Jump to content
Shipfriends

Ο καλός ο καπετάνιος...


Angelos

Recommended Posts

Δεν αντέχω θα το πω.

Φυσικά δεν ξέρουμε τους λόγους και ούτε πρόκειται να τους ψάξω.

Απλά μια αφορμή παίρνω από το express Σαντορίνη.

Ούτε ποσο μεγάλη η ζημια είναι, ούτε αν πραγματικά ήταν γρηγορη η αργή η μανούβρα.

Αλλα κάτι τέτοια θα πρέπει να γίνονται παραδείγματα στους καπετάνιους που τους αρέσει να ακούν για τις γρήγορες μανούβρες τους.

Πιστεύω πως τουλάχιστον ντιέ βγαίνουν να λένε ποσο γρήγοροι και καλοί είναι, οταν πανε τα πλοία τους στο 1 και 2 μετρα.

Να μου πείτε ότι σε black out στο δέσιμο φυσικό είναι κάπου να χτυπήσει αλλα το θέμα είναι ποσο θα χτυπήσει. Το pits είναι ωραίο, οικονομικό, γρήγορο, ευκολόχρηστο αλλα την εποχή των τουμπαριστων που ο καπετάνιος σκεφτόταν νωρίς και προκαταβολικά καθώς και πιο προληπτικά τα πράγματα ήταν λίγο πιο ασφαλή.

Μαγκιά του κάθε πλοιάρχου να μπορεί στο metro να κάνει μανούβρα, όπως μαγκιά των κρουαζερόπλοιων στο miami που με pods γυρίζουν με 2 μετρα clearence μέσα στο λιμάνι (χωρίς tugs). Αλλα λίγη προσοχή δεν βλάπτει.

Δεν κατηγορώ κανένα η καμια εταιρεία για τις τακτικές τους απλά αν μπορεί κάποιος να το αποφύγει ας προσπαθήσει να το κάνει k ας αφήσει ποίες είναι οι πιθανότητες. γιατί στην χειρότερη ρε παιδιά μέχρι k ιστορίες για παρόμοιες ζημιες έχουν ακουστεί από περιπτώσεις προσωπικής κόντρας μεταξύ καπετανιου και A μηχανικού. Ιστορίες από τα παλιά. επουδενί δεν λέω ότι αυτή είναι η περιπτωση ούτε τώρα ούτε σε ότι paormoio μπορεί να έχει συμβεί τα τελευταία χρονια.

Απλά το ότι ο κόσμος φωνάζει για γρήγορα καραβια και γρήγορο δέσιμο δεν σημαίνει ότι ο καπετανιος πρέπει να βαρεί χειρόφρενα στο λιμάνι. Ας κάνει 5 λεπτά παραπάνω. k ας τον βρίζουν 1500 άτομα. Γιατί ο καλός ο καπετάνιος στα δύσκολα φαίνεται...και των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν

άντε και να είναι το τελευταίο ατύχημα για το καλοκαίρι

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

αγγελε κατ'αρχας να σε ευχαριστησω για τα σεμιναρια greeklish που τοσο τακτικα μας προσφερεις. :mad:

συμφωνω με ολα οσα λες παραπανω επι τις αρχης. να κανω ομως μια μικρη επισημανση: και εσυ και εγω ειμαστε επιρρεασμενοι απο τους χαλαρους ρυθμους του ιονιου. στις γραμμες του ιονιου συνηθως δεν υπαρχει ανταγωνισμος και οπου υπαρχει (κυλληνη-πορος, ηγουμενιτσα-κερκυρα) δεν εχει τη μορφη της κλασσικης κυκλαδιτικης κοντρας. (σχεδον ταυτοχρονες αναχωρησεις με το πιο αργο βαπορι να φευγει πρωτο το πιο γρηγορο τελευταιο και ολα μαζι να φτανουν λιμανι).

αυτο εχει αποτελεσμα στο ιονιο τα βαπορια να κοβουν αρκετα πριν τη μπουκα και οχι αφου περασουν το φαναρι, ενω οι μανουβρες γινονται χωρις να φτανει το βαπορι στα ορια του και χωρις να περνα ο καταπελτης πανω απο τα ψαραδικα.

στις κυκλαδες, υπαρχει πιεση να μη χαθει ουτε λεπτο και γιατι τα δρομολογια ειναι σφιχτα και οι καθυστερησεις συσσωρευονται αλλα και γιατι ο ανταγωνιστης ειναι δυο σταδια πιο πισω και λιγο να αργησουμε μας εφτασε

αυτο βεβαια δεν αναιρει το γεγονος οτι καποιοι πλοιαρχοι εχουν ξεχασει οτι μεταφερουν ανθρωπους και αναλωνονται σε κοντρες που παιρνουν προσωπικο χαρακτηρα και μας γυριζουν 10ετιες πισω. το φαινομενο του ξερολα ψυχογιου δεν ηταν η εξαιρεση παλιοτερα αλλα ο κανονας

Link to comment
Share on other sites

eipame gia ta greeklish. sas grafw apo ta 3ena kai edw ta ellhnika den ta exoume se ola ta pc para mono ta dika mas.

Opoios kai opws na einai o antagwnismos den anairei auto pou oles oi etaireies exoun san ar8ro 1 stis politikes tous "για την ασφαλή και φερέγγυα μεταφορά"

Eytyxws gia tis magkies kai tis politikes pou kapoioi aneu8ynoi kapetanioi 3ekinhsan yparxoun kai ta ydatostegh xwrismena compartments kai den exoume dei karabi me kosmo na bouliazei sta limania.

Dystyxws den 8ymame se pio limani kai pio karabi htan mia polu palia istoria (isws k na mhn alh8eue) pou karabi se problhma tou bow eri3e agkyres gia na kopsei taxythta kai na mhn pesei sto fanari kai ta katafere.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν για το περιστατικό το έγραψα και στις βλάβες του ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ ο καπτα Σπύρος είναι από τους πλέον προσεκτικούς και συντηρητικούς πλοιάρχους της ακτοπλοίας μας.Γυρίζει το βαπόρι ο κόσμος να χαλάσει στα 40 και στα 50 μέτρα αργά και προσεκτικά.

Τώρα όσον άφορά για αυτό που λες Αγγελέ η πίεση στις κυκλάδες δεν παίζεται.

Το έγραψε κι ο proud ionian τα δρομολόγια είναι πολύ σφιχτα με άμμεσες αφιξοαναχωρήσεις και για να βγουν κατά κάποιο τρόπο με λογικές καθυστερήσεις θα πρέπει τα δεσίματα να γίνονται πειρατικά οι φορτοεκφορτώσεις

Κλασσικότερο παράδειγμα το ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ένα πλοίο καλοσυντηρημένο από την εταιρία του που λόγω του ανελέητου ανταγωνισμού με το ΑΦΡΟΔΙΤΗ έχει πετάξει 2 απανωτές βλάβες και πηγαίνει τώρα με 16,5 μίλια.

Οταν έχεις το ΑΦΡΟΔΙΤΗ κολημένο στην πλάτη σου σε απόσταση αναπνοής το τσιτώνεις το τσιτώνεις μπαίνεις με 1000 μέσα κάνεις stand by τελευταία στιγμή , πλακώνεσαι φουλ στα αναποδα και ορίστε τα αποτελέσματα.

Δεν σκέφτομαι αν γίνει κάτι και δεν ακούσει το βαπόρι τι θα γίνει.

Κι όλα αυτά με τις ευλογίες του εφοπλιστή του ο οποίος είναι παρών σε αρκετά τέτοια δεσίματα.

Και τώρα τα πράγματα είναι καλύτερα παλιά με 4 και 5 εταιρίες στις κυκλάδες γινόταν σφαγή.

Κι όσο το υπουργείο εγκρίνει δρομόλόγια με ενα τέταρτο διαφορά αυτά θα γίνονται.

κι όσο θα υπάρχουν λιμάνια για καίκια όπου δένουν 2-3 πλοία μαζί ή λιμάνια που σε περίπτωση βλάβης δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις πάντα ο κίνδυνος θα είναι παρών σε κάθε ρεμέτζο.

Ο πλοίαρχος ειδικά στις κυκλάδες έχει καταντήσει ένα πιόνι έρμαιο σε όλες αυτές τις καταστάσεις και με την δαμόκλειο σπάθι να είναι πάνω από το κεφάλι του γνωρίζοντας ανα πάσα στιγμή ότι από την μια στιγμή στην άλλη μπορεί να βρεθεί άνεργος(αν δεν μπει με 19 μίλια σε ένα λιμάνι ή αν το περάσει ό άλλος ή αν κάνει πιο αργό ρεμέτζο από τον άλλον) ή στην φυλακή (αν γίνει κάποιο σοβαρό ατύχημα με θύματα.

ελλειψη λοιπόν θεσμικού πλαισίου που να προστατεύει τους καπετάνιους και με΄όλες αυτές τις συνθήκες κάτω από τις οποίες είναι αναγκασμένος να δουλευεί μην περιμένουμε κάτι καλύτερο από αυτούς τους ανθρώπους.

Κάποτε ο καπτα Αχιλλέας Ταρλάμης όταν ήταν πλοίαρχος στο ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α είχε πει μια σοφή κουβέντα.

Στα λιμάνια που δουλεύουμε κανονικά ο εισαγγελέας θα έπρεπε να επεμβαίνει κάθε φορά που μπαίνεις σε κάποιο απο τα λιμάνια των κυκλάδων.

Link to comment
Share on other sites

ότι και να γίνετε στις κυκλάδες όσους καπετάνιους και να αλλάξουν οι ικανοί είναι λίγοι και μετρημένοι. Κύκλους θα κάνουν. και τώρα πια δεν χάνουν την δουλειά τους έτσι εύκολα.

Και στο κάτω κάτω τα ναυάγια και τα ατυχήματα είναι πολύ χειρότερη δυσφήμιση για μια εταιρεία από το να φτάσει 10 λεπτά πιο μετά.

Και καπετάνιος που αναγκάζεται να κινδυνολογήσει ειδικά στις μέρες μας που ο ανταγωνισμός είναι τόσο μικρός θέλει φυλακή. Δεν λέω για την συγκεκριμένη περιπτωση μια και παίρνω τον λόγο σου για το τι έγινε αλλα μιλάω γενικά. Είναι ντροπή και αίσχος σήμερα που όλα πάνε σκατά, λιμάνια νομοι, κανονισμοί, λιμενικά και ότι άλλο θες...το μονο που έχει μείνει σώο δηλαδή η αξιοπρέπεια και αξιοπιστία των Ελλήνων ναυτικών να θίγεται έτσι.

Αν μια εταιρεία κρυφά η φανερά για οποιονδήποτε λόγο δεν τηρεί τις βάσεις που αφορούν την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας να πάμε να πηδήξουμε από τα καραβια μονοι μας.

Ίσως έχω φορτώσει λίγο αλλα απλά δεν δέχομαι την δικαιολογία. Οι εταρείες έχουν τόσα σημαντικότερα προβλήματα να αντιμετωπίσουν. δεν χρειάζονται το ρίσκο μιας κόντρας 10 λεπτών. Έχω ζήσει κόντρες και έχω δει υποπλοίαρχους να σπάνε τα πόδια τους να ανεβούν στην γέφυρα για να φύγουν καπάκι από το πρώτο πλοίο για να το προλάβουν στο μισό μίλι. Για πιο λόγο? Για ποιον εγωισμό να ρισκάρουμε?

Για αυτούς τους λόγους ξεσκιζόμαστε στις ναυπηγήσεις με τους ορους ασφαλειας για το 1 στα 100 χρονια κύμα? Για αυτό μπαίνουν τα 2 διαμερισμάτων πλοία αχρηστεύοντας θαύματα ναυπηγικής? Για αυτό μιλάμε για A προς Amax 1 το 2006 διώχνοντας η κόβοντας την χωρητικότητα των υπολοιπων που μένουν? Καλά κάνουν και φεύγουν με ένα 15rto διαφορα. Γιατί έτσι είναι ο ανταγωνισμός υπηρεσιών που προσφέρουν. Radar δεν υπάρχουν? δηλαδη τα πρόστιμα στην πάτρα (για να μην πω στο English channel) γιατί πέφτουν βροχή?

Επειδή πολλά τα είπα: Ας απολύσουν osous καπετάνιους θέλουν. όταν θα ζητούν τα ίδια από χαμηλότερης ποιότητας και δουν τα καραβια τους σε ξερες θα δούμε αν θα αλλάξουν πολιτικές για κυκλάδες, τετράδες και ορθογώνιες θάλασσες.

όχι κύριοι. Ο καπετάνιος είναι αφέντης, η αρχή και το τέλος του πλοίου, ο θεός ο ίδιος. Το να κάνει μια μανούβρα αλλα και γενικότερα ένα ταξείδι σύμφωνα με τους διεθνείς νομους ναυσιπλοΐας είναι το λιγότερο υποχρέωση του. Δεν έχει κανένα δικαιωμα όταν του δίνονται οι παραπάνω τίτλοι για την ακεραιότητα του να τους χάνει ρισκαροντας ζωές.

K αν μου πείτε ο ανταγωνισμός τον χέζω και αυτόν. Γιατί για να γίνει ένα σωστό ρεπορτάζ όπως αυτό την προηγουμενη εβδομάδα για τις παλιές καλές κόντρες και εγωισμούς πλοιάρχων όπως είδα στον ANT1 ακολουθούμενο από στατιστικά εταιρειών ατυχημάτων και θα δούμε αν κάποιος θα διαλέξει την πολυτέλεια η την ασφάλεια.

Ο χρόνος ταξειδιου στη θάλασσα μελέτες έχουν δείξει ότι επιθυμούν να ίαινε μικρότερος οι επιβάτες των. Προτιμούν να οδηγήσουν μια απόσταση παρα να την ταξιδέψουν. Στην μονη περιπτωση που αυτό αναστρέφεται είναι όταν θίγεται η ασφάλεια.

Φούντωσα και με έπιασε αλλα εάν μια αεροπορική εταιρεία θέλει να πει ότι φτάνει πιο γρήγορα δεν θα προσγειωθεί το αεροπλάνο πριν την ώρα της, ούτε για να εξοικονομήσει χρόνο αεροδρομίου (που είναι πληρωτέος και μάλιστα ακριβά στα Σπάτα) θα προσγειωθεί και θα απογειωθεί με μεγαλύτερη ταχύτητα απότι πρέπει.

και κουβαλάνε λιγότερο κόσμο.

Συνετιστείτε φίλοι ναυτικοί αν δεν έχετε ήδη σαν λογικοί και μορφωμένοι άνθρωποι. έχετε δύναμη στα χερια σας. Δείξτε ποσο γερά και ασφαλή είναι τα καραβια μας!

Link to comment
Share on other sites

Θα διαφωνήσω μαζί σου Άγγελε ότι είναι θέμα καπετάνιου και εταιρείας και θα συμφωνήσω πλήρως με τον Earl ότι είναι θέμα θεσμών και εφαρμογής των νόμων.

Η τοποθέτηση του Earl με καλύπτει απόλυτα.

κι όσο θα υπάρχουν λιμάνια για καίκια όπου δένουν 2-3 πλοία μαζί ή λιμάνια που σε περίπτωση βλάβης δεν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις πάντα ο κίνδυνος θα είναι παρών σε κάθε ρεμέτζο.

Ο πλοίαρχος ειδικά στις κυκλάδες έχει καταντήσει ένα πιόνι έρμαιο σε όλες αυτές τις καταστάσεις και με την δαμόκλειο σπάθι να είναι πάνω από το κεφάλι του γνωρίζοντας ανα πάσα στιγμή ότι από την μια στιγμή στην άλλη μπορεί να βρεθεί άνεργος(αν δεν μπει με 19 μίλια σε ένα λιμάνι ή αν το περάσει ό άλλος ή αν κάνει πιο αργό ρεμέτζο από τον άλλον) ή στην φυλακή (αν γίνει κάποιο σοβαρό ατύχημα με θύματα.

ελλειψη λοιπόν θεσμικού πλαισίου που να προστατεύει τους καπετάνιους και με΄όλες αυτές τις συνθήκες κάτω από τις οποίες είναι αναγκασμένος να δουλευεί μην περιμένουμε κάτι καλύτερο από αυτούς τους ανθρώπους.

Και μην ξεχνάμε το κλειστό κύκλωμα της ακτοπλοϊας και την ύπαρξη άτυπης μαύρης λίστας.

Επίσης θα ρωτήσω από πόσους καπετάνιους (με βεβαιωμένη ευθύνη ατυχήματος) αφαιρέθηκε το δίπλωμα?

Τα παραπάνω δεν αναφέρονται στο συμβάν του Σαντορίνη (που απ' ότι κατάλαβα μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε), αλλά είναι γενική τοποθέτηση, μιάς και γενικεύθηκε η συζήτηση.

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

Δηλαδή μου λέτε με αλλα λόγια ότι αν αποστατήσουν όλοι οι καπετάνιοι και πάνε σύμφωνα με τους νομους και τους κανόνες οι εταιρείες θα βρούν άλλους. Και εγώ ξαναλέω η ποιότητα αυτών θα φανεί την πρώτη βδομάδα με μελτέμια.

Μπορεί να φαίνεται ότι είναι οι εταιρείες αλλα πάντα είναι οι καπετάνιοι με φτηνούς εγωισμούς που θα θέλουν να φανούν καλοί.

Και ναι όπως είπα για τους νομους ρώτησα που ιάνει τα ραντάρ και οι διεθνείς κώδικες ασφαλούς ναυσιπλοΐας. Αλλα όπως και να έχει, οποιες και να είναι οι εξωτερικές δυνάμεις τώρα που ο ανταγωνιμσός είναι στο 0 και το πετρέλαιο στα ύψη (αλλα κανένας χώρος για κόντρες) το μονο που μένει είναι εγωισμός και επιπολαιότητα πράγμα απαράδεκτο.

μαυτή λίστα δεν έχω ακούσει ποτε να υπάρχει σε ανωτερους αξιωματικούς.

Όταν βεβαιωθεί ένα ατύχημα τότε στο κλειστό κύκλωμα δεν χρειάζεται να αφεθεί δίπλωμα για να μην βρει δουλειά κάποιος.

Τώρα αν ονομάζεται θεσμούς το ότι πρέπει ένα πλοίο με 0.5 μίλι παραπάνω δρόμο πρέπει να προσπεράσει κάποιον σε απόσταση 20 μιλιων με ένα 15rto διαφορα τότε ναι πρέπει να αλλάξουν οι θεσμοί. Και ναι πρέπει τα λιμεναρχεία να καλούν σε κλήσεις απολογίας τους αξιωματικούς για τέτοια φαινόμενα και όχι για καθυστέρηση 5 λεπτών γιατί το καράβι δεν άδειαζε λόγω του ότι το λιμάνι ήταν γεμάτο από αμάξια που δεν έπρεπε να είναι εκεί.

Κάποτε τα πρόστιμα υπήρχαν και πολλά αλλα και πάλι τα έσοδα των εταιρειών από το πιο καράβι θα έφτανε πρώτο ήταν τόσο μεγάλο που ήταν αμελητέα ποσα. Τώρα με τίποτα δεν το μπορώ να το δεκτό αυτό. Ο ανταγωνισμός έχει μεταφερθεί αλλου κύριοι. στην ποιότητα και στην ασφάλεια και όχι στα 10 λεπτά διαφορα. E λοιπόν λίγο κρατεί στο ανάποδα αντί για μισό και όλο δεν βλάπτει. Όπως δεν βλάπτει να περάσεις και 0.25 πιο μακριά "αποσο" περνάς συνήθως έναν ύφαλο.

Δεν είναι μονο θέμα νομων. Σαν να μου λες ότι αν ξέρεις ότι δεν ύαπρξη αστυνομικός θα περάσεις με κόκκινο το φανάρι. Τους Έλληνες "αξιωμτικους" μας τους έχω για πιο ώριμους.

Link to comment
Share on other sites

Ο καπτα Σπύρος μετά το ατύχημα με το Ποσειδώνα στη Πάρο, έχει γίνει από τους πιο προσεκτικούς αλλά και «φοβητσιάρηδες» πλοίαρχους στην ακτοπλοΐα μας!! Δεν κάνει τίποτα ριψοκίνδυνο πια!! Αυτά που του έτυχε τώρα μπορεί να συμβεί στον οποιοδήποτε!! Μια να μην πιάσουν τα ανάποδα και βρήκες στο ντοκο!!

Link to comment
Share on other sites

Όπως προείπα Παναγια 100 δεν τον ξέρω τον καπτά Σπύρο και οποιονδήποτε "καπτα Σπυρο". Εγώ μια αφορμή πήρα και όχι από τον συγκεκριμένο άνθρωπο αλλα από τα συνηθισμένα του Αιγαίου.

Δεν χρειαζοντε χαρακτηρισμοι φοβιτσιαριδες και αλλα. Παρα μονο καλο και σωστο στην δουλεια του και μπορει να ειναι και απο τους καλυτερους και εν τελει να καταφερε να αποτρεψει πολυ μεγαλυτερη ζημια.

Επειδη πολυλογω συνηθως το ζουμι μου ειναι οτι ας γυρισουν παλι στα τυπικα οι Ελληνες ναυτικοι μας οσον αφορα κοντρες κλπ γιατι δεν υαπρχουν πια σοβαροι λογοι για να κανουν μαλ...ες

Link to comment
Share on other sites

Για να κανω για μια ακομη φορα το δικηγορο του διαβολου, να σημειωσω οτι οι ναυτικοι ειναι εργαζομενοι οπως ολοι μας. Μπορει το αντικειμενο και οι συνθηκες να ειναι διαφορετικες απο τη στερια, αλλα σε τελικη αναλυση ειναι κι αυτοι εργαζομενοι οπως ολοι οι υπολοιποι. Οπως καποιος απο μας λοιπον ειναι σερβιτορος, χρηματιστης, δημοσιογραφος, σαλεπιτζης η η Μπριτζιτ Μπαρντω η καλντεριμιτζου :D και παει το πρωι στη δουλεια του, αναλογα ξεκινανε και οι ναυτικοι για δρομολογιο.

Δε νομιζω οτι υπαρχει εστω και ενας απο μας ο οποιος ειδικα στην παρουσα δυσκολη οικονομικα και εργασιακα φαση, δεν αναγκαζεται να κανει υποχωρησεις στη δουλεια του, να παραβλεπει ορισμενα πραγματα και να προσπαθει να κρατα τους προισταμενους του ευχαριστημενους απο τη δουλεια και την αποδοση του. Οι διαφορες οικογενειακες, προσωπικες και αλλες υποχρεωσεις σε ωθουν προς τα εκει με μαθηματικη ακριβεια.

Πανω σε αυτο το πλαισιο δουλευουν και οι ναυτικοι και ειδικοτερα οι πλοιαρχοι που εχουν και ολη την ευθυνη στα χερια τους, οτι και να γινει, οποιος και να φταιει. Φαινομενα σαν και αυτα που περιεγραψες Αγγελε, δε νομιζω πως γινονται στη μεγαλη τους πλειοψηφια για λογους εγωισμου και επιδειξης αλλα μεσα στα πλαισια των υποχωρησεων ενωπιον των πιεσεων που δεχομαστε καθημερινα. Συμφωνω λοιπον με τον Ηλια και το Νηρεα οτι απο τη στιγμη που ενω υπαρχει νομικο πλαισιο που να καλυπτει τον πλοιαρχο ωστε να κανει σωστα και ανεπηρεαστα τη δουλεια του αλλα καθε αλλο παρα εφαρμοζεται, δεν μπορουμε να ζηταμε ευθυνες απο μεμονωμενα ατομα.

Δεν λεω οτι δεν συμβαινουν εκτροπα κι οτι δεν υπαρχουν και 'παρατραγουδα' μεσα στο χωρο, αλοιμονο. Απλα ειναι ελεεινη υποκρισια να ζητουνται ευθυνες απο τον οποιοδηποτε πλοιαρχο επειδη εκανε γρηγορο ρεμετζο και κοπανησε το πλοιο στο ντοκο, οταν σαν ΥΕΝ εχεις εγκρινει δρομολογια συμφωνα με τα οποια καθε μερα αναχωρεις για τα ιδια νησια με τον ανταγωνιστη σου με διαφορα 15 λεπτων(βλεπε Δυτ. Κυκλαδες, Ραφηνα-Μυκονος και αλλες γραμμες).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Εάν σκεφθείται πως υπολογίζονται οι χρονοι ταξειδίου, τότε θα καταλάβετε όλοι και το πρόβλημα.

Ο Καπετάνιος που είπε ότι ο Εισαγγελέας θα πρέπει να είναι παρών κάθε ημέρα , είπε το αυτονόητο, διότι μόνο οι νόμοι δεν τηρούνται.

Και έτσι αυτά που συμβαίνουν είναι πταίσματα, μέχρι να γίνει πάλι κάποιο μεγάλο μπαμ

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά πιστεύω ότι πρέπει να αλλάξουν πολλά στο θέμα των διάφορων ευθυνών του πλοιάρχου.

Ενώ η κοινωνία έχει εξελιχτεί θεσμικά και νομικά τα πλοία τα οποία είναι κι αυτά μια μικρή κοινωνία έχουν μείνει σε αυτά τα θέματα έχουν μείνει στην δεκαετία του 50 και του 60 όπου ο δάσκαλος κι ο δήμαρχος είχαν την ευθύνη να κάνουν τα πάντα όπως τον γιατρό τον παπά κι ότι άλλο μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους.

Τα χρόνια πέρασαν θεσμικά και νομικά δεν έγιναν ούτε μπουσουλίσματα μπροστά και τώρα που τα καραβια έγιναν διπλάσια σε μέγεθος τώρα που πλέον ο κόσμος διακινείται και για τουριστικούς λόγους κι όχι μόνο για μετανάστευση έρχεται η πολιτεία και κατηγορεί τον οποιαδήποτε πλοίαρχο για πταίσματα που δεν άπτονται της προσωπικής του εργασίας.

Ακόμα και οι νόμοι(υπάρχουν και μερικοί απο αυτοί) που προστατεύουν τον πλοίαρχο δεν τηρούνται.

Ο πλοίαρχος λέει πρλέπει να συγκροτεί το πλήρωμα.Εγώ δεν ξέρω τα τελευταία χρόνια κάποιον πλοίαρχο που να έχει επιτυχεί αυτό.

Αν γινόταν αυτό πολύ πιθανόν να μην είχαμε το ΣΑΜΙΝΑ και τους 80 πνιγμένους.

Και τελικά τι μένει από μια πλοιαρχική καριέρα?

Εκατοντάδες κλήσεις προς απολογία άλλα τόσα προστίματα λερωμένο ποινικό μητρώο κι αναρωτιέται ο συνταξιούχος πλοίαρχος ρε μπας και ήμουν εγκληματίας και δεν το ήξερα?

Αντε να του εξηγήσεις αυτού του ανθρώπου ότι όχι μόνο δεν ήταν εγκληματίας αλλά προσέφερε κοινωνικό έργο

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Πραγματικα απιστευτη-απαγορευτικη η αποσταση μεταξυ των 2 πλοιων:P.Εχω προσπαθησει κ εγω να βγαλω βιντεακι προσπερασεις αλλα πραγματικα η αποσταση ηταν απαγορευτικη...Φαινονταν μονο το ενα πλοιο:D Οπως λεει κ το αρθρο προκειται περι 'κοντρας'...Αλλα χωρις να ξερω τους κανονες ναυσιπλοιας,μου φαινεται λιγο παρακινδυνευμενο το ολο σκηνικο.Τυχερος αυτος που εβγαλε το βιντεο,πολυ ωραιο!

Link to comment
Share on other sites

Αλλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν κόντρα..

Επικίνδυνη πορεία / χειρισμός ναι.. σε συνδυασμό με την μικρή διαφορά ταχύτητας στην προσπέλαση.

Link to comment
Share on other sites

Το ζήτημα είναι φίλοι μου μου ότι άλλο ένα πλοίο του καπτα Μάκη προσπερνάει τον ΘΕΟΦΙΛΟ!:P Μην ξεχνάμε και το ΑΝΘΗ ΜΑΡΙΝΑ τα ίδια του έκανε. Γενικότερα ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ έχει μια αδυναμία με τις γυναίκες του καπτα Μάκη.

Όλα τα λεφτά το άρθρο τις εφημερίδας! Ομιλεί περί παγωμένων από τα τεκτενόμενα επιβατών και άλλες τέτοιες μπούρδες. Συγκεκριμένα:

την ώρα που τα πλοία βρίσκονταν σε εγκληματικά κοντινή απόσταση, κατάφερε και βρήκε το κουράγιο -παρότι όλοι οι επιβάτες είχαν παγώσει- και τράβηξε το βίντεο.

Οι επιβάτες και στα δύο πλοία είναι τόσο παγωμένοι που ο ένας τραβάει βίντεο, άλλοι φωτογραφίες από το ΘΕΟΦΙΛΟΣ και άλλοι από τη βαρδιόλα χαιρετάνε.

Το πλοίο 'Θεόφιλος' κάποια στιγμή το βλέπαμε μακριά ανατολικά, μετά όμως από κάποια ώρα βρεθήκαμε στην ίδια ευθεία και μάλιστα πηγαίναμε σε τόσο κοντινή απόσταση που τρομάξαμε όλοι.

Καλά αν το ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ πάει γύρω στα 17 με πόσα πάει ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ;:D:D:D Αχ αχ πάει αργά, τον περνάνε οι άλλοι και τα κάνουν πάνω τους οι επιβάτες των άλλων βαποριών...

... εξηγεί έμπειρος πλοίαρχος.

"Η εξήγηση γι' αυτό είναι απλή", συνεχίζει ο ίδιος. "Ένα πλοίο αδημονεί να φθάσει στον προορισμό του, εφόσον εκεί υπάρχουν επιβάτες που δεν έχουν προεκδώσει εισιτήρια και περιμένουν να επιβιβαστούν στο πρώτο πλοίο της γραμμής που θα φθάσει.

Συμπέρασμα: Ή οι επιβάτες μπαίνουν σε οποιοδήποτε βαπόρι βρουν μπροστά τους και πάνε όπου τους βγάλει η άκρη ή ο ΘΕΟΦΙΛΟΣ και η ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ άλλαξαν τα δρομολόγιά τους και πιάνουνε τα ίδια λιμάνια (σ.σ. ανάθεμα αν έχουν ένα κοινό λιμάνι εκτός Θεσσαλονίκης και Πειραιά).

Έτσι, για κάποιους καπετάνιους αποτελεί θέμα γοήτρου των ίδιων ή της εταιρείας τους να φθάσουν γρήγορα και να μπουν πρώτοι στο λιμάνι. Άλλες φορές, πάλι, οι θαλάσσιες "κόντρες" οφείλονται απλώς στην ανοησία ορισμένων πλοιάρχων, οι οποίοι παραβιάζουν όλους τους κανόνες της ασφαλούς ναυσιπλοΐας με τις ταχύτητες που αναπτύσσουν και τους ελιγμούς που κάνουν.

Α ρε καπτα Μάκη που βάζεις τους καπετάνιους σου να αναπτύσουν τόσο τρελές ταχύτητες και να παραβιάζουν όλους τους κανονισμούς ασφαλούς ναυσιπλοΐας.

Πω, πω μιλάμε ζωγράφισε ο αρθρογράφος που μάλλον το παίζει και έμπειρος πλοίαρχος! Ανατρίχιασα...Μπρρρρρ

Link to comment
Share on other sites

Προσωπικά δεν θα με χάλαγε να είμαι επιβάτης σε κάποιο απο τα δυο πλοία.

Παλαιότερα πάντως τέτοια περιστατικά δεν ήταν καθόλου παράξενα και συνέβαιναν στα πλαίσια του συναγωνισμού των εταιρειών τρανό παράδειγμα η Παροναξία που τρέχανε για το ποιος θα μπεί πιο γρήγορα στη Πάρο

Αλλα όχι ότι δεν συμβάνουν και τώρα το καλοκαίρι που ήμουν επιβάτης σε γνωστό πλοίο το speedrunner 2 μας χάρισε μια απίστευτη προσπέραση μέσα στον δίαυλο τόσο που έλεγες ότι αν απλώσεις το χέρι θα το πιάσεις

Link to comment
Share on other sites

Έτσι είναι όπως τα λέει ο Στέφανος! Προσωπικά έχω ζήσει απίστευτες εμπειρίες με κόντρες Απόλλωνα με Αγαπητός Ι τότε που ένα πήγαινε κατευθείαν Τηνομυκονία και το άλλο Συροτηνομυκονία εναλλάξ. Παρόμοιες στιγμές με Παναγία Τήνου και Ναϊάς. Με Ναϊάς και Άγιο Γεώργιο να μπάινουμε μαζι στο λιμάνι με 1000, κανείς να μην κόβει, και να παραλλάσσουμε το πράσινο δίπλα-δίπλα στα 10 μέτρα. Και πολλά άλλα παρόμοια και νεότερα μέχρι σήμερα :P

Link to comment
Share on other sites

Με αφορμή το ποστ του ΝΗΡΕΑ,

Και τώρα ... το βίντεο που θα σας αφήσει άφωνους ...
:P

ανακάλυψα αυτό το thread του οποίου την ύπαρξη αγνοούσα, και το οποίο βρήκα πάρα πολύ ενδιαφέρον.

Οσον αφορά τώρα το συγκεκριμένο περιστατικό με το Θεόφιλος και το Δημητρούλα, αλλά και τα ποστ που ακολούθησαν, με κορυφαίο (αρνητικά) κατά την ταπεινή μου άποψη το ποστ του George, έχω να πω ότι προσωπικά συντάσσομαι απόλυτα με το προ δύο χρόνων, εξαιρετικό σχόλιο του Άγγελου :

...Ο καπετάνιος είναι αφέντης, η αρχή και το τέλος του πλοίου, ο θεός ο ίδιος. Το να κάνει μια μανούβρα αλλα και γενικότερα ένα ταξείδι σύμφωνα με τους διεθνείς νομους ναυσιπλοΐας είναι το λιγότερο υποχρέωση του. Δεν έχει κανένα δικαιωμα όταν του δίνονται οι παραπάνω τίτλοι για την ακεραιότητα του να τους χάνει ρισκαροντας ζωές...

...Συνετιστείτε φίλοι ναυτικοί αν δεν έχετε ήδη σαν λογικοί και μορφωμένοι άνθρωποι. έχετε δύναμη στα χερια σας. Δείξτε ποσο γερά και ασφαλή είναι τα καραβια μας!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Με αφορμή το δρομολόγιο του ΡΟΔΑΝΘΗ για Χίο θυμήθηκα ένα περιστατικό που είχε λάβει χώρα στο λιμάνι του νησιού. Ήταν η περίοδος όπου είχε αλλάξει καπετάνιος στο ΨΑΡΙΑΝΗ και (ή εκείνος ή το πλοίο) είχε ένα προβληματάκι στο τελείωμα της μανούβρας.

Όταν έφτανε στην τελική φάση της πρυμνοδέτησης με το ανάποδα στα λίγα μέτρα από τον ντόκο και έδινε πρόσω για να σταματήσει το πλοίο, το πρόσω διαρκούσε τόοοσο πολύ που το πλοίο ξαναέφευγε μπροστά και χαλούσε τελείως την μανούβρα. Έτσι και εκείνη την μέρα, μπαίνει στο λιμάνι, πάει να δέσει στη θέση κοντά στο κόκκινο φανάρι (50-100 μέτρα αριστερά από το φανάρι), δίνει κάβους και κατά το πρόσω φεύγει μπροστά. Αμόλα καλούμπα κάβους η πρύμη να μην σπάσουν, όμως εκείνη την ώρα τυχαίνει να περνάει τα φανάρια η ΡΟΔΑΝΘΗ και παραλίγο να το πάρει μαζί το καραβάκι. Η απόσταση που πέρασαν δεν ήταν πάνω από 15-20 μέτρα.

post-24-128326973842_thumb.jpg

Edited by enas chiotis
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Μόλις τώρα είδα τούτον το thread καί θά ήθελα να πώ και εγώ την ταπεινή μου άποψη.

Καί στην αεροπορική συγκοινωνία υπάρχει ανταγωνισμός,αλλά οι πιλότοι δέν κοντράρουν μεταξύ τους ποιός θά κατεβάση πρώτος το αεροπλάνο του στο αεροδρόμιο ν’αρπάξη τούς επιβάτες.

Ούτε πάνε ο ένας κάτω ή πάνω ή δεξιά ή αριστερά από τον άλλον ώστε να τον περάσουν γιά να φτάσουν πρώτοι στόν προορισμό τους.

Υπάρχουν ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που λένε στόν καθένα πότε καί μέ ποιά σειρά θά περάση από συγκεκριμένη εναέρια περιοχή,μέ τί ταχύτητες θά πετάξουν,μέ ποιά σειρά θά απογειωθούν ή θά προσγειωθούν.

Ναί,ο κυβερνήτης είναι «η τελική αρχή» καί παίρνει τίς αποφάσεις στο αεροπλάνο-όπως ο καπετάνιος στο πλοίο-αλλά υπάρχουν κανονισμοί και διαδικασίες που διέπουν την κάθε φάση τού αεροπορικού ταξιδιού,καί βάσει αυτών παίρνει τίς αποφάσεις ο κυβερνήτης.

Γίνεται κάτι τέτοιο στην ακτοπλοϊα;

Δέν αρκεί να έχουμε ένα «Πειραιάς τράφικ» που θά λέη π.χ. στό ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ νά κρατηθή έξω από το λιμάνι γιά να βγή το ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ,άν σέ όλα τά υπόλοιπα λιμάνια τού Αιγαίου οι καπεταναίοι τσακώνωνται μεταξύ τους σάν ταξιτζήδες στην πιάτσα νά πάρουν τον πελάτη.

Τί σημαίνει «ο ανταγωνιστής σου βρίσκεται μιά ανάσα πίσω σου κι’άν δέν κάνης γρήγορο ρεμέτζο θά σέ φτάση και θά σέ περάση»;Καί η πτήση τής ΟΑ γιά Χανιά μπορεί να βρίσκεται δέκα μίλια πίσω από την αντίστοιχη τής Aegean,δέν θά κάνη ο πιλότος τής πρώτης «ταρζανιές» γιά να προσπεράση την δεύτερη και να κατέβη πρώτος στην Χίο-θά προσγειωθούν ο καθένας μέ την προκαθωρισμένη σειρά.Καί άν,γιά κάποιο λόγο,πρέπη να δοθή προτεραιότητα στην ΟΑ,ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας είναι που θά πή στην ΟΑ «αυξήστε ταχύτητα στούς 350 κόμβους καί ανεβείε στά 15000 πόδια » καί στήν Aegean «ελαττώστε ταχύτητα στούς 300 κόμβους καί διατηρείστε το τρέχον ύψος σας».Δέν θά το κάνουν οι πιλότοι από μόνοι τους (γιατί άν το κάνουν,όχι μόνο μάγκες δέν θά τους πούν,αλλά θά τους κάτσουν στο έδαφος γιά όλη την υπόλοιπη ζωή τους).

Γίνεται κάτι έτοιο στήν ακτοπλοία;

Εγώ είδα ένα βιντεάκι που η ΜΙΜΗ ενώ βρισκόταν πίσω από τον ΤΕΟ προσπαθούσε να τον προσπεράση γιά να φτάση πρώτη στό λιμάνι,περνώντας τόσο κοντά του που λίγο ακόμα και θά τσουγκρίζανε...

Γιά να παραφράσω έναν γνωστό συγγραφέα «ο ανταγωνισμός είναι αλλού» καί όχι στίς ώρες τών δρομολογίων..........

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Άλλο να βάζεις το ΚΡΗΤΗ ΙΙ γιά λίγα μόλις δρομολόγια οριακότατα στην Χίο, και άλλο την κατά τι μεγαλύτερη ΑΡΙΑΔΝΗ σε μόνιμη βάση και σε κανονικά τακτικά δρομολόγια.

Μακάρι βέβαια να διαψευστώ, αλλά -επαναλαμβάνω- το βλέπω δύσκολο έως αρκετά ...επικίνδυνο.

Πάντως πλοίαρχος που θα μπορούσε να βαλει την Αριάδνη μέσα στο λιμάνι της Χίου υπάρχει. Είναι ο cpt Διαμαντής Παπαγεωργίου του Λισσος, ο οποίος είχε βάλει στη Χίο και το Κρήτη 2 και στο αφιέρωμα του ΕΦΟΠΛΙΣΤΗ στο πλοίο είχε δηλώσει πως πμορεί να ερθει στη Χίο με πλοίο μέχρι και +30 μ του Κρήτη:confused::confused::rolleyes:

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Σε αυτό συμφωνούμε. Αλλά το ζήτημα είναι ΑΝ έρθει το ΑΡΙΑΔΝΗ εκεί πάνω (που προσωπικά δεν το πιστεύω καθόλου) ποιο θα είναι το πλοίο που θα το διπλώσει; Διότι αν είναι το ΜΥΤΙΛΗΝΗ έχει καλώς, αν είναι όμως το ΛΙΣΣΟΣ αυτό που θα παραμείνει τότε τείθεται το ζήτημα, όχι ποιος άλλος πλοίαρχος μπορεί να το βάλει στη Χίο, αλλά ποιος άλλος θα αναλάβει την ευθύνη να το βάλει. Διότι από τη στιγμή που το έβαλε ο καπτα Διαμαντής καταρρίφθηκε ο μύθος ότι δεν μπαίνει. ;)

Link to comment
Share on other sites

περα απο τα αφιερωματα και τις εξαιρετικες κοινωνικες σχεσεις του καθενος, πιστευω οτι υπαρχουν ικανοι και φιλοδοξοι πλοιαρχοι που θα δεχονταν να αναλαβουν.;)

δεν ξερω ποση βαση εχει η πιθανη δρομολογηση του αριαδνη για χιο μυτιληνη (και αν δρομολογηθει εκει μαλλον μονο του θα παει χωρις ταιρι), αλλα δε νομιζω οτι ο δρομολογιακος σχεδιασμος στηριζεται στο αξιωμα οτι μονο ενας καπετανιος μπορει να βαζει βαπορια στη χιο.

ξανελεω, οτι υπαρχουν αρκετοι ικανοι πλοιαρχοι στην ακτοπλοϊα, και αρκετοι απο αυτους νεοι και φιλοδοξοι που σιγουρα θα το εκαναν. μην το κανουμε kallisti:p με τις προσωπολατρειες.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...