στο νησάκι της Αμμουλιανής. Δεν πρόκειται όμως όπως μου είπε για παντόφλα, αλλά για μικρό επιβατηγό που έχει την δυνατότητα φόρτωσης τριών - τεσσάρων οχημάτων μέσω καταπέλτη που φέρει στην πρύμη του. Έτσι λοιπόν εξηγείται ο -οπωσδήποτε κάπως υπερβολικός- όρος "Φέρρυ μπωτ".

Με βάση αυτές τις πληροφορίες, μπορέσαμε να μάθουμε ακόμα ότι το πλοιάριο μέχρι το 2003 δούλευε ως Ε/Γ-Ο/Γ και έκτοτε μέχρι και τον παροπλισμό του ως Ε/Γ-Τ/Ρ. Φέρει αριθμό νηολογίου Ν.Θεσ. 239, και πιό κάτω μπορούμε να το δούμε και σε δύο φωτογραφίες στην Χαλκιδική το καλοκαίρι του 2008, από το flickr (dkilim).

post-2102-0-30526800-1337973218_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Ένα νέο πλοίο με το όνομα «Θεσσαλονίκη» κάνει βόλτες τις τελευταίες ημέρες στο Θερμαϊκό κόλπο, φιλοδοξώντας να φιλοξενήσει όσους περισσότερους Θεσσαλονικείς και τουρίστες στις καθημερινές του διαδρομές. «Ξεκινήσαμε ένα εγχείρημα καθαρά τουριστικό, καθώς πιστεύουμε ότι ο τόπος μας χρειάζεται τουριστική ανάπτυξη, αλλά και ένα εγχείρημα που ξεφεύγει από τα καθιερωμένα» δηλώνει στη Voria.gr ο συνιδιοκτήτης του πλοίου Αλέξανδρος Μαραγκός.

Ακολουθώντας τη ναυτική παράδοση της οικογένειάς τους, ο Αλέξανδρος και ο αδερφός του Γιώργος Μαραγκός, πλοίαρχοι του εμπορικού ναυτικού, αποφάσισαν πριν από δύο χρόνια να κάνουν μια μεγάλη επένδυση και να κατασκευάσουν το εντυπωσιακό αυτό σκαρί.

«Ο παππούς μας πριν από μισό αιώνα, είχε καραβάκι που πήγαινε Περαία-Μπαχτσέ-Αγία Τριάδα. Ο πατέρας μας ασχολούνταν με αλιευτικά πλοία και δραστηριοποιούνταν στην περιοχή του Αγίου Όρους. Εμείς είμαστε πλοίαρχοι του εμπορικού ναυτικού που ταξιδεύαμε ανά τον κόσμο και πριν από 2 χρόνια πήραμε την απόφαση να κατασκευάσουμε αυτό το πλοίο και να του δώσουμε το όνομα Θεσσαλονίκη» δηλώνει στη Voria.gr ο Αλέξανδρος Μαραγκός.

Το πλοίο έχει μήκος 32 μέτρα, διαθέτει δύο επίπεδα και η συνολική του χωρητικότητα είναι 247 ατόμων. Πέρα από το κατάστρωμα, το «Θεσσαλονίκη» διαθέτει και ένα εσωτερικό σαλόνι, όπου βρίσκεται και το μπαρ, και το οποίο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 150 επιβάτες.

Το πλάνο των δύο αδερφών είναι τους χειμερινούς μήνες το καράβι να κάνει βόλτες εντός του Θερμαϊκού, ενώ το καλοκαίρι να μπορεί να εξυπηρετήσει και οποιαδήποτε τουριστική ανάγκη προκύψει, όπως ένα ταξίδι εκτός Θεσσαλονίκης. Στόχος του νέου καραβιού είναι να παρέχει υψηλής ποιότητας υπηρεσίες αλλά και να ξεχωρίσει μέσω της αισθητικής και της καθαριότητας του. «Θέλουμε όποιος μπαίνει στο πλοίο, να αισθάνεται βασιλιάς» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μαραγκός.

Το καράβι δεν έχει εισιτήριο εισόδου, και ο επισκέπτης επιβαρύνεται μόνο με ό,τι παραγγείλει στη διάρκεια της βόλτας στον Θερμαϊκό, καθώς όπως υποστηρίζει ο ιδιοκτήτης του πλοίου πρόθεση του είναι το καράβι να είναι προσιτό για όλους μέσα σε αυτή τη δύσκολη οικονομική περίοδο. Ο κ. Μαραγκός εμφανίζεται ικανοποιημένος από την προσέλευση του κόσμου τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του καραβιού, προσθέτοντας ωστόσο ότι το 70% των επισκεπτών ήταν ξένοι τουρίστες. Το καράβι ξεκινάει δρομολόγια κάθε ημέρα στις 11:00 και σταματά αργά το βράδυ ενώ οι βόλτες στον Θερμαϊκό κόλπο διαρκούν περίπου μισή ώρα.

Thessaloniki.jpg

Thessaloniki (2).jpg

Thessaloniki (3).jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Το Ουρανούπολις έχει μετονομαστεί το 2016 σε Θεσσαλονίκη. Το Θεσσαλονίκη (IMO No: 8773512) είναι κατασκευασμένο το 1980 στο ναυπηγείο Χωματά στη Θεσσαλονίκη, έχει χωρητικότητα 147.43gt, διεθνές διακριτικό SV 8001, νηολόγιο Θεσσαλονίκης 239, φοράει δυο κύριες μηχανές Caterpillar (730 BHP). Το πλοίο έχει μήκος 28,43 μέτρα, πλάτος 6,30 μέτρα, χωρητικότητα 247 άτομα και ανήκε στην εταιρεία Βόρειο Αιγαίου Κρουαζιέρες Ν.Ε, πριν αγοραστεί πέρυσι από την οικογένεια του κ. Αλέξανδρου Μαραγκού. Τέλος να αναφέρω ότι το πλοίο παλιότερα δούλευε στη Χαλκιδική και τώρα είναι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Link to comment
Share on other sites

  • proud_ionian changed the title to Θεσσαλονίκη (IMO 8773512)
  • 1 month later...
  • 2 years later...
  • 2 years later...
  • 4 weeks later...
  • 4 months later...

Να το δουμε σε μια αφιξη του στη Θεσσαλονικη, στη σταση του Λευκου Πυργου

Πολυ συμπαθητικη και μοντερνα η εμφανιση του, αλλα ατυχης η επιλογη να μπουν αυτοκολλητες διαφημισεις τοσο χαμηλα στο πλαι.Εχουν χαλασει και δειχνει ασχημη και η εξωτερικη εικονα του πλοιου

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...