Jump to content
Shipfriends

Stena Superfast VIII (IMO 919895)


Recommended Posts

Από 21 Νοεμβρίου στη νέα του γραμμη με το αδερφό, Stena Superfast VII...
Από έμπνευσγη τα "νέα" όνοματα, άλλο τίποτα.

post-2195-0-10396000-1318391246_thumb.pn

____________

(2001, ex-Superfast VIII)

Edited by Nick the Greek
tag
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...
  • 2 years later...
On 6/12/2011 at 9:00 PM, .voyager said:

Mε το συνθετικό "Superfast" να παραμένει στο νέο όνομα και να αποδεικνύεται διαχρονικό στοιχείο marketing, έμπνευσης Περικλή και Αλέξανδρου Παναγόπουλων, το νέο απόκτημα της Stena (ναυλωμένο από την Tallink όπως έχουμε πει, αλλά με option αγοράς) δραστηριοποιείται με το αδερφό του VIII στη γραμμή Cairnyan-Belfast, συνδέοντας τη Σκωτία με τη βόρεια Ιρλανδία. Μου "ξεφυφαν" κόκκινα σε Rostock και Helsinki αλλά τα "τσάκωσα" στη νέα τους γραμμή, συναντώντας και τα δυό τους και ταξιδεύοντας με το VIII. Μετά την ανακαίνιση που έλαβε χώρα στο εσωτερικό του τελευταίου και μετά το εξωτερικό φρεσκάρισμα και την αλλαγή σινιάλων, το πλέον λευκό Superfast λάμπει.

Σχεδόν το σύνολο των εσωτερικών του χώρων έχει στηθεί εκ νέου. Η είσοδος των επιβατών γίνεται από ειδική gate κλασσικά, στο μπροστινό-πλάγιο τμήμα του πλοίου, ενώ των οχημάτων από τους πρύμνιους καταπέλτες και linkspan προς το πίσω μέρος του πάνω γκραράζ στο Cairnryan και clam shell και επίσης link span στην πλώρια έξοδο του άνω γκαράζ. Ο επιβάτης συναντά πρώτα στη ευθεία μπροστά του την υποδοχή, το χώρο για τα παιδιά και το κατάστημα του πλοίου, δεξιά του την είσοδο για το το χώρο με τα τυχερά παιγνίδια και μεγάλο πλώριο σαλόνι και αριστερά το εστιατόριο με όμορφα χρώματα και μοντέρνα έπιπλα. Στο επάνω deck βρίσκεται το Stena Plus deck, χώρος κατάπλωρα με iMac corner και άνετα δερμάτινα καθίσματα, το living room με το καφέ "Barista", η πολύ design-άτη Pod lounge με τα γνωστά ηλεκτρονικά παιγνίδια "προσομείωσης" και το cinema, αλλά και το μεγάλο truckers' restaurant & bar, στο οποίο η είσοδος γίνεται μόνο με κάρτα. Ακόμη πιο πάνω βρίσκεται το spa του πλοίου. Tα εξωτερικά decks αρκετά, τόσο στο 7o deck ως πρύμα, όσο και στο 10ο deck -αυτό της γέφυρας, αλλά και στο κλιμακοστάσιο στο σημείο του φουγάρου, που συνδέει 7ο, 8ο και 9ο deck. To πλήρωμα πολύ ευγενικό και πρόθυμο, με το χαμόγελο στα χείλη. Καλά ταξίδια να έχει στα κρύα (και πάλι) νερά που πλέει.

Τρίτο ταξίδι με το πλοίο και λίγες οι διαφορές που παρατηρεί κανείς σε αυτό, πέντε ακριβώς χρόνια μετά τη δρομολόγησή του στη γραμμή, όπως την προσθήκη Conference Room, την μετονομασία του πλωριού bar σε Metropolitan με παρεμβάσεις στη διακόσμηση και τη μετακίνηση των iMac εκτός Stena+ lounge. Δεν αποκλείεται, επίσης, να δούμε την pod lounge να δίνει τη θέση της σε εστιατόριο.

Παρά το ότι καθημερινές off season το δίδυμο μεταφέρει λίγους επιβάτες, όπως είδαμε και πιο πάνω, δεν συμβαίνει το ίδιο και με το freight μεταφορικό έργο, αφού τα Stena Superfast παρουσιάζουν μεγάλες πληρότητες. Ωστόσο, λόγω περιορισμένων σημείων του γκαράζ τους που δύνανται να εξυπηρετήσουν trailers μεγάλου ύψους, δεν κρίνονται τελείως λειτουργικά, σε αντίθεση με τα πλοία της P&O που εξυπηρετούν τη γειτονική γραμμή από Larne. Γι' αυτό και το πιθανότερο είναι να αντικατασταθούν από δύο ferries της δεύτερης τετράδας που ενδέχεται η εταιρεία να ναυπηγήσει στην Κίνα, αν ασκήσει την option.

Τα πλοία έχουν αλλάξει προπέλες για λόγους οικονομίας, εκτελούν το ταξίδι με 2 μηχανές και ταχύτητα το πολύ 20 knots, ενώ η μέγιστή τους δεν υπερβαίνει τα 22,5 (κοινώς ζωή έχουνε). Κρίνονται από τους καπετάνιους τους ως ιδιαίτερα ποιοτικές ναυπηγήσεις (κάτι που δεν θα είναι τα κινέζικα), αλλά και πλοία ακριβά στη συντήρηση. Εν πλω απολαύσαμε, όχι μόνο το δειλινό της Β. Ιρλανδίας, αλλά και άσκηση κατά την παραμονή μας στο πλοίο στο turn around του Cairnryan, η οποία αφορούσε σε έκρηξη smartphone :D 

Eδώ μπορεί να βρει κανείς ένα άλμπουμ με τις φρέσκιες κυρίως φωτογραφίες. Τα αγαπώ τα άτιμα, μακάρι να ήταν κόκκινα στο Rostock-Hanko...

f2d936f266643c6f5bcd4cba8f094afc

13543b31f888e51541405baac2d4099e

Edited by proud_ionian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Να προσθέσω κι εγώ την ταξιδιωτική μου εμπειρία από το παπόρο. Περσινά ξινά σταφύλια θα μου πεί κανείς, μια και πηγαίνει πίσω στο 2012 αλλά θα προσπαθήσω να θίξω κομμάτια πέραν του visual του χωροταξικού και των εσωτερικών χώρων, που τόσο αναλυτικά μας έχει αναφέρει παραπάνω ο .voyager.

 

Εν πρώτοις, να δούμε σε τι γραμμή δουλεύει το πλοίο. Σε αυτό το link βλέπει κανείς μια γενικότερη άποψη της περιοχής, τα πλοία της Stena Line φεύγουν από το σημείο που βλέπουμε το κόκκινο τόξο, ενώ μισό μίλι πρός το νότο, αναχωρούν τα πλοία της P&O που εξυπηρετούν το Larne, κι όχι το Belfast, μειώνοντας τον πλεύσιμο χρόνο μια και δεν χρειάζεται να μπούν μέχρι μέσα στον κόλπο του Belfast. Ειρήσθω εν παρόδω(που λέει κι ο Βασίλης Σκουντής), η P&O παλιότερα αναχωρούσε από το γειτονικό Stranraer(προφέρεται Στρανράα στη γλώσσα του William Wallace) Ο λόγος που έβαλα τον συγκεκριμένο χάρτη, συνδέεται με τα σχόλια για τον αριθμό των επιβατών που έγιναν νωρίτερα στο θέμα. Αν δείτε λοιπόν την ευρύτερη περιοχή από την πλευρά της Σκωτίας, δεν υπάρχει κανένα αστικό κέντρο. Η κοντινότερη πόλη συμπαθητικού μεγέθους είναι το Ayr(50 χιλιάδες κάτοικοι, προφέρεται Έρρ στα Σκουτσέζικα) που είναι πάνω από ώρα οδήγηση πρός Βορρά, ενώ η πιο κοντινή πραγματικά μεγάλη πόλη είναι η Γλασκώβη στις 2.5 περίπου ώρες οδήγηση σε επαρχιακό δρόμο. Αυτό εξηγεί σε μεγάλο βαθμό τους μικρούς αριθμούς επιβατών, ειδικά τις καθημερινές. Αφήστε που ούτε το Belfast είναι τουριστικός προορισμός.

 

Η συγκεκριμένη σύνδεση ήταν πάντα βέβαια ο ομφάλιος λώρος μεταξύ των Κελτών της Σκωτίας και της Ιρλανδίας και εξυπηρετεί το μεγάλο εμπορικό αλισβερίσι μεταξύ των περιοχών αυτών, που λόγω χαμηλού μισθολογικού κόστους(σε σύγκριση με την υπόλοιπη Μεγάλη Βρεταννία και Ιρλανδία) είναι και δημοφιλείς τόποι για να στήσει κανείς κάποιο εργοστάσιο/βιομηχανία. Αρχίζει λοιπόν να καταλαβαίνει κανείς και το λόγο που η κίνηση των εμπορευμάτων, καλύπτει την περιορισμένη επιβατική κίνηση, ειδικά καθημερινές/χειμώνα. Όσον αφορά το κομμάτι των trailers μεγάλου ύψους που ανέφερε παραπάνω ο .voyager, να μια γεύση του πως δείχνουν αυτά τα trailers, μια και τέτοια δεν έχουμε στη χώρα μας. Ένα άλλο πλεονέκτημα του Cairnryan είναι πως πρόκειται για αρκετά προστατευόμενη τοποθεσία μέσα στον κόλπο του Loch Ryan, ειδικά από τους ΝΔ ανέμους που συνήθως σαρώνουν την Ιρλανδέζικη θάλασσα. Εδώ βλέπουμε βέβαια πως έχει σουελάκι, αλλά ήταν ο καιρός της συγκεκριμένης ημέρας έτσι. Τελειώνοντας με το κομμάτι της Σκωτίας, επιτρέψτε μου να ξεφύγω και να δώσω μια ταξιδιωτική συμβουλή σχετική με την περιοχή, για ένα ρομαντικό ΣΚ με την επίσημη -η και ανεπίσημη:P- αγαπημένη σας. Στα ΝΔ της εισόδου του Loch Ryan, υπάρχει το Corsewall Lighthouse Hotel. Δεν περιγράφω άλλο.  

 

Η επιβίβαση γίνεται με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και στα Παλούκια, αλλά και σε όλα τα ελληνικά "λιμάνια". Το αυτοκίνητο δηλαδή πλησιάζει σε ένα κουβούκλιο όπως αυτά των διοδίων και έχοντας εκτυπώσει το bardcode του εισιτηρίου του, εφοδιάζεται με μια κάρτα επιβίβασης, μια κάρτα πρόσβασης στο Stena Plus lounge(που αναφέρει κωδικό εισόδου, για όσους φυσικά έχουν πληρώσει το παραπάνω αντίτιμο) και ένα φυλλάδιο με τα on board services, αν δε με απατά η μνήμη μου. Ένα από τα πλεονεκτήματα που προσφέρει το Stena Plus(η αντίστοιχη διακεκριμένη με άλλα λόγια) είναι και το ξεχωριστό ντάνιασμα των αυτοκινήτων στη φόρτωση. Αυτό έχει σημασία γιατί οι κάτοχοι επιβιβάζονται πρώτοι και πάνω στο πλοίο τα αυτοκίνητά τους ντανιάρονται πλώρα στο πάνω γκαράζ και αποβιβάζονται με το που ανοίξει ο καταπέλτης στο Belfast(όπου το πλοίο πάντα δένει με την πλώρη). Οπότε γλιτώνει κανείς λίγο πήξιμο στην έξοδο.

 

Τα εσωτερικά του πλοίου τα έχουμε δεί παραπάνω, οπότε δεν χρειάζεται επανάληψη, ούτε έξτρα φωτογραφίες, πέρα από το τελευταίου τύπου τασάκι στο κατάστρωμα και το πανέμορφο φουγάρο που έχει μείνει σταθμός στο σχετικό design. Επικεντρώνομαι λίγο στο Stena Plus το οποίο είναι προφανώς ένα ξεχωριστό κομμάτι του πλοίου. Εκεί προσφέρονται δωρεάν ροφήματα, αναψυκτικά, κρασί, κουλουράκια, καναπεδάκια και διάφορα άλλα μπινελίκια για όποιον θέλει να γεμίσει το στομάχι του, με service εκεί που κάθεται κανείς, αν το χρειάζεται. Για μένα αυτή είναι και η ουσία της διακεκριμένης θέσης, να σου προσφέρει κάτι ξεχωριστό για ένα premium στην τιμή. Στη Νότια Ευρώπη, το μοναδικό έξτρα κίνητρο να πληρώσει κανείς διακεκριμένη, είναι -σε ορισμένες περιπτώσεις- service στη θέση σου, και πιο αναπαυτικά καθίσματα. Στην Ελλάδα δε το καλοκαίρι, το να βρείς κάθισμα,  είναι από μόνο του έξτρα. Αξίζει τα έξοδα, μόνο και μόνο γι αυτήν τη θέα που απολαμβάνεις περνώντας την Ιρλανδέζικη Θάλασσα. Αλλά βέβαια και το υπόλοιπο πλοίο όπως έχετε δεί και παραπάνω έχει ωραίους χώρους για να περάσει το ταξίδι ευχάριστα.

 

Στο συγκεκριμένο ταξίδι, δοκίμασα και το εστιατόριο από το οποίο μπορούσε να παραγγείλει κανείς. Πρέπει να είχα πάρει τσιζμπούργκερ(που λένε και στην Ιταλία) και νομίζω πως η ποιότητα ήταν πάρα πολύ καλή, όπως άλλωστε θα περίμενε κανείς. Αυτό φυσικά δεν περιλαμβάνεται στην τιμή του Stena Plus και χρεώνεται έξτρα. Και μια και μιλάμε για χρεώσεις, να δούμε την τιμή του τετιμημένου, η οποία αλλάζει ανάλογα με τις ώρες της ημέρας αλλά και διάφορους άλλους παράγοντες φαντάζομαι. Για ένα ζευγάρι λοιπόν με 1 ΙΧ αυτοκίνητο, αναχώρηση από Cairnryan στις 1130 το πρωί το άλλο Σάββατο κι επιστροφή από Belfast στις 1530, μια εβδομάδα μετά και χωρίς δυνατότητα αλλαγής εισιτηρίων, το κόστος είναι το ποσό των EUR 335. Για ένα πέρασμα των 2 ωρών και κάτι, δεν είναι καθόλου λίγα, ενώ υπάρχουν και οι κατηγορίες των flexi και premium tickets. Τα flexi tickets κάνουν συνολικά 20 ευρώ παραπάνω και δίνουν δυνατότητα αλλαγών, ενώ τα Premium συνολικά 64 ευρώ παραπάνω.  Αν θέλουν και τις ανέσεις του Stena Plus, είναι μια χρέωση 15 ευρώ/άτομο/πέρασμα, συνολικά δηλαδή 60 ευρώ παραπάνω.

 

Εντός ή εκτός του Stena Plus το πλοίο είναι εξαιρετικό, καλοδιατηρημένο και μπορεί να δεί κανείς ξεκάθαρα τον επαγγαλματισμό και τη σημασί στη λεπτομέρεια που προσφέρει η Stena. Αυτή την εποχή τουλάχιστον, προσφέρονται 6 αναχωρήσεις σε κάθε κατεύθυνση κάθε μέρα, οπότε επί της ουσίας μιλάμε για πορθμειακή γραμμή. Οπότε μπορεί μεν να μη κάνουν μεγάλες ταχύτητες αλλά όπως και να το κάνει κανείς, υπάρχει μια καταπόνηση των πλοίων. Πλησιάζοντας το Belfast κόβει λίγο το πλοίο και δένει πλώρη πρός τα μέσα κοντά στην είσοδο του καναλιού. Το βλέπουμε εδώ να πλησιάζει ηλιόλουστο και πανέμορφο στον πρωινό ήλιο, ενώ εδώ πια έχει κόψει για τα καλά μπροστά από τη θέση του. Εννοείται αξίζει να ταξιδέψει κανείς μαζί του, χωρίς συζήτηση. Προτιμότερο τους καλοκαιρινούς μήνες, μπας και γλιτώσετε τη βροχή, την μουντάδα και την ομίχλη. Πάντως όπως αποδείχτηκε στην πράξη, μιλάμε για πλοία ποιότητας που μπορούν να δουλέψουν σε κάμποσες γραμμές.

 

Και δυο λόγια για το Belfast. Έχω ταξιδέψει εκτενώς και πλειστάκις σε Αγγλία, Σκωτία και λίγο από Ιρλανδία. Αυτή η πόλη, είναι το μεγαλύτερο shit hole, που έχω δεί στη ζωή μου. Αν βρεθείτε εκεί, πηγαίνετε να επισκεφθείτε το Harland & Wolff αν θέλετε, και μετά μπείτε στο αυτοκίνητο για το Eire. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να μείνετε εκεί. Ακόμα θυμάμαι το ξενοδοχείο και ειδικά το χώρο στάθμευσης που ήταν εξωτερικός. Περιφραγμένος από συρματόπλεγμα 5 μέτρα ψηλό, το οποίο στην απόληξή του γινόταν αγκαθωτό, κάμερες ασφαλείας, ψηλοί τοίχοι με γυαλιά μέσα στο τσιμέντο, madre de dios! Και φυσικά το θρησκευτικό μίσος των χριστιανών ταλιμπάν της περιοχής, διάχυτο σε τοίχους, γκράφιτι, επιγραφές και γενικά στην ατμόσφαιρα της πόλης. Τέλος πάντων, καθαρά προσωπική άποψη αυτή για το Belfast, για όσους θέλουν να μάθουν περισσότερα για το Ιρλανδέζικο πρόβλημα, συνιστώ ένα από τα καλύτερα documentaires που έχουν κυκλοφορήσει τα τελευταία χρόνια, το The Long Shadow που βγήκε στον αέρα του BCC το 2014, σε επιμέλεια του καθηγητή David Reynolds.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...