Jump to content
Shipfriends

Vassilios Shipping Co


Recommended Posts

Αν και η ποιότητα της φωτογραφίας δεν είναι η άριστη ας δούμε το Vassilios XIX εντελώς σούζα και παραδίπλα η μπάριζα Αντριάνα.

Το ΧΙΧ χρησιμοποιείται για τον εφοδιασμό εγκαταστάσεων (σε νησιά η μη) με υγρά "καθαρά" καύσιμα (Βενζίνες, πετρέλαιο κίνησης-θέρμανσης κλπ)όπως επίσης και με καύσιμα αεροσκαφών. Εδώ αναμένει για να ξεκινήσει τη φόρτωση, έχοντας δώσει και τα slops του!

post-2372-080897200 1285264448_thumb.jpg

08092010203.jpg

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Eπόμενο αφιέρωμα, αυτή τη φορά για τα πλοία της Vassilios Shipping Co, που μέχρι και πριν από 2-3 χρόνια «γέμιζαν» με την παρουσία τους τόσο το Aιγαίο, όσο και το Iόνιο. πλέον είναι πολύ σπάνιο να πετύχει κανείς κάποιο από αυτά. Nομίζω πως τα περισσότερα από αυτά μετέφεραν/μεταφέρουν βενζίνες, κηροζίνες, ντίζελ κλπ στα λιμάνια όλης σχεδόν της χώρας, νησιωτικά και μη. Eχουμε και λέμε λοιπόν:

VASSILIOS XIII (IMO: 7735381)

Kατασκευάστηκε το 1978 στην Iαπωνία («Kogushi Shipbuilding Okayama»). Eχει μήκος 71 μέτρα, πλάτος 11 μέτρα και βύθισμα 4,5 μέτρα. προηγούμενα ονόματά του τα SANKYO MARU (1978) και ARIMBI (1993-2000). Eχω την εντύπωση πως βρίσκεται (ακόμα) στη ντάνα του Aσπροπύργου, όπου κατά καιρούς έχουν δέσει και άλλα πλοία της εταιρίας.

(φωτο)

VASSILIOS XX (IMO: 8805224)

Nαυπηγήθηκε το 1988 στην Iαπωνία («Sasaki Shipbuilding Osakikamijima») ενώ φέρει ελληνική σημαία από το Sεπτέμβριο του 2001. προηγούμενα ονόματά του τα SEIWA MARU (1988) και AIDA (2001). Sτο shipspotting αναφέρεται ως ιδιοκτήτρια και διαχειρίστρια εταιρία η Koutlakis, λογικά όλο και κάποια σχέση θα έχει με την Vassilios Shipping, ενώ έτσι πρέπει να εξηγείται και το «K» που έχουν (ή είχαν) όλα τα πλοία στο φουγάρο τους. Tο πλοίο αυτό, αν δεν κάνω κάποιο λάθος, το είδα και αυτό πριν καμια δεκαριά μέρες παροπλισμένο στη… γνωστή ντάνα.

gallery_3072_22_841775.jpg

VASSILIOS XXI (IMO: 9041502)

Kατασκευάστηκε το 1992 στην Iαπωνία («Higaki Shipbuilding Imabari»). προηγούμενο όνομά του το TAISEI MARU (ως το 2001, όπου και πήρε το σημερινό του όνομα). Dεν ξέρω αν έχει υψώσει ποτέ την ελληνική σημαία, μιας και από το 2001 ως το 2002 είχε σημαία Kομορών, ενώ από το 2002 μέχρι σήμερα έχει σημαία Aγίου Bικεντίου και Gρεναδινών. Sύμφωνα με το shipspotting, ιδιοκτήτρια εταιρία του είναι η Continental Shipmanagement με έδρα τη Nορβηγία και διαχειρίστρια εταιρία η Vassilios Shipping.

(φωτο του Gerolf Drebes απ το shipspotting)

VASSILIOS XXII (IMO: 9072654)

Kατασκευάστηκε το 1993 στην Iαπωνία. προηγούμενα ονόματά του τα YASHIO MARU NO.5 (1993) και LIDA (2000-2002). Eχει μήκος 77 μέτρα, πλάτος 12 μέτρα και βύθισμα 4,8 μέτρα, ενώ φέρει την ελληνική σημαία από το Mάιο του 2002. πριν ένα μήνα περίπου έδεσε και αυτό – πού αλλού? στη ντάνα του Aσπροπύργου!

(φωτο)

VASSILIOS XXIII (IMO: 8817679)

Nαυπηγήθηκε το 1988 στην Iαπωνία («Shin Kurushima Hiroshima Dockyard Higashihiroshima»). Eχει μήκος 88 μέτρα, πλάτος 13 μέτρα και βύθισμα 4,2 μέτρα. προηγούμενα ονόματά του τα KAKUYO MARU (1988), TENKAI MARU (1993) και ATHINA (2003-04). Mαζί με το Vassilios XI, πρέπει να είναι τα μοναδικά πλοία της εταιρίας τα οποία δουλεύουν αυτή τη στιγμή.

Aκολουθούν τα πλοία της εταιρίας τα οποία φαίνεται να έχουν πάει για scrap:

VASSILIOS XI (IMO: 5342154)

Oνομαζόταν VASSILIOS XI από το 1987 ως το 2003. Eκτοτε μετονομάστηκε σε SWEET ORCHID και ύψωσε σημαία Kομορών. Kατασκευάστηκε το 1959 στην Iταλία («Sitma - Ancona») ενώ πήγε για scrap τον Oκτώβριο του 2007.

(φωτο του Michael Neidig απ το shipspotting)

VASSILIOS XIV (IMO: 6906983)

Nαυπηγήθηκε το 1969 στην Oλλανδία («Nieuwe Noord Nederlandse Scheepswerven Groningen»). Mέχρι το 1989 ονομαζόταν ACTIVITY, ενώ την ίδια χρονιά πήρε το τελικό του όνομα και ύψωσε την ελληνική σημαία. Eχει μήκος 74 μέτρα και πλάτος 10 μέτρα. Eπίσης ήταν αδερφό του MARIA της Eteka. Sύμφωνα με το equasis πήγε για scrap το Mάιο του 2010.

VASSILIOS XV (IMO: 6506733)

Kατασκευάστηκε το 1965 στη Gερμανία («Kremer Werft Elmshorn») και έφερε ελληνική σημαία από το 1993. προηγούμενα ονόματα τα Indio και Brannaren. θεωρώ πως ήταν το πιο όμορφο σκαρί της εταιρίας. Kαι αυτό πέρασε αρκετούς μήνες στη ντάνα του Aσπροπύργου, μέχρι να πάει τελικά για scrap, τον περασμένο Aύγουστο.

gallery_3072_22_171133.jpg

Aς δούμε τώρα και μερικά από τα πλοία που ανήκαν μέχρι πρόσφατα στην εταιρία, αλλά πουλήθηκαν, είτε στην Eλλάδα, είτε στο εξωτερικό:

VASSILIOS I (IMO: 7904231)

Aπό το Mάρτιο του 2011 ονομάζεται MOHAMMAD 7 ενώ φέρει σημαία Tανζανίας από το Mάιο του 2010. Kατασκευάστηκε το 1979. Dραστηριοποιείται πλέον στο Nτουμπάι, ενώ ανήκει στην Continental Petroleum Co Inc.

VASSILIOS III (IMO: 8327545)

Oνομάζεται πλέον BYAR ALI (από το Mάιο του 2010 και μετά) και φέρει σημαία Aγίου Xριστοφόρου και Nέβις (απ’ τον Aπρίλη του 2010). Kατασκευάστηκε το 1981 στο πέραμα, έχει μήκος 65 μέτρα, πλάτος 12 μέτρα και βύθισμα 3,5 μέτρα. Dιαχειρίζεται από την Prince Shipping Services με έδρα τα Hνωμένα Aραβικά Eμιράτα.

VASSILIOS VI (IMO: 7930498)

πρόκειται για το SKYLIGHT, με σημαία Tανζανίας. Eχει το τωρινό του όνομα απ’ το Sεπτέμβρη του 2011, ενώ πιο πριν ονομαζόταν ZAMZAM (απ’ το Dεκέμβρη του 09). Kατασκευάστηκε το 1980 και πλέον ανήκει στην Ashraf Shipping με έδρα και πάλι τα Aραβικά Eμιράτα. Sτο equasis είναι καταχωρημένο ως chemical tanker. Kαι αυτό δραστηριοποιείται πλέον στην ευρύτερη περιοχή του περσικού κόλπου.

VASSILIOS X (IMO: 6504230)

Oνομάζεται από το 2004 και μετά CHRISTOS και δουλεύει ως υδροφόρα. Sύμφωνα με το shipspotting ανήκει στην εταιρία Hydrodotiki Group. Kατασκευάστηκε το 1965 στην πορτογαλία («ENVC VIANA DO CASTELO»), ενώ μέχρι το 1984 ονομαζόταν ROCAS. Eχει πάντως αρκετό καιρό να δώσει σήμα στο AIS, με τελευταίο του στίγμα στον Aσπρόπυργο πριν 6 μήνες.

VASSILIOS XII (IMO: 7821738)

πρόκειται για το BLUE OCEAN το οποίο ανήκει στη Nova Bunkers, οπότε για περισσότερα στοιχεία, στο αντίστοιχο post.

VASSILIOS XVIII (IMO: 7606932)

Sτο equasis αναγράφεται πλέον ως VASSILIO XVIII (χωρίς το S δηλαδή). Eχει σημαία Tόγκο από το Nοέμβριο του 2010, ενώ ανήκει στην LIHANSA IO με έδρα την Oλλανδία. Tο πλοίο, σύμφωνα με το AIS, δραστηριοποιείται στην ευρύτερη περιοχή της Bενεζουέλας και του Tρίνινταντ. Kατασκευάστηκε το 1977 στη Nορβηγία («Stx Osv Aukra - Aukra»). προηγούμενα ονόματά του τα JOHOT (1977), ESSI BALTIC (1979), BELOPOLYE (1982), VIRTUE (1995-2000). Sτο shipspotting αναφέρεται πως είναι πλοίο μεταφοράς ασφάλτου. Eχει μήκος 70 μέτρα, πλάτος 13 μέτρα και βύθισμα 4,2 μέτρα.

gallery_3072_22_787.jpg

VASSILIOS XIX (IMO: 8609345)

πρόκειται για το ONYINYE, με σημαία Tόγκο από τον περασμένο Aύγουστο. Aνήκει πλέον στην Callisia Oceanway SA με έδρα τη Nιγηρία. Tελευταίο του στίγμα στο AIS πριν 4 μήνες στο Lagos της Nιγηρίας. Kατασκευάστηκε το 1986 στην Iαπωνια («Yamanaka Shipbuilding & Iron Works Imabari»). προηγούμενα ονόματά του τα ASAHI MARU (1986), ASA (1996), KOSHIN MARU No3 (2001-02).

gallery_3072_22_373264.jpg

Aυτά τα λίγα!

Eννοείται πως οποιαδήποτε διόρθωση – συμπλήρωση είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτη!

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

παλιοτερα λεγοταν οτι η εταιρεια σχετιζοταν με πολιτικα προσωπα και οτι επι κυβερνησεως μητσοτακη, ειχε εξασφαλισει ενα πολυετες προνομιακο συμβολαιο μεταφορας του πετρελαιου των EλΔα εντος EλλαΔας.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

H "Vassilios" είναι συμφερόντων "Kουτουλάκη" (εξού και το "K" στα φουγάρα) και στεγάζεται σε γραφεία της οδού "Mακράς Sτοάς" στον Pειrαιά. 'Oλα τα πλοία της ονομαζόντουσαν "Bασίλειος" και έπειτα και "Bασιλική", προς τιμή του πρώτου της πλοίου, το κουφάρι του οποίου βρίσκεται προσαραγμένο στον Aμβρακικό. Prαγματοποιούσαν δρομολόγια από Aσπρόπυργο (ELDA) κυρίως προς ελληνικές πόλεις (όπως την Hγουμενίτσα, την Aμφιλοχία, την Kαλαμάτα, τη 8εσσαλονίκη, την Aλεξανδρούπολη και το Bόλο) και διάφορα νησιά (όπως την κρήτη, την Kω και τη Pόδο) για ανεφοδιασμό δεξαμενών υγρών καυσίμων, ενώ με τα μεγαλύτερα πλοία της και προς κάποιους προορισμούς της Aνατολικής, κυρίως, Mεσογείου (όπως Lάρνακα και Xάιφα) και της Mαύρης θάλασσας. Prάγματι, τα τελευταία χρόνια έχει μειώσει αισθητά τη δραστηριότητά της κι έχει πουλήσει τα περισσότερα πλοία της (τα οποία θα πρέπει να μεταφερθούν στη σωστή κατηγορία στη gallery γιατί δεν είναι bunker ships).

'Eτυχε να κάνω αρκετά ταξίδια... "αναψυχής" με κάποια από αυτά, όπως με το λεγόμενο "σκέτο", το XVII, το XVI κ.α., και σ' εκείνα οφείλω τις παλιές φωτογραφίες που έχω από τα 8 μου στο αρχείο, με cruise ships και ferries που μας έχουν αφήσει για πάντα, αλλά και πολλές ανεξίτηλες αναμνήσεις από γαλήνιες ανατολές και λατρεμένες κακοκαιρίες.

6728146705_63c4fff021_b.jpg

Edited by .voyager
Link to comment
Share on other sites

ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη αναδρομή στην Βασίλειος :). Όσο ζούσε ο ιδρυτής της εταιρείας (παππούς) κουτουλάκης η εταιρεία πήγαινε καλά, ο ίδιος πονούσε τόσο τα Βαπόρια όσο και τα πληρώματα. η φράση που κυκλοφορούσε επίσης ήταν ότι σε κάθε λιμάνι υπάρχει και ενα πλοίο της Βασίλειος. Όταν αυτός απεδήμησε είς κύριον, οι απόγονοι και αντικαταστάτες δεν έδειξαν τον ίδιο ζήλο, γι αυτό και τα πλοία ξεκίνησαν να περνούν σε δεύτερη μοίρα. τα πλοία της ουσιαστικά ξεπεράστηκαν χωρίς να υπάρχει διάθεση αντικαταστασεως και όσο διαρκούσε η σύμΒαση με την εκο για μεταφορά των καυσίμων υπήρχαν κάποια σε υπηρεσία - αν και όλο και λιγόστευαν με την πάροδο του χρόνου-. Όταν η σύμΒαση έληξε και δεν ανανεώθηκε ουσιαστικά ήρθε και το τέλος για τα εναπομείναντα εκτός από το χχι και χχιιι που ήταν στο εξωτερικό και εξακολουθούσαν να κάνουν ταξίδια. {η εκο εκτελεί πλέον τα ταξίδια που έκαναν κάποτε τα μικρά "Βασιλάκια" με τα δικά της εκο 1 & εκο 2 (Ro-ro πρωην Όστρια και μαϊστρος του μελισσανίδη, ρουμανικής κατασκευής αν θυμάμαι καλά - κάτι ήξερε ο μελισσανίδης που τα έδωσε ;) ) και εκο 3,4,&5 που μας ήρθαν από τη μακρινή Βουλγαρία μέσα στα οποία τα πληρώματά τους γράφουν μικρές ένδοξες σελίδες ηρωισμού (επιτρέψτε μου την έκφραση, έχω τους λόγους μου ;) ) }

αν δεν κάνω λάθος η (εξαιρετική) φωτογραφία του φίλου voyager είναι από το Βασίλειος ιιι. το συγκεκριμένο ελληνικό σκαρί κιόλας τουλάχιστον στα τελευταία χρόνια της σταδιοδρομίας του στη χώρα μας έπιανε την αστρονομική ταχύτητα των 5,5-6 κόμΒων το πολύ ! ! :D

αξέχαστο σημείο η Βαρδιόλα του Βασίλειος 14 που δεν πα να έκαιγε ο καύσωνας, πάντα υπήρχε δροσιά εκεί. μπορεί τα Βαπόρια να ήταν παλιά όμως - και γι αυτό - οι γραμματικοί και τα πληρώματα εν γένει είχαν φοΒερές πρακτικές γνώσεις και γι αυτό ξεχώριζαν πάντα.

υγ : Έχω επίσης την αμυδρά αίσθηση (η πληροφορία ελέγχεται, θα προσπαθήσω να τη διασταυρώσω) ότι το νυν μπλου σκαι (blue sky, πρώην μαρία π) είναι το παλιό Βασίλειος σκέτο. στο equasis αναφέρει μέχρι το μαρία π αλλά νομίζω κάτι τέτοιοι είχε πιάσει το αυτί μου, χωρίς να είμαι και σίγουρος.

Edited by polmyt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

τωρα τους εχουν μεινει δυστυχως το 20 και το 21 (τραγικη ειρωνια...)

 

Όπως είχε πει και ο Πέτρος πριν λίγους μήνες και αν δεν έχουμε χάσει επεισόδια, η εταιρία πρέπει να έχει πλέον μόνο τα XX και XXI. Το XX πρέπει να βρίσκεται ακόμα στη ντάνα στην Ελευσίνα ενώ το XXI είναι το μόνο που δουλεύει αυτή τη στιγμή (στις χώρες της Μαύρης Θάλασσας)!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Η ελπίδα πεθαίνει τελευταια (αρκεί να μη τη εχεις πεθερά ) . Δύσκολα προβλέπω και εγω κάποια κινηση . Θα ειναι κρίμα για πολλους λογους ομως 

Link to comment
Share on other sites

Εννοείται ! Αν και έχοντας ζήσει από ένα πρακτικό επίπεδο, λογω επαγγέλματος τότε, την παρακμή της εταιρείας ήταν εμφανής αρκετά χρόνια πριν το τελος η αδιαφορία ως προς το τι μέλλει γενέσθαι.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Από όλα τα Βασιλάκια το αγαπημένο μου ήταν το XVIII. Στιβαρό, νορβηγικό σκαρί, double hull (άλλο που τα πλαϊνά αμπάρια τα είχαν μετατρέψει σε φορτίου), άνετο στην κουβέρτα του, ευρύχωρο στους εσωτερικούς τους χώρους, ξεχώριζε από τα υπόλοιπα του στόλου.

Να πω εδώ πως πολλές φορές οι καραβολάτρες στεκόμαστε στο περιτύλιγμα. Γουστάρουμε κρουαζιερόπλοια, ferries, συγκρίνουμε σαλόνια, καμπίνες, γκαράζ, πολυτέλειες.

Αν ρίξουμε μια ματιά σε πλοία άλλης κατηγορίας όπως τα tankers και ειδικά όσα είναι μικρά και κάνουν τοπικά δρομολόγια τι μπορεί να μας τραβήξει το μάτι άραγε ; Εξωτερικά ; για μένα είναι κουκλιά! Εσωτερικά όμως ; Ας δούμε λοιπόν την τραπεζαρία & το χώρος ανάπαυσης του πληρώματος του XVIII. Και μην υποψιαστώ ξυνισμένα μούτρα,😋 γιατί είστε τυχεροί που δεν έχω αντίστοιχες φωτογραφίες του XIII ή του XV για να κλαίνε μαζί μας και οι ρέγγες.

Γι'αυτούς & άλλους λόγους (οι πιο πολλοί έχουν καταγραφεί στο σκληρό του εγκεφάλου μου) ο σεβασμός μου για τους ανθρώπους που μοχθούν σε δύσκολες συνθήκες είναι απεριόριστος.

Αν θυμάμαι σωστά (πέρασαν πια τα χρόνια κι άσπρισε η κούτρα μου😁) το XVIII ήταν το πρώτο καράβι που ανέβηκα σαν επιθεωρητής. Με καλοδέχτηκαν όλοι και συμπαθήσαμε αλλήλους από την αρχή. Με κοιτούσαν με κατανόηση όσο μάθαινα να κάνω τα πρώτα flashpoint, ενώ δε διαμαρτυρήθηκαν καθόλου όταν βγήκα μόνος στην κουβέρτα για την πρώτη δειγματοληψία η οποία φυσικά μου πήρε άπειρες ώρες μέχρι να μπορέσω να κατατοπιστώ.

Για το τέλος, να πουμε ότι το XVIIIέχει να δώσει σημάδια στο marinetraffic απο 2013. 

 

Εικόνα0397+.jpg

Εικόνα0398+.jpg

Link to comment
Share on other sites

Μια χαρά δείχνει το βαποράκι μέσα, για αυτό το μέγεθος μάλιστα, ευρύχωρο. Πρίν από πολλά χρόνια είχα ανέβει σε αντίστοιχου μεγέθους πλοίου με πλήρωμα Αιγύπτιους, απορώ πως δεν ξεκίνησε ο κορωνοιός από εκείνο το βαπόρι :D.

 

Ξεφεύγω λίγο για να επεκτείνω επάνω στα σχόλιά σου περί του κομοδεσίου των εμπορικών πλοίων(και τα φέρρυ εμπορικά είναι αλλά τέλος πάντων καταλάβατε τι λέω). Νοέμβριος 2007 και ανεβαίνω ένα βράδυ στη ράδα του Πειραιά σε ένα τανκεράκι των 15 χιλιάδων τόνων. Καινούρια κατασκευή στην Κίνα, Σουηδοί πλοιοκτήτες και σημαία. Από τη μία λες Σουηδοί είναι κιμπάρηδες, από την άλλη λες Κινέζικη κατασκευή, μάλλον σε τσιγγούνηδες έπεσα. Μπαίνω μέσα, αντί για το γραφείο του Πλοιάρχου ή κανένα meeting room με δέχτηκαν στη γέφυρα. Και ανεβαίνω και παθαίνω ζημιά. Γέφυρα με 360 μοίρες ορατότητα, τελευταία λέξη μηχανημάτων και βοηθημάτων της εποχής που δεν έβλεπες ούτε σε φέρρυ, έχω μείνει άναυδος γιατί ήταν και νύχτα και μου φάνηκε διαστημικό. 

 

Και φυσικά το καλύτερο κομμάτι ήταν εκεί που με περίμενε ο Πλοίαρχος. Πρύμα κι αριστερά λοιπόν στη γέφυρα, ένα απίστευτο κυκλικό σαλόνι με δέρμα σε κρέμ χρώμα, κυκλικό τραπέζι στη μέση, ψυγείο, μαξιλάρια που βούλιαζες μέσα, ασύλληπτο. Μιλάμε για lounge bar στη Μύκονο :D, δεν έχω ξαναδεί από τότε κάτι τέτοιο. Αλλά αυτοί είναι οι Σκανδιναβοί, σε θέματα χώρων και ευεξίας του πληρώματος είναι κορυφή.  

Link to comment
Share on other sites

Όντως και σε άλλα πλοία που είχαν ναυπηγηθεί από δαύτους που είχα μπει ήταν εξαιρετικά ! Ακόμα και σε μαθουσάλες 40-45 ετών έβλεπες ότι από τότε υπήρχε η σκέψη για την άνεση του πληρώματος. Σε αντίθεση με τα γιαπωνέζικα της ίδια ηλικίας που εκτός του ότι έπρεπε να είσαι στα δικά τους μέτρα για να κυκλοφορείς χωρίς να τσακίσεις το κεφάλι σου στις σκάλες κλπ είχαν κάτι άκυρες φαϊνές ιδέες που απορούσες τι τους ειχε κατέβει όταν έχτιζαν το πλοίο. Θυμάμαι πχ στο XIX ότι ο έτσι κι αλλιώς μικρός χώρος της τραπεζαρίας του πληρώματος ήταν ακριβώς πάνω από την αριστερή ηλεκτρομηχανή. Φαντάζεται κανείς στα οπερέσια😋 στα λιμάνια όταν την έθεταν σε λειτουργία όχι μόνο το θόρυβο εξαιτίας του οποίου δε μπορούσες να μιλήσεις εκεί μέσα αλλά και τους κραδασμούς που είχε. Βέβαια το XIX είχε την πολυτέλεια του κλιματισμού, κάτι που το III ή τo XV ή το ΧIV διέθεταν μόνο στα όνειρά τους.

Μιας και έπιασα τις ιστορίες του Μαμ Ρα😁 στην πρώτη φωτογραφία βλέπουμε την -διπλή- τραπεζαρία του XV. Και καλά εκεί που κάθομαι εγώ είναι του ανώτερου πληρώματος, στην άλλη που αχνοφαίνεται είναι για τις...τσοκαρίες, τους λαδάδες, τους μπόμαν κλπ. Στην πράξη φυσικά αυτοί οι διαχωρισμοί δεν έπαιζαν, σε ένα πλοίο του '65 αυτό δα θα έλειπε. Ό,τι βλέπετε στη φωτογραφία αυτό είναι, για να κινηθείς εκεί μέσα ήθελες τροχονόμο, άσε δε άμα είχε ζέστη που δροσιζόσουν απο τα δυο (όλα κι όλα) φινιστρίνια που είχε. Τρελλός είσαι που θα κάτσεις μέσα στην τυριέρα ; όξωωωω, καλύτερα να μιλάς με τον γραμματικό που έπαιζε βιολί για χόμπι. Και ένας καπετάνιος Θεός επίσης, κομμουνιστής, γνώστης και του επαγγέλματος και της πολιτικής αλλά ήπιος, πολιτισμένος, χαιρόσουν να μιλάς μαζί του. Η δε κουβέρτα του δύσκολη μιας και, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες που έχουν ανέβει εδώ, ήταν σε δυο επίπεδα, άρα σε έτρωγαν τα ανεβοκατεβάσματα.

Η δεύτερη φωτογραφία (καλά κι οι δυο χάλια είναι αλλά έχουν περισσότερο συναισθηματική αξία γι'αυτό και τις ανέβασα) είναι από την τραπεζαρία (ή ότι φαίνεται) του ΧIV. Αν θυμάμαι καλά, το συγκεκριμένο είχε και μια δεύτερη ακόμα πιο μικρή τραπεζαρία μαζί με την κουζίνα τέρμα πρύμα εκεί συνήθως κάναμε τους υπολογισμούς. Άσχετο, πρύμα είχε και τον πιο πρωτόγονο "εργατη" που είχα δε έβερ. Ναι μεν γύριζε όταν του έβαζες κάβο, αλλά αυτό γινόταν πιο αργά και από το θάνατο, σε σημείο που δεν ήξερα καν αν γύριζε μηχανικά ή απλά...φυσικά! Τέλος πάντων, ξαναπάμε στη φωτογραφία. Ευθεία μπροστά φαίνεται μια σκάλα. Από εκεί πήγαινες στη γέφυρα, μόνο που για να ανέβεις αυτό το πράγμα έπρεπε να έχεις κάνει ασφάλεια ζωής καθώς ήταν πολύ απότομη και τόσο στενή που πρακτικά με το ζόρι χωρούσες να περάσεις. Aνεβαίνοντας, στα δεξιά σου είχε το τραπέζι με το χάρτη , ενώ αν δεν κάνω λάθος αυτή ειναι η τιμονιέρα του.  Καλά για να κατέβεις αυτή τη σκάλα ήταν προτιμότερο να κουτρουβαλήσεις. Είχε και ένα ξύλινο σα μονόζυγο (φαίνεται λίγο) στην άκρη της, συνήθως κρεμιόμουν από εκεί για να τελειώνουμε. Δε θέλω να ξέρω όταν αυτό το καραβάκι διέσχιζε το Αιγαίο με καιρό ποιος τολμούσε να κατέβει από εκεί. Όχι βέβαια ότι η σκάλα της γέφυρας του XV ήταν καλύτερη αλλά λέμε τώρα...Θα ανεβάσω φωτογραφία σε άλλο ποστ. Στο XIV τώρα: Αμα ήθελες να ρίξεις καντήλια αλλά δεν είχες πρόχειρο τον ασύρματο προτιμούσες την παραδοσιακή μεθοδο! (νομίζω ότι τη συγκεκριμένη φωτογραφία την έχω ξανα ανεβάσει αλλά ίσως κάνω και λάθος)

Άσχετο, το μοναδικό μου φουντάρισμα (για όσους έχουν τη μανία😋) το έχω πετύχει με το XIV, μάλλον ασυναίσθητα αλλά δεν έχει σημασία. Επίσης, ωραιότατη η βαρδιόλα του,  στην οποία, όπως είχα γράψει παλιότερα, όσο καύσωνα και να είχε πάντοτε φυσούσε ένα αεράκι εκεί που τα έκανε όλα πιο αισιόδοξα. Ψυχή του καραβιού ο γραμματικός του, που τέτοιο καλοσυνάτο άνθρωπο δεν έχω συναντήσει έκτοτε. Θυμάμαι ακόμα, σε φόρτωση, ήρθε και μου ζήτησε ντροπαλά να φύγει σκαστός να πάει να δει το γιο του, ήταν μωρό τότε, για μια-δυο ώρες και αν μπορώ να έχω το νου μου. Μα υπάρχει περίπτωση να πει κανείς όχι σε κάτι τέτοιο ; Όρμα άνθρωπέ μου και μη σε νοιάζει τίποτα, εγώ είμαι εδώ!

Αυτά τα γράφω πιο πολύ για να δείξω πόσο δεμένοι ήμασταν με αυτούς τους ανθρώπους, τους βλέπαμε περισσότερο κι από την οικογένειά μας. Με τον συγκεκριμένο γραμματικό θυμάμαι (και σ'αλλα πλοία συνέβη αυτό βέβαια) μέχρι και "μάνικα" έχω βοηθήσει να αλλάξουν (για διαφορετικό φορτίο δηλαδή) γιατί δεν έφταναν τα χέρια στην κουβέρτα. Τώρα πια τα πράγματα έχουν σαφώς βελτιωθεί (ίσως και "αποστειρωθεί") παραμένει όμως η ψυχάρα του Έλληνα ναυτικού, που θα σου δείξει την εκτίμησή του (αν δεν είσαι σπαζοκλαμπάνιας και κάνεις τη δουλειά σου σωστά) με όποιο τρόπο μπορεί. Δε θα ξεχάσω π.χ. ποτέ ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που ανεβαίναμε, όχι μόνο μας κρατούσαν φαγητό αλλά ΘΑ ΤΡΩΓΑΜΕ! Βρε άνθρωπε, δεν πεινάω! Θα φας ! Τέλος!

Kυρ 014+.jpg

Kυρ 015+.jpg

Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, kyr1 said:

Και ένας καπετάνιος Θεός επίσης, κομμουνιστής, γνώστης και του επαγγέλματος και της πολιτικής αλλά ήπιος, πολιτισμένος, χαιρόσουν να μιλάς μαζί του. 

 

Αυτά τα γράφω πιο πολύ για να δείξω πόσο δεμένοι ήμασταν με αυτούς τους ανθρώπους, τους βλέπαμε περισσότερο κι από την οικογένειά μας. Με τον συγκεκριμένο γραμματικό θυμάμαι (και σ'αλλα πλοία συνέβη αυτό βέβαια) μέχρι και "μάνικα" έχω βοηθήσει να αλλάξουν (για διαφορετικό φορτίο δηλαδή) γιατί δεν έφταναν τα χέρια στην κουβέρτα. Τώρα πια τα πράγματα έχουν σαφώς βελτιωθεί (ίσως και "αποστειρωθεί") παραμένει όμως η ψυχάρα του Έλληνα ναυτικού, που θα σου δείξει την εκτίμησή του (αν δεν είσαι σπαζοκλαμπάνιας και κάνεις τη δουλειά σου σωστά) με όποιο τρόπο μπορεί. Δε θα ξεχάσω π.χ. ποτέ ότι στη συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων που ανεβαίναμε, όχι μόνο μας κρατούσαν φαγητό αλλά ΘΑ ΤΡΩΓΑΜΕ! Βρε άνθρωπε, δεν πεινάω! Θα φας ! Τέλος!

 

Πολύ ωραία τα λες!

 

Έχω κι εγώ παρόμοια περίπτωση ανθρώπου, μεγαλύτερης ηλικίας βέβαια. Ο συγκεκριμένος ήταν μάγειρας. Μάγειρας δηλαδή ήταν επάνω στα πλοία, ο άνθρωπος ήταν εκπαιδευμένος σέφ που δούλευε σε καλά Αθηναικά ξενοδοχεία τη δεκαετία του 60 και του 70. Πλήν όμως το "αμαρτημά" του ήταν πως πολιτικά ήταν κομμουνιστής και όταν αυτό έγινε γνωστό στην Ασφάλεια, αυτομάτως το να βρεί δουλειά στη στεριά έγινε πρακτικά αδύνατον λόγω φρονημάτων. Κι έτσι κατέληξε να φτιάχνει σουφλέ σοκολάτας και Chateaubriand στα τζενεραλάδικα:rolleyes: της εποχής. Αλλά αυτά για την εποχή ήταν συνήθη φαινόμενα, πολύς κόσμος μπαρκάριζε(σε μπάρκα που κράταγαν χρόνια πολλές φορές) για να φύγει μακριά από διάφορες προβληματικές καταστάσεις.

 

Εγώ δε θα σταθώ στην ψυχάρα, κι ο Γιώργος ο Μύρτσος ήταν ψυχάρα:D, δεν ήταν όμως καλός επαγγελματίας. Εγώ θα σταθώ στον επαγγελματισμό. Καλή γνώση των κανονισμών, καλά αγγλικά, αντίληψη των καταστάσεων και ευελιξία σε σκέψη και δράση. Λένε πολλοί πως οι νέοι ναυτικοί στηρίζονται υπερβολικά στην τεχνολογία, και ίσως σε ένα βαθμό αυτό να είναι σωστό. Από την άλλη όμως, έτσι δεν είναι η σημερινή κοινωνία? Εμείς δε στηριζόμαστε στο GPS για να πάμε από το Γέρακα στην Παλαιά Κοκκινιά για παράδειγμα?  

Edited by Nick the Greek
Ορθογραφία
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
On 1/8/2012 at 4:44 PM, TankerShip said:

Eπόμενο αφιέρωμα, αυτή τη φορά για τα πλοία της Vassilios Shipping Co, που μέχρι και πριν από 2-3 χρόνια «γέμιζαν» με την παρουσία τους τόσο το Aιγαίο, όσο και το Iόνιο. πλέον είναι πολύ σπάνιο να πετύχει κανείς κάποιο από αυτά. 

Aκολουθούν τα πλοία της εταιρίας τα οποία φαίνεται να έχουν πάει για scrap:

 

VASSILIOS XV (IMO: 6506733)

Kατασκευάστηκε το 1965 στη Gερμανία («Kremer Werft Elmshorn») και έφερε ελληνική σημαία από το 1993. προηγούμενα ονόματα τα Indio και Brannaren. θεωρώ πως ήταν το πιο όμορφο σκαρί της εταιρίας. Kαι αυτό πέρασε αρκετούς μήνες στη ντάνα του Aσπροπύργου, μέχρι να πάει τελικά για scrap, τον περασμένο Aύγουστο.

gallery_3072_22_171133.jpg

Ας δούμε το Βασίλειος XV όταν οδηγήθηκε στη παραλία του Αλιαγα το 2011

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...