Jump to content
Shipfriends

Recommended Posts

Σχεδόν κάθε κλασική 7ήμερη κρουαζιέρα τελείωνε με βραδυνή αναχώρηση απο Μύκονο κ πρωινή άφιξη Πειραιά. Τα ωράρια ήταν κάθε άλλο παρα σφιχτά (7-8 ώρες Μύκονο-Πειραιά) οπότε τις περισσότερες φορές υπήρχε χρόνος για μικρή απόκλιση πορείας, λίγο βόρεια προς Τήνο.

Ολο το χωριό ήταν ειδοποιημένο κ αργά το βράδυ που πέρναγε το πλοίο υπήρχε ανταλλαγή σινιάλων: τα φώτα του χωριού με τον προβολέα του Σολάρις (κ του Ωκεανίς παλαιότερα). Ενα πλοίο ολόφωτο, με τις γιρλάντες κ ό,τι άλλο υπήρχε αναμένο, να περνάει πιο χαμηλά κ απο τα πλοία της γραμμής ήταν κάτι το διαφορετικό απο μόνο του. Κ μετά να ανηφορίζει προς πειραιά κ να χάνεται σιγά σιγά, μέχρι την επόμενη εβδομάδα.

Πιο πολύ χαρά κ υπερηφάνια παρά νοσταλγία. Τι να πουν εξάλλου κ οι της ποντοπόρου, όταν το να περνάει πλοίο απο τον τόπο σου είναι ευλογία.

σε ευχαριστώ πολύ για την αφιέρωση, είναι πραγματικά εύστοχη

να είσαι καλά

Edited by Nick the Greek
Link to comment
Share on other sites

ειναι απεριγραπτη η χαρα να περνα ο ξενητεμενος δικος σου ανθρωπος τοσο κοντα. και να χαιρετιεσαι με τετοιον τροπο. ειναι μια παρηγορια. σκεφτειτε αλλους που η μονη τους επικοινωνια ηταν το τηλεγραφημα και τα σποραδικα τηλεφωνηματα μεσω "παρακτιου"

Link to comment
Share on other sites

Γνωρίζω ποντοπόρο καπετάνιο που τον βγάλανε από το πλοίο (ευτυχώς όχι από την εταιρεία), επειδή πέρασε από το Βροντάδο να σφυρίξει στην οικογένειά του αντί να περάσει έξω από τα Ψαρά.Είναι μεγάλη τρέλλα να περνάς έξω από το σπίτι σου και να χαιρετάς.Τη μέρα να ανεμίζουνε σημαίες στην ταράτσα ή στο βαπόρι,χτυπάνε καμπάνες εκκλησιών, τη νύχτα με τον προβολέα, είναι ωραίες στιγμές.Εξάλλου ποιός περνά έξω από το σπίτι του και δεν ρίχνει μια ματιά? Εδώ το καλοκαίρι περνούσε μέχρι πρόπερσι το COSTA ATLANTICA και σφύριζε στο μοναστήρι της Παναγιάς Μυρτιδιώτισσας, που δεν έχει και κανέναν γνωστό, και απαντούσε ο καλόγερος.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ευχάριστα νέα - όσο μπορεί να είναι ευχάριστα αυτά τα νέα - για πολλούς!

MidShipCentury Cometh!

Announcing: Maritime Matters contributing editor Peter Knego will be offering a huge variety of ship fittings, furniture, and art from many notable vessels (EMPRESS OF CANADA, IVERNIA/FRANCONIA, STELLA SOLARIS, STELLA OCEANIS, VICTORIA (Incres), STATENDAM, TRANSVAAL CASTLE, and more) rescued from Alang via a forthcoming website.

A gamut of treasures (many of which can be seen in the current P.K. Productions video release, ON THE ROAD TO ALANG,), from punkah louvres to nickel railings, designer chairs and etched glass panels will be available. If you are interested in being notified when this site (currently under construction) is ready, please send an e-mail, with your name to [email protected]

http://www.maritimematters.com/shipnews.html

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Πρόσφατα παρέλαβα το βίντεο του καλού φίλου Peter Knego "On the road to Alang", το οποίο είναι πραγματικά καταπληκτικό και το συνιστώ σε όλους τους λάτρεις των κλασσικών καραβιών.

Υπάρχει εκτενής αναφορά καθώς και επίσκεψη επί τόπου στο APOLON και ιδιαίτερη αναφορά με πολύ όμορφα πλάνα από την ζωή του αγαπημένου μας και αξέχαστου STELLA SOLARIS.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Ηταν αρχές της δεκαετίας του '80' (1981 - 1982) και όντας ακόμα μαθητής Λυκείου είχα δουλεψει τα δύο καλοκαίρια σε έναν θείο μου που ήταν υπεύθυνος για οποιαδήποτε ξυλουργική εργασία γινόταν στην Sun Lines ( από γραφεία και ντουλάπια στα γραφεία μέχρι οτιδήποτε είχε σχέση με ξύλο πάνω στα τρία καράβια ). Εζησα από πολύ κοντά λοιπόν αυτό το διάστημα το Solaris αλλά και τα άλλα δύο. Και αναφέρομαι ειδικά στο Solaris γιατί εκεί έριχνε όλο το βάρος της η εταιρεία ( από διευθυντάδες μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο λέγαν Solaris και το στόμα τους κόλλαγε ) με συνέπεια το 80% των μαραγκοδουλειών που κάναμε να γίνονται σε αυτό το καράβι.

Θυμάμαι ότι στις αρχές πριν καταλάβω τι ακριβώς γινότανε είχα απορήσει

με το μέγεθος της συντήρησης που του γινοτανε. Τότε ( φαντάζομαι και μετά ) το καράβι είχε μόνιμο μαραγκό στο πληρωμα του για οτιδήποτε μικροδουλειά χρειαζόταν εν πλω. Παρ' όλα αυτά κάθε βδομάδα που έπιανε Πειραιά ( μπροστά στον Αι Νικόλα έδενε πάντα ) περίμενε συνεργείο του μπάρμπα μου που έμενε στο πλοίο μέχρι το απόγευμα που έφευγε. Τι κάνανε? Σχεδόν κάθε εβδομάδα ξυλώνανε μια καμπίνα και την ξαναφτιάχνανε απο την αρχή. Κρεβάτια, κομοδίνα, ντουλάπες, μπουλμέδες, και ακολουθούσαν οι ταπετσέρηδες που αλλάζαν από μοκέτες μεχρι ταπετσαρία στους μπουλμέδες.

Να μιλήσουμε για υλικά? Οτι το καλύτερο χωρίς τσιγγουνιές απο ειδικές κόλλες ξύλου θαλάσσης, μέχρι τα καλύτερα ξύλα, μέχρι τις τελειότερες μπρούτζινες βίδες, χωρίς ούτε μια φορά να ακούσω ''να πάρουμε κάποιο φθηνότερο υλικό''.

Θυμάμαι κάποιο καλοκαίρι ( γιατί συνέχισα και μετά από τα δύο αυτά χρόνια να περνάω απο τον μπάρμπα μου για να του κάνω καμμιά δουλειά ), είχαμε αλλάξει όλους τους μπουφέδες στις τραπεζαρίες του Solaris ( γύρω στα 60 κομμάτια 2,5μ. πλάτος επί 1μ ύψος ) γιατί οι Αμερικάνοι στο προηγούμενο ταξίδι του (κάθε χειμώνα πήγαινε Καραιβική), είχανε βρεί κάποιες φθορές στις φορμάικες και κάποια μικρογδαρσίματα. Περιττό να πω ότι οι καινούργιοι μπουφέδες φτιάχτηκαν από ότι καλύτερο υλικό υπήρχε, οι δε ''παλιοί'' που τους δώσαν στον θείο μου ( σιγα μην ασχολιόταν η Sun με αυτούς ), γίναν ανάρπαστοι ακόμα και από ανθρώπους της ίδιας της εταιρείας.

Τελειώνω με το απίστευτο ''πανηγύρι'' που στηνότανε στον Σκαραμαγκά κάθε Οκτώβρη που έκανε γενική επισκευή πριν φύγει για Καραιβική. Μόνο ο μπάρμπας μου είχε ένα συνεργείο γύρω στα 80 άτομα, βάλε τωρα με τον νού σου πόσα άλλα συνεργεία μπαίνανε μέσα. Η συντήρηση αυτού του πλοίου ήταν κάτι το απίστευτο.

Θα μου μείνει για πάντα η εικόνα του Solaris ψηλά απο το Σχιστό στην δεξαμενή του Σκαραμαγκά όπως και το πόσο τεράστιο φαινότανε όταν το έβλεπες απο κάτω μέσα στην δεξαμενή.

Link to comment
Share on other sites

Παρατηρώντας τις φωτογραφίες του πλοίου, φαίνεται να υπήρχαν παράθυρα στον καθρέφτη, αλλά να είναι κλεισμένα. Δεν έχω δει φωτογραφία του πλοίου με τα παράθυρα αυτά να είναι ανοιχτά.

Ξέρει κανείς για ποιό λόγο τα είχαν κλειστά?

Τί ήταν εκεί?

Έχει κανείς να μοιραστεί μαζί μας ένα deck plan του πλοίου?

Link to comment
Share on other sites

Eκει που ειναι κλειστα τα παραθυρα ειναι η κουζινα και μου κανει πολυ εντυπωση που ενα τοσο μελετημενο πλοιο δεν εχει εκει ενα σαλονι.Ακομη το Θεατρο του πλοιου ηταν πρυμα λιγο πριν τα ταρταρα.Απο οτι ειχα ακουσει απο την εταιρια το πλοιο στο τελος ειχε αρκετα προβληματα, λογικο, και θα του εκαναν μια μεγαλη επισκευη,οπως ειχαν κανει και στο απολλων,αλλα τους προφτασε το 9-11 με τα γνωστα αποτελεσματα

Link to comment
Share on other sites

για τα κλειστα παραθυρα παιζει και αλλη εξηγηση. πλοια (σε καθε ειδους επιβατηγα αναφερομαι κυριως) που ταξιδευουν σε "αγριες" θαλασσες και κανουν βουτιες, συνηθως ειτε δεν εχουν στον καθρεπτη ανοιγματα (κρανη πυροσβεστη), ειτε τα εχουν "σφραγισμενα".

Link to comment
Share on other sites

Απο οτι ειχα ακουσει απο την εταιρια το πλοιο στο τελος ειχε αρκετα προβληματα, λογικο, και θα του εκαναν μια μεγαλη επισκευη,οπως ειχαν κανει και στο απολλων,αλλα τους προφτασε το 9-11 με τα γνωστα αποτελεσματα

Εχω μείνει με την εντύπωση οτι απο την συνχώνευση και μετά το πλοίο δεν είχε την προσοχή που τύχαινε επι Sun Line. Και μη ξεχνάμε οτι το Solaris είχε με διαφορά τη πιο πιστή πελατεία και το καλύτερο όνομα στην αμερικάνικη αγορά σε σχέση με κάθε άλλο Ελληνικό κρουαζιερόπλοιο.

Ασφαλώς οι τουρμπίνες και η 9/11 έπαιξαν καταλυτικο ρόλο αλλά εξακολοθώ να πιστεύω οτι το πλοίο έφυγε χωρίς να εξαντληθεί κάθε πιθανότητα χρήσης του.

Link to comment
Share on other sites

επειδη εχω ολες τις καρτ ποσταλ καιν αρκετα φυλαδια απο σαν και ηπειρωτικη, ακομα και απο δεκαετια 70 ,στα σχεδιαγραματα του πλοιου ειναι ξεκαθαρο οτι εκει που λετε ειναι η κουζινα.

Link to comment
Share on other sites

μια διευκρινηση μονο. με το σχολιο μου παραπανω, δεν αμφισβητω τoν miko mission σχετικα με τη θεση της κουζινα. απλα εκανα μια γενικοτερη αναφορα στα σφραγισμενα παραθυρα.

ΥΓ θυμαται κανεις λεπτομερειες απο το γυρισμα επεισοδιων του Love Boat στο solaris?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Παρατηρώντας τις φωτογραφίες του πλοίου, φαίνεται να υπήρχαν παράθυρα στον καθρέφτη, αλλά να είναι κλεισμένα.

Ξέρει κανείς για ποιό λόγο τα είχαν κλειστά?

για τα κλειστα παραθυρα παιζει και αλλη εξηγηση. πλοια (σε καθε ειδους επιβατηγα αναφερομαι κυριως) που ταξιδευουν σε "αγριες" θαλασσες και κανουν βουτιες, συνηθως ειτε δεν εχουν στον καθρεπτη ανοιγματα (κρανη πυροσβεστη), ειτε τα εχουν "σφραγισμενα".

Χωρίς να θέλω να αμφισβητήσω την απάντηση του proud_ionian

(οι γνώσεις μου περί τα ναυτιλιακά ούτε καν μπορούν να συγκριθούν

με τις δικές του), να ''ρίξω κάτι στο τραπέζι'' προς συζήτηση ?

Το Κάρυστος (μην φαντασθεί κανείς προς θεού ότι το συγκρίνω με το

υπέροχο Solaris), είχε παλιά μπροστά στον καθρέπτη κάτω ακριβώς από

την γέφυρα 5-6 παράθυρα, απο τα οποία έβλεπες μπροστά την πλώρη,

και που αργότερα κλείστηκαν. Ρωτώντας έναν συγγενή μου, παλιό

καπετάνιο του Κάρυστος, μου είπε ότι είχαν κλειστεί για να μην φαίνονται

μπροστά τα φώτα από το σαλόνι. Μιας και το -''άγριες'' θάλασσες και

βουτιές- (εξήγηση που δεν αμφισβητώ για μεγάλα καράβια) αποκλείεται να ισχύουν

για το Κάρυστος, υπάρχει περίπτωση τα παραπάνω να αποτελούν κάποια λογική εξήγηση

για τα παράθυρα του Solaris ???

Δεν ξέρω... κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοίας μήπως ???

Link to comment
Share on other sites

Aυτό που αναφέρεις Σείριε ισχύει για τα φώτα και τη γέφυρα γενικά. Σε πολλά πλοία όταν πέφτει η νύχτα οι επίκουροι κλείνουν τις κουρτίνες από τα παράθυρα που υπάρχουν στην πλώρη.

Για το Σολάρις δε ξέρω, αλλά μπορεί και να ισχύει αφού η κουζίνα λειτουργεί όλο το 24ωρο και τα φώτα της θα ενοχλούσαν λογικά τη γέφυρα.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ναυτικέ με συγκίνησες...

'Ηταν το πρώτο κρουαζιερόπλοιο που επισκεύτηκα σαν μαθητής της

Σχολής Εμποροπλοιάρχων :D.

Με την ευκαιρία, συγχαρητήρια για τον 'Αγιο Νικόλα Ι

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 year later...

Ελπιζω ΣΕΙΡΙΕ να ειδες τις απαντησεις για τα ονοματα και τα αλλα που με ρωτησες.

Τωρα, θα συμφωνησω μαζι σου οτι το SS ηταν το 'χαιδεμενο μας' σημειωσε ομως οτι

απο αυτο το κρουαζιεροπλοιο η SunLine ειχε το ±60% των εσοδων της! Λεει κατι αυτο;

Edited by Steve
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...