Jump to content
Shipfriends

Το ναυάγιο του Costa Concordia στο νησί Giglio στην Ιταλία


Recommended Posts

Αξιότιμε φαιδρέ εγκάθετε,είναι καλό να υπάρχη εντατική εργασία (και βεβαίως να καταβάλλεται ανελλιπώς ο αναλογών μισθός),αρκεί να μήν ψοφήση ο γάϊδαρος.Ετσι μάς έλεγε ένας καλός πελάτης μας.

Οι φωτογραφίες είναι πράγματι συγκλονιστικές,ιδίως αυτές με τον βράχο.Ομως παρ'όλο που έχω περάσει (με αυτοκίνητο όμως και ουχί περπατώντας) απ'τίς πεδιάδες τού Βελγίου,όπου σκοτώθηκαν εκατομμύρια άνθρωποι κατά τον Α' Παγκόσμιο πόλεμο,εξακολουθεί να μού κάνη εντύπωση το γεγονός ότι τριάντα άνθρωποι "κατάφεραν" να πνιγούν σ'ένα υπερσύγχρονο κρουαζιερόπλοιο που μπατάρισε μέν,αλλά δέν πήγε και στον πάτο.....

Είχα γράψει παλιότερα,αλλά το επαναλαμβάνω (κυρίως διότι βαρυέμαι να ψάχνω πότε είχα γράψει το αρχικό μήνυμα) ότι μεταξύ τών δοκιμών που γίνονται σε κάθε νέο τύπο αεροπλάνου γιά να πάρη πιστοποίηση,είναι καί το λεγόμενο evacuation test,όπου ένα πλήρες "πρωτόκολλο" επιβατών (γιά την ακρίβεια,εθελοντών εργαζομένων τού κατασκευαστή που υποδύονται τους επιβάτες) πρέπει να εκκενώση το αεροπλάνο σε ωρισμένο χρονικό διάστημα και με τίς μισές εξόδους "μπλοκαρισμένες" (ώστε να υπάρχουν συνθήκες όμοιες με μιά κατάσταση emergency όπου πιθανώς δέν θα μπορούν να ανοίξουν όλες οι πόρτες).Δίδονται μάλιστα και χρηματικά bonus σε όσους βγούν πολύ γρήγορα (οπότε "προσομοιώνεται" και το "κίνητρο" που θα έχουν οι επιβάτες σε μιά πραγματική κατάσταση ανάγκης,δηλαδή να βγούν ζωντανοί απ'το -πιθανώς και φλεγόμενο- αεροπλάνο).Βέβαια γίνεται και ολίγος χαβαλές μετά την επιτυχή διεξαγωγή τού test,αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Στα πλοία όμως δέν έχω δεί να γίνεται κάτι τέτοιο-εκτός άν οι πλοιοκτήτες και οι ναυπηγοί εν πλήρει συμπαιγνία μάς το κρατάνε κρυφό.Ισως άν είχαν γίνει τέτοιες δοκιμές κατά την κατασκευή τού πρώτου...γολιαθόπλοιου :D να είχαν βγεί χρήσιμα συμπεράσματα που ενδεχομένως θα είχαν βοηθήσει να σωθούν και οι τριάντα νεκροί τού Concordia.

ΥΓ.Ο σωστός στίχος είναι "την μπετονιέρα μήν κατηγοράς,αυτή σού δίνει γιά να φάς".Διότι άλλωστε "από χώμα κι'από λάσπη μάς έφτιαξε ο Θεός,οικοδόμος ήτανε κι'αυτός" (άν και όχι συνδικαλιστής τού ΠΑΜΕ).

Edited by Hastaroth
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 402
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Δεν το συζηταμε καθολου,φετος το καλοκαιρι το Giglio θα γινει πρωτος τουριστικος προορισμος για την Ιταλια λογω του Concordia.

1ευρουλακι κοστιζει πλεον να δεις το ναυαγιο :wacko:

Σε μια μακάβρια «Ντίσνεϊλαντ» φαίνεται ότι έχει μετατραπεί το νησάκι Τζίλιο στα ανοιχτά της Τοσκάνης όπου εξακολουθούν να συρρέουν τουρίστες και περίεργοι για να φωτογραφίσουν το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου Costa Concordia.

Μόνο που πλέον όσοι επιθυμούν να δουν από κοντά το ναυάγιο θα καταβάλλουν ειδικό φόρο- ένα ευρώ κατά άτομο- ο οποίος θα είναι ενσωματωμένος στην τιμή του εισιτηρίου των εταιρειών Maregiglio και Toremar που μεταφέρουν κόσμο από το Πόρτο Στέφανο στο νησάκι Τζίλιο, πολύ κοντά στις ακτές του οποίου είχε ναυαγήσει στις 13 Ιανουαρίου το κρουαζιερόπλοιο.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι το ναυάγιο αντί να λειτουργήσει αποτρεπτικά, ενίσχυσε την τουριστική κίνηση στην περιοχή κατά ποσοστό περίπου 30% σε σχέση με την περσινή χρονιά.

http://www.ethnos.gr

Link to comment
Share on other sites

Ναι με 1€ ανα επισκεπτη θα γινει η ανελκυση... Ουτε την επομενη χιλιετια...

Οι ντοπιοι το χρεωνουν προφανως, οχι η Costa

Edited by minoan
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Το 'μαυρο κουτι' αποκαλυπτει καποιους διαλογους του πλοιαρχου Σκετινο.

The captain of the Costa Concordia told passengers that the cruise ship was simply suffering a power cut despite suspecting that it was rapidly sinking after it smashed into a reef off the Italian island of Giglio in January.

In fresh evidence that emerged Thursday, recorded conversations from the bridge of the liner show that captain Francesco Schettino feared that the ship was "going down."

"Madonna, what have I done?" he was recorded as saying seconds after the ship rammed into the reef at 9: 45 p.m.

In a frantic call to the officer in command of the engine room, he asked: "So are we really going down?"

But three minutes later, at 9: 54 p.m., he told an officer on the bridge not to tell passengers of the true extent of the disaster.

"Say that there has been a blackout," he ordered. Eight minutes later he allegedly made a similarly false assurance to the Italian coast guard.

"We've had a blackout, we're just evaluating - at most we're going to need a tug boat."

Prosecutors and marine experts have accused the captain of deliberately misleading the coast guard and officials from his own company as to the true extent of the disaster, which led to the deaths of 32 people, including a five-year-old girl.

The recorded conversations, which have been recovered from the ship's "black box" data recorder, were obtained by La Stampa newspaper.

They appear to show that Schettino was in denial about the scale of the accident, even as the 305-metrelong Concordia began to take on water.It eventually keeled over in shallow water a few yards from the coast of Giglio, off the coast of Tuscany.

As a panic-stricken evacuation of the 4,200 passengers and crew got under way, Schettino telephoned his wife, Fabiola, to tell her that everything was "under control."

"We hit a reef, the ship is listing but I performed a great manoeuvre - everything is under control," he told her in a call at 11: 08 p.m. But he did add: "My career as a captain is over."

At 11: 19 p.m. he was still resisting calls from his officers to abandon the ship.

He later claimed he "tripped" and fell into a lifeboat which took him to shore before the evacuation was complete.

Schettino is being investigated on charges of manslaughter, abandoning ship and failing to communicate with maritime authorities.

The next hearing in the investigation will start on Oct. 15, after which he is expected to be sent to trial.

American and Italian salvage experts are in the process of trying to refloat the Concordia, after which it will be towed to an Italian port and broken up for scrap.One reason the Concordia sailed so close to Giglio that night was because the captain allegedly wanted to perform a "sail past" for a friend who worked as a head waiter on the ship.

http://www.thestarphoenix.com

Edited by NHSOS XIOS
Link to comment
Share on other sites

συμφωνα με δημοσιευμα του βηματος, η ανακριση αποδιδει ευθυνες και στην εταιρεια. ο υπευθυνος διαχειρισης κρισεων της Costa δεν ηξερε τι να κανει και αργησε να αντιδρασει, ελλειπης εκπαιδευση του προσωπικου για συνθηκες κρισης/ατυχηματος, προβληματα επικοινωνιας (πολυεθνικο πληρωμα αλλα οι οδηγιες δινονταν μονο στα αγγλικα).

τα περισσοτερα απο αυτα τα εχουμε ξανασυζητησει και σε αυτο το θεμα και παλιοτερα.

ΥΓ: αν υπηρχε και κανενα αναλυτικοτερο ιταλικο δημοσιευμα για το που παει το θεμα θα ηταν καλυτερα

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

καπου πηρε το ματι μου/αυτι μου οτι το πληρωμα του concordia βραβευτηκε απο τους Lloyd's για τη διαχειριση του ναυαγιου (εκκενωση πλοιου κλπ). B)

αν εχει καποιος κανα λινκ και τον ακριβη λογο της βραβευσης

Link to comment
Share on other sites

Ισχύει το διάβαζα αυτήν την εβδομάδα στην lloyds: Και να ένα άρθρο περί αυτού απο την telegraph

http://www.telegraph...Year-award.html

The citation for the award said the crew provided "true examples of courage and professionalism" during the dangerous night evacuation of the ship after it was fatally holed by a rock off the Tuscan island of Giglio.

A statement on the Lloyds List website said: “When the cruise ship Costa Concordia struck a reef off the island of Giglio on January 13, international attention inevitably focused on the actions of the master.

“But what was largely missed in the media storm that ensued were the genuine examples of bravery and professionalism displayed by members of the crew.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Πιο λoγικό, μιας και είναι κοντά στο Giglio.

Οπερ σημαίνει πως αρχίζει να γίνεται αντιληπτό εις τους αρμοδίους ότι το σενάριο περί ανόρθωσης και επανάπλευσης τού πλοίου σε ναυπηγείο γιά επισκευή και επαναδρομολόγηση παραήταν δαπανηρό γιά να'ναι αληθινό....

Link to comment
Share on other sites

Θα τρελαθούμε τελείως!!

Απο την εφημερίδα Repubblica, διάβασα ότι ο καπετάνιος του μοιραίου πλοίου έκανε μήνυση στην εταιρεία, καθώς τον απέλυσαν και ζητά να επαναπροσληφθεί-καθώς ισχυρίζεται ότι έπραξε άριστα κατά το ατύχημα-διεκδικώντας μάλιστα και δεδουλευμένα!!!

Πάντως στις 15/10 πρέπει να δώσει το παρόν στα δικαστήρια, καθώς θα τεθεί η έκθεση εμπειρογνωμόνων για τα αίτια!

Link to comment
Share on other sites

Δέν πάμε καθόλου καλά δηλαδή..

Κανονικά έπρεπε να κάνη μήνυση στην εταιρεία επειδή δέν τον απέλυσε τότε που μπαίνοντας "μαλλιά" στο Αμβούργο,στούκαρε το Costa Atlantica πάνω στό AidaDiva-θα τον είχε σώσει τότε και τον ίδιο απ'τον εαυτό του.......

Link to comment
Share on other sites

Δέν πάμε καθόλου καλά δηλαδή..

Κανονικά έπρεπε να κάνη μήνυση στην εταιρεία επειδή δέν τον απέλυσε τότε που μπαίνοντας "μαλλιά" στο Αμβούργο,στούκαρε το Costa Atlantica πάνω στό AidaDiva-θα τον είχε σώσει τότε και τον ίδιο απ'τον εαυτό του.......

Η Aida πάντως έχει άλλη εκδοχή για την υποτιθέμενη "στούκα": Δεν υπήρξε καμία επαφή των δύο πλοίων, ούτε ήταν το Costa Atlantica σε ρότα σύγκρουσης με το Aidablu, απλώς από το ρεύμα που δημιουργήθηκε κατά την είσοδο του Costa Atlantica ταλαντεύτηκε ελαφρά το Aidablu, που βρισκόταν στο λιμάνι του Warnemünde και όχι του Αμβούργου, με αποτέλεσμα να προκληθούν μικροζημιές στη σκάλα τροφοδοσίας που ήταν εκείνη την ώρα ανοιχτή. Στο σύνδεσμο υπάρχει το σχετικό δελτίο τύπου της Aida (μόνο στα γερμανικά διαθέσιμο):

http://www.aida.de/b2b-corporate-site/presse-neu/pressearchiv/newsdetails.24494/article/informationen-zu-medienberichten-ueber-aidablu-und-costa-atlantica.html

Link to comment
Share on other sites

Ακόμα κι'έτσι να είναι,το γεγονός ότι το AidaBlu (mea culpa ότι έγραψα πως ήταν το AidaDiva) επηρεάστηκε απ'τα απόνερα τού Atlantica σημαίνει πως το δεύτερο μπήκε στο λιμάνι με υπερβολική ταχύτητα κι'αυτό δείχνει πόσο επιπόλαιος ήταν ο Σκετίνο ώς πλοίαρχος.Δέν είναι κανένα βαρκάκι το AidaBlu ώστε να ταλαντευτή με το παραμικρό κύμα....

Οσο γιά το πόσο "άριστα" έπραξε ο συγκεκριμένος κατά το δυστύχημα,το δείχνει η συνομιλία του με τον λιμενάρχη τού Λιβόρνο...

Link to comment
Share on other sites

Το Αidablu είχε κατά την είσοδό του στο λιμάνι πλοηγό (όπως προκύπτει από εδώ. Επιπλέον, γνωρίζεις τις καιρικές συνθήκες στο Warnemünde εκείνη τη μέρα? Επίσης, στο μήνυμά μου δεν υπήρξε καμία αναφορά στη συμπεριφορά του πλοιάρχου του Concordia κατά το ατύχημα, αυτή θα την κρίνουν οι αρμόδιοι. Συνεπώς αδυνατώ να καταλάβω την κατακλείδα του σχολίου σου.

Edited by proud_ionian
quote
Link to comment
Share on other sites

Οι καιρικές συνθήκες στο Warnemunde ήταν τέτοιες που να προκαλούν ταλάντωση μεγάλου πλοίου ικανή να προξενήση ζημιές σε σκάλα τροφοδοσίας;Αν ναί,τότε γιατί η πλοιοκτήτρια εταιρία τού AidaBlu ισχυρίζεται ότι από το ρεύμα που δημιουργήθηκε κατά την είσοδο του Costa Atlantica ταλαντεύτηκε ελαφρά (πόσο ελαφρά δηλαδή;είπαμε,δέν είναι και κανένα βαρκάκι) το Aidablu, που βρισκόταν στο λιμάνι" ;

Αλλά αφού λοιπόν η ίδια η εταιρία τού AidaBlu λέει ότι το πλοίο της ταρακουνήθηκε απ'τα απόνερα τού Costa Atlantica και όχι από κυματισμό που ήταν απόρροια τών καιρικών συνθηκών,λογικό είναι να συμπεράνουμε πως το πλοίο που κυβερνούσε ο Σκετίνο μπήκε στο λιμάνι με ταχύτητα μεγαλύτερη απ'αυτήν που ώριζαν οι κανονισμοί..

Η κατακλείδα τού σχολίου μου δέν αφορούσε το δικό σου μήνυμα,αλλά αυτό τού Cruise Europa ο οποίος μάς μετέφερε την είδηση περί τής μήνυσης τού καπτά-Φραντζέσκου εναντίον τής Costa και τον ισχυρισμό τού εν λόγω πλοιάρχου ότι "έπραξε άριστα κατά το ατύχημα".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...