Jump to content
Shipfriends

Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας (ΙΜΟ 7431923)


Recommended Posts

Quote

Θύμα του σκανδάλου, που ξέσπασε μετά τις αποκαλύψεις για τα πλαστά πιστοποιητικά κλάσης που χορηγούσε σε πλοία στην Ελλάδα ο ρωσικός νηογνώμονας, έπεσε και η κινητή μονάδα -πολυιατρείο της εταιρείας "Γαληνός" της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και συγκεκριμένα το διαβόητο "Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας", που όπως όλα δείχνουν, θα σταματήσει οριστικά τη λειτουργία του, αν δεν δοθούν λύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας!!

Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχει κρατήσει χαμηλούς τόνους στο ζήτημα ενώ ο Πρόεδρος της εταιρείας «Γαληνός» κ. Μιχάλης Δρακιού καταβάλλει επίπονες προσπάθειες για την εξεύρεση λύσης.

Το "Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας" είναι ένα ταχύπλοο σκάφος μετασκευασμένο σε πλωτό κέντρο υγείας και ανήκει στην Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Γαληνός».

Με την εφαρμογή του Καλλικράτη διαπιστώθηκε ότι υπήρχε κενό στο νόμο για τη χρηματοδότηση εταιρειών του είδους από τις Περιφέρειες και με ενέργειες της περιφερειακής αρχής εξασφαλίστηκε με την προσθήκη τροπολογίας η εξασφάλιση πόρων για τη λειτουργία του.

Η τροπολογία υπεγράφη τον Αύγουστο και ο κ. Δρακιού κίνησε τις διαδικασίες για την αποκατάσταση του σκάφους και των μηχανών του. Το κόστος των αποκαταστάσεων, ύψους 30.000 ευρώ περίπου, καλύφθηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και εν συνεχεία μέσω της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου ξεκίνησε η διαδικασία για την πρόσληψη 10 ιατρών ειδικοτήτων για τη στελέχωση του και των 4 μελών του ναυτικού προσωπικού.

Στις αρχές Σεπτεμβρίου ξέσπασε το σκάνδαλο με τον ρωσικό νηογνώμονα, ο οποίος, όπως προέκυψε, είναι ο μόνος φορέας που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα και αναλαμβάνει τη χορήγηση πιστοποιητικών κλάσεως σε υδροπτέρυγα.

Στις αρχές Οκτωβρίου ο ρωσικός νηογνώμονας μετά τις «περιπέτειές» του έλαβε νέα πιστοποίηση αρμοδίως από το Υπουργείο Ναυτιλίας και ξεκίνησε τους ελέγχους των πλοίων.

Η εταιρεία «Γαληνός» ενημερώθηκε, ωστόσο, ότι για τον έλεγχο του «δελφινιού» απαιτείται χρονοβόρα και ενδελεχής έρευνα προκειμένου να χορηγηθεί το πολυπόθητο πιστοποιητικό ενώ το κόστος σύμφωνα με τον κ Δρακιού για την ολοκλήρωση της διαδικασίας αγγίζει τα 100 με 150.000 ευρώ και είναι αποτρεπτικό για τη λειτουργία του υδροπτέρυγου που είχε δρομολογηθεί το πρώτον, το έτος 1973.

Υπάρχει έτσι η σκέψη να διακοπεί η λειτουργία του εφεξής και τα χρήματα να διατίθενται στην ομάδα ιατρών που θα μεταβαίνει για εξετάσεις και παροχή βοήθειας στους κατοίκους των νησιών με τακτικά δρομολόγια της γραμμής.

Τις προσεχείς ημέρες ο κ. Δρακιού θα υποβάλει εξάλλου στο Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας αίτημα για την εξαίρεση της εταιρείας «Γαληνός» από την υποχρέωση έκδοσης πιστοποιητικού κλάσης και για τον έλεγχο της αξιοπλοϊας του, αποκλειστικά και μόνο από τη Διεύθυνση Επιθεώρησης του ΥΕΝ.

Το όλο θέμα απασχόλησε εξάλλου πρόσφατα και τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της αστικής εταιρείας. Ο πρόεδρος ενημέρωσε τα μέλη μετά από επικοινωνία που είχε με τον Ιταλικό νηογνώμονα "RINA", ότι δεν μπορούν να πιστοποιήσουν Υ/Γ του 1973 διότι η εταιρεία δεν αναλαμβάνει τον έλεγχο πλοίων τέτοιας παλαιότητας.

Στις 29 Σεπτεμβρίου 2011 υπήρξε επικοινωνία με τον υπεύθυνο για την Ελλάδα, εκπρόσωπο του Ρωσικού νηογνώμονα κ. VoIcov για να αντληθούν πληροφορίες σχετικά με την όλη διαδικασία, το χρονοδιάγραμμα και το εκτιμώμενο κόστος για την έκδοση των αιτούμενων πιστοποιητικών κλάσης.

Σύμφωνα με την απαντητική επιστολή του ρωσικού νηογνώμονα απαιτείται προληπτικός έλεγχος, κόστους 2.000 ευρώ και εν συνεχεία εξαρχής επιθεώρηση, που σημαίνει έλεγχο όλων των εγκατεστημένων μηχανών και μηχανημάτων του πλοίου μετά την πλήρη εξάρμωσή τους. Επίσης απαιτείται ο δεξαμενισμός του πλοίου για τον πλήρη ναυπηγικό έλεγχο.

Όλα τα παραπάνω σημαίνουν για την εταιρεία πέραν του κόστους των 25.000 ευρώ και ένα ακόμη πολύ μεγαλύτερο κόστος που θα προκύψει από τις παραπάνω επιθεωρήσεις (μεταφορά πλοίου σε Πειραιά, πρόσληψη ναυτικού προσωπικού, επισκευές σε πιστοποιημένα συνεργεία, καρνάγιο, ξενοδοχεία κλπ.).

Στη συνεδρίαση τονίστηκε μάλιστα ότι ακόμη κι αν προχωρήσει η διαδικασία δεν είναι βέβαιο ότι θα χορηγηθούν στο υδροπτέρυγο τα πιστοποιητικά!!

Θυμίζουμε ότι το πλωτό πολυϊατρείο παρείχε καθημερινά δωρεάν ιατρικές υπηρεσίες στους κατοίκους των απομακρυσμένων νησιών, ανεξάρτητα από το ασφαλιστικό ταμείο στο οποίο ανήκουν, ασκούσε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια περίθαλψη και πρωτογενή και δευτερογενή πρόληψη.

Επισκεπτόταν δε τους παρακάτω προορισμούς όπου δεν παρείχετο νοσοκομειακή περίθαλψη: Αγαθονήσι, Αρκιοί, Πάτμος, Λειψοί, Αστυπάλαια, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Πανορμίτης, Καστελόριζο, Κάσος, Διαφάνι και Πηγάδια Καρπάθου.

Με αφορμή το αυτό το άρθρο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ σχετικά με το πλωτό πολυιατρείο Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας, που είχε πέσει «Θύμα» του ρωσικού νηογνώμονα. Ανοίγω το συγκεκριμένο θέμα για το Δελφινι της Ζωής και Ελπίδας. Προηγούμενα ονόματα του Δελφινιού της Ζωής και Ελπίδας (ΙΜΟ Νο: 7431923) είναι FLYING PRINCE και KOMETA-M(L-658). Το Σεπτέμβριο το πλοίο το είχα πετύχει δεμένο στο λιμανάκι κοντά στην Ασγουρου (πρέπει να ήταν τραβηγμένο έξω στα βάζα γιατί ραινόντουσαν φρεσκοβαμμένα τα ύφαλα του). Ενώ μετά από δυο ήμερες το πέτυχα να επιστρέφει στο Μανδρακι, που είναι συνήθως δεμένο σε αυτή τη θέση

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 3 weeks later...
  • 5 months later...

Προηγούμενα ονόματα του Δελφίνι Ζωής & Ελπίδας (2011) ήταν Flying Prince (1990), Flying Dolphin (1983), Podmuch (1973) και ξεκίνησε να κατασκευάζεται με το διακριτικό όνομα KOMETA-M(L-657) και όχι 658 όπως είχα αναφέρει παλιότερα

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

To 2014 είχε βγει απόφαση εκποίησης του πλωτού Πολυιατρειου Δελφίνι Ζωής και Ελπίδας. Και είχε βγει σε διαγωνισμό από τη περιφέρεια Νότιου Αιγαίου για την εκποίηση του για 40000 ευρώ το 2014

Edited by Panagia Ekatontapiliani
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Θα εκποιηθεί ως σκραπ το πλωτό πολυιατρείο «Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας»

Quote

Νέο ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, με στόχο την εκποίηση του Πλωτού Πολυϊατρείου «Δελφίνι της Ζωής και της Ελπίδας», θα προκηρύξει η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Γαληνός».
Η διαδικασία θα κινηθεί εκ νέου μετά την αδυναμία υλοποίησης προηγούμενης λόγω οφειλών της εταιρείας «Γαληνός», στο Ν.Α.Τ. – Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, από δρομολόγια του πλωτού πολυϊατρείου.
Το σκάφος βρίσκεται παροπλισμένο στο Καρνάγιο ενώ έχει οδηγηθεί πλέον σε αχρηστία με το τίμημα της εκποίησής του να αντιστοιχεί πλέον στο βάρος του σε μέταλλο. Ουσιαστικά δηλαδή θα εκποιηθεί ως «παλιοσίδερα».
Η διοίκηση της «Γαληνός» όταν ανέλαβε καθήκοντα, προκήρυξε στις 22/12/2014 ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, για την εκποίηση του πλωτού πολυϊατρείου ο οποίος απέβη άγονος.
Για το λόγο αυτό το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε την αναζήτηση ενδιαφερόμενου αγοραστή στο ελεύθερο εμπόριο.
Μετά από προσφορές που κατατέθηκαν στην εταιρεία και μετά από αξιολόγησή τους, το Δ.Σ αποφάσισε την πώληση του πλωτού στον αγοραστή με την οικονομικά συμφερότερη προσφορά ύψους 17.000 €.
Οι διαδικασίες πώλησης όμως δεν προχώρησαν λόγω μη έκδοσης πιστοποιητικού διαγραφής του σκάφους από το NAT.
Απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση πιστοποιητικού ήταν η πλήρης εξόφληση των ασφαλιστικών εισφορών καθώς και των φύλλων εκκαθάρισης (δηλ. συμπληρωματικό ποσό οφειλής επί των ασφαλιστικών εισφορών), που εκδίδονται από το NAT.
Τα έξοδα αυτά δεν είχαν προβλεφθεί στον οικονομικό προϋπολογισμό και ούτε θα μπορούσαν να προβλεφθούν, αφού το NAT δεν ενημερώνει εκ των προτέρων για τα ποσά που οφείλονται στον ασφαλιστικό φορέα.
Τα φύλλα εκκαθάρισης του 2008 έφτασαν εξάλλου στην εταιρεία με καθυστέρηση επτά ετών!
Η ΑΜΚΕ «Γαληνός» αδυνατούσε να καταβάλει το κατά προσέγγιση ποσό των 35.000 €, που αντιστοιχεί στα φύλλα εκκαθάρισης της χρονικής περιόδου 2008 – 2010 και απευθύνθηκε στην διοίκηση του NAT, να εξετάσει το ενδεχόμενο μείωσης της οφειλής στο ελάχιστο δυνατό ποσό ή την ολική διαγραφή του χρέους, προκειμένου να προβεί άμεσα στην πώληση του σκάφους ως scrap.
Το διοικητικό συμβούλιο του NAT σε συνεδρίαση του, αρνήθηκε να διευκολύνει και να μειώσει το χρέος. Στην συνέχεια υπήρξε αλληλογραφία με την διεύθυνση και το διοικητικό συμβούλιο του NAT καθώς και με τον υπουργό Ναυτιλίας, η οποία απέβη άκαρπη.
Για τους παραπάνω λόγους, με την αρ. 141/2015 απόφαση του περιφερειακού συμβουλίου εγκρίθηκε η συμμετοχή της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της «Γαληνός».
Δόθηκαν τα χρήματα από την Περιφέρεια και ήδη κινούνται οι δικαδικασίες για την εκποίηση του σκάφους.
Λόγω της καθυστέρησης αποπληρωμής του NAT, ο αγοραστής με την συμφερότερη προσφορά απέσυρε στις 5/9/2015 το ενδιαφέρον του για την αγορά του σκάφους.
Στην συνέχεια η εταιρεία ζήτησε από τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους αγοραστές να ενημερώσουν, αν είναι σε ισχύ η προσφορά τους και έλαβε θετική απάντηση και από τους δύο.
Ο δεύτερος ενδιαφερόμενος άφησε την αρχική προσφορά του 16.800 € ενώ ο τρίτος ενδιαφερόμενος από 16.000 € που ήταν η αρχική προσφορά, την μείωσε στις 8.000 €.
Δυστυχώς εξαιτίας της μεγάλης καθυστέρησης παραχώρησης του σκάφους, ο δεύτερος ενδιαφερόμενος, στις 27/1/2016 απέσυρε κι εκείνος το ενδιαφέρον του λόγω αντικειμενικών δυσκολιών εκμετάλλευσής του.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...