Jump to content
Shipfriends

Ο καλός ο καπετάνιος...


Angelos

Recommended Posts

Οπως εχει χαρακτηρίσει ενας πλοίαρχος μια φορά "οι καπεταναιοι του σαββατοκυριακου".

Δεν μιλανε με κανενα λιμεναρχειο, δεν ξέρουν πολλες φορές απο vhf και προκαλούν οχι μονο την δικη τους τυχη.

 

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 237
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Εχουμε δει και τους καπετανιους των ταχυπλοων.Μεσα στη καλδερα οταν δεν δινουν προτεραιοτητα σε σκαφη οπως οφειλουν συμφωνα με τον ΔΚΑΣ.Συγκεκριμενα εχω τυχει σε φουσκωτο κρατωντας πορεια ταχυτερος με 40 κομβους και να μην μου παραχωρειται προτεραιοτητα.Με αποτελεσμα  να "φαω"" πολυ απονερο και με κινδυνο να παθω ζημια.Τα ιδια κανουν και στα καταμαραν.Συγνωμη για το off topic αλλα δε βρηκα καταλληλο θεμα.

Link to comment
Share on other sites

Off topic και από εμένα. Θα ήταν ευχής έργο οι σχετικοί με την θάλασσα να διευκολύνουν το έργο των ακτοπλόων ΟΤΑΝ και ΕΑΝ είναι δυνατόν και απαραίτητο. Τρέφω τεράστια εκτίμηση για τους Ελληνες πλοιάρχους, καταλαβαίνω την πίεση τους αλλά επικρίνω σταθερά το "καουμποϋλίκι" το οποίο δεν σπανίζει δυστυχώς. Το να πιέζουν (κατά παράβαση του ΔΚΑΣ πολλές φορές) τους "καπεταναίους του ΣΚ" είναι μια επικίνδυνη πρακτική πολύ δε περισσότερο επειδή οι τελευταίοι πολλές φορές δεν έχουν την εμπειρία και το αποτέλεσμα μπορεί να είναι ατυχές.

Link to comment
Share on other sites

Σε ένα λιμάνι όμως που η λιμενική αρχή δίνει άδεια καταπλου και απόπλου, δεν μπορεί ο καπετανιος του ΣΚ να εχει απαίτηση εφαρμογης του κανονα του ΔΚΑΣ, καθως πρόκειται για χωρο ελλιμενισμού όπου τα πλοια θα κανουν μανούβρα. 

Εντός λιμένος, την προτεραιότητα την δίνει η εκάστοτε λιμενική αρχή , και αυτός ειναι ο λογος που ολα τα μικρα σκάφη δημιουργούν συχνά προβλημα, διοτι δεν εχουν επικοινωνήσει, ως οφειλουν, με το λιμεναρχείο.

Link to comment
Share on other sites

Εγω αναφερθηκα σε περιπτωση που εγινε ανοιχτα απο το Ασπρονησι στη Σαντορινη.Παντως καποιοι καπετανιοι ταχυπλοων νομιζουν οτι η θαλασσα ειναι δικια τους και κανουν οτι θελουν.

Link to comment
Share on other sites

Όλοι μας έχουμε γίνει μάρτυρες απίστευτων σκηνικών με σκάφη κάθε μεγέθους που παρεμποδίζουν τα πλοία της ακτοπλοΐας. Αντίστοιχα έχουμε δει μικρά πλοία να ταλαιπωρούνται, επιεικής χαρακτηρισμός, από τη διέλευση των πλοίων της ακτοπλοΐας. Δεν ξέρω ποιος παραβιάζει ποιους κανονισμούς, η αίσθηση μου είναι ότι συνήθως οφείλεται στην αδιαφορία για την τήρηση τους από τα μικρά σκάφη. Προφανώς όμως κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή.

Link to comment
Share on other sites

Εχω υπαρξει και γω καπετανιος του γλυκου νερου, ε σορρυ αλλα δεν εχω απαιτηση να με προσεξει κανενα ακτοπλοικο ουτε μεσα στο λιμανι ουτε εξω στο πελαγος, ουτε βεβαια και κανενα ποντοπορο. Προσεχω για να εχω, εγω κανω την πλακα μου ο αλλος τη δουλεια του 😉 και ας εχω προτεραιοτητα γιατι το λεει ο ΔΚΑΣ το λεει το Συνταγμα το λεει η μανα μου κτλ

Link to comment
Share on other sites

Ανεξάρτητα από το τι λέει ο ΔΚΑΣ είναι άγραφος νόμος ότι ο «μεγάλος» έχει προτεραιότητα. Λιγο πολύ αυτό μου είχαν πει οι δάσκαλοι όταν εκανα μαθήματα για δίπλωμα ταχύπλοου και ιστιοπλοΐας ανοιχτής θαλάσσης. 

Link to comment
Share on other sites

καλά εσύ το τερμάτισες με τον κύκλο στροφής. Ο ΔΚΑΣ ακολουθεί μια λογική π.χ. ότι ένα ιστιοπλοϊκό έχει περιορισμένη δυνατότητα χειρισμού σε σχέση με ένα μηχανοκίνητο. Και βεβαίως ούτως ή άλλως συνήθως καταλήγει στο ότι οι κυβερνήτες πρέπει να κάνουν σε κάθε περίπτωση ότι είναι πρόσφορο. Με την έννοια αυτή είναι στην λογική του ΔΚΑΣ να φυλάγεσαι. Υποθέτω ότι αυτός είναι ο "άγραφος νόμος" γιατί ούτως ή άλλως χαμένος θα είναι ο πιο αδύναμος. Τώρα το να πηγαίνει κάποιος όμορφα-όμορφα την πορεία του και να βλέπει το "θηρίο" να έρχεται πίσω του με 20 μίλια "κορνάροντας" σαν νταλίκα να πας στην άκρη αντί να "βάλει" λίγο τιμόνι σαν καταφθάνον, όπως προβλέπεται, είναι άναυτο, πανηλίθιο και επικίνδυνο. Και σας διαβεβαιώ πως δεν σπανίζει. Από την άλλη είναι αναμφισβήτητο το γεγονός ότι "καπεταναίοι του γλυκού νερού" κάνουν διάφορες βλακείες ή "εξυπνάδες" είτε λόγω "μαγκιάς" είτε λόγω απειρίας. Για μένα όμως οι "μαγκιές" από επαγγελματίες είναι απλά απαράδεκτες.

Link to comment
Share on other sites

Δεν το τερμάτισα. Ήμουν στο συμβαν :)

οπότε ας δεχθούμε οτι υπάρχουν και αυτά που μας ακουγονται "too much"

το ποσταλι δεν μπαινει με 20 στην Τήνο,  αλλά σιγουρα χρειαζεται ταχύτητα για να ακουσουν τα πηδαλια και να γυρίσει έγκαιρα.

και απο τη στιγμη που εχει επικοινωνησει με το λιμεναρχείο και εχει άδεια καταπλου, δεν καταλαβαινω γιατι να το παίξει καταφθάνον μπροστά στο ιστιοπλοικο που μπαινει οπως και οποτε του γουσταρει στο λιμάνι.

Link to comment
Share on other sites

Δεν ξέρω αν κάνω καλά που το συνεχίζω γιατί κάθε περίπτωση είναι ιδιαίτερη. Δεν είπα ότι δεν σε πιστεύω για το περιστατικό με το 300άρι. Απλά προφανώς για να φτάσουν στο σημείο αυτό θα δημιουργήθηκαν πολύ ιδιαίτερες συνθήκες. Γιατί ένα σκαφάκι που έχει πορεία και το βλέπεις συνήθως δεν είναι δύσκολο να το αποφύγεις. Εκτός αν είσαι σαν τον πλοίαρχο με πορεία από Πειραιά προς Αίγινα που βλέπει 4 αλιευτικά να πηγαίνουν από Σαλαμίνα προς Αη Γιώργη (τα οποία έχουν right of way) και αντί να πάει 20 μέτρα δεξιά και να περάσει πίσω τους συνεχίζει την πορεία συγκρούσεως και περνάει ανάμεσά τους με τα 2 πρώτα να περνούν μπροστά απο την πλώρη του και τα άλλα δύο να αναστρέφουν για να τον αποφύγουν (βασιζόμενος προφανώς στον "κανόνα της νταλίκας").

Όλοι όσοι ασχολούμαστε με την θάλασσα ξέρουμε τι "ζωγραφιές" μπορούν να σκαρώσουν οι ¨καπετάνιοι του Σ/Κ". Και ναι δεν σέβονται όλοι τα ποστάλια. Το να "γεννάμε" όμως "κανόνες" που δεν υπάρχουν είναι μάλλον η χειρότερη λύση. Στο δευτερο παράδειγμα που αναφέρεις (απο την στιγμή που δεν υπάρχει traffic control) το ποστάλι σύμφωνα με τον ΔΙΚΑΣΘ περιμένει. Όπως επίσης όταν σε πορεία υπάρχει καταφθανόμενο σκάφος μπροστά, χειρισμούς υποχρεούται να  κάνει το καταφθάνον (ακόμη και αν είναι ποστάλι εκτός αν πρόκειται για πορθμείο).

Link to comment
Share on other sites

On 9/21/2018 at 12:37 AM, Nikos_Chania said:

Φαντάσου 300αρι γκαζάδικο να κανει κύκλο στροφής εξαιτίας ψαράδικου

Μα δυστυχως ειναι υποχρεωμενο να τον κανει το 300αρι... Και καλα να ναι καπου ανοιχτα. Αντε να περνας στενο Ταιβαν με 20 μετρα βυθισμα και να εισαι οριακα στους χειρισμους που πρεπει να κανεις. Αλλα ετσι ειναι. Πρεπει να τους κανει. Γιατι εκει αν εισαι μαγκας και "φας" το ψαραδικο δε θα ξαναδεις το φως του ηλιου μολις φτασεις στο λιμανι 😉

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

ο "Messi των πλοιάρχων", 

 

19 minutes ago, proud_ionian said:

ουδεις αναντικαταστατος

χωρις να θελω να υποτιμησω κανεναν και σιγουρα χωρις να θελω να προκαλσω, δυο γενικοτερες σκεψεις.

μεχρι πριν 15 χρονια οι δεινοσαυροι ορισμενων εταιριων και γραμμων (ας μην πουμε ονοματε), ειχαν περασει την αντιληψη οτι τα μισα πλοια της ακτοπλοϊας δεν μπαινουν στα 2/3 των λιμανιων. 

ο καπτα διαμαντης πρωτος απεδειξε οτι για παρα πολλα λιμανια  και αρκετα πλοια, αυτο ηταν κατι που δεν ισχυε.

πλεον ομως υπαρχουν και αρκετοι αλλοι πλοιαρχοι που βαζουν δυσκολα πλοια σε δυσκολα λιμανια. σκεφτειτε μονο ποσα πλοια εχουν μπει στη χιο, ποσοι εχουν βαλει το διαγορα στο παλιο λιμανι της συμης, ποσοι πλοιαρχοι εχουν παει στο πρεβελης μετα απο αυτον κλπ κλπ.

με αυτην την οπτικη λοιπον, δεν θα λειψει ο καπτα διαμαντης στην Attica, ουτε θα του λειψει βεβαια και εκεινη.

θα βρεθει εταιρια, πιο κοντα στο γενικοτερο προφιλ του, που σιγουρα δεν κολλαει στο... formality της Attica.

Edited by proud_ionian
στιξη
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
5 hours ago, polmyt said:

Μπηκε στο λιμανι πριν απο λιγο

Βοηθησε το ρυμουλκο τελικα ή δεν χρειαστηκε; 

Ειναι η μοναδικη φορα απο οσο θυμαμαι που πλοιο δεν καταφερε να μπει αμεσα στη Μυτιληνη και περιμενε απ'εξω

Μαλλον προτιμουμε να δινουμε χρηματα στα ρυμουλκα κ σε αποζημιωσεις επιβατων παρα να δωσουμε κατι παραπανω σε αυτους που λεμε " ονοματα " .....

Edited by proud_ionian
move
Link to comment
Share on other sites

Προσωπικα προτιμω να τα δινει σε ρυμουλκα και αποζημιωσεις παρα να το ριξει ο οποιοσδηποτε καπετανιος σε κανα ντοκο να να μας μεινει αξιοθεατο να το βλεπουμε

Το εχω πει κι αλλιες φορες οτι για μενα προεχει η ασφαλεια.Απο τι στιγμη που καλως ή κακως θεωρησε οτι δεν μπορουσε καλα εκανε και ειχε stand by ρυμουλκα και βγηκε και ο ΠΕΛΑΓΙΤΗΣ εξω

Αλλωστε δεν ημασταν εμεις στη γεφυρα για να ξερουμε

Link to comment
Share on other sites

Πάντως και στα Μεστά έδεσε κάθετα στο δεύτερο ντόκο, σύμφωνα με φωτογραφίες του πράκτορα του πλοίου.

Το θέμα για μένα δεν είναι αν μπήκε ή δε μπήκε, αλλά γιατί έφυγε από Πειραιά. 

Link to comment
Share on other sites

Tίποτα δεν θα δώσει σε αποζημιώσεις όταν η καθυστέρηση οφείλεται σε κακές καιρικές συνθήκες.

51 minutes ago, alonso said:

Μαλλον προτιμουμε να δινουμε χρηματα στα ρυμουλκα κ σε αποζημιωσεις επιβατων παρα να δωσουμε κατι παραπανω σε αυτους που λεμε " ονοματα " .....

 

Θέλω να πιστεύω ότι εκλαμβάνω λάθος αυτό το μήνυμα και δεν θίγει τον εκάστοτε καπετάνιο του εκάστοτε πλοίου που δε μπαίνει στο εκάστοτε λιμάνι με συγκεκριμένες καιρικές συνθήκες.

Link to comment
Share on other sites

Μην πιασει καιρος, αμέσως να αρχίσουν τα σχόλια για τα πληρώματα.

Σεβασμός στους ανθρώπους που παλεύουν.

Τα παράπονά σας στα Λιμεναρχεία. 

ΥΓ το ΙΩΑΝΝΗΣ συνέδραμε στον κατάπλου του ΔΙΑΓΟΡΑΣ στη Μυτιλήνη. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, alonso said:

Μαλλον προτιμουμε να δινουμε χρηματα στα ρυμουλκα κ σε αποζημιωσεις επιβατων παρα να δωσουμε κατι παραπανω σε αυτους που λεμε " ονοματα " .....

Τι παει να πει "ονοματα" ? Δηλαδη οσοι δεν επιχειρούν να πάρουν μεγάλο ρίσκο (οπως τα "ονοματα"), είναι λιγότερο ικανοί από τους υπόλοιπους ? Η μήπως αυτοί που λέμε "ονόματα" είναι δυνητικά επικίνδυνοι ? (ΠΡΟΣΟΧΗ - δεν το λέω ως κατάφαση το τελευταίο, το ΡΩΤΑΩ σαν τροφή για σκέψη). 

Ας θυμίσω ότι καπετάνιος με μεγαλο "ονομα"  έγραψε πριν χρόνια σε γνωστό περιοδικό που κυκλοφορεί μηνιαίως ότι << μου λενε οτι δεν κανω οτι εκανε ο προκάτοχός μου στο συγκεκριμένο πλοίο αλλά εγώ δεν είμαι ____ (είπε το όνοματου προκατόχου του) - δε θα κάνω την τρέλα ούτε του ___ (ειπε το ονομα) ούτε κανενός>>. Και μπράβο του. Γιατί ο προκάτοχός του που θεωρείται "γκουρού" πέρασε πάνω από υφάλους, γκρέμισε μπίντες, βαρδιόλες, εκανε επικινδυνες κοντρες με αλλο γνωστό "γκουρού" κλπ κλπ......

Ας ξεχάσουμε λοιπόν λιγάκι αυτή τη νοοτροπία των "ονομάτων" θα πρότεινα.....

 

Edited by giorgos_249
Link to comment
Share on other sites

 

1 hour ago, Panagia Ekatontapiliani said:

Μάλλον ταιριάζει η λαϊκή ρήση «Ακριβοί στα πίτουρα και φτηνοί στο αλεύρι» σε αυτό που γράφεις Alonso!!

Ναι αλλα τις ζημιες που εκανε δεν τις πληρωσε απο την τσεπη του η εταιρεια τα πληρωσε!!!κπου να πρωτο πηγαινε μυτιληνη η ηρακλειο που γινοτανε χαμος σημερα

Edited by margaritis24
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, giorgos_249 said:

Τι παει να πει "ονοματα" ? Δηλαδη οσοι δεν επιχειρούν να πάρουν μεγάλο ρίσκο (οπως τα "ονοματα"), είναι λιγότερο ικανοί από τους υπόλοιπους ? Η μήπως αυτοί που λέμε "ονόματα" είναι δυνητικά επικίνδυνοι ? (ΠΡΟΣΟΧΗ - δεν το λέω ως κατάφαση το τελευταίο, το ΡΩΤΑΩ σαν τροφή για σκέψη). 

Να κάνουμε μια ανακεφαλαίωση στα περιστατικά για να έχουμε τροφή για σκέψη το ΣΚ. Χθες έφυγαν δυο πλοία από το Πειραιά για να κάνουν το δρομολόγιο Χίο Μυτιλήνη, πρόκειται για το Διαγόρας και το Πελαγιτης. Το Διαγόρας πήγε στη Χίο γύρω στις 5:30 (ένταση αέρα γύρω στους 30 κόμβους) και δεν κατάφερε να δέσει και πήγε στα Μεστά. Ενώ το Πελαγιτης έφτασε στις 7:15 (ένταση αέρα γύρω στους 33 κόμβους) στη Χίο και έδεσε κανονικά. Στη συνέχεια το Πελαγιτης έφτασε πρώτο στη Μυτιλήνη (ένταση αέρα γύρω στους 37 κόμβους) και έδεσε κανονικά στο εμπορικό λιμάνι. Το Διαγόρας φτάνει λίγη ώρα αργότερα και δεν επιχειρεί καν να μπει στο λιμάνι της Μυτιλήνης (ένταση αέρα γύρω στους 35 κόμβους). Ζητάει να βγει ο Πελαγιτης από το εμπορικό λιμάνι για να δέσει αυτό στο επιβατικό λιμάνι. Το Διαγόρας δένει στο παλιό γόμα με τη βοήθεια ρυμουλκού και στη συνέχεια μπαίνει ξανά το Πελαγίτης και δένει ξανά στο εμπορικό λιμάνι της Μυτιλήνης.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...