Jump to content
Shipfriends

Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Μαστιχαρίου (ΑΝΕΜ)


Recommended Posts

Η Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Μαστιχαρίου ιδρύθηκε το 1986. Το 1990 αποκτησε το Ε/Γ - Ο/Γ ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΑΠΟΛΛΩΝ το οποίο ναυπηγείται από την εταιρεία ενταγμένο στον τότε αναπτυξιακό νόμο και το 1997 η εταιρεία ναυπηγεί το δεύτερο της πλοίο το Ε/Γ - Ο/Γ ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ. Το 2001 αγοράζεται το Ε/Γ-Τ/Ρ ΑΠΟΛΛΩΝΙΟ, το όποιο πουλήθηκε στη Κρητη το 2006.Την ίδια χρονιά πουλήθηκε το Ατρόμητος στο ΣΥΛΛΟΓΟ ΦΙΛΩΝ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ και αγοράζει ως αντικαταστάτη του το Ε/Γ- Ο/Γ ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΖΕΥΣ. Στην κατοχή της έχει και το Ε/Γ-Τ/Ρ ΟΛΥΜΠΙΟΣ ΕΞΠΡΕΣ για τουριστικούς πλόες.

Περισοτερες πληροφοριες στο site της εταιρειας

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 2 weeks later...
  • 5 years later...

Η Ανώνυμος Ναυτιλιακή Εταιρεία Μαστιχαρίου ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στην ναυπήγηση νέου συμβατικού πλοίου 43 μέτρων, που θα είναι έτοιμο σε ένα χρόνο.

Συνέντευξη Τύπου για την αναπτυξιακή πορεία και προοπτική της ΑΝΕΜ (Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία Μαστιχαρίου) παραχωρήσαν σήμερα, Παρασκευή 20 Αυγούστου, στις 12.15 στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Κω, ο Δήμαρχος Θεοδόσης Νικηταράς, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. της Α.Ν.Ε.Μ., Αντιδήμαρχος Παναγιώτης Αβρίθης και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας Σακελλάρης Τηλιακός παρόντων του νομικού συμβούλου Μανόλη Χατζηάμαλλου, των μελών της διοίκησης, Μπάμπη Χαντάκαρου και Γιώργου Ψύρη.

Κατά την συνέντευξη ανακοινώθηκε η ναυπήγηση νέου συμβατικού πλοίο 43 μέτρων με προϋπολογισμό 3,3 εκατομμύρια ευρώ.

Το πλοίο θα έχει μήκος 43 μέτρα, θα είναι μεταλλικό και θα ναυπηγηθεί σε Ελληνικό ναυπηγείο .Η ναυπήγηση ξεκινά τον Σεπτέμβριο και θα είναι έτοιμο για καθέλκυση σε ένα χρόνο.

Θα αναπτύσσει ταχύτητα 18-20 κόμβων, πρωτόκολλο για 300 επιβάτες, γκαράζ για 9 επιβατηγά οχήματα. Θα καλύπτει δρομολόγια στα νησιά του βόρειου και νότιου συγκροτήματος Δωδ/σου (Πάτμος, Λέρος, Σάμος, Λειψοί, Αστυπάλαια κτλ). Το πλοίο θα λειτουργεί ως συμβατικό και θα έχει απαγορευτικό τα 8 μποφόρ.

Το κόστος του πλοίου ανέρχεται σε 3,3 εκατομμύρια ευρώ , εκ των οποίων τα 2 εκατ. θα είναι από τραπεζικό δανεισμό και τα υπόλοιπα από ιδίους πόρους.

Ο δήμαρχος Κω Θεοδόσης Νικηταράς, τόνισε πως σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα, γιατί υλοποιείται ο σχεδιασμός και το όραμα του Νικόλα Ζερβού, στο όνομα του οποίου θα αφιερωθεί ένα νέο γήπεδο που θα χτιστεί από την ΑΝΕΜ, στην μνήμη του αείμνηστου Νικόλα Ζερβού. Η Κως μετά covid εποχή, πρέπει να είναι πρωταγωνιστής τόνισε ο κ.Νικηταράς, σημειώνοντας, ότι προσδοκούμε η Κως, να γίνει μητροπολιτικό κέντρο της Δωδ/σου. Ο δήμαρχος επισήμανε πως η ΑΝΕΜ λειτουργεί συμπληρωτικά κι όχι ανταγωνιστικά, ενώ σημείωσε πως η Κως, θα μπει στο πακέτο της fraport που θα πουλάει πακέτα διασύνδεσης δρομολογiων σε γειτονικά νησιά.

Ο πρόεδρος της ΑΝΕΜ Παναγιώτης Αβρίθης, επεσήμανε πως η επιχείρηση κινείται σε υγιείς βάσεις, δεν χρωστά πουθενά, ενώ ευχαρίστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Σάκη Τηλιακό και τα στελέχη της διοίκησης για την άριστη συνεργασία και την επίτευξη του οράματος του Νικόλα Ζερβού για την ναυπήγηση ενός σύγχρονου πλοίου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΝΕΜ, Σάκης Τηλιακός, αναφέρθηκε στην πορεία της επιχείρησης στα 30 χρόνια λειτουργίας, ότι πάντα κινείται στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της , ενώ χρειάστηκε 1,5 χρόνος μελέτες και προσπάθειες για να γίνει πράξη η ανάθεση της ναυπήγησης νέου πλοίου που να πληροί τα στάνταρτ της εγχώριας και διεθνούς ναυσιπλοΐας. Ο κ. Τηλιακός τόνισε πως η ΑΝΕΜ είναι μια υγιής επιχείρηση η οποία είχε στην κατοχή της 3 πλοία, στη συνέχεια 1 αυξάνοντας το αποθεματικό της και τώρα αποφάσισε την ναυπήγηση ενός νέου πλοίου, ανοίγοντας νέους ορίζοντες ανάπτυξης της ΑΝΕΜ.

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ερωτήματα σχετικά με τη ναυπήγηση νέου πλοίου της ΑΝΕΜ

Quote

Είδαμε τη συνέντευξη Τύπου της δημοτικής αρχής με την εξαγγελία ναυπήγησης νέου συμβατικού πλοίου (μήκους 42,5μ, δυναμικότητας μεταφοράς 300 ατόμων) της ΑΝΕΜ κόστους επένδυσης 3,3 εκατ. ευρώ από τα οποία 2 εκατ. από το αποθεματικό της εταιρείας και 1,1 εκατ. τραπεζικό δανεισμό (τρ. ΠΕΙΡΑΙΩΣ). Χωρίς αντιπολιτευτική διάθεση θέτουμε μερικά ερωτήματα.

Μια επένδυση 3,3 εκατ. στον πολύ δύσκολο χώρο των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε μια τόσο δύσκολη εποχή, θέτει σοβαρά ζητήματα: 
1. Κατ αρχάς, ειλικρίνειας (γιατί όλα είναι στον αέρα) και στη συνέχεια κινήσεις υψηλού σχεδιασμού, σοβαρής τεκμηρίωσης, διαφανούς 2. πλήρους προγραμματισμού και αποτελεσματικής διαχείρισης. Η συνέντευξη δεν κατάφερε να θεμελιώσει την πρόταση και να πείσει για την πληρότητά της. 

Η δημοτική πολιτική αιτιολόγηση της επένδυσης έγινε μέσω επεκτατικών σχεδίων της  …Fraport (ξέχασαν την TUI) που μας … αναγκάζει  να κάνουμε τη σύνδεση της Κω προς βορρά μέχρι  Σάμο και προς νότο μέχρι Ρόδο, ώστε να μετατραπεί η Κω σε αναπτυξιακό πόλο-κόμβο!  Ωραία! Όμως αν η στόχευση είναι τέτοιας εμβέλειας, τα βήματα της επένδυσης όπως ανακοινώθηκαν είναι από προβληματικά έως επικίνδυνα ως προς την υλοποίηση αλλά και για την ύπαρξη της ίδιας της ΑΝΕΜ.

Κατ’ αρχάς, έπρεπε να παρουσιαστεί:
α. μελέτη σκοπιμότητας της διασύνδεσης
β. τεχνική μελέτη εναλλακτικών επιλογών μέσων διασύνδεσης
γ. οικονομικοτεχνική μελέτη αποδοτικότητας (μελέτη κόστους – οφέλους)

δ. αποφάσεις του Δ.Σ. της ΑΝΕΜ για τη στρατηγική, την τακτική και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της επένδυσης
ε. αποφάσεις της ΑΝΕΜ για την ανάθεση των μελετών και της κατασκευής (που ξεκινά άμεσα!)  
ζ. απόφαση του Δ.Σ. για την τραπεζική χρηματοδότηση  και την αναζήτηση άλλου τύπου κρατικής ενίσχυσης (αναπτυξιακός νόμος)

η. πρόταση της ΑΝΕΜ για μελέτες και κατασκευές συνοδών τεχνικών έργων,
θ. άποψη Δημοτικού συμβουλίου Κω -έκφραση γνώμης- για την επεκτατική πολιτική της ΑΝΕΜ 
ι. χρονοδιάγραμμα του έργου
κ. μηχανισμός παρακολούθησης και παρεμβάσεων ποιοτικού σχεδιασμού του έργου κ.λπ.

3.  Αντ’ αυτών είδαμε μια εξαγγελία  που κυριαρχούσε η ελαφρότητα της επικοινωνιακής παρουσίασης, ο πολιτικός  ετσιθελισμός, τα τετελεσμένα,  ο εντυπωσιασμός, «όλα πάνε καλά» και φυσικά η καταδίκη των προηγούμενων που «δεν έκαναν τίποτα»! (ναι! δεν έκαναν κάτι πέρα από την απλή διαχείριση)

4. Πολύ ενοχλητικό στοιχείο ήταν οι εκατέρωθεν «φιλοφρονήσεις», τα «ευχαριστήρια» οι επώνυμες προσωπικές αναφορές σε «φίλα προσκείμενους» και η «παρα-φιλολογία» περί ονοματολογίας του νέου σκάφους και του αθλητικού κέντρου Κεφάλου που θα χρηματοδοτήσει η ΑΝΕΜ (αν καταλάβαμε καλά). Πολύ αμφιβάλλουμε για τη χρησιμότητα του μηνύματος των ονοματοδοσιών  τοπικών πολιτικών συνδημοτών μας, αλλά και για το αν ο ίδιος ο Νίκος Ζερβός ήθελε  αυτού του τύπου «λιβανίσματα» ως αντιπαροχή για τη συμμετοχή του στα κοινά της κοινότητάς  του (μας).

5.   Είναι γνωστά τα συνεχή διοικητικά προβλήματα της ΑΝΕΜ που έχουν σχέση και με το μεικτό ιδιοκτησιακό μοντέλο (κοινότητα Αντιμαχίας 51%, ιδιώτης 49%) μετά την εμπλοκή του συνεταίρου της ΑΝΕΜ σε ανταγωνιστική ναυτιλιακή εταιρεία εκμετάλλευσης της ίδιας γραμμής ΜΑΣΤΙΧΑΡΙ-ΚΑΛΥΜΝΟΥ. Η ΑΝΕΜ τα τελευταία χρόνια για πολιτικούς λόγους- βλέπε πελατειακές λογικές είχε πάρει την κάτω βόλτα και γι’ αυτό μείωσε από 3 σε 1 τα σκάφη της προ κρίσης. Δεν είναι στα καλύτερά της και τώρα! Αν κοιτάξει κανείς τους ισολογισμούς της, αντιλαμβάνεται τα προβλήματα. Γι’ αυτό η απάντηση στα ερωτήματά μας είναι πολλαπλά χρήσιμη. Στοχεύουμε στη βιωσιμότητα της ΑΝΕΜ και όχι στην πρόχειρη εκμετάλλευση μιας ελαφράς συνέντευξης Τύπου.

6. Περιττό αλλά κρίσιμο να ειπωθεί: δεν κατηγορούμε κανέναν! Η ΑΝΕΜ είναι ό,τι απέμεινε στα δημοτικά μας πράγματα από μια περίοδο που αναζητούσαμε μια αλλού τύπου ανάπτυξη πέραν αυτής της ατομικής επιχειρηματικής δράσης. Μας πονεί και μας επιβάλλει την ειλικρίνεια.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...