Jump to content
Shipfriends

Σκύρος (IMO 6829771)


Recommended Posts

Με αφορμή μία πολύ όμορφη φωτογραφία του ΧΙΟΝΗ στην Πάτμο το καλοκαίρι του 2002,

post-2102-0-51397000-1302022132_thumb.jp

ας κάνουμε ένα μικρό αφιέρωμα στο μεγαλύτερο και πιό γνωστό από τα πλοία της εταιρείας των αδελφών Μηνιώτη.

Το πλοίο, όπως μπορούμε να δούμε και στον Σουηδό, κατασκευάστηκε το 1968 στο ναυπηγείο Βεκρή - Ελευθερόπουλου στο Πέραμα για την εταιρεία του Δημ. Νομικού. Ναυπηγός του ήταν ο Ανδρέας Ερμογένης (Κασταλία) και με το όνομα ΣΚΥΡΟΣ πρωτοδρομολογήθηκε στη γραμμή Κύμης - Σκύρου.

Για πολλά χρόνια εξυπηρέτησε και τις Σποράδες, στη γραμμή Βόλος - Σκιάθος - Σκόπελος - Αλόννησος, ενώ το 1990 πουλήθηκε στην εταιρεία των αδελφών Μηνιώτη και ταξίδεψε στο ανατολικό Αιγαίο όπου και δρομολογήθηκε στη γραμμή Χίος - Σάμος - Ικαρία - Φούρνοι, αλλά και σε κάποια δρομολόγια προς τα παράλια της Τουρκίας. Στα στερνά του, πριν τον παροπλισμό του (νομίζω το 2004) στο λιμανάκι της Χίου από όπου και οι φωτό του στη gallery του φόρουμ, έκανε και κάποια δρομολόγια στα Δωδεκάννησα.

Να δούμε και κάποιες σκηνές από την καθέλκυση του στο Πέραμα, στις 22 Μαίου του 1968, από το ΕΟΑ, αλλά και μία φωτογραφία του από το Fakta ως ΣΚΥΡΟΣ με τα σινιάλα της Nomicos Lines.

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...

Η καταστασΗ στο πλοιο ειναι σαφως χειροτερΗ σε σχεσΗ με τις φωτο του σειριου που εχουμε δει.O χρονιος παροπλισμος εχει κανει καλα τΗ δουλεια του.

και μια ερωτΗσΗ για τους γνωριζοντες.Tα φινιστρινια κατω απο το γκαραζ τι ειναι;Eιχε το πλοιο καμπινες επιβατων εκει περα ή ειναι καμπινες για το πλΗρωμα;

gallery_1819_1130_494430.jpg

Link to comment
Share on other sites

αν θυμαμαι καλα τα φινιστρινια ανηκουν σε ενα γκαραζακι που ειχε απο 'κατω' για ιχ - χωρις να ειμαι σιγουρος,πρεπει να ειχε ασανσερ στο κυριως γκαραζ που κατεβαζε τα αυτοκινητα κατω.

Link to comment
Share on other sites

πολύ καλά θυμάσαι ότι είχε και δεύτερο γκαράζ "παρά τα διπύθμενα" :)

ας δούμε μία σχετική δημοσίευση της καθέλκυσης του πλοίου από τα "Nαυτικά Xρονικά" του 1968, όπου εκτός από το ότι πράγματι διέθετε "αναβατήρα οχημάτων" μπορούμε να διαβάσουμε και αρκετά άλλα ενδιαφέροντα.

post-2102-0-93903000-1326315600_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

Exω κανει αρκετα ταξιδια με το σκυρος.ολα ειναι οπως τα περιγραφει το αποκομα που ανεβασε ο σειριοσ.Η ταχυτΗτα δεν τΗν θυμαμε ποτε πανω απο τα 15 με το ζορι μιλια.το κατω γκαραζ Ηταν αρκετα μικρο εκτιμω οτι δεν επαιρνε πανω απο 4-6 ιχ,ομοιο γκαραζ ειχε και το ομοσταυλο αιγευσ.σαλονια ειχε τρια.ενα κατω, οπου ειναι και τα στρογγυλα φινιστρινια, με αεροπορικου τυπου και ενα μικρο γραφειο ως λογιστΗριο.εκει υπΗρχε μια σκαλα που σε πΗγαινε στο κυριο σαλονι με ελαφρα πρασινΗ αποχρωσΗ, με τραπεζοκαθισματα και ενα μπαρ, οπου ειναι και τα παραλλΗλογραμμα παραθυρα,στο υψος τΗς πλωρΗς.στο ανω ντεκ που Ηταν και Η γεφυρα ειχε στο πισω μερος ενα μικρο σαλονι για τΗν α' θεσΗ σχετικα πολυτελες με ελαφρα γαλαζια απωχρωσΗ και καποιες τοιχογραφιες απο τΗν αρχαια ελλαδα.τα καταστρωματα οπου Ηταν για επιβατες κουβερτωμενα.οι οδγγοι ιχ περναγαν απο ανοιχτο γκαραζ προς τΗν πλωρΗ και μπροστα απο το ασανσερ για τα ιχ υπΗρχαν δυο πορτες αριστερα δεξια που σε εβαζαν στο κυριο σαλονι εκατερωθεν του μπαρ.οι επιβατες περναγαν απο τις περαντζαδες πανω απο το γκαραζ στο κυριως καταστρωμα.οι καμπινες πλΗρωματος Ηταν πρυμα κατω απο το γκαραζ με αμεσΗ ομως προσβασΗ στο ανοιχτο γκαραζ.το βαπορι Ηταν επι νομικου κοσμΗμα, παντα καθαρο και περιποιΗμενο και στα λιμανια υπΗρχε κασετα με ανακοινωσεις απο γυναικεια στρωτΗ φωνΗ στΗν ενδιαμεσΗ τοτε γλωσσα, μεταξυ δΗμοτικΗς και καθαρευουσας.αυτα για να δουμε οτι οσο μικρΗ και να ειναι μια εταιρεια και μικρα βαπορια να εχει αμα εχει οργανωσΗ και επαγγελματισμο φτιαχνει ονομα καλο

ας το δουμε σε μια ομορφΗ αεροφωτογραφια του γιωργου κουρουπΗ απο τΗν χρυσΗ εποχΗ τΗς εταιρειας <υιων λουκα νομικου>

post-1973-0-79545200-1326918180_thumb.jp

Edited by miko mission
Link to comment
Share on other sites

Πλαγιοδετημένο στην Προβλήτα της Xιου Πριν Πολλά Χρόνια, το Χιόνη, ή το σκυράκι όΠως Χαιδευτικά το έλεγαν οι σκυριανοί. η φωτογραφία τραβηγμένη αΠο το κατάστρωμα του σαΠφώ, εν Πλώ Πρός μυτιλήνη.

post-1854-0-58736000-1327323748_thumb.jp

Edited by proud_ionian
caps
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

'Εφτασαν αργά χθες τη νύχτα (ή αν προτιμάτε ημερομηνιακά, σήμερα) στη Σαλαμίνα τα ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣ και ΧΙΟΝΗ ρυμουλκούμενα από το CHRISTOS XVIII. Λογικά θα πρέπει να βρίσκονται στο ναυπηγείο Σπανόπουλου στα Αμπελάκια.

Kαι πράγματι στο ναυπηγείο του Σπανόπουλου στα Αμπελάκια Σαλαμίνας βρίσκεται το ΧΙΟΝΗ, μερικές εκατοντάδες μόλις μέτρα μακρυά από το ναυπηγείο Μπεκρή - Ελευθερόπουλου όπου και κατασκευάστηκε πριν 44 ολόκληρα χρόνια ως ΣΚΥΡΟΣ.

Το καραβάκι παραδόξως βρίσκεται τραβηγμένο έξω, και από ότι είδα κάποιες εργασίες γίνονταν επάνω στο κατάστρωμα του. Στην παρακάτω φωτό (δυστυχώς δεν έβγαινε καλύτερη) μπορούμε να δούμε ότι έχουν αφαιρεθεί άξονες και προπέλες (εκτός βέβαια και αν αυτό είχε γίνει παλαιότερα στη Χίο, πράγμα που δεν το πολυπιστεύω).

gallery_2102_1200_135329.jpg

Link to comment
Share on other sites

Αντι να παει απεναντι στην τουρκια ηρθε εδω και γινονται καποιες εργασιες. Για να δουμε τι θα γινει στο μελλον

Για να μην υπάρξει οποιαδήποτε λανθασμένη ερμηνεία, όταν έγραψα χθες "από ότι είδα, κάποιες εργασίες γίνονταν επάνω στο κατάστρωμα του" δεν εννοούσα βέβαια ότι επρόκειτο για εργασίες πιθανής ...αποκατάστασης (για όνομα του θεού, 45 χρόνων πλοίο και παροπλισμένο επί μιά δεκαετία), αλλά απλά ότι επάνω στα καταστρώματα του υπήρχαν εργάτες του ναυπηγείου οι οποίοι φυσικά δεν είχαν ανέβει εκεί για να θαυμάσουν την θέα. Επάνω ακριβώς από την πλώρη, μπροστά από τον καθρέφτη, κρεμόντουσαν ιμάντες από μεγάλο γερανό και φαινόταν ότι κάτι επρόκειτο να βιράρουν. Την γνώμη μου για το "μέλλον" τόσο του ΧΙΟΝΗ όσο και του ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣ, την είχα εκφράσει όταν ξεκίνησε η ρυμούλκηση των πλοίων από την Χίο,

Θα διαλυθούν άραγε στο Πέραμα ??? Το πιθανότερο, μιας και δεν υπάρχει οπωσδήποτε καμμία άλλη προοπτική για τα δύο πλοιάρια.

και δεν θα στοιχημάτιζα ούτε 1 Ευρώ ότι μπορεί να είναι κάποια διαφορετική. Απλά πριν πάνε για διάλυση (το που βέβαια δεν το γνωρίζω ωστόσο το πιθανολογώ), θα τα ξεφορτώσουν από οτιδήποτε το χρήσιμο και αξιοποιήσιμο (π.χ. μηχανές κλπ)

Link to comment
Share on other sites

Πού άραγε θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν μηχανές "ηλικίας" 44 ετών,που μάλιστα έχουν να λειτουργήσουν καμμιά 10ετία;

Το αυτό ερώτημα ισχύει και γιά τα υπόλοιπα είδη τού εξοπλισμού τού πλοίου.

Οπως έγραψα και στο thread γιά το ΚΑΠΕΤΑΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣ,πιό φτηνά θα τους ερχόταν να στείλουν τα πλοία στην χώρα τού Selim παρά να τα ρυμουλκήσουν μέχρι εδώ-ώς γνωστόν τα ρυμουλκά δέν ταξιδεύουν δωρεάν.Το πιό πιθανό λοιπόν είναι να τα διαλύσουν στό Πέραμα,όπου ενδεχομένως έχουν βρεθεί και αγοραστές τού σκράπ μετάλλου τους.

Link to comment
Share on other sites

1ον. Το που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν (και όχι να χρησιμοποιηθούν) μηχανές 45 χρόνων, δεν το γνωρίζω. Προφανώς θα το γνωρίζουν αυτοί που θα τις βγάλουν (αν τις βγάλουν, υπόθεση κάναμε).

2ον. Το ρυμουλκό που έφερε στη Σαλαμίνα τα δύο πλοία ανήκει στον όμιλο Σπανόπουλου, όπου βέβαια ανήκει και το ναυπηγείο στο οποίο βρίσκονται και γίνονται οι όποιες εργασίες.

3ον. Αφού τους ερχόταν πιό φθηνά να τα στείλουν απέναντι γιατί δεν τα στείλανε ??? Προφανώς γιατί -εκ του αποτελέσματος- δεν τους ερχόταν πιό φθηνά.

4ον. Συμφωνούμε. Το πιό πιθανό είναι να διαλυθούν στο Πέραμα. Αυτό δεν είπα και εγώ ???

Link to comment
Share on other sites

Οι μηχανες ειναι 20ετιας,περιπου, κατερπιλαρ, τις ειχε αλλαξει ο Μινιωτης.Αρχικα ειχε MWM και τοτε στα καλα του ειχαν ακουστει κατι θεματακια που ειχαν.Νομιζω οτι αυτες οι μηχανες MWM DEUTZ δεν ηταν οτι καλυτερο, σε οποιο πλοιο, εδω στην ελλαδα τις εβαζαν, ειχαν προβληματα

Link to comment
Share on other sites

Σε συνέχεια του προηγούμενου ποστ, να παραθέσουμε και στο παρόν θέμα του ΧΙΟΝΗ, ένα παλαιότερο που είχε γίνει στο topic της εταιρίας Μηνιώτη.

Noμίζω ότι και τα 3 πλοίοα του Μινιωτη είχαν αλλάξει μηχανες και ηλεκτρομηχανες στα τελη δεκαετίας 90 με καινουριες CATerpilar! wink.gif

gallery_2102_1200_856975.jpg

Να δούμε και τρεις φωτό του πλοίου στο λιμανάκι της Χίου από τον Ιούνιο 2008,

gallery_2102_1200_253898.jpg

gallery_2102_1200_102937.jpg

και περισσότερες στη gallery.

Edited by ΣΕΙΡΙΟΣ
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Δεν ξέρω τι άλλο κρατήσανε, αλλά οι μηχανές του δεν είναι πλέον στο πλοίο. Όταν πήγα στις 21/12 το είχανε ρίξει μέσα και είχαν βγάλει το Καπετάν Σταμάτης.

Η μία μηχανή του ήταν έξω απο το μηχανουργείο του Σπανόπουλου και την άλλη  την είχαν μέσα και την είχαν ανοίξει.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

Τελικα επεσε μεσα ο ΣΕΙΡΙΟΣ στην προβλεψη του για τον λογο που το πλοιο ηρθε στη Σαλαμινα.Λογικα παντως για να μπουν σε τετοιο κοπο η μηχανη πρεπει να ειναι σε θεση να χρησιμοποιηθει ξανα σε αλλο πλοιο

Να πουμε ακομα οτι το πλοιο βρισκεται πλεον σε μια μικρη ντανιτσα μαζι με το φορτηγο ΕΥΡΙΠΟΣ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 6 months later...
  • 1 month later...

Καλοκαιρι του 75 και εμεις βλεπουμε το πλοιο με τα σινιαλα του Νομικου

Το λιμανι πρεπει δια της ατοπου να ειναι η Κυμη και αξιζει να παρατηρησει κανεις εκτος απο το πλοιο και το υπολοιπο τοπιο

Λιμενικος με στολη και πηλικιο και φυσικα σε πρωτο πλανο η μοτοσικλετα με το προστατευτικο και το κιλιμι στη σελα.Ειδικα το τελευταιο ειναι πραγματικα να το θαυμαζεις .Δεν ξερω αν συνηθιζοταν εκεινη την εποχη αλλα προσωπικα δεν θυμαμαι να εχω δει τετοιο στολισμο σε ενα δημοσιο οχημα

Link to comment
Share on other sites

Ο κόσμος φοράει χειμωνιάτικα , δείχνει Οκτώβριο ή Απρίλιο. 

Επίσης δεν είναι η Κύμη . 

Αλλά και εγώ δεν μπορώ να βρω που είναι .

Link to comment
Share on other sites

Ιουνιος 75 εγραφε η σημειωση πανω στο slide.Πιθανον να ηταν ανοιξη και να εγινε η εκτυπωση του καλοκαιρι

Σχετικα με την Κυμη το ειπα επειδη απο οσα λιμανια ξερω οτι επιανε τοτε δεν μου μοιαζει κανενα

Link to comment
Share on other sites

Και σε μένα δεν μοιάζει με κανένα και έψαξα τώρα στις χάρτες του γκούγκλ μήπως το βρώ , αλλά δεν βρήκα. 

Ξέρω ότι κάποιες εποχές έπιανε και στο Τρίκερι σαν άγονη , αλλά ούτε εκεί μου μοιάζει. Ακόμα και σε Φθιώτιδα , Λήμνο , πάλι δεν μοιάζει. Πάντως είναι φυσικός κόλπος αφού δεν υπάρχει λιμάνι.

Μπορείτε να  το δείτε σε μια φωτογραφία του στην Πειραιά.

 

 

126472017_1074884669625206_5181917561166436210_n.jpg

Edited by bas
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...