Jump to content
Shipfriends

Μελίνα (ΙΜΟ 5231666)


Recommended Posts

Να ανοίξουμε -επιτέλους- και ένα δικό του θέμα, στο πλοίο που έχουμε αναφερθεί σποραδικά ανά καιρούς, το πρώτο ΜΕΛΙΝΑ (Ν.Π. 1386), που υπήρξε βέβαια και το πρώτο πλοίο του Κώστα Ευθυμιάδη, και το οποίο ταξίδεψε στην γραμμή του Ρίου - Αντιρίου στα τέλη της δεκαετίας του '50 και μετέπειτα. Αφορμή βέβαια στάθηκε το δημοσίευμα του 1960 που μας παρέθεσε πρόσφατα ο gtogias, και στο οποίο είδαμε να αναφέρεται και το ΜΕΛΙΝΑ ανάμεσα σε άλλα ιστορικά πορθμεία της εποχής.

Παραθέτω ένα σύντομο ιστορικό του πλοίου, από το περιοδικό ΑΡΓΩ (τεύχος 498, Ιούλιος 2010, σελ 112).

Quote
Κατασκευάστηκε ως αποβατικό LCT 328 του βρετανικού πολεμικού ναυτικού το 1942, στα βρετανικά ναυπηγεία Stockton Construction Co. Ltd., Thornaby-on-Tees. Στις 5 Δεκεμβρίου 1944 χτύπησε σε νάρκη και βυθίστηκε στις ελληνικές δυτικές ακτές. Ανελκύστηκε το 1957 από τον Κώστα Ευθυμιάδη και ακολούθως μετασκευάστηκε σε οχηματαγωγό.

Στο site patraikosgulf.wordpress.com μπορούμε να βρούμε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν στο ναυάγιο του πλοίου, όπως το ότι βυθίστηκε στον δίαυλο του Μεσολογγίου, αλλά και να δούμε και μία πολύ ενδιαφέρουσα, όσο και μοναδική φωτογραφία του.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

Γνωστό είναι επίσης ότι οι ιδιοκτήτες των ήδη δρομολογημένων πλοίων στη γραμμή Ρίου-Αντιρρίου αντέδρασαν στη προοπτική δρομολόγησης του Μελίνα και ο μόνος συμβιβασμός που έγινε δεκτός ήταν η δρομολόγηση του μόνο νύχτα.

Ο εφοπλιστής λοιπόν ψάχνοντας να βρει επιπλέον έργο για το πλοίο του το διέθετε και για εκδρομές όπως δείχνει και η παρακάτω δημοσίευση στην εφημερίδα "Εθνικός Κήρυξ" των Πατρών το 1959:

post-2126-0-99659100-1330680066_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Το ΕΛΕΑΝΝΑ εκτός από το ότι ανήκε στον ίδιο πλοιοκτήτη, ήταν και ίδιου τύπου αποβατικό πλοίο με το ΜΕΛΙΝΑ.

LCT (Landing Craft Tank) Mk 3.

 

Να δούμε τα στοιχεία του ΜΕΛΙΝΑ όπως αυτά αναφέρονται στο uboat.net.

 

HMS LCT 328 (LCT 328)

Landing Craft Tank of the LCT (Mk 3) class

 

Navy : The Royal Navy

Type : Landing Craft Tank

Class : LCT (Mk 3)

Pennant : LCT 328

Built by : Stockton Construction (Thornaby, U.K.)

Ordered : 9 Jun 1941

Laid down : 4 Jan 1942

Launched : 17 Apr 1942

Commissioned : 20 May 1942

Lost : 5 Dec 1944

History : Mined and sunk off the West coast of Greece on 5 December 1944

 

Παρατηρούμε ότι δεν αναφέρεται καθόλου η κατοπινή ανέλκυση και επαναδραστηριοποίηση ως Ε/Γ - Ο/Γ, πράγμα βέβαια λογικό αφού κανείς δεν πιστεύω ότι ξαναασχολήθηκε με το πλοίο από την στιγμή που είχε καταχωρηθεί ως "πολεμική απώλεια".

Link to comment
Share on other sites

 Υπάρχει στο facebοok το  http://www.facebook.com/RioAntirrio το οποίο περιλαμβάνει μια σειρά  απο φωτογραφίες των πορθμείων της γραμμής, ανάμεσα στις οποίες και η παρακάτω, με τον Ευθυμιάδη και την κόρη του, όπως μαρτυρεί και ο φίλος καραβολάτρης που τη σχολιάζει.

Οι φωτογραφίες που παρουσιάζονται εκεί είναι απο τα πρώτα χρόνια της γραμμής, ιστορικές που αποτελούν ντοκουμέντα, και φθάνουν μεχρι τα αμφίπλωρα, περνώντας απο την χρυσές δεκαετίες 1980-1990 που στη γραμμή λειτουργούσαν επι 24ώρου βάσεως πάνω απο 30 πορθμεία.

  Να σημειώσω ότι θα ήταν καλό να αναφέρονται και οι πηγές των φωτογραφιών, για καθαρά λόγους αρχής.  

post-1854-0-49289400-1358077196_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Αντώνη την συγκεκριμμένη φωτό την έχω παραθέσει στο πρώτο ποστ που έχει ανοίξει το παρόν θέμα, και μάλιστα έχω αναφέρει και την πηγή παρ' όλο που δεν χρειαζόταν, αφού είχα βάλει "direct link".

 

Στο site patraikosgulf.wordpress.com μπορούμε να βρούμε αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία που αφορούν στο ναυάγιο του πλοίου, όπως το ότι βυθίστηκε στον δίαυλο του Μεσολογγίου, αλλά και να δούμε και μία πολύ ενδιαφέρουσα, όσο και μοναδική φωτογραφία του.

 

Σημ. Στο shipfriends συνηθίζουμε διαχρονικά να αναφέρουμε την πηγή της φωτογραφίας από την στιγμή που δεν είναι δική μας, εν αντιθέσει βέβαια με άλλα sites και forums, που -είμαι σίγουρος πως πολύ καλά γνωρίζεις- επικρατεί η απόλυτη "ζούγκλα" σε τέτοιου είδους .....ευαισθησίες.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 4 months later...
Στο shipspotting ανεβηκε μια εκπληκτικη φωτογραφια κυριως για την σπανιοτητα της.Βλεπουμε λοιπον την παντοφλα στο Κερατσινι σαν ΑΝΤΩΝΗΣ.Απο οτι φαινεται εχει αφαιρεθει ενα deck απο την υπερκατασκευη και λογικα κρινοντας και απο την εξωτερικη της εικονα,δουλευε σαν μπαριζα-φορτηγο στην ευρητερη περιοχη.

2235488.jpg

ShipSpotting.com

© peter j. fitzpatrick

 

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

60, ισως και πιο πριν.

δεν υπαρχει ουτε ο σημερινος σταθμος του ΟΣΕ, που φτιαχτηκε αρχες των 60s

το πλοιο πισω εχει ενδιαφερον. ποιανου ναυτικου να ειναι βοηθητικο;

Link to comment
Share on other sites

Σίγουρα είναι του ναυτικού των Η.Π.Α. Τέτοιο σουλούπι αλλά και ο αριθμός του πλοίου στην πλώρη δεν μπορεί να είναι κάτι άλλο. Ωραίο το Μελίνα.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Το πλοίο έφερε αριθμο ΙΜΟ 5231666.

Διά το τυπικόν του πράγματος, παρόλο που στην φώτο του Peter από το Κερατσίνι στην πλώρη του αναγράφεται το όνομα ΑΝΤΩΝΗΣ, επίσημα (νηολογια, βάσεις δεδομένων) το σωστό όνομα του πλοίου ήταν ΑΝΤΩΝΙΟΣ. 

Link to comment
Share on other sites

  • polmyt changed the title to Μελίνα (ΙΜΟ 5231666)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...